Het staat gewoon in de regels dat wat Max deed mag qua positie op de weg.quote:
quote:The Stewards heard from Daniel Ricciardo, the driver of car 3, Max Verstappen, the
driver of car 33 and the team representative.
Both drivers contributed to the collision. The driver of car 33 made two moves, both of
which were relatively minor.
The driver of car 3 admitted he left his move to overtake on the left, too late.
It was obvious to the stewards that although the incident had its origins in the moves by
car 33, the driver of car 3 also contributed to the incident.
Both drivers expressed regret about their respective contributions to the incident,
during the Stewards’ hearing.
Maar Max, ging naar buiten (rechts) en bewoog toen minimaal naar binnen (links). Heeft m.i wel de geur van een tweede beweging. En dat naar binnen, was niet de racelijn.quote:Op zondag 29 april 2018 18:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Staat er wel
More than one change of direction to defend a position is not permitted. If a driver has moved off the racing line while defending their position, they may move back but must ensure there is at least one car's width between their own car and the edge of the track.
Ah, daar is Connelly!quote:It was obvious to the stewards that although the incident had its origins in the moves by
car 33
Wel de schuld bij Max leggen alsnog, de tering zeg.quote:Op zondag 29 april 2018 18:17 schreef CrashO het volgende:
En de verklaring voor de beslissing over Max:
[..]
Jawel.quote:
De binnenbocht is de racelijn, maar toen kwam de beuk al.quote:Op zondag 29 april 2018 18:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar Max, ging naar buiten (rechts) en bewoog toen minimaal naar binnen (links). Heeft m.i wel de geur van een tweede beweging. En dat naar binnen, was niet de racelijn.
Dus wat zie ik over het hoofd?
Je mag weer naar de racelijn mits je ruimte overlaat en het is krap, maar die ruimte was er wel.quote:Op zondag 29 april 2018 18:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar Max, ging naar buiten (rechts) en bewoog toen minimaal naar binnen (links). Heeft m.i wel de geur van een tweede beweging. En dat naar binnen, was niet de racelijn.
Dus wat zie ik over het hoofd?
Staat ook nergens het geen ruimte laten.quote:Op zondag 29 april 2018 18:17 schreef CrashO het volgende:
En de verklaring voor de beslissing over Max:
[..]
Op dat moment was dat voor hun de race lijn, niet de ideale lijn, maar wel de race lijn.quote:Op zondag 29 april 2018 18:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar Max, ging naar buiten (rechts) en bewoog toen minimaal naar binnen (links). Heeft m.i wel de geur van een tweede beweging. En dat naar binnen, was niet de racelijn.
Dus wat zie ik over het hoofd?
Dat laatste is echt bullcrap. Dat is de deur openzetten en een tientje extra als beloning geven..quote:Op zondag 29 april 2018 18:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de regels dat wat Max deed mag qua positie op de weg.
Hij gaat off-line om te verdedigen en gaat daarna weer terug naar de positie waar hij vandaan kwam. Dat mag gewoon!
Alleen liet hij net niet genoeg ruimte aan zijn linkerkant en dat mag dan weer niet, dus vandaar de reprimande.
Begin zelf nu ook een beetje te twijfelen. Maar toen Max vlakbij Hamilton zat, dat was toch vlak na de pitstop van Hamilton. Toen deden Max en Ricciardo hun pitstop, zaten ze toen niet een heel eind achter Hamilton en de rest vooraan? Immers zo'n pitstop kost al gauw zo'n 15 seconden. Ik meende niet dat Hamilton heel zwak reed ofzo.quote:Op zondag 29 april 2018 17:36 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je probeert te zeggen, ja ik ben het eens dat het totaal onbenullig en soms ietwat dom te noemen. Maar RIC had waarschijnlijk wel uitgelopen op max, en je weet maar nooit wat er kan gebeuren in de laatste paar ronden aangezien HAM al lock ups had.
Maar daar staat dan weer niets over in het verdict van de stewards .quote:Op zondag 29 april 2018 18:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je mag weer naar de racelijn mits je ruimte overlaat en het is krap, maar die ruimte is er wel.
Idd moest ook gelijk alleen die Mongol denkenquote:Op zondag 29 april 2018 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ah, daar is Connelly!
Onzin natuurlijk, het gat was er gewoon nooit.
quote:Op zondag 29 april 2018 18:17 schreef CrashO het volgende:
En de verklaring voor de beslissing over Max:
[..]
Had je echt anders verwachtquote:Op zondag 29 april 2018 18:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wel de schuld bij Max leggen alsnog, de tering zeg.
Dat is dan wel weer raar ja. Als het puur gaat om de moves dan is het gewoon één move volgens hij eigen regels. Hij gaat van zijn lijn en gaat weer terug naar zijn lijn. Ze zeggen zelfs dat het minimaal is wat Max heeft gedaan, maar alsnog de schuld bij Max leggenquote:Op zondag 29 april 2018 18:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Staat ook nergens het geen ruimte laten.
Ben het met je eens hoor, maar dat zeggen de regels kan ik ook niks aan doenquote:Op zondag 29 april 2018 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat laatste is echt bullcrap. Dat is de deur openzetten en een tientje extra als beloning geven..
Maar zonder verkeer, zoals kwalificatie, stuurt men de bocht in van buiten en niet van binnen. Dus wat is de racelijn?quote:Op zondag 29 april 2018 18:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De binnenbocht is de racelijn, maar toen kwam de beuk al.
Klopt. Duurde een paar ronden voordat Hamilton de banden op temperatuur had. Daarna was hij op nieuwe banden veel sneller dan de Bulls op oude banden.quote:Op zondag 29 april 2018 18:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Begin zelf nu ook een beetje te twijfelen. Maar toen Max vlakbij Hamilton zat, dat was toch vlak na de pitstop van Hamilton. Toen deden Max en Ricciardo hun pitstop, zaten ze toen niet een heel eind achter Hamilton en de rest vooraan?
Ik denk dat die ruimte er wel was. Alleen wilde Ricciardo daar echt niet rijden, want dan was hij 5 rondjes bezig geweest om het vuil van zijn banden te krijgen.quote:Op zondag 29 april 2018 18:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja. Omdat hij geen ruimte overliet voor Ricciardo. In de regels staat dat als je terug gaat je minimaal een wagenbreedte ruimte over moet laten. Dat was er niet, dus telt het blijkbaar als twee moves.
Aahhhhh. Merciquote:Op zondag 29 april 2018 18:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Op dat moment was dat voor hun de race lijn, niet de ideale lijn, maar wel de race lijn.
Hij zat op zijn race lijn, ging toen naar rechts van zijn race lijn af en toen weer terug naar zijn eigen race lijn links. Hierbij liet hij echter net niet genoeg ruimte voor Ricciardo.
Tja, dat is het leuke aan vage regels he. Maar in het bovenstaande verdict van de stewards komt het helemaal niet voor dus wie weet.quote:Op zondag 29 april 2018 18:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar zonder verkeer, zoals kwalificatie, stuurt men de bocht in van buiten en niet van binnen. Dus wat is de racelijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |