abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 mei 2018 @ 13:19:32 #26
477575 Districore
Crowdpurchase Merchandise
pi_178860907
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 09:35 schreef Districore het volgende:
Mocht je interesse hebben, stuur me dan een berichtje met hierin kort iets over jezelf en de rol die je voor jezelf ziet (bijvoorbeeld een rol in Social media, Marketing, (web-)design, logisitiek, regelgeving oid.)
Ook als je vragen en/of opmerkingen hebt dan hoor ik het graag.
Ik hoop dat we een team kunnen samenstellen om het project succesvol op te starten!

Groet,
Angelo
Helaas kan ik pas over een paar dagen reageren op berichtjes die ik van jullie ontvang (vanwege de voorwaarden van dit forum). Ik zal zodra het mogelijk is reactie geven!
Districore - Crowdpurchase your merchandise
  dinsdag 1 mei 2018 @ 13:24:43 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_178861102
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 09:35 schreef Districore het volgende:
Hallo Waves volgers,

Ik volg Waves en dit forum nu al een jaartje en ik heb het plan om zelf een ICO te starten waarvoor Waves zich perfect leent.
In het kort komt het erop neer dat ik een online platform wil starten waar (kleine) winkels en webshops direct kunnen inkopen bij (Aziatische) producenten.
Producenten leveren vaak alleen in grote orders en kleine (web-)shops kunnen deze hoeveelheden zelf niet afnemen. Hierdoor onstaat er allerlei tussenhandel wat enorm veel geld kost.
Op het platform kunnen winkels en consumenten van over de hele wereld collectief producten inkopen ("Crowd inkoop"). Hierdoor zijn ze minder afhankelijk van derden partijen, hebben ze alle voordelen van groot inkopen en kunnen ze uit veel meer producten kiezen.
Ik heb berekend dat kleine winkels op deze manier zo'n 50 tot 70% kunnen besparen op hun inkopen. Hierdoor zijn ze in staat om veel beter te concureren met de grote winkels en webshops.

Ik heb het plan verder uitgewerkt met allerlei incentives voor o.a. producenten, winkels, initiatiefnemers van orders, de holders van de ICO munt en natuurlijk het bedrijf zelf.
Het uitgewerkte plan heb ik naar Waveslabs gestuurd maar zij vinden het in dit stadium nog te pril en kunnen me niet helpen met een samenwerking. Ze gaven als advies om te werken aan de basis van het plan en om het over een paar maanden nog een keer in te sturen.
Voor de startup heb ik mensen nodig die een beetje begrijpen hoe het werkt met ICO's en die een steentje kunnen bijdragen. Ik hoop die mensen op dit forum te vinden gezien de gezamenlijke interesse in het Waves project.
Ik vraag niet om je baan op te zeggen of om veel tijd te spenderen aan de volledige uitwerking van het plan maar ik zou willen weten of ik hier mensen enthousiast kan krijgen voor het opstarten van dit project. Dit zal voor de ICO kleinschalig blijven.
Mocht het zover komen dat de ICO haalbaar en succesvol blijkt te zijn dan leidt dit ook tot een daadwerklijk businessplan en genoeg liquide middelen voor de uitwerking.

Mocht je interesse hebben, stuur me dan een berichtje met hierin kort iets over jezelf en de rol die je voor jezelf ziet (bijvoorbeeld een rol in Social media, Marketing, (web-)design, logisitiek, regelgeving oid.)
Ook als je vragen en/of opmerkingen hebt dan hoor ik het graag.
Ik hoop dat we een team kunnen samenstellen om het project succesvol op te starten!

Groet,
Angelo
Ik vind het een mooi idee, maar ik denk niet dat je beseft wat voor beerput aan regulatie, certificering, importheffingen en aansprakelijkheid je hiermee opentrekt. Er is een reden dat het grootste e-commerce platform van Nederland (bol.com) op dit moment nog niks met China onderneemt en ook zelfs weinig met internationale partijen.

Maar goed, wie niet waagt wie niet wint
  dinsdag 1 mei 2018 @ 13:32:47 #28
477575 Districore
Crowdpurchase Merchandise
pi_178861355
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind het een mooi idee, maar ik denk niet dat je beseft wat voor beerput aan regulatie, certificering, importheffingen en aansprakelijkheid je hiermee opentrekt. Er is een reden dat het grootste e-commerce platform van Nederland (bol.com) op dit moment nog niks met China onderneemt en ook zelfs weinig met internationale partijen.

Maar goed, wie niet waagt wie niet wint
Hallo Blik,

Het idee is dat wij als bedrijf nooit "eigenaar" van het product worden maar simpelweg een distributeur zijn, zoals Post NL bijvoorbeeld ook nooit eigenaar is van pakketjes. De transactie is niet anders dan een aankoop via Aliexpress of vergelijkbare sites maar dan via "Crowd aankoop" op het platform om zodoende de prijs flink te laten afnemen.

Ik snap dat over dit concept zeker nog verder moet worden nagedacht maar ik hoop hier wat sparringpartners voor te vinden.
Districore - Crowdpurchase your merchandise
  dinsdag 1 mei 2018 @ 13:41:40 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_178861602
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:32 schreef Districore het volgende:

[..]

Hallo Blik,

Het idee is dat wij als bedrijf nooit "eigenaar" van het product worden maar simpelweg een distributeur zijn, zoals Post NL bijvoorbeeld ook nooit eigenaar is van pakketjes. De transactie is niet anders dan een aankoop via Aliexpress of vergelijkbare sites maar dan via "Crowd aankoop" op het platform om zodoende de prijs flink te laten afnemen.

Ik snap dat over dit concept zeker nog verder moet worden nagedacht maar ik hoop hier wat sparringpartners voor te vinden.
Ik ben skeptisch. Al is het maar omdat de korting die je krijgt door iets "massaal" in te kopen (wat is voor een Chinese partij massaal als Nederland 17 miljoen inwoners heeft en China er 1.2 miljard?) echt niet heel hoog gaat zijn. Dan komt het distributie-stuk er nog bij, groot inkopen is vaak goedkoop omdat distributiekosten verspreidt kunnen worden over meerdere producten. Jij wil het juist weer verspreid versturen, dus in plaats van 1 doos met 100 stuks moet je 100 verpakkingen versturen naar verschillende adressen.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 14:54:42 #30
477575 Districore
Crowdpurchase Merchandise
pi_178864084
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ben skeptisch. Al is het maar omdat de korting die je krijgt door iets "massaal" in te kopen (wat is voor een Chinese partij massaal als Nederland 17 miljoen inwoners heeft en China er 1.2 miljard?) echt niet heel hoog gaat zijn. Dan komt het distributie-stuk er nog bij, groot inkopen is vaak goedkoop omdat distributiekosten verspreidt kunnen worden over meerdere producten. Jij wil het juist weer verspreid versturen, dus in plaats van 1 doos met 100 stuks moet je 100 verpakkingen versturen naar verschillende adressen.
Het zal je verbazen hoeveel verschil er zit tussen prijzen van Aliexpress (of andere consument gerelateerde sites) en Alibaba (of andere retail gerichte sites). Dit verschil komt exact door wat je zegt; herverpakken en doorsturen + een flinke marge omdat consumenten en kleine partijen niet direct toegang hebben tot grote inkoop en alle risicos die worden genomen.

Ik zie dit als kansen, het herverpakken in een distributiecentrum in China hoeft niet duur te zijn. bovendien is het transport vanuit China enorm goedkoop en zijn ze bezig met het creeren van nieuwe handelsroutes om de export te stimuleren.

Er zijn voor ons geen kosten voor langdurige voorraad en er is geen risico dat de producten uiteindelijk niet verkocht worden. Dit komt omdat alle producten al verkocht zijn voordat ze binnenkomen, dit is een enorm voordeel ten opzichte van tussenhandelaren.

Het wordt geen Nederlands portaal maar wereldwijd. Door een cryptocurrency te gebruiken die gelinkt is aan de dollar (weinig prijsfluctuatie) kan iedereen over de wereld in dezelfde valuta betalen.

Nogmaals, ik heb het behoorlijk uitgedacht maar ik hoop een team te kunnen vormen van kritische en sceptische mensen waarmee ik de verdere details kan delen en om te kijken of het haalbaar is om een ICO te starten hiervoor.
Districore - Crowdpurchase your merchandise
  dinsdag 1 mei 2018 @ 15:04:15 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_178864429
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:54 schreef Districore het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoeveel verschil er zit tussen prijzen van Aliexpress (of andere consument gerelateerde sites) en Alibaba (of andere retail gerichte sites). Dit verschil komt exact door wat je zegt; herverpakken en doorsturen + een flinke marge omdat consumenten en kleine partijen niet direct toegang hebben tot grote inkoop en alle risicos die worden genomen.

Ik zie dit als kansen, het herverpakken in een distributiecentrum in China hoeft niet duur te zijn. bovendien is het transport vanuit China enorm goedkoop en zijn ze bezig met het creeren van nieuwe handelsroutes om de export te stimuleren.

Er zijn voor ons geen kosten voor langdurige voorraad en er is geen risico dat de producten uiteindelijk niet verkocht worden. Dit komt omdat alle producten al verkocht zijn voordat ze binnenkomen, dit is een enorm voordeel ten opzichte van tussenhandelaren.

Het wordt geen Nederlands portaal maar wereldwijd. Door een cryptocurrency te gebruiken die gelinkt is aan de dollar (weinig prijsfluctuatie) kan iedereen over de wereld in dezelfde valuta betalen.

Nogmaals, ik heb het behoorlijk uitgedacht maar ik hoop een team te kunnen vormen van kritische en sceptische mensen waarmee ik de verdere details kan delen en om te kijken of het haalbaar is om een ICO te starten hiervoor.
Succes er mee in ieder geval :)
pi_178891359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:54 schreef Districore het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoeveel verschil er zit tussen prijzen van Aliexpress (of andere consument gerelateerde sites) en Alibaba (of andere retail gerichte sites). Dit verschil komt exact door wat je zegt; herverpakken en doorsturen + een flinke marge omdat consumenten en kleine partijen niet direct toegang hebben tot grote inkoop en alle risicos die worden genomen.

Ik zie dit als kansen, het herverpakken in een distributiecentrum in China hoeft niet duur te zijn. bovendien is het transport vanuit China enorm goedkoop en zijn ze bezig met het creeren van nieuwe handelsroutes om de export te stimuleren.

Er zijn voor ons geen kosten voor langdurige voorraad en er is geen risico dat de producten uiteindelijk niet verkocht worden. Dit komt omdat alle producten al verkocht zijn voordat ze binnenkomen, dit is een enorm voordeel ten opzichte van tussenhandelaren.

Het wordt geen Nederlands portaal maar wereldwijd. Door een cryptocurrency te gebruiken die gelinkt is aan de dollar (weinig prijsfluctuatie) kan iedereen over de wereld in dezelfde valuta betalen.

Nogmaals, ik heb het behoorlijk uitgedacht maar ik hoop een team te kunnen vormen van kritische en sceptische mensen waarmee ik de verdere details kan delen en om te kijken of het haalbaar is om een ICO te starten hiervoor.
Ik zie niet helemaal in waarom je hier een eigen cryptocurrency voor nodig hebt? Want in feite zijn ook alle cryptocurrencies min of meer gekoppeld aan de USD, als iemand euro's wil omzetten naar of laten uitkeren van een aan de dollar vastgekoppelde cryptocurrency, is dat nog steeds onderhevig aan exact hetzelfde koersverloop die geldt voor de reguliere USD/EUR terwijl de USD en EUR vrijwel overal worden geaccepteerd, maar jouw specifieke token niet. In feite komt het neer op veel extra gedoe en bijbehorende beperkingen terwijl je nog steeds te maken hebt met hetzelfde probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door chroestjov op 02-05-2018 14:48:00 ]
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  woensdag 2 mei 2018 @ 17:35:46 #33
131603 Afwazig
Serious business
pi_178894996
Morgen is die airdrop van 2 Waves voor alle nieuwe Waves wallets met minimaal 0.001 btc erin en overmorgen een Q&A met Sasha. Vragen stellen kan hier: https://app.sli.do/event/wbqw7khy/ask
  woensdag 2 mei 2018 @ 18:42:31 #34
477575 Districore
Crowdpurchase Merchandise
pi_178896508
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:37 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ik zie niet helemaal in waarom je hier een eigen cryptocurrency voor nodig hebt? Want in feite zijn ook alle cryptocurrencies min of meer gekoppeld aan de USD, als iemand euro's wil omzetten naar of laten uitkeren van een aan de dollar vastgekoppelde cryptocurrency, is dat nog steeds onderhevig aan exact hetzelfde koersverloop die geldt voor de reguliere USD/EUR terwijl de USD en EUR vrijwel overal worden geaccepteerd, maar jouw specifieke token niet. In feite komt het neer op veel extra gedoe en bijbehorende beperkingen terwijl je nog steeds te maken hebt met hetzelfde probleem.
De cryptomunt moet waardevast zijn, vandaar de koppeling aan de dollar (dollar omdat de meeste producten in deze valuta uitbetaald willen worden). Een volatiele munt gaat gewoon niet werken als betaalmiddel, kijk maar naar de Bitcoin.

Bovendien zal niet elke "crowd aankoop" slagen en is een cryptomunt ideaal voor terugstorten als het nodig blijkt.

Door cryptomunten te verkopen creër je liquiditeit zoals bij debitcards. Dit heb je nodig om snelle transacties aan de producten te garanderen.

Tevens zit er een incentive in voor holders van de munt omdat een klein deel van elke succesvolle transactie wordt gebruikt om de waarde van de cryptomunt te laten groeien. Holders die zorgen voor de liquiditeit worden dus beloond met een gegarandeerde waardestijging t.o.v. de dollar.

Ik hoop dat dit het een beetje samenvat!
Districore - Crowdpurchase your merchandise
pi_178897986
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 18:42 schreef Districore het volgende:

[..]

De cryptomunt moet waardevast zijn, vandaar de koppeling aan de dollar (dollar omdat de meeste producten in deze valuta uitbetaald willen worden). Een volatiele munt gaat gewoon niet werken als betaalmiddel, kijk maar naar de Bitcoin.

Bovendien zal niet elke "crowd aankoop" slagen en is een cryptomunt ideaal voor terugstorten als het nodig blijkt.

Door cryptomunten te verkopen creër je liquiditeit zoals bij debitcards. Dit heb je nodig om snelle transacties aan de producten te garanderen.

Tevens zit er een incentive in voor holders van de munt omdat een klein deel van elke succesvolle transactie wordt gebruikt om de waarde van de cryptomunt te laten groeien. Holders die zorgen voor de liquiditeit worden dus beloond met een gegarandeerde waardestijging t.o.v. de dollar.

Ik hoop dat dit het een beetje samenvat!
Mijn punt is dat je niet onder het probleem van volatiliteit uitkomt, aangezien vrijwel de gehele wereld is gekoppeld aan de koers van de USD, zowel valuta's als cryptocurrencies, iedereen zonder USD zal de eigen valuta/cryptocurrencies om moeten zetten tegen de op dat moment geldende waarde t.o.v. de USD, dat geldt zowel voor een cryptocurrency die is gepegged aan de USD als de echte USD. Maar de echte USD wordt overal geaccepteerd, jouw token niet, dat levert extra risico's op, waarom zouden mensen dan kiezen voor jouw token als die toch is gepegged aan de USD? En zodra 2 units worden gepegged, kan de één niet meer zomaar in waarde stijgen t.o.v. de ander, want als je dat wel doet, wordt de peg losgelaten en heb je alsnog koersvolatiliteit.
Ik denk dus dat je het beter kan houden bij de echte USD i.p.v. een cryptocurrency.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:59:06 #36
477575 Districore
Crowdpurchase Merchandise
pi_178899841
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 19:50 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Mijn punt is dat je niet onder het probleem van volatiliteit uitkomt, aangezien vrijwel de gehele wereld is gekoppeld aan de koers van de USD, zowel valuta's als cryptocurrencies, iedereen zonder USD zal de eigen valuta/cryptocurrencies om moeten zetten tegen de op dat moment geldende waarde t.o.v. de USD, dat geldt zowel voor een cryptocurrency die is gepegged aan de USD als de echte USD. Maar de echte USD wordt overal geaccepteerd, jouw token niet, dat levert extra risico's op, waarom zouden mensen dan kiezen voor jouw token als die toch is gepegged aan de USD? En zodra 2 units worden gepegged, kan de één niet meer zomaar in waarde stijgen t.o.v. de ander, want als je dat wel doet, wordt de peg losgelaten en heb je alsnog koersvolatiliteit.
Ik denk dus dat je het beter kan houden bij de echte USD i.p.v. een cryptocurrency.
Het klopt wat je zegt, uiteindelijk moeten er dollars komen om te betalen. Maar het werkt pre-paid, je koopt de munten met dollars of met bijvoorbeeld waves of euro's die gelijk moeten worden omgezet in dollars. eigenlijk het zelfde als tether maar dan met het voordeel dat na elke succesvolle transactie het aantal dollars stijgt tegenover de cryptomunten in omloop waardoor de waarde van de munt stijgt. Maar de meer munten in omloop, de minder het effect van prijsstijging. Stijgend aantal transacties leidt tot snellere prijsstijging.

Waarom mensen dan zouden kiezen voor mijn munt ipv de dollar is niet alleen de waardestijging maar ook omdat dit de enige manier is om te profiteren van het "crowd inkopen" op het platform. De combinatie hiervan zou het totaal product moeten worden.
Districore - Crowdpurchase your merchandise
pi_178919254
Check deze video.
pi_178923382
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:03 schreef BadVlad het volgende:
Check deze video.
Het schijnt dat er zelfs al jonge draken zijn gespot op het testnet.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_178925209
ancauflorin twitterde op donderdag 03-05-2018 om 17:04:26 Work in progress ... First 🐝 families adopters will have priority . Adopt a bee family @APIS_Token #SaveTheBees $Waves https://t.co/VmcDUl3m3L reageer retweet
De barakken zijn in aanbouw.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_178925584
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:07 schreef chroestjov het volgende:
ancauflorin twitterde op donderdag 03-05-2018 om 17:04:26 Work in progress ... First 🐝 families adopters will have priority . Adopt a bee family @APIS_Token #SaveTheBees $Waves https://t.co/VmcDUl3m3L reageer retweet
De barakken zijn in aanbouw.
Je moet er snel bij zijn.
  donderdag 3 mei 2018 @ 23:43:15 #41
131603 Afwazig
Serious business
pi_178925932
Het wordt tijd dat je vrijwilligerswerk ofzo gaat doen ouwe frettenkoning.
pi_178926250
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:43 schreef Afwazig het volgende:
Het wordt tijd dat je vrijwilligerswerk ofzo gaat doen ouwe frettenkoning.
Ja, hij wordt baldadig.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:38:20 #43
131603 Afwazig
Serious business
pi_178937707
Holy shit wat een shitload projecten die worden ondersteund door Waveslab. Wist niet dat het er zoveel waren: https://medium.com/waves-(...)n-waves-bad8deb99cf2
pi_178938137
Teams uit alle mogelijke windstreken. Wat nou Russisch georiënteerd..
pi_178939128
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:38 schreef Afwazig het volgende:
Holy shit wat een shitload projecten die worden ondersteund door Waveslab. Wist niet dat het er zoveel waren: https://medium.com/waves-(...)n-waves-bad8deb99cf2
Handig overzicht, met meerdere van deze tokens heb ik instant winsten geboekt zonder te weten wat het nou eigenlijk was, en opzoeken is meestal ook geen optie door de gebrekkige informatie.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 18:59:23 #46
131603 Afwazig
Serious business
pi_178940111
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:01 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Handig overzicht, met meerdere van deze tokens heb ik instant winsten geboekt zonder te weten wat het nou eigenlijk was, en opzoeken is meestal ook geen optie door de gebrekkige informatie.
Ik wist van al die tokens eens van het bestaan. Hoe kom jij daarbij dan?
pi_178940203
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:59 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ik wist van al die tokens eens van het bestaan. Hoe kom jij daarbij dan?
https://wavesexplorer.com(...)uAtxrapacuDJopgJRaU3

Handig om lucratieve activiteiten te spotten.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:06:03 #48
131603 Afwazig
Serious business
pi_178940223
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:05 schreef chroestjov het volgende:

[..]

https://wavesexplorer.com(...)uAtxrapacuDJopgJRaU3

Handig om lucratieve activiteiten te spotten.
Wat is dat voor adres dan?
pi_178940246
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:06 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Wat is dat voor adres dan?
De matcher.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:13:05 #50
131603 Afwazig
Serious business
pi_178940375
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:06 schreef chroestjov het volgende:

[..]

De matcher.
Cool. Wist niet dat je dat zo in kon zien. Ga er eens vaker naar kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')