abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 april 2018 @ 17:00:29 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178815143
Het wordt pas echt lastig als je naar de spottersplekken rondom Schiphol wilt rijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lunatiek op 30-04-2018 07:04:10 ]
  zondag 29 april 2018 @ 17:25:37 #27
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_178815686
Amsterdam het zuiden des land noemen. :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_178818379
Ongeveer ten hoogte van het Sheraton hotel kom je weer naar buiten. Dat is dus aan de "bovenkant" van jouw screenshot - bij "CBRE Global Investors".
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_178818899
Hierzo:

343 Schiphol Boulevard

https://goo.gl/maps/2aiEoeCGoLo

De werkzaamheden zijn weg, er ligt nu een vrije baan vanuit de parkeergarage de doorgaande weg op richting snelweg.
  zondag 29 april 2018 @ 19:28:19 #30
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178818940
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 17:25 schreef Quotidien het volgende:
Amsterdam het zuiden des land noemen. :')
And so is the past
  maandag 30 april 2018 @ 01:32:03 #31
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178825118
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 15:19 schreef Blue_note het volgende:
Waarom wil je dat zo graag op voorhand weten? Oprechte vraag!
Omdat ik liever niet oponthoud heb als ik iemand van Schiphol ga ophalen en ik vervolgens niet eens weet hoe ik van die parkeerplaats af kom. Als ik ergens heen moet waar ik nog nooit ben geweest dan doe ik het liefst altijd zoveel mogelijk vooronderzoek om ellende te plekke te voorkomen. In dit geval dus niet alleen het afrijden van P1 (wat je dus niet goed ziet op al deze kaarten), maar ook het feit dat je voor kort parkeren op P1 moet zijn. :)
pi_178827219
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 01:32 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Omdat ik liever niet oponthoud heb als ik iemand van Schiphol ga ophalen en ik vervolgens niet eens weet hoe ik van die parkeerplaats af kom. Als ik ergens heen moet waar ik nog nooit ben geweest dan doe ik het liefst altijd zoveel mogelijk vooronderzoek om ellende te plekke te voorkomen. In dit geval dus niet alleen het afrijden van P1 (wat je dus niet goed ziet op al deze kaarten), maar ook het feit dat je voor kort parkeren op P1 moet zijn. :)
Maar diegene heb je dan toch al afgezet? M.a.w. maakt het dan niet uit of je er 1 of 20 minuten over doet om de uitgang te vinden.
pi_178827573
Niks mis met een beetje ritvoorbereiding hoor TS, deed ik ook toen ik net mn rijbewijs had. Scheelt een hoop onzekerheid ^O^
  maandag 30 april 2018 @ 18:09:49 #34
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178841274
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 07:43 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar diegene heb je dan toch al afgezet? M.a.w. maakt het dan niet uit of je er 1 of 20 minuten over doet om de uitgang te vinden.
Nee, ik zet niemand af, ik kom juist iemand halen. Maar zoals Piles hierboven al zegt, een beetje voorbereiding op een onbekende omgeving kan geen kwaad. En laten we eerlijk zijn, als je online wilt zoeken hoe je exact die parkeerplaats verlaat (aan welke kant) dan kun je dat niet vinden, althans ik heb het niet gevonden. :)
pi_178841979
Als je vergeet waar je jouw auto geparkeerd hebt, ben je wel even aan het zoeken.
pi_178881226
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 18:09 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Nee, ik zet niemand af, ik kom juist iemand halen. Maar zoals Piles hierboven al zegt, een beetje voorbereiding op een onbekende omgeving kan geen kwaad. En laten we eerlijk zijn, als je online wilt zoeken hoe je exact die parkeerplaats verlaat (aan welke kant) dan kun je dat niet vinden, althans ik heb het niet gevonden. :)
Dan zal ik het nog eens zeggen. Parkeer niet maar wacht gewoon bij departures. Is makkelijk en gratis. Zeker als je op t juiste moment timed en puur kort parkeer voor inladen.

Je weet ook dat koffers lang kunnen duren? Je dus makkelijk een uur kan optellen bij de initiële laadtijd?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 2 mei 2018 @ 01:16:56 #37
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178881650
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 00:31 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dan zal ik het nog eens zeggen. Parkeer niet maar wacht gewoon bij departures. Is makkelijk en gratis. Zeker als je op t juiste moment timed en puur kort parkeer voor inladen.

Je weet ook dat koffers lang kunnen duren? Je dus makkelijk een uur kan optellen bij de initiële laadtijd?
Dat zal voor de volgende keer van toepassing zijn. Ik wil deze 1e aangelegenheid toch gelijk even gebruiken om Schiphol te verkennen, om daar wat wegwijs te worden, diverse mensen die daar werken vragen te stellen. Ik weet dat ze aankomt om 11:55, maar omdat de vlucht uit Kiev komt kun je inderdaad gerust een half uur tot een uur aan controles e.d. er bij optellen. Ik ben 2 uur en 10 minuten onderweg vanaf mijn huis, dus ik denk dat ik zo rond 9:45 hier weg ga. Dan ben ik daar wel net tegen 12:00 uur. Als ik daar dan een uurtje parkeer, het zij zo. Elke 11 minuten kost een euro, nou ja, dan ben ik 5 a 6 euro lichter. Jammer dan. Zij is hier ook nog nooit geweest dus beetje lullig om haar met haar koffers naar de ingang te laten slepen.

Dus, maar voor diegene die zich nu afvragen, eeh Kiev? Maar je wou oorspronkelijk toch naar Rusland. Dat klopt, maar dat contact heb ik uiteindelijk afgeblazen want er kwamen wat dubieuze zaken naar voren (vragen naar geld/beginnen over trouwen etc). Toen heb ik een nieuw iemand leren kennen en die had dat niet. Daar ben ik nu al een kleine maand intensief mee aan het bellen (via WhatsApp, ook met beeld) en het klikt tot dusver erg goed. En deze heeft nooit om een stuiver gevraagd, wel dat ze ooit een keer wil trouwen, maar goed dat is iets anders dan iemand die zich gelijk aan je opdringt om in Rusland direct te trouwen. Nee dank je. :) En ze komt niet uit Kiev, maar uit Odessa.

[ Bericht 21% gewijzigd door TechnoCat op 02-05-2018 01:23:45 ]
  woensdag 2 mei 2018 @ 04:53:50 #38
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178882208
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 18:39 schreef Telefoonvork het volgende:
Als je vergeet waar je jouw auto geparkeerd hebt, ben je wel even aan het zoeken.
Daarom een foto maken met je smartphone van vaknummer + verdiepingssymbool ^O^
  woensdag 2 mei 2018 @ 04:58:24 #39
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178882217
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 00:31 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dan zal ik het nog eens zeggen. Parkeer niet maar wacht gewoon bij departures. Is makkelijk en gratis. Zeker als je op t juiste moment timed en puur kort parkeer voor inladen.
Tip: rij naar McDonald's Schiphol Noord, de spottersplek aan de Buitenvelderdbaan - gratis parkeren. Kijk daar op internet (gratis wi-fry) naar de actuele aankomsttijden (onder genot van koffie of zo). Als het vliegtuig landt, ben je met de auto zo op Schiphol bij de afhaalplek.
Spottersplek naast de Polderbaan kan ook maar die heeft geen wifi of andere faciliteiten (alleen soms een snackbar).

[ Bericht 3% gewijzigd door Lunatiek op 02-05-2018 05:04:14 ]
  woensdag 2 mei 2018 @ 06:59:17 #40
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_178883343
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 09:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij is ts nog nooit op schiphol geweest dan is het toch leuk om even uit te stappen en de luchthaven te verkennen. ^O^

@ts die parkeergarage is een soort hotel california.

Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back to the place I was before
'Relax' said the night man,
'We are programmed to receive.
You can check out any time you like,
But you can never leave! :D
Hier heb ik ook last van als ik na de nachtdienst mijn auto moeten zoeken in P1 :')
pi_178883510
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 01:16 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Dat zal voor de volgende keer van toepassing zijn. Ik wil deze 1e aangelegenheid toch gelijk even gebruiken om Schiphol te verkennen, om daar wat wegwijs te worden, diverse mensen die daar werken vragen te stellen. Ik weet dat ze aankomt om 11:55, maar omdat de vlucht uit Kiev komt kun je inderdaad gerust een half uur tot een uur aan controles e.d. er bij optellen. Ik ben 2 uur en 10 minuten onderweg vanaf mijn huis, dus ik denk dat ik zo rond 9:45 hier weg ga. Dan ben ik daar wel net tegen 12:00 uur. Als ik daar dan een uurtje parkeer, het zij zo. Elke 11 minuten kost een euro, nou ja, dan ben ik 5 a 6 euro lichter. Jammer dan. Zij is hier ook nog nooit geweest dus beetje lullig om haar met haar koffers naar de ingang te laten slepen.

Dus, maar voor diegene die zich nu afvragen, eeh Kiev? Maar je wou oorspronkelijk toch naar Rusland. Dat klopt, maar dat contact heb ik uiteindelijk afgeblazen want er kwamen wat dubieuze zaken naar voren (vragen naar geld/beginnen over trouwen etc). Toen heb ik een nieuw iemand leren kennen en die had dat niet. Daar ben ik nu al een kleine maand intensief mee aan het bellen (via WhatsApp, ook met beeld) en het klikt tot dusver erg goed. En deze heeft nooit om een stuiver gevraagd, wel dat ze ooit een keer wil trouwen, maar goed dat is iets anders dan iemand die zich gelijk aan je opdringt om in Rusland direct te trouwen. Nee dank je. :) En ze komt niet uit Kiev, maar uit Odessa.
Wie wil je welke vragen gaan stellen ?

Ik zou er rekening mee houden dat niemand uit het vliegtuig komt. Althans niet voor jou.
pi_178915259
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 04:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Tip: rij naar McDonald's Schiphol Noord, de spottersplek aan de Buitenvelderdbaan - gratis parkeren. Kijk daar op internet (gratis wi-fry) naar de actuele aankomsttijden (onder genot van koffie of zo). Als het vliegtuig landt, ben je met de auto zo op Schiphol bij de afhaalplek.
Spottersplek naast de Polderbaan kan ook maar die heeft geen wifi of andere faciliteiten (alleen soms een snackbar).
Tegenover de McDonalds zit een busstation vanwaar elke halve seconde een bus richting Plaza gaat.
pi_178918474
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 04:41 schreef TechnoCat het volgende:
Als Groninger zijnde kom ik niet zo vaak in het zuiden des land en ik ben ook nog nooit op Schiphol geweest. Nu moet ik binnenkort iemand daar ophalen en ik heb al het één en het ander uitgezocht. Je komt dus vanaf de A4, volgt de borden "parkeren" om vervolgens te eindigen in P1. Dat is een vak voor kort parkeren. Wat nergens beschreven wordt en wat ik zelfs ook niet goed kan zien is waar je precies dit parkeervak weer verlaat? Ik zie op Google maps wel een paar dunne weggetjes de parkeervak schijnbaar uitgaan, en eentje linksonder schijnt ook uit te komen op een 'retourbaan', dus automatisch denk je, hmm moet ik daar uit? Maar als je de satellietfoto dan weer bekijkt dat lijkt dit dicht te zitten. Wie kan mij vertellen hoe je dit parkeervak weer verlaat? Mijn vermoeden zegt in het rode omlijnde gedeelte, via dezelfde plek waar je ook het parkeervak bent binnengekomen, en dan om P1 heen. Echter als ik een Streetview foto bekijk van deze ingang dan zie ik hier geen uitgang, en op die foto (gedateerd van juli 2017 staat ook een opmerking "parkeren verandert vanaf 1 oktober". Dus, wat houdt die verandering in? Alleen snap ik niet wat dan de functie is van die 'retourbaan' linksonder, want die leidt je ook weer terug naar de A4. Wie kan me hier iets meer over zeggen? De satelliet foto is nog vrij recent, van dit jaar. Dus waar verlaat je nu P1?
Geachte TechnoCat,

Wij van Schiphol Assist hebben klanttevredenheid zeer hoog in het vaandel staan. Wij zullen er dan ook alles aan doen om de reis van onze reizigers zo voorspoedig en aangenaam mogelijk te laten verlopen zodat het vakantiegevoel al in één van onze luxe parkeergarages van start gaat. We zetten graag een stapje extra om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van de ongemakken die reizigers op Schiphol kunnen ervaren. Na een uitvoerige analyse van uw bericht door ons urgentieteam is ons duidelijk geworden dat u zich op dit moment in parkeergarage 1 bevindt en de uitgang niet kunt vinden. Wij begrijpen dat dit voor sommige reizigers een vervelende situatie kan zijn en daarom houden wij alle media zeer nauwlettend in de gaten om problemen zo snel mogelijk op te lossen. Wij zullen in de loop van de avond een team naar P1 sturen om u naar de uitgang te begeleiden.

Wij streven ernaar onze dienstverlening tot een steeds hoger niveau te tillen. Uw mening over onze dienstverlening wordt zeer gewaardeerd.
pi_178918545
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:22 schreef Dally het volgende:

[..]

Geachte TechnoCat,

Wij van Schiphol Assist hebben klanttevredenheid zeer hoog in het vaandel staan. Wij zullen er dan ook alles aan doen om de reis van onze reizigers zo voorspoedig en aangenaam mogelijk te laten verlopen zodat het vakantiegevoel al in één van onze luxe parkeergarages van start gaat. We zetten graag een stapje extra om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van de ongemakken die reizigers op Schiphol kunnen ervaren. Na een uitvoerige analyse van uw bericht door ons urgentieteam is ons duidelijk geworden dat u zich op dit moment in parkeergarage 1 bevindt en de uitgang niet kunt vinden. Wij begrijpen dat dit voor sommige reizigers een vervelende situatie kan zijn en daarom houden wij alle media zeer nauwlettend in de gaten om problemen zo snel mogelijk op te lossen. Wij zullen in de loop van de avond een team naar P1 sturen om u naar de uitgang te begeleiden.

Wij streven ernaar onze dienstverlening tot een steeds hoger niveau te tillen. Uw mening over onze dienstverlening wordt zeer gewaardeerd.
:') :') :')
pi_178919414
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:26 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

:') :') :')
Ik kon het echt niet laten om na 4 dagen nog met zo'n reactie te komen. :P

@TechnoCat,
Zolang de hoge parkeerkosten geen probleem zijn hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. De parkeeruitgangen zijn natuurlijk niet te missen en daarom neem ik aan dat het jou gaat om het stuk van de uitgang naar de snelweg. Makkelijk zal dat nooit worden maar uit welke parkeerplaats je ook komt, het is overal heel duidelijk aangegeven hoe je weer op elke snelweg komt. Zolang je vriendinnetje een paar minuten haar mond kan houden zodat jij je kan concentreren op de borden is er geen enkel probleem. In het ergste geval rij je door de chaos per ongeluk een extra rondje. Merkt ze vast niet en 2 minuten extra op een ritje naar Groningen zal ook niet veel uitmaken.
pi_178923150
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 14:57 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Gelukkig niet :)

7 mei, volgende week dus.

Maar het zal zichzelf wel wijzen, net zoals hier gezegd wordt, gewoon even kijken naar de "exit" borden. Ik had nog wel gesproken met iemand van Schiphol via Facebook Messenger en deze dame gaf ook toe dat het niet echt duidelijk op de kaarten wordt aangegeven waar je P1 precies verlaat. Je ziet wel 2 ingangen, maar uitgangen?? Zelfs niet satelliet foto.

Is er iemand die misschien een plaatje kan laten zien met een pijl die wijst naar waar de auto's uitrijden? En betalen voor je kaartje doe je in de Plaza als je weer richting je auto loopt?

Ja, het valt niet mee als 'boer derk' zijnde in het grote enge Randstad :+ :+

Ik snap je wel. Ik kom zelf ook uit een gebied waar het gewoon veel rustiger is. Ik zou ook wel even het een en ander willen weten voordat ik naar iets zou rijden waarvan ik weet dat het gewoon een chaos kan zijn
  vrijdag 4 mei 2018 @ 17:48:22 #47
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178938942
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:22 schreef Dally het volgende:

[..]

Geachte TechnoCat,

Wij van Schiphol Assist hebben klanttevredenheid zeer hoog in het vaandel staan. Wij zullen er dan ook alles aan doen om de reis van onze reizigers zo voorspoedig en aangenaam mogelijk te laten verlopen zodat het vakantiegevoel al in één van onze luxe parkeergarages van start gaat. We zetten graag een stapje extra om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van de ongemakken die reizigers op Schiphol kunnen ervaren. Na een uitvoerige analyse van uw bericht door ons urgentieteam is ons duidelijk geworden dat u zich op dit moment in parkeergarage 1 bevindt en de uitgang niet kunt vinden. Wij begrijpen dat dit voor sommige reizigers een vervelende situatie kan zijn en daarom houden wij alle media zeer nauwlettend in de gaten om problemen zo snel mogelijk op te lossen. Wij zullen in de loop van de avond een team naar P1 sturen om u naar de uitgang te begeleiden.

Wij streven ernaar onze dienstverlening tot een steeds hoger niveau te tillen. Uw mening over onze dienstverlening wordt zeer gewaardeerd.
Dat is heel schappelijk van u. Mag ik van u uw adres waar de oponthoud factuur naar toe kan?
Houdt u er rekening mee dat voor dit specifiek karweitje, dat enkel en alleen door yours truly gedaan kan worden wel een fors uurtarief geldt. De kosten bedragen ¤ 250,- per uur. U mag betalen met Euro's, Dollars, Grivna's (binnenkort toch nodig) maar ook met Bitcoin. :) _O-

quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 19:26 schreef Piles het volgende:
Hierzo:

343 Schiphol Boulevard

https://goo.gl/maps/2aiEoeCGoLo

De werkzaamheden zijn weg, er ligt nu een vrije baan vanuit de parkeergarage de doorgaande weg op richting snelweg.
Aha, dus gewoon onder die gebouwen door naar de andere kant. Dan is het ook logisch dat je dat niet ziet op een satelliet foto. :)

Dank je voor de foto. "Exit/Uitgang", duidelijker kan het niet.

Nu ik er zo aan denk, aangezien er geen filmpjes op YouTube staan over dit parkeren ga ik er denk ik eentje maken. Voor mijn YouTube kanaal. Altijd handig weer voor mensen die met dezelfde gedachte rondlopen. :)
pi_178945138


Aan het einde van de gele pijl splitst het in Amsterdam of Den Haag.
.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 07:53:20 #49
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178947546
Auti's gonna aut.

:')

"Mensen wat vragen stellen"

"Voorbereiden"

Je gaat ergens parkeren he, niet op poolexpeditie.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_178953405
Die parkeergarage vind ik nooit zo spannend, gewoon borden volgen inderdaad. Spannender vind ik het zelf altijd om vervolgens weer op de juiste snelweg terecht te komen, ik ben al een paar keer midden op een landingsbaan uitgekomen omdat I een wegwijzer richting rotterdam/Den Haag haf gemist :')
Voor wat foto's, kijk hier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')