abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 april 2018 @ 15:43:26 #1
74056 crew  ToT
pi_178776136
Ja hoi! Dit lijkt me het meest geschikte subforum om deze vraag te stellen! :)

Deze zomer is er een mini-ToT op komst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...en ik ben met de babykamer bezig.
Ik heb de muren baby-blauw geschilderd en had daarvoor een houten aftimmering (die om een buis heen zit) met schilderstape afgetaped. Echter, toen ik deze er weer af haalde, trok ik zo stukjes van de verf en zelfs van de grondverf mee.

Het hout dezelfe kleur terug geven? Nah, te saai! We maken het Zwitsal-geel! :D

Nu wil ik er ook meteen het Zwitsal-logo op aanbrengen. Ik heb het logo op vrij stevig fotopapier afgedrukt en heb met een scalpel het geprinte gedeelte uitgesneden zodat ik het witte negatief overhield. (Het geprinte gedeelte ziet er verder ook nog gewoon bruikbaar uit, maar ik denk dat het witte papier handiger is te gebruiken)

Dit papier wil ik tijdelijk tegen de muur plakken en dan met een verfroller of kwastje er overheen gaan zodat de uitgesneden gedeeltes ingevuld worden en het logo dus op het Zwitsal-geel gelakte hout terecht komen.
Gewoon met plakband doen is een optie, maar de binnenkant verschuift dan te makkelijk ten opzichte van de buitenkant. Ik denk dat het handiger is om wat lijm op het papier aan te brengen, dit op het hout aan te brengen, dan de boel verven en dan het papier verwijderen.
Veiligheidshalve moet de verf wel eerst drogen voor ik de lijmresten verwijder.

Welke lijm is hier geschikt voor? Pritt-stift of zo? Iets anders? :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 27 april 2018 @ 16:41:07 #2
74056 crew  ToT
pi_178777167
Anders eventueel gewoon plaksel dat kinderen ook gebruiken? :@

Edit: ik heb ook nog een emmer kant-en-klare glasvezelbehanglijm. Misschien een beetje daarvan verdunnen met water, en dat dan gebruiken?

[ Bericht 32% gewijzigd door ToT op 27-04-2018 17:19:10 ]
pi_178965363
Je zoekt dus wateroplosbare lijm, niet verf zoals in de TT staat.

Dan zou ik zeker geen behangplaksel in welke vorm dan ook gebruiken.
Dit laat heel erg nare vlekken achter, áls je je sjabloon al verwijderd krijgt.

Een papieren/kartonnen sjabloon levert overigens bijna nooit een mooi resultaat. Papier gaat bobbelen wanneer het nat wordt waardoor je een onregelmatig lijntje krijgt, en karton is veel te dik, waardoor je lijn oom niet strak wordt.

Beste optie zou plastic zijn. Gewoon een plastic tas of vuilniszak zou al moeten werken, zeker als het maar voor eenmalig gebruik is. En dat kun je dan met spuitbus lijm van de action op zijn plek houden.

Achterkant van het plastic insprayen met de lijm, dan een minuut laten drogen (belangrijke stap omdat dit de lijm verwijderbaar maakt) en vervolgens op je muur plakken.

Zodra je de verf hebt aangebracht moet je uiteraard de sjabloon verwijderen voordat de verf droog is omdat je anders nog steeds geen mooie lijn krijgt.

Plaats je een foto van het resultaat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')