abonnement Unibet Coolblue
pi_180267051
Inderdaad, dat is voor mij de reden om 2 andere aanbiedingen niet te accepteren en te blijven waar ik zit, 15 min fietsen of ~1u enkele reis, daar moet wel echt een flinke verhoging tegenover staan, of werkomgeving, die nu overigens prima is.

Zeker met een kind op komst lijkt het me erg fijn om te weten dat je in de buurt bent, je zal druk genoeg zijn :)
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_180269022
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:11 schreef Anoniem83832 het volgende:
Vergeet niet, dit is de IT
Und? Wat je er ook verder over schrijft; het maakt het wmb niet beter. Maar hé; doe je ding!
pi_180269216
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 23:40 schreef Queller het volgende:

[..]

Und? Wat je er ook verder over schrijft; het maakt het wmb niet beter. Maar hé; doe je ding!
Ethisch is het niet echt maar ik neem het hem ook niet kwalijk. Zijn klanten zijn (blijkbaar) blij met hem, en als hij het niet doet gaat er iemand anders wel met het geld vandoor.

Een klant kijkt naar het eindresultaat, uurtje factuurtje boeit niet echt. En mocht dat wel zo zijn dan had hij al wel gezeik gehad (of hij gaat het nog eens krijgen).
pi_180269240
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 23:48 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ethisch is het niet echt maar ik neem het hem ook niet kwalijk. Zijn klanten zijn (blijkbaar) blij met hem, en als hij het niet doet gaat er iemand anders wel met het geld vandoor.

Een klant kijkt naar het eindresultaat, uurtje factuurtje boeit niet echt. En mocht dat wel zo zijn dan had hij al wel gezeik gehad (of hij gaat het nog eens krijgen).
Dat lees ik als 'omdat het kan is het niet zo erg'. Mag je vinden hoor, maar ik denk daar gewoon echt heel anders over.
pi_180269346
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 23:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat lees ik als 'omdat het kan is het niet zo erg'. Mag je vinden hoor, maar ik denk daar gewoon echt heel anders over.
Beter kun je als klant gewoon harde afspraken maken/afdwingen, bedrag x voor product y. Geen uurtje factuurtje (hopeloos ouderwets). Specificaties duidelijk hebben en contractueel goed afsluiten. Scheelt een hoop gezeik en anders advocaat er op zetten.
pi_180269571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 23:53 schreef Joppiez het volgende:
Beter kun je als klant gewoon harde afspraken maken/afdwingen, bedrag x voor product y. Geen uurtje factuurtje (hopeloos ouderwets). Specificaties duidelijk hebben en contractueel goed afsluiten. Scheelt een hoop gezeik en anders advocaat er op zetten.
Daar heb je wel een punt. Maar ik wil graag dat mijn opdrachtgevers op me kunnen vertrouwen. Daar hecht ik meer aan dan aan afspraken op papier.
pi_180271049
quote:
8s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:36 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Er zijn twee dingen waar ik me over verbaas:

1. Dat er zo weinig inhoudelijke kennis in die organisatie is om direct door te hebben dat je eigenlijk geen hol uitvoert bij die toko.
2. Dat je geen eergevoel hebt en hier niet uit principe gewoon mee stopt. Ik vind je in dit geval 'nogal' een profiteur. In minder subtiele termen vind ik het zum kotsen: als iemand zoiets in mijn project of team zo flikken ga je er linea recta uit en kom je hier de tent ook nooit meer in.

Loon naar werken en transparantie zijn zaken waar ik in geloof. Dus hetzelfde loon krijgen maar eerlijk zijn over wat je doet (en daarnaast doet voor jezelf of nu in tijd van de baas) gaat je verder brengen. Ik lach me rot als dit uitkomt en je vanuit je nevenwerkzaamheden die mogelijk contractueel beperkt zijn (kan me haast niet anders voorstellen in de consultancy) en vanuit pure ontevredenheid een hele bak gezeik gaat krijgen vanuit je huidige werkgever.

Beeld je eens in wat het gevolg van jouw gedrag is tav de naam en het imago van je werkgever omdat jij niet transparant wenst te zijn over je werkzaamheden :N :r
Wat een politiek correct gelul, je wil niet weten hoeveel geld verbrast wordt met totaal nutteloze functies die nog minder toevoegen aan het bedrijf. Wat dacht je van talloze wazige HR en marketing functies.

Hij licht niemand op, men is blijkbaar bereid te betalen voor zijn aanwezigheid. Als beide partijen tevreden zijn is dat in feite een win-win situatie.

Het werkende leven is nou eenmaal grotendeels een toneelstuk.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 6 juli 2018 @ 02:05:25 #158
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180271798
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:18 schreef Queller het volgende:

[..]

Je wilt het antwoord vast niet horen, maar 100%. Ik heb de afgelopen 7 jaar op declaratiebasis gewerkt en mijn klanten zelfs geen 5 minuten afhandig gemaakt.
knap.

Ik weet oprecht niet hoe ik het zou doen als ik in de schoenen van hem zou staan. Maar voor alsnog is dat bij mij niet aan de orde.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 02:07:18 #159
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180271810
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:11 schreef Najieto het volgende:
SPOILER: Huidig
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben aan het jobhoppen :D

Nieuwe werkgever:

01: Bedrijfstak: Metaaltechniek
02: Functie: Metaalbouw cabins
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3100
09: Netto maand salaris: Via online tool: ~ 2.175
10: Overuren betaald: Ja of tvt
11: Werkervaring: 14 jaar
12: Goodies: Geen
13: Tevreden?: Geen idee. Ga er per 1 september werken. Het is wel weer dichterbij bij huis. Dat is sowieso een pluspunt en elke vrijdagmiddag om 12 uur klaar met werken *O*

Er is duidelijk krapte op de markt. Werkgevers buitelen over elkaar om de beste vakmensen binnen te halen. Daar profiteer ik nu flink van.
vertel mij wat, onze projecten zijn weken/maanden vertraagt door een tekort aan goede pipinglassers ;(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 02:11:10 #160
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180271825
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:11 schreef Anoniem83832 het volgende:

[..]

Mijn post heeft nogal wat losgemaakt zie ik. Vergeet niet, dit is de IT, een markt waar zo'n debiele krapte is dat recruiters je opbellen of je nog iemand kent die ze misschien ooit eens mogen bellen. De tijd dat ze alleen voor jou belden is al voorbij, complete smeekbedes via LinkedIn etc.
Dat is bij mijn vakgebied niet anders, maar imo geen reden om dit soort praktijken te hanteren
quote:
- Eergevoel heb ik wel, maar zoals gezegd: ik benadeel niemand. Of benadeelt de AH jou ook omdat ze voor een liter melk een euro vragen terwijl dat ook voor 30 cent uitkan?
Waar haal je dit soort onzin vandaan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_180272941
Jezelf (over)pricen is één. Als je een prijs neemt en de klanten betalen het zonder problemen, mooi. Volgende keer weer net iets meer vragen. Eigenlijk moet je dat vragen dat ze misschien nog net twijfelen, maar je toch inschakelen. Echter vind ik bij wijze van 100 uur factureren terwijl je er maar 2 uur mee bezig bent wel een beetje fout. Dat voelt als oplichten, omdat het gewoonweg niet klopt. Ik zou persoonlijk dan gewoon een totaalbedrag voor het product aangeven..

Bij je eigen werk is het weer anders, daar nemen ze je aan voor x uur, als ze je dan niet genoeg werk verschaffen en je jezelf de andere uren mag vermaken.. Prima. :P
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:34:04 #162
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_180277087
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 07:26 schreef NicolasJoy het volgende:
Jezelf (over)pricen is één. Als je een prijs neemt en de klanten betalen het zonder problemen, mooi. Volgende keer weer net iets meer vragen. Eigenlijk moet je dat vragen dat ze misschien nog net twijfelen, maar je toch inschakelen. Echter vind ik bij wijze van 100 uur factureren terwijl je er maar 2 uur mee bezig bent wel een beetje fout. Dat voelt als oplichten, omdat het gewoonweg niet klopt. Ik zou persoonlijk dan gewoon een totaalbedrag voor het product aangeven..

Bij je eigen werk is het weer anders, daar nemen ze je aan voor x uur, als ze je dan niet genoeg werk verschaffen en je jezelf de andere uren mag vermaken.. Prima. :P
Dat dus. Op langere termijn verziek je met dit soort gedrag de markt, naar mijn mening.

Mijn ervaringen zijn overigens ook in de IT, dus eerdere uitspraken worden daarmee niet anders.

Teruglezend besef ik me wel dat het gewoon een principe en instellingsdiscussie is, dus zal er verder ook niet meer mee doorgaan. Komt het topic niet ten goede denk ik :s)
pi_180298442


[ Bericht 100% gewijzigd door Armani XL op 07-07-2018 07:18:39 (Kom hier dan gewoon niet) ]
pi_180306233
quote:
8s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:36 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Er zijn twee dingen waar ik me over verbaas:

1. Dat er zo weinig inhoudelijke kennis in die organisatie is om direct door te hebben dat je eigenlijk geen hol uitvoert bij die toko.
2. Dat je geen eergevoel hebt en hier niet uit principe gewoon mee stopt. Ik vind je in dit geval 'nogal' een profiteur. In minder subtiele termen vind ik het zum kotsen: als iemand zoiets in mijn project of team zo flikken ga je er linea recta uit en kom je hier de tent ook nooit meer in.

Loon naar werken en transparantie zijn zaken waar ik in geloof. Dus hetzelfde loon krijgen maar eerlijk zijn over wat je doet (en daarnaast doet voor jezelf of nu in tijd van de baas) gaat je verder brengen. Ik lach me rot als dit uitkomt en je vanuit je nevenwerkzaamheden die mogelijk contractueel beperkt zijn (kan me haast niet anders voorstellen in de consultancy) en vanuit pure ontevredenheid een hele bak gezeik gaat krijgen vanuit je huidige werkgever.

Beeld je eens in wat het gevolg van jouw gedrag is tav de naam en het imago van je werkgever omdat jij niet transparant wenst te zijn over je werkzaamheden :N :r
Welkom in softwareland, waar het er over het algemeen heel vaak zo aan toe gaat. Zelf ook erg vaak gezien en meegemaakt dat dat gewoon de dagelijkse praktijken zijn, en dat daar niemand iets om geeft.
pi_180307873
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 02:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

vertel mij wat, onze projecten zijn weken/maanden vertraagt door een tekort aan goede pipinglassers ;(
worden er ook nog fitters gezocht?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 15:22:59 #166
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180307975
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 15:18 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

worden er ook nog fitters gezocht?
waar niet ;) ?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_180308393
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 15:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

waar niet ;) ?
het grote spul waar ik jaren in heb gezeten is allemaal klaar “pipeline” zie nog wel veel vacatures maar dat is vooral huisaansluitingen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 15:38:55 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180308456
Welke regio? Er zijn hier in regio amsterdam tal van bedrijven die fitters zoeken. Wij lenen vooral in ivm projecten waardoor we wisselend personeel nodig hebben.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_180312970
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Welkom in softwareland, waar het er over het algemeen heel vaak zo aan toe gaat. Zelf ook erg vaak gezien en meegemaakt dat dat gewoon de dagelijkse praktijken zijn, en dat daar niemand iets om geeft.
Ik zit echt bij het verkeerde bedrijf _O-
Ik en mijn collega programmeurs werken ons alle dagen ongezien de tiefus en is het nog steeds niet productief genoeg naar smaak van de managers. :') (boven ons scrum team van 4 man zitten trouwens dan nog wel een scrum master, 2 project managers, een sales manager een customer-manager en een product owner :') Die allen hun werk omlaag trappen naar het team :X Misschien toch maar wat voor de overheid gaan doen...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2018 18:31:21 ]
pi_180314429
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:27 schreef CrashO het volgende:
en is het nog steeds niet productief genoeg naar smaak van de managers. :') (boven ons scrum team van 4 man zitten trouwens dan nog wel een scrum master, 2 project managers, een sales manager een customer-manager en een product owner :') Die allen hun werk omlaag trappen naar het team :X
Terug omhoog trappen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180315406
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:27 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik zit echt bij het verkeerde bedrijf _O-
Ik en mijn collega programmeurs werken ons alle dagen ongezien de tiefus en is het nog steeds niet productief genoeg naar smaak van de managers. :') (boven ons scrum team van 4 man zitten trouwens dan nog wel een scrum master, 2 project managers, een sales manager een customer-manager en een product owner :') Die allen hun werk omlaag trappen naar het team :X Misschien toch maar wat voor de overheid gaan doen...
To many chiefs, to little Indians. Klassiek probleem.

Laat een of allebei de projectmanagers maar lekker meewerken in het scrum team dan 😉. Ik neem aan dat die anderen een portfolio beheren en niet slechts 1 klant of product.

Sowieso projectmanagers die niets regelen maar alleen hun bordje schoon managen. :r
Whatever...
pi_180315720
* Sorry Nizno :@

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2018 20:12:06 (weg) ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 7 juli 2018 @ 20:11:17 #173
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_180315836
Ik snap dat het moeilijk is om ontopic te blijven maar dit wordt wel extreem SC zo.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_180417498
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ondertussen dat 2e gesprek gehad, blijkbaar was het toch niet zo interessant als ik na het 1e gesprek dacht. Ze hebben dus niet hoeven onderhandelen, ik heb gelijk bedankt.
pi_180418109
Even een klein vraagje, ik zit met de mogelijkheid van een nieuwe baan. Salaris zal hierdoor van ¤3.200 naar 4K groeien. Als ik het bereken kom ik op een netto verhoging van ¤362,- Klopt dit nou? Levert het netto maar zo weinig op? Cao is kleinmetaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')