abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180039993
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Met de normale aandelen markt is het gewoon het zelfde hoor. De ups en downs zijn wellicht kleiner maar je inleg is groter...veel groter. Netto zal het niet veel verschillen.

Op dagen dat er bloed aan de muur is in de crypto wereld is het prima verdienen met aanvaardbaar risico. Je doet je analyses, kent de markt, je hebt vertrouwen in je zelf en go!
Dat gaat zijn baas niet zomaar accepteren waarschijnlijk.
Whatever...
  maandag 25 juni 2018 @ 19:16:08 #52
345369 ZetaOS
You mad.. brah?
pi_180040881
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat gaat zijn baas niet zomaar accepteren waarschijnlijk.
Waarschijnlijk niet....
Echter zou ik het argument wat zijn baas gaat roepen (belangenverstrengeling, Wet op het financieel toezicht contractbreuk, etc..) waarschijnlijk niet op gaan in Crypto beleggen, vandaar ik dat ook geopperd in plaats van daghandel op de reguliere beurs.

Veel vrienden van mij die bij de bank werken mogen niet daytraden/daghandelen, wel long term portfolio`s aan houden. Die zijn massaal aan het crypto traden. Gebruiken de zelfde tools om de markt te bepalen (+ Mijn feedback betreft het marktsentiment natuurlijk :P )
You mad.. brah?
  maandag 25 juni 2018 @ 20:55:46 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180044354
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Met de normale aandelen markt is het gewoon het zelfde hoor. De ups en downs zijn wellicht kleiner maar je inleg is groter...veel groter. Netto zal het niet veel verschillen.

Op dagen dat er bloed aan de muur is in de crypto wereld is het prima verdienen met aanvaardbaar risico. Je doet je analyses, kent de markt, je hebt vertrouwen in je zelf en go!
Volgens mij is een grotere inleg (massa) bij kleinere ups en downs (volatiliteit) vrij prettig en exact wat iets zal onderscheiden als een professionele beleggingsmarkt. Het gaat niet (uitsluitend) om het rendement, het gaat om de risk-adjusted return. Op de dagen dat er bloed door de straten vloeit kan ik ook in goud gaan zitten, of in senior debt, of govies. Maar zoals ik al zei, ik doe niet aan aandelen en obligaties.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 25 juni 2018 @ 20:57:14 #54
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180044391
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:16 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet....
Echter zou ik het argument wat zijn baas gaat roepen (belangenverstrengeling, Wet op het financieel toezicht contractbreuk, etc..) waarschijnlijk niet op gaan in Crypto beleggen, vandaar ik dat ook geopperd in plaats van daghandel op de reguliere beurs.

Veel vrienden van mij die bij de bank werken mogen niet daytraden/daghandelen, wel long term portfolio`s aan houden. Die zijn massaal aan het crypto traden. Gebruiken de zelfde tools om de markt te bepalen (+ Mijn feedback betreft het marktsentiment natuurlijk :P )
Ik vind crypto eigenlijk alleen interessant om de techniek. Maar dat is zoiets als aandelen Tesla kopen omdat je denkt dat elektrische auto's wel eens een ding kunnen worden; je hebt goedkopere manier om je exposure op te bouwen in crypto (blockchain) dan currency's te kopen. Hoop banken en financials zijn bezig met slimmere toepassingen voor de techniek dan een zoveelste munt die ge-ICO't wordt. Oh, ik mag inderdaad niet handelen in bepaalde gesloten periodes, maar ik ben zelf ook meer van buy-and-hold dan van het daytraden.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 04:25:15 #55
345369 ZetaOS
You mad.. brah?
pi_180051620
quote:
15s.gif Op maandag 25 juni 2018 20:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik vind crypto eigenlijk alleen interessant om de techniek.
Maar dat is zoiets als aandelen Tesla kopen omdat je denkt dat elektrische auto's wel eens een ding kunnen worden; je hebt goedkopere manier om je exposure op te bouwen in crypto (blockchain) dan currency's te kopen. Hoop banken en financials zijn bezig met slimmere toepassingen voor de techniek dan een zoveelste munt die ge-ICO't wordt. Oh, ik mag inderdaad niet handelen in bepaalde gesloten periodes, maar ik ben zelf ook meer van buy-and-hold dan van het daytraden.
Bitcoin is het resultaat van de techniek en essentieel onderdeel, Nu zeg je Ja tegen Blockchain maar Nee tegen Bitcoin.
Zonder Bitcoin (of ether, litecoin etc..) is de Blockchain gewoon maar een super trage Database.

Wat je nu zegt is dat je geïnteresseerd bent in de techniek achter een Super trage Database gebaseerd op timestamps. Kortom je kunt de twee niet zomaar even uit elkaar trekken. Vind je Blockchain interessant dan vind je de valuta er achter interessant..anders is het gewoon raar.

Bron of proof:

[ Bericht 8% gewijzigd door ZetaOS op 26-06-2018 04:50:40 (ndfnsdn efmwmefwe;f eeofkefom wef) ]
You mad.. brah?
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:11:30 #56
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180054052
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 04:25 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Bitcoin is het resultaat van de techniek en essentieel onderdeel, Nu zeg je Ja tegen Blockchain maar Nee tegen Bitcoin.
Zonder Bitcoin (of ether, litecoin etc..) is de Blockchain gewoon maar een super trage Database.

Wat je nu zegt is dat je geïnteresseerd bent in de techniek achter een Super trage Database gebaseerd op timestamps. Kortom je kunt de twee niet zomaar even uit elkaar trekken. Vind je Blockchain interessant dan vind je de valuta er achter interessant..anders is het gewoon raar.

Bron of proof:
Oké, dan is het raar. Supertrage databases met timestamps zijn wel aantrekkelijk, bijvoorbeeld als het gaat om het sluiten van contracten of het verkopen van grote goederen. Waar het mij om gaat is dat valuta over het algemeen niet zo'n interessante beleggingscategorie voor me vormen, ik zit ook niet met tonnen dollars of euro's cash, want dan staat dat geld niets te doen. Om het valutarisico te swappen kan het wel interessant zijn, maar dat is een bijzaak van beleggen en geen hoofdzaak. Afijn, excuses voor het off-topic geratel van mijn kant.
pi_180074472
:D Leerzaam uitstapje, maar misschien inderdaad een goed idee weer richting salarisgerelateerde onderwerpen te gaan.
  zondag 1 juli 2018 @ 00:52:47 #58
416931 yats
(non) Average Joe
pi_180153803
quote:
11s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

:o ! Jeetje.. Da's ook niet een groot feest. Is het officieel wel een WO functie dan?
Bizar genoeg wel. Al ben ik op de afdeling samen met 3 anderen de enige die daadwerkelijk het papiertje heeft en aan de vereisten voldoet. De rest heeft enkel een HBO of zelfs een MBO diploma met (vrijwel) dezelfde werkzaamheden. Ik verdien meer dan de MBO'ers maar hetzelfde als de HBO'ers. Nu ben ik gelukkig benaderd voor een vergelijkbare functie op een andere locatie met een hoger salaris dus wie weet maak ik binnenkort een overstap.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 1 juli 2018 @ 11:12:38 #59
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_180159103
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 00:52 schreef yats het volgende:

[..]

Bizar genoeg wel. Al ben ik op de afdeling samen met 3 anderen de enige die daadwerkelijk het papiertje heeft en aan de vereisten voldoet. De rest heeft enkel een HBO of zelfs een MBO diploma met (vrijwel) dezelfde werkzaamheden. Ik verdien meer dan de MBO'ers maar hetzelfde als de HBO'ers. Nu ben ik gelukkig benaderd voor een vergelijkbare functie op een andere locatie met een hoger salaris dus wie weet maak ik binnenkort een overstap.
ja. In gemeenteland is dit niet iets wat je terug ziet.
 | <3 Triquester...
HET IS RENÉ MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_180159904
01: Bedrijfstak: Detailhandel.
02: Functie: Leidinggevende/Algemeen medewerker.
03: Opleiding: VWO, verder niets afgerond.
04: Leeftijd: 26/24.
05: Aantal uren per week: Officieel 40 en 20.
06: Aantal vakantiedagen: Officieel 23.
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: ~3180.
09: Netto maand salaris: ~ 2600.
10: Overuren betaald: Ja.
11: Werkervaring: 14 jaar waarvan 5 jaar fulltime.
12: Goodies: Auto's van de zaak, telefoons incl. onbeperkt abonnement, het e.e.a. aan "boodschappen", reiskosten en dan vergeet ik mogelijk nog wel het een en ander.
13: Tevreden?:
Jawel. We krijgen wat we in de maand nodig hebben. Salaris is zo gunstig mogelijk verdeeld onder twee personen. Kunnen de vaste lasten met gemak betalen, kopen wat we willen en kunnen ook nog goed sparen. Geen kosten aan telefoons, auto's en dergelijke, dat is allemaal zakelijk. Producten die we zelf verkopen en/of gebruiken in de zaak kunnen kosteloos of tegen inkoopprijs meegenomen worden voor thuisgebruik.

Als de uitgaven stijgen dan stijgt het loon mee en als er goed is omgezet zit er een (financieel) extraatje in. Vrije dagen tellen we niet. Dat kan het ene jaar misschien maar 10 zijn, het andere jaar bij wijze van 40.

Nadelig punt is wel dat ik 6 dagen in de week werk en bij de piekweken dan zijn dit ook meer dan volledige dagen. Maar ook hier is weer het e.e.a. in mogelijk zodra dit anders wordt door bijvoorbeeld kinderen.
pi_180160055
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:10 schreef NicolasJoy het volgende:
01: Bedrijfstak: Detailhandel.
02: Functie: Leidinggevende/Algemeen medewerker.
03: Opleiding: VWO, verder niets afgerond.
04: Leeftijd: 26/24.
05: Aantal uren per week: Officieel 40 en 20.
06: Aantal vakantiedagen: Officieel 23.
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: ~3180.
09: Netto maand salaris: ~ 2600.
10: Overuren betaald: Ja.
11: Werkervaring: 14 jaar waarvan 5 jaar fulltime.
12: Goodies: Auto's van de zaak, telefoons incl. onbeperkt abonnement, het e.e.a. aan "boodschappen", reiskosten en dan vergeet ik mogelijk nog wel het een en ander.
13: Tevreden?:
Jawel. We krijgen wat we in de maand nodig hebben. Salaris is zo gunstig mogelijk verdeeld onder twee personen. Kunnen de vaste lasten met gemak betalen, kopen wat we willen en kunnen ook nog goed sparen. Geen kosten aan telefoons, auto's en dergelijke, dat is allemaal zakelijk. Producten die we zelf verkopen en/of gebruiken in de zaak kunnen kosteloos of tegen inkoopprijs meegenomen worden voor thuisgebruik.

Als de uitgaven stijgen dan stijgt het loon mee en als er goed is omgezet zit er een (financieel) extraatje in. Vrije dagen tellen we niet. Dat kan het ene jaar misschien maar 10 zijn, het andere jaar bij wijze van 40.

Nadelig punt is wel dat ik 6 dagen in de week werk en bij de piekweken dan zijn dit ook meer dan volledige dagen. Maar ook hier is weer het e.e.a. in mogelijk zodra dit anders wordt door bijvoorbeeld kinderen.
Maar wat doen jullie?
pi_180160113
Officieel zijn we gewoon als leidinggevende en algemeen medewerker aan het werk in een winkel. Eigenlijk werk ik al mee alsof het mede mijn zaak is. In de toekomst zal ik als een van de eigenaren staan. (BV of VOF)
pi_180160212
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:21 schreef NicolasJoy het volgende:
Officieel zijn we gewoon als leidinggevende en algemeen medewerker aan het werk in een winkel. Eigenlijk werk ik al mee alsof het mede mijn zaak is. In de toekomst zal ik als een van de eigenaren staan. (BV of VOF)
Op een of andere manier komt het op mij over alsof iemand gigantisch van jou/jullie aan het profiteren is. No offence hè!
pi_180160279
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:27 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Op een of andere manier komt het op mij over alsof iemand gigantisch van jou/jullie aan het profiteren is. No offence hè!
Non taken. 't is een familiebedrijf, dus maak me niet zo'n zorgen. 't is op dit moment gewoon nog niet handig al 'in de zaak te gaan'. Misschien per 1-1-2019, maar kan ook later zijn. Bekijken het per jaar wat er qua administratie en financiën het handigst is. Mede door deze jaren zal ik mij ook niet hoeven inkopen, maar kan ik er gewoon instromen en dan in de winst delen.

Via andere zaken verdien ik eigenlijk ook wel meer, maar dat is allemaal niet via officiële (werk)kanalen of in geld. :P
pi_180160351
Verklaar je nader ;)
pi_180160532
Nou ja, als het via de winst wel goed loopt, maar extra inkomen (zwaar) belast wordt, kan er via schenkingen het e.e.a. worden gedaan, of gewoon bepaalde producten kopen die ik anders zelf had gekocht van het (extra) loon.

Risico is natuurlijk altijd dat zoiets niet op papier staat, maar dat is officieel natuurlijk ook niet toegestaan/mogelijk..
  zondag 1 juli 2018 @ 13:05:25 #67
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_180160705
Hoe moet ik het lezen? Het brutosalaris is voor twee personen voor de 60 uur samen of...?
I hope your day is as nice as your butt.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_180160747
Dat is wat er bruto minimaal binnen komt voor twee personen samen. Op papier ~ 30 uur per week per persoon.
pi_180161147
Dit houdt dan eigenlijk in dat je zo'n 10% boven het minimumloon zit. Minimumloon is namelijk iets onder de 1600 dacht ik? Het feit dat je zegt dat het niet fulltime is, is dan wat je meer verdient. Als ik echter lees dat je ook nog regelmatig overuren maakt, is het geen vetpot hoor.

-edit-
Naja eigenlijk gaat het er natuurlijk om dat je zelf tevreden bent. Lees het vooral als dat ik je meer gun.

[ Bericht 18% gewijzigd door snabbi op 01-07-2018 13:55:52 ]
snIRC het gratis chatbotje voor onder andere triviant
pi_180161693
01: Bedrijfstak: industry
02: Functie: operator
03: Opleiding: mbo3
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 38
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2336
09: Netto maand salaris: net geen 1900
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: hier 1 maand.
12: Goodies: 38 vakantie dagen.
13: Tevreden?: niet echt, werk onder niveau.
pi_180168831
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:41 schreef snabbi het volgende:
Dit houdt dan eigenlijk in dat je zo'n 10% boven het minimumloon zit. Minimumloon is namelijk iets onder de 1600 dacht ik? Het feit dat je zegt dat het niet fulltime is, is dan wat je meer verdient. Als ik echter lees dat je ook nog regelmatig overuren maakt, is het geen vetpot hoor.

-edit-
Naja eigenlijk gaat het er natuurlijk om dat je zelf tevreden bent. Lees het vooral als dat ik je meer gun.
Zou goed kunnen, geen idee wat het minimumloon precies is. In de praktijk werk ik 40-60 uur en m'n vriendin ~20 uur. Daar krijgen we dus 60 uur voor betaald + overuren. Die overuren zitten hier nu niet bij in verwerkt, want dat verschilt per maand.

Verder kijk ik eigenlijk vooral naar wat ik kan sparen/aan het eind van de maand over houd. Ik spaar elke maand 550 euro (in verschillende potjes) en houd daarnaast ook eigenlijk elke maand een paar honderd euro over die we eens in de zoveel maanden aan leuke dingen besteden.

Hebben gewoon erg weinig vaste lasten doordat veel door het werk betaald wordt (Geen kosten voor nieuwe telefoons, geen abonnementskosten, geen aanschafkosten van de auto, geen onderhoud, benzine, belasting.. En dus wel twee vrij nieuwe auto's (1 jaar oud met 20.000km nu en 3 jaar oud met 30.000km).

Zolang ik in deze situatie zit zal ik waarschijnlijk niet rijk worden, maar zolang ik die 6000 euro per jaar (7-8 duizend na belastingterugave en energie verrekening) kan sparen klaag ik niet..
  zondag 1 juli 2018 @ 19:10:11 #72
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_180169161
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 14:20 schreef hoechst het volgende:
01: Bedrijfstak: industry
02: Functie: operator
03: Opleiding: mbo3
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 38
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2336
09: Netto maand salaris: net geen 1900
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: hier 1 maand.
12: Goodies: 38 vakantie dagen.
13: Tevreden?: niet echt, werk onder niveau.
Geen volcontinu? valt tegen
Tics van je petten.
  zondag 1 juli 2018 @ 19:21:51 #73
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_180169336
01: Bedrijfstak: Chemische industrie
02: Functie: Procesoperator C
03: Opleiding: MBO 3 (bezig met MBO 4)
05: Aantal uren per week: 33,6 in ploegendienst (2 ochtend, 2 middag, 2 nachtdienst, 4 dagen vrij)
06: Aantal vakantiedagen: 25 + te kopen uit persoonlijk budget
07: 13e maand: Ja, en winstuitkering (5% van jaarsalaris), persoonlijke targets (4% van jaarsalaris)
08: Bruto maand salaris: 2884 euro (exclusief 865 euro ploegentoeslag) --> 3749 euro
09: Netto maand salaris: 2525,42 euro
10: Overuren betaald: Ja, of tijd voor tijd
11: Werkervaring: 10 jaar in deze sector, 4 maanden bij deze werkgever.
12: Goodies: Persoonlijk budget van ca. 1 bruto maandsalaris: uitbetalen, verlof van kopen, fietsplan etc.
13: Tevreden?: Ja. Voldoende groeimogelijkheden richting leidinggevende functie (70+ k/jr)

[ Bericht 0% gewijzigd door nattermann op 01-07-2018 22:58:26 (Typo) ]
Tics van je petten.
pi_180170499
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 19:10 schreef nattermann het volgende:

[..]

Geen volcontinu? valt tegen
2 ploegendienst helaas..
pi_180172424
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 18:53 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Zou goed kunnen, geen idee wat het minimumloon precies is. In de praktijk werk ik 40-60 uur en m'n vriendin ~20 uur. Daar krijgen we dus 60 uur voor betaald + overuren. Die overuren zitten hier nu niet bij in verwerkt, want dat verschilt per maand.

Verder kijk ik eigenlijk vooral naar wat ik kan sparen/aan het eind van de maand over houd. Ik spaar elke maand 550 euro (in verschillende potjes) en houd daarnaast ook eigenlijk elke maand een paar honderd euro over die we eens in de zoveel maanden aan leuke dingen besteden.

Hebben gewoon erg weinig vaste lasten doordat veel door het werk betaald wordt (Geen kosten voor nieuwe telefoons, geen abonnementskosten, geen aanschafkosten van de auto, geen onderhoud, benzine, belasting.. En dus wel twee vrij nieuwe auto's (1 jaar oud met 20.000km nu en 3 jaar oud met 30.000km).

Zolang ik in deze situatie zit zal ik waarschijnlijk niet rijk worden, maar zolang ik die 6000 euro per jaar (7-8 duizend na belastingterugave en energie verrekening) kan sparen klaag ik niet..
Minimumloon is ¤1578 bruto voor 40 uur.

Verder klinkt je situatie overigens prima ^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')