abonnement Unibet Coolblue
pi_180729383
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Als ik met de snelheid van het licht reis, duurt 100.000 lichtjaar eveneens 100.000 lichtjaar.
Ga ik sneller, dan vertraagt voor mij de tijd, waardoor het voor mij nog steeds 100.000 lichtjaar duurt.

Correct of begrijp ik het nog niet helemaal?
Nee je begrijpt het nog helemaal niet.

pi_180729464
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat niet om technologie, het gaat om natuurkundige wetten en feitelijkheden.
Vliegen was in de middeleeuwen geen fictie, vogels vlogen toen ook al. Tv houd zich gewoon aan de natuurwetten en was in de middeleeuwen geen fictie, heeft niemand destijds sf romannetjes geschreven over tv.
Feit is dat we nog heel weinig weten, en nog steeds veel aan het leren zijn, filosoferen, met nieuwe theorieën komen of die bekritiseren, ontdekken, etc. Niks staat 100% vast. Wie zegt niet dat je natuurwetten niet kan omzeilen of opheffen? Neem zwaartekracht, magnetisme, etc ja leuk we weten het te gebruiken, maar wat is het precies?
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:56:20 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180729652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:50 schreef Rugtaz het volgende:

[..]

Feit is dat we nog heel weinig weten, en nog steeds veel aan het leren zijn, filosoferen, met nieuwe theorieën komen of die bekritiseren, ontdekken, etc. Niks staat 100% vast. Wie zegt niet dat je natuurwetten niet kan omzeilen of opheffen? Neem zwaartekracht, magnetisme, etc ja leuk we weten het te gebruiken, maar wat is het precies?
Zie nog steeds weinig argumenten anders dan. “Wat als het niet zo is”
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180729859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 08:10 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee, we zijn helemaal alleen in dit universum.
Zeker niet en er is elders ook zeker leven. Maar dat we regelmatig door wezens bezocht worden die eigenlijk een beetje zoals ons zijn is wel wat onwaarschijnlijk.

De meeste paranormale ervaringen zijn door goed scorende TV programma's op steroids gezet. Als je het gaat ontleden blijft er vaak niets van over. Er is zelfs een verhaal waarbij grote uilen voor aliens werden aangezien. Deze is via de achterdeur al lang ontkracht maar wordt nog regelmatig als waargebeurd gepresenteerd.
pi_180730152
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zeker niet en er is elders ook zeker leven.
Eens, ik heb alleen nog nooit een steekhoudend argument gezien waarom dat leven over intelligentie zou beschikking dat geavanceerde technologie mogelijk maakt.
pi_180731670
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:14 schreef Deshain het volgende:

[..]

Eens, ik heb alleen nog nooit een steekhoudend argument gezien waarom dat leven over intelligentie zou beschikking dat geavanceerde technologie mogelijk maakt.
We zitten eigenlijk alleen maar wat naar onze eigen navel te staren als 't over UFOs en aliens gaat.

Onze eigen hompen ruimteafval worden nu al in de UFO-almanak opgenomen alszijnde dat bepaalde astronauten ook weleens wat hebben zien rondvliegen met hoge snelheid dat ze niet konden verklaren. Of dat ze 't wel konden verklaren maar de opnames gewoon duur wilden verkopen aan productiemaatschappijen. En technisch klopt het als je van een random vliegend stuk schroot niet kan verklaren wat het is en maar als UFO bestempelt.
  donderdag 26 juli 2018 @ 03:40:48 #132
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180734898
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Even terug naar die ruimtetijd. Als ik het goed begrijp gaat het als volgt.

Als ik met de snelheid van het licht reis, duurt 100.000 lichtjaar eveneens 100.000 lichtjaar. Ga ik sneller, dan vertraagt voor mij de tijd, waardoor het voor mij nog steeds 100.000 lichtjaar duurt.

Correct of begrijp ik het nog niet helemaal?
Als je met de snelheid van het licht reist dan kan je 100.000 lichtjaar instantaan afleggen. Dat kost je 0 tijd. Alleen kan je als object met massa nooit de snelheid van het licht halen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 26 juli 2018 @ 06:29:54 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180736159
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zeker niet en er is elders ook zeker leven. Maar dat we regelmatig door wezens bezocht worden die eigenlijk een beetje zoals ons zijn is wel wat onwaarschijnlijk.

De meeste paranormale ervaringen zijn door goed scorende TV programma's op steroids gezet. Als je het gaat ontleden blijft er vaak niets van over. Er is zelfs een verhaal waarbij grote uilen voor aliens werden aangezien. Deze is via de achterdeur al lang ontkracht maar wordt nog regelmatig als waargebeurd gepresenteerd.
Teveel twin peaks gekeken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180736778
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar haushofer, jij bent er beter in dan ik, hoeveel energie heeft dat ruimteschip nu nodig?
Ik kom vandaag niet aan een berekening toe, maar arbeid dW is de kracht F maal afgelegde weg dx. Ik heb relativistisch nooit echt met deze formule gewerkt (de 2e wet van Newton is niet meer zomaar F=ma), maar je weet de massa en eigenversnelling en de (gecontraheerde) afstand waarover de eigenversnelling wordt uitgeoefend , dus kun je volgens mij invullen :)
-
pi_180737209
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 06:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Teveel twin peaks gekeken
Nee
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:09:05 #136
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180749088
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik kom vandaag niet aan een berekening toe, maar arbeid dW is de kracht F maal afgelegde weg dx. Ik heb relativistisch nooit echt met deze formule gewerkt (de 2e wet van Newton is niet meer zomaar F=ma), maar je weet de massa en eigenversnelling en de (gecontraheerde) afstand waarover de eigenversnelling wordt uitgeoefend , dus kun je volgens mij invullen :)
6.265442546 x 1023 Joules per Kg om 99,99% van de lichtsnelheid te versnellen.
2.5061770184 x 1024 joules per Kg om dus te versnellen, te remmen, en voor de terugreis weer te versnellen en te remmen.
2.5061770184 x 1032 joules voor het ruimteschip dus, maar dan is dat alleen de nuttige lading, je energievoorraad moet je dan nog meenemen. Dat is 10.000.000.000.000 maal het energieverbruik van de aarde per jaar ongeveer.
Ongeveer de hoeveelheid energie die de zon in 24 uur produceert.
Dus om alleen te versnellen naar 99,99% van de lichtsnelheid heb je de zon haar energie nodig van 6 uur. En dan hebben we het over een efficiëntie van 100% van omzetten van energie naar versnelling, zonder dat de boel opwarmt.
Bij 99,999999% van de lichtsnelheid is de hoeveelheid energie exponentieel groter

En let wel, hier heb ik het alleen over ruimteschip met nuttige lading, niet over de brandstof en voorstuwingsmechanisme.
De zon verbruikt een miljard ton waterstof iedere 5 seconden.
Dus in de 24 uur aan energie heb je 17280 miljard ton waterstof nodig in ijskoude kernfusie omzetten naar helium. Deze hoeveelheid zal je als je ze in de brandstoftank meeneemt dus ook moeten versnellen, en voor iedere 10.000 ton waterstof die je versnellen wilt heb je weer 17280 miljard ton waterstof nodig

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietverdriet op 26-07-2018 18:40:57 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:21:10 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180749346
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nee
The Owls are not what they seem
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180750581
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

The Owls are not what they seem
n example of this theory in action is the 1951 "Lubbock Lights" UFO sightings in Lubbock, Texas, explained by some as nothing more than light bouncing off the white bellies of seagulls or plovers.

Probably the most interesting example is that of persistent skeptic Joe Nickell, who has decided that the famous Mothman case (1966, Point Pleasant, West Virginia) was merely a matter of an owl. Others have suggested sand crane, or some other kind of bird, but Nickell has a real thing for owls. He’s also told us that it was an owl that was mistaken for a "monster" or alien in the classic Flatwoods Monster case. (1952, Braxton County, West Virginia) Nickell’s loves owls, it seems, for he’s also solved another case: the famous Kelly-Hopkinsville entity case, where several "aliens" terrorized a Kentucky family back in 1955. Yes, you guessed it: owls, in this case, diminutive owls. But evil terrorizing owls nonetheless.




Bovenstaande afbeelding is het resultaat van een slechte ervaring met uilen s'nachts. En zo zijn er nogal wat mythes die zo worden geboren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 26-07-2018 19:27:53 ]
  donderdag 26 juli 2018 @ 20:58:08 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180752731
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

n example of this theory in action is the 1951 "Lubbock Lights" UFO sightings in Lubbock, Texas, explained by some as nothing more than light bouncing off the white bellies of seagulls or plovers.

Probably the most interesting example is that of persistent skeptic Joe Nickell, who has decided that the famous Mothman case (1966, Point Pleasant, West Virginia) was merely a matter of an owl. Others have suggested sand crane, or some other kind of bird, but Nickell has a real thing for owls. He’s also told us that it was an owl that was mistaken for a "monster" or alien in the classic Flatwoods Monster case. (1952, Braxton County, West Virginia) Nickell’s loves owls, it seems, for he’s also solved another case: the famous Kelly-Hopkinsville entity case, where several "aliens" terrorized a Kentucky family back in 1955. Yes, you guessed it: owls, in this case, diminutive owls. But evil terrorizing owls nonetheless.


[ afbeelding ]

Bovenstaande afbeelding is het resultaat van een slechte ervaring met uilen s'nachts. En zo zijn er nogal wat mythes die zo worden geboren.
Ik weet het, daar refereerde men aan in twin peaks toen de reus (Carel Struycken, een Nederlands acteur btw) zei, the Owls are not what they seem



[ Bericht 20% gewijzigd door Pietverdriet op 26-07-2018 21:04:07 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180755223
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

n example of this theory in action is the 1951 "Lubbock Lights" UFO sightings in Lubbock, Texas, explained by some as nothing more than light bouncing off the white bellies of seagulls or plovers.

Probably the most interesting example is that of persistent skeptic Joe Nickell, who has decided that the famous Mothman case (1966, Point Pleasant, West Virginia) was merely a matter of an owl. Others have suggested sand crane, or some other kind of bird, but Nickell has a real thing for owls. He’s also told us that it was an owl that was mistaken for a "monster" or alien in the classic Flatwoods Monster case. (1952, Braxton County, West Virginia) Nickell’s loves owls, it seems, for he’s also solved another case: the famous Kelly-Hopkinsville entity case, where several "aliens" terrorized a Kentucky family back in 1955. Yes, you guessed it: owls, in this case, diminutive owls. But evil terrorizing owls nonetheless.


[ afbeelding ]

Bovenstaande afbeelding is het resultaat van een slechte ervaring met uilen s'nachts. En zo zijn er nogal wat mythes die zo worden geboren.
:')
Die verklaring klinkt belachelijker dan het incident zelf.
pi_180755242
_O-
pi_180755916
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

6.265442546 x 1023 Joules per Kg om 99,99% van de lichtsnelheid te versnellen.
2.5061770184 x 1024 joules per Kg om dus te versnellen, te remmen, en voor de terugreis weer te versnellen en te remmen.
2.5061770184 x 1032 joules voor het ruimteschip dus, maar dan is dat alleen de nuttige lading, je energievoorraad moet je dan nog meenemen. Dat is 10.000.000.000.000 maal het energieverbruik van de aarde per jaar ongeveer.
Ongeveer de hoeveelheid energie die de zon in 24 uur produceert.
Dus om alleen te versnellen naar 99,99% van de lichtsnelheid heb je de zon haar energie nodig van 6 uur. En dan hebben we het over een efficiëntie van 100% van omzetten van energie naar versnelling, zonder dat de boel opwarmt.
Bij 99,999999% van de lichtsnelheid is de hoeveelheid energie exponentieel groter

En let wel, hier heb ik het alleen over ruimteschip met nuttige lading, niet over de brandstof en voorstuwingsmechanisme.
De zon verbruikt een miljard ton waterstof iedere 5 seconden.
Dus in de 24 uur aan energie heb je 17280 miljard ton waterstof nodig in ijskoude kernfusie omzetten naar helium. Deze hoeveelheid zal je als je ze in de brandstoftank meeneemt dus ook moeten versnellen, en voor iedere 10.000 ton waterstof die je versnellen wilt heb je weer 17280 miljard ton waterstof nodig

Dit doe jij aan de hand van wat we nu weten en technologie die wij kennen. Wetenschap gaat niet stil staan in 2018, zoals het niet stil heeft gestaan in het jaar 500.
pi_180756681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:39 schreef Rugtaz het volgende:

[..]

:')
Die verklaring klinkt belachelijker dan het incident zelf.
Hysterie doet wonderen om het geloofwaardig te maken.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 07:01:14 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180760536
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 23:03 schreef Rugtaz het volgende:

[..]

Dit doe jij aan de hand van wat we nu weten en technologie die wij kennen. Wetenschap gaat niet stil staan in 2018, zoals het niet stil heeft gestaan in het jaar 500.
Nogmaals, het gaat niet om technologie. En in 500 jaar of 1000 jaar gaat er echt niet meer energie in materie zitten of heb je minder energie nodig om te versnellen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180761437
Zie b.v ook zgn. Alcubierre drives, oplossingen binnen de algemene rel.theorie.
-
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:53:29 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180761549
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:45 schreef Haushofer het volgende:
Zie b.v ook zgn. Alcubierre drives, oplossingen binnen de algemene rel.theorie.
Leuk voor SF, is zeer speculatief, heeft negatieve energie materie, cq exotische materie nodig. Leuk wiskundig idee, dat wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180765310
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 07:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat niet om technologie. En in 500 jaar of 1000 jaar gaat er echt niet meer energie in materie zitten of heb je minder energie nodig om te versnellen.

Ik heb het niet alleen over technologie, maar ook over kennis. Je projecteert steeds onze huidige stand van kennis op andere wezens die misschien duizenden of miljoenen jaren vooruit op ons zijn. En zoals ik zei, niks staat vast, we weten niet eens wat magnetisme, elektriciteit of zwaartekracht precies is, anders zouden we het misschien wel kunnen manipuleren of omzeilen. Je hebt het over brandstof, waarom zouden deze wezens bijv. geen gebruik kunnen maken van wormgaten (als ze daar wel meer kennis over hebben)?
pi_180765334
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leuk voor SF, is zeer speculatief, heeft negatieve energie materie, cq exotische materie nodig. Leuk wiskundig idee, dat wel.
Net zoals met de tablets in Star Trek, leuk SF, toch realiteit geworden.
pi_180765447
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:26 schreef Rugtaz het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over technologie, maar ook over kennis. Je projecteert steeds onze huidige stand van kennis op andere wezens die misschien duizenden of miljoenen jaren vooruit op ons zijn. En zoals ik zei, niks staat vast, we weten niet eens wat magnetisme, elektriciteit of zwaartekracht precies is, anders zouden we het misschien wel kunnen manipuleren of omzeilen. Je hebt het over brandstof, waarom zouden deze wezens bijv. geen gebruik kunnen maken van wormgaten (als ze daar wel meer kennis over hebben)?
Het is alleen veel waarschijnlijker dat ze het niet kunnen, gezien het gebrek aan bezoekende aliens.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:37:04 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180765527
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:27 schreef Rugtaz het volgende:

[..]

Net zoals met de tablets in Star Trek, leuk SF, toch realiteit geworden.
Ah, ja. Een tablet of een stapeltje tablets aan Picard geven met de opmerking, hier is mijn rapport
:s)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')