abonnement Unibet Coolblue
pi_179768966
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kun je de tekst hier plakken? Is alleen te lezen als je een abonnement hebt :)
Ergens is het zonde dat zo’n meesterlijke liveband als Arcade Fire een eigen tour verkiest boven de zomerfestivals. Aan de andere kant toonden de veelzijdige en -koppige Canadezen zich maandagavond in Ahoy glansrijk avondvullend en wat niet anders dan een masterclass genoemd kan worden.

De zesmansformatie, live uitgebreid naar negen, trotseerde in 2014 nog het legendarische noodweer op Pinkpop. Vorig jaar nog werd hun optreden het absolute hoogtepunt van Best Kept Secret. Op geen van de twee affiches had de band misstaan, maar de Canadezen prikten een datum precies tussen die twee driedaagse festivals in voor een eigen show. Achteraf maar goed voor een hele hoop andere bands, die onherroepelijk naar huis zouden zijn gespeeld door Arcade Fire.

Ongelooflijk dynamisch

De band was in bloedvorm maandagavond in Ahoy. Nadat ze zich als boksers dwars door het publiek richting bühne gebaand hadden openden ze met Everything now, de titeltrack van hun laatste album van vorig jaar. Meteen raak en meteen zat iedereen in de zaal er helemaal in. Bij Rebellion werden de ‘la la la’s’ en ‘oeh oeh oeh’s’ al hartstochtelijk meegezongen, waarna snel de ‘pa pa pa’s’ uit Here comes the night en de ‘oh oh oh hey’s’ volgden uit No cars go.

Twee dingen die deze band al meer dan tien jaar bijzonder maken, grofweg. Ten eerste zijn het die songs in laagjes, vol vreemde wendingen en waar maar al te vaak zo’n uitgelaten, extatisch deel disco in zit. Ten tweede is er die uitgebreide samenstelling van deze groep. Vele handen die het werk niet zozeer licht maken, maar wél ongelooflijk dynamisch, veelzijdig en afwisselend. Zo nam Regíne Chassange bij Electric bluemoeiteloos de microfoon over van haar echtgenoot Win Butler. Als we moeten kiezen wie zingt, dan liever hem. Maar Chassange’s merkwaardige, Kate Bush-in-haar-hoogtijdagen-achtige dansjes vormden ook maandag weer een schouwspel op zich.

Masterclass

Muzikaaltechnisch zat de show - zoals we inmiddels gewend zijn van de Canadezen - uitstekend in elkaar. Nummers werden aangelengd en uitgerekt, naadloos aan elkaar gespeeld soms. Van een ingetogen Neon Bible en My body is a cage werd ongenadig opgeschakeld naar de krakers Neighborhood #1 (Tunnels) en Ready to start. Een groot feest werd het tot en met uiteindelijk Wake up, Arcade Fire’s allermooiste allesbinder, voor nu en altijd.

Doorslaggevend in dat alles was de manier waarop. Het zat ‘m behalve in het wat, vooral ook in het hoe. In die onophoudelijke verbetenheid op hun gezichten, op die zicht- en invoelbare volledige overgave aan hun muziek. Die maakte van dit maandagse concert een masterclass om niet snel te vergeten.
pi_179769985
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kun je de tekst hier plakken? Is alleen te lezen als je een abonnement hebt :)
Zou niet dood gevonden willen worden met een Telegraaf-abonnement hoor. :P

Tekst is ook te lezen met een gratis registratie, maar zie dat Bronson 'm al heeft geplaatst. ^O^
pi_179770033
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:37 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Zou niet dood gevonden willen worden met een Telegraaf-abonnement hoor. :P

Tekst is ook te lezen met een gratis registratie, maar zie dat Bronson 'm al heeft geplaatst. ^O^
Speciaal voor het lezen van de recensie ook even gedaan. :D
Wil verder ook niets met die krant te maken hebben.
pi_179770108
My Body is a Cage door het concert even "herondekt".
Wat een verschrikkelijk goed nummer is dat eigenlijk. Nondeju.
pi_179770579
Nog even reagerend op het geluid in Ahoy. Ik heb er heel wat concerten gezien. Het heeft niet de allerbeste akoestiek van de Nederlandse concertzalen, maar vaak prima geluid gehad. In dit geval, 1e ring, nog iets voor de helft van de zaal was het geluid gewoon echt zeer matig te noemen, dan voornamelijk gefocust op hoe de zang gewoon slecht te horen was, de muziek zelf ging nog wel. Ik heb zelden een concert meegemaakt waar de zang zo slecht verstaanbaar was. De geluidstechnicus mag echt een cursusje krijgen imho.

Voor de rest een prima show, goede setlist, prima gespeeld ook. Qua visuals en show had ik er iets meer van verwacht, dat doen de groten der aarde een niveautje hoger.
pi_179772643
Nog maar een recensie dan, te lezen zonder abo tenzij je al te veel artikelen op trouw.nl hebt gelezen. ;)

https://www.trouw.nl/cult(...)lt-in-ahoy~ad03d707/
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:52:19 #132
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_179774056
Wat stond het geluid trouwens heerlijk oorverdovend hard tijdens Creature Comfort en Power Out :D

Edit: Suburban War, Rococo, Crown of Love, We Used to Wait en Keep the Car Running zijn vanavond gespeeld. Wat hebben wij misdaan :'(
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 23:00:22 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179774271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:01 schreef Ghost_Alive het volgende:
Nog even reagerend op het geluid in Ahoy. Ik heb er heel wat concerten gezien. Het heeft niet de allerbeste akoestiek van de Nederlandse concertzalen, maar vaak prima geluid gehad. In dit geval, 1e ring, nog iets voor de helft van de zaal was het geluid gewoon echt zeer matig te noemen, dan voornamelijk gefocust op hoe de zang gewoon slecht te horen was, de muziek zelf ging nog wel. Ik heb zelden een concert meegemaakt waar de zang zo slecht verstaanbaar was. De geluidstechnicus mag echt een cursusje krijgen imho.

Voor de rest een prima show, goede setlist, prima gespeeld ook. Qua visuals en show had ik er iets meer van verwacht, dat doen de groten der aarde een niveautje hoger.
Het geluid is dan ook het beste als je bij de geluifstafel staat, daar was het prima ;)

Bedankt voor de Telegraaf recensie! Ik kan me er goed in vinden. Ben gewoon nog steeds aan het nagenieten O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 23:00:51 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179774283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:52 schreef JochemP het volgende:
Wat stond het geluid trouwens heerlijk oorverdovend hard tijdens Creature Comfort en Power Out :D

Edit: Suburban War, Rococo, Crown of Love, We Used to Wait en Keep the Car Running zijn vanavond gespeeld. Wat hebben wij misdaan :'(
Ten koste van welke nummers? Ik vond het een prima setlist ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_179774286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:52 schreef JochemP het volgende:
Wat stond het geluid trouwens heerlijk oorverdovend hard tijdens Creature Comfort en Power Out :D

Edit: Suburban War, Rococo, Crown of Love, We Used to Wait en Keep the Car Running zijn vanavond gespeeld. Wat hebben wij misdaan :'(
Jaaa heerlijk en die chaos met licht en rookmachines _O_

Ah damn ik wilde zo graag die laatste twee nrs!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:03:38 #136
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_179774372
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ten koste van welke nummers? Ik vond het een prima setlist ^O^
Chemistry, Here Comes the Night Time, Tunnels, Neon Bible en My Body is a Cage.

Als ik dat lijstje zo zie ben ik ook wel blij dat ik die niet gemist heb eigenlijk :P op Chemistry en Neon Bible na
pi_179775095
Tunnels niet spelen kan gewoon echt niet. Die miste ik ook op BKS als ik het me goed herinner.
pi_179776597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:32 schreef ZwarteMagika het volgende:
Tunnels niet spelen kan gewoon echt niet. Die miste ik ook op BKS als ik het me goed herinner.
Tunnels speelden ze ook op BKS.
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 09:21:19 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179778359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:03 schreef JochemP het volgende:

[..]

Chemistry, Here Comes the Night Time, Tunnels, Neon Bible en My Body is a Cage.

Als ik dat lijstje zo zie ben ik ook wel blij dat ik die niet gemist heb eigenlijk :P op Chemistry en Neon Bible na
Ik heb dan toch liever de nummers die ze bij ons speelden. Tunnels O+ Neon Bible O+ My Body is a Cage _O_ ik ben tevreden :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 09:22:05 #140
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179778367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:32 schreef ZwarteMagika het volgende:
Tunnels niet spelen kan gewoon echt niet. Die miste ik ook op BKS als ik het me goed herinner.
Nope, die speelden ze gewoon :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_179778859
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:52 schreef JochemP het volgende:
Wat stond het geluid trouwens heerlijk oorverdovend hard tijdens Creature Comfort en Power Out :D

Edit: Suburban War, Rococo, Crown of Love, We Used to Wait en Keep the Car Running zijn vanavond gespeeld. Wat hebben wij misdaan :'(
Dat was wel een behoorlijke Suburbs toevoeging!
Maar onze nummers waren echt leuker :D Rococo en Crown of Love waren wel leuk geweest, maar niet ten koste van Here Comes The Night Time :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_179779248
Ik kwam er laatst trouwens pas achter dat Peter Gabriel My Body is a Cage heeft gecovered. Wel grappig om te horen, hij heeft er een compleet ander nummer van gemaakt. Lang niet zo goed als het origineel uiteraard :7
  vrijdag 17 juli 2020 @ 20:08:50 #144
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_194133585

Geen Arcade Fire, well Will Butler met een nieuw liedje, krijg er best wel AF-vibes van!
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 19 maart 2022 @ 22:56:54 #145
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_204145613
twitter
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 00:08:59 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204146518
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 22:56 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Het viel me al op dat hij niet in de clip zit van de nieuwe singel. Richard Parry (die dude met rood haar) zag ik ook niet, wellicht is hij er ook uit. Hij doet, net als Will, ook veel solo.

In de clip is ook een nieuwe gitarist te zien, met lang zwart haar :)

Wat vinden jullie van het nieuwe nummer? Ik moet nog wel even wennen maar de tweede helft klinkt wel cool ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 20 maart 2022 @ 10:35:22 #147
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_204148751
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 00:08 schreef MaJo het volgende:
Wat vinden jullie van het nieuwe nummer? Ik moet nog wel even wennen maar de tweede helft klinkt wel cool ^O^
Ik ging er erg lekker op, lang geleden dat Arcade Fire iets bij mij raakte.
nee, jij dan!
pi_204149743
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 00:08 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het viel me al op dat hij niet in de clip zit van de nieuwe singel. Richard Parry (die dude met rood haar) zag ik ook niet, wellicht is hij er ook uit. Hij doet, net als Will, ook veel solo.

In de clip is ook een nieuwe gitarist te zien, met lang zwart haar :)

Wat vinden jullie van het nieuwe nummer? Ik moet nog wel even wennen maar de tweede helft klinkt wel cool ^O^
Ik denk dat Richard er niet in zat omdat z'n moeder was overleden, zag 'm gelukkig wel in een filmpje op Instagram. Ik wist het nog niet van Will.. die ga ik wel missen bij hun concerten zeg ;(

Tweede stuk is lekker nostalgisch AF :D
pi_204649488
*Kick*
Nieuwe album WE is inmiddels uit, hoe vinden we hem?
Ik vind het een fijn album ^O^ ^O^

Tevens vandaag aangekondigd dat ze in de Ziggo Dome staan op 28-09-2022.
Kvk is vrijdag 13 mei vanaf 10.00 uur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')