abonnement Unibet Coolblue
pi_178879912
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 12:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hoe komt de begroting van AA Gent eigenlijk zo hoog voor zo'n relatief kleine club?
Ik vermoed een combinatie van de lucratieve Play Offs en het nieuwe stadion.

Wat dat betreft moeten Club Brugge, Anderlecht en Antwerp FC (de 3 grootste supporterskernen) snel in actie schieten want ze spelen in te kleine en te oude stadions. Indien ze in zo'n Groot-Nederlandse competitie willen meepraten met de Nederlandse topclubs hebben ze nood aan stadions van 35.000 à 40.000 plaatsen en een budget van minstens 60 miljoen euro.
  woensdag 2 mei 2018 @ 10:53:56 #52
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178886138
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:13 schreef berko13 het volgende:

[..]

Ik vermoed een combinatie van de lucratieve Play Offs en het nieuwe stadion.

Wat dat betreft moeten Club Brugge, Anderlecht en Antwerp FC (de 3 grootste supporterskernen) snel in actie schieten want ze spelen in te kleine en te oude stadions. Indien ze in zo'n Groot-Nederlandse competitie willen meepraten met de Nederlandse topclubs hebben ze nood aan stadions van 35.000 à 40.000 plaatsen en een budget van minstens 60 miljoen euro.
Waarom zou Anderlecht niet bij de Franse league aan willen sluiten? Volgens mij is Frans de meest gesproken taal van Brussel.

Over de stadions heb je gelijk, dat kan echt niet meer. Alleen Gent heeft een modern stadion en dat van Genk is ook nog wel redelijk nieuw (jaar 2000?), maar dat Anderlecht in zo'n verschrikkelijk klein stadion speelt is echt lachwekkend. In de CL mogen er maar 17/18000 mensen in.

Hoe komen de budgetten van clubjes als Zulte Waregem etc. zo hoog?
  woensdag 2 mei 2018 @ 11:24:02 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_178886789
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:13 schreef berko13 het volgende:

[..]

Ik vermoed een combinatie van de lucratieve Play Offs en het nieuwe stadion.

Wat dat betreft moeten Club Brugge, Anderlecht en Antwerp FC (de 3 grootste supporterskernen) snel in actie schieten want ze spelen in te kleine en te oude stadions. Indien ze in zo'n Groot-Nederlandse competitie willen meepraten met de Nederlandse topclubs hebben ze nood aan stadions van 35.000 à 40.000 plaatsen en een budget van minstens 60 miljoen euro.
Dat zou inderdaad ook een mooi streven zijn: de tien grootste clubs die allemaal meer dan 30.000 man publiek trekken in mooie stadions en met een begroting van minimaal 50 miljoen euro. Dan heb je iedere week waarschijnlijk wel 2 wedstrijden van het kaliber Ajax-Racing Genk en als de synergetische effecten van de opschaling zorgen voor 10% betere spelers zou je meteen al een erg interessante competitie hebben.
We have always been at war with Eastasia.
pi_178886858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:53 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Waarom zou Anderlecht niet bij de Franse league aan willen sluiten? Volgens mij is Frans de meest gesproken taal van Brussel.

Over de stadions heb je gelijk, dat kan echt niet meer. Alleen Gent heeft een modern stadion en dat van Genk is ook nog wel redelijk nieuw (jaar 2000?), maar dat Anderlecht in zo'n verschrikkelijk klein stadion speelt is echt lachwekkend. In de CL mogen er maar 17/18000 mensen in.

Hoe komen de budgetten van clubjes als Zulte Waregem etc. zo hoog?
Omdat ze daar in het meest gunstige geval aan de onderkant van de middenmoot eindigen.
BFF met GGMM
pi_178896708
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:53 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Waarom zou Anderlecht niet bij de Franse league aan willen sluiten? Volgens mij is Frans de meest gesproken taal van Brussel.
- De nieuwe eigenaar van Anderlecht is een Vlaming: Marc Coucke
- Meer Nederlandstaligen dan Franstaligen in hun stadion
- Uitmatchen zijn natuurlijk een pak dichterbij in een Groot-Nederlandse eredivisie dan in de Ligue 1.
- In een Groot-Nederlandse competitie kunnen ze mits een 3de ring of nieuw stadion meestrijden voor de prijzen
- Het Brussels gewest is omringd door het Vlaamse gewest en grenst dus niet aan Frankrijk.

quote:
Over de stadions heb je gelijk, dat kan echt niet meer. Alleen Gent heeft een modern stadion en dat van Genk is ook nog wel redelijk nieuw (jaar 2000?), maar dat Anderlecht in zo'n verschrikkelijk klein stadion speelt is echt lachwekkend. In de CL mogen er maar 17/18000 mensen in.
Inderdaad. Behoorlijk genant voor Brussel.

quote:
Hoe komen de budgetten van clubjes als Zulte Waregem etc. zo hoog?
Zulte Waregem: wellicht omdat ze bekerwinnaar waren en dus zeker waren van de EL-poules
KV Oostende: hadden een miljardair als eigenaar (Marc Coucke die nu Anderlecht gekocht heeft)
pi_178896754
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 11:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad ook een mooi streven zijn: de tien grootste clubs die allemaal meer dan 30.000 man publiek trekken in mooie stadions en met een begroting van minimaal 50 miljoen euro. Dan heb je iedere week waarschijnlijk wel 2 wedstrijden van het kaliber Ajax-Racing Genk en als de synergetische effecten van de opschaling zorgen voor 10% betere spelers zou je meteen al een erg interessante competitie hebben.
10 clubs met een budget van 50 miljoen of meer lijkt me nogal optimistisch. Zelfs Frankrijk (62 miljoen inwoners) heeft er maar 8: BRON

6 à 8 lijkt me realistisch:

Ajax: +- 100 miljoen
Feyenoord, PSV: 75 à 100 miljoen
Brugge, Antwerp, Anderlecht: 50 à 75 miljoen
AA Gent en Twente zouden dan eventueel nummer 7 en 8 kunnen worden

Middenmoters met 25 à 50 miljoen: Racing Genk, AZ, Vitesse, Heerenveen, Groningen, Utrecht en ADO Den Haag.

Deze competitie zou na de 5 topcompetities de sterkste kunnen worden.
pi_178896820
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:04 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Dat alleen (reserve-) Belgen dit pleiten, dan is het al bij voorbaat een kutidee.

Het Nederlands voetbal zit in een dipje maar redt zichzelf uiteindelijk wel. Daarvoor hoef je de Eredivisie niet op te geven.
Dipje. Wat? Onze competitie is op sterven na dood man :')
pi_178898726
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 18:56 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dipje. Wat? Onze competitie is op sterven na dood man :')
Met zo'n pessimistische mindsets als de jouwe gaat het sterven, ja.
  woensdag 2 mei 2018 @ 21:37:49 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_178901178
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:19 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Met zo'n pessimistische mindsets als de jouwe gaat het sterven, ja.
:') :') :')
Alsof het zonder ingrijpende veranderingen ooit nog goed gaat komen.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 mei 2018 @ 15:21:58 #60
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_178915222
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:') :') :')
Alsof het zonder ingrijpende veranderingen ooit nog goed gaat komen.
Dat komt het sowieso niet want het gat met de grote competities is enorm. Zeker als de CL maar blijft groeien qua financiën. Met deze opzet maken clubs nog minder kans op Europees voetbal
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 3 mei 2018 @ 15:38:15 #61
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178915486
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 15:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dat komt het sowieso niet want het gat met de grote competities is enorm. Zeker als de CL maar blijft groeien qua financiën. Met deze opzet maken clubs nog minder kans op Europees voetbal
Ik denk dat de CL haar einde nadert in de huidige vorm. Verschillen tussen de top 4 competities, en wellicht Frankrijk is te groot geworden met de rest. Je moet heden ten dage een rijke eigenaar hebben wil je evt. een keertje concurreren met de topclubs uit deze landen (Zenit, Shakhtar, Galatasaray etc.) of voorgetrokken worden in je eigen competitie en een enorm groot 2e wereld land achter je hebben, zoals de Portugese top 3 dat heeft met Brazilie

Oftewel, CL kijken wordt niet meer interessant. Tel daarbij de 'opkomende voetballanden' zoals China, USA en in de toekomst wellicht India en Indonesie. En de plannen van de Fifa om de Wereldbeker voor club team uit te breiden naar 24.

In een huidige agenda zo'n competitie invoeren word veels te veel. Plus dat er bijvoorbeeld 2 Chinese en 2 Amerikaanse deelnemers aan meedoen, zij (de fifa) een enorm aan hoeveelheid sponsors binnen gaat harken en die competitie de CL gaat vervangen als DE competitie.
pi_178918738
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:19 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Met zo'n pessimistische mindsets als de jouwe gaat het sterven, ja.
Het is meer regel dan uitzondering dat we regelmatig verliezen van clubs waarvan ik de naam niet eens kan uitspreken.
pi_179020817
Ik heb een ander uitgewerkt plan:

België en Nederland hebben in het begin van het seizoen nog elk hun competitie Dat zijn 2 reeksen van 10 ploegen.

Dat zijn dus 18 speelrondes, goed voor voetbal van september tot en met december :)

We hebben dus een Belgische vleugel en een Nederlandse vleugel.

de top 5 van iedere vleugel promoveert naar de BeNeLiga play offs. De Eerste in hun groep zijn dus landskampioen

Dan heb je een competitie van 10 ploegen (5 Belgische en 5 Nederlandse) dat duurt van januari tot mei

Dat zijn dan nog eens 18 speeldagen (18+18= 36 speeldagen

Voorbeeld:

  dinsdag 8 mei 2018 @ 19:34:09 #64
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_179020862
Wederom niet gelezen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_179021415
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 19:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb een ander uitgewerkt plan:

België en Nederland hebben in het begin van het seizoen nog elk hun competitie Dat zijn 2 reeksen van 10 ploegen.

Dat zijn dus 18 speelrondes, goed voor voetbal van september tot en met december :)

We hebben dus een Belgische vleugel en een Nederlandse vleugel.

de top 5 van iedere vleugel promoveert naar de BeNeLiga play offs. De Eerste in hun groep zijn dus landskampioen

Dan heb je een competitie van 10 ploegen (5 Belgische en 5 Nederlandse) dat duurt van januari tot mei

Dat zijn dan nog eens 18 speeldagen (18+18= 36 speeldagen

Voorbeeld:

[ afbeelding ]
Goed idee
pi_179035091
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 19:54 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Goed idee
Omdat PSV wint?

Ik vind het geen goed plan, omdat de helft van de ploegen zes maal tegen elkaar gaat spelen in een seizoen.
  Moderator woensdag 9 mei 2018 @ 12:48:55 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179039002
das ff wennen maar zolang die ploegen aan elkaar gewaagd op zich geen probleem
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179039053
Nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2018 12:52:32 ]
  Moderator woensdag 9 mei 2018 @ 13:00:35 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179039212
zijn er uberhaupt genoeg ploegen voorstander van een fusie om een geloofwaardige competitie op te zetten?

je kunt wel zeggen 'top 10 moet dit en dat want dan hebben we zus en zo en krijgen we superveel $' maar als de helft vervolgens een stapje terug doet kom je nergens en dat is in mijn ogen wel de denkfout die vaak gemaakt wordt bij dit soort heilloze plannetjes is de gedachte dat de nieuwe degradatiekandidaten daar zomaar mee akkoord zullen gaan

je kunt geen wonden genezen door gezonde lichaamsdelen te hechten

[ Bericht 31% gewijzigd door sp3c op 09-05-2018 13:10:02 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179042157
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:09 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Omdat PSV wint?

Ik vind het geen goed plan, omdat de helft van de ploegen zes maal tegen elkaar gaat spelen in een seizoen.
Dit is een voorbeeld. Je kan natuurlijk de andere helft tegen elkaar laten spelen in een BeNe play offs 2

Maar dan heb je gezeik met een de degradatie regeling als een Belgische ploeg 8e eindigt moet die zogezegd degraderen terwijl een Nederlandse ploeg 9e eindigt (dan weer niet) omdat op de 10e plaats een Nederlandse ploeg is die wel degradeert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')