abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 24 april 2018 @ 18:45:29 #1
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178718252
registreer om deze reclame te verbergen
Inleiding

Vorig jaar heb ik mijn vorige huis verkocht, en het huidige huis gekocht voor mijn vrouw en mij. In dat huis hebben we veel gedaan. De vorige bewoners hebben het huis ingrijpend verandert. Zo hebben zij de oude badkamer die beneden was, bij de keuken getrokken.

Daarna hebben ze van de kleinste slaapkamer van de 3, gelegen op de 1e verdieping, de 'nieuwe' badkamer gemaakt. Die badkamer is echter spuug en spuuglelijk. Ik had me voorgenomen om 'over 5 jaar' de badkamer opnieuw te doen.

Echter, mijn vrouw werd zwanger (gepland) en mijn vrouw maakte ergens een keer de opmerking dat ze het jammer vond dat we nu (in het vorige huis dus wel) geen bad meer hadden, omdat dat met een kleine toch wel makkelijker zou zijn. Daar heeft ze gelijk in, en voor mij was dat de trigger om een en ander te gaan onderzoeken en een nieuwe badkamer te gaan laten realiseren, nu, in plaats van over 5 jaar.

Nou, gezocht en gedaan, en uiteindelijk iemand gevonden die over een week gaat beginnen aan het slopen van de huidige badkamer, en het plaatsen van een nieuwe badkamer. Ik zeg badkamer, maar eigenlijk is het badkamerTJE. De ruimte is namelijk erg klein, te weten 2.68m diep, en 1.90m breed. Dat is erg klein. Van de andere kant hebben we dan wel weer een keuken van 32m2, dus dat is dan weer relatief groot :P

De wensen

Mooie tegels, zowel tegen de wanden als op de vloer, en een ligbad, in plaats van de lompe douche met hoge instap die we nu hebben. Het ligbad wordt 1.80m lang. De tegels op de vloer worden antracietgrijs, niet veel anders dan de kleur die er nu ligt, maar dan 60x60cm groot. Tegen de wanden komen witte tegels, van 30x60cm. Dan gaan we dus douchen in het bad, en daartoe wordt er een badwand op het bad geplaatst, van 1.20m breed, die op 60cm kan scharnieren en in zijn geheel weg kan vouwen tegen de wand op de kopse kant van het bad, zodat die deur niet 'open' staat als er iemand lekker in bad gaat.

Daarnaast gaat de radiator weg, komt er een betonnen vloertje op de houten balken die onder de vloer zitten, waar vloerverwarming in komt, en krijgen we een hangend toilet in plaats van het ouderwetste staande toilet dat er nu is. Daarnaast een nieuwe doucheset, en een badkraan.

Omdat ik, toen we verhuisden, op de huidige badkamer al een nieuwe wastafel + meubel + hangkast + wastafelkraan gekocht heb, en dat dus allemaal net 6 maanden oud is, gaan we dat hergebruiken.

Kosten

Eigenlijk valt het wel mee, maar dat is een vertekend beeld. De totale prijs voor de badkamer zoals hij nu begroot is, inclusief alles, is 7.700 euro. Echter, normaal als je een nieuwe badkamer doet neem je de dingen die wij dus nu 6 maanden geleden al nieuw hebben gekocht ook nieuw, dus normaal gesproken zou je dan bij die 7700 euro in ons geval iets van 1.600 euro moeten optellen, dus dan zou je op 9.300 euro uitkomen. En dat voor een kleine badkamer. :P

Plaatjes

Dit is de OP, die ik graag alvast wilde maken, maar echte updates komen pas over een week, incl foto's. Voor nu heb ik de gang beneden, het trappenhuis en de overloop boven dicht gelegd om beschadigingen van de trap + vloer te voorkomen. Voor de rest gaat er nu niets meer gebeuren, en vanaf volgende week dinsdag gaan we los. :)

1j0du6O.jpg

a6n4Jnu.jpg

LTvBaRU.jpg

[ Bericht 4% gewijzigd door CoolGuy op 24-04-2018 18:56:55 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 24 april 2018 @ 18:56:54 #2
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_178718497
Succes man! Is geen geld toch, voor een hoop plezier terug.
Ik zou me echter wel bedenken over douchen in bad....dat zou ik toch wel zo ultiem kut vinden.
De man die Danny uitdaagde om de mobiele quote alert te maken!
pi_178718546
Alsof een bad geen hoge instap heeft. :/ En als je ooit bejaard bent of je been gebroken hebt of net een nieuwe heup hebt is een bad kei handig! Ik zeg doen...
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:00:12 #4
16180 CoolGuy
pi_178718551
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:56 schreef Blue_note het volgende:
Succes man! Is geen geld toch, voor een hoop plezier terug.
Ik zou me echter wel bedenken over douchen in bad....dat zou ik toch wel zo ultiem kut vinden.
Nee, het bedrag op zich valt wel mee, maar als je dat afzet tegen hoe groot (Lees; klein) die ruimte maar is...maar ja, het is het arbeidsloon wat het duur maakt he, niet de spullen op zich. Nee, voor mij is dat makkelijker. Wij hebben nu namelijk een ouderwetse douchebak, met een hoge instap, en daarop staat een douchedeur die niet aan de wand scharniert, maar op 15cm uit de wand. Als je daar met een klein kind in wil gaan (dit klinkt heel fout, ik weet 't) dan is dat lastig.

Daar ik een handicap heb is die instap niet heel makkelijk voor mij. Ja maar, een badrand is toch nog veel hoger, hoor ik je nu denken, en dat klopt, maar daar kan ik op de rand gaan zitten en mijn benen er over zwaaien, net als ik in het vorige huis deed. Dat is veel minder problematisch (potentieel) dan de huidige douche nu.

Voor mijn vrouw maakt het niet uit, die vind het allemaal prima :)
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:01:00 #5
16180 CoolGuy
pi_178718571
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:59 schreef Niemand013 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 24 april 2018 18:45 schreef CoolGuy het volgende:

De wensen

Mooie tegels, zowel tegen de wanden als op de vloer, en een ligbad, in plaats van de lompe douche met hoge instap die we nu hebben.
Dan gaan we dus douchen in het bad.

Alsof een bad geen hoge instap heeft...
Ja, maar; zie vorige post.
pi_178718593
Het heeft wel wat, ik volg. Succes!
Ik zeg niets meer, dat was het.
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:05:22 #7
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_178718640
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, het bedrag op zich valt wel mee, maar als je dat afzet tegen hoe groot (Lees; klein) die ruimte maar is...maar ja, het is het arbeidsloon wat het duur maakt he, niet de spullen op zich. Nee, voor mij is dat makkelijker. Wij hebben nu namelijk een ouderwetse douchebak, met een hoge instap, en daarop staat een douchedeur die niet aan de wand scharniert, maar op 15cm uit de wand. Als je daar met een klein kind in wil gaan (dit klinkt heel fout, ik weet 't) dan is dat lastig.

Daar ik een handicap heb is die instap niet heel makkelijk voor mij. Ja maar, een badrand is toch nog veel hoger, hoor ik je nu denken, en dat klopt, maar daar kan ik op de rand gaan zitten en mijn benen er over zwaaien, net als ik in het vorige huis deed. Dat is veel minder problematisch (potentieel) dan de huidige douche nu.

Voor mijn vrouw maakt het niet uit, die vind het allemaal prima :)
Fair enough. Ik heb alleen van die foute hotels van vroeger in gedachte bij douchen in bad ;). My bad.
pi_178718695
Puike OP maar echt serieus een bad om in te douchen uit vrije wil? Dat is echt fucking kut als je vrouw hoogzwanger is/je kind er in gaat douchen.

Zou het echt heroverwegen, een bad is voor erbij schitterend als je ook een douche hebt maar de combinatie is levensgevaarlijk.

Ook naar een inloopbad gekeken?
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:08:23 #9
16180 CoolGuy
pi_178718696
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:05 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Fair enough. Ik heb alleen van die foute hotels van vroeger in gedachte bij douchen in bad ;). My bad.
Ik weet niet, volgens mij kom ik niet in zulke hotels :P Ja, en ik mis ook gewoon wel lekker in bad kunnen gaan liggen, en met een baby/klein kind is een bad ook wel erg handig (heb ik me laten vertellen). Nou, tel daarbij op dat de huidige douche niet handig is, en dan kom ik op een bad uit.

Ik had ook het liefste beiden gehad hoor, dus een bad EN een aparte douche, maar dat is niet te doen op die kleine ruimte, dus dat feestje gaat over. :P
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:10:10 #10
16180 CoolGuy
pi_178718736
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:08 schreef Deshain het volgende:
Puike OP maar echt serieus een bad om in te douchen uit vrije wil? Dat is echt fucking kut als je vrouw hoogzwanger is/je kind er in gaat douchen.

Zou het echt heroverwegen, een bad is voor erbij schitterend als je ook een douche hebt maar de combinatie is levensgevaarlijk.
Ja hoor. Mijn vrouw ging zich in het vorige huis vaak gewoon in bad zitten en dan alsnog douchen, maar dan zittend zeg maar, maar ze lag ook heel graag in bad, dus dat wil ze weer, en er is geen plaats voor beiden, dus dan wordt het een bad :)

Edit: ja, ook naar een inloopbad gekeken, maar die schijnen (volgens de 3 winkels waar ik geweest ben) nogal eens te gaan lekken, dus doe ik dat niet. Ik heb geen zin om op de trap ineens 200 liter water tegen te komen :P
pi_178718813
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja hoor. Mijn vrouw ging zich in het vorige huis vaak gewoon in bad zitten en dan alsnog douchen,
Het in-/uitstappen is vrij lastig en gevaarlijk als ze echt gaat groeien..

Had mijn post geedit maar je bent weer retesnel, hebben jullie geen inloopbad overwogen?

Ik heb de douche altijd makkelijker gevonden met die kleine, alleen het bad is leuker. Zeker niet handiger imo.
pi_178718817
Jij wringt je dus in moeilijke bochten om je vrouw te pleasen... Je moet dan op de rand van het bad gaan zitten om je benen erover te zwaaien. Toch niet met de kleine in je armen mag ik hopen? Ik denk dat als je die verhoging verlaagd van de douche een stuk veiliger is voor je. Maar dat is mijn mening...
pi_178718894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:10 schreef CoolGuy het volgende:
ja, ook naar een inloopbad gekeken, maar die schijnen (volgens de 3 winkels waar ik geweest ben) nogal eens te gaan lekken, dus doe ik dat niet. Ik heb geen zin om op de trap ineens 200 liter water tegen te komen :P
Die deurtjes gaan naar binnen open dus worden door de waterdruk in de rubbers gedrukt. Werkt super, als je het bad goed onderhoudt ga je never nooit in 1 keer 200 liter water verliezen.
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:19:01 #14
16180 CoolGuy
pi_178718899
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:14 schreef Niemand013 het volgende:
Jij wringt je dus in moeilijke bochten om je vrouw te pleasen... Je moet dan op de rand van het bad gaan zitten om je benen erover te zwaaien. Toch niet met de kleine in je armen mag ik hopen? Ik denk dat die verhoging van de douche een stuk veiliger is voor je. Maar dat is mijn mening...
Ik denk vooral dat jij niet moet denken te kunnen oordelen over mijn medische situatie, want dat kun je niet :) Nee, niet met de kleine in mijn armen nee. Je hebt het feit dat met een baby een bad handig is, en je hebt dat een bad voor mij handiger is dan een douche. Die 2 worden niet gecombineerd, als in dat ik in bad ga en tegelijkertijd de kleine mee zou nemen.
pi_178718959
Wij douchen al meer dan 20 jaar in bad en dat gaat allemaal prima. Ook met de kinderen. En vroegah met dikke zwangere buik. Nooit problemen gehad hoor :)

Ik zou mijn bad niet willen missen. Zeker toen ik zeanger was vond ik het heerlijk om even te kunnen relaxen. Dat kon ikzelf toendertijd alleen in bad :)

Waar je wel even op moet letten. Ik weet niet of je onder dat afgeplakte een laminaatvloer heb liggen maar dat er niet per ongeluk wat onderkomt. Dat gebeurde bij ons boven (en een keer in de keuken) waardoor we dus een stuk moesten vervangen. Doordat het afgeplakt was zagen we het dus ook later. Te laat.

Succes met de zooi! :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_178718973
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat jij niet moet denken te kunnen oordelen over mijn medische situatie, want dat kun je niet :) Nee, niet met de kleine in mijn armen nee. Je hebt het feit dat met een baby een bad handig is, en je hebt dat een bad voor mij handiger is dan een douche. Die 2 worden niet gecombineerd, als in dat ik in bad ga en tegelijkertijd de kleine mee zou nemen.
Weet je wat handig is met een baby? Een babybadje ;)
pi_178718989
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:23 schreef Deshain het volgende:

[..]

Weet je wat handig is met een baby? Een babybadje ;)
Vond ik vreselijk. Ook maar 2 keer gebruikt ofzo. Ding stond altijd in de weg waar ik het ook probeerde.
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:25:47 #18
16180 CoolGuy
pi_178719013
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:22 schreef Tally het volgende:
Wij douchen al meer dan 20 jaar in bad en dat gaat allemaal prima. Ook met de kinderen. En vroegah met dikke zwangere buik. Nooit problemen gehad hoor :)

Ik zou mijn bad niet willen missen. Zeker toen ik zeanger was vond ik het heerlijk om even te kunnen relaxen. Dat kon ikzelf toendertijd alleen in bad :)

Waar je wel even op moet letten. Ik weet niet of je onder dat afgeplakte een laminaatvloer heb liggen maar dat er niet per ongeluk wat onderkomt. Dat gebeurde bij ons boven (en een keer in de keuken) waardoor we dus een stuk moesten vervangen. Doordat het afgeplakt was zagen we het dus ook later. Te laat.

Succes met de zooi! :D
Ja, ik deed dat vroeger ook bij mijn ouders thuis, daar hadden we dat over. Ja, daar ligt een laminaatvloer onder, maar wat bedoel je met dat er 'iets' onder komt? Water, of een stuk...tegel ofzo? Ja, daar moeten we wel voorzichtig zijn ja. :P Laten we hopen dat dat goed gaat, want als het fout gaat kan ik daar toch niets meer aan veranderen :P
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:28:22 #19
16180 CoolGuy
pi_178719045
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Vond ik vreselijk. Ook maar 2 keer gebruikt ofzo. Ding stond altijd in de weg waar ik het ook probeerde.
Wij hebben een babybadje ook (al gekocht). Ik weet niet hoe dat gaat zijn, maar als straks als het geen baby meer is, maar een peuter, dan wil ik niet elke keer dat ding in de keuken hebben staan.

Wij hebben ook zo'n dinges gekocht, ik weet niet hoe je dat noemt, zo'n euh...nou ja, ding, wat je in het bad kunt zetten, zodat maar een klein stukje van het bad vol loopt met water waar je je kindje dan in kunt zetten.
pi_178719048
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ik deed dat vroeger ook bij mijn ouders thuis, daar hadden we dat over. Ja, daar ligt een laminaatvloer onder, maar wat bedoel je met dat er 'iets' onder komt? Water, of een stuk...tegel ofzo? Ja, daar moeten we wel voorzichtig zijn ja. :P Laten we hopen dat dat goed gaat, want als het fout gaat kan ik daar toch niets meer aan veranderen :P
Ja water bedoelde ik. Ik vergat 2 letters :P
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:30:03 #21
16180 CoolGuy
pi_178719080
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja water bedoelde ik. Ik vergat 2 letters :P
Je bedoelde water? Wanneer, met de verbouwing..of wat? Want daar ligt een dorpel voor he. Tussen de overloop en de badkamer zelf ligt in het deurkozijn een dorpel, en die ligt iets van een halve cm hoger dan de badkamervloer ofzo, dus water moet heuvel op kunnen om daar dan wear aan voorbij te kunnen :P
pi_178719092
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wij hebben een babybadje ook (al gekocht). Ik weet niet hoe dat gaat zijn, maar als straks als het geen baby meer is, maar een peuter, dan wil ik niet elke keer dat ding in de keuken hebben staan.

Wij hebben ook zo'n dinges gekocht, ik weet niet hoe je dat noemt, zo'n euh...nou ja, ding, wat je in het bad kunt zetten, zodat maar een klein stukje van het bad vol loopt met water waar je je kindje dan in kunt zetten.
Als het wat groter is dan kan je ook het badje in bad zetten :)

Wij hadden zo ligbedje voor in bad. Dan kan je er bij zitten en vul je het bad een klein laagje. Maar vaker lag ze gewoon bij me op schoot/op mn buik. En samen staand douchen.
pi_178719097
Het kan zijn dat de foto's vertekenen, maar het lijkt dat er vrij veel loze ruimte is achter de deur. Kun je die niet omdraaien en zo alsnog een losse douche maken? Douchen in bad vind ik persoonlijk altijd zo armoedig..
pi_178719118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je bedoelde water? Wanneer, met de verbouwing..of wat? Want daar ligt een dorpel voor he. Tussen de overloop en de badkamer zelf ligt in het deurkozijn een dorpel, en die ligt iets van een halve cm hoger dan de badkamervloer ofzo, dus water moet heuvel op kunnen om daar dan wear aan voorbij te kunnen :P
Tijdens de verbouwing ja. Onze badkamerman heeft het putje te hoog gelegen en de vloer liep dus niet goed af en liep over onze dorpel zo onder het plastic/afdekkarton.
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:32:18 #25
16180 CoolGuy
pi_178719122
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:30 schreef tux87 het volgende:
Het kan zijn dat de foto's vertekenen, maar het lijkt dat er vrij veel loze ruimte is achter de deur. Kun je die niet omdraaien en zo alsnog een losse douche maken? Douchen in bad vind ik persoonlijk altijd zo armoedig..
Dat vertekent, want als je die deur opent, dan komt hij net niet tegen de hangkast aan die je daar ziet hangen. :)
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:34:31 #26
16180 CoolGuy
pi_178719150
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:32 schreef Tally het volgende:

[..]

Tijdens de verbouwing ja. Onze badkamerman heeft het putje te hoog gelegen en de vloer liep dus niet goed af en liep over onze dorpel zo onder het plastic/afdekkarton.
Oei, dat is wel vervelend, en jullie hadden dus ook geen dorpel dan tussen de badkamervloer en het laminaat buiten de badkamer?
pi_178719200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oei, dat is wel vervelend, en jullie hadden dus ook geen dorpel dan tussen de badkamervloer en het laminaat buiten de badkamer?
Die hadden we wel maar was te laag. Mijn schoonvader heeft er later een nieuwe hogere dorpel ingemaakt.
pi_178719219
quote:

[..]

Vond ik vreselijk. Ook maar 2 keer gebruikt ofzo.
Met onderstel is het een onding idd als je weinig ruimte hebt. In onze badkamer destijds kon je echter een stadsbus keren dus was geen probleem. Nu we verhuisd zijn is het onderstel ook weg en zet je dat badje gewoon aan de kant/in de kast.

Vond samen in bad juist altijd een hele operatie waarbij 2 ouders nodig waren om het veilig te doen.
pi_178719238
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:37 schreef Tally het volgende:

[..]

Die hadden we wel maar was te laag. Mijn schoonvader heeft er later een nieuwe hogere dorpel ingemaakt.
Daar is het klusblundertopic voor :D
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:49:56 #30
17979 MissMSX
Cockblocking Knightmare
pi_178719432
Ben wel benieuwd wat je tegen het spatten gaat gebruiken bij douche/bad? Neem aan geen douchegordijn? En helemaal rondom iets of alleen een deel?

-edit-
Oh, ik las scheel sorry :D
Nou ja, dan is dit een tvp, want ben benieuwd naar het verloop ^O^
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_178719514
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:39 schreef Deshain het volgende:

[..]

Daar is het klusblundertopic voor :D
Ik kan een heel topic vullen }:|
Mooiste is dat de blunders allemaal begaan zijn door zogenaamde vakmensen.

Daarom heb ik de verbouwing van de keuken maar zelf gedaan :P

Alleen het zetten weer laten doen en dat ging ook weer mis }:|
pi_178719622
Hoezo zeuren er zoveel mensen over douchen in bad?

Dat is gewoon precies hetzelfde als in een douche, behalve dat je in een badkuip in plaats van in een douchebak staat. 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 24 april 2018 @ 20:07:20 #33
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_178719674
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2018 20:03 schreef Geralt het volgende:
Hoezo zeuren er zoveel mensen over douchen in bad?

Dat is gewoon precies hetzelfde als in een douche, behalve dat je in een badkuip in plaats van in een douchebak staat. 8)7
Mja, overstappen, glad, ik vind het zelf ook wat onpraktisch. Nu badder ik bijna nooit dus is die meerwaarde er ook niet :) !

Plus je zit met een douchegordijn of met van die deurtjes. Ook wat minder.
 | <3 Triquester...
HET IS REN MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_178722106
Ik snap niet waarom 'iedereen' tegen in bad douchen is. Als je met weinig ruimte alles wil zul je wel moeten. En wat nu precies het probleem is. 1 puntje als je vrouw straks bevallen is komt zij niet makkelijk in en uit bad. Ik zou hier overwegen of je een opstapje in je vloer kan maken. Een rand van 20x20 tegen je bad kan dan heel handig zijn.
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 22:12:57 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178723028
Ben benieuwd hoe het gaat worden :)
Succes met de kleine verbouwing.

Ondanks dat het een kleine ruimte is, zijn badkamers toch erg prijzig.

Moet er nog veel leidingwerk verlegd worden ?
  dinsdag 24 april 2018 @ 22:15:41 #36
16180 CoolGuy
pi_178723120
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:12 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben benieuwd hoe het gaat worden :)
Succes met de kleine verbouwing.

Ondanks dat het een kleine ruimte is, zijn badkamers toch erg prijzig.

Moet er nog veel leidingwerk verlegd worden ?
Ja, alles moet verlegd worden. De WC verhuist naar de overkant, en om die reden de wastafel dus ook. Dus dat moet verlegd worden. Dan moet de verwarming weg, en vloerverwarming dient gelegd te worden, en de leidingen naar de huidige douchekraan gaan weg, en nieuw leidingwerk voor naar de badkraan.

Dussss...in principe moet alles verlegd worden :P
pi_178723570
quote:

[..]

Zo'n emmer-achtig babybadje ipv een normaal babybadje is veel handiger.
pi_178723654
Succes met de verbouwing. En leuk dat je weer de moeite neemt een topic bij te houden. ^O^
  woensdag 25 april 2018 @ 08:10:54 #39
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_178728018
Succes inderdaad! Mooi dat je al voorzorgsmaatregelen hebt genomen om de trap etc. Te beschermen :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 25 april 2018 @ 08:17:27 #40
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178728050
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 20:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Mja, overstappen, glad, ik vind het zelf ook wat onpraktisch. Nu badder ik bijna nooit dus is die meerwaarde er ook niet :) !

Plus je zit met een douchegordijn of met van die deurtjes. Ook wat minder.
Ik ben van vroeger uit thuis nooit anders gewend. Wij moesten altijd douchen in de badkuip, vond het vroeger altijd juist raar als iemand dat niet had... Bij mijn ouders is het nog steeds niet anders. En wij hadden toen gewoon een schuifdeur op de badkuip, prima te doen. Tegen het gladde kun je overigens gewoon een rubberen badmat onderin de badkuip plaatsen.
Don't let my username fool you...
pi_178728083
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:28 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Zo'n emmer-achtig babybadje ipv een normaal babybadje is veel handiger.
Tummy tub. (Onze 2de is 3 dagen oud) daar kunnen de grotere kinderen maar heel kort in.
  woensdag 25 april 2018 @ 10:27:07 #42
16180 CoolGuy
pi_178729546
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:31 schreef Mojo.jojo het volgende:
Succes met de verbouwing. En leuk dat je weer de moeite neemt een topic bij te houden. ^O^
Ah joh, is toch leuk, plaatjes kijken? :P Ik kijk ook graag bij de projecten van mede-FOK!kers in K&W :) :) Die van Seven, FranticDJ en monsterd vind ik heel tof om te volgen bijvoorbeeld :)
pi_178729892
Babybadjes zijn ruk, daar kom je nog wel achter.

Overigens douche ik zelf liever, dat deden we ook met de babies trouwens.

Er bestaan baden met een plat stuk om te douchen, dat is misschien handig. Scheelt enorm.

Ikzelf ben 1,95 en dan is douchen in bad echt kut. Voornamelijk doordat de douchekop vrijwel altijd te laag hangt. Maargoed, voor jou wellicht anders.
Whatever...
  woensdag 25 april 2018 @ 10:46:58 #44
16180 CoolGuy
pi_178729987
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:43 schreef Spanky78 het volgende:
Babybadjes zijn ruk, daar kom je nog wel achter.

Overigens douche ik zelf liever, dat deden we ook met de babies trouwens.

Er bestaan baden met een plat stuk om te douchen, dat is misschien handig. Scheelt enorm.

Ikzelf ben 1,95 en dan is douchen in bad echt kut. Voornamelijk doordat de douchekop vrijwel altijd te laag hangt. Maargoed, voor jou wellicht anders.
Ja, die baden ken ik. Heb ik ook geprobeerd, maar die opstaande rand is ultiem kut voor mij. Ik til mijn voeten tijdens bewegen/lopen namelijk nauwelijks op, een ook maar iets uitstekende stoeptegel op straat struikel ik al over, en dan val ik ook om, dus ik kan mezelf dan niet staande houden. Daarnaast zijn mijn voeten erg gevoelig, dus als ik onvoorzien een keer op die rand in het bad zou stappen ga ik ook om. Dat is op straat al vervelend, maar dat is in een douche of bad nog vervelender, dus toen ik dat merkte heb ik daar direct van af gezien.

Ik ben niet 1.95, ik ben 1.80, dus daar is dat probbleem er niet. Mijn evenwicht is niet geweldig, te meer een reden om te kunnen gaan zitten in plaats van te moeten staan. Douchen gaat wel hoor, het is bij lange na geen onmogelijke opgave, maar als ik de keuze heb tussen staan of zitten, dan is het altijd zitten.
pi_178730718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, die baden ken ik. Heb ik ook geprobeerd, maar die opstaande rand is ultiem kut voor mij. Ik til mijn voeten tijdens bewegen/lopen namelijk nauwelijks op, een ook maar iets uitstekende stoeptegel op straat struikel ik al over, en dan val ik ook om, dus ik kan mezelf dan niet staande houden. Daarnaast zijn mijn voeten erg gevoelig, dus als ik onvoorzien een keer op die rand in het bad zou stappen ga ik ook om. Dat is op straat al vervelend, maar dat is in een douche of bad nog vervelender, dus toen ik dat merkte heb ik daar direct van af gezien.

Ik ben niet 1.95, ik ben 1.80, dus daar is dat probbleem er niet. Mijn evenwicht is niet geweldig, te meer een reden om te kunnen gaan zitten in plaats van te moeten staan. Douchen gaat wel hoor, het is bij lange na geen onmogelijke opgave, maar als ik de keuze heb tussen staan of zitten, dan is het altijd zitten.
Aha. Nou, kinderen vinden in bad spelen meestal wel erg leuk, maar om schoon te worden gingen we altijd onder de douche.

Overigens is mijn vrouw ook van het bad. Dus wij hebben beiden... Een jacuzzi voor mevrouw en een douche voor mij.
Whatever...
pi_178730836
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Aha. Nou, kinderen vinden in bad spelen meestal wel erg leuk, maar om schoon te worden gingen we altijd onder de douche.

Overigens is mijn vrouw ook van het bad. Dus wij hebben beiden... Een jacuzzi voor mevrouw en een douche voor mij.
Idd even spelen in bad en afdouchen. Wij hebben nu een regen douche die vind de peuter eng. Dus douchen in bad.

Ts ga je ook het plafond vervangen? Wij hebben er speakers in laten maken met bluetooth versterker. Relax muziekje of een filmpje op de tablet kijken worden voor die 70 euro ineens een genot.
  woensdag 25 april 2018 @ 12:12:53 #47
16180 CoolGuy
pi_178731113
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:52 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Idd even spelen in bad en afdouchen. Wij hebben nu een regen douche die vind de peuter eng. Dus douchen in bad.

Ts ga je ook het plafond vervangen? Wij hebben er speakers in laten maken met bluetooth versterker. Relax muziekje of een filmpje op de tablet kijken worden voor die 70 euro ineens een genot.
Die speakers komen er niet meer :) al twijfelde ik hier wel over, want het is leuk om te kunnen zeggen dat ze er zitten, maar ik ga ze nauwelijks gebruiken, dus ik betrap me er zelf op dat ik al een aantal keren heb gedacht ?moet ik niet doen?.

Mijn vrouw vind het hoe dan ook niks omdat ze het ook wel prettig vind 'om een ruimte te hebben waar gn speakers aanwezig zijn'. :P

Ik bedenk me nu dat wij beneden in de keuken speakers in het plafond hebben zitten die we, sinds we er wonen, 1 keer gebruikt hebben om te proberen, en daarna dus niet meer. Dus ik wil het wel, maar de praktijk is dat we het niet gaan gebruiken.

Goh, heb ik mezelf in 1 post richting een antwoord gedirigeerd. :')

[ Bericht 17% gewijzigd door CoolGuy op 25-04-2018 12:27:23 ]
pi_178732053
Onze badkamer is nu 4 weken klaar en hier gebruiken we het veel. Alleen de keren dat we de kabouterdans in bad met ons kind hebben gedaan maakt de 70 euro meer dan waard.

Maar als je verwacht het niet te gebruiken is het zonde. Is duur zat allemaal.
  woensdag 25 april 2018 @ 17:32:10 #49
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_178736282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die speakers komen er niet meer :) al twijfelde ik hier wel over, want het is leuk om te kunnen zeggen dat ze er zitten, maar ik ga ze nauwelijks gebruiken, dus ik betrap me er zelf op dat ik al een aantal keren heb gedacht ?moet ik niet doen?.

Mijn vrouw vind het hoe dan ook niks omdat ze het ook wel prettig vind 'om een ruimte te hebben waar gn speakers aanwezig zijn'. :P

Ik bedenk me nu dat wij beneden in de keuken speakers in het plafond hebben zitten die we, sinds we er wonen, 1 keer gebruikt hebben om te proberen, en daarna dus niet meer. Dus ik wil het wel, maar de praktijk is dat we het niet gaan gebruiken.

Goh, heb ik mezelf in 1 post richting een antwoord gedirigeerd. :')
Dat heb ik met de tv. Tv in de badkamer ooit 1 keer gebruikt :').
pi_178736559
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 17:32 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat heb ik met de tv. Tv in de badkamer ooit 1 keer gebruikt :').
Oh die zou hier echt elke keer gebruikt worden als ik er netflix of videoland op zou kunnen streamen.
  woensdag 25 april 2018 @ 20:20:07 #51
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_178740035
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 17:45 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh die zou hier echt elke keer gebruikt worden als ik er netflix of videoland op zou kunnen streamen.
Ja kan wel, maar dan nog :P
pi_178778276
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat vertekent, want als je die deur opent, dan komt hij net niet tegen de hangkast aan die je daar ziet hangen. :)
Heb je wel eens overwogen om de deur naar buiten draaiend te bouwen? mogelijk dat je dan wel voldoende ruimte hebt voor een douche?
  vrijdag 27 april 2018 @ 17:39:32 #53
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_178778401
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 17:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Heb je wel eens overwogen om de deur naar buiten draaiend te bouwen? mogelijk dat je dan wel voldoende ruimte hebt voor een douche?
Dat is overigens volgens het bouwbesluit 'verplicht'.
Met de reden dat wanneer je onwel wordt en voor de deur komt te liggen je gewond kunt raken als iemand naar binnen komt.
pi_178779228
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 17:39 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Met de reden dat wanneer je onwel wordt en voor de deur komt te liggen je gewond kunt raken als iemand naar binnen komt.
En wat als je tegen de deur aangeleund onwel zit te wezen en je door die naar buiten draaiende deur omvalt en met je hoofd op de grond knalt? :+

Denk eerder dat naar buiten draaiend verplicht is zodat, als je binnen onwel wordt, iemand gemakkelijk de deur kan openen om je te redden. Kleine badkamer en log lichaam voor de deur opent niet gemakkelijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 28 april 2018 @ 00:25:05 #55
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_178784399
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 18:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En wat als je tegen de deur aangeleund onwel zit te wezen en je door die naar buiten draaiende deur omvalt en met je hoofd op de grond knalt? :+

Denk eerder dat naar buiten draaiend verplicht is zodat, als je binnen onwel wordt, iemand gemakkelijk de deur kan openen om je te redden. Kleine badkamer en log lichaam voor de deur opent niet gemakkelijk.
Same story ..
  zaterdag 28 april 2018 @ 19:54:08 #56
17979 MissMSX
Cockblocking Knightmare
pi_178796084
Ik kwam net toevallig dit tegen. Handig voor als je douche en bad wilt combineren. Maar voor jou waarschijnlijk te laat, omdat je al een keuze hebt gemaakt?

douche-bad-combinatie-ilona-170x85-cm.jpg
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_178814344
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 17:39 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nee
  zondag 29 april 2018 @ 16:40:13 #58
453049 BoneThugss
often copied, never duplicated
pi_178814663
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 17:45 schreef Puala het volgende:

[..]

Chromecast.
Op vrijdag 3 maart 2017 21:36 schreef Geerd het volgende:
Ik zou haar keihard doen!!
pi_178820506
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 16:29 schreef Deshain het volgende:

[..]

Nee
Ja
pi_178821104
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 20:37 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ja
Nee..

De gehele eis van afsluitbaarheid is vervallen voor badkamers, er zijn dus in zijn geheel geen eisen meer ten aanzien van deuren.
  maandag 30 april 2018 @ 13:44:57 #61
16180 CoolGuy
pi_178833848
Zo, vandaag begonnen aan de badkamer, alles is er uit, behalve de vloer, en daar begint de ellende, want er zit asbest in de vloer. Dus het verwijderen daarvan kan zomaar 6 weken in beslag gaan nemen, dus 6 weken geen badkamer + dan nog 2 weken om de nieuwe badkamer te maken, zijn we minimaal 8 weken verder, dan is het eind juni met een klein beetje geluk, begin juli, en einde juli is mijn vrouw uitgerekend.

Great, just great. Maar goed, er is niks aan de doen, we zullen er toch mee om moeten gaan, dus nu maar afwachten hoe en wat :{
pi_178836933
Tegenvaller -O-

Hoe staat je vrouw tov een bevalbad? :+ Beetje vroeg opzetten en lekker badderen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 30 april 2018 @ 15:35:31 #63
4330 PJ
Tja.....
pi_178837028
quote:
... er zit asbest in de vloer...
Hoe weet je dat? Waar zit het?
  maandag 30 april 2018 @ 15:42:46 #64
16180 CoolGuy
pi_178837267
Inderdaad. Nou ja, het is nog niet 100% zeker dat het asbest is, maar ik begreep al dat de zoon van de vriend van mijn moeder zei 'wat nou gespecialiseerd bedrijf, dat is maar 5m2' dus die gaat dalijk kijken, en ALS het asbest is zegt ie 'mondkapje op', verpakkingsmateriaal kopen en dan trek ik 't je dr wel uit'.

Dus ja, even wat positiefs, maar, eerst even afwachten OF het daadwerkelijk asbest is, maar die jongen gaat dalijk bij mij thuis kijken, en dan weten we meer.
pi_178837312
Ik snap die asbesthysterie ook nooit zo. Bij grote hoeveelheden en als je er dagelijks in werkt is het een ander verhaal.
Maar die paar vierkante meter als particulier: mondkapjes op, goed nathouden, in zo groot mogelijke stukken eruit en goed verpakt afvoeren. Denk dat de kans op kanker groter is van de uitstoot van je auto op weg naar het stort.
  maandag 30 april 2018 @ 15:56:32 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178837640
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 15:42 schreef CoolGuy het volgende:
Inderdaad. Nou ja, het is nog niet 100% zeker dat het asbest is, maar ik begreep al dat de zoon van de vriend van mijn moeder zei 'wat nou gespecialiseerd bedrijf, dat is maar 5m2' dus die gaat dalijk kijken, en ALS het asbest is zegt ie 'mondkapje op', verpakkingsmateriaal kopen en dan trek ik 't je dr wel uit'.

Dus ja, even wat positiefs, maar, eerst even afwachten OF het daadwerkelijk asbest is, maar die jongen gaat dalijk bij mij thuis kijken, en dan weten we meer.
En natspuiten met een plantenspuit, dan is er weinig aan de hand hoor. Gewoon niet als een gek in staan hakken/boren/zagen, zoveel mogelijk in 1 stuk weghalen. Wij hebben zo'n 10-15m2 weggehaald. Bij je lokale stort even van die speciale plastic zakken ophalen (meestal gratis), en dan kun je het gewoon inleveren.

Succes!
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/9s.gif[/img] Op zaterdag 4 augustus 2018 10:38 schreef Kreator het volgende:
Ik ben het eens met seven. Fml. Rip.
[/quote]
  maandag 30 april 2018 @ 16:01:02 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178837757
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 15:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik snap die asbesthysterie ook nooit zo. Bij grote hoeveelheden en als je er dagelijks in werkt is het een ander verhaal.
Maar die paar vierkante meter als particulier: mondkapjes op, goed nathouden, in zo groot mogelijke stukken eruit en goed verpakt afvoeren. Denk dat de kans op kanker groter is van de uitstoot van je auto op weg naar het stort.
True. Al met al is nmalig contact eigenlijk minimaal risico. Het probleem was vooral voor de bouwjongens die er regelmatig mee werkten (en ook nog eens het materiaal moesten verwerken/zagen/vast timmeren etc). Asbest is 'gewoon' een natuurproduct dat in Oost-Europa gewoon nog uit mijnen getrokken wordt. En het is een SUPER materiaal. Goede isolerende eigenschappen, brandveilig etc. Maar goed, als de vezels eenmaal in de lucht komen, dan wil je het contact dus wel beperken tot eenmalig.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/9s.gif[/img] Op zaterdag 4 augustus 2018 10:38 schreef Kreator het volgende:
[/quote]
  maandag 30 april 2018 @ 16:04:20 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178837820
En douchen in bad.. Ik heb er geen problemen mee momenteel, maar het is wel fijn dat het bij ons straks apart kan. Wij zijn allemaal enorme badderaars. En met een klein kind is het gewoon geweldig om een bad te hebben. In bad met mijn neefje en nichtjes was altijd feest toen ze nog klein waren.
[/quote]
pi_178837875
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 15:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik snap die asbesthysterie ook nooit zo. Bij grote hoeveelheden en als je er dagelijks in werkt woont is het een ander verhaal.
Ik heb je lulverhaal even aangepast.
pi_178837953
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 16:06 schreef Deshain het volgende:

[..]

Zeg ik dat hij het niet weg moet halen?
pi_178838019
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zeg ik dat hij het niet weg moet halen?
Provisorisch slopen en zo je hele woonomgeving potentieel besmetten is idd wel een geweldig advies..
  maandag 30 april 2018 @ 16:16:51 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178838143
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 16:06 schreef Deshain het volgende:

[..]

Je kunt rustig wonen in een huis dat van top tot teen gebouwd is met asbest, geen vuiltje aan de lucht. Als je het gaat verwerken/slopen, moet je wel opletten. In de gewone buitenlucht zitten ook gewoon asbestdeeltjes.
[/quote]
  maandag 30 april 2018 @ 17:15:09 #73
16180 CoolGuy
pi_178839820
Vanochtend was het zo:

xNHbECD.jpg

En nu ligt het badkamertje er zo bij:

Xzr6qEL.jpg
  maandag 30 april 2018 @ 17:54:27 #74
4330 PJ
Tja.....
pi_178840870
En waar zit die asbest dan?
pi_178841642
Heb je nu wel douche mogelijkheden? Wij hadden een mobiele douche op zolder naast de cv aangesloten. Bij oms werd het ook krap met de bevalling. Maar door die douche viel het allemaal mee.
pi_178842164
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2018 16:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je kunt rustig wonen in een huis dat van top tot teen gebouwd is met asbest, geen vuiltje aan de lucht.
Kwats.

Zat voorbeelden waar wel een vuiltje aan de lucht was door asbest in zeil en ventilatiekanalen bijvoorbeeld. Ik roep in tegenstelling tot de meeste hier ook niet zomaar iets maar ben DIA gecertificeerd.

Zo op de foto zie ik trouwens weinig wat aanleiding zou geven tot het vermoeden van aanwezigheid van asbest. Hoe komt die beste man hier bij?
  maandag 30 april 2018 @ 19:09:53 #77
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_178842871
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 17:54 schreef PJ het volgende:
En waar zit die asbest dan?
pi_178845952
Dan heeft de vorige bewoner toch ook lopen klooien ?
Zie ik nog een oude mozaiektegel vloer tevoorschijn komen?

Succes in ieder geval.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 08:13:58 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178855150
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 17:15 schreef CoolGuy het volgende:
Vanochtend was het zo:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo dan. :D
[/quote]
  dinsdag 1 mei 2018 @ 08:39:37 #80
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_178855346
Laten jullie de paneeldeur zo trouwens? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 1 mei 2018 @ 08:53:32 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178855494
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 17:15 schreef CoolGuy het volgende:
Vanochtend was het zo:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Huis van de overburen ook helemaal onder het stof :+

Goed bezig ^O^
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:08:17 #82
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178855622
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:45 schreef CoolGuy het volgende:
Inleiding

Vorig jaar heb ik mijn vorige huis verkocht, en het huidige huis gekocht voor mijn vrouw en mij. In dat huis hebben we veel gedaan. De vorige bewoners hebben het huis ingrijpend verandert. Zo hebben zij de oude badkamer die beneden was, bij de keuken getrokken.

Daarna hebben ze van de kleinste slaapkamer van de 3, gelegen op de 1e verdieping, de 'nieuwe' badkamer gemaakt. Die badkamer is echter spuug en spuuglelijk. Ik had me voorgenomen om 'over 5 jaar' de badkamer opnieuw te doen.

Echter, mijn vrouw werd zwanger (gepland) en mijn vrouw maakte ergens een keer de opmerking dat ze het jammer vond dat we nu (in het vorige huis dus wel) geen bad meer hadden, omdat dat met een kleine toch wel makkelijker zou zijn. Daar heeft ze gelijk in, en voor mij was dat de trigger om een en ander te gaan onderzoeken en een nieuwe badkamer te gaan laten realiseren, nu, in plaats van over 5 jaar.

Nou, gezocht en gedaan, en uiteindelijk iemand gevonden die over een week gaat beginnen aan het slopen van de huidige badkamer, en het plaatsen van een nieuwe badkamer. Ik zeg badkamer, maar eigenlijk is het badkamerTJE. De ruimte is namelijk erg klein, te weten 2.68m diep, en 1.90m breed. Dat is erg klein. Van de andere kant hebben we dan wel weer een keuken van 32m2, dus dat is dan weer relatief groot :P

De wensen

Mooie tegels, zowel tegen de wanden als op de vloer, en een ligbad, in plaats van de lompe douche met hoge instap die we nu hebben. Het ligbad wordt 1.80m lang. De tegels op de vloer worden antracietgrijs, niet veel anders dan de kleur die er nu ligt, maar dan 60x60cm groot. Tegen de wanden komen witte tegels, van 30x60cm. Dan gaan we dus douchen in het bad, en daartoe wordt er een badwand op het bad geplaatst, van 1.20m breed, die op 60cm kan scharnieren en in zijn geheel weg kan vouwen tegen de wand op de kopse kant van het bad, zodat die deur niet 'open' staat als er iemand lekker in bad gaat.

Daarnaast gaat de radiator weg, komt er een betonnen vloertje op de houten balken die onder de vloer zitten, waar vloerverwarming in komt, en krijgen we een hangend toilet in plaats van het ouderwetste staande toilet dat er nu is. Daarnaast een nieuwe doucheset, en een badkraan.

Omdat ik, toen we verhuisden, op de huidige badkamer al een nieuwe wastafel + meubel + hangkast + wastafelkraan gekocht heb, en dat dus allemaal net 6 maanden oud is, gaan we dat hergebruiken.

Kosten

Eigenlijk valt het wel mee, maar dat is een vertekend beeld. De totale prijs voor de badkamer zoals hij nu begroot is, inclusief alles, is 7.700 euro. Echter, normaal als je een nieuwe badkamer doet neem je de dingen die wij dus nu 6 maanden geleden al nieuw hebben gekocht ook nieuw, dus normaal gesproken zou je dan bij die 7700 euro in ons geval iets van 1.600 euro moeten optellen, dus dan zou je op 9.300 euro uitkomen. En dat voor een kleine badkamer. :P

Plaatjes

Dit is de OP, die ik graag alvast wilde maken, maar echte updates komen pas over een week, incl foto's. Voor nu heb ik de gang beneden, het trappenhuis en de overloop boven dicht gelegd om beschadigingen van de trap + vloer te voorkomen. Voor de rest gaat er nu niets meer gebeuren, en vanaf volgende week dinsdag gaan we los. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind de kosten voor zo'n kleine badkamer en vrij normale wensen vrij hoog. Wij hebben 5 jaar geleden een grote badkamer en 2 grote wc ruimtes helemaal opnieuw laten plaatsen. Inclusief materiaal waren we toen circa 12000 kwijt in totaal.

Badkamer: nieuwe leidingen, vloerverwarming, vloer Belgisch hardsteen, wanden grote witte tegels, ligbad, inloop stortdouche, inbouwspots, breed wasbekken, Grohe kranen en mengkranen, design radiator. Wc's: nieuwe leidingen, vloeren Belgisch hardsteen, wanden grote witte tegels, inbouwspots, hangend toilet Villeroy & Boch, grote wasbekkens en Grohe kranen, design radiatoren.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:19:04 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178855753
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:08 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik vind de kosten voor zo'n kleine badkamer en vrij normale wensen vrij hoog. Wij hebben 5 jaar geleden een grote badkamer en 2 grote wc ruimtes helemaal opnieuw laten plaatsen. Inclusief materiaal waren we toen circa 12000 kwijt in totaal.

Badkamer: nieuwe leidingen, vloerverwarming, vloer Belgisch hardsteen, wanden grote witte tegels, ligbad, inloop stortdouche, inbouwspots, breed wasbekken, Grohe kranen en mengkranen, design radiator. Wc's: nieuwe leidingen, vloeren Belgisch hardsteen, wanden grote witte tegels, inbouwspots, hangend toilet Villeroy & Boch, grote wasbekkens en Grohe kranen, design radiatoren.
En wij hebben in 2010 een badkamer en toilet laten doen voor 15.000.... zegt allemaal niet zoveel.
Was ongeveer 50/50 materiaal/arbeidsloon, en ik had het materiaal goedkoop ingekocht.
Bij de diverse badkamerboeren offertes tussen de 17.000 1en 20.000 gehad.

Als ik in dit huis de badkamer moet doen reken ik ook op 20.000
Wullie bin KOEL Soneal
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:20:46 #84
16180 CoolGuy
pi_178855781
Zo, wat betreft de ´asbest´. Vandaag gaat een stukje van het verdachte spul naar het lab, omdat het schijnbaar (van wat ik op internet lees) zo is dat je het niet met het blote oog kunt vast stellen.

Hoe dan ook heb ik even wat foto's gemaakt, waar ik als leek 0,0 mee kan, maar wellicht dat iemand hier er iets (on)zinnigs over kan roepen :P

Eerst wat ik wt: Deze ruimte was vroeger een slaapkamer. Het huis is uit 1934, en alle kamers hebben houten vloeren op de 1e verdieping. In 1985 is van een van de slaapkamers een badkamer gemaakt. Tot aan de renovatie in 2009 had het huis dus 2 badkamers.

In 1985 heeft de toenmalige eigenaar 'iets' over de houten vloer gelegd, om daar vervolgens tegels op te plakken. Dat 'iets' is waar het nu om gaat, als ik het correct heb begrepen. Dan nu de foto's:

OaIzIhy.jpg Het hout wat je ziet is dus de oude houten vloer. Die houten vloer gaat er dus uit, omdat we anders niet bij het leidingwerk kunnen. Het om die centimeter grijs spul die er boven op ligt, te weten dit:

2Nu5VeX.jpg

bbhTGFy.jpg

0FSoNBm.jpg

IljG94t.jpg

En dan de achterkant van dit stuk:

fdIaCpf.jpg

Dus, we gaan als het goed is wel deze week horen hoe en wat. Het gaat me niet om de eventuele saneringskosten, want dat valt op zich wel mee. Het is de tijd die er overheen gaat, wat op zich OOK nog geen ramp is want we hebben in een straal van 100 meter om ons heen ongeveer 4 douchegelegenheden, maar het gaat me er vooral om dat we net blij waren dat het nog 'ruim' voor de bevalling klaar zou zijn, en dat komt nu weer in het gedrang.

[ Bericht 0% gewijzigd door CoolGuy op 01-05-2018 09:27:19 ]
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:22:24 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178855807
Zou wel bizar zijn als er in 1985 nog asbest gebruikt is, maar niets is onmogelijk.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_178855843
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:22 schreef Leandra het volgende:
Zou wel bizar zijn als er in 1985 nog asbest gebruikt is, maar niets is onmogelijk.
er zijn hier in nijmegen geloof ik nog huizen rond die tijd gebouwd met asbest platen rond de cv/geiser.
Al lijkt me asbest op een houten vloer leggen om daar overheen te tegelen wel een vreemde keuze.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:30:51 #87
16180 CoolGuy
pi_178855957
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:22 schreef Leandra het volgende:
Nou, de man die dat gedaan heeft was een behoorlijke prutser, want de leidingen zijn ook niet recht en gelijk etc etc 8)7 dus ik ben er wat dat betreft niet rouwig om dat het allemaal nieuw wordt, maar ik kan me zomaar voorstellen dat ie iets van asbest op de vloer heeft geflikkerd in dat licht gezien.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:34:24 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178856022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, de man die dat gedaan heeft was een behoorlijke prutser, want de leidingen zijn ook niet recht en gelijk etc etc 8)7 dus ik ben er wat dat betreft niet rouwig om dat het allemaal nieuw wordt, maar ik kan me zomaar voorstellen dat ie iets van asbest op de vloer heeft geflikkerd in dat licht gezien.
Ja, dan zou het zomaar kunnen.
Wullie bin KOEL Soneal
  dinsdag 1 mei 2018 @ 12:55:37 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178860192
Dat honingraatje op de achterkant ziet er bekend uit. De rest kan ik niet goed inschatten. In mijn geval brak het veel netter door. Asbest is echt enorm hard en wat ik had was eerder te vergelijken met een soort stenen trespa met zo'n honingraatje op 1 kant, onze hele garage en trapgat zat vol met grote platen van 3-4 mm dik.

Maar het is inderdaad niet met 100% zekerheid vast te stellen, misschien dat onze expert uit dit topic je verder kan helpen.
[/quote]
  dinsdag 1 mei 2018 @ 13:13:52 #90
16180 CoolGuy
pi_178860705
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 12:55 schreef Seven. het volgende:
Dat honingraatje op de achterkant ziet er bekend uit. De rest kan ik niet goed inschatten. In mijn geval brak het veel netter door. Asbest is echt enorm hard en wat ik had was eerder te vergelijken met een soort stenen trespa met zo'n honingraatje op 1 kant, onze hele garage en trapgat zat vol met grote platen van 3-4 mm dik.

Maar het is inderdaad niet met 100% zekerheid vast te stellen, misschien dat onze expert uit dit topic je verder kan helpen.
Ja, ik ga er ook vanuit dat het asbest is, en dat dit project dus nu 2 a 2,5 maand gaat duren ipv maximaal 3 weken.
pi_178862528
Waarom duurt het dan zoveel langer? Asbest saneerder is hier een dag mee bezig. Gewoon rond bellen of er 1 is die een dagje ruimte heeft. Kleine klusjes plannen ze gerust eerder in.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 14:15:22 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178862606
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ik ga er ook vanuit dat het asbest is, en dat dit project dus nu 2 a 2,5 maand gaat duren ipv maximaal 3 weken.
Ik ga met Nico mee in deze, maar goed, ik zou het zelf gauw in een asbestzak doen en doorgaan. Dan heb je een dag vertraging :P .
[/quote]
pi_178862945
Breek zelf het vloertje eruit, pak het goed in en breng het naar het lokale milieupark. Netto vertraging van maximaal n week.
pi_178863774
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:29 schreef timmtim het volgende:
Breek zelf het vloertje eruit, pak het goed in en breng het naar het lokale milieupark. Netto vertraging van maximaal n week.
Als je daarvoor kiest moet je in sommige gemeente het eerst laten weten.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 14:47:06 #95
16180 CoolGuy
pi_178863809
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ga met Nico mee in deze, maar goed, ik zou het zelf gauw in een asbestzak doen en doorgaan. Dan heb je een dag vertraging :P .
Dat kn wel, sterker nog, dat hebben we ook voorgesteld aan de aannemer, maar die gaat niet verder als we dat doen, want hij wil zeker weten dat het goed verwijdert is. :{ :{ :{ oftewel, ik moet dus straks een sanering van, schat even grofweg 2500 euro gaan betalen, omdat hij anders niet verder gaat met de badkamer.

Het geld lig ik niet wakker van. Ik had het liever NIET uitgegeven hier aan natuurlijk, maar soit, dat is dan zo, wat me ontzettend stoort is het feit dat dat 2 maanden ofzo gaat duren, en dan komt de bevalling van mijn vrouw weer heel erg dichtbij tegen de tijd dat de badkamer klaar is.
pi_178864903
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat kn wel, sterker nog, dat hebben we ook voorgesteld aan de aannemer, maar die gaat niet verder als we dat doen, want hij wil zeker weten dat het goed verwijdert is. :{ :{ :{ oftewel, ik moet dus straks een sanering van, schat even grofweg 2500 euro gaan betalen, omdat hij anders niet verder gaat met de badkamer.

Het geld lig ik niet wakker van. Ik had het liever NIET uitgegeven hier aan natuurlijk, maar soit, dat is dan zo, wat me ontzettend stoort is het feit dat dat 2 maanden ofzo gaat duren, en dan komt de bevalling van mijn vrouw weer heel erg dichtbij tegen de tijd dat de badkamer klaar is.
Ik snap die aannemer wel. Je wilt je personeel niet onnodig risico laten lopen en later kans hebben op procedures en schadevergoedingen omdat die mensen mogelijk in een asbest omgeving hebben gewerkt.

Aan de andere kant is het voor jou gewoon vervelend omdat je flink vertraging op loopt.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 15:26:38 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178865278
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 14:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Begrijpelijk. En kut. ;(
[/quote]
pi_178865660
Verhoogde vloer, en daarmee ruimte voor leidingen creeren, geen optie?

Dan hoef je, eventueel, alleen maar voor de zekerheid een goedje erover te gooien dat het asbest niet open en bloot ligt onder die vloerverhoging.

Scheelt denk ik aanmerkelijk in je planning en kosten?

Weet nog toen de moeder van mijn kind zwanger was, en er werkzaamheden verricht werden. De Hel op aarde. :X
  dinsdag 1 mei 2018 @ 16:06:33 #99
16180 CoolGuy
pi_178866639
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:17 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ik snap die aannemer wel. Je wilt je personeel niet onnodig risico laten lopen en later kans hebben op procedures en schadevergoedingen omdat die mensen mogelijk in een asbest omgeving hebben gewerkt.

Aan de andere kant is het voor jou gewoon vervelend omdat je flink vertraging op loopt.
Nee, ik snp het ook wel, kijk, ik zeg ook niet dat die man zich omwille van mij een gezondheidsrisico op de hals moet halen, dus ik snap hem in dat opzicht volledig. Dat zou ik andersom net zo doen.

We hebben ook genoeg douchegelegenheden, al doe je dat natuurlijk liever in je eigen huis, dus dat is het issue ook nog niet, en het geld op zich is het probleem ook niet, al had ik dat liever aan leukere dingen uitgegeven dan dit, maar het is vooral de tijd die het nu extra gaat duren icm de zwangerschap van mijn vrouw die zeg maar even ´het´ probleem is.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 16:27:42 #100
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178867376
Honingraatstructuur kan een aanwijzing zijn voor asbesthoudend materiaal ja.
1985 werd er nog regelmatig asbest gebruikt (totaalverbod pas in 1993).
Lijkt ook vezelig te zijn als ik het zo op een paar van de foto's zie.

Het zou dus zomaar kunnen en ik geef de aannemer toch gelijk dat hij graag zeker weet dat het goed verwijderd is (anders werkt hij mogelijk in een 'besmette' ruimte).
Zo te zien moet je het echt eruit bikken/breken om te verwijderen omdat die vloer erop zit.

Het klopt dat je pas na analyse zeker weet of het daadwerkelijk asbesthoudend materiaal is. Even achter die analyse aan bellen misschien.. met spoed hebben ze die zo onder de microscoop bekeken en weet je het zeker. Hopelijk valt het mee en is het niet asbesthoudend. Ik duim mee!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 1 mei 2018 @ 16:37:06 #101
16180 CoolGuy
pi_178867652
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 16:27 schreef Radyhyn het volgende:
Honingraatstructuur kan een aanwijzing zijn voor asbesthoudend materiaal ja.
1985 werd er nog regelmatig asbest gebruikt (totaalverbod pas in 1993).
Lijkt ook vezelig te zijn als ik het zo op een paar van de foto's zie.

Het zou dus zomaar kunnen en ik geef de aannemer toch gelijk dat hij graag zeker weet dat het goed verwijderd is (anders werkt hij mogelijk in een 'besmette' ruimte).
Zo te zien moet je het echt eruit bikken/breken om te verwijderen omdat die vloer erop zit.

Het klopt dat je pas na analyse zeker weet of het daadwerkelijk asbesthoudend materiaal is. Even achter die analyse aan bellen misschien.. met spoed hebben ze die zo onder de microscoop bekeken en weet je het zeker. Hopelijk valt het mee en is het niet asbesthoudend. Ik duim mee!
Ja, de uitslag komt overmorgen, dus dan weten we het. Kijk, het is toch wat het is, dus daar kan ik toch niets aan veranderen, het gaat mij vooral om de tijd die het kost icm ons aanstaande kindje.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 16:40:11 #102
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178867717
Misschien werkspot eens proberen om op korte termijn een asbestverwijderingsbedrijf (met SC-530 certificaat) te vinden om het zsm te laten verwijderen.

Of een rondje bellen inderdaad.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:00:21 #103
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_178872043
Klote maat!

Maar waarom duurt het zoveel langer?
  dinsdag 1 mei 2018 @ 20:44:24 #104
16180 CoolGuy
pi_178875044
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:00 schreef Blue_note het volgende:
Klote maat!

Maar waarom duurt het zoveel langer?
Vanwege het proces. Als is vastgesteld dat er asbest is moet een bedrijf komen kijjen, offeetlrte maken, een vergunning aangevraagd worden bij de gemeente om hette verwijderen. Daar nemen ze 4 weken de tijd voor bij de gemeente.

Dan als die er is moet dat bedrijf komen, gesaneerd worden, gecontroleerd, rapport opgemaakt, vrijgegeven en pas dan kan de badkamer verder gemaakt worden, duurt ook 2 weken. Dus dan heb je dus al minimaal 6 weken te pakken, en dr komen dr nog wel 4 bij, zijn 10 weken, is 2,5 maand, is half juli. :{
  dinsdag 1 mei 2018 @ 20:47:37 #105
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_178875147
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 20:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Vanwege het proces. Als is vastgesteld dat er asbest is moet een bedrijf komen kijjen, offeetlrte maken, een vergunning aangevraagd worden bij de gemeente om hette verwijderen. Daar nemen ze 4 weken de tijd voor bij de gemeente.

Dan als die er is moet dat bedrijf komen, gesaneerd worden, gecontroleerd, rapport opgemaakt, vrijgegeven en pas dan kan de badkamer verder gemaakt worden, duurt ook 2 weken. Dus dan heb je dus al minimaal 6 weken te pakken, en dr komen dr nog wel 4 bij, zijn 10 weken, is 2,5 maand, is half juli. :{
Ja is hier ook moeten gebeuren bij het dakbeschot. Maar dat ging toch veel sneller!
Hele traject heeft 3 dagen in beslag genomen. Zelfde dag vrijgegeven. Want hele huis was ingepakt.

Kostte wel wat extra inderdaad.
pi_178876447
Wat een tegenvaller. Overigens vind ik wel dat je je huisje mooi aanpakt. Goed bezig.

Enneh, tsja, met asbest. Je kunt overdrijven, maar zeker ook te makkelijk denken erover. Als je het kunt betalen is het zekere voor het onzekere nemen geen slecht plan, zeker niet als de aannemer het echt niet vertrouwt. Over het algemeen zijn dat geen aanstellers en als hij er niets mee kan verdienen mag je er van uitgaan dat hij je goed advies geeft.
Whatever...
pi_178876745
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 16:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik snp het ook wel, kijk, ik zeg ook niet dat die man zich omwille van mij een gezondheidsrisico op de hals moet halen, dus ik snap hem in dat opzicht volledig. Dat zou ik andersom net zo doen.

We hebben ook genoeg douchegelegenheden, al doe je dat natuurlijk liever in je eigen huis, dus dat is het issue ook nog niet, en het geld op zich is het probleem ook niet, al had ik dat liever aan leukere dingen uitgegeven dan dit, maar het is vooral de tijd die het nu extra gaat duren icm de zwangerschap van mijn vrouw die zeg maar even ´het´ probleem is.
Ah ik dacht even dat je bedoelde dat hij maar door moest gaan. Verkeerd gelezen.

Zeker in de situatie met een tegen die tijd hoogzwangere vriendin is het onhandig, extra vertraging moet je dan ook zeker niet hebben.
  woensdag 2 mei 2018 @ 14:32:47 #108
16180 CoolGuy
pi_178891259
Nou, update. Het s asbest. Dus dat wordt saneren. Prima, morgenochtend komt er iemand kijken om een rapport op te maken. Dat is volgende week woensdag klaar, en dan kan er een vergunning aangevraagd worden. Het saneren zelf duurt maar 1 a 2 dagen, maar, er moet wel een bedrijf zijn wat tegen die tijd, als de vergunning er is (en daar hebben ze dus 4 weken de tijd voor, wil niet zeggen dat ze ook 4 weken gebruiken, maar toch), ook op korte termijn tijd heeft. en dan moet de badkamer nog gemaakt worden.

Dus, mooi kut, maar in ieder geval komt er nu morgen iemand voor de informatie op basis waarvan het rapport gemaakt kan worden. Eigenlijk zou eerst pas morgen de uitslag bekend zijn. Dat rapport kost eventjes 300 euro ( :') ) en de geschatte kosten voor de sanering zijn tussen de 1500 en 2000 euro. Ga ik dus uit van 2000 euro + 300 euro is dus 2300 euro, dus dan zat ik met mijn gevoel van 2500 euro goed in de richting.

Maar goed, het gaat niet om het geld, het gaat om wanneer de vergunning er is + dat er dan, vanaf dat moment ook op hele korte termijn een saneringsbedrijf tijd heeft om het te doen, en daar is geen zicht op nu, dus ik heb ook geen idee OF die badkamer wel berhaupt klaar gaat zijn voor onze dochter ter wereld komt.

Mooi kut. Maar goed, on the bright side, eigenlijk zouden we morgen pas de uitslag krijgen, maar nu is er morgen al iemand om een inventarisatie te maken van hoe of wat.
pi_178892150
Woon je in een grote gemeente. Bij een kleinere heeft het wel eens zin om je verhaal er bij te vertellen. Dat je dus snel een vergunning nodig hebt. Je kunt sws nu een bedrijf zoeken dat over 4-5 weken tijd heeft.
  woensdag 2 mei 2018 @ 15:23:14 #110
16180 CoolGuy
pi_178892364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:14 schreef Nico987 het volgende:
Woon je in een grote gemeente. Bij een kleinere heeft het wel eens zin om je verhaal er bij te vertellen. Dat je dus snel een vergunning nodig hebt. Je kunt sws nu een bedrijf zoeken dat over 4-5 weken tijd heeft.
Dat soort dingen gaan we nu allemaal proberen ja. Komende weken is gewoon even onzeker, dat is balen, maar, we zullen er mee moeten dealen, en dat doen we dan ook :)
pi_178893768
Fijn zo'n beunhaas die nog wat asbestplaten over had..
Je kan in dit geval weinig anders dan laten saneren en de asbestlobby prijzen betalen. Anders besmet je gegarandeerd je hele woning. Met asbest dat een beetje normaal demonteerbaar is neem ik het niet zo nauw, maar in zo'n geval weinig keuze.
pi_178900701
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat soort dingen gaan we nu allemaal proberen ja. Komende weken is gewoon even onzeker, dat is balen, maar, we zullen er mee moeten dealen, en dat doen we dan ook :)
Goede instelling. Wel een domper maar tis niet anders inderdaad :{
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:09:36 #113
16180 CoolGuy
pi_178908343
Update:

Die man die naar de badkamer kwam kijken is net weer weg. Dit is echt een aanfluiting, het is pure afzetterij. Dat rapport wat hij moet schrijven kost dus 300 euro 8)7 We praten over 5m2 he, waar het om gaat. Kost inclusief dat rapport 2000 euro.

Maar, wat hij ook zei, is dat die hele operatie een halve dag in beslag gaat nemen, het daadwerkelijke verwijderen. Dan krijg je dus voor 4 uurtjes 1700 euro :D Dat is lekker verdienen maar goed, je kunt er niets tegen inbrengen, want het moet er toch uit, en mijn doel is uiteindelijk die badkamer, dus ik betaal het, en dan is het klaar.

Hoe dan ook, het rapport zou volgende week woensdag klaar zijn, maar dat is nu VANDAAG klaar. Dat krijg ik dan vandaag ook op de mail, zodat ik dat vandaag ook kan uitprinten, om vervolgens met een beetje geluk morgen naar de gemeente te kunnen voor het aanvragen van de vergunning + het uitleggen van de situatie. Met een beetje geluk is het toekennen van die vergunning dan sneller klaar dan die 4 weken.

Overigens, 'ik kan het echt niet eerder klaar hebben dan volgende week woensdag', en toen ik een klein beetje (en dan echt maar een heel klein beetje, maar ik was wel hl direct) pushte was het ineens vandaag klaar. Dus dan denk ik, hoezo het KAN niet eerder dan woensdag?? Het kan dus wel degelijk. Ik denk dat ik dit wel voor het grootste deel te danken heb aan mijn vrouw, want ik was dermate direct dat IK zou hebben gezegd 'nu duurt het ineens een week langer', maar hij had meer interesse in mijn vrouw dan in de vloer, want naar haar heeft hij meer gekeken dan naar de badkamervloer :') :') en zij speelde dat spelletje leuk mee :P

Hoe dan ook, morgen naar de gemeente, daar heb ik zojuist heen gebeld (tijdens het typen van deze post) en daar kunnen we morgen terecht voor het rapport af te geven. Uiteraard is de man die ik nodig heb er morgen niet, maar die belt me dan a.s. maandag terug en kan me dan ook vertellen wanneer de vergunning wordt afgegeven.

Daarnaast heb ik een bedrijf gevonden wat dit op korte termijn kan uitvoeren, dus. Dit hele geintje, dus inclusief het rapport en de kosten van het saneren zelf, etc, komt dan op 2.054 euro. Nou, dat is, uitgaande van de 2300 euro waar ik gisteren op zat 246 euro gunstiger. Jottem :')

Goed, next step: gemeente.

[ Bericht 11% gewijzigd door CoolGuy op 03-05-2018 10:14:50 ]
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:28:28 #114
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178908603
Fijn dat het tot nu toe allemaal zo snel gaat.. waarschijnlijk schuift de man van de asbestinspectie voor jou voor je vrouw wat in zijn rapportage planning zodat jullie ook weer geholpen zijn met voorrang ^O^

Hopelijk heb je ook een welwillende ambtenaar die begin volgende week al je vergunning rond heeft :Y
Rekent de gemeente nog leges voor de vergunning? ;)
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:31:44 #115
16180 CoolGuy
pi_178908647
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:28 schreef Radyhyn het volgende:
Fijn dat het tot nu toe allemaal zo snel gaat.. waarschijnlijk schuift de man van de asbestinspectie voor jou voor je vrouw wat in zijn rapportage planning zodat jullie ook weer geholpen zijn met voorrang ^O^

Hopelijk heb je ook een welwillende ambtenaar die begin volgende week al je vergunning rond heeft :Y
Rekent de gemeente nog leges voor de vergunning? ;)
Geen idee, maar zojuist een nieuwe tegenslag. Die man is terug gekomen omdat hij was vergeten te meten op de overloop wat daar aan stofdeeltjes rond dwarrelen blablaba, dus als daar 'schoon gemaakt moet worden' wordt het alweer duurder :') 8)7

Vervolgens hoor ik net dat de aannemer in juni vakantie gepland heeft, want hij had natuurlijk gedacht voor die tijd al lang klaar te zijn, dus OF alles wordt nog in mei afgerond, en anders is het pas in juli 8)7 |:( :(

Ik begin zo langzamerhand in de buurt van mijn irritatiegrens te komen. Niet vanwege de eventuele bijkomende kosten, maar omdat er nu weer een issue bij komt waardoor de oplevering van de badkamer icm de bevalling van mijn vrouw wederom in het gedrang komt.

Dan durft ie ook nog te zeggen van 'ja, dan heb ik het rapport niet meer vandaag af'. Mijn vrouw die erbij stond begon te huilen (dat waren deels krokodillentranen) en uiteraard is vandaag het rapport nu toch weer af, maar uiteraard niet na toch even snel een arm om d'r heen geslagen te hebben :') ;)
pi_178908729
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Geen idee, maar zojuist een nieuwe tegenslag. Die man is terug gekomen omdat hij was vergeten te meten op de overloop wat daar aan stofdeeltjes rond dwarrelen blablaba, dus als daar 'schoon gemaakt moet worden' wordt het alweer duurder :') 8)7

Vervolgens hoor ik net dat de aannemer in juni vakantie gepland heeft, want hij had natuurlijk gedacht voor die tijd al lang klaar te zijn, dus OF alles wordt nog in mei afgerond, en anders is het pas in juli 8)7 |:( :(

Ik begin zo langzamerhand in de buurt van mijn irritatiegrens te komen. Niet vanwege de eventuele bijkomende kosten, maar omdat er nu weer een issue bij komt waardoor de oplevering van de badkamer icm de bevalling van mijn vrouw wederom in het gedrang komt.
Is het echt nodig om die hele vloer open te breken? Kan het nieuwe leidingwerk niet aangesloten worden op de bestaande leidingen en weg worden gewerkt onder een iets verhoogde vloer?

Misschien dat ik iets gemist heb, maar het ontgaat me een beetje waarom je al die ellende op je hals haalt? In vaste vorm, en zeker als het goed weggewerkt zit zodat er niet in geboord of aan geschuurd wordt kan het toch geen kwaad?
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:38:25 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178908745
Ik zou me over dat gemeentelijke deel niet zo druk maken, het is niet alsof ze de vergunning gaan weigeren ofzo, probeer gewoon te overleggen of ze al door kunnen gaan, want je woont er al en nu is de situatie voor jullie dus veel vervelender.

Al met al wel behoorlijk drama dit soort shit ;(
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:56:53 #118
16180 CoolGuy
pi_178909040
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:37 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Is het echt nodig om die hele vloer open te breken? Kan het nieuwe leidingwerk niet aangesloten worden op de bestaande leidingen en weg worden gewerkt onder een iets verhoogde vloer?

Misschien dat ik iets gemist heb, maar het ontgaat me een beetje waarom je al die ellende op je hals haalt? In vaste vorm, en zeker als het goed weggewerkt zit zodat er niet in geboord of aan geschuurd wordt kan het toch geen kwaad?
Nou, de oude houten vloer, waar dus de asbest op ligt, moet weg, omdat daar de leidingen onder liggen, maar de leidingen moeten allemaal verlegd worden omdat de indeling van de badkamer geheel anders wordt. Omdat wij een bad willen moeten er zwaluwplaten op de vloer komen, en daar bovenop komt een laagje beton, want daar komt de vloerverwarming in.

Maar als je dat allemaal op elkaar zou stapelen dan wordt de vloer erg hoog (en zwaar). Daarnaast weet ik nu dat die asbest er ligt, en nu ik het weet voel ik me daar niet prettig bij en dus moet ie weg.
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:59:19 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178909079
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, de oude houten vloer, waar dus de asbest op ligt, moet weg, omdat daar de leidingen onder liggen, maar de leidingen moeten allemaal verlegd worden omdat de indeling van de badkamer geheel anders wordt. Omdat wij een bad willen moeten er zwaluwplaten op de vloer komen, en daar bovenop komt een laagje beton, want daar komt de vloerverwarming in.

Maar als je dat allemaal op elkaar zou stapelen dan wordt de vloer erg hoog (en zwaar). Daarnaast weet ik nu dat die asbest er ligt, en nu ik het weet voel ik me daar niet prettig bij en dus moet ie weg.
Als je toch vloerverwarming legt.... leg dan ook onder het bad en isoleer het bad.
Qua vloerverwarming is het bijna niets extra, en je badwater koelt veel minder snel af.
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:10:54 #120
16180 CoolGuy
pi_178909358
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je toch vloerverwarming legt.... leg dan ook onder het bad en isoleer het bad.
Qua vloerverwarming is het bijna niets extra, en je badwater koelt veel minder snel af.
Dat gebeurt ook, maar zo ver zijn we dus nog niet, en met een beetje pech pas vanaf de 2e week van juli. :( Ik word er echt een beetje moedeloos van, van dit gedoe.

Aan de andere kant, origineel zou de badkamer pas in juni op de schop gaan, dan waren we hier ook achter gekomen, en dan hadden we 100% zeker in de shit gezeten tegen de tijd dat de kleine zich aandient, dus ja, potato, potato.
pi_178910058
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Weghalen lijkt me ook de meest prettige optie voor de lange termijn.

Echter de korte termijn, bijvoorbeeld ter voorkoming van stress bij je zwangere vrouw, is ook niet onbelangrijk.

Ik dacht aan ytong blokken. Daar kun je prima je vloer iets verhogen, nieuwe leidingen wegwerken en aan laten sluiten op je huidige punten. Volgens mij kun je daar ook vloerverwarming in frezen met zo'n isolatie strip, en het weegt bijna niets. Alleen of dat ook werkbaar is met zwaluwplaten eronder (en daarbij de asbest afdekt wat isolerend is) weet ik niet.

Zal er verder niet over doorgaan. Succes de komende tijd. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Mojo.jojo op 03-05-2018 11:47:45 ]
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:59:33 #122
16180 CoolGuy
pi_178910595
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:39 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Weghalen lijkt me ook de meest prettige optie voor de lange termijn.

Echter de korte termijn, bijvoorbeeld ter voorkoming van stress bij je zwangere vrouw, is ook niet onbelangrijk.

Ik dacht aan ytong blokken. Daar kun je prima je vloer iets verhogen, nieuwe leidingen wegwerken en aan laten sluiten op je huidige punten. Volgens mij kun je daar ook vloerverwarming in frezen met zo'n isolatie strip, en het weegt bijna niets. Alleen of dat ook werkbaar is met zwaluwplaten eronder (en daarbij de asbest afdekt wat isolerend is) weet ik niet.

Zal er verder niet over doorgaan. Succes de komende tijd. ^O^
Ja, voor de lange termijn sowieso. Nee ik snap dat dat belangrijk is, maar waar IK meer stress heb van het feit dat die badkamer niet op tijd af is, heeft zij meer stress van het feit dat er asbest aanwezig is.

Dus zelfs al zou het kunnen wat jij stelt, dan weet zij dat er onder die vloer dan asbest aanwezig is, en of dat dan gevaarlijk is of niet, zij ziet aanwezigheid asbest = probleem, en daar heeft ze last van. Dus ja, dat gecombineerd moet het toch maar weg.

Kijk, er vanuit gaande dat hij weer op 6 juli zou beginnen dan is 6 juli + 14 dagen = 20 juli, en mijn vrouw is uitgerekend een week later (niet dat dat kind zich daar aan zal gaan houden) dus dan zou het net passen, er vanuit gaande dat het hoogstens later komt, en niet eerder. Maar een gedoe is het wel ja.

Bovenstaande tijd-stelling is dan alleen maar in het 'ergste' geval dat de vergunnning + sanering niet in de komende 2 weken kan plaats vinden en de aannemer dus pas weer in juli kan.

[ Bericht 4% gewijzigd door CoolGuy op 03-05-2018 12:06:19 ]
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 12:23:28 #123
92034 crew  Vonkenboer
pi_178911048
Ergens deze week heb je vast gedacht; had ik het maar een jaar of vijf gewacht ;) :p

Wel ontzettend kut natuurlijk !
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:33:08 #124
16180 CoolGuy
pi_178911241
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Ergens deze week heb je vast gedacht; had ik het maar een jaar of vijf gewacht ;) :p

Wel ontzettend kut natuurlijk !
Ja inderdaad. En het ergste is, er zat oorspronkelijk helemaal geen asbest in het gehele huis, alleen die beunhaas heeft dit er zelf in gelegd en daar plukken wij nu de zure vruchten van. Altijd fijn.

Ik heb al een keer gedacht 'had ik dit huis maar nooit gekocht', maar dat was toen we allerlei shit tegen kwamen toen we aan het verhuizen waren en vloeren aan het veranderen waren, maar dat waren allemaal kleine dingen, deurbeslag wat niet fatsoenlijk was etc etc :P

Toen was ik blij toen het klaar was, toen kwam de badkamer en wat ik nu denk kan ik hier beter niet opschrijven.

Maar goed, het is wat het is, het heeft 0 zin om te klagen want als ik daar mee klaar ben is de realiteit nog steeds de realiteit, dus gaan we maar gewoon door. :)
pi_178912341
In het hele verhaal snap ik niet dat je de asbest er niet gewoon uit haalt. En als de aannemer niet terug komt bel je een andere. 1 die wel gewoon werkt.

Het hele gezeik had al klaar kunnen zijn.
pi_178912459
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:12 schreef Nico987 het volgende:
In het hele verhaal snap ik niet dat je de asbest er niet gewoon uit haalt. En als de aannemer niet terug komt bel je een andere. 1 die wel gewoon werkt.

Ik had het ook gewoon zelf gedaan. Goed natmaken, stofmaskertje op en voorzichtig eruit halen, zo min mogelijk breken. In speciale zakken van het milieuplein (krijg je gratis mee) en je bent er zo vanaf. Zeker als ik lees dat jij er 2500 euro voor wilt neertikken lijkt me dat snel verdiend.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  donderdag 3 mei 2018 @ 13:33:59 #127
16180 CoolGuy
pi_178912879
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 13:12 schreef Nico987 het volgende:

Omdat we, VOOR dat we begonnen aan de badkamer, een aannemer hebben gezocht die tijd had, en de enige nog tijd had in juni, dus VOOR de bevalling, was deze, maar daarna zat hij ook al vol. Toen zijn er bij hem mensen uitgevallen, waardoor wij naar die plek in mei konden, en heeft hij een vakantie geboekt voor in juni, er vanuit gaande dat een badkamertje dan al lang af zou zijn.

Maar zo liep het dus niet. Dus, we kunnen er nog heel lang over doorgaan, vind ik allemaal best, de realiteit is en blijft de realiteit.
  donderdag 3 mei 2018 @ 15:31:15 #128
16180 CoolGuy
pi_178915372
Update:

Rapport is binnen. Morgen naar de gemeente om de papieren af te geven t.a.v. de juiste persoon, en dan weten we als het goed is maandag op welke datum we de vergunning krijgen. Een saneringsbedrijf hebben we al achter de hand.

De platen zitten geschroefd, en zijn intact, het advies is dan ook om ze in hun geheel (dat lijkt me logisch) te verwijderen, oftewel, de schroeven er uit draaien en de platen in hun geheel er uit halen, maar ik heb geen enkel idee hoe groot die platen zijn, dus ik weet ook niet hoe ze dat gaan doen, dan moeten ze al een kist of wat dan ook hebben waar die platen in hun geheel in gaan, maar goed, dat gaan we dus nog zien.
pi_178917411
Asbest platen worden gewoon in folie gewikkeld.

Bij mij werd het eerst door mijn huis vervoerd en toen op de stoep ingepakt. Maar ja dat was siciale huur. Daar geven ze wat minder om.

[ Bericht 17% gewijzigd door Nico987 op 03-05-2018 17:17:56 ]
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:15:59 #130
16180 CoolGuy
pi_178930805
Update:

Resultaten van de monsters genomen op de overloop etc zijn terug. Allemaal asbestvrij, dus alleen het badkamertje wordt gesaneerd. Dat is in ieder geval een klein beetje goed nieuws.

Daarnaast zijn net ook de tegels geleverd:

rAPe0Qu.jpg

Nu is het maandag afwachten.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 12:32:00 #131
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_178932062
Fijn om te horen Coolguy, dat beperkt het gelukkig ondanks dat je nu een kleine vertraging oploopt.

Welke kleur tegels komt ook alweer op de vloer? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 4 mei 2018 @ 12:50:52 #132
16180 CoolGuy
pi_178932449
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:32 schreef monsterd. het volgende:
Fijn om te horen Coolguy, dat beperkt het gelukkig ondanks dat je nu een kleine vertraging oploopt.

Welke kleur tegels komt ook alweer op de vloer? :)
Antracietgrijs, 60x60cm. Die komen ook tegen de ombouw van het toilet en tegen de zijwand van het bad. De wandtegels worden wit, 30x60cm.
pi_178937424
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Antracietgrijs, 60x60cm. Die komen ook tegen de ombouw van het toilet en tegen de zijwand van het bad. De wandtegels worden wit, 30x60cm.
Ik heb echt precies hetzelfde qua kleur, maten en plaatsing. Mooi!
  vrijdag 4 mei 2018 @ 18:24:44 #134
16180 CoolGuy
pi_178939531
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:23 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ik heb echt precies hetzelfde qua kleur, maten en plaatsing. Mooi!
Heb je een foto? :9
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:32:51 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178940715
Wat zeiden ze bij de gemeente?
Wullie bin KOEL Soneal
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:39:27 #136
16180 CoolGuy
pi_178940827
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:32 schreef Leandra het volgende:
Wat zeiden ze bij de gemeente?
Nog niets he, we moesten het afgeven, dat hebben we gedaan, maar de persoon waar het heen moet is pas maandag terug, en dan worden we maandag door hem gebeld en dan zal hij ons vertellen wanneer we de vergunning kunnen verwachten.

Dat is 1. Dan moeten we dan als de sodemieter naar het saneringsbedrijf bellen om hopelijk op hele korte termijn een dag te plannen dat ze dit kunnen doen.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:44:10 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178940900
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nog niets he, we moesten het afgeven, dat hebben we gedaan, maar de persoon waar het heen moet is pas maandag terug, en dan worden we maandag door hem gebeld en dan zal hij ons vertellen wanneer we de vergunning kunnen verwachten.

Dat is 1. Dan moeten we dan als de sodemieter naar het saneringsbedrijf bellen om hopelijk op hele korte termijn een dag te plannen dat ze dit kunnen doen.
Nah, zal wel loslopen, dat soort dingen zijn vaak ter kennisgeving, niet dat de buren werkelijk bezwaar kunnen maken ofzo.
Wullie bin KOEL Soneal
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:52:58 #138
16180 CoolGuy
pi_178941047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nah, zal wel loslopen, dat soort dingen zijn vaak ter kennisgeving, niet dat de buren werkelijk bezwaar kunnen maken ofzo.
Nee, maar daar schijnen dus wel 6 weken voor te staan officieel, voor de buren om bezwaar aan te kunnen tekenen, ook al is dit IN het huis, en betreft het hier niet het dak. Dus ik neem het stap voor stap, maar, het is of binnen nu en 2 weken zodat de aannemer de badkamer nog direct kan maken, OF het is in juli.
  maandag 7 mei 2018 @ 13:46:56 #139
16180 CoolGuy
pi_178988272
Nou, de vergunning gaat gewoon weken op zich laten wachten, dus de badkamer wordt met een beetje geluk pas in juli opgeleverd.

That's just great. Maar, het is niet anders.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:28:07 #140
348144 Nico987
Nico987
pi_178990929
Heb je een mogelijkheid om tot die tijd wel te douchen etc
pi_178991082
quote:
8s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:46 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, de vergunning gaat gewoon weken op zich laten wachten, dus de badkamer wordt met een beetje geluk pas in juli opgeleverd.

http://www.mobielebadkamerverhuur.nl

Zoiets misschien een idee?
  maandag 7 mei 2018 @ 15:35:24 #142
16180 CoolGuy
pi_178991156
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:32 schreef Deshain het volgende:

[..]

http://www.mobielebadkamerverhuur.nl

Zoiets misschien een idee?
Dat hebben we niet nodig want we hebben in een straal van 100m om ons heen 4 douchegelegenheden.
  maandag 7 mei 2018 @ 17:48:04 #143
348144 Nico987
Nico987
pi_178994503
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat hebben we niet nodig want we hebben in een straal van 100m om ons heen 4 douchegelegenheden.
Het wordt je eerste kind zeker? Als je vrouw op haar eind loopt wil ze echt niet meer met haar zeepje over straat.
  maandag 7 mei 2018 @ 18:24:53 #144
16180 CoolGuy
pi_178995203
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:48 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Het wordt je eerste kind zeker? Als je vrouw op haar eind loopt wil ze echt niet meer met haar zeepje over straat.
Wat ze nog minder wil is een mobiele douche huren als ze door de achtertuin naar de buren kan lopen om te douchen.
  maandag 7 mei 2018 @ 18:41:07 #145
348144 Nico987
Nico987
pi_178995496
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat ze nog minder wil is een mobiele douche huren als ze door de achtertuin naar de buren kan lopen om te douchen.
Oke. Hoop dat de buren die het voor 2 weken aanboden het ook leuk vinden als er 3 maanden duurt. Fijn ook als ze eerder bevalt met de verbanden en matjes en spetters etc.

Maar je kunt ook gewoon voor 200 een stand alone douche kopen die je op elke afvoer kan aansluiten. Als het gedoe is verkoop je hem weer. Kostte het niks en val je niemand lastig.
  maandag 7 mei 2018 @ 18:48:56 #146
16180 CoolGuy
pi_178995738
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:41 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Oke. Hoop dat de buren die het voor 2 weken aanboden het ook leuk vinden als er 3 maanden duurt. Fijn ook als ze eerder bevalt met de verbanden en matjes en spetters etc.

Maar je kunt ook gewoon voor 200 een stand alone douche kopen die je op elke afvoer kan aansluiten. Als het gedoe is verkoop je hem weer. Kostte het niks en val je niemand lastig.
De buren hebben al aangegeven dat ho het ook loopt of doet, het hoe dan ook geen probleem is, net als de buren aan de andere kant. Ik denk dat dat nou net geen issue is.
  maandag 7 mei 2018 @ 19:05:14 #147
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_178996103
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:35 schreef CoolGuy het volgende:
:{w wel 5 als je de golden shower ook meetelt :+
Om topic sterkte en veel succes
Vergunning en gemeente :X hier ook ervaring mee
Broodjes winkel wil terras 6 x moeten aanvullen omdat zoekgeraakt was, daarna 14 maanden wachten,
1500 kosten verder en uitslag was NEE :X
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:48:51 #148
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_179006485
quote:
8s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:46 schreef CoolGuy het volgende:

Steekpenningen vriend B-)
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:59:56 #149
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179006647
Effe langsgaan gewoon; situatie uitleggen en dan werken ze wel mee. Komt nu gewoon onderop in stapel liggen
  dinsdag 8 mei 2018 @ 09:13:40 #150
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179006813
Ja en natuurlijk je vrouw mee nemen met d'r dikke baby-buik O+

Toch fijn dat het alleen in de badkamer blijkt te zitten. Ik hoop echt dat alles toch nog vlot zal gaan voor jullie!
  dinsdag 8 mei 2018 @ 09:21:57 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179006941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 09:13 schreef Radyhyn het volgende:
Ja en natuurlijk je vrouw mee nemen met d'r dikke baby-buik O+

Toch fijn dat het alleen in de badkamer blijkt te zitten. Ik hoop echt dat alles toch nog vlot zal gaan voor jullie!
Dit idd, je zwangere vrouw meenemen.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_179010045
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tegen het einde is 3 stappen om de M&M's te pakken nog teveel gevraagd ;)
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:08:08 #153
4330 PJ
Tja.....
pi_179011483
Vragen of ze vergunning willen verlenen, inderdaad even langs gaan. In bezwaartermijn gewoon beginnen. Dat is nl de 6 weken.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:28:15 #154
16180 CoolGuy
pi_179015025
Zojuist via e-mail de bevestiging gekregen vanuit de gemeente dat ze akkoord zijn met de sloop. Nu heb ik vanavond overleg met het saneringsbedrijf wanneer ze kunnen, want ze geven zelf aan in week 21 pas, wat erg laat is want dan krijgt de aannemer de badkamer niet meer af, maar, we kijken waar ze vanavond mee komen.

In ieder geval voor NU eventjes (heel) goed nieuws.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:31:12 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179015101
*O*

Ik hoop dat het saneringsbedrijf een gaatje heeft.
Wullie bin KOEL Soneal
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:32:27 #156
16180 CoolGuy
pi_179015130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:31 schreef Leandra het volgende:
*O*

Ik hoop dat het saneringsbedrijf een gaatje heeft.
Ja, ze gaan kijken of ze ergens iets eerder kunnen, iets kunnen ruilen, weet ik veel wat. Ik ben al lang blij voor nu dat ze mee denken, etc etc, maar die vergunning is er in ieder geval godzijdank.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:49:11 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179015530
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:28 schreef CoolGuy het volgende:
Zojuist via e-mail de bevestiging gekregen vanuit de gemeente dat ze akkoord zijn met de sloop. Nu heb ik vanavond overleg met het saneringsbedrijf wanneer ze kunnen, want ze geven zelf aan in week 21 pas, wat erg laat is want dan krijgt de aannemer de badkamer niet meer af, maar, we kijken waar ze vanavond mee komen.

In ieder geval voor NU eventjes (heel) goed nieuws.
*O*
[/quote]
  dinsdag 8 mei 2018 @ 16:00:30 #158
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179015843
Wooohooo *O*
  woensdag 9 mei 2018 @ 10:14:27 #159
16180 CoolGuy
pi_179036246
:X :X :X :( :( :(

Dus ik werd gisteravond gebeld door het saneringsbedrijf, die hadden daar een hele vervelende situatie, ik ga verder niet op de details in, maar, vanwege omstandigheden kunnen zij niets doen, oftewel, die gaan hier niet saneren.

Nu kunnen zij daar helemaal niets aan doen, en de situatie is heel erg rot, maar, dat is ie hier ook, dus, begrijpelijk als hun situatie ook is, ik was natuurlijk volledig over de emmer daarna, want het lijkt wel alsof we gewoon geen nieuwe badkamer mogen krijgen.

Dus heb ik vanochtend een ander bedrijf gebeld. Situatie uitgelegd, en zij zijn volgende week vrijdag hier om te saneren. Ik heb hun offerte al, is ook al bevestigd, etc etc. Klein pluspuntje is dat zij goedkoper zijn het eerste saneringsbedrijf, dus ik bespaar een paar 100 euro.

Dat heb ik ook aan mijn aannemer laten weten, dus ik ga er maar even vanuit dat hij hier weer is op 21 mei, en dan kan ie nog bijna 2 weken aan de badkamer werken. Al geloof ik nu helemaal niets meer tot ik het met eigen ogen zie gebeuren op de dag dat het moet gebeuren.

Bah, wat een gezeik, ik ben er echt he-le-maal klaar mee.
  woensdag 9 mei 2018 @ 10:34:55 #160
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_179036629
Goed nieuws CoolGuy!

nu hopelijk ook goed nieuws van de aannemer.

Ik lees je topic nu even mee en ik vraag me af, had je deze ellende kunnen voorkomen?
Kan je als person iets doen om te ontdekken of er asbest in je huis/badkamer zit, zodat je dit alles van tevoren kan regelen??

Ik vraag het omdat we volgend jaar ook onze badkamer willen gaan verbouwen en ik vraag me echt af of er asbest in zit.. maar ik zie het niet echt zitten om eerst de hele badkamer weg te sloopen en er DAN pas achter te komen..

anyway.. success en hopelijk is het allemaal opgelost voor de geboorte! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
  woensdag 9 mei 2018 @ 10:39:31 #161
16180 CoolGuy
pi_179036723
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2018 10:34 schreef Barreltje het volgende:
Goed nieuws CoolGuy!

nu hopelijk ook goed nieuws van de aannemer.

Ik lees je topic nu even mee en ik vraag me af, had je deze ellende kunnen voorkomen?
Kan je als person iets doen om te ontdekken of er asbest in je huis/badkamer zit, zodat je dit alles van tevoren kan regelen??

Ik vraag het omdat we volgend jaar ook onze badkamer willen gaan verbouwen en ik vraag me echt af of er asbest in zit.. maar ik zie het niet echt zitten om eerst de hele badkamer weg te sloopen en er DAN pas achter te komen..

anyway.. success en hopelijk is het allemaal opgelost voor de geboorte! ^O^
In algemene situaties weet ik niet of je dat kunt voorkomen. Dit huis is uit 1934, en daar is, in ieder geval tijdens de bouw, geen asbest gebruikt. De badkamer waar het hier om gaat was oorspronkelijk een slaapkamer, en is ergens in de jaren 80 door de toenmalige bewoner omgebouwd naar badkamer. DIE heeft die platen op de oorspronkelijke, houten bodem gelegd, en zo is er asbest in huis gekomen.

Maar omdat daar tegels overheen lagen kon je dat natuurlijk met geen mogelijkheid zien, daarom kwamen we daar dus pas achter toen de tegels op de vloer er uit waren.
  woensdag 9 mei 2018 @ 10:57:52 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179037055
En eerlijk gezegd zou je van een verbouwing in de jaren 80 ook geen asbest meer verwachten.
Wullie bin KOEL Soneal
  woensdag 9 mei 2018 @ 11:23:18 #163
16180 CoolGuy
pi_179037438
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 10:57 schreef Leandra het volgende:
En eerlijk gezegd zou je van een verbouwing in de jaren 80 ook geen asbest meer verwachten.
Nee, maar goed, dat is in 1985 gebeurd, dus dat is inmiddels 33 jaar geleden, dus daar kan ik me wel druk over gaan maken, maar ik kan er niets meer aan veranderen. Ik had ook liever gehad dat die rotzooi er niet had gelegen, maar de realiteit is dat ie er wel ligt, en dus moeten we nu omgaan met deze situatie.
pi_179037680
Kun je nog een deel van de kosten verhalen op de vorige bewoner of is het sindsdien al meerdere keren verkocht? Als degene waar jij het huis van gekocht hebt het er zelf ingelegd heeft zou hij het geweten moeten hebben en dan had hij het bij verkoop ook moeten vertellen lijkt me.
  woensdag 9 mei 2018 @ 11:37:24 #165
16180 CoolGuy
pi_179037727
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 11:35 schreef Chaos het volgende:
Kun je nog een deel van de kosten verhalen op de vorige bewoner of is het sindsdien al meerdere keren verkocht? Als degene waar jij het huis van gekocht hebt het er zelf ingelegd heeft zou hij het geweten moeten hebben en dan had hij het bij verkoop ook moeten vertellen lijkt me.
Nee, de bewoner heeft dat in '85 gedaan. De mensen waar IK dit huis van gekocht heb hebben dat in '98 gekocht, dus het zijn niet de mensen waar ik het van gekocht heb, maar van de bewoner dr voor, en die man is dood.
  woensdag 9 mei 2018 @ 12:34:09 #166
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_179038780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 11:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, de bewoner heeft dat in '85 gedaan. De mensen waar IK dit huis van gekocht heb hebben dat in '98 gekocht, dus het zijn niet de mensen waar ik het van gekocht heb, maar van de bewoner dr voor, en die man is dood.
Je kan wel raden waaraan :D
  woensdag 9 mei 2018 @ 12:35:45 #167
16180 CoolGuy
pi_179038802
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 12:34 schreef Blue_note het volgende:

[..]

:D

Maar nee, het was aan een hartaanval schijnbaar.
pi_179039989
Het heeft wat gedoe opgelevert maar de vertaging valt uiteindelijk mee.

Volgens mij kun je niet door de tegels heen controleren of er asbest aanwezig is. Als het ca 20 jaar geleden is aangepakt is de kans zeer klein dat er asbest is.

Wil je geen verassingen tegel je gewoon over je oude heen... wel een beun oplossing natuurlijk.
  woensdag 9 mei 2018 @ 14:38:51 #169
16180 CoolGuy
pi_179041222
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 13:41 schreef Nico987 het volgende:
Het heeft wat gedoe opgelevert maar de vertaging valt uiteindelijk mee.

Volgens mij kun je niet door de tegels heen controleren of er asbest aanwezig is. Als het ca 20 jaar geleden is aangepakt is de kans zeer klein dat er asbest is.

Wil je geen verassingen tegel je gewoon over je oude heen... wel een beun oplossing natuurlijk.
Nee, de vertraging valt niet mee, want hij weet nu al te vertellen dat de badkamer in die 9 dagen niet af gaat zijn, zelfs niet als ie gewoon kan doorwerken, want immers, die maandag is 2e pinksterdag dus die week is ie er maar 4 dagen, de week daarop 5 dagen en daarna heeft hij vakantie, dus de badkamer is niet af, we kunnen geen kinderkamer opbouwen, dus we zitten effectief tot op de helft van juli zonder wat dan ook, en hij is ook niet van plan om die zaterdag te komen of die zondag toch te werken. Er is wat dat betreft 0 meewerkendheid.

Ik ben het echt schijt- en schijtzat.
pi_179041325
Wat maakt dat je geen kinderkamer kunt bouwen?

Erg snel is hij dan ook niet mijn grotere badkamer was na 7 dagen bruikbaar.. het bad stond er in ieder geval en de boel was getegeld.
pi_179041403
Oh wat ongelooflijk balen zeg!

(Ik weet dat je het niks vindt maar ik wil toch nog even de mobiele douche promoten. Heeft mij door een verbouwing van vier maand heen geholpen die eigenlijk maar zes weken zou duren. Eerste paar weken gedoucht bij buren en familie maar dat was ik na zes weken spuug en spuugzat.)
  woensdag 9 mei 2018 @ 14:46:27 #172
16180 CoolGuy
pi_179041407
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:43 schreef Nico987 het volgende:
Wat maakt dat je geen kinderkamer kunt bouwen?

Erg snel is hij dan ook niet mijn grotere badkamer was na 7 dagen bruikbaar.. het bad stond er in ieder geval en de boel was getegeld.
Omdat op die kamer alle spullen voor de badkamer staan/komen te staan, want die komen deze week aan, dus kan ik daar geen kinderkamer opbouwen.

Ik weet niet of jij een nieuwe vloer hebt gekregen, maar hier is het ineens zo dat die vloer 2 dagen moet drogen voor hij daar in kan boren blablabla. Ik geloof het om eerlijk te zijn niet zo. Hij had eerst 2 weken nodig met een week uitloop, nu is het ineens al 3 weken met een week uitloop, en hij heeft maar 2 weken, dus nee, in die 2 weken krijgt hij de badkamer niet af.

Ik kan alleen maar zeggen wat hij zegt, en ik kan zeggen dat ik het niet zo geloof.
  woensdag 9 mei 2018 @ 14:48:15 #173
16180 CoolGuy
pi_179041443
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:46 schreef Mrmime het volgende:
Oh wat ongelooflijk balen zeg!

(Ik weet dat je het niks vindt maar ik wil toch nog even de mobiele douche promoten. Heeft mij door een verbouwing van vier maand heen geholpen die eigenlijk maar zes weken zou duren. Eerste paar weken gedoucht bij buren en familie maar dat was ik na zes weken spuug en spuugzat. en ik had echt niet anders gewild)
Godsamme, kunnen we nu eindelijk even een keer kappen over die mobiele douche??? Die gaat er NIET komen, de buren aan de andere kant zijn een oom en tante van mij en die zijn over een week een maand lang op safari, dus kunnen we daar gewoon douchen zonder wie dan ook lastig te moeten vallen.
  Moderator woensdag 9 mei 2018 @ 14:51:57 #174
92034 crew  Vonkenboer
pi_179041535
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
dus we zitten effectief tot op de helft van juli zonder wat dan ook, en hij is ook niet van plan om die zaterdag te komen of die zondag toch te werken. Er is wat dat betreft 0 meewerkendheid.

Ik ben het echt schijt- en schijtzat.
Nou, je zult maar met zo'n partij zaken willen blijven doen :{ :X
  woensdag 9 mei 2018 @ 14:52:34 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179041546
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 12:34 schreef Blue_note het volgende:

[..]

:D :D
[/quote]
  woensdag 9 mei 2018 @ 14:53:08 #176
16180 CoolGuy
pi_179041559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb geen alternatief voor op deze korte termijn, heb ik uiteraard al lang naar gekeken. Daarnaast heb ik een contract getekend waar hij mooi in is ingedekt, dus als ik 't al zou proberen zou me dat uiteindelijk alleen maar meer geld en stress kosten, en daar heb ik geen zin in.
  woensdag 9 mei 2018 @ 14:55:58 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179041624
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik snap dat CoolGuy het even gehad heeft maar het is ook niet de schuld van de aannemer dat er asbest onder de vloer ligt. Hoeveel vrije tijd moeten de aannemer en zijn personeel inleveren om dit rond te breien?

Natuurlijk staat het TS vrij om een andere aannemer te zoeken (en dat zou ik zelf in deze situatie zeker overwegen). Maar ik zie net dat hij dat al gedaan heeft.
[/quote]
  woensdag 9 mei 2018 @ 14:56:44 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179041637
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb geen alternatief voor op deze korte termijn, heb ik uiteraard al lang naar gekeken. Daarnaast heb ik een contract getekend waar hij mooi in is ingedekt, dus als ik 't al zou proberen zou me dat uiteindelijk alleen maar meer geld en stress kosten, en daar heb ik geen zin in.
-O- ik vind het kut voor je -O-

Wat een pech..
[/quote]
pi_179041702
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Godsamme, kunnen we nu eindelijk even een keer kappen over die mobiele douche??? Die gaat er NIET komen, de buren aan de andere kant zijn een oom en tante van mij en die zijn over een week een maand lang op safari, dus kunnen we daar gewoon douchen zonder wie dan ook lastig te moeten vallen.
Mijn post was vriendelijk bedoeld.

Succes ermee.
  woensdag 9 mei 2018 @ 14:59:59 #180
16180 CoolGuy
pi_179041720
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik snap dat CoolGuy het even gehad heeft maar het is ook niet de schuld van de aannemer dat er asbest onder de vloer ligt. Hoeveel vrije tijd moeten de aannemer en zijn personeel inleveren om dit rond te breien?

Natuurlijk staat het TS vrij om een andere aannemer te zoeken (en dat zou ik zelf in deze situatie zeker overwegen). Maar ik zie net dat hij dat al gedaan heeft.
Nou ja, kijk, dit komt uiteindelijk neer op de welwillendheid van de betreffende aannemer om het toch af te krijgen, want sure, hij HOEFT het niet te doen, natuurlijk niet, maar er is momenteel niets merkbaar van enige moeite doen om te zeggen van, ik kom die zaterdag werken, of ik maak gewoon elke dag een uurtje meer, of wat dan ook, want elk uur dat hij NU niet doet zal hij toch in juli moeten doen.

Maar ga er maar vanuit dat ik er, als hij er is, met een stopwatch naast sta. Pauze is maar 30 min vriend, hop werken zul je. Nee nee, je hebt pas 7 uur en 57 minuten gewerkt, je bent nog niet klaar.
  woensdag 9 mei 2018 @ 15:00:46 #181
16180 CoolGuy
pi_179041739
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:59 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Mijn post was vriendelijk bedoeld.

Succes ermee.
Dat begrijp ik uiteraard, maar ik heb het gewoon echt gehad met deze hele situatie, en die mobiele douche is al uitgebreid ter sprake gekomen, maar, je hebt er wel degelijk gelijk in dat ik dat niet op jou moet afreageren. Mijn excuses.
pi_179041912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 15:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat begrijp ik uiteraard, maar ik heb het gewoon echt gehad met deze hele situatie, en die mobiele douche is al uitgebreid ter sprake gekomen, maar, je hebt er wel degelijk gelijk in dat ik dat niet op jou moet afreageren. Mijn excuses.
No problem. Vind de situatie oprecht kut voor je.
Besef me nu dat ik echt fijne aannemer heb gehad die alle afspraken goed nakwam. Onze badkamer was vergelijkbaar met de jouwe en daar hebben ze fulltime 3,5 week over gedaan, inclusief verleggen leidingwerk.
  woensdag 9 mei 2018 @ 15:21:36 #183
16180 CoolGuy
pi_179042215
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 15:07 schreef Mrmime het volgende:

[..]

No problem. Vind de situatie oprecht kut voor je.
Besef me nu dat ik echt fijne aannemer heb gehad die alle afspraken goed nakwam. Onze badkamer was vergelijkbaar met de jouwe en daar hebben ze fulltime 3,5 week over gedaan, inclusief verleggen leidingwerk.
Ja, kijk, hij heeft ook niet gevraagd voor die asbest in de vloer he, net als ik niet, natuurlijk niet, en dat gooit roet in het eten, maar het valt me gewoon op als hij vandaag iets zegt, dat morgen net even iets anders is, maar dan wel in zijn voordeel, en zo elke keer.

Nou, tel daarbij op dat ik merk dat hij vooral niet welwillend is qua meebuigen (waarmee hij, ondanks dat hij volledig in zijn recht staat daarmee!, toch een bepaald signaal af geeft) en als ik dat dan combineer met elkaar, dan tekent zich toch een bepaald beeld af.

Het was namelijk eerst 2 weken met 1 week uitloop. Nu is het zomaar ineens 3 weken geworden met 1 week uitloop. Nou, dat, samen met nog wat dingetjes maakt dat ik gewoon een nare smaak in mijn mond krijg. Wellicht is dat volledig ten onrechte (en dat zou zomaar kunnen want ik ben nu gewoon gerriteerd vanwege de hele situatie) en misschien ook niet, maar, hoe het ook zij, de realiteit is toch de realiteit, dus ondanks dat ik kwaad ben zal ik toch met de situatie om moeten gaan.
pi_179043106
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Omdat op die kamer alle spullen voor de badkamer staan/komen te staan, want die komen deze week aan, dus kan ik daar geen kinderkamer opbouwen.

Ik weet niet of jij een nieuwe vloer hebt gekregen, maar hier is het ineens zo dat die vloer 2 dagen moet drogen voor hij daar in kan boren blablabla. Ik geloof het om eerlijk te zijn niet zo. Hij had eerst 2 weken nodig met een week uitloop, nu is het ineens al 3 weken met een week uitloop, en hij heeft maar 2 weken, dus nee, in die 2 weken krijgt hij de badkamer niet af.

Ik kan alleen maar zeggen wat hij zegt, en ik kan zeggen dat ik het niet zo geloof.
Hier alles nieuw. Vloer, leidingen afvoeren alles. Omdat hij uitliep en de vloer het aan kon heeft hij hier gekozen voor zand cement vloer. En het afschot was makkelijker. 245 zakjes zijn er ingegaan, die haalde hij kant en klaar. Daar kon hij de andere dag op lopen en zodoende kon hij de dag daarop beginnen met tegelen. De vloer tegelen kon dan na het weekend maar toen kon ik voorzichtig al wel in bad als ik wilde. Was niet nodig want ik had een..... durf het nu niet meer te zeggen.
pi_179106429
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, kijk, dit komt uiteindelijk neer op de welwillendheid van de betreffende aannemer om het toch af te krijgen, want sure, hij HOEFT het niet te doen, natuurlijk niet, maar er is momenteel niets merkbaar van enige moeite doen om te zeggen van, ik kom die zaterdag werken, of ik maak gewoon elke dag een uurtje meer, of wat dan ook, want elk uur dat hij NU niet doet zal hij toch in juli moeten doen.

Maar ga er maar vanuit dat ik er, als hij er is, met een stopwatch naast sta. Pauze is maar 30 min vriend, hop werken zul je. Nee nee, je hebt pas 7 uur en 57 minuten gewerkt, je bent nog niet klaar.
Dit lijkt mij de perfecte aanpak, zou ook alles filmen als ik jou was.
Misschien is een prikklok een idee.

gr gr de aannemer. :7
  zaterdag 12 mei 2018 @ 15:49:41 #186
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_179106642
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:38 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Dit lijkt mij de perfecte aanpak, zou ook alles filmen als ik jou was.
Misschien is een prikklok een idee.

gr gr de aannemer. :7
Grappenmaker ben jij hoor. Echte dijenkletsers altijd :|W
  zaterdag 12 mei 2018 @ 16:54:52 #187
453049 BoneThugss
pi_179107678
quote:

[..]
Snij jezelf lekker in de vingers. Jouw geld.

Maar ga later niet janken als die aannemer express prutswerk aflevert.
  Moderator zaterdag 12 mei 2018 @ 19:34:30 #188
92034 crew  Vonkenboer
pi_179110631
quote:
Denk niet dat dit bevorderlijk zal zijn; en voor je eigen nachtrust en welwillendheid van je aannemer...
Niettemin begrijp ik de frustratie volkomen !
  zaterdag 12 mei 2018 @ 21:46:55 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179114322
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Denk niet dat dit bevorderlijk zal zijn; en voor je eigen nachtrust en welwillendheid van je aannemer...
Dat dus, daarom dus gewoon de rekening in heel vele kleine stukjes betalen over een lange periode
8-)
pi_179116562
Ik snap je frustratie.

Maar als ik bij iedere klant die graag nu meteen een oplossing wil had ik werkweek van 120 uur. De aannemer is niet de veroorzaker van de vertraging, en ook een aannemer mag op vakantie gaan.

Gelukkig had ik zelf aannemer die gewoon doorwerkt en een badkamertje in 2 weken oplevert. Daarvoor heeft hij wel wat uurtjes meer gemaakt dit kwam volgens mij vooral omdat hij anders in de knoei kwam met zijn volgende klanten.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 23:25:21 #191
16180 CoolGuy
pi_179119216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:34 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, nee, inderdaad, maar inmiddels ben ik ook weer wat afgekoeld. ;)
  zaterdag 12 mei 2018 @ 23:26:16 #192
16180 CoolGuy
pi_179119256
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat dus, daarom dus gewoon de rekening in heel vele kleine stukjes betalen over een lange periode
8-)
Nee, ik hou me aan de afspraken die gemaakt zijn, zolang ik ook krijg wat afgesproken is :)
  zondag 13 mei 2018 @ 09:48:10 #193
4330 PJ
Tja.....
pi_179127272
Dus: elke afspraak op schrift zetten en direct naar hem mailen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 09:17:50 #194
16180 CoolGuy
pi_179235389
Sanering is gaande.. :

WJqOtR3.jpg
pi_179235440
Succes vandaag
  vrijdag 18 mei 2018 @ 10:12:56 #196
16180 CoolGuy
pi_179236275
Update: De asbest is er uit. Ze waren om 07.15u hier. Toen moest alles opgebouwd worden. Ze hebben letterlijk nog geen 45 min gebruikt om de asbest te verwijderen, ze zijn nu aan het stofzuigen, en dan is het wachten op de laborant die hierheen komt om een luchtkwaliteitsmeting te doen, en dat duurt dus eventjes 2 uur, maar die man is pas hier om 12u.

Ze gaan nu proberen om hem eerder te laten komen, maar als alles volgens planning verloopt zijn ze allemaal weer weg om 15u.
pi_179236999
Ze hadden er wel iets meer show van mogen maken voor dat geld.

Momenteel zijn (goede) aannemers niet aan te slepen; ze komen om in het werk. De enige manier om wat goodwill te kweken is ze goed in de watten te leggen. Wellicht bereik je daar iets mee en wil hij zo vlak voor zijn vakantie nog even flink gas geven.

Succes met de verbouwing verder!
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:23:28 #198
16180 CoolGuy
pi_179242566
Zo, de sanering is uitgevoerd, bedrijf is weer weg, alles is opgeruimd, alles wat overblijft is de houten vloer. De rekening heb ik ook al binnen (en is al betaald). Nu ziet het er zo uit:

EbXPgt7.jpg

Het rapport wat is opgesteld n.a.v. de luchtkwaliteitsmeting heb ik ook al binnen en is (logisch) ook akkoord.
  Moderator vrijdag 18 mei 2018 @ 19:40:27 #199
92034 crew  Vonkenboer
pi_179247638
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 10:12 schreef CoolGuy het volgende:
Update: De asbest is er uit. Ze waren om 07.15u hier. Toen moest alles opgebouwd worden. Ze hebben letterlijk nog geen 45 min gebruikt om de asbest te verwijderen, ze zijn nu aan het stofzuigen, en dan is het wachten op de laborant die hierheen komt om een luchtkwaliteitsmeting te doen, en dat duurt dus eventjes 2 uur, maar die man is pas hier om 12u.

Ze gaan nu proberen om hem eerder te laten komen, maar als alles volgens planning verloopt zijn ze allemaal weer weg om 15u.
Soms krijg ik het idee dat het een heleboel show is en dat het vooral duur betaald word :{
  vrijdag 18 mei 2018 @ 19:58:45 #200
16180 CoolGuy
pi_179247901
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Soms krijg ik het idee dat het een heleboel show is en dat het vooral duur betaald word :{
Dat is het ook.
  maandag 21 mei 2018 @ 11:40:28 #201
16180 CoolGuy
pi_179298956
Man man man. Dus de aannemer is momenteel bezig aan de badkamer. De oude houten vloer is er uit: nieuw probleem. De afvoer van het toilet kan niet verlegd worden zonder gevaar op verstopping. Oftewel, er kan geen hangtoilet komen, omdat de afvoer daar voor te ver uit de muur zit, en dus moet het een staand toilet worden :( :( :(

Ik ben echt z ontzettend klaar met die hele badkamer, het is echt om te kotsen. Wat een prutser heeft er in de jaren 80 hier gewoond. Echt niet normaal. Er is maar wat aangerommeld om het gedaan te krijgen.

Nou goed, staand toilet dus, het is niet leuk, maar inmiddels ben ik er zo klaar mee dat ik nog liever mijn oude badkamer had gehouden, maar, ja, het is wat het is, en dus moeten we er toch maar weer mee dealen. Voor mij is de lol van een nieuwe badkamer er in ieder geval van af, ik ben blij als het af is, maar gewoon, omdat het dan af is, in plaats van 'jeej, nieuwe badkamer'.
  maandag 21 mei 2018 @ 12:07:39 #202
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_179299296
Ah is de aannemer op tweede pinksterdag gekomen? Wel fijn, maar balen van de afvoer.. waar loopt de afvoer naar beneden, zodanig dat je dat niet kunt verplaatsen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 12:14:49 #203
92034 crew  Vonkenboer
pi_179299370
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:07 schreef monsterd. het volgende:
Ah is de aannemer op tweede pinksterdag gekomen? Wel fijn, maar balen van de afvoer.. waar loopt de afvoer naar beneden, zodanig dat je dat niet kunt verplaatsen?
Ik vraag mij dan direct af of het echt gewoon niet kan; of dat het een aannemer is die op de stoel van de installateur gaat zitten en in feite zegt ik wil er niks aan doen; dus het kan niet :@
  maandag 21 mei 2018 @ 12:19:02 #204
16180 CoolGuy
pi_179299405
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik vraag mij dan direct af of het echt gewoon niet kan; of dat het een aannemer is die op de stoel van de installateur gaat zitten en in feite zegt ik wil er niks aan doen; dus het kan niet :@
Oh nee, kijk, het kn wel. Als je er maar genoeg tijd tegen aan flikkert, dan kan alles, natuurlijk.

Alleen kost dat ook heel erg veel tijd, en dan moet in principe beneden ook gebroken worden, want wat vroeger nogal eens gebeurde schijnbaar, is dat de afvoer door de spouwmuur gedaan werd, en uiteraard is dat in dit huis het geval. Maar om die te kunnen vervangen moet je alles gaan open breken, dus ook beneden, en dt kost een hele hoop tijd.
  maandag 21 mei 2018 @ 13:01:25 #205
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_179299935
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh nee, kijk, het kn wel. Als je er maar genoeg tijd tegen aan flikkert, dan kan alles, natuurlijk.

Alleen kost dat ook heel erg veel tijd, en dan moet in principe beneden ook gebroken worden, want wat vroeger nogal eens gebeurde schijnbaar, is dat de afvoer door de spouwmuur gedaan werd, en uiteraard is dat in dit huis het geval. Maar om die te kunnen vervangen moet je alles gaan open breken, dus ook beneden, en dt kost een hele hoop tijd.
Hier zijn ze met het aanleggen van een inloopdouche ook door de vloer (en dus plafond) gegaan. Nu was het hier niet erg, omdat toch alles nog gestuct moest worden, maar in jouw situatie zou ik dat ook niet prettig vinden nee.
pi_179300003
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
Man man man. Dus de aannemer is momenteel bezig aan de badkamer. De oude houten vloer is er uit: nieuw probleem. De afvoer van het toilet kan niet verlegd worden zonder gevaar op verstopping. Oftewel, er kan geen hangtoilet komen, omdat de afvoer daar voor te ver uit de muur zit, en dus moet het een staand toilet worden :( :( :(

Ik ben echt z ontzettend klaar met die hele badkamer, het is echt om te kotsen. Wat een prutser heeft er in de jaren 80 hier gewoond. Echt niet normaal. Er is maar wat aangerommeld om het gedaan te krijgen.

Nou goed, staand toilet dus, het is niet leuk, maar inmiddels ben ik er zo klaar mee dat ik nog liever mijn oude badkamer had gehouden, maar, ja, het is wat het is, en dus moeten we er toch maar weer mee dealen. Voor mij is de lol van een nieuwe badkamer er in ieder geval van af, ik ben blij als het af is, maar gewoon, omdat het dan af is, in plaats van 'jeej, nieuwe badkamer'.
Wat ongelooflijk balen. Snap heel goed dat je er helemaal klaar mee bent.
  maandag 21 mei 2018 @ 16:07:37 #207
16180 CoolGuy
pi_179302873
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:05 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wat ongelooflijk balen. Snap heel goed dat je er helemaal klaar mee bent.
Ja. In ieder geval is er vandaag wel wat gebeurd. De wand is uitgekapt waar nieuwe leidingen moeten komen, en de aannemer geeft aan dat hij morgen de zwaluwplatenvloer er in heeft liggen, en daarmee dus ook alle leidingen, en dan wil hij woensdag het vloertje storten, wat dan zou betekenen dat de vloerverwarming ook ligt. Dan kan hij donderdag die muur daar dicht smeren, en dan vrijdag het bad plaatsen, afstellen en aansluiten, zodat hij daar kan beginnen met tegelen, maar dat zal dan maandag zijn.

Volgende week is hij er dan (als het goed is) de hele week, waardoor hij in ieder geval een flink stuk getegeld kan hebben, dan wordt er in ieder geval weer opgebouwd in plaats van alleen maar afgebroken en het ene issue na het andere.

De ruimte ziet er nu uit om te huilen, maar in ieder geval is er nu wat voortgang:

D7HRg1s.jpg

QwgKLMe.jpg

6L2TDCL.jpg

De leidingen in de muur helemaal rechts op de onderste foto gaan dus weg, net als het grootste deel van de leidingen, want alles wat daar nu te zien is is oud, want dat was de aansluiting van de douchekraan, en die is niet eens recht. Maar goed, dat gaat allemaal weg, ik vind het alleen wat lastig om door de puin en de rommel heen te kijken.

Wl tof dat de aannemer op zijn vrije dag is gekomen. Credit where credit is due. ^O^
pi_179304163
Maak eens een foto van je toilet afvoer. Vast handige fokkers hier die wellicht nog een idee hebben.

Verder mooi shit die hele situatie van jou. Veel sterkte ermee. Uiteindelijk komt het wel weer goed.

Als ik jouw situatie en problemen zie heb ik ineens geen trek meer in mijn eigen badkamer verbouwing.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 17:25:26 #209
92034 crew  Vonkenboer
pi_179304263
We kunnen altijd eens op afstand mee kijken ! :) Dat is ook de kracht van K&W ;)

Wel fijn dat de aannemer een volle week zich volledig in gaat zetten voor jullie badkamer.
Zou zeggen, doe ff een koekje bij de koffie ;)
  maandag 21 mei 2018 @ 18:10:55 #210
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_179305192
Stevige voorzetwandje plaatsen en afvoer in de badkamer wat anders laten lopen zodat je toilet alsnog kan hangen? Als je dan uitkomt met ruimte en stevigheid van de wand? Ik heb er verder beperkt verstand van, maar kan mij voorstellen dat je breken beneden wilt voorkomen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 21 mei 2018 @ 18:11:29 #211
16180 CoolGuy
pi_179305202
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:25 schreef Vonkenboer het volgende:
We kunnen altijd eens op afstand mee kijken ! :) Dat is ook de kracht van K&W ;)

Wel fijn dat de aannemer een volle week zich volledig in gaat zetten voor jullie badkamer.
Zou zeggen, doe ff een koekje bij de koffie ;)
Hier zijn altijd koekjes bij de koffie :) dat is hier vrij normaal. :P Nou, deze week dus, EN volgende week, maar dan nog krijgt hij dat niet af. Maar goed, als we in ieder geval maar alvast weer een vloer hebben, en er in ieder geval te zien is dat er weer opgebouwd wordt, dat zal wel een opsteker zijn, want nu zit me de moed ongeveer in de schoenen :P

De mensen die deze badkamer gedaan hebben hebben die afvoer door de balken heen gelegd, en daar zit een enorme prop met kit, of wat het ook is waar dat mee is vast gezet. Die buis gaat dus de spouwmuur in, en dan is de diameter eigenlijk ook nog eens officieel te klein. Nu heeft dat altijd goed gegaan en er is ook 0,0 qua lekkage te zien, dus ik ga niet nog meer gedoe willen.

Mijn vrouw is zo langzaamaan een zenuwinzinking nabij vanwege die hele kut badkamer, maar, laten we eens even rustig zien wat deze week gaat brengen. Als morgen in ieder geval die platen liggen, dan zou het in ieder geval alweer ietsje beter uit moeten zien.
  maandag 21 mei 2018 @ 19:39:26 #212
453049 BoneThugss
pi_179306963
Man man man :')

Houd die aannemer wel scherp in het oog. Een halfuur pauze meer niet!!

Dit krijg je dus, ongelofelijke balhaar.
pi_179307607
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:39 schreef BoneThugss het volgende:
Man man man :')

Houd die aannemer wel scherp in het oog. Een halfuur pauze meer niet!!

Dit krijg je dus, ongelofelijke balhaar.
Die man werkt op een officiele vrije dag....
pi_179320672
Ik vind het eerder zorgelijk dat die vloerbalken zo diep zijn ingesneden.
rK6HdfB.jpg
Die balken hebben nog 1/2 van hun sterkte. Ik zou de afvoerleiding toch boven de vloer en onder het bad laten lopen en deze balken terug herstellen. Hier moet nog een cementvloer met tegels op en een bad van 200kg. Nu alles open ligt zou dit toch het moment om dit aan te pakken.
tn_2013extra030.jpg
Wood_Beam_Holes.png
Heb je ook geen foto van de WC afvoer? Meestal is er wel een oplossing te vinden. Zoiets bv
geberit-sprongbocht-buisdikte-72mm-90-110mm-verstelbaar-van-14.5cm-tot-34.5cm-0710295.jpg

[ Bericht 15% gewijzigd door BBach op 22-05-2018 14:33:32 ]
  Moderator zondag 10 juni 2018 @ 13:27:59 #215
92034 crew  Vonkenboer
  zondag 10 juni 2018 @ 13:32:37 #216
16180 CoolGuy
pi_179707695
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 13:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe gaan de vorderingen hier eigenlijk ? Zo, naar al die tegenslagen... ? :@ :)
Och, wat kan ik zeggen. De badkamer is betegeld, behalve bij het raam. De tegel waar de kraan op zit voor het bad is beschadigd, dus die moet er uit en vervangen worden Er zitten mortelvlekken op elke vloertegel die ik er niet af krijg dus dat is zijn pakkie an, en voor de rest is het wachten tot hij weer terug is van de andere klus tot hij verder kan gaan.
  zondag 10 juni 2018 @ 13:43:32 #217
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_179707835
Het klinkt alsof je baalt, jammer joh! Kan je de badkamer wel weer gebruiken totdat het hersteld is?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 10 juni 2018 @ 13:45:38 #218
16180 CoolGuy
pi_179707857
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 13:43 schreef monsterd. het volgende:
Het klinkt alsof je baalt, jammer joh! Kan je de badkamer wel weer gebruiken totdat het hersteld is?
Wat heet gebruiken? We hebben een bad, en dat kunnen we gebruiken. Geen wastafel, geen toilet, de helft van de badkamer is ook niet gevoegd, alleen maar de muren bij het bad, zodat we dat in ieder geval kunnen gebruiken. Ik maak me persoonlijk het meeste zorgen over die vlekken op de vloer. Het is zijn verantwoordelijkheid, al moet hij een hele nieuwe vloer leggen, het zal mij een zorg zijn, maar ik wil een vloer zonder vlekken dus hij regelt het maar :)
pi_179712131
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 13:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat heet gebruiken? We hebben een bad, en dat kunnen we gebruiken. Geen wastafel, geen toilet, de helft van de badkamer is ook niet gevoegd, alleen maar de muren bij het bad, zodat we dat in ieder geval kunnen gebruiken. Ik maak me persoonlijk het meeste zorgen over die vlekken op de vloer. Het is zijn verantwoordelijkheid, al moet hij een hele nieuwe vloer leggen, het zal mij een zorg zijn, maar ik wil een vloer zonder vlekken dus hij regelt het maar :)
Om die mortelvlekken er af te halen bestaat een goedje. Ik zal zo eens kijken hoe het heet. Dat hebben wij ook gebruikt. Want alles zat onder door die prutser bij ons.
pi_179712202
Ik dacht ook dat komt niet goed. Bij mij hadden ze 2 dagen afmonteren gerekend daar viel ook schoonmaken en het bad polijsten onder.
  zondag 10 juni 2018 @ 18:30:19 #221
16180 CoolGuy
pi_179712236
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Om die mortelvlekken er af te halen bestaat een goedje. Ik zal zo eens kijken hoe het heet. Dat hebben wij ook gebruikt. Want alles zat onder door die prutser bij ons.
Hoe dan? Want is dat van HG toevallig? Ik kom er nu niet aan, zijn verantwoordelijkheid.
  zondag 10 juni 2018 @ 18:30:35 #222
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179712240
Idem hier..

Maar laten we wel wezen deze aannemer stond al 10-0 achter en kan het sowieso niet meer goed doen denk ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 10 juni 2018 @ 18:43:45 #223
16180 CoolGuy
pi_179712389
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:30 schreef laziness het volgende:
Idem hier..

Maar laten we wel wezen deze aannemer stond al 10-0 achter en kan het sowieso niet meer goed doen denk ik.
Jawel, de kwaliteit opleveren die ik bij anderen gezien heb, immers, daar betaal ik ook voor.
pi_179712558
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij ons werkte dat niet. Dat werkt alleen de eerste uren oid. Moet je zsm doen.
Whatever...
pi_179712808
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe dan? Want is dat van HG toevallig? Ik kom er nu niet aan, zijn verantwoordelijkheid.
Nee is HMK R155 Grondreiniger zuurvrij.
pi_179712816
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Bij ons werkte dat niet. Dat werkt alleen de eerste uren oid. Moet je zsm doen.
2 weken na ‘oplevering’ konden wij pas schoonmaken. En gelukkig lukte het bij ons wel.
  zondag 10 juni 2018 @ 19:25:16 #227
16180 CoolGuy
pi_179712963
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:18 schreef Tally het volgende:

[..]

2 weken na ‘oplevering’ konden wij pas schoonmaken. En gelukkig lukte het bij ons wel.
Hij mag er gewoon een nieuwe vloer inleggen hoor. Zijn verantwoordelijkheid, een vloer met ook maar 1 vlekje accepteer ik niet.
pi_179715336
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hij mag er gewoon een nieuwe vloer inleggen hoor. Zijn verantwoordelijkheid, een vloer met ook maar 1 vlekje accepteer ik niet.
Man man wat ben je zuur.. een beetje mortel op je tegel. Zijn gewoon goede middelen in de handel is het zo weg. Je geeft die man van van alles de schuld. Maar hij doet gewoon zijn werk.

Dat mortel gaat er wel af.. bespreek het eens met hem. Als hij zegt het komt goed, dan komt het goed. Als hij zegt komt niet goed dan moet je nerveus gaan worden.
  zondag 10 juni 2018 @ 21:26:24 #229
220052 Blue_note
The world's greatest
pi_179716110
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:00 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Man man wat ben je zuur.. een beetje mortel op je tegel. Zijn gewoon goede middelen in de handel is het zo weg. Je geeft die man van van alles de schuld. Maar hij doet gewoon zijn werk.

Dat mortel gaat er wel af.. bespreek het eens met hem. Als hij zegt het komt goed, dan komt het goed. Als hij zegt komt niet goed dan moet je nerveus gaan worden.
Dat zegt CG toch ook.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 08:17:18 #230
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_180116196
Hoe gaat het? Zijn de zaken inmiddels opgelost?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 29 juni 2018 @ 08:19:41 #231
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_180116219
En niet onbelangrijk, is de kleine er al (bijna)? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 29 juni 2018 @ 08:46:21 #232
16180 CoolGuy
pi_180116468
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 08:17 schreef monsterd. het volgende:
Hoe gaat het? Zijn de zaken inmiddels opgelost?
Het is in zoverre opgelost (maar hier zit een heel verhaal achter, en de badkamer is ng niet klaar, dus dat komt als wl alles klaar is) dat alles klaar is behalve de wc, want die 'is er nog niet', en een hangkast die op de badkamer moet hangt nog niet, that's it.

De WC zou er eigenlijk met een kleine 2 weken moeten zijn, maar ik vermoed dat onze kleine er dan ook is.

Omdat ons kindje te groot is, wijken we naar alle waarschijnlijkheid af van de uitgerekende datum (27 juli), omdat ze waarschijnlijk eerder gehaald zal worden, dwz, mijn vrouw zal eerder worden ingeleid.

Daar praten we volgende week vrijdag over, en ik denk dat in de week daarna, ons kleintje gehaald zal worden. Dus het zou wel zo prettig zijn als voor die tijd de wc er is, maar, dat is geen noodzaak. Het bad/douche kunnen we gewoon gebruiken.

De kinderkamer is ook klaar, ik heb gewoon gezegd 'deze kamer moet leeg', dus die is in 2 dagen van overvol naar leeg gegaan, en toen is de kinderkamer geleverd, en klaar :)
  vrijdag 29 juni 2018 @ 08:50:25 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180116515
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 08:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het is in zoverre opgelost (maar hier zit een heel verhaal achter, en de badkamer is ng niet klaar, dus dat komt als wl alles klaar is) dat alles klaar is behalve de wc, want die 'is er nog niet', en een hangkast die op de badkamer moet hangt nog niet, that's it.

De WC zou er eigenlijk met een kleine 2 weken moeten zijn, maar ik vermoed dat onze kleine er dan ook is.

Omdat ons kindje te groot is, wijken we naar alle waarschijnlijkheid af van de uitgerekende datum (27 juli), omdat ze waarschijnlijk eerder gehaald zal worden, dwz, mijn vrouw zal eerder worden ingeleid.

Daar praten we volgende week vrijdag over, en ik denk dat in de week daarna, ons kleintje gehaald zal worden. Dus het zou wel zo prettig zijn als voor die tijd de wc er is, maar, dat is geen noodzaak. Het bad/douche kunnen we gewoon gebruiken.

De kinderkamer is ook klaar, ik heb gewoon gezegd 'deze kamer moet leeg', dus die is in 2 dagen van overvol naar leeg gegaan, en toen is de kinderkamer geleverd, en klaar :)
Oh dear...! Ik hoop dat ze niet zo groot is als een peuter! :+
Gelukkig is je WC geen noodzaak en fijn dat jullie kinderkamer nu in orde is. Spannend allemaal!
[/quote]
  vrijdag 29 juni 2018 @ 09:09:41 #234
16180 CoolGuy
pi_180116720
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 08:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh dear...! Ik hoop dat ze niet zo groot is als een peuter! :+
Gelukkig is je WC geen noodzaak en fijn dat jullie kinderkamer nu in orde is. Spannend allemaal!
Dat hoop ik ook. Nou ja, ze is niet groter momenteel dan een baby uiteindelijk zou moeten zijn, maar ze loopt qua grootte ongeveer 2 weken voor. Maw, over 2 weken zou ze zo groot moeten zijn als ze NU al is, vandaar dat de geboortespecialist het raadzaam vindt om niet de 39 a 40 weken af te wachten.

Ik heb even geen foto's van de badkamer bij de hand, maar die zal ik wel nog gaan maken (uiteraard). Heb wel de foto's van de kinderkamer (als we het daar dan toch over hebben), want die was eerder klaar dan de badkamer klaar is :+

fhM7XNr.jpg

9XO0Vfw.jpg

EwXpS3K.jpg

[ Bericht 24% gewijzigd door CoolGuy op 29-06-2018 09:21:41 ]
  vrijdag 29 juni 2018 @ 09:22:25 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180116872
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook. Nou ja, ze is niet groter momenteel dan een baby uiteindelijk zou moeten zijn, maar ze loopt qua grootte ongeveer 2 weken voor. Maw, over 2 weken zou ze zo groot moeten zijn als ze NU al is, vandaar dat de geboortespecialist het raadzaam vindt om niet de 39 a 40 weken af te wachten.

Ik heb even geen foto's van de badkamer bij de hand, maar die zal ik wel nog gaan maken (uiteraard). Heb wel de foto's van de kinderkamer (als we het daar dan toch over hebben), want die was eerder klaar dan de badkamer klaar is :+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuke kamer! O+
[/quote]
  vrijdag 29 juni 2018 @ 09:42:48 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180117189
Pittig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL Soneal
  vrijdag 29 juni 2018 @ 09:43:42 #237
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_180117210
Fijn, jullie kunnen je in ieder geval richten op het aanstaande kroost :). Mooie babykamer hoor!

En hopen dat de wc gewoon gauw komt! Nog foto's van de badkamer gemaakt? Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe de tegels eruit zien hahaha.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:01:51 #238
16180 CoolGuy
pi_180117593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:43 schreef monsterd. het volgende:
Fijn, jullie kunnen je in ieder geval richten op het aanstaande kroost :). Mooie babykamer hoor!

En hopen dat de wc gewoon gauw komt! Nog foto's van de badkamer gemaakt? Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe de tegels eruit zien hahaha.
Ja, net even op mijn telefoon gezocht, dit is toen nog niet alle vlekken van de vloer waren, en de kraan die er scheef op zat (en nog steeds, want hij moet er vanaf, maar dat gebeurd gelijk met het toilet):

xo59sNg.jpg

sCpWyPg.jpg
  vrijdag 29 juni 2018 @ 11:56:00 #239
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_180120040
Het oogt een stuk ruimer met het bad eigenlijk! Persoonlijk vind ik dat een goede keuze zeg :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:09:27 #240
16180 CoolGuy
pi_180120268
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 11:56 schreef monsterd. het volgende:
Het oogt een stuk ruimer met het bad eigenlijk! Persoonlijk vind ik dat een goede keuze zeg :)
Ja, de keuze was op zich wel goed. En op die 2e foto, die glaswand, daar kun je nog een stuk aan uitvouwen, want de totale lengte vanaf de muur is 1.20 meter, maar je kunt dat stuk wat je daar nu ziet ook plat tegen de muur klappen, dus heb je daar helemaal geen opstaande glaswand meer, en die was er vroeger wel, ik denk dat dat het verschil wel maakt.
pi_180125889
Het heeft wat gevloek gekost maar het is wel mooi geworden.

Nu concentreren op wat echt belangrijk is.
pi_180126276
Mooi geworden ^O^

Succes de laatste dagen van de zwangerschap. Dat alles maar goed mag verlopen en een van de mooiste momenten van je leven aanstaande is. *O*
pi_180128188
Wauwwww supermooi! O+

Ik zou wel haast maken/druk zetten vwb die wc trouwens :@

Als je net bevallen bent wil je echt niet steeds de trap af als je moet plassen :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_180205993
Netjes die badkamer! (babykamer ook trouwens)

Even een tip voor die glaswand (wij hebben zo'n zelfde hangen)
Haal met regelmaat de strips onder eraf en maak ze goed schoon... anders
krijg je ze niet meer schoon..
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:55:36 #245
16180 CoolGuy
pi_180206251
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:33 schreef Bart445 het volgende:
Netjes die badkamer! (babykamer ook trouwens)

Even een tip voor die glaswand (wij hebben zo'n zelfde hangen)
Haal met regelmaat de strips onder eraf en maak ze goed schoon... anders
krijg je ze niet meer schoon..
Wij halen die strips er 2x per week af om die schoon te houden. Die ervaring heb ik van de oude douche die er in zat toen ik dat huis kocht. Daar stond een douchewand op, met ook van die rubbers aan. Die waren met geen mogelijkheid meer schoon te krijgen, net als de deuren zelf :r :r :r dus heb ik daar nieuwe voor gekocht. Ik ga daar niet in staan om te douchen :r

Die zijn nu inmiddels ook weer weg, want ja, de badkamer ging dus nu al op de schop ipv over een paar jaar (en ik had al goedkope douchedeuren gekocht vanwege dat de badkamer over een paar jaar op de schop zou gaan).
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:07:41 #246
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180208114
Hee fijn dat het einde in zicht is van de verbouwing. En succes met de laatste loodjes van de zwangerschap.. straks ligt er gewoon een klein babytje in het bedje daar O+
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:14:40 #247
16180 CoolGuy
pi_180208230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:07 schreef Radyhyn het volgende:
Hee fijn dat het einde in zicht is van de verbouwing. En succes met de laatste loodjes van de zwangerschap.. straks ligt er gewoon een klein babytje in het bedje daar O+
Ja, dat laatste vind ik ook een erg apart idee, en dat duurt echt nog maar een paar weken maximaal, voor het zo ver is.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')