abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178717899
Hoi!

Ik schreef erover in het Bloemen en tuinen topic maar misschien is er animo voor een apart topic. Eind van de week krijg ik een pleeg-egeltje in de tuin!

Vorige week kwam ik op een plantenmarkt in gesprek met iemand van de egelopvang. Was bijna doorgelopen want ik heb een dichte tuin dus aan egeltips heb ik niet veel, die komen hier toch niet. Daar was de vrouw juist blij mee, ze zoeken namelijk mensen met dichte tuinen om egels te plaatsen. Dit gaat dan om opgevangen egels die nog moeten aansterken en toe zijn aan scharrelen in een tuin in een veilige omgeving.

Ik heb mij meteen aangemeld via de mail en dezelfde week kwam er een vrijwilliger langs om te kijken of mijn postzegeltuin geschikt was. En dat is het, met wat kleine aanpassingen. Ik heb gaas aan de onderkant gemaakt zodat een egel niet onder de schutting of tussen de schuttingdelen weg kan, het egelhuis komt morgen, en een veilige voerplek is geknutseld.



Het enige wat ik hoef te doen is de egel zijn eetbak dagelijks te vullen (in een dichte tuin is er niet voldoende voedsel) en eens per week te wegen. Als de egel op gewicht is wordt hij opgehaald en uitgezet in het wild. En dan komt er hopelijk weer een nieuwe, de plaatselijke opvang vangt zo'n 300 egels per jaar op. In dit topic komen de foto's en misschien dat ik iemand motiveer om zijn of haar tuin egelvriendelijk in de richten.

Foto's van de tuin!





In dit topic zal ik foto's plaatsen en laten weten hoe het met de egel gaat, met welk gewicht deze binnenkwam en aangekomen is en andere dingen delen. Als het goed is komt hij/zij deze week!


Via deze link kan je een opvang in de buurt zoeken:
https://www.egelopvang.nl/
Tips voor wilde egels in je tuin als je een open tuin hebt
http://www.egelbescherming.nl/de-egel/egels-in-uw-tuin/

Egels! *O* *O* *O*

[ Bericht 26% gewijzigd door Koettie op 24-04-2018 21:21:15 ]
pi_178718209
Wat leuk! O+
pi_178718490
Wat een leuk idee, misschien hebben ze bij mij in de stad ook zoiets
pi_178718852
ik heb ook nog plek voor een egeltje! :)
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178718855
Ik las eerst "plee-gegel" en daarna "pleege-gel" en vroeg me echt af waar dit topic over zou gaan. :D

Maar leuk, goed bezig. ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2018 19:18:06 ]
pi_178718875
Als je aangesterkte egel een tuin met heeeeeeel erg veel slakken naast het bos wil mag hij bij mij komen wonen. O+

Moest erg lang naar de titel kijken. Vroeg me af wat plee ge gel was _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:18:40 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178718890
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:16 schreef Hamzoef het volgende:
Ik las eerst "plee-gegel" en daarna "pleege-gel" en vroeg me echt af waar dit topic over zou gaan. :D

Maar leuk, goed bezig. ^O^
Dit inderdaad. _O-.

Ik ben bang dat de honden het hier als speeltje zouden zien helaas.
And so is the past
pi_178719434
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:17 schreef valentijn101 het volgende:
Als je aangesterkte egel een tuin met heeeeeeel erg veel slakken naast het bos wil mag hij bij mij komen wonen. O+

Moest erg lang naar de titel kijken. Vroeg me af wat plee ge gel was _O-
Kijk op de site van de plaatselijke opvang! Ze zoeken hier vaak uitzet plekken.

Kan de titel niet meer veranderen. Misschien even veranderen naar pleeg-egeltje.
pi_178719551
Ehm TS misschien is het handig dat je de TT verandert.

Ik dacht dat het over frituren ging.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178720616
Goed werk, koettie. 👍
Ik ga je belevenissen volgen.
  dinsdag 24 april 2018 @ 20:56:06 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178720678
Heel leuk! *O*
Tof dat je je opgegeven hebt O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 april 2018 @ 20:56:09 #12
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_178720680
O+ helaas geen tuin, een pleeg-egel op t balkon is wat zielig. :P
pi_178721178
Tof! Zou goed passen naast mijn VangoP-katten (see what I did there? :+ ). Maar helaas voor de egels heb ik ook eigen katten die wel in de tuin komen en ik denk dat dat een hele slechte combi zou zijn :X

Ik mis wel linkje naar de egel opvang :D Voor users die geïnspireerd raken door je topic. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178721255
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tof! Zou goed passen naast mijn VangoP-katten (see what I did there? :+ ). Maar helaas voor de egels heb ik ook eigen katten die wel in de tuin komen en ik denk dat dat een hele slechte combi zou zijn :X

Ik mis wel linkje naar de egel opvang :D Voor users die geïnspireerd raken door je topic. :)
Ik heb ook katten maar dat was volgens de opvang geen probleem. Die tikken drie keer, doet zeer en dan zijn ze er ook wel klaar mee. (Hoop ik).

Zal even een link in de OP zetten!
pi_178721317
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:18 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik heb ook katten maar dat was volgens de opvang geen probleem. Die tikken drie keer, doet zeer en dan zijn ze er ook wel klaar mee. (Hoop ik).

Zal even een link in de OP zetten!
Ben benieuwd :D Ik heb er eentje die best volhardend kan zijn en dat zou ik zielig vinden voor egel. Ze kunnen vrij vanuit huis in en uit de tuin dus ik kan het ook niet in de gaten houden. Ik blijf dit topic even volgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178722226
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dit inderdaad. _O-.

Ik ben bang dat de honden het hier als speeltje zouden zien helaas.
Onze hond en die van mijn zus, als hij komt logeren, komen er wel eens een in het wild tegen.
Ze rennen er enthousiast op af, houden respectvol afstand, lopen er een keer omheen, ruiken er eens aan en rennen dan weer door.

In de tuin hoor ik er ook wel eens een knorren.
Soms zie ik er een het tuinpad oversteken.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_178722300
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ben benieuwd :D Ik heb er eentje die best volhardend kan zijn en dat zou ik zielig vinden voor egel. Ze kunnen vrij vanuit huis in en uit de tuin dus ik kan het ook niet in de gaten houden. Ik blijf dit topic even volgen.
Ik heb een hele bange dame die wel op een veilige afstand gaat kijken en eentje die wel een paar keer haar neus gaat prikken vermoed ik. Hopelijk leert ze het snel.
pi_178723038
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:50 schreef Koettie het volgende:

[..]

Kijk op de site van de plaatselijke opvang! Ze zoeken hier vaak uitzet plekken.

Kan de titel niet meer veranderen. Misschien even veranderen naar pleeg-egeltje.
De site van de opvang bij mij in de buurt lijkt niet te werken. Dus heb ik het via de site in de OP gedaan. Ze hebben vast contact met andere organisaties of kunnen mij doorverwijzen naar de opvang bij mij in de buurt. Ik ben benieuwd naar je opvanger. Ik ga dit topic volgen. (en hopen dat ik een uitzetter krijg) O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178723137
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:13 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

De site van de opvang bij mij in de buurt lijkt niet te werken. Dus heb ik het via de site in de OP gedaan. Ze hebben vast contact met andere organisaties of kunnen mij doorverwijzen naar de opvang bij mij in de buurt. Ik ben benieuwd naar je opvanger. Ik ga dit topic volgen. (en hopen dat ik een uitzetter krijg) O+
Yes, als iemand op een idee gebracht op pagina 1! Ben heel benieuwd
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 22:20:13 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_178723268
Egeltjes O+

Tevens TT change :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_178724276
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:13 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

De site van de opvang bij mij in de buurt lijkt niet te werken. Dus heb ik het via de site in de OP gedaan. Ze hebben vast contact met andere organisaties of kunnen mij doorverwijzen naar de opvang bij mij in de buurt. Ik ben benieuwd naar je opvanger. Ik ga dit topic volgen. (en hopen dat ik een uitzetter krijg) O+
Jij keek vast in dezelfde regio als ik :+
Je kunt ook googlen op de naam in de foute link, kom je er ook bij uit.

Ik heb twee opties bekeken, nergens wordt actief naar vrijwillige tuinen gezocht. En nu even te druk en ook teveel weg om er actief achteraan te gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178724451
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jij keek vast in dezelfde regio als ik :+
Je kunt ook googlen op de naam in de foute link, kom je er ook bij uit.

Ik heb twee opties bekeken, nergens wordt actief naar vrijwillige tuinen gezocht. En nu even te druk en ook teveel weg om er actief achteraan te gaan.
Het lijkt of de opvang in Born (limburg) verdwenen is. Het adres lijkt van het (honden/ katten) asiel te zijn.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178724506
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 23:08 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Het lijkt of de opvang in Born (limburg) verdwenen is. Het adres lijkt van het (honden/ katten) asiel te zijn.
Ik kwam uit bij egel, konijnen en andere dierenopvangcentrum in Heerlen. Klopte niet met de locatie op de kaart. Dus misschien zijn ze daarheen verhuisd.

In Born zit inderdaad een asiel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178732801
Vandaag egelhuis gekregen en een eethoek geknutseld. Wil nog wat mooiers maken/bedenken maar het groeit toch dicht dus maakt niet zoveel uit.





En eethoek. Zit een tunneltje hij zodat de katten/vogels er niet in gaan. Misschien vind ik nog een mooie op marktplaats of koningmarkt.






Morgen rond 19:00 komt mijn hooggeleerde gast! *O*
pi_178735158
Wat gezellig. Ik kan niet wachten op de foto’s. Heeft ‘ie al een naam?
Heb je een plankje of zo zodat hij uit de vijver kan komen als hij er in valt? En is stro niet droger als hooi in een slaaphok. (volgens mij hebben ze me dat vroeger bij mijn konijntjes eens verteld)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178735578
ik hoop dat het klikt *O*
aan de tuin kan het niet liggen :7
  woensdag 25 april 2018 @ 17:17:05 #27
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178735950
Leuk. Hier komen ze ook elk jaar. Zo'n hok is wel een idee.
pi_178738761
Oh wat leuk! :D

Ik heb helaas alleen een balkon -O- (Wel een lekker 'wild' en 'groen' balkon :@ Mijn konijnen vinden het wel prima, en af en toe wat duiven en koolmezen ook...)

Ik volg!
  woensdag 25 april 2018 @ 19:26:23 #29
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_178738912
_O_
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_178740457
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:37 schreef valentijn101 het volgende:
Wat gezellig. Ik kan niet wachten op de foto’s. Heeft ‘ie al een naam?
Heb je een plankje of zo zodat hij uit de vijver kan komen als hij er in valt? En is stro niet droger als hooi in een slaaphok. (volgens mij hebben ze me dat vroeger bij mijn konijntjes eens verteld)
Ze komen met een naam maar als die vreselijk is sta ik open voor suggesties. Er liggen tegels in de vijver en er is een moerasrand, hij kan er dus wel uit gelukkig. Ga het wel even in de gaten houden idd! En de opvang zei specifiek hooi. Is zachter denk ik.
pi_178742893
Is hij er al?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178743025
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:01 schreef valentijn101 het volgende:
Is hij er al?
Morgen 19:00 zou hij aankomen als ik het goed had gelezen 🙂

Kan niet wachten op eventuele foto's
pi_178743028
Nee, morgenavond!!
pi_178743398
Wat een tof initiatief, nooit eerder gehoord.
Ik ben benieuwd hoor
'Please don't sit on my imaginaire friend'
pi_178743754
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:06 schreef Koettie het volgende:
Nee, morgenavond!!
Oeps, helemaal verkeerd gelezen :@
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178757747
Ik ben pleegmoeder geworden van Ambrosius, een mannetje geboren in de herfst. Binnengebracht omdat hij aangevallen is door kraaien. Ambrosius moet nog zo'n 200/250 gram aankomen voor hij uitgezet kan worden. Het schijnt een flinke eter te zijn dus ben benieuwd.
De flyer die ik kreeg.





Hopelijk is het te lezen.

En natuurlijk foto bij het praatje. Ambrosius is een beetje bang dus snel foto gemaakt voor ik het hok dicht deed.




[ Bericht 8% gewijzigd door Koettie op 26-04-2018 23:45:41 ]
pi_178757830
:W hoi Ambrosius
pi_178757897
Pleeg-egels zijn dus blijkbaar handig als je last van slakken hebt lees ik
pi_178758145
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Pleeg-egels zijn dus blijkbaar handig als je last van slakken hebt lees ik
Ik hoop het. :P
pi_178758403
Welkom Ambrosius in het bio vakantie oord w/
pi_178758564
Welkom Ambrosius! Wat een toffe naam voor een egel.
pi_178759047
O+ O+ O+ Ohh, wat een leuke. En een goede naam. Kleine beestjes moeten een grote naam hebben. Dat is goed voor hun ego ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178760765
Egellll! *O*

Is dat 06 nummer van de opvang openbaar? :@ Anders zou ik dat even weghalen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178762507
wat een knappert :@
kan je niet een paar slakken voor hem zoeken :9
pi_178762648
Je hebt een topic geopend over de plegel, tof!
Spoilers!
  donderdag 26 april 2018 @ 23:01:08 #46
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_178763669
Net terug van een vriendin dus even kijken of Ambrosius zich al thuis voelde. Hij liep lekker door de tuin!



De kat snuifelde aan hem dus nu zit hij stil in een hoekje maar denk dat het helemaal goed komt. Na het snuffelen was de kat weer weg. Ben blij dat hij al naar buiten durft!
  One tough cookie vrijdag 27 april 2018 @ 01:12:22 #48
169210 liesje1979
pi_178765420
Wat ontzettend leuk! Had er ook nog nooit van gehoord. Welkom Ambrosius! *O* Door dit topic net een uur lang dingen over egeltjes zitten lezen en eigenlijk wil ik er nu ook 1 op mijn werk. :D We hebben een moestuin en een flinke boomgaard die lekker verwilderd is. Eens uitzoeken of het hier ook zo is dat ze pleeggezinnen zoeken. En of ik een stukje van het groen kan inrichten als egelgebied, dat lijkt me nog het grootste probleem. Hoe groot is jouw tuin? En ik zie dat je gaas gebruikt. Is dat niet gevaarlijk voor de pootjes? Ik las dat ze goed kunnen klimmen en ik ben bang dat een gebiedje met wat palen en gaas niet ontsnappingsproof zou zijn.

Tijdens het googlen kwam ik trouwens de volgende tekst tegen waar ik stiekem hard om moest lachen. :@

quote:
Laat je egel nooit vallen, en duw ze niet als ze zich hebben opgerold, gooi ook niet met je egel. Dit soort handelingen zorgen voor permanente irritatie bij je egel.
Voor het geval je van plan bent er een potje mee te gaan bowlen. ;)
pi_178767090
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 april 2018 01:12 schreef liesje1979 het volgende:
Wat ontzettend leuk! Had er ook nog nooit van gehoord. Welkom Ambrosius! *O* Door dit topic net een uur lang dingen over egeltjes zitten lezen en eigenlijk wil ik er nu ook 1 op mijn werk. :D We hebben een moestuin en een flinke boomgaard die lekker verwilderd is. Eens uitzoeken of het hier ook zo is dat ze pleeggezinnen zoeken. En of ik een stukje van het groen kan inrichten als egelgebied, dat lijkt me nog het grootste probleem. Hoe groot is jouw tuin? En ik zie dat je gaas gebruikt. Is dat niet gevaarlijk voor de pootjes? Ik las dat ze goed kunnen klimmen en ik ben bang dat een gebiedje met wat palen en gaas niet ontsnappingsproof zou zijn.

Tijdens het googlen kwam ik trouwens de volgende tekst tegen waar ik stiekem hard om moest lachen. :@

[..]

Voor het geval je van plan bent er een potje mee te gaan bowlen. ;)
He, mag er niet eens mee gooien, mag ook nooit wat..

M'n tuin is zo'n 35 vierkante meter dus niet heel groot. Maar groot genoeg blijkbaar. Van dat gaas vroeg ik ook maar blijkbaar kunnen ze wel klimmen maar doen het niet zo vaak.

Net meteen wakker, dag 1. Geen egel in het hok. Hij lag onder de tuinkast. Heb hem maar terug gezet in z'n hok. Als hij morgen weer onder de kast gaat en daar z'n slaapplek wil ook prima maar dan moet ik het even beetje inrichten met stro en wat stenen zodat het wat knusser en beschutter is. Eigenwijs mannetje dus!
pi_178772635
Toen ik een egelhuisje ging kopen vertelde de verkoper mij dat ik er geen stro in moest doen, want dat gaat vast zitten in hun stekels. Ik weet niet of het onzin is.
pi_178773039
Bedoel ook hooi. Dat zei de opvang iig!
  vrijdag 27 april 2018 @ 13:51:10 #52
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178774382
Een plegel _O_ Leuk!
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 27 april 2018 @ 15:49:05 #53
476709 Ik2
Gradueel
pi_178776243
_O_ ^O^

leuk hoor
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178782366
Zit thee te drinken in de tuin en zag opeens allemaal narcissen bewegen.. En gekraak dus meneer doet zich tegoed aan de slakken. De katten proberen niet eens wat, waarschijnlijk dus wel eerder eens een egel gezien. Ze kijken er vooral een beetje dom naar en Ambrosius loopt gewoon lekker rond.
  † In Memoriam † zaterdag 28 april 2018 @ 08:04:16 #55
137949 Disana
pi_178786078
Wat een goed idee. Veel plezier met je pleegegel.
pi_178786366
Hij ligt nu in z'n hok en niet onder de kast. Huisje gevonden dus. ^^ hij heeft weinig voer gegeten maar had ook mega veel slakken in de tuin. Doe niet aan gif dus gooide ze alleen op de schuur als ik ze zag. Niet heel effectief blijkbaar maar Mr. Ambrosius klaagt niet.
pi_178795907
Het is wel leuk als je een egelhuisje wilt maken.....Maar het is beter als je je tuin wilt maken zodat een egel er wil wonen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_178796428
Ik las dit topic en heb meteen mn zusje een linkje doorgestuurd *O*
Zij heeft zich nu ook aangemeld :)
Hier zou ik t ook graag willen, maar we hebben de tuin pas net aangelegd, dus dat wordt m (nog) niet, maar zij heeft echt een mooie tuin voor egels volgens mij! Dus duimen dat hij goedgekeurd wordt.
compact en kleverig.
pi_178796609
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 20:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik las dit topic en heb meteen mn zusje een linkje doorgestuurd *O*
Zij heeft zich nu ook aangemeld :)
Hier zou ik t ook graag willen, maar we hebben de tuin pas net aangelegd, dus dat wordt m (nog) niet, maar zij heeft echt een mooie tuin voor egels volgens mij! Dus duimen dat hij goedgekeurd wordt.
Leuk, hou ons op de hoogte!
pi_178796675
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tof! Zou goed passen naast mijn VangoP-katten (see what I did there? :+ ). Maar helaas voor de egels heb ik ook eigen katten die wel in de tuin komen en ik denk dat dat een hele slechte combi zou zijn :X

Ik mis wel linkje naar de egel opvang :D Voor users die geïnspireerd raken door je topic. :)
Ik heb al jaren egels én katten in de tuin. Gaat prima samen. ;)
pi_178802932
True story;
Ik stond vanavond even voor het huis, om mijn poes te roepen, toen ik wat zag bewegen in mijn ooghoek.Ik dacht even dat het de poes was, maar het was veel kleiner.
Het bleek een egel te zijn, die doodgemoedereerd, al knorrend, op me af kwam lopen.
Op nog geen 2 meter bij me vandaan, bleef hij/zij? even stil staan en beoordeelde de situatie even.
Daarna liep hij achter mij langs de tuin in.
Na wat gerommel in een struikje, zag ik 'm weer tevoorschijn komen.
Een paar meter verder hield 'ie weer stil en hoorde ik 'm eetgeluiden maken.
Waarschijnlijk een worm of een slak.
Even later zette hij zich weer in beweging, richting de tuin van de buren.
Daar vond 'ie blijkbaar niets van zijn gading, want hij stak het trottoir over, en ging via het grasveld de bosschage in, die de afscheiding is naar de weg.
Daarna ben ik naar binnen gegaan, want de poes was nergens te zien.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_178803721
Heb even een appje naar m'n contact persoon gestuurd of ze wil bellen als ze wakker is. Hij heeft vannacht helemaal niets gegeten. Donderdag en vrijdag niet zo superveel maar toen heel veel slakken denk ik. Maar nu helemaal niets. Mijn pleegmoeder instinct slaat alarm. Hij ligt wel in z'n hokje. Heb hem gister ook niet buiten gezien tijdens mijn avondthee.
pi_178803940
Meteen al reactie gekregen. Vanavond een schaaltje verdunde pindakaas neerzetten met een hardgekookt eitje. Een egel lekkernij. Als hij dan nog niet eet morgen weer berichtje sturen. Ze maakte zich vooralsnog geen zorgen, hij moet ook gewoon even wennen aan de plek en het nieuwe voer.
pi_178804032
Oh jee.
pi_178804140
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 09:36 schreef Koettie het volgende:
Meteen al reactie gekregen. Vanavond een schaaltje verdunde pindakaas neerzetten met een hardgekookt eitje. Een egel lekkernij. Als hij dan nog niet eet morgen weer berichtje sturen. Ze maakte zich vooralsnog geen zorgen, hij moet ook gewoon even wennen aan de plek en het nieuwe voer.
hopen dat het dat is inderdaad.
Goed dat je er zo snel bij bent ^O^
compact en kleverig.
  zondag 29 april 2018 @ 09:54:55 #66
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178804145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 22:09 schreef Koettie het volgende:
dus meneer doet zich tegoed aan de slakken.
Hopelijk zat er geen pleegslak tussen...
  zondag 29 april 2018 @ 19:25:08 #67
476709 Ik2
Gradueel
pi_178818856
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 09:36 schreef Koettie het volgende:
Meteen al reactie gekregen. Vanavond een schaaltje verdunde pindakaas neerzetten met een hardgekookt eitje. Een egel lekkernij. Als hij dan nog niet eet morgen weer berichtje sturen. Ze maakte zich vooralsnog geen zorgen, hij moet ook gewoon even wennen aan de plek en het nieuwe voer.
heeft ie zn eitje al op?
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178820067
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:25 schreef Ik2 het volgende:

[..]

heeft ie zn eitje al op?
Ga ik zo neerzetten!
  zondag 29 april 2018 @ 20:15:05 #69
476709 Ik2
Gradueel
pi_178820085
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 20:14 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ga ik zo neerzetten!
oja staat vanavond..
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178821079
Dit topic heeft meer foto's nodig. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178827008
Snap ik, wil ik ook. Maar wik hem niet zo in z'n gezicht flitsen, ook zo sneu.
pi_178827116
Is zijn hokje nog droog na die bak regen van vannacht?
pi_178827336
Yes, net even gekeken. Hij ligt lekker warm in het hooi verstopt. Is wel mega hard gegaan vannacht, wat een plensbui. Alleen niet gegeten weer, of zo weinig dat ik het niet zie. Moet nu de deur uit maar vanmiddag even bellen. M'n eerste egel en dan meteen in honger staking. Of hij wilde er niet uit door de regen maar dan zal hij wel trek hebben nu. Laat het nog maar even staan tot vanmiddag voor de zekerheid, het is nu droog.
pi_178831573
Heb je nog loslopende slakken/wormen in de tuin gezien? Kan natuurlijk zijn dat hij zich helemaal ziek heeft gegeten aan slakken.

In de natuur moet de egel veel moeite doen om eten te vinden, en als er in je tuin een slakkenplaag is hoeft hij niet ver te zoeken.

Hoeveel gram is hij al aangekomen?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_178836474
Opvang geeft aan dat het idd nog kan zijn dat hij alsnog genoeg slakken gevonden heeft. Vanavond rond 10 uur even wegen en als hij vannacht nog niets eet komt er iemand langs. Heb pinda's gehaald, eens kijken of hij die kan weerstaan.
pi_178836610
Je weet hoe je zo'n beest weegt? Even met zijn kont in een maatbeker parkeren, dan bewegen ze minder.

En dat levert best wel fotogenieke plaatjes op
*hint* *hint*

Zoiets dus :P

Maar als hij nog een angstig balletje is kan een normaal bakje natuurlijk ook. Maatbeker is meer voor de actievere die niet zo bang zijn en op onderzoek uit willen gaan.

[ Bericht 34% gewijzigd door Resistor op 30-04-2018 15:25:09 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_178838114
Haha, dit is een bangerd dus gewoon in een schaal. Zal wat plaatjes schieten vanavond!
pi_178839341
Hoe pak je Ambrosius op dan? O-)
pi_178840448
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 16:58 schreef AnneX het volgende:
Hoe pak je Ambrosius op dan? O-)
Dikke leren werkhandschoenen.

Het zijn wel vlooienballen zo uit de natuur, hou daar rekening mee, en laat hem niet even door het huis heen lopen 'omdat het zo schattig is'. Maar aangezien deze uit de opvang komt denk ik dat hij wel een kuurtje heeft gehad (maar dat is natuurlijk geen garantie)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_178840935
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 17:37 schreef Resistor het volgende:

[..]

Dikke leren werkhandschoenen.

Het zijn wel vlooienballen zo uit de natuur, hou daar rekening mee, en laat hem niet even door het huis heen lopen 'omdat het zo schattig is'. Maar aangezien deze uit de opvang komt denk ik dat hij wel een kuurtje heeft gehad (maar dat is natuurlijk geen garantie)
Handschoenen inderdaad. En ik laat hem niet door m'n huis lopen, ik moet hem niet tam maken he. Hij moet straks weer uitgezet kunnen worden. Enige contact is eens per week (nu tussendoor dus even) wegen en verder niets.
pi_178840965
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 15:19 schreef Resistor het volgende:


Zoiets dus :P
oohh O+
pi_178841519
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 17:56 schreef Koettie het volgende:

[..]

Handschoenen inderdaad. En ik laat hem niet door m'n huis lopen, ik moet hem niet tam maken he. Hij moet straks weer uitgezet kunnen worden. Enige contact is eens per week (nu tussendoor dus even) wegen en verder niets.
Zie mijn post maar een beetje als waarschuwing voor mensen die ook een egel op willen vangen voor 'schattig' O-)
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 17:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

oohh O+
Dit soort mensen dus :P :+

;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_178841590
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 18:19 schreef Resistor het volgende:

[..]

Zie mijn post maar een beetje als waarschuwing voor mensen die ook een egel op willen vangen voor 'schattig' O-)

[..]

Dit soort mensen dus :P :+

;)
heb geen tuin :+
pi_178842169
Wat leuk! O+ Gaat 'm hier niet worden vrees ik, de tuin is niet af te zetten. Maar ik ga het onthouden en volg ondertussen lekker mee.
pi_178842428
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 18:19 schreef Resistor het volgende:

[..]

Zie mijn post maar een beetje als waarschuwing voor mensen die ook een egel op willen vangen voor 'schattig' O-)

[..]

Dit soort mensen dus :P :+

;)
Dat is ook geen wilde egel toch? Maar zo'n ras voor als huisdier.
pi_178842557
Tijdje terug was onze kat kwijt.
Mag niet uit de tuin, dus zoeken buiten, hoor ik wat gehijg en gekreun in de bosjes, een geluid dat onze kat soms ook maakt :')
Dus wij kijken... waren het twee egels die aan t paren waren. Herriemakers :+


Zomaar even n anekdote tussendoor. :+
compact en kleverig.
pi_178847384
Zielige frummel. Hij was 666 en nu 611. Best flink verschil.



Net voor z'n huisje gezet en hij is onder de varen gaan zitten. Eten neergezet en doppinda's gestrooid. Eens zien wat hij gaat eten.

En moet betere handschoenen halen. :+ (En een betere camera :@ )

[ Bericht 8% gewijzigd door Koettie op 30-04-2018 21:39:50 ]
pi_178847466
Ik zie wel 10 gram hooi :+
pi_178847656
Haha ja. Hij rolde op toen ik hem pakte dus kwam nogal wat mee. Vind het ook zo sneu om dat er tussenuit te plukken dus dan maar zo! Wil stiekem in de tuin zitten en kijken wat ie doet maar het is te donker en een zaklamp in z'n gezicht is ook weer zoiets.
pi_178847709
Misschien wil ons China topic een nachtkijker met camera sponsoren?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  One tough cookie maandag 30 april 2018 @ 21:44:45 #91
169210 liesje1979
pi_178848176
Aww, ik duim dat hij snel weer wat zal eten!
pi_178849092
Net even gekeken, hij loopt wel vrolijk rond. Hopelijk werkt het op z'n eetlust.
pi_178849587
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 21:33 schreef valentijn101 het volgende:
Misschien wil ons China topic een nachtkijker met camera sponsoren?
Doen ze dat? Heb nog nooit op China pijler gekeken. Wel vet idee!
  maandag 30 april 2018 @ 22:45:46 #94
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_178850660
quote:
Omg, die was ik vergeten. _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 30 april 2018 @ 23:45:08 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178852097
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 22:54 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Omg, die was ik vergeten. _O-
Ik niet, die was iconisch :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178852215
Wat lief/leuk dat je dit doet en misschien ga ik je voorbeeld wel volgen! Bedankt voor het aanmaken van dit topic iig (onze tuin ligt momenteel net helemaal open, maar volgend jaar dan ofzo...).

'Ambrosius'... geweldig! _O- O+

Zet 'm op stekelig, maar lief ding... eet en kom aan!!!
Tails tell tales
pi_178852274
Oh, wat het kattenverhaal betreft: onze kat doet ook helemaal niets met egels. Ze kijkt er -voor niet langer dan 5 minuten ofzo- van een afstandje naar en dat is het...

quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 15:19 schreef Resistor het volgende:
Je weet hoe je zo'n beest weegt? Even met zijn kont in een maatbeker parkeren, dan bewegen ze minder.

En dat levert best wel fotogenieke plaatjes op
*hint* *hint*

Zoiets dus :P
_O- O+
Tails tell tales
pi_178852418
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik niet, die was iconisch :D
disana is al langs geweest in dit topic, egeltrauma zit gelukkig niet diep :D
pi_178857502
Het duimen heeft gewerkt. Hij heeft z'n gekookte eitje op en een handje meelwormen. Ik denk dat hij mijn mengsel gewoon niet lekker vindt. Zal eens ander natvoer halen vanmiddag, misschien dat dat nog helpt.
pi_178857698
Ik wil er ook 1 !
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178857790
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 10:58 schreef Koettie het volgende:
Het duimen heeft gewerkt. Hij heeft z'n gekookte eitje op en een handje meelwormen. Ik denk dat hij mijn mengsel gewoon niet lekker vindt. Zal eens ander natvoer halen vanmiddag, misschien dat dat nog helpt.
Spannend. Merk X en merk Y. Welk merk vindt Ambrosius het lekkerst. (tijd om een pol in te voegen :P )

Oh wacht. Of valt dit onder dierproeven? :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178857843
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:09 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Spannend. Merk X en merk Y. Welk merk vindt Ambrosius het lekkerst. (tijd om een pol in te voegen :P )

Oh wacht. Of valt dit onder dierproeven? :?
Wel een vrijwillige proef.. M'n katten keuren wel alles goed, die vinden het maar vreemd, eten waar ze niet bij kunnen!

Heb jij al wat gehoord van
een opvang? Je had een mail gestuurd toch?
pi_178857986
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:11 schreef Koettie het volgende:

[..]

Wel een vrijwillige proef.. M'n katten keuren wel alles goed, die vinden het maar vreemd, eten waar ze niet bij kunnen!

Heb jij al wat gehoord van
een opvang? Je had een mail gestuurd toch?
Had ik idd gedaan. Maar ik heb nog niets gehoord. Misschien is het een probleem dat ik over de grens woon. Ik kan me voorstellen dat er regels zijn om wilde dieren over de grens te vervoeren.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 11:39:34 #105
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_178858504
Wat ze erg lekker vinden is kattenvoer(blik) water drinken egeltjes heel veel, dus een vogelbadje zou ideaal zijn, pindasoep wordt ook zeer gewaardeerd.



Recept pindasoep: 2 eetlepels pindakaas aangelengd met warm water tot het op een saus gaat lijken. Pindakaas is in principe te zout voor ze, maar omdat het verdunt wordt met water kan het geen kwaad. Meelwormen zijn een traktatie.

http://dikkeprik.com/bijvoeren/

Dikkeprik _O- _O- _O- _O-
pi_178859474
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wat ze erg lekker vinden is kattenvoer(blik) water drinken egeltjes heel veel, dus een vogelbadje zou ideaal zijn, pindasoep wordt ook zeer gewaardeerd.

[ afbeelding ]

Recept pindasoep: 2 eetlepels pindakaas aangelengd met warm water tot het op een saus gaat lijken. Pindakaas is in principe te zout voor ze, maar omdat het verdunt wordt met water kan het geen kwaad. Meelwormen zijn een traktatie.

http://dikkeprik.com/bijvoeren/

Dikkeprik _O- _O- _O- _O-
Er is speciale pindakaas voor vogels. Die is zonder zout. (de meeste tuincentra verkopen het volgens mij)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178861013
At hij het maar. Natvoer en pindakaas soep blieft hij niet. Meelwormen maar een paar. Water genoeg, heb een vijvertje.
pi_178861901
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:17 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Had ik idd gedaan. Maar ik heb nog niets gehoord. Misschien is het een probleem dat ik over de grens woon. Ik kan me voorstellen dat er regels zijn om wilde dieren over de grens te vervoeren.
Zou kunnen. Hoewel, hoe moeilijk zou dat moeten joh. Ze kunnen toch ook over de grens lopen. Hopelijk hoor je snel iets.
pi_178864811
Anders informeer ik eens bij de wilde dieren opvang hier in de buurt. Misschien zoeken die ook egel tuinen, of beren of leeuwen die hebben ze ook regelmatig *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  One tough cookie dinsdag 1 mei 2018 @ 18:41:15 #110
169210 liesje1979
pi_178871464
Jeej! Hij heeft gegeten! *O*
  dinsdag 1 mei 2018 @ 18:56:22 #111
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_178871912

Heeft TS al sokjes gebreidt :?

zie op min 4.00 _O_ _O- _O-
pi_178876069
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 10:58 schreef Koettie het volgende:
Het duimen heeft gewerkt. Hij heeft z'n gekookte eitje op en een handje meelwormen. Ik denk dat hij mijn mengsel gewoon niet lekker vindt. Zal eens ander natvoer halen vanmiddag, misschien dat dat nog helpt.
*O*
pi_178876114
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:15 schreef valentijn101 het volgende:
Anders informeer ik eens bij de wilde dieren opvang hier in de buurt. Misschien zoeken die ook egel tuinen, of beren of leeuwen die hebben ze ook regelmatig *O*
ja leuk, een pleegleeuw
  dinsdag 1 mei 2018 @ 22:19:53 #114
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_178878342
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ja leuk, een pleegleeuw
Ik zou gaan voor een beer

Broodjes worden gesmeerd
Beregezellig in huis
Win win :7
pi_178881811
@koettie
Wat een mooie opvang voor dit egeltje O+
Hier een link http://www.egelbeschermin(...)st-egelopvangcentra/
pi_178882391
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja leuk, een pleegleeuw
Pleegleeuw <3
Dag een van dierproeven. Twee bakjes neergezet, eentje met pinda's en meelwormen, eentje met natvoer en gewone brokjes gemengd. Pinda's zijn op, natvoer viel weeral niet in de smaak. We komen ergens. Ik gluurde even in het hokje en meneer had het koud blijkbaar.. Helemaal volgestopt met bladeren, plukken katten haar en varens. Knap dat hij er nog bij past!
pi_178883489
Verwend krengetje is het _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178884247
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 05:10 schreef Koettie het volgende:

[..]

Pleegleeuw <3
Dag een van dierproeven. Twee bakjes neergezet, eentje met pinda's en meelwormen, eentje met natvoer en gewone brokjes gemengd. Pinda's zijn op, natvoer viel weeral niet in de smaak. We komen ergens. Ik gluurde even in het hokje en meneer had het koud blijkbaar.. Helemaal volgestopt met bladeren, plukken katten haar en varens. Knap dat hij er nog bij past!
_O- Geweldig!

Ik heb onze tuin nog eens heel goed bekeken, maar helaas is die niet dicht te maken... Jammer...
pi_178885649
Vanavond weer twee mengsels. Eentje met alleen natvoer zonder andere dingen en een bak met droogvoer, wormen en pinda's. Vanavond ben ik laat thuis dus eens kijken of ik hem zie scharrelen. Stom dat ik geen foto's kan maken maar als ik flits in het donker krijg ik een compleet witte foto :+
pi_178886016
Geen nachtcamera kopen voor je opvang :{w
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178886406
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:26 schreef Koettie het volgende:
Vanavond weer twee mengsels. Eentje met alleen natvoer zonder andere dingen en een bak met droogvoer, wormen en pinda's. Vanavond ben ik laat thuis dus eens kijken of ik hem zie scharrelen. Stom dat ik geen foto's kan maken maar als ik flits in het donker krijg ik een compleet witte foto :+
Hetzelfde natvoer weer of een ander merk/ smaak?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178887700
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 11:07 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Hetzelfde natvoer weer of een ander merk/ smaak?
Heb nu een andere smaak gehaald, zo'n bak met meerdere smaken. Even uitproberen toch.
pi_178888796
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 12:00 schreef Koettie het volgende:

[..]

Heb nu een andere smaak gehaald, zo'n bak met meerdere smaken. Even uitproberen toch.
Je bent er nog druk mee 👍 😎

# Ambrosius boft met zijn pleegmoeder.
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:35:53 #124
400532 Forbry
Tja ...
pi_178899203
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 18:41 schreef liesje1979 het volgende:
Jeej! Hij heeft gegeten! *O*
Tails tell tales
pi_178899843
Net weer voer neergezet. Bakje een natvoer. Bakje twee meelwormen, pinda's en een stuk appel.
Valt me nu pas op hoe snel de gerarium groeit. Kan de ingang van 't hokje niet meer zien vanuit mm raam. :+
pi_178907486
Dierproef geslaagd. Droogvoer is op, heb het vannacht nog even bijgevuld toen ik uit de kroeg kwam. Natvoer is net snel opgegeten door m'n kat. Dit merk/smaakje was dus ook niet lekker. Maar hij eet!
pi_178910735
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:18 schreef Koettie het volgende:
Dierproef geslaagd. Droogvoer is op, heb het vannacht nog even bijgevuld toen ik uit de kroeg kwam. Natvoer is net snel opgegeten door m'n kat. Dit merk/smaakje was dus ook niet lekker. Maar hij eet!
*O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:54:42 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_178911814


Beaphar complete egelvoeding is een zeer energierijke voeding voor Egels. Ideaal voor voor en na de winterslaap om de energiereserves snel op peil te brengen. Bevat vruchten, olieen en vetten, plantaardige ingredienten, zaden, notern, granen, schaal- en weekdieren, gist en suiker. Voor extra veel energie.

https://www.bol.com/nl/l/(...)ml?_requestid=834251

Namens Ambrosius, verzoek ik u om even hier iets te bestellen :+ :P
pi_178916839
quote:
6s.gif Op donderdag 3 mei 2018 12:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

Beaphar complete egelvoeding is een zeer energierijke voeding voor Egels. Ideaal voor voor en na de winterslaap om de energiereserves snel op peil te brengen. Bevat vruchten, olieen en vetten, plantaardige ingredienten, zaden, notern, granen, schaal- en weekdieren, gist en suiker. Voor extra veel energie.

https://www.bol.com/nl/l/(...)ml?_requestid=834251

Namens Ambrosius, verzoek ik u om even hier iets te bestellen :+ :P
Ik heb ook egelvoer inderdaad. Vanavond maar even wat meer bij het droogvoer doen. Opvang zei dat ik het natvoer weg kan laten als hij het niet eet.
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:06:18 #130
476709 Ik2
Gradueel
pi_178921775
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 16:42 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik heb ook egelvoer inderdaad. Vanavond maar even wat meer bij het droogvoer doen. Opvang zei dat ik het natvoer weg kan laten als hij het niet eet.
joh :+

leuk hoor

wist niet dat ze fruit lusten
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178921965
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:06 schreef Ik2 het volgende:

[..]

joh :+

leuk hoor

wist niet dat ze fruit lusten
Jaa dacht jeetje misschien is dat nodig omdat het te hard is ofzo. Weet ik het. Had nog niet zoveel ervaring met egels. Zoo even eten klaarzetten.
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:13:55 #132
476709 Ik2
Gradueel
pi_178922015
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:12 schreef Koettie het volgende:

[..]

Jaa dacht jeetje misschien is dat nodig omdat het te hard is ofzo. Weet ik het. Had nog niet zoveel ervaring met egels. Zoo even eten klaarzetten.
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178922290
Hij is aangekomen! 639 gram nu
pi_178922843
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:22 schreef Koettie het volgende:
Hij is aangekomen! 639 gram nu
^O^
pi_178922858
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:22 schreef Koettie het volgende:
Hij is aangekomen! 639 gram nu
*O*
Tails tell tales
pi_178924001
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:22 schreef Koettie het volgende:
Hij is aangekomen! 639 gram nu
Hij moest jou gewoon even leren geen stom voer klaar te zetten O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 mei 2018 @ 22:29:35 #137
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178924315
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:22 schreef Koettie het volgende:
Hij is aangekomen! 639 gram nu
Go Ambro *G*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_178927558
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:22 schreef Koettie het volgende:
Hij is aangekomen! 639 gram nu
Dat is toch hartstikke veel op basis van totaalgewicht!?
Goed gedaan.

#tegenhanger van de Slankies 😜 en Dieet...
pi_178927619
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 07:22 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat is toch hartstikke veel op basis van totaalgewicht!?
Goed gedaan.

#tegenhanger van de Slankies 😜 en Dieet...
Dat hij binnenkwam was hij 666. Maar hij moest mij even opvoeden. Alsnog, 28 gram in twee dagen is veel! Blij dat het goed goed gekomen is allemaal.
pi_178928422
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 07:27 schreef Koettie het volgende:

[..]

Dat hij binnenkwam was hij 666. Maar hij moest mij even opvoeden. Alsnog, 28 gram in twee dagen is veel! Blij dat het goed goed gekomen is allemaal.
Sorry, het was té vroeg.
Mijn eerste reactie was +639 gram...
Alleen is dat het totaalgewicht (al)...

Affijn, you go Ambro...
  vrijdag 4 mei 2018 @ 08:35:34 #141
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_178928428
Een egel wordt niet echt groot. De lengte van een volwassen egel ligt tussen de 22,5 en de 27,5 centimeter. Daarnaast hebben de diertjes nog een kleine staart van maximaal drie centimeter. Het gewicht van volwassen egel schommelt zo rond de 800 gram, maar er lopen ook iets zwaardere exemplaren rond

http://watervat.blogspot.nl/2014/04/de-egel.html

800-666= nog 134 gram
14 gram per dag dus over 10 dagen is het *O* *O* *O* *O* *O*
pi_178928437
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 08:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een egel wordt niet echt groot. De lengte van een volwassen egel ligt tussen de 22,5 en de 27,5 centimeter. Daarnaast hebben de diertjes nog een kleine staart van maximaal drie centimeter. Het gewicht van volwassen egel schommelt zo rond de 800 gram, maar er lopen ook iets zwaardere exemplaren rond

http://watervat.blogspot.nl/2014/04/de-egel.html

800-666= nog 134 gram
14 gram per dag dus over 10 dagen is het *O* *O* *O* *O* *O*
Hier leer ik nog wat van. Luv fok, hoe had ik dat anders moeten weten...
pi_178928938
Ze hebben een staart? :o :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 mei 2018 @ 10:14:40 #144
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178929836
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ze hebben een staart? :o :D
Een ministaartje :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 4 mei 2018 @ 13:09:08 #145
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_178932861
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:14 schreef Rewimo het volgende:
Een ministaartje :D
:{w
lengte staart: 20 - 45 mm :7

http://www.zoogdiervereniging.nl/de-egel-erinaceus-europaeus
pi_179003828
Ambrosius wordt helemaal avontuurlijk. Zit te roken en hij liep zomaar langs!
pi_179005256
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 00:11 schreef Koettie het volgende:
Ambrosius wordt helemaal avontuurlijk. Zit te roken en hij liep zomaar langs!
Rookt hij? Dat is helemaal niet goed voor hem :o
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179005336
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 06:18 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Rookt hij? Dat is helemaal niet goed voor hem :o
straks pakt hij nog een biertje uit de koelkast
pi_179005408


Het is fijn om in Koetties tuin te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door valentijn101 op 08-05-2018 08:02:31 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179005642
:D
pi_179006669
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 06:49 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

Het is fijn om in Koetties tuin te zijn.
Altijd een feestje in m'n tuin. Wat een slachtveld. Had gister stukjes appel erbij gedaan maar die liggen nu overal. Kunnen ook de katten geweest zijn. Nouja, ook weer blije vogels en mieren hier. :p

[ Bericht 0% gewijzigd door Koettie op 08-05-2018 20:06:40 ]
  Spellchecker dinsdag 8 mei 2018 @ 20:04:59 #152
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179040182
Wat een leuk topic!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179040382
Ik heb het idee dat hij meer eet! Morgen weegdag, spannend. Hopelijk is hij lekker aangekomen. Zal nog wat foto's maken morgen. ^^
pi_179050066

Kiekeboe.

Meneer is flink aangekomen. Van 639 naar 709 gram! Kon het ook voelen, hij is een stukje zwaarder. En zit beter in z'n vel. Ipv opgerold blijven kiest hij nu liever de benen. Gelukkig bleef hij net lang genoeg zitten voor hij een sprintje trok.
pi_179050125
Dikkie dik ^O^
pi_179050724
Jaa, ben zo blij dat hij het toch goed doet. Denk dat hij over een week of twee misschien al uitgezet kan worden als het zo doorgaat.
  woensdag 9 mei 2018 @ 21:35:40 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179051227
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 20:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Dikkie dik ^O^
:N Dat is de poes uit Sesamstraat ;)
Dikke prik dus :7 :+
  woensdag 9 mei 2018 @ 23:13:29 #159
400532 Forbry
Tja ...
pi_179053642
Yay!
Tails tell tales
pi_179053687
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 21:18 schreef Koettie het volgende:
Jaa, ben zo blij dat hij het toch goed doet. Denk dat hij over een week of twee misschien al uitgezet kan worden als het zo doorgaat.
👍 🎉 goedwerk, pleegmoeder. _O_
pi_179053696
Hij zit nu lekker te eten. Dikkerd! En dan straks weer z'n nest in en vannacht nog een rondje. Luizenleventje hoor. :7
pi_179053778
Weet iemand hoe ik handig een filmpje kan uploaden?
  One tough cookie woensdag 9 mei 2018 @ 23:23:15 #163
169210 liesje1979
pi_179053832
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 21:18 schreef Koettie het volgende:
Jaa, ben zo blij dat hij het toch goed doet. Denk dat hij over een week of twee misschien al uitgezet kan worden als het zo doorgaat.
Goed nieuws! Maar heel stiekem ben ik wel een beetje teleurgesteld dat hij al zo snel kan worden uitgezet. :@ Neem je dan weer een nieuwe Pleegel?
  One tough cookie woensdag 9 mei 2018 @ 23:24:30 #164
169210 liesje1979
pi_179053862
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 23:20 schreef Koettie het volgende:
Weet iemand hoe ik handig een filmpje kan uploaden?
Heb je YouTube? Ben benieuwd naar het filmpje. *O*
pi_179053917
quote:
11s.gif Op woensdag 9 mei 2018 23:23 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Goed nieuws! Maar heel stiekem ben ik wel een beetje teleurgesteld dat hij al zo snel kan worden uitgezet. '@ Neem je dan weer een nieuwe Pleegel?
Jaa, als het goed is komt er dan gewoon een nieuwe scharrelen. Ik wil een draaideur-pleegmoeder worden.

https://vimeo.com/268870799
Filmpje! Wachtwoord is Egel
  One tough cookie woensdag 9 mei 2018 @ 23:29:08 #166
169210 liesje1979
pi_179053968
quote:
17s.gif Op woensdag 9 mei 2018 23:26 schreef Koettie het volgende:

[..]

Jaa, als het goed is komt er dan gewoon een nieuwe scharrelen. Ik wil een draaideur-pleegmoeder worden.

https://vimeo.com/268870799
Filmpje! Wachtwoord is Egel
Gelukkig! :D
En dat filmpje. leuk. Die kat. _O-
pi_179053982
Haha ja de altijd nieuwsgierige driepoot. Komt overal bij staan, al doe ik m'n schoenen aan.
pi_179054034
Wat een leuk filmpje! Gi g de kat nou er achteraan?
pi_179054094
Ja. Niet jagen ofzo, gewoon nieuwsgierig. Zie je net niet meer op het filmpje maar ze ging zitten en dom naar me kijken en daarna mee naar binnen om te kijken hoe ik de spullen weer ging opruimen.
  zondag 13 mei 2018 @ 15:01:28 #170
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179132708
Waar blijft de update :?
We zitten al 4 dagen zonder :'( :'( :'(
pi_179132750
Ik probeer steeds foto's te maken maar Mr nachtdier verblinden is ook weer zoiets. Heb van de week slakken uit m'n geveltuintje bij z'n eten gezet. Het voer is lekkerder want heb er nog een paar gezien!
pi_179132781
Wanneer moet je weer wegen?
pi_179133034
Woendag pas. Nog paar daagjes geduld.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 mei 2018 @ 15:16:37 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179133179
Ik verbaas me er altijd over hoe rap zo'n egel is. Ze kunnen echt heel hard lopen :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_179133210
Ja joh, op die korte pootjes. Echt heel vreemd om te zien. Gister liep ik naar de groene bak en roetsjjj, sprintende egel.
pi_179135748
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:13 schreef Koettie het volgende:
Woendag pas. Nog paar daagjes geduld.
:+
pi_179147249
Hm. Hij heeft vannacht opeens amper gegeten. Hij houdt het wel spannend he. Vanavond even goed in de gaten houden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 mei 2018 @ 07:40:02 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179147261
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 07:38 schreef Koettie het volgende:
Hm. Hij heeft vannacht opeens amper gegeten. Hij houdt het wel spannend he. Vanavond even goed in de gaten houden.
Vast lekker feestje gebouwd met een kudde slakken *G*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 07:45:15 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_179147288
De slakken liggen overal voor het oprapen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179147313
Nou in m'n mini tuin met slakopruimende egel is er niet zo heel veel meer te halen vrees ik. Misschien wilde hij de regen niet in vannacht. :P
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 07:50:35 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_179147334
Nee, je moet slakken gaan zoeken voor m :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179148033
Ja, trek ze soms uit m'n geveltuin en gooi ze achter maar dat is niet genoeg voor de dagelijkse honger. Meer als snack erbij denk ik.
pi_179159720
... Net even gekeken. Hij heeft blauwe stekels op een plekje. Hij heeft blijkbaar tegen m'n net geverfde tuinset gezet. Dacht dat het al droog was oeps. :+
  maandag 14 mei 2018 @ 19:26:29 #184
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179160020
Hij heeft een blauwtje gelopen bij Koettie :D
  Spellchecker maandag 14 mei 2018 @ 19:28:11 #185
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179160054
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 19:07 schreef Koettie het volgende:
... Net even gekeken. Hij heeft blauwe stekels op een plekje. Hij heeft blijkbaar tegen m'n net geverfde tuinset gezet. Dacht dat het al droog was oeps. :+
Kun je hem in ieder geval herkennen :D
pi_179193322
Huh. Wilde het egelvoer net weghalen en toen liep Ambrosius buiten. Na paar minuten weer snel z'n hokje in maar heb eindelijk foto's! Niet zo scherp tho.






En hier zie je z'n hippe geverfde stekels.
pi_179193343
En m'n hippe sok. :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 mei 2018 @ 11:18:13 #188
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179193367
Leuke sokken ook :+

En blauw is in deze zomer 8-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:25:18 #189
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179193470
Blauwe stekels, net als Sonic _O-

Spoilers!
pi_179205375
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blauwe stekels, net als Sonic _O-

[ afbeelding ]
Nu nog schoentjes regelen! Over uurtje weegmoment, ben benieuwd.
pi_179206990
Weegschaal zegt.. 598 gram. Kan niet, dat is lichter dan toen ie binnen kwam. Morgen nog even wegen. Misschien tijd voor een nieuwe batterij?

  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2018 @ 21:53:26 #192
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179207303
Wat leuk om te volgen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 16 mei 2018 @ 21:56:21 #193
477513 Sun-dried_Potato
zongedroogkloot
pi_179207414
Gaaf dit! Egeltjes altijd O+
  woensdag 16 mei 2018 @ 22:29:50 #194
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179208321
Egel is geen Duracell konijn :D
Ik denk extra voer beter idee :+
pi_179208376
Oi, ik hoop dat het idd aan de weegschaal ligt...

Die laatste foto O+
Tails tell tales
  woensdag 16 mei 2018 @ 22:39:59 #196
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_179208632
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 21:41 schreef Koettie het volgende:
Weegschaal zegt.. 598 gram. Kan niet, dat is lichter dan toen ie binnen kwam. Morgen nog even wegen. Misschien tijd voor een nieuwe batterij?

[ afbeelding ]
Wat geweldig lief en leuk! Jammer dat ik geen tuin heb O+
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_179214771
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Egel is geen Duracell konijn :D
Ik denk extra voer beter idee :+
Voer genoeg. Moet dat decadente kreng het wel eten. :p Morgen weer even meelwormen halen, lekker snacken.
pi_179214875
Pffff, je escargots zijn niet goed genoeg?
pi_179215121
Nee joh. Deze wil ze gebakken op een schaaltje met een appel-meelworm salade. En toetje. Verwend nest.

Zo leuk al die beestjes in m'n tuin, krijg ook steeds meer vogeltjes. <3
pi_179227593
Net gewogen.. 580 gram. Opvang maar even een berichtje gestuurd en lepel pindakaas bij z'n eten. Arme egel, hij moet opknappen, niet aftakelen!
pi_179227611
Egeltjes. O+

Kom ze wel eens tegen met mijn hond uitlaten, die schrikt er vaak van. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179227918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:52 schreef Koettie het volgende:
Net gewogen.. 580 gram. Opvang maar even een berichtje gestuurd en lepel pindakaas bij z'n eten. Arme egel, hij moet opknappen, niet aftakelen!
:o

Ambrosius moet een dikkie worden!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179299713
Nou, minder leuk nieuws. Hij was gister 555 gram. Heb de opvang net gesproken, als hij woensdag weer afgevallen is komen ze kijken en nemen ze hem misschien mee. Ga vanavond pinda's blenderen want hij is gek op pindakaas maar zit teveel zout in. Dus maar even zelf knutselen.
pi_179300275
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:44 schreef Koettie het volgende:
Nou, minder leuk nieuws. Hij was gister 555 gram. Heb de opvang net gesproken, als hij woensdag weer afgevallen is komen ze kijken en nemen ze hem misschien mee. Ga vanavond pinda's blenderen want hij is gek op pindakaas maar zit teveel zout in. Dus maar even zelf knutselen.
Er is speciale pindakaas voor vogels. Zonder zout. De meeste tuincentra en dierenwinkels hebben dat.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 13:24:52 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_179300462
Bij de AH heb je ook pindakaas met alleen pinda’s :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179301264
Thanks. Ga zo eens kijken of er winkels open zijn vandaag. Scheelt weer een smerige blender.
pi_179302240
Wat een leuk topic. Ik vind dat je het super doet. Hopelijk gaat Ambrosius snel groeien!
Alius aliud dicit
pi_179302416
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:06 schreef Koettie het volgende:
Thanks. Ga zo eens kijken of er winkels open zijn vandaag. Scheelt weer een smerige blender.
De lokale Welkoop is hier open., en misschien op wel meer plekken. (en heeft het ook op voorraad, ook handig om van tevoren te controleren)

Maar hebben ze bij de egelopvang niet dit soort pindakaas gesuggereerd? Vraag even of het echt wel goed is.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_179315079
Ben niet meer naar de winkel geweest. Zelf even geknoeid, hij heeft een beetje gegeten van mm pinda pap en een stuk appel. Morgen wegen dus merk het morgen wel.
pi_179336107
Hoe is het nu met de stoere Ambrosius?
pi_179336396
Doe heel erg m'n best om niet te spieken. Vanavond als ik thuis ben weegtijd, duimen dus.
pi_179342908
Ben heel benieuwd. Ik duim!
Alius aliud dicit
  woensdag 23 mei 2018 @ 19:58:10 #213
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179343556
Veelzijdige krachtvoeding die is afgestemd op de voedingsbehoefte van egels. De voeding bevat o.a. insecten, meelwormen, week- en schaaldieren, noten en vruchten. Het aandeel van dierlijke eiwitten in het totale eiwitgehalte is meer dan 70,0%. De voeding bevat hoogwaardige plantaardige en dierlijke vetten en essentiële vitamines en mineralen. Deze droge voeding is een gezonde voeding en verhoogt de overlevingskansen van verzwakte egels. In de herfst neemt de voedsel voorziening voor egels af en is bijvoederen gewenst zodat de egels over voldoende vet beschikken en goed hun winterslaap in kunnen. In de lente komen de egels uitgehonged uit hun winterslaap en is extra voeding voor de egels gewenst. Aan de voeding is geen suiker of zout toegevoegd en het is bereid zonder kunstmatige kleurstoffen, aroma’s en smaakversterkers.

• met vitamines en mineralen
• hoog dierlijk eiwitgehalte
• zonder toevoeging van suiker en zout
• zonder kunstmatige kleurstoffen, aroma’s en smaakversterkers

verkrijgbaar in 600 gram en 25 kg



https://www.vitakraft.nl/(...)g/premium-menu-egel/

Misschien is dit iets :?
pi_179343908
quote:
6s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:58 schreef ikweethetookniet het volgende:


verkrijgbaar in 600 gram en 25kg

Dit vind ik grappig :D
25 kg, als Ambrosius dát opheeft :7
Alius aliud dicit
  woensdag 23 mei 2018 @ 20:15:51 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179343943
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 20:13 schreef Mrmime het volgende:
25 kg, als Ambrosius dát opheeft :7
Dan weegt hij 25.580 gram en heeft Koettie de hele tuin vol stront :+ _O- _O- _O-
pi_179343968
Ik heb egelvoer!
pi_179344007
quote:
6s.gif Op woensdag 23 mei 2018 20:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dan weegt hij 25.580 gram en heeft Koettie de hele tuin vol stront :+ _O- _O- _O-
Ik ben nogal visueel ingesteld :D
Ik zie nu een egel ter grootte van een spaniël door de tuin van koetsier banjeren
Alius aliud dicit
  woensdag 23 mei 2018 @ 20:33:06 #218
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179344204
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 20:16 schreef Koettie het volgende:
Ik heb egelvoer!
Maar dat lust hij niet :6
  woensdag 23 mei 2018 @ 20:35:28 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  woensdag 23 mei 2018 @ 20:52:07 #220
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179344465
PLEGELS :D
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179344536
quote:
6s.gif Op woensdag 23 mei 2018 20:33 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Maar dat lust hij niet :6
Hij is gewoon egolistisch
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2018 @ 21:00:57 #222
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179344559
't Is een vl-egel >:)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 23 mei 2018 @ 22:14:28 #223
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179345739
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 20:58 schreef Koettie het volgende:
Hij is gewoon egolistisch
En jij een beetje geprikkeld :P
pi_179347032
Hij is nu 577! Dus wel weer aangekomen maar niet gek veel. Is ook van zondag tot nu dus korte tijd. Opvang de uitslag gestuurd, eens kijken wat zij vinden.
pi_179347051
Egels _O_
Geile beesten. Die stekels op hun rug ook :9~
pi_179350266
Egel opvang mevrouw gesproken, hij is weer beetje aangekomen dus mag blijven! Vanmiddag weer meelwormen halen, die zijn schoon op. Voortaan iets vaker wegen om het in de gaten te houden, om de drie dagen of zoiets. Ik wil ook een steviger hokje bouwen waar hij eet zodat ik zeker ben dat de katten hem niet storen/zijn eten op eten. Zal vanavond weeer wat slakken opdienen, zag alweer een hoop in de geveltuin.
pi_179434016
Yesss. 665! Tweewekelijkse stresskip weegmoment weer gehad. Hij voelde al wat zwaarder. Wat een jojo. Van 555 ofzo woendag naar dit in een paar dagen. Heb een paar foto's, toen ik hem losliet en hij naar z'n vlucht plekje rende kwam hoi pinda's tegen. Zal ze zo ff uploaden.
pi_179434117
Klopt je weegschaal wel? :@ als ik met bakken rare/inconsistente resultaten krijg is het tijd voor nieuw batterijen
pi_179434303



Lekker scherp weer!
pi_179434334
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 21:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Klopt je weegschaal wel? :@ als ik met bakken rare/inconsistente resultaten krijg is het tijd voor nieuw batterijen
Ja, vanmiddag ff getest met kilo suiker enzo. Echt raar. Vrouw van de opvang zegt dat 't wel kan, ook met stress en warmte en gedoe.
pi_179435903
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 21:28 schreef Koettie het volgende:
Yesss. 665! Tweewekelijkse stresskip weegmoment weer gehad. Hij voelde al wat zwaarder. Wat een jojo. Van 555 ofzo woendag naar dit in een paar dagen. Heb een paar foto's, toen ik hem losliet en hij naar z'n vlucht plekje rende kwam hoi pinda's tegen. Zal ze zo ff uploaden.
Jeeujjj! Go Ambrosius *O*
Alius aliud dicit
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2018 @ 23:46:13 #232
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179437555
*O*
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_179498706


Yess. Dit bipolaire speldenkussen is weer aangekomen. Van 665 zondag naar 745 vandaag!
pi_179498729
Dat neusje :+
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2018 @ 22:03:59 #235
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179498818
Gaat lekker! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_179498958
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Dat neusje :+
Die nagels! Zijn echt lang joh.
  woensdag 30 mei 2018 @ 22:17:37 #237
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179499106
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:10 schreef Koettie het volgende:

[..]

Die nagels! Zijn echt lang joh.
Is normaal bij de AttackEgel. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_179499221
Go Ambro *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179499289
Ambrodiksius
pi_179499362
Hoe lang blijft de gestekelde vriend?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179499555
Ambrosius groeit goed. Top 8-)
Alius aliud dicit
pi_179504221
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:31 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe lang blijft de gestekelde vriend?
Tot hij 800+ is en stabiel blijft. Gok nog minimaal vier weken als 't zo doorgaat.
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:57:12 #243
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179506989
Ze hebben ook camouflage handschoenen bij Intratuin :+

Dan voelt hij zich wat meer op zijn gemak :)



https://www.intratuin.nl/(...)aster-gardner-l.html
pi_179507482
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 07:30 schreef Koettie het volgende:

[..]

Tot hij 800+ is en stabiel blijft. Gok nog minimaal vier weken als 't zo doorgaat.
Ah cool en wat doe je er dan mee? Ga je hem ergen uitzetten of laat je hem gewoon zelf weg waggelen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179507952
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah cool en wat doe je er dan mee? Ga je hem ergen uitzetten of laat je hem gewoon zelf weg waggelen?
Nee, doet de opvang. Die komen hem ophalen, kijken hem nog goed na en die zetten hem dan ergens uit.
pi_179508082
Gaat goe-oed *O*
  vrijdag 1 juni 2018 @ 15:17:20 #247
400532 Forbry
Tja ...
pi_179538820
w/
Tails tell tales
pi_179539003
Ik vind het zon leuk initiatief *O*
Alius aliud dicit
pi_179648388
Werd net wakker van Ambrosius. Vriend slaapt heel onrustig dus was al steeds half wakker en dacht pff wat hoor ik toch? Zat een slakje aan een pot en door z'n poging school hij de pot steeds weg. Toen hij me zag spieken rende hij snel onder de tuinkast. Vlegel! Morgen weer wegen, z'n bord is leeg zag ik al.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koettie op 07-06-2018 01:09:29 (Slaap vertypingen ) ]
  † In Memoriam † donderdag 7 juni 2018 @ 17:32:22 #250
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179657769
Klinkt goed. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_179662633
En 817 gram. Yess hij gaat lekker!
pi_179663108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:30 schreef Koettie het volgende:
En 817 gram. Yess hij gaat lekker!
de 800+ Is gehaald , toch een beetje :'( ( naast ^O^ )
pi_179663455
Hij is nog niet weg hoor. Eerst lekker stabiel blijven.
pi_179663891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:30 schreef Koettie het volgende:
En 817 gram. Yess hij gaat lekker!
Superrrrrr *O*
Alius aliud dicit
pi_179733540
875!


pi_179733569
Zo zeg! Straks is hij obesiegel
pi_179733625
Lekker handtam inmiddels, zie ik? :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179733715
Goed gedaan hoor koettie _O_
pi_179733944
Nah, handtam niet. Wel last van ster allures. Meteen had first richting de camera. Nieuwsgierig Aagje. Maar teveel beweging is eng dus dan meteen weer in balletjesmodus.
  maandag 11 juni 2018 @ 22:13:21 #260
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179734688
Dikke Prik *O* *O* *O* *O*
pi_179734741
Het komt ons natuurlijk wel goed uit dat er sterallures ontstaan zijn. Mooie foto's heb je kunnen maken.
pi_179734763
Awhh wil helemaal niet dat ie straks weggaat. Zelfs m'n vriend, die in het begin echt iets had van wtf heb jij nou weer bedacht is nu helemaal fan.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 09:20:33 #263
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179740278
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:16 schreef Koettie het volgende:
.... Zelfs m'n vriend, die in het begin echt iets had van wtf heb jij nou weer bedacht is nu helemaal fan.
Dan is hij ergens door geprikkeld :+ Maar door wat of wie O-)
pi_179740575
Dit is echt zo tof :D. Ga je na Ambrosius weer een nieuwe plegel nemen?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179740633
Jaaa. Voor mijn part mag er altijd een egeltje komen wonen hier. Het is schattig en goed voor m'n tuin. En wegen is leuk. :P
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2018 @ 17:35:47 #266
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179747973
Superleuk! :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2018 @ 17:36:18 #267
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179747986
Onze tuin is een betegelde postzegel en leent zich er dus helaas niet voor. ;(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_179748018
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:36 schreef Cynix ® het volgende:
Onze tuin is een betegelde postzegel en leent zich er dus helaas niet voor. ;(
tegeltuinen :{w :{ }:|
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2018 @ 17:41:09 #269
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179748084
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

tegeltuinen :{w :{ }:|
Dat moet je ook vrij letterlijk nemen, een paar tegels en dat is het. We gaan er nog wel wat plantenbakken plaatsen en misschien zelfs een klein boompje. Maar het blijft te klein en te armetierig voor een egel.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_179748911
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:41 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat moet je ook vrij letterlijk nemen, een paar tegels en dat is het. We gaan er nog wel wat plantenbakken plaatsen en misschien zelfs een klein boompje. Maar het blijft te klein en te armetierig voor een egel.
Haal gewoon tegels eruit, hoef je ook geen bakken. Das naar man, in de zomer, blijf je water geven. Mijn tuin is ook maar 34m4 en iets minder dan de helft nog betegeld.
pi_179757268
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 17:36 schreef Cynix ® het volgende: Onze tuin is een betegelde postzegel en leent zich er dus helaas niet voor. ;(
Er zijn gemeentes die daar boetes voor uitdelen. Tegeltuinen zijn slecht voor de hemelwaterregulering.

O, het is geen tegeltuin maar een tegelstrookje. Misschien kan je subsidie krijgen voor het opzetten van een geveltuin. Sommige gemeenten willen dat wel bevorderen. Plantkeuze: vooral zoeken in de afdeling prairieplanten, die wortelen diep en halen het vocht uit de diepere lagen. Hoef je minder met water te slepen.
pi_179834583
868! Ahw, net doorgegeven en ze komen hem binnenkort ophalen om uit te zetten. Awhh.
pi_179834713
Nou ja, op naar de volgende dan maar! Of zijn er alleen pleegegels in het voorjaar?
  zaterdag 16 juni 2018 @ 20:33:47 #274
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179834763
Gps tracker inbouwen dus :7
Linkje naar hier, kunnen we hem volgen *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 juni 2018 @ 20:38:14 #275
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179834879
Geef hem een helmcamera! :D

Fijn dat ie het zo goed doet, jammer dat hij nu weg moet. Maar hij kan gezond en wel de natuur in, dat is het belangrijkste O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_179835524
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:27 schreef Koettie het volgende:
868! Ahw, net doorgegeven en ze komen hem binnenkort ophalen om uit te zetten. Awhh.
Snel! Koop een loopband en roeiapparaat.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179835831
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:32 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Nou ja, op naar de volgende dan maar! Of zijn er alleen pleegegels in het voorjaar?
Nee, hele jaar rond volgens mij. Heb al gezegd dat we graag een nieuwe verwelkomen! Ze stuurt binnenkort een berichtje, ze wil graag meerdere egels tegelijk uitzetten en ze moeten denk ik nog gecheckt worden voor ze uitgezet worden.
pi_179837569
Goed bezig Koettie O+
Alius aliud dicit
pi_179887593
Ik ga stuk om die egel. Ik kan niet slapen dus ff peukie in de tuin. Egel rent opeens langs. En twintig seconde later weer, en weer. Steeds zelfde rondje. Over het pad, rechts de bosjes in, langs de vijver en roetsj weer over het paadje. Vroeg me al af waarom een deel van het pad zo kaal werd. Ik gaf de merel de schuld. Maar het is blijkbaar de ocd egel. Probeerde te filmen, mocht wel dichtbij komen, na enige twijfels rende hij toch z'n rondje maar zodra de lamp aanging bleef ie weg. Jammer, was echt super leuk!
pi_179887805
Haha ahw hij liep onder m'n stoel door. Cheeky!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 juni 2018 @ 02:00:50 #281
39237 crew  H_T
2733
pi_179887872
Dit topic ga ik maar eens volgen :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_179888143
Hij wil blijven! :D is aan het joggen om af te vallen :P
pi_179888313
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 03:22 schreef _flore het volgende:
Hij wil blijven! :D is aan het joggen om af te vallen :P
_O-
pi_179892315
Hij is aan het trainen voor de wereld! Wel een teken dat hij er klaar voor is, in het wild hebben ze een territorium van 5 kilometer dus dit is dan wel echt heel klein. Maakte mijn slapeloze nacht wel echt een stukje leuker.

Kreeg net een appje dat ze hem graag vandaag of morgen willen ophalen. Ahwww m'n baby
pi_179893201
Zo te lezen wel tijd dat hij weer verder kan scharrelen O+

:W plegel!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179900038
Ahw. Tranen en champagne, egel net uitgezwaaid. Dappere Ambrosius wordt vanavond uitgezet in een bos in de buurt met andere plegeltjes. Zw moest lachen toen ik het verhaal vertelde van gisteravond, het is paartijd dus vandaar dan hij zo rondjes rende, waar zijn alle vrouwen!!

Awh wel stom hoor, vond 'm super leuk. Vriend ook sad. Ze hebben nu geen nieuwe plegels maar we staan op de lijst.
pi_179900156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:54 schreef Koettie het volgende:
Ahw. Tranen en champagne, egel net uitgezwaaid. Dappere Ambrosius wordt vanavond uitgezet in een bos in de buurt met andere plegeltjes. Zw moest lachen toen ik het verhaal vertelde van gisteravond, het is paartijd dus vandaar dan hij zo rondjes rende, waar zijn alle vrouwen!!

Awh wel stom hoor, vond 'm super leuk. Vriend ook sad. Ze hebben nu geen nieuwe plegels maar we staan op de lijst.
Hopelijk vindt hij een heel harem O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:00:34 #288
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179900169
POLL

Hoe gaat de nieuwe plegel heten :?

Ambrosius 2
Dikke Prik
Anders, post it hieronder
pi_179900186
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:54 schreef Koettie het volgende:
Ahw. Tranen en champagne, egel net uitgezwaaid.
zwaai! :W w/ :'(
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:04:55 #290
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_179900259
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2018 @ 18:20:28 #291
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179900573
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:54 schreef Koettie het volgende:
Ahw. Tranen en champagne, egel net uitgezwaaid. Dappere Ambrosius wordt vanavond uitgezet in een bos in de buurt met andere plegeltjes. Zw moest lachen toen ik het verhaal vertelde van gisteravond, het is paartijd dus vandaar dan hij zo rondjes rende, waar zijn alle vrouwen!!

Awh wel stom hoor, vond 'm super leuk. Vriend ook sad. Ze hebben nu geen nieuwe plegels maar we staan op de lijst.
Jammer dat Ambrosius weg is, maar leuk dat je straks weer een nieuwe plegel krijgt. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Spellchecker dinsdag 19 juni 2018 @ 19:57:01 #292
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179903125
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
POLL

Hoe gaat de nieuwe plegel heten :?

Ambrosius 2
Dikke Prik
Anders, post it hieronder
Prikkie Prik.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:00:13 #293
52016 Lyssa
music <3
pi_179903220
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:57 schreef maily het volgende:

[..]

Prikkie Prik.
PrikkieMcPrikface
pi_179903229
Goed werk hoor, met Ambrosius.

Leuk, dat je doorgaat met egel #2 w/
pi_179910545
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
POLL

Hoe gaat de nieuwe plegel heten :?

Ambrosius 2
Dikke Prik
Anders, post it hieronder
Hiervoor moet ik even uit de lurk-modus.

Een nieuwe plegel moet Sonic gaan heten. Natuurlijk.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 20 juni 2018 @ 00:24:49 #296
39237 crew  H_T
2733
pi_179910602
Apollo
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_181304735
Upje! Net de plegelvrouw een appje gestuurd dat we eenzaam en egelloos waren. Ze stuurde terug dat er binnenkort waarschijnlijk eentje een aansterk tuin nodig heeft dus ze gaat me binnenkort een bericht sturen. Ze weet nog niet wanneer dus duimen maar. Heb er weer helemaal zin in, zo koddig.
  zondag 19 augustus 2018 @ 19:11:47 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181304958
*O* wat een leuk topic, ik lees mee.
Resistance is futile.
pi_181305311
Inmiddels is m'n tuin flink gegroeid trouwens, als ik naar de op kijk.




  zondag 19 augustus 2018 @ 19:43:55 #300
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181305867
Egels in de tuin zijn hartstikke leuk! Alleen wat maken ze een lawaai als ze door de bosjes lopen. Toen ik ze voor het eerst hoorde leek het meer op een zwijn of zo. _O-
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2018 @ 20:51:19 #301
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181307456
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 00:22 schreef SummerBreeze het volgende:
Een nieuwe plegel moet Sonic gaan heten. Natuurlijk.
:Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2018 @ 20:52:33 #302
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_181307487
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:03 schreef Koettie het volgende:
Upje! Net de plegelvrouw een appje gestuurd dat we eenzaam en egelloos waren. Ze stuurde terug dat er binnenkort waarschijnlijk eentje een aansterk tuin nodig heeft dus ze gaat me binnenkort een bericht sturen. Ze weet nog niet wanneer dus duimen maar. Heb er weer helemaal zin in, zo koddig.
Leuk!
Open jij deel 2?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')