abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:14:02 #51
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_178721115
_O-
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:14:05 #52
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178721118
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Juist.
Maar daarom kan je nog wel gruwelijk veel geluk hebben met een loting.

Klaasgod
Mwah, bij de vorige bekerwinst speelde je vorig jaar alleen maar tegen eredivisieclubs, dat komt ook zelden voor.

Toen met die finale tegen Roda, dat was eigenlijk wel echt een trieste bekercampagne.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_178721311
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Mwah, bij de vorige bekerwinst speelde je vorig jaar alleen maar tegen eredivisieclubs, dat komt ook zelden voor.

Toen met die finale tegen Roda, dat was eigenlijk wel echt een trieste bekercampagne.
Hoe je m wint maakt uiteindelijk ook geen reet uit . Feit is alleen wel dat je belachelijk vaak thuis speelt. Van de 2 gewonnen edities onder Gio hebben we alleen tegen Roda uit gespeeld? :D
blablablabla
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:20:25 #54
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178721326
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoe je m wint maakt uiteindelijk ook geen reet uit . Feit is alleen wel dat je belachelijk vaak thuis speelt. Van de 2 gewonnen edities onder Gio hebben we alleen tegen Roda uit gespeeld? :D
En tegen AZ. Ik snap de kritiek dus niet zo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:20:40 #55
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178721350
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:06 schreef fetX het volgende:

[..]

Gelul. In Nederland mag je echt wel lijn in het spel met enigszins verzorgd positiespel verwachten. Dat we niet kunnen tippen aan de Europese topcompetities lijkt me evident.
Linksom of rechtsom lelijk voetbal. Hoeveel mooie voetbalwedstrijden heb jij gezien dan?

Van het weekend ook met drie nul gewonnen. Toch ook gekeken naar Jones die gewoon in 5 minuten 3x een uittrap over de zijlijn werkte. 99 van de 100 wedstrijden in Nederland zijn zo. Van de naaste concurrenten even goed als van ons. Bij een Ajax kan ik er ook al jaren geen lijn in ontdekken. Spelers die te lui zijn mee te verdedigen, of het nu Ziyech of Berghuis is, verdedigers die met geen tegenstander in de buurt een bal wegjanken in de voeten van de tegenstander, of dat nu Veltman of Baco-Arie is, steekballetjes waar geen medespeler te bekennen is, schoten die een ingooi worden, mensen die diep gaan terwijl de tegenstander de bal heeft etc etc etc.

Dat is het positiespel van de Eredivisie, dat is het niveau van onze top. Dus pleur op met je gejank over 'lelijk voetbal', want meer zit er gewoon niet in. Een betere verzorging gaan we niet meer zien. We hebben al de beste speler van de Eredivisie op het veld staan die heerlijke dingen doet, maar daar zijn 5 spelers van in de hele competitie, van een elftal kan je nooit meer verzorgd voetbal verwachten.
Laffe huichelaar
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:24:40 #56
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178721512
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom lelijk voetbal. Hoeveel mooie voetbalwedstrijden heb jij gezien dan?

Van het weekend ook met drie nul gewonnen. Toch ook gekeken naar Jones die gewoon in 5 minuten 3x een uittrap over de zijlijn werkte. 99 van de 100 wedstrijden in Nederland zijn zo. Van de naaste concurrenten even goed als van ons. Bij een Ajax kan ik er ook al jaren geen lijn in ontdekken. Spelers die te lui zijn mee te verdedigen, of het nu Ziyech of Berghuis is, verdedigers die met geen tegenstander in de buurt een bal wegjanken in de voeten van de tegenstander, of dat nu Veltman of Baco-Arie is, steekballetjes waar geen medespeler te bekennen is, schoten die een ingooi worden, mensen die diep gaan terwijl de tegenstander de bal heeft etc etc etc.

Dat is het positiespel van de Eredivisie, dat is het niveau van onze top. Dus pleur op met je gejank over 'lelijk voetbal', want meer zit er gewoon niet in. Een betere verzorging gaan we niet meer zien. We hebben al de beste speler van de Eredivisie op het veld staan die heerlijke dingen doet, maar daar zijn 5 spelers van in de hele competitie, van een elftal kan je nooit meer verzorgd voetbal verwachten.
Het gaat erom dat er met een betere tactiek meer resultaten worden behaald. Types als jij en klaas vervormen dat steeds tot 'mooi voetbal', maar dat is niet de essentie.

Het voetbal is nu gebaseerd op individuele kwaliteiten en inzet. Dat is een stuk minder constant dan een tactisch plan waar je gewoon op kan vertrouwen. En als het dan slecht gaat heeft Gio ook niet de tactische kennis om tijdens de wedstrijd een goede verandering door te voeren.
pi_178721516
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:20 schreef Caland het volgende:

[..]

En tegen AZ. Ik snap de kritiek dus niet zo.
Als je in je eigen kleedkamer kunt douchen speel je niet uit.
blablablabla
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:25:07 #58
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_178721528
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom lelijk voetbal. Hoeveel mooie voetbalwedstrijden heb jij gezien dan?

Van het weekend ook met drie nul gewonnen. Toch ook gekeken naar Jones die gewoon in 5 minuten 3x een uittrap over de zijlijn werkte. 99 van de 100 wedstrijden in Nederland zijn zo. Van de naaste concurrenten even goed als van ons. Bij een Ajax kan ik er ook al jaren geen lijn in ontdekken. Spelers die te lui zijn mee te verdedigen, of het nu Ziyech of Berghuis is, verdedigers die met geen tegenstander in de buurt een bal wegjanken in de voeten van de tegenstander, of dat nu Veltman of Baco-Arie is, steekballetjes waar geen medespeler te bekennen is, schoten die een ingooi worden, mensen die diep gaan terwijl de tegenstander de bal heeft etc etc etc.

Dat is het positiespel van de Eredivisie, dat is het niveau van onze top. Dus pleur op met je gejank over 'lelijk voetbal', want meer zit er gewoon niet in. Een betere verzorging gaan we niet meer zien. We hebben al de beste speler van de Eredivisie op het veld staan die heerlijke dingen doet, maar daar zijn 5 spelers van in de hele competitie, van een elftal kan je nooit meer verzorgd voetbal verwachten.
Zoals hier eerder gezegd; onder Rutten was het voetbal echt dikke prima. Een duidelijke tactiek. Met een mindere selectie dan nu. Jammer van die tweede seizoenshelft.

Meer dan de helft van dit seizoen heb ik naar een Feyenoord gekeken die maar wat deed. Los zand. Dan zie ik teams als PEC (eerste seizoenshelft) en AZ bij vlagen een stuk beter voetballen. In ieder geval met een idee.
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:26:07 #59
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178721559
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:24 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat er met een betere tactiek meer resultaten worden behaald. Types als jij en klaas vervormen dat steeds tot 'mooi voetbal', maar dat is niet de essentie.

Het voetbal is nu gebaseerd op individuele kwaliteiten en inzet. Dat is een stuk minder constant dan een tactisch plan waar je gewoon op kan vertrouwen. En als het dan slecht gaat heeft Gio ook niet de tactische kennis om tijdens de wedstrijd een goede verandering door te voeren.
Ik reageer op een gek die loopt te mekkeren over 'lelijk voetbal'. Daar ageer ik tegen. Geen idee dus waarom je denkt dat ik het ergens toe vervorm, ik begin er niet over
Laffe huichelaar
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:27:19 #60
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_178721601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik reageer op een gek die loopt te mekkeren over 'lelijk voetbal'. Daar ageer ik tegen. Geen idee dus waarom je denkt dat ik het ergens toe vervorm, ik begin er niet over
Met dat lelijke voetbal bedoel ik, zoals ik al een half jaar aangeef, dat er totaal geen lijn in het spel te herkennen was het overgrote deel van het seizoen. Tactisch leek het gewoon nergens op. Net als in het eerste seizoen onder Gio.
pi_178721639
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:25 schreef fetX het volgende:

[..]

Zoals hier eerder gezegd; onder Rutten was het voetbal echt dikke prima. Een duidelijke tactiek. Met een mindere selectie dan nu. Jammer van die tweede seizoenshelft.

Meer dan de helft van dit seizoen heb ik naar een Feyenoord gekeken die maar wat deed. Los zand. Dan zie ik teams als PEC (eerste seizoenshelft) en AZ bij vlagen een stuk beter voetballen. In ieder geval met een idee.
Hoe lang heeft dat mooie voetbal eigenlijk geduurd?
Uiteindelijk was het voetbal onder Rutten ook niet meer om aan te gluren.
blablablabla
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:28:35 #62
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178721645
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:25 schreef fetX het volgende:

[..]

Zoals hier eerder gezegd; onder Rutten was het voetbal echt dikke prima. Een duidelijke tactiek. Met een mindere selectie dan nu. Jammer van die tweede seizoenshelft.

Meer dan de helft van dit seizoen heb ik naar een Feyenoord gekeken die maar wat deed. Los zand. Dan zie ik teams als PEC (eerste seizoenshelft) en AZ bij vlagen een stuk beter voetballen. In ieder geval met een idee.
Onder Rutten werden ook automatismen getraind, je zag ineens spelers met elkaar combineren en elkaar wegsturen die nog minder technische kwaliteiten hadden dan de zo gehate Toornstra nu. Blijkbaar zijn de meesten hier gewend geraakt aan het abominabele spel onder Gio
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:29:41 #63
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_178721678
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoe lang heeft dat mooie voetbal eigenlijk geduurd?
Uiteindelijk was het voetbal onder Rutten ook niet meer om aan te gluren.
Dat klopt. Na de winterstop was het niks meer. Rutten had besloten dat hij wegging en dan werkt het vaak niet meer. Daarnaast storten zijn teams altijd na de winterstop in. Zal wel met trainingsintensiteit te maken hebben oid.

Het is alleen gelul dat je in Nederland niet redelijk positiespel kan spelen met een duidelijke tactiek en automatismen.
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:30:07 #64
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_178721697
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Onder Rutten werden ook automatismen getraind, je zag ineens spelers met elkaar combineren en elkaar wegsturen die nog minder technische kwaliteiten hadden dan de zo gehate Toornstra nu. Blijkbaar zijn de meesten hier gewend geraakt aan het abominabele spel onder Gio
Dit dus.
pi_178721806
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Onder Rutten werden ook automatismen getraind, je zag ineens spelers met elkaar combineren en elkaar wegsturen die nog minder technische kwaliteiten hadden dan de zo gehate Toornstra nu. Blijkbaar zijn de meesten hier gewend geraakt aan het abominabele spel onder Gio
Bij Gio hebben we bij vlagen ook gewoon prima voetbal gezien toch?

Vorig seizoen met name, maar de laatste weken is het ook gewoon genieten in de competitie en de finale.
blablablabla
pi_178721845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:29 schreef fetX het volgende:

[..]

Dat klopt. Na de winterstop was het niks meer. Rutten had besloten dat hij wegging en dan werkt het vaak niet meer. Daarnaast storten zijn teams altijd na de winterstop in. Zal wel met trainingsintensiteit te maken hebben oid.

Het is alleen gelul dat je in Nederland niet redelijk positiespel kan spelen met een duidelijke tactiek en automatismen.
Mja met alle respect maar dat werkt hetgeen hij voor ogen had (uiteindelijk) dus ook voor geen meter.
blablablabla
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:35:41 #67
263417 Keyos
Like a Boss
pi_178721945
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Onder Rutten werden ook automatismen getraind, je zag ineens spelers met elkaar combineren en elkaar wegsturen die nog minder technische kwaliteiten hadden dan de zo gehate Toornstra nu. Blijkbaar zijn de meesten hier gewend geraakt aan het abominabele spel onder Gio
Het zegt genoeg dat ik in al die jaren dat ik een seizoenskaart heb nog nooit zo’n competitieseizoen ervaren als dit jaar. Wedstrijden waren keer op keer een pijniging om naar te kijken, resultaat is (zeker thuis) zwaar tegengevallen. Welke thuiswedstrijd is iemand bijgebleven? Right. Dit seizoen is niet gered door de beker, het was gewoon dramatisch. Beker was ook wederom niet om aan te gluren.

Slecht spelen met jeugdspelers? Acceptabel. Slecht spelen met een kampioensteam? Kansloos.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:35:50 #68
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_178721956
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Mja met alle respect maar dat werkt hetgeen hij voor ogen had (uiteindelijk) dus ook voor geen meter.
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Er waren meerdere factoren, zoals dat hij wegging en zich niet fijn voelde bij de club (vanwege ontbreken topsportklimaat en hij niet de spelers kon halen die hij wilde), waardoor het mis is gegaan denk ik.

Beetje hetzelfde als het seizoen onder van Marwijk toen hij bondscoach zou worden aan het eind vd seizoen. Dat ging ook als een nachtkaars uit.
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:37:21 #69
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178722018
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:35 schreef fetX het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Er waren meerdere factoren, zoals dat hij wegging en zich niet fijn voelde bij de club (vanwege ontbreken topsportklimaat en hij niet de spelers kon halen die hij wilde), waardoor het mis is gegaan denk ik.

Beetje hetzelfde als het seizoen onder van Marwijk toen hij bondscoach zou worden aan het eind vd seizoen. Dat ging ook als een nachtkaars uit.
Wat heeft Rutten dan bijvoorbeeld gepresteerd bij PSV?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:40:25 #70
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_178722109
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:37 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat heeft Rutten dan bijvoorbeeld gepresteerd bij PSV?
Wat heeft dat er precies mee te maken? Ik geef alleen maar aan dat het onzin is om te stellen dat er geen goed positiespel/tactiek kan worden verwacht in Nederland. Dat kan dus wel degelijk.

Overigens stond Rutten 1e in zijn laatste seizoen bij PSV. Ook daar kondigde hij aan weg te gaan bij PSV. Ook toen zakte het als een kaartenhuis in elkaar. Lijkt bijna een patroon in te zitten bij hem :+
pi_178722148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:35 schreef fetX het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Er waren meerdere factoren, zoals dat hij wegging en zich niet fijn voelde bij de club (vanwege ontbreken topsportklimaat en hij niet de spelers kon halen die hij wilde), waardoor het mis is gegaan denk ik.

Beetje hetzelfde als het seizoen onder van Marwijk toen hij bondscoach zou worden aan het eind vd seizoen. Dat ging ook als een nachtkaars uit.
Die factoren zijn er bij elke BVO, heb je mee te dealen. Waarschijnlijk is dat ook precies de reden dat hij nergens echt geslaagd is.

Prima assistent om de trainingen te leiden maar als hoofdtrainer ongeschikt.
blablablabla
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:43:27 #72
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_178722201
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Die factoren zijn er bij elke BVO, heb je mee te dealen. Waarschijnlijk is dat ook precies de reden dat hij nergens echt geslaagd is.

Prima assistent om de trainingen te leiden maar als hoofdtrainer ongeschikt.
Dat lijkt mij ook. Als veldtrainer heel prima. Kan zorgen voor goed positiespel/tactiek.

Qua uitstraling mist hij natuurlijk ook genoeg voor een hoofdtrainer.
pi_178722412
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:43 schreef fetX het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Als veldtrainer heel prima. Kan zorgen voor goed positiespel/tactiek.

Qua uitstraling mist hij natuurlijk ook genoeg voor een hoofdtrainer.
Dat soort trainers zitten vaak ook helemaal vast in hun eigen ideologie.
Bij een provincieclub wil dat nog wel eens werken, ga je bij Feyenoord of Ajax aan de slag kom er geheid gedonder.

Zo'n Ten Ten Ten Hag bij Ajax bijvoorbeeld gaat nooit werken om die reden.
blablablabla
pi_178722714
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat soort trainers zitten vaak ook helemaal vast in hun eigen ideologie.
Bij een provincieclub wil dat nog wel eens werken, ga je bij Feyenoord of Ajax aan de slag kom er geheid gedonder.

Zo'n Ten Ten Ten Hag bij Ajax bijvoorbeeld gaat nooit werken om die reden.
Want een Van Gaal had daar bijvoorbeeld geen last van?

De meeste trainers willen dan ook hun eigen TS kiezen omdat ze hun eigen trainingswijzen en ideologie willen volgen..
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_178722881
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 22:03 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Want een Van Gaal had daar bijvoorbeeld geen last van?

De meeste trainers willen dan ook hun eigen TS kiezen omdat ze hun eigen trainingswijzen en ideologie willen volgen..
Vind ik niet. Juist Van Gaal niet. Gezien de enorme diversiteit aan clubs en spelsystemen, bij Ajax met 433 de CL gewonnen met een elftal dat louter uit jeugd bestond en bij Oranje met een mix van routiniers en jonge spelers ook weer prima gepresteerd met een 532.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')