abonnement Unibet Coolblue
pi_178715135
Hey guys,

mijn naam is Wouter Wit en ik ben een jongeman die zojuist is aangezien voor zwangere vrouw.

Nu werd ik in het verleden wel vaker aangezien voor vrouw vanwege mijn kapsel maar dit is toch echt van een andere orde. Ik heb naar aanleiding van dit tafereel besloten om het roer op bepaalde vlakken drastisch om te gaan gooien.

Allereerst ga ik mezelf een ander kapsel aan laten meten bij de barbershop. Het tweede maar wellicht nog wel belangrijkere punt dat op de agenda staat is iets doen aan m'n bierbuik: Wouter Wit gaat op avontuur in crashdieetland!

Crashdiëten staan om allerlei redenen in een negatief daglicht in hedendaagse Westerse maatschappijen. Zoals met veel dingen is 't echter maar net de vraag in hoeverre het beeld dat velen ervan hebben overeenkomt met de realiteit.

Eén van de argumenten die tegenstanders van crashdiëten vaak aanhalen om hun standpunt te onderbouwen is het veronderstelde bestaan van een zogenaamde survival mode van het lichaam. Het menselijk lichaam zou volgens hen na een lange periode waarin sprake is van een structureel en extreem tekort aan calorieën overschakelen op een modus waarin het alles wat het binnenkrijgt opslaat als vet. Crashdiëten zijn volgens deze sceptici derhalve nutteloos.

Ik heb om eerlijk te zijn geen idee of bovenstaande informatie klopt aangezien er vele theorieën de ronde doen die elkaar tegenspreken.

Aangezien ik wel geïnteresseerd ben in het antwoord op de desbetreffende vraag heb ik besloten om binnenkort de proef op de som te gaan nemen: 1 Mei 2018 is het zover.

Ik zal na mijn bezoek aan de barbershop direct een before-and-after photo posten en vervolgens ga ik jullie hier wekelijks op de hoogte houden van mijn vorderingen en hoe die precies tot stand zijn gekomen.

Voor nu rest mij niets anders dan jullie een fijne dag toe te wensen.

Tot gauw!
pi_178715369
Probleem met crashen is het kost meer wilskracht maar sy6 *O*
pi_178715554
Je leert met crash diëten niet goed eten maar minder eten, dat staat niet gelijk aan gezond. Omdat je als gevolg niet weet hoe je "gezond" moet eten kom je weer aan omdat je snel in je oude eetpatroon terugvalt.
pi_178715563
Waarom wachten tot 1 mei? Begin gewoon nu.
pi_178715579
Survival mode is dikke bullshit trouwens volgens mij. De reden waarom het volgens mij niet langdurig werkt is omdat je na het dieet weer normaal gaat eten, en weer aankomt.
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 16:50:47 #6
236264 crew  capricia
pi_178715616
Je vertoont nu al uitstelgedrag.
Begin nu. Niet wachten tot 1 mei.
Definitely not CIA
pi_178717145
Het nadeel van crashen is dat het ronduit kut is, want honger (!). En je wint alle verloren kilo's dubbel zo hard weer terug als je weer 'normaal' gaat eten. En inderdaad gaat je lichaam in de bespaarstand, waardoor inderdaad dat kleine beetje wat je dan nog eet, nog efficiënter wordt omgezet naar vet.

Ik ken wel een paar mensen met het "ik eet niks en toch val ik niet af"-verhaal. De hele dag honger, en toch dik worden/blijven. En allerhande constipatieproblemen, want als je niks eet, loopt je stoelgang ook voor geen meter.

En een van die mensen begon met Atkinson (wat in de praktijk gewoon het minderen van koolhydraten is). Die at wel drie-vier keer zoveel als normaal, maar viel gewoon af.

Ik denk dat het terugdringen van de koolhydraten voor de meeste mensen een goed begin is. Dus minder/geen aardappel/pasta/rijst/brood/suiker en dubbel zoveel groente en eventueel vlees.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 24 april 2018 @ 17:58:00 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_178717184
Minder brood en pasta eten, meer groente, vis, vlees.
Een beetje krachttraining met gewichten of opdrukken, dan krijgt je lichaam ook wat meer vorm en verbrand je ook meer calorieën.
pi_178717367
Geen idee of een crash-dieet werkt. Maar het zal je iig niet leren hoe je een consistent en gezond eetpatroon ontwikkelt. Iets wat je, als ik uit je OP mag aannemen dat je altijd al last hebt gehad van overgewicht, nog nooit echt gehad hebt. En dát lijkt me juist voor de lange termijn zo belangrijk.

Gezonde voeding en sport. Niets meer en niets minder.
"Pools are perfect for holding water"
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 april 2018 @ 18:06:45 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178717383
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:56 schreef Jordy-B het volgende:
Het nadeel van crashen is dat het ronduit kut is, want honger (!). En je wint alle verloren kilo's dubbel zo hard weer terug als je weer 'normaal' gaat eten. En inderdaad gaat je lichaam in de bespaarstand, waardoor inderdaad dat kleine beetje wat je dan nog eet, nog efficiënter wordt omgezet naar vet.

Ik ken wel een paar mensen met het "ik eet niks en toch val ik niet af"-verhaal. De hele dag honger, en toch dik worden/blijven. En allerhande constipatieproblemen, want als je niks eet, loopt je stoelgang ook voor geen meter.

En een van die mensen begon met Atkinson (wat in de praktijk gewoon het minderen van koolhydraten is). Die at wel drie-vier keer zoveel als normaal, maar viel gewoon af.

Ik denk dat het terugdringen van de koolhydraten voor de meeste mensen een goed begin is. Dus minder/geen aardappel/pasta/rijst/brood/suiker en dubbel zoveel groente en eventueel vlees.
Maar ja, het moet ook lekker zijn om het vol te houden. Dubbel zoveel groente kan wel, maar wat eet je er dan nog bij als aardappelen, pasta én rijst (ongeveer de drie dingen die ik in verschillende vormen met groenten eet) allemaal niet 'mogen'? :@

Gewoon uit interesse overigens, die vraag, ik ben zelf veel meer gaan bewegen (en hetzelfde blijven eten) en dat helpt ook gewoon al een jaar lang zonder honger en met een veel betere conditie als resultaat :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 18:10:56 #11
236264 crew  capricia
pi_178717461
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar ja, het moet ook lekker zijn om het vol te houden. Dubbel zoveel groente kan wel, maar wat eet je er dan nog bij als aardappelen, pasta én rijst (ongeveer de drie dingen die ik in verschillende vormen met groenten eet) allemaal niet 'mogen'? :@

Gewoon uit interesse overigens, die vraag, ik ben zelf veel meer gaan bewegen (en hetzelfde blijven eten) en dat helpt ook gewoon al een jaar lang zonder honger en met een veel betere conditie als resultaat :+
Bloemkool-rijst.
Bonen.
Courgette spaghetti.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 18:13:58 #12
236264 crew  capricia
pi_178717517
Maar je kunt sws beginnen met een veel kleinere hoeveelheid koolhydraten op je bord. En lekker veel zalm, groente, eieren etc.
Definitely not CIA
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 april 2018 @ 18:13:59 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178717518
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Bloemkool-rijst.
Bonen.
Courgette spaghetti.
Ja, zulke dingen heb ik een paar keer geprobeerd, maar dat vind ik dus echt helemaal niks _O-

Vandaar dat het vast ook per persoon verschilt wat werkt. Ik wilde graag ongeveer hetzelfde blijven eten, want lekker, en meer sporten (met meetbare resultaten als motivatie) zorgde voor afvallen. Minder/anders eten zou ik zelf na een maand klaar mee zijn denk ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 24 april 2018 @ 18:20:20 #14
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178717645
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:13 schreef capricia het volgende:
Maar je kunt sws beginnen met een veel kleinere hoeveelheid koolhydraten op je bord. En lekker veel zalm, groente, eieren etc.
Keto doet (en deed) voor mij behoorlijk veel.

Of het nou placebo is of niet, ik kijk vooral naar de resultaten.
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 18:30:15 #15
236264 crew  capricia
pi_178717892
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:20 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Keto doet (en deed) voor mij behoorlijk veel.

Of het nou placebo is of niet, ik kijk vooral naar de resultaten.
Ja. Hoor daar veel goeds over.

Ik doe geen keto.
Maar kan wel laag in de koolhydraten zitten als ik af wil vallen. Van eiwitten en vetten (wat ik ook lekker vind), blijf ik langer vol zitten.
Definitely not CIA
pi_178717988
Crashdieet = spier afbraak = lager basaal metabolisme = minder kcal kunnen eten dan andere mensen met zelfde gewicht en bewegingspatroon

Maar voor de rest val je er natuurlijk wel lekker snel van af. Nu kunnen miljoenen mensen die gecrasht hebben je al vertellen dat dat zelden een langdurig effect heeft.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_178719936
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 16:47 schreef LurkJeRot het volgende:
Waarom wachten tot 1 mei? Begin gewoon nu.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 16:50 schreef capricia het volgende:
Je vertoont nu al uitstelgedrag.
Begin nu. Niet wachten tot 1 mei.
Dat heeft zowel een praktische als een symbolische reden.

Ik geloof niet dat het verstandig is om veranderingen die zo drastisch van aard zijn abrupt door te voeren.

De meer symbolische reden die schuil gaat achter dit besluit is het feit dat 1 mei de dag is waarop traditioneel de Dag van de Arbeid wordt gevierd en aangezien er heel wat arbeid te verrichten is voor ik mijn doel op dit vlak heb bereikt leek het me wel gepast om op 1 mei 2018 te beginnen aan mijn avontuur in crashdieetland.
pi_178727642
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2018 20:20 schreef WouterWit het volgende:

[..]


[..]

Dat heeft zowel een praktische als een symbolische reden.

Ik geloof niet dat het verstandig is om veranderingen die zo drastisch van aard zijn abrupt door te voeren.

De meer symbolische reden die schuil gaat achter dit besluit is het feit dat 1 mei de dag is waarop traditioneel de Dag van de Arbeid wordt gevierd en aangezien er heel wat arbeid te verrichten is voor ik mijn doel op dit vlak heb bereikt leek het me wel gepast om op 1 mei 2018 te beginnen aan mijn avontuur in crashdieetland.
Ja ja :')
  woensdag 25 april 2018 @ 09:49:16 #19
456432 Kamina
Tenacious!
pi_178728914
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2018 20:20 schreef WouterWit het volgende:

[..]


[..]

Dat heeft zowel een praktische als een symbolische reden.

Ik geloof niet dat het verstandig is om veranderingen die zo drastisch van aard zijn abrupt door te voeren.

De meer symbolische reden die schuil gaat achter dit besluit is het feit dat 1 mei de dag is waarop traditioneel de Dag van de Arbeid wordt gevierd en aangezien er heel wat arbeid te verrichten is voor ik mijn doel op dit vlak heb bereikt leek het me wel gepast om op 1 mei 2018 te beginnen aan mijn avontuur in crashdieetland.
Hoeveel maanden ben je nu?
1 + 1 = blauw
pi_178729128
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:33 schreef Isabeau het volgende:
Crashdieet = spier afbraak = lager basaal metabolisme = minder kcal kunnen eten dan andere mensen met zelfde gewicht en bewegingspatroon

Maar voor de rest val je er natuurlijk wel lekker snel van af. Nu kunnen miljoenen mensen die gecrasht hebben je al vertellen dat dat zelden een langdurig effect heeft.
Dit is de belangrijkste reden om het niet te willen. Want waarom wil je afvallen:
- Gezondheidswinst, zit vooral in het kwijtraken van vet en dat wordt juist lastiger met minder spiermassa. In vergelijking met een gezonder dieet raak je in verhouding juist minder vet kwijt.
- Je lekkerder voelen en weer aangenamer kunnen sporten. Met crashen voel je je waarschijnlijk minder lekker en sneller moe vanwege het gebrek aan energie en voldoende voedingsstoffen. Ook je sportieve prestaties zullen eerder stagneren dan vooruitgaan.
- Er beter uitzien. Ja je kan je vetpens wel kwijtraken met een crashdieet, maar daarna ben je alsnog skinnyfat.
pi_178732338
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:00 schreef Chai het volgende:

[..]

Dit is de belangrijkste reden om het niet te willen. Want waarom wil je afvallen:
- Gezondheidswinst, zit vooral in het kwijtraken van vet en dat wordt juist lastiger met minder spiermassa. In vergelijking met een gezonder dieet raak je in verhouding juist minder vet kwijt.
- Je lekkerder voelen en weer aangenamer kunnen sporten. Met crashen voel je je waarschijnlijk minder lekker en sneller moe vanwege het gebrek aan energie en voldoende voedingsstoffen. Ook je sportieve prestaties zullen eerder stagneren dan vooruitgaan.
- Er beter uitzien. Ja je kan je vetpens wel kwijtraken met een crashdieet, maar daarna ben je alsnog skinnyfat.
Crashdieetland is niet de eindbestemming.
Indien alles goed verloopt ga ik hierna op avontuur naar het naastgelegen land.
pi_178732415
Slecht plan, leer goed en gezond eten en ga sporten. Waarschijnlijk ben jij niet anders dan al die andere mensen die je voorgegaan zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178732630
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:40 schreef WouterWit het volgende:

[..]

Crashdieetland is niet de eindbestemming.
Indien alles goed verloopt ga ik hierna op avontuur naar het naastgelegen land.
Dan is het helemaal een onnozel en destructief. Door direct aan een gezond dieet (qua macro's en energie inname) te beginnen bereik je veel meer en op een duurzamere manier.
pi_178734073
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Slecht plan, leer goed en gezond eten en ga sporten. Waarschijnlijk ben jij niet anders dan al die andere mensen die je voorgegaan zijn.
:Y

Al die mensen die hem voorgingen waren er ook van overtuigd dat het hun wèl ging lukken :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_178734377
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Bloemkool-rijst.
Bonen.
Courgette spaghetti.
Ja, bloemkool-rijst had ik ook laatst.. stukjes kip, ketjap en doperwten erdoor.
Smaakt best goed hoor. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')