abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 29 april 2018 @ 11:14:53 #101
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178805397
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 11:06 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Volgens mij zegt ze dat niet, maar goed. Zit jij niet te wachten op bekentenissen van Peter van Petegem, Andy Schleck en Damiano Cunego?
Jawel, maar dat is toch geen reden om moeilijk te doen over Nederlandse bekentenissen?

Iedere bekentenis is mooi meegenomen, wat boeit het uit welk land het komt?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 29 april 2018 @ 11:27:27 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_178805651
Virenque mag ook wel bekennen van mij
  zondag 29 april 2018 @ 11:28:31 #103
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_178805691
José heeft wel een punt. Het blijft angstvallig stil in het buitenland. Blijkbaar heeft men daar geen zin om oude helden te ontmaskeren.
pi_178805881
Enerzijds hebben dit soort bekentenissen weinig zin omdat ik en iedereen die de sport volgt toch wel weet dat in die periode praktisch iedereen pakte. Anderzijds is dat gedraai van ex-renners om het d-woord maar te ontwijken behoorlijk gênant.
pi_178806081
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 11:06 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Volgens mij zegt ze dat niet, maar goed. Zit jij niet te wachten op bekentenissen van Peter van Petegem, Andy Schleck en Damiano Cunego?
en Boonen, Cancellara, Gilbert, Bettini
  Moderator zondag 29 april 2018 @ 11:47:01 #106
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178806083
Ik denk vooral dat we moeten stoppen met termen als 'die tijd' of 'die periode'. Het is nu nog exact dezelfde tijd. Westra bijvoorbeeld is pas iets meer dan een jaar gestopt en cortisonenmisbruik is actueler dan ooit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_178806112
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 11:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik denk vooral dat we moeten stoppen met termen als 'die tijd' of 'die periode'. Het is nu nog exact dezelfde tijd. Westra bijvoorbeeld is pas iets meer dan een jaar gestopt en cortisonenmisbruik is actueler dan ooit.
zoals ik al zei, cortisonen moet gewoon 4 weken out worden
  zondag 29 april 2018 @ 11:52:30 #108
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_178806201
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 11:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

zoals ik al zei, cortisonen moet gewoon 4 weken out worden
Yep, er moet een einde aan die attesten komen. Als je middelen voor je gezondheid nodig hebt dan is dat prima, maar dan mag je een aantal weken niet aan wedstrijden deelnemen. Eigenlijk zou je ook niet mogen trainen, maar dat is een stuk lastiger te handhaven.
pi_178807381
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 11:52 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Yep, er moet een einde aan die attesten komen. Als je middelen voor je gezondheid nodig hebt dan is dat prima, maar dan mag je een aantal weken niet aan wedstrijden deelnemen. Eigenlijk zou je ook niet mogen trainen, maar dat is een stuk lastiger te handhaven.
Dit roepen velen met mij al tijden. Toch verandert het niet. Wat zegt dat?
pi_178807395
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 10:53 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Thijs :'). José heeft op zich best een punt. Vooral vanuit de journalistiek is de druk op de renners om te bekennen veel groter dan in andere landen, waardoor je als leek de indruk krijgt dat Nederland veel meer een dopingbolwerk was dan andere landen. Het oprollen door justitie van dopingnetwerken is dan weer een ander verhaal.
De gemiddelde leek denkt inderdaad dat Nederlanders veel meer doping gebruiken dan Spanjaarden.
pi_178807517
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 11:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik denk vooral dat we moeten stoppen met termen als 'die tijd' of 'die periode'. Het is nu nog exact dezelfde tijd. Westra bijvoorbeeld is pas iets meer dan een jaar gestopt en cortisonenmisbruik is actueler dan ooit.
'Die tijd' of 'die periode' draait om het grootschalige gebruik van EPO, bloedzakken en weet ik veel. Natuurlijk worden die ook nu nog wel gebruikt, maar wel volgens mij op veel kleinere schaal dan toen. Ja, o.a. cortisonenmisbruik is nu een probleem en daar moet absoluut een einde aan komen. En ja misbruik van welk medicijn dan ook, is heel slecht voor de sport, maar als je niet inziet dat EPO/bloedzakken of cortisonen twee hele verschillende werelden zijn, dan is er iets mis met je.
pi_178807788
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 12:54 schreef TheArt het volgende:

[..]

'Die tijd' of 'die periode' draait om het grootschalige gebruik van EPO, bloedzakken en weet ik veel. Natuurlijk worden die ook nu nog wel gebruikt, maar wel volgens mij op veel kleinere schaal dan toen. Ja, o.a. cortisonenmisbruik is nu een probleem en daar moet absoluut een einde aan komen. En ja misbruik van welk medicijn dan ook, is heel slecht voor de sport, maar als je niet inziet dat EPO/bloedzakken of cortisonen twee hele verschillende werelden zijn, dan is er iets mis met je.
Waarom precies? En hoe kijk je dan aan tegen EPO voordat dat verboden was?

Overigens is medicijngebruik voor prestatiebevordering nu net zo goed verboden. Je kan het dus beter zien als het gebruik van niet-traceerbare doping (zoals bloedzakken pre-bloedpaspoort, epo pre-epo test).
  Moderator zondag 29 april 2018 @ 13:08:31 #113
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178807838
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 12:54 schreef TheArt het volgende:

[..]

'Die tijd' of 'die periode' draait om het grootschalige gebruik van EPO, bloedzakken en weet ik veel. Natuurlijk worden die ook nu nog wel gebruikt, maar wel volgens mij op veel kleinere schaal dan toen. Ja, o.a. cortisonenmisbruik is nu een probleem en daar moet absoluut een einde aan komen. En ja misbruik van welk medicijn dan ook, is heel slecht voor de sport, maar als je niet inziet dat EPO/bloedzakken of cortisonen twee hele verschillende werelden zijn, dan is er iets mis met je.
Uiteindelijk blijft het vals spel. Ik denk dat het een utopie is om te stellen dat er nu op een minder grootschalige manier wordt gebruikt dan 'toen'. Het enige waar je dat op zou kunnen baseren zijn de geluiden vanuit het peloton, maar waarom zouden we die geluiden serieus nemen? Dat is gewoon pure minachting van de kijker en het proberen schoon te vegen van je eigen straatje. Mensen trappen daar graag in, want ze kijken graag naar 'eerlijke' sport, maar realistisch is het niet.

Je moet ook niet vergeten dat de geluiden over mechanische doping nu sterker zijn dan ooit. Als dat ooit uitkomt is dat erger dan welke bloedzak dan ook. Kortom, ik hecht niet zoveel waarde aan mensen die zeggen dat het 'nu' minder erg is dan 'toen'. Sowieso vrij lastig om een scheidslijn aan te brengen. Wanneer eindigde die tijd en wanneer was er een nieuwe generatie? Onmogelijk om vast te stellen. Ook omdat de renners wel veranderen, maar de omkadering niet. Alsof Lefevere op een ochtend wakker werd en dacht: we gaan het nu helemaal zonder doping doen! De nieuwe ploegen voegen in dat kader ook niet echt veel toe, als je kijkt naar Sky bijvoorbeeld.

Nee, laten we toch echt maar stoppen met 'die tijd'. Bij voorbaat dank.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_178807937
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waarom precies? En hoe kijk je dan aan tegen EPO voordat dat verboden was?

Overigens is medicijngebruik voor prestatiebevordering nu net zo goed verboden. Je kan het dus beter zien als het gebruik van niet-traceerbare doping (zoals bloedzakken pre-bloedpaspoort, epo pre-epo test).
Ik zie het ook zeker als doping. Het blijft dus evengoed slecht. Ik ben het dan ook zeker niet eens met Westra die het niet ziet als doping, want dat is het wel. Maar dan nog zijn het verschillende werelden, al kijk je alleen maar naar wat het ene product doet met je lijf t.o.v. het andere. En ook de mate van voordeel die je haalt uit het ene product t.o.v. het andere. Of gaan we neusdruppels en hoestdranken, waarvan sommige varianten ook verboden zijn, ook op gelijke schaal zetten met EPO?
pi_178808037
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 13:14 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik zie het ook zeker als doping. Het blijft dus evengoed slecht. Ik ben het dan ook zeker niet eens met Westra die het niet ziet als doping, want dat is het wel. Maar dan nog zijn het verschillende werelden, al kijk je alleen maar naar wat het ene product doet met je lijf t.o.v. het andere. En ook de mate van voordeel die je haalt uit het ene product t.o.v. het andere. Of gaan we neusdruppels en hoestdranken, waarvan sommige varianten ook verboden zijn, ook op gelijke schaal zetten met EPO?
Dat valt nog te bezien, als je de transformatie en klimtijden van Froome vergelijkt met het EPO-tijdperk. Er zijn een paar records van gekken met hematocrieten van 60, maar Froome's tijden liggen vaak genoeg rond of onder die van Armstrong in de Tour.
pi_178808112
Alles verbieden, gewoon nooit meer over hebben. Als je iets nodig hebt, dikke pech, dan had je maar geen sporter moeten worden...

Anders blijf je dat soort grappen houden als de Noorse skiclub die met 340.000 kg astamedicijnen naar de Olympische Spelen trekt...
Jack does it in real time...
pi_178808792
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 12:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De gemiddelde leek denkt inderdaad dat Nederlanders veel meer doping gebruiken dan Spanjaarden.
De gemiddelde leek denkt dat alle wielrenners doping gebruiken. :P
  zondag 29 april 2018 @ 17:12:49 #118
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_178815395
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 13:53 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De gemiddelde leek denkt dat alle wielrenners doping gebruiken. :P
dat is toch ook zo
  zondag 29 april 2018 @ 18:00:05 #119
108913 Godshand
guide4you
pi_178816581
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 17:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is toch ook zo
Voetballers overleven alleen op koffie :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_178817977
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 13:53 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De gemiddelde leek denkt dat alle wielrenners doping gebruiken. :P
Daar zijn de meeste leken die ik ken wel verdeeld over, sommigen zijn ook grenzeloos naïef, maar hoe dan ook zijn ze sneller geneigd te geloven in Nederlanders
pi_178858111
quote:
Zo lang de depressies hem geselen durft Westra niet na te denken over zijn toekomst

Hele dagen lag Lieuwe Westra in bed in zijn appartement in Monaco, depressief als hij was. Vorig jaar keerde de ex-renner die zes ton per bij elkaar fietste terug naar Friesland. Platzak.

Zijn biografie, Het Beest, wordt dinsdag pas gepresenteerd, maar Lieuwe Westra is er al ‘mooi klaar mee’. In zijn boek geeft de voormalig renner van de Nederlandse formatie Vacansoleil en het Kazachse Astana het gebruik toe van cortisonen, een middel waarmee renners hun pijngrens kunnen verleggen. Cortisonen staat op de dopinglijst, maar Westra simuleerde knieblessures, waardoor hij vrijstelling kreeg voor de medicatie.

Dus doping? Nee, meent Westra. ‘Met een attest mag je cortisonen gebruiken, dus ik zie niet in wat ik verkeerd heb gedaan. Als topsporter zoek je de grenzen op. Dat is in mijn optiek wat anders dan doping gebruiken. Maar nu hoor ik overal in het dorp: wat erg. Mijn moeder wil zelfs de straat niet meer op.’

Westra is 35 jaar oud en sinds anderhalf jaar ex-renner. Zijn erelijst vermeldt overwinningen in Parijs-Nice en Critérium du Dauphiné, twee Nederlands titels tijdrijden, een eindzege in Driedaagse De Panne en een glansrol als helper van Tourwinnaar Vincenzo Nibali in 2014. Maar het was vooral zijn levensverhaal dat auteur Thomas Sijtsma bewoog om hem voor een biografie te benaderen.

Housescene
Zo fanatiek als Westra in zijn jeugd als fietser was, zo fanatiek stortte hij zich in zijn tienerjaren in de housescene, met alles wat daar bij hoorde. In weekeinden slikte hij niet één xtc-pilletje, nee, het waren er meteen 25. Dat extreme heeft Westra altijd gehad in zijn karakter. Als wielrenner zocht hij ook geregeld de grenzen op.

Cortisonen, tramadol, cafeïnepillen, herstelpreparaten; alles was geoorloofd om de fysieke limieten op te rekken. In zijn boek schrijft hij: ‘Sommige ochtenden tikte ik zo twintig pillen naar binnen. Met een beetje fantasie voelde ik me dan weer de gabber die als voorheen stond te rammen.’

‘Elke renner van naam zorgde voor een belangrijke wedstrijd voor een attest’, stelt Westra. ‘Na het gesjoemel met epo en bloedtransfusies zocht zijn generatie naar nieuwe mogelijkheden om voordeel te halen in de koers.’

Nadat Westra met zijn onthullingen was gekomen, reageerde Astana direct met een statement op de website. De ploeg stelde nooit verboden middelen te hebben verstrekt aan welke renner dan ook. Ook voormalig teambaas Daan Luijkx van Vacansoleil spreekt Westra tegen. De Nederlandse wielerploeg hield in 2013 op te bestaan.

Eenzaamheid en depressies
Westra zette in 2017 een punt achter zijn carrière. Hij werd geteisterd door eenzaamheid en depressies, een ander thema in zijn biografie. Vanuit Monaco, waar hij een appartement huurde, keerde hij vorig jaar terug naar Friesland. Platzak, want van zijn zes ton aan jaarsalaris bij Astana was niets meer over na slepend juridisch conflict met zijn voormalige zaakwaarnemer en een exorbitant uitgavenpatroon. ‘Ik ging elke avond uit eten. Bij een beetje restaurant in Monaco ben je dan toch al snel vijfhonderd euro kwijt.’

Nee, geld is geen reden geweest om het boek te maken, bezweert hij. Westra wil het taboe op depressie doorbreken. ‘Vier van de vijf mensen die je in de apotheek ziet, komt voor antidepressiva. Maar slechts een paar mensen durven daar openlijk voor uit te komen.’ Hele dagen lag hij soms in bed in Monaco, in zijn laatste jaar als renner. ‘Dan was de pizzakoerier de enige die ik nog zag.’

Met dank aan antidepressiva wisselt hij nu goeie weken met een enkele slechte dag af. Maar zo lang de depressies hem nog geselen, durft Westra niet na te denken over zijn toekomst. Eerst de kop goedkrijgen.

Acht seizoenen was hij profrenner. Voor iemand die zijn geld verdiend had als stratenmaker, en zichzelf in zijn jeugd alleen maar verstaanbaar kon maken in het Fries, was dat soms een onwerkelijk gevoel. Zodra hij met de felgekleurde bus van Astana voor de koers het startterrein opdraaide, gaapten mensen hem aan. Hij, Lieuwe Westra uit Moleneind, wás iemand.

'Knieproblemen'
‘Het Beest’ had er keihard voor gewerkt om zover te komen. Maar er was meer dan alleen eerzucht en talent nodig om zich in de top te handhaven. Volgens Westra kampten veel renners van Vacansoleil met ‘knieproblemen’. ‘Vaak werd in overleg met de ploegarts een ontsteking verzonnen, zodat er een attest kon worden uitgeschreven voor een cortisoneninjectie. Cortisonen geven een enorme oppepper. Je bent prof, dus elk procentje dat je verder kan helpen, grijp je aan.’

Westra won Driedaagse De Panne, maar niet nadat hij eerst tramadol had geslikt, een pijnstiller, zodat hij zijn pijngrens kon oprekken in de afsluitende tijdrit. Daarna: een cafeïnepil van 600 milligram, gelijk aan zo’n zes koppen koffie, voor nét dat beetje extra energie. Extreem? Westra schudt zijn hoofd. Er is, zegt hij, een verschil tussen hoe de buitenwereld tegen dergelijke preparatie aankijkt en hoe de renners daarmee omgaan. ‘Mensen zeggen: waarom gebruik je tramadol? Waarom een puffertje? Je hebt toch geen astma? Het antwoord is simpel: omdat het mag en omdat je er beter van gaat presteren. En als ik het niet doe, dan doet een ander het wel. Zó denkt een wielrenner.’

Westra is er van overtuigd dat het huidige wielrennen, met dank aan de verscherpte regelgeving, schoner is dan ooit, al zullen er zullen er ook altijd renners blijven die, net als hijzelf deed, in het grijze gebied opereren. Met belangstelling volgt hij de zaak rond Chris Froome, bij wie vorig jaar in de Vuelta 2.000 nanogram per milliliter salbutamol, een astmamedicijn, in zijn urine is aangetroffen. Het zou neerkomen op 32 pufjes met een inhalator.

‘Ik kan me dat gewoon niet voorstellen’, zegt Westra. ‘Voor een koers nam ik vier, vijf keer zo’n pufje. Het hoogste aantal dat ik heb gehaald was zeven, maar toen stond ik echt te shaken. Met 32 sta je compleet op de kop. Daarom ben ik heel benieuwd naar zijn uitleg.’

In zijn boek rept Westra van een schonere sport. Het lijkt er eerder op dat hij bedoelt ‘eerlijkere sport’. ‘Het is zo simpel: laat een neutrale dokter voor een grote ronde kijken of je écht astma hebt. Dan is iedereen gelijk en hadden ook problemen zoals nu bij Froome voorkomen kunnen worden.’

Westra vertelt in zijn biografie ook over het kopen en verkopen van koersen. Het gebeurt nog altijd, meent hij. Ja, ook op het hoogste niveau, met al die camera’s rond een kopgroep. ‘Je rijdt kop over kop. In het voorbijgaan roep je een bedrag. Zo moeilijk is dat niet.’

Zelf kocht hij in 2009 een koers. Het was misschien wel het belangrijkste advies uit zijn carrière dat collega Aart Vierhouten hem gaf: ‘Zorg dat er een overwinning achter je naam staat, Lieuwe, desnoods betaal je ervoor, want je verdient het altijd terug bij je contractonderhandelingen’. Tijdens de Arno Wallaard Memorial was het zover. Westra: ‘Ik was weg met een Duitser sprinter, Eric Baumann. Ik zou sowieso verliezen en waagde het er op. ‘Duizend?’, riep ik. Hij knikte. Na de koers heb ik dat geld gepind. Zo simpel was dat dus.’

Een paar weken terug zag hij tijdens Parijs-Roubaix Peter Sagan samen aankomen op de beroemde wielerbaan, samen met Silvan Dillier, een Zwitserse baanwielrenner. ‘Ik zei meteen voor de tv: die zal morgen met plezier naar zijn bankrekening kijken. Bewijzen kun je het niet. Maar Peter heeft geld genoeg. Waarom zou hij niet wat hebben geboden zodat hij er zeker van was dat hij de sprint niet zou verliezen?’

En nee, dat is geen vals spelen, vindt Westra. ‘Je moet het alleen niet te opzichtig doen.’
  dinsdag 1 mei 2018 @ 11:33:46 #122
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178858391
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:22 schreef showtimer het volgende:

[..]

Misschien dat Westra de praktijken in de ploegen waar hij heeft gereden projecteert op andere ploegen, maar dit zal toch een einde maken aan de meeste illusies die mensen nog hebben over wielrennen
  dinsdag 1 mei 2018 @ 11:35:59 #123
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178858432
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Misschien dat Westra de praktijken in zijn ploeg projecteert op andere ploegen, maar dit zal toch een einde maken aan de meeste illusies die mensen nog hebben over wielrennen
Uran - Vino _O_
pi_178858586
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Misschien dat Westra de praktijken in de ploegen waar hij heeft gereden projecteert op andere ploegen, maar dit zal toch een einde maken aan de meeste illusies die mensen nog hebben over wielrennen
Dit is overal schering en inslag. Dat kopen en verkopen ook.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 11:45:16 #125
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178858618
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:43 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dit is overal schering en inslag. Dat kopen en verkopen ook.
De meesten weten dit ook al, maar toch goed om af en toe te bevestiging te krijgen vanuit renners die een paar jaar terug nog rondreden. Anders word je weer weggezet als cynist en complotdenker
  FOK!fotograaf dinsdag 1 mei 2018 @ 11:46:55 #126
842 Zorro
Z
pi_178858657
Ik vind deze wel treurig eigenlijk. Tenminste, als het klopt is het treurig dat Froome nog steeds rondfietst :') (Dat was het al, maar hoe kan dit nog een twijfelgeval zijn?)

quote:
Met belangstelling volgt hij de zaak rond Chris Froome, bij wie vorig jaar in de Vuelta 2.000 nanogram per milliliter salbutamol, een astmamedicijn, in zijn urine is aangetroffen. Het zou neerkomen op 32 pufjes met een inhalator.

‘Ik kan me dat gewoon niet voorstellen’, zegt Westra. ‘Voor een koers nam ik vier, vijf keer zo’n pufje. Het hoogste aantal dat ik heb gehaald was zeven, maar toen stond ik echt te shaken. Met 32 sta je compleet op de kop. Daarom ben ik heel benieuwd naar zijn uitleg.’
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 11:54:00 #127
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178858817
Froome heeft gewoon een ander metabolisme en nierfalen en hij was uitgedroogd en hij nam vlak na de wedstrijd nog een paar pufjes om fris een interview te kunnen geven en bilharzia.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_178858852
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:45 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De meesten weten dit ook al, maar toch goed om af en toe te bevestiging te krijgen vanuit renners die een paar jaar terug nog rondreden. Anders word je weer weggezet als cynist en complotdenker
Ja, helemaal eens :Y

Die hele zaak Froome maakt het er ook niet beter op natuurlijk :')
pi_178858870
Hopelijk trappen ze Chris van z'n fiets.
U MAD?
  dinsdag 1 mei 2018 @ 12:09:07 #130
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178859132
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:43 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dit is overal schering en inslag. Dat kopen en verkopen ook.
Die overwinning van jou ook natuurlijk recent, kan gewoon niet anders.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 12:10:26 #131
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178859161
Gewoon vrijgeven die handel, alleen gezondheidscontroles.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 12:11:39 #132
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178859187
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 12:10 schreef kaasplankje het volgende:
Gewoon vrijgeven die handel, alleen gezondheidscontroles.
Dan gaan er renners sterven. Iedereen propt zich dan vol. Types als Westra al helemaal.
pi_178859220
Omkopen geen vals spelen :D.

Bijzonder verhaal wel, wat een extreme gast.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 12:38:38 #134
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_178859772
quote:
USADA announced today that Shaun Moffett, of San Antonio, Texas, an athlete in the sport of cycling, has accepted a 21-month sanction for his possession and use of testosterone and clomiphene. Moffett, 39, tested positive for clomiphene as the result of an out-of-competition urine sample he provided on December 6, 2017. Clomiphene is a Specified Substance in the class of Hormone and Metabolic Modulators and is prohibited at all times under the USADA Protocol for Olympic and Paralympic Movement Testing, the United States Olympic Committee National Anti-Doping Policies, and the International Cycling Union Anti-Doping Rules, all of which have adopted the World Anti-Doping Code and the WADA Prohibited List.

During USADA’s investigation, Moffett submitted medical records documenting his use of clomiphene shortly before his positive test and use of testosterone beginning in June 2017. Testosterone is a non-Specified substance in the class of Anabolic Agents and prohibited at all times. After a thorough review of the available information, including Moffett’s medical records, USADA accepted his explanation that his use of clomiphene and testosterone was pursuant to prescriptions he was taking in a therapeutic dose under the care of a qualified physician. However, Moffett lacked a valid Therapeutic Use Exemption (TUE).

Although an athlete may be prescribed a prohibited substance by a physician, it is important to understand that a prescription in and of itself is not adequate evidence to authorize the use of a prohibited substance in sport. Under the USADA TUE Policy, an athlete has the responsibility to demonstrate in advance of using a prohibited substance that the medical need to treat an acute or chronic condition satisfies all four strict criteria within the WADA International Standard for TUEs (ISTUE). Anabolic agents like testosterone and hormone modulators like clomiphene have powerful performance-enhancing capabilities and can give an athlete an unfair advantage over fellow competitors, which is why the ISTUE requires rigorous criteria be fulfilled, beyond merely providing a prescription.

Moffett’s twenty-one month period of ineligibility began on December 6, 2017, the date his positive sample was collected. In addition, Moffett has been disqualified from all competitive results obtained on and subsequent to June 19, 2017, the approximate first date he began using testosterone, including forfeiture of any medals, points and prizes.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 12:41:58 #135
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178859855
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 12:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Omkopen geen vals spelen :D.

Bijzonder verhaal wel, wat een extreme gast.
Toen ik net begonnen was met wielrennen, reed ik op de club een trainingswedstrijdje op woensdagavond, zoals elke week. Alleen 1 vd jongens was jarig en zijn ouders stonden te kijken. Toen wilde hij heel graag winnen, we waren met een groepje 3 of 4 vooruit. En toen heb ik gezegd geef maar een tientje dan. Daar ging hij op in. :D
pi_178860393
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 12:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Toen ik net begonnen was met wielrennen, reed ik op de club een trainingswedstrijdje op woensdagavond, zoals elke week. Alleen 1 vd jongens was jarig en zijn ouders stonden te kijken. Toen wilde hij heel graag winnen, we waren met een groepje 3 of 4 vooruit. En toen heb ik gezegd geef maar een tientje dan. Daar ging hij op in. :D
Maar je zegt niet of hij gewonnen heeft... De winnaar op zijn bek geslagen omdat hij jou een tientje heeft gekost?
  dinsdag 1 mei 2018 @ 13:06:55 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_178860511
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 11:52 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Yep, er moet een einde aan die attesten komen. Als je middelen voor je gezondheid nodig hebt dan is dat prima, maar dan mag je een aantal weken niet aan wedstrijden deelnemen. Eigenlijk zou je ook niet mogen trainen, maar dat is een stuk lastiger te handhaven.
Waarom niet trainen? Wat is de gedachte daarachter?
  dinsdag 1 mei 2018 @ 13:17:11 #138
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178860814
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar je zegt niet of hij gewonnen heeft... De winnaar op zijn bek geslagen omdat hij jou een tientje heeft gekost?
Ja we hebben hem toen laten winnen.
pi_178860832
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 12:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Omkopen geen vals spelen :D.

Bijzonder verhaal wel, wat een extreme gast.
quote:
Die zomer maakte hij zich op voor zijn eerste grote ronde, de Vuelta, toen zijn vader een hartstilstand kreeg en voor zijn ogen dood neerviel. In de drie weken die volgden reed hij op verdriet naar Madrid. Pa zou dat zo gewild hebben. Nu, jaren later, concludeert hij dat hij geen idee heeft of dat wel klopt. „Mijn vader heb ik eigenlijk helemaal niet gekend. Later hoorde ik dat hij ook flink kon zuipen. Als dat klopt, heb ik dat in elk geval van hem.”
:{

Maar het leest wel lekker weg. Nog eentje. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178860896
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 11:22 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zou Aart z'n enige overwinning, in de late herfst van z'n carrière, ook gekocht hebben?
pi_178860985
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 12:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die overwinning van jou ook natuurlijk recent, kan gewoon niet anders.
Ssshhhht!
pi_178861001
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zou Aart z'n enige overwinning, in de late herfst van z'n carrière, ook gekocht hebben?
Ha, binnen een week twee keer Met Heeman er op gelegd. _O_
  dinsdag 1 mei 2018 @ 13:24:42 #143
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178861100
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:17 schreef showtimer het volgende:

[..]

[..]

:{

Maar het leest wel lekker weg. Nog eentje. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fietsclinics van Lieuwe in Spanje _O_
  dinsdag 1 mei 2018 @ 13:30:19 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178861287
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:24 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Fietsclinics van Lieuwe in Spanje _O_
Met 25 pillen erbij zeker, nou ik ga wel naar Johnny en Gerda.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 13:31:35 #145
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178861324
Ik heb het idee dat Westra zichzelf een nogal stoere jongen vindt.

Wat een onvoorstelbare pannenkoek.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_178861530
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb het idee dat Westra zichzelf een nogal stoere jongen vindt.

Wat een onvoorstelbare pannenkoek.
Wie is die Portugese sukkel? Bijnierschorshormoon, wat een woord. :D
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 13:43:01 #147
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178861631
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:39 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wie is die Portugese sukkel? Bijnierschorshormoon, wat een woord. :D
Ik denk dat Westra het over onze grote vriend Alejandro Marque heeft. Die daardoor zijn transfer naar Movistar in rook zag opgaan. _O-
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 13:43:34 #148
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178861646
Wat een genot _O_ Meer meer meer
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 13:45:44 #149
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_178861709
Betamethason is een bijnierschorshormoon dat ontstekingen remt en schilfering, jeuk en zwellingen vermindert. Betamethason is een stereo-isomeer van dexamethason. Het wordt gebruikt bij de behandeling van psoriasis.

Lekker man.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_178861817
Goed verhaal zeg van Lieuwe, leest zich lekker weg! Is het in PDF vorm te verkrijgen?
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')