abonnement Unibet Coolblue
pi_178690349
Hallo allemaal,

Ik wil graag wat meer informatie inwinnen over en het wonen en werken in Santiago.
Ik heb mijn vriend leren kennen op vakantie, hij is een Chileen. Nu is het plan om na de zomer voor 3 maanden daarheen te gaan. Ik ga in mei beginnen met Spaanse lessen zodat ik de basis van de taal ken.

Ik wil graag werken en ik denk ben bang dat dit erg lastig gaat worden. Ik ben 26 jaar en werk al een aantal jaar als secretaresse/PA. Ik heb mijn diploma als management assistent.

Zijn er hier mensen met ervaring met wonen en werken in Santiago? Ik hoor graag jullie ervaring of tips.
pi_178690438
Kaaskoppen in het Buitenland

Dit subforum is daar meer geschikt voor
Moeten zij weten
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 13:23:08 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178691384
Inderdaad.

TRV -> KAA.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 13:30:37 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178691619
Check trouwens ook even de aflevering van "Over de rug van de Andes" die over Chili ging. Er is heel veel werkeloosheid daar, dus een algemene baan als secretaresse zal eerder aan een goedkope lokale kracht gegeven worden.

Zou me vooral richten op baantjes waar ze behoefte hebben aan iemand die goed in woord en geschrift is van bijvoorbeeld Engels of Nederlands (al is dat laatste natuurlijk vrijwel niet te vinden).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178692014
En voor 3 maanden zal je gok ik ook niet aangenomen worden.
Kan je niet beter eerst hier sparen en daar gewoon chillen?
pi_178693135
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:26 schreef ess_0692 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik wil graag wat meer informatie inwinnen over en het wonen en werken in Santiago.
Ik heb mijn vriend leren kennen op vakantie, hij is een Chileen. Nu is het plan om na de zomer voor 3 maanden daarheen te gaan. Ik ga in mei beginnen met Spaanse lessen zodat ik de basis van de taal ken.

Ik wil graag werken en ik denk ben bang dat dit erg lastig gaat worden. Ik ben 26 jaar en werk al een aantal jaar als secretaresse/PA. Ik heb mijn diploma als management assistent.

Zijn er hier mensen met ervaring met wonen en werken in Santiago? Ik hoor graag jullie ervaring of tips.
Ik heb 6 maanden in Santiago de Chile gewoond. Mijn eerste tip: zorg ervoor dat je Spaans kan, want zonder Spaans is de kans heel klein dat je een (goede) baan vindt.
  maandag 23 april 2018 @ 19:56:36 #7
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_178698978
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 13:30 schreef UIO_AMS het volgende:
Check trouwens ook even de aflevering van "Over de rug van de Andes" die over Chili ging. Er is heel veel werkeloosheid daar, dus een algemene baan als secretaresse zal eerder aan een goedkope lokale kracht gegeven worden.

Zou me vooral richten op baantjes waar ze behoefte hebben aan iemand die goed in woord en geschrift is van bijvoorbeeld Engels of Nederlands (al is dat laatste natuurlijk vrijwel niet te vinden).
Ik heb deze aflevering ook gezien, lijkt me geen fijn land om te leven. Chili lijkt een vreemde eend te zijn in zuid Amerika.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_178701544
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 19:56 schreef davako het volgende:

[..]

Ik heb deze aflevering ook gezien, lijkt me geen fijn land om te leven. Chili lijkt een vreemde eend te zijn in zuid Amerika.
Heerlijk land om te leven, mits je een goede baan hebt ;)
  zaterdag 28 april 2018 @ 00:05:37 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_178784187
Altijd leuk als een topicstarter zich weer laat zien.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_178827987
Inderdaad, zat al helemaal klaar om me adviezen te geven.
pi_178828283
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:52 schreef Sacioli het volgende:

[..]

Ik heb 6 maanden in Santiago de Chile gewoond. Mijn eerste tip: zorg ervoor dat je Spaans kan, want zonder Spaans is de kans heel klein dat je een (goede) baan vindt.
Ik kan geen Spaans. Wel een klein beetje Duits. Is dat ook goed?
pi_178828333
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 10:02 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ik kan geen Spaans. Wel een klein beetje Duits. Is dat ook goed?
Is dit serieus of? Wat ga je doen in Santiago?
  maandag 30 april 2018 @ 10:11:58 #13
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_178828406
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 10:02 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ik kan geen Spaans. Wel een klein beetje Duits. Is dat ook goed?
Wel als je bratwürsten wil verkopen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_178828416
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 10:06 schreef Sacioli het volgende:

[..]

Is dit serieus of? Wat ga je doen in Santiago?
Werk zoeken. Ik werk nu als schoonmaker in een ziekenhuis. Maar sta open voor allerlei branches. Ben bijvoorbeeld ook schoonmaker geweest in een zwembad en een café.
pi_178828429
Lijkt me wel verstandig om wat Spaans te kunnen. Zeker om jezelf daar goed te kunnen settelen.
pi_178927978
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 10:11 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Wel als je bratwürsten wil verkopen.
_O- _O- _O-
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179004649
Ik woon nu 34 jaar in Chili, niet in Santiago, maar in Osorno en werk in Maullin. Twee van mijn kinderen wonen in Santiago.

Wonen in Santiago: maakt veel verschil welke deelgemeente de leukste deelgemeentes (typische middenklasse) om in te wonen zijn Ñuñoa, Providencia en La Reina zijn. Vermijdt uitegesproken arme gemeentes zoals La Pintana, Cerro Navia, Lo Espejo, San Ramón, La Granja, Puente alto, El Bosque. De rijkeluisdelen zoals Las Condes, Vitacura en Lo Barnechea zijn goed om in te wonen maar zoals te verwachten, duur.

Santiago is een grote stad, jachtig, gehaast, onpersoonlijk, bijna 5 miljoen inweoners, luchtvervuiling, files, verkeersopostoppingen tieren er welig. Ik houd er niet van. In de arme wijken is veel drugshandel met de bijkomende gewelddadige misdaad.

Werken is voor buitenlanders welke vloeiend spaans spreken zeer goed mogelijk maar zo niet dan slechts als schoonmaker, fruitplukker of iets dergelijks, wat overigens niet noodzakelijkerwijs slecht betaalt (veel is stukloon en dus afhankelijk van de doelmatigheid waarmee je werkt) . Er is in Chili een overaanbod aan werkkrachten met commerciële, economische, administratieve of IT vaardigheden en opleidingen. Als buitenlandse managementassistente met een matige kennis van spaans heb je geen schijn van kans, tenzij je aanklopt bij een nederlands bedrijf. Inlichtingen kun je krijgen bij de embajada der Nederlanden. Wat wel goed wil is zelf een bedrijfje opzetten: er is veel belangstelling voor uitheemse goederen, uitheems voedsel, enzovoorts, verschillende europese en aziatische immigranten hebben daar succes mee.

De cultuur is aangenaam, lijkt veel op de franse en spaanse. Men is beleefd, hoffelijk, diplomatiek, welbespraakt, maar ook zeer gevoelig en voor nederlandse begrippen indirect en buitengewoon snel op de teentjes getrapt. Omgekeerd worden nederlanders al snel als bot ervaren. Chilenen hebben door hun indirecte manier van communiceren aan een half woord voldoende. Omgekeerd wordt een voor chilenen harde sneer of uitdaging door nederlanders zelden als zodanig begrepen.
pi_179004654
quote:
Ik heb deze aflevering ook gezien, lijkt me geen fijn land om te leven. Chili lijkt een vreemde eend te zijn in zuid Amerika.
¿Waarom?
pi_179004662
Ik heb getracht in "Over de rug van de Andes" de aflevering over de wolkenkrabber van Santiago te bekijken, maar ik krijg steeds weer:

Deze video mag niet worden bekeken vanaf jouw locatie

Het wil dus niet.

Ter verduidelijking, Santiago is niet Chili. Het is zoiets als de Randstad in Nederland. Net zoals in de Randstad gaan maar weinig mensen in Santiago wonen voor de aardigheid. Je kunt er veel geld verdienen, en het is er goed leven met een goed of hoog inkomen.

De werkeloosheid is trouwens snel aan het afnemen.
pi_179088919
Net is er de studie verschenen "Indice de calidad de vida urbana". Van groot Santiago worden ook deelgemeentes Santiago (het centrum) en San Miguel genoemd als delen waar het goed wonen is.

Behalve deerder genoemde zijn ook Colina,, Recoleta, Pedro Aguirre Cerda, Peñaflor is een van de deelgemeentes met een slechte kwaliteit.

Zoek op Comunas ICVU 2018

De beste (landelijk):
Las 15 con mejor calidad de vida
1.- Providencia (región Metropolitana)
2.- Las Condes (región Metropolitana)
3.- Vitacura (región Metropolitana)
4.- Lo Barnechea (región Metropolitana)
5.- San Miguel (región Metropolitana)
6.- La Reina (región Metropolitana)
7.- Ñuñoa (región Metropolitana)
8.- Santiago (región Metropolitana)
9.- Punta Arenas (región de Magallanes)
10.- Coyhaique (región de Aysén)
11.- Valdivia (región de Los Ríos)
12.- Viña del Mar (región de Valparaíso)
13.- Concepción (región del Bío Bío)
14.- Machalí (región de O'Higgins)
15.- Talca (región del Maule)

De slechtst (landelijk)::
Las 15 con peor calidad de vida, ordenadas de peor a mejor
1.- La Pintana (región Metropolitana)
2.- Talagante (región Metropolitana)
3.- Peñaflor (región Metropolitana)
4.- Paine (región Metropolitana)
5.- Pedro Aguirre Cerda (región Metropolitana)
6.- Padre Las Casas (región de La Araucanía)
7.- Buin (región Metropolitana)
8.- Cerro Navia (región Metropolitana)
9.- Melipilla (región Metropolitana)
10.- San Ramón (región Metropolitana)
11.- El Bosque (región Metropolitana)
12.- Ovalle (región de Coquimbo)
13.- Lo Espejo (región Metropolitana)
14.- Colina (región Metropolitana)
15.- Recoleta (región Metropolitana)

[ Bericht 71% gewijzigd door vanverre op 11-05-2018 15:01:43 ]
pi_179099575
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 05:24 schreef vanverre het volgende:
Deze video mag niet worden bekeken vanaf jouw locatie
Probeer het te downloaden via downloadgemist.nl
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179100033
Dat wil inderdaad. Het eerste deel van de uitzending weerspiegelt het leven van de armere Santiaguino. Maar wel een jankverhaal bij uitstek. Er zijn heel wat armen die niet lullen, maar poetsen en ook van het leven genieten., omdat als je gewoon flink bent, zelden tekort komt.

Wel is waar dat de inkomensverschillen onaangenaam groot zijn. Dat er teveel consumptiedrang is en dat die ook opgezweept wordt, waardoor mensen in de schulden terechtkomen. Dat is allemaal wel weer heel kenmerkend voor Santiago. Daar telt aanzien meer dan eer.

Een evenwichtig mens zou daar niet zo gevoelig voor moeten zijn.

De reis naar de indiaanse gemeenschap is geloofwaardig, de hogeropgeleide indianen, bewust van hun oorsprong spreken in dezelfde bewoordingen. De bekommering dat jonge indianen ook willen leven met moderne gemakken, internet, autos, is algemeen: indiaanse gemeenschappen zijn vooral ouderen. De jongeren die wat beter kunnen leren trekken weg, vooral naar Santiago, maar ook naar Concepciòn, Temuco, Osorno. Dat er veel zelfmoord gepleegd wordt lijkt mij zacht gezegd overdreven en eigenlijk onzin. Indiaanse studenten worden voorgetrokken en gesubsidieerd. Veel indiaanse jongeren zijn als leeuwen, waar het op het benutten van kansen aankomt, feller en strijdvaardiger dan chilenen van niet indiaanse oorsprong. ¡ONZIN!

Overigens: petje af voor de vertalingen, die zijn nauwkeurig..

En verder: armen zijn niet minder gelukkig dan rijken, dat is in Chili zeker zo. Armen ontvangen , krijgen en geven solidariteit, vormen deel van een soort (vaak veranderende en niet altijd betrouwbare) gemeenschap, terwijl al hun basisbehoeftes redelijk voorzien zijn. De rijkeren zijn individueel bezig, en missen gemeenschapszin; ze zijn bezig met hun zelfverwezenlijking. Pure eerzucht.

Het miniconcert is weer zoiets overdreven droeig. Alsof het leven lijden is. Violeta Parra is prachtig, maar juist hoopgevend, en tevreden, blij, dankbaar, voor de kleuren die we zien, voor wat we horen, ruiken, voelen. Ze pleegde zelfmoord niet slechts omdat ze een neerslachtige inborst had; maar ook omdat ze onbereikbare liefde koesterde voor de Zwitser, die zij bemindende, en aan wie zij haar laatste lied opdroeg.

Er wordt nogal het een en ander verdraaid of in een daglicht gesteld wat niet overeenkomt met wat de doorsnede chileen voelt of denkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door vanverre op 12-05-2018 08:13:13 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')