abonnement Unibet Coolblue
pi_178679362
Hallo plantenbazen,

Afgelopen weken was het ons al opgevallen, enkele planten blijven maar bruin. Sterker nog, ze worden steeds bruiner! Zon, water, nieuwe grond en voeding lijken niks uit te halen. Zie deze:



Ik weet niet wat voor plant het is; ze komen uit de tuin van mijn pake en beppe. Pake was een diehard tuinier en na zijn overlijden hebben we enkele stukken meegenomen.
De plant is recentelijk met liefde verpot maar blijft verslappen.




Ook deze, hoewel hij groen blijft, vertoont niet de mooie ontwikkeling die hij afgelopen zomer doormaakte. Geen bloemen, geen nieuwe bladeren. Niks. De bladeren ogen erg droog.

Beide planten hebben een jaar mooi gestaan, nieuwe bladeren of bloemen gekregen en ineens lijken beiden op te zijn.

Ik heb hulp nodig. Wie weet de naam van de planten? Wie kan me inzicht geven? Kan ik ze redden op wat voor manier dan ook?
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_178679990
Laat mij 1x raden, ze zijn opgepot met bemeste tuinaarde? (Oftewel stadsafval)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178680118
Pausje !!!! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_178680375
PN is in tha house
Moeten zij weten
pi_178680868
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 19:33 schreef halfway het volgende:
Laat mij 1x raden, ze zijn opgepot met bemeste tuinaarde? (Oftewel stadsafval)
I guess, maar dat is al 1+ jaar geleden. Al die stoffen zijn er dan al uit lijkt me.

Misschien te lang in de zon gestaan? En dan nog, waarom gaat een plant dan dood... Want hij overleefde afgelopen jaar wel.
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_178681233
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:03 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

I guess, maar dat is al 1+ jaar geleden. Al die stoffen zijn er dan al uit lijkt me.

Misschien te lang in de zon gestaan? En dan nog, waarom gaat een plant dan dood... Want hij overleefde afgelopen jaar wel.
De wortels gaan langzaam kapot, de 1e is heide in staat sowieso in totaal verkeerde grond, De 2e pieris is nog wel te redden door die in goede rhp grond te zetten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178681294
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:03 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

I guess, maar dat is al 1+ jaar geleden. Al die stoffen zijn er dan al uit lijkt me.

Misschien te lang in de zon gestaan? En dan nog, waarom gaat een plant dan dood... Want hij overleefde afgelopen jaar wel.
De heide in dcm paarse zak ( voor zuurminnende planten ) en twee keer per jaar bijbemesten

Die ander gwn universeel iets pakken
pi_178682407
Koffieprut bijgooien maakt de grond ook zuurder.
Cindy De Vuyst
pi_178685065
Hier de verzorging van de tweede foto https://www.rhodoland.nl/onderhoud.htm
pi_178711415
Die tweede is een rhodondendron. Die moet zure grond. Aarde uit de pot halen, mengsel maken van 50% aarde en 50% tuinturf (zuur) en hij gaat weer als een trein.

Eerste lijkt mij een winterheide, die krijg ik hier ook niet aan de praat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180378349
Leven ze nog ?
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')