abonnement Unibet Coolblue
pi_178676682
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 16:43 schreef superniger het volgende:

[..]

ties?
oppergod
pi_178676771
De sinds december werkloze Roy, die nog bij zijn vader en moeder aan de rand van het water woont, was vrijwel meteen na de vondst van het lichaam bij de politie in beeld. Het stoffelijk overschot van Orlando werd na een gerichte tip bij Meld Misdaad Anoniem aangetroffen bij een eilandje, precies op dezelfde plek waar B. zijn vaste visstek heeft. De locatie is alleen per boot te bereiken.

De Hagenaar is in bezit van een zelfgebouwde pontonboot met houten huisje, voorzien van bed en verwarming. De boot werd vlak na de vondst van Orlando’s lichaam door forensisch medewerkers onderzocht op sporen. B. werd gehoord, maar vervolgens weer vrijgelaten.

’Sliep er vaak’
Volgens bekenden was B. die bewuste zondagavond 18 februari met zijn boot op de plas om onder meer op karpers te vissen. „Hij sliep er vaak en heeft ook meerdere malen mannen op de boot uitgenodigd”, weet een bekende.

„Hij is een keer naar een homoclub in Rotterdam geweest, maar dat was niks voor hem. De enige relatie die hij heeft gehad was met een man uit Leiden. Na drie maanden was het over.” Volgens kennissen had B. zich erbij neergelegd dat hij homo was, ’maar hij was er niet trots op’.

Eieren
In de Haagse nieuwbouwwijk staat de Hagenaar bekend als ’iemand die door zijn onvolwassen gedrag vaak in lastige situaties terechtkomt’. „Door een groep jongeren uit de buurt werd hij niet geaccepteerd. Ze gooiden vanaf de kant eieren en stenen naar hem. Daarom ligt hij ook met zijn boot bij het eilandje.” Eerder, in juli 2014, vertelde B. tegenover de Telegraaf nog vol passie over zijn vishobby en zelfgebouwde boot.

De politie bevestigt dat er een 27-jarige man is opgepakt, maar zegt verder niets over de achtergrond van de man. „We gaan hem eerst maar eens rustig horen”, aldus een woordvoerster.

[..]
´
pi_178676813
Wat zou het motief zijn
pi_178677079
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 15:14 schreef westwoodblvd het volgende:
Was die man met wie hij had afgesproken niet ook 27? Zou wel een enorm toeval zijn, anders.
zeker enorm toeval, ik bedoel hoeveel 27 jarige homo's wonen er nou helemaal in Nederland :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178677509
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 15:48 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Wat verrast je precies?

Dat er een verdachte aangehouden is, of dat er nu pas een aanhouding plaatsvind?
Dat er iemand is aangehouden.

Ik had gedacht dat dit weer zo'n zaak zou worden waar het onderzoek zou eindigen met "zelfmoord of een ongeval, we sluiten het onderzoek".

In principe kan dat natuurlijk nog steeds het geval zijn, maar toch.

quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2018 16:08 schreef Twiitch het volgende:
The plot thickens. Ik dacht dat die gewoon dronken in de sloot was gevallen. Ben benieuwd wat hier nog meer uit gaat komen. Stiekem wat roofies in z'n drankje gedaan?
Ja, ik ook.
  zondag 22 april 2018 @ 19:48:03 #56
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178680401
Ik had wel verwacht dat er meer aan de hand zou zijn.. en eigenlijk ook wel dat de nu aangehouden verdachte meer zou weten. Het verhaal was gewoon niet kloppend naar mijn idee. Doelende dus dat ie Orlando daar afgezet zou hebben met de auto, terwijl ie met het OV was gekomen. Dan zet je 'm toch af bij het OV station, als je m toch wegbrengt.

En dan waar ie gevonden is. In het water, precies bij de aanlegplaats waar het bootje altijd ligt. Ik weet alleen niet hoe ie daar is aangetroffen, dat is niet naar buiten gekomen. Zou best kunnen dat dat bewust is geweest en dat ze de vermoedelijk dader die nu aangehouden is, afgetapt hebben.

Hoe dan ook, ben blij dat er iemand aangehouden is en ik hoop dat dat ook de dader is. Wel zo fijn voor de familie.
pi_178681731
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 17:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

zeker enorm toeval, ik bedoel hoeveel 27 jarige homo's wonen er nou helemaal in Nederland :@
Die ook nog precies op de plek wonen waar hij voor het laatst gezien en gevonden is? Ik denk één.
pi_178683927
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raar stukje..
  zondag 22 april 2018 @ 23:02:23 #59
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178683998
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 22:54 schreef Physsic het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raar stukje..
Wat is daar raar aan? Als ik een bekende zie, groet ik ook even als ie in gezichtsveld is en als ik me voor moet stellen of kennis maak, geef ik ook gewoon iemand een hand.

Politie zal m echt wel in de gaten hebben gehouden, alleen in de waan hebben gelaten waarschijnlijk dat ie geen verdachte is om zo wellicht in de waan te laten dat ie niet verder gevolgd wordt.
pi_178684272
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 22:54 schreef Physsic het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raar stukje..


Filmpje> https://www.ad.nl/rotterd(...)an-orlando~a450317a/
´
pi_178684809
Het DNA van Orlando is in die boot aangetroffen, de politie had deze man dus al langer in het vizier, en ze wisten waarschijnlijk ook al vanaf het begin dat Orlando niet verdronken was, best traag allemaal.

Zo'n trieste zaak dit, hopelijk gaat deze hufter RB snel voor 12 jaar de bak in :r
pi_178684811
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 00:25 schreef Za het volgende:
Het DNA van Orlando is in die boot aangetroffen, de politie had deze man dus al langer in het vizier, en ze wisten waarschijnlijk ook al vanaf het begin dat Orlando niet verdronken was, best traag allemaal.

Zo'n trieste zaak dit, hopelijk gaat deze hufter RB snel voor 12 jaar de bak in :r
Je hebt nog helemaal geen idee wat er precies gebeurd is.
pi_178684820
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 00:26 schreef westwoodblvd het volgende:

Je hebt nog helemaal geen idee wat er precies gebeurd is.
Kom op zeg natuurlijk heb ik wel een idee.
  maandag 23 april 2018 @ 00:29:07 #64
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178684832
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 00:27 schreef Za het volgende:

[..]

Kom op zeg natuurlijk heb ik wel een idee.
Mijn vermoeden: allergische reactie gekregen van het geslikte sperma en daaraan overleden. Paniek, bang dat zn sexuele escapades uit zouden komen, lijk verborgen en doen alsof er niets aan de hand was.

Maar vertel, wat denk jij dat er gebeurd is?
pi_178688340
Buurtbewoners geschokt na arrestatie

’Roy B. worstelde met geaardheid’


DEN HAAG - Hagenaar Roy B., die gisteren werd gearresteerd voor betrokkenheid bij de dood van de 17-jarige Orlando Boldewijn, gebruikte zijn visboot regelmatig voor dates met mannen, die een seintje kregen met een zaklantaarn en vervolgens met een klein bootje naar zijn met bed uitgeruste pontonboot werden gevaren. Dit stellen bronnen tegenover De Telegraaf.

Volgens een vriend van B. had de Rotterdamse tiener op 18 februari via de homodating-app Grindr een afspraak met de 27-jarige Hagenaar op zijn zelfgetimmerde boot. Acht dagen later werd Orlando’s lichaam gevonden in het water, op de vaste visstek van de verdachte.

Volgens bekenden van B. ging hij altijd op dezelfde manier te werk: mensen die een afspraakje hadden, kregen vanaf de onverlichte plas een seintje met een zaklantaarn en vaarden vervolgens met een klein bootje naar de pontonboot.

Buurman
Buurtbewoners van de Haagse wijk Ypenburg reageren geschokt op de arrestatie van de nog thuis wonende fervente karpervisser. „Ik hoop dat het niet waar is. Ik krijg een brok in mijn keel”, zegt buurman Joop Lobel.

„Als het klopt, dan zullen de nabestaanden van die jongen opgelucht zijn, maar voor Roys ouders is dit verschrikkelijk. Ze maakten zich toch al zo’n zorgen. Van de week zei zijn moeder nog dat het tijd werd dat Roy het huis uit ging.”

Niet thuis
Anderen weten te vertellen dat de sinds december werkloze B. worstelde met zijn geaardheid. „Hij woonde min of meer op zijn boot en nodigde daar al langere tijd mannen uit”, weet een bekende.

„Zijn ouders wilden dat allemaal niet thuis, dus hij verzon van alles. Zo is hij een keer naar een homoclub in Rotterdam geweest, maar dat was niks voor hem. De enige relatie die hij heeft gehad was met een man uit Leiden. Na drie maanden was het over.” Volgens kennissen had B. zich erbij neergelegd dat hij homo was, ’maar hij was er niet trots op’.

Karpers
Hoe zijn afspraak op zondag 18 februari, vlak voor de vorstperiode, zo heeft kunnen eindigen, is de grote vraag. De Hagenaar was die dag op de plas om onder meer op karpers te vissen. Via de homo-datingapp Grindr kwam B. die avond in contact met Orlando, die hij volgens een ingewijde al eerder zou hebben ontmoet.

Rond elf uur ’s avonds zou de Rotterdammer nog zijn gezien op camerabeelden in de wijk. Daarna verdween de bij velen geliefde tiener van de radar. Zijn ongeruste moeder in Rotterdam ontving om half een nog wel een appje dat hij later thuis zou zijn, maar dit bericht zou – gezien het taalgebruik – door iemand anders zijn getikt.

Anoniem
Op de koude 26 februari – op delen van de plas lag ijs – werd Orlando na een gerichte tip via Meld Misdaad Anoniem gevonden bij een eilandje, dat alleen per boot is te bereiken. Een dag later werd de visboot op sporen onderzocht en B. werd gehoord, maar weer vrijgelaten.

Dat het forensisch onderzoek is geweest dat alsnog naar de Hagenaar leidde, wil de politie niet bevestigen. B. zit in beperking; hij mag alleen contact hebben met zijn advocaat.
https://www.telegraaf.nl/(...)telde-met-geaardheid

Op FB https://mobile.facebook.com/justice4orlando/ valt er meer te lezen over deze Roy, tussen de reacties.
Dat men zo geschokt is zal wel meevallen...
´
pi_178692710
’Hij zou seinen met een zaklamp’

Mannen waarschuwden voor ’vreemde dates’ Roy B.

DEN HAAG - Al geruime tijd voor de aanhouding van Hagenaar Roy B., die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van de 17-jarige Orlando Boldewijn, werd op de homodatingapp Bullchat voor hem gewaarschuwd. Zo zou hij mensen langere tijd online lastig hebben gevallen, zou hij geen genoegen nemen met ’nee’ en noemen mannen die met hem hebben gedatet de afspraakjes ’weird’ en ’alsof hij niet helemaal stabiel was’.

Dat blijkt uit informatie in bezit van De Telegraaf, die dateert van voor zijn aanhouding en afkomstig is van de Facebookgroep Justice4Orlando. „In de periode tussen 19 en 23 maart meldden zich zo’n vijftien tot twintig mensen bij ons, na een oproep. Dat gebeurde allemaal anoniem”, vertelt de initiatiefnemer van Justice4Orlando.

„We willen dat bekend wordt hoe makkelijk het is om op een app als Bullchat te komen. Je weet niet eens weet wie je tegenover je hebt. En veel jongens zijn nog minderjarig.”



De informatie die werd verkregen uit een oproep is volgens Justice4Orlando doorgespeeld aan de politie. Het is overigens niet duidelijk of er al voor de verdwijning van Orlando op 18 februari verhalen over Roy de ronde deden.

Roy B. maakte online afspraakjes op zijn zelfgetimmerde visboot. Meerdere mensen maakten melding van het feit dat B. seks aanbood in ruil voor geld. Zo schreef een 19-jarige jongen op Bullchat dat hij drie jaar geleden door B. werd benaderd: „Hij bood geld aan voor een date, maar nooit gedaan omdat ik dat raar vind. Hij had aan me gevraagd om op een brug in Rijswijk af te spreken.”

’Hij zou seinen met een zaklamp’
Een ander zegt dat B. enige tijd met een foto van de Voice of Holland, waarvoor hij zou zijn geselecteerd, op de chat heeft gestaan. „Ik heb een keer met hem gechat en toen wilde hij dat ik langs kwam. Ik moest bij een school (aan de Böttgerwater, red.) gaan staan. Heb dit toen niet gedaan, want hij zou me met een bootje ophalen en vervolgens weer met een boot terugbrengen (hij zou dan seinen in het donker met een zaklamp, zodat ik kon weten dat hij er aan zou komen), vond dat maar vreemd en heb dat toen niet gedaan”, reageert de man.

Een Engels sprekende man vertelt dat hij via Bullchat een afspraakje op de visboot van B. had. De boot lag bij het eiland in de plas, waar op 26 februari na een melding bij Meld Misdaad Anoniem het lichaam van Orlando werd aangetroffen. De man noemt de date ’just weird’.

’Niet helemaal stabiel’
Een aantal mannen noemt de Hagenaar ’paydate’ en payboy’. Ook zou Roy B. geen genoegen hebben genomen met ’nee’. „Hij heeft mij een lange tijd via Grindr lastiggevallen”, schrijft iemand. „Had hem geblokt. Irritant ventje’. Een ander stelt: „Heb wel eens een paydate met hem gehad. Ik vond hem niet helemaal stabiel, misschien een soort achterstand.”
[..]


https://www.telegraaf.nl/(...)-vreemde-dates-roy-b
´
pi_178693138
Hij had geen verwondingen. Het water was toen ijskoud dus als hij in het water is gevallen (dat bootje ziet er niet bepaald veilig uit) hou je het niet lang vol. Maar hij kan natuurlijk ook geduwd zijn. In ieder geval is hij niet bij de tramhalte afgezet zoals die man beweerde want hoe eindig je dan vervolgens weer bij het eilandje waar die gast met zijn bootje ligt.
pi_178693521
Poeh interessante wending. :) Zo te lezen goed dat deze man even wordt onderzocht.
pi_178693660
quote:
6s.gif Op maandag 23 april 2018 14:28 schreef Kim-Holland het volgende:
’Hij zou seinen met een zaklamp’

Mannen waarschuwden voor ’vreemde dates’ Roy B.

DEN HAAG - Al geruime tijd voor de aanhouding van Hagenaar Roy B., die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van de 17-jarige Orlando Boldewijn, werd op de homodatingapp Bullchat voor hem gewaarschuwd. Zo zou hij mensen langere tijd online lastig hebben gevallen, zou hij geen genoegen nemen met ’nee’ en noemen mannen die met hem hebben gedatet de afspraakjes ’weird’ en ’alsof hij niet helemaal stabiel was’.

Dat blijkt uit informatie in bezit van De Telegraaf, die dateert van voor zijn aanhouding en afkomstig is van de Facebookgroep Justice4Orlando. „In de periode tussen 19 en 23 maart meldden zich zo’n vijftien tot twintig mensen bij ons, na een oproep. Dat gebeurde allemaal anoniem”, vertelt de initiatiefnemer van Justice4Orlando.

„We willen dat bekend wordt hoe makkelijk het is om op een app als Bullchat te komen. Je weet niet eens weet wie je tegenover je hebt. En veel jongens zijn nog minderjarig.”

[ afbeelding ]

De informatie die werd verkregen uit een oproep is volgens Justice4Orlando doorgespeeld aan de politie. Het is overigens niet duidelijk of er al voor de verdwijning van Orlando op 18 februari verhalen over Roy de ronde deden.

Roy B. maakte online afspraakjes op zijn zelfgetimmerde visboot. Meerdere mensen maakten melding van het feit dat B. seks aanbood in ruil voor geld. Zo schreef een 19-jarige jongen op Bullchat dat hij drie jaar geleden door B. werd benaderd: „Hij bood geld aan voor een date, maar nooit gedaan omdat ik dat raar vind. Hij had aan me gevraagd om op een brug in Rijswijk af te spreken.”

’Hij zou seinen met een zaklamp’
Een ander zegt dat B. enige tijd met een foto van de Voice of Holland, waarvoor hij zou zijn geselecteerd, op de chat heeft gestaan. „Ik heb een keer met hem gechat en toen wilde hij dat ik langs kwam. Ik moest bij een school (aan de Böttgerwater, red.) gaan staan. Heb dit toen niet gedaan, want hij zou me met een bootje ophalen en vervolgens weer met een boot terugbrengen (hij zou dan seinen in het donker met een zaklamp, zodat ik kon weten dat hij er aan zou komen), vond dat maar vreemd en heb dat toen niet gedaan”, reageert de man.

Een Engels sprekende man vertelt dat hij via Bullchat een afspraakje op de visboot van B. had. De boot lag bij het eiland in de plas, waar op 26 februari na een melding bij Meld Misdaad Anoniem het lichaam van Orlando werd aangetroffen. De man noemt de date ’just weird’.

’Niet helemaal stabiel’
Een aantal mannen noemt de Hagenaar ’paydate’ en payboy’. Ook zou Roy B. geen genoegen hebben genomen met ’nee’. „Hij heeft mij een lange tijd via Grindr lastiggevallen”, schrijft iemand. „Had hem geblokt. Irritant ventje’. Een ander stelt: „Heb wel eens een paydate met hem gehad. Ik vond hem niet helemaal stabiel, misschien een soort achterstand.”
[..]

[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)-vreemde-dates-roy-b
Zou achter die Facebookpagina dezelfde persoon zitten als achter de Twitteraccount "Justice 4 Orlando Boldewijn"?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178693853
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 15:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zou achter die Facebookpagina dezelfde persoon zitten als achter de Twitteraccount "Justice 4 Orlando Boldewijn"?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat weet ik niet, heb dat Twitteraccount niet bekeken. Wel het account van Roy..racistisch ventje is het ook nog..des te gekker dat hij dan met Orlando wou afspreken..

Heb je het artikel uit 2014 van Televaag/Blendle nog kunnen lezen voordat het verwijderd werd? :')
´
pi_178693894
Artikel over de gevaren van internet dating:

https://martijnmastenbroe(...)-van-homodatingapps/
  maandag 23 april 2018 @ 16:59:44 #73
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178695264
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:52 schreef westwoodblvd het volgende:
Hij had geen verwondingen. Het water was toen ijskoud dus als hij in het water is gevallen (dat bootje ziet er niet bepaald veilig uit) hou je het niet lang vol. Maar hij kan natuurlijk ook geduwd zijn. In ieder geval is hij niet bij de tramhalte afgezet zoals die man beweerde want hoe eindig je dan vervolgens weer bij het eilandje waar die gast met zijn bootje ligt.
Dat bootje is echt wel stabiel en veilig. Gewoon een vlonder op een ponton gebouwd. Ziet er goed gebouwd uit in ieder geval.

Nu ik het zo lees, vermoed ik dat Orlando verdronken zou kunnen zijn. De verdachte zou niet graag 'Nee' horen en soms nogal dwingend zijn. Weet niet wat er voorgevallen is, maar zou kunnen dat Orlando dus in het water terecht is gekomen en is verdronken/bezweken aan onderkoeling. Dat is het meest voor de hand liggende scenario, ook omdat er geen sporen van geweld zijn.

Het verklaart ook waarom de politie de waterdiepte in elkaar heeft gebracht. Bedoel, als ie niet kan zwemmen kan ie nog wel al wadend de kant bereiken, maar niet als het daar zo diep is dat je dr niet eens kan staan. Dan verzuip je gewoon. Niet ondenkbaar dat dat dus gebeurd is.

De vraag is: hoe ie dan in het water geraakt is en wie wat kan worden aangerekend. En of de verdachte daar dus een hand in heeft gehad. Noodlottig ongeval is nog steeds niet uit te sluiten immers.

En dan: paniek, lichaam verbergen uit angst voor..?
pi_178695341
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 16:59 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dat bootje is echt wel stabiel en veilig. Gewoon een vlonder op een ponton gebouwd. Ziet er goed gebouwd uit in ieder geval.

Nu ik het zo lees, vermoed ik dat Orlando verdronken zou kunnen zijn. De verdachte zou niet graag 'Nee' horen en soms nogal dwingend zijn. Weet niet wat er voorgevallen is, maar zou zomaar kunnen dat Orlando dus in het water terecht is gekomen en is verdronken/bezweken aan onderkoeling. Dat is het meest voor de hand liggende scenario momenteel, ook omdat er geen sporen van geweld zijn.

Het verklaart ook waarom de politie de waterdiepte in elkaar heeft gebracht. Bedoel, als ie niet kan zwemmen kan ie nog wel al wadend de kant bereiken, maar niet als het daar zo diep is dat je dr niet eens kan staan. Dan verzuip je gewoon. Niet ondenkbaar dat dat dus gebeurd is.

De vraag is: hoe ie dan in het water geraakt is en wie wat kan worden aangerekend. En of de verdachte daar dus een hand in heeft gehad. Noodlottig ongeval is nog steeds niet uit te sluiten immers.
Hij is in ieder geval niet eerlijk geweest over zijn verhaal, en dat spreekt niet voor hem.
  maandag 23 april 2018 @ 17:04:49 #75
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178695366
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 17:03 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Hij is in ieder geval niet eerlijk geweest over zijn verhaal, en dat spreekt niet voor hem.
Dat zal dan ook wel de reden zijn dat ie nu aangehouden is. Hij zal wel wat meer weten, dan ie in eeste instantie heeft verteld.
pi_178695479
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:04 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dat zal dan ook wel de reden zijn dat ie nu aangehouden is. Hij zal wel wat meer weten, dan ie in eeste instantie heeft verteld.
Maar dat dat niet klopte, wisten ze allang. Eigenlijk vanaf het moment dat hij bij dat eiland gevonden werd.

Misschien gingen ze er tot de aanhouding vanuit dat het een ongeluk betrof, en vermoeden ze nu toch dat er opzet in het spel is.
  maandag 23 april 2018 @ 17:25:08 #77
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178695727
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 17:11 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Maar dat dat niet klopte, wisten ze allang. Eigenlijk vanaf het moment dat hij bij dat eiland gevonden werd.

Misschien gingen ze er tot de aanhouding vanuit dat het een ongeluk betrof, en vermoeden ze nu toch dat er opzet in het spel is.
Zou kunnen, maar kan ook zo zijn dat er nog te weinig informatie was om tot aanhouding over te gaan. Of dat het een bewuste zet is geweest om te wachten met aanhouding. Denk aan: observatie, tappen telefoongesprekken, enz.

Hopelijk lijdt het tot meer duidelijkheid.
pi_178695837
Is de doodsoorzaak vastgesteld?
  maandag 23 april 2018 @ 17:32:41 #79
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178695905
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:29 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Is de doodsoorzaak vastgesteld?
Meer dan 'geen sporen van geweld' is er niet naar buiten gebracht. Ik gok op verdrinking.
pi_178695952
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:32 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Meer dan 'geen sporen van geweld' is er niet naar buiten gebracht. Ik gok op verdrinking.
Dan zal het lastig worden om vast te stellen dat hij (a) vermoord is en (b) door wie.
pi_178696054
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:25 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar kan ook zo zijn dat er nog te weinig informatie was om tot aanhouding over te gaan. Of dat het een bewuste zet is geweest om te wachten met aanhouding. Denk aan: observatie, tappen telefoongesprekken, enz.

Hopelijk lijdt het tot meer duidelijkheid.
Maar hij heeft de politie zelf geholpen bij het onderzoek. Ze zijn op zijn boot geweest, hebben samen met hem de buurt verkend etcetera. Wellicht om in eerste instantie zijn verhaal te kunnen staven, wat later toch niet mogelijk bleek te zijn.
  maandag 23 april 2018 @ 17:41:52 #82
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178696113
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 17:38 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Maar hij heeft de politie zelf geholpen bij het onderzoek. Ze zijn op zijn boot geweest, hebben samen met hem de buurt verkend etcetera. Wellicht om in eerste instantie zijn verhaal te kunnen staven, wat later toch niet mogelijk bleek te zijn.
Ik verwacht dat er binnen een week meer nieuws naar buiten komt over de toedracht. Vermoed tenminste dat ie nu ie vast zit, wel gaat praten.

En dat daarmee een eind komt aan de onzekerheid van de ouders en familie/vrienden.
pi_178700320


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 23-04-2018 20:42:12 ]
pi_178700504
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:34 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dan zal het lastig worden om vast te stellen dat hij (a) vermoord is en (b) door wie.
Correct, maar misschien heeft de verdachte zijn mond voorbij gepraat.
pi_178700746
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 20:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Correct, maar misschien heeft de verdachte zijn mond voorbij gepraat.
Maar iemand kan niet worden veroordeeld op basis van slechts zijn eigen verklaring. Er moet dan toch meer bewijs zijn.
pi_178700990
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 20:53 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Maar iemand kan niet worden veroordeeld op basis van slechts zijn eigen verklaring. Er moet dan toch meer bewijs zijn.
Ja, alsin daderinformatie bijvoorbeeld. Zie ook de zaak van Heidy Goedhart.

Ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig naar het vervolg.
pi_178746834
De 27-jarige verdachte in de zaak van Orlando Boldewijn, valt al jaren jonge mannen lastig op datingapps.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2018 01:35:00 ]
pi_178888230
Verdachte wist al een week dat Orlando in het water lag (of had gelegen).

https://www.ad.nl/rotterd(...)n-lot-over~a9420cc7/
pi_178888606
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 16:26 schreef Heubach het volgende:
Zipportal?
quote:
Verdachte Roy B. liet Orlando aan zijn lot over

De 27-jarige Hagenaar Roy B. die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Orlando Boldewijn (17) heeft tegenover de politie verklaard de Rotterdamse tiener aan zijn lot te hebben overgelaten. Hij heeft geen alarm geslagen toen hij Orlando na hun date in het water zag. Dat meldt een bron rond het onderzoek.

De politie heeft de familie van Orlando geïnformeerd over de verklaringen van de verdachte. De man heeft erkend de avond van Orlando’s verdwijning – zondag 18 februari – op zijn vissersbootje in de Haagse wijk Ypenburg een date met hem te hebben gehad. Hij had 20 euro overgemaakt naar de bankrekening van Orlando zodat hij met het openbaar vervoer naar de plas de Blauwe Loper kon komen. Na de date zette de Hagenaar de jongen tegen middernacht ‘aan land’ en voer hij terug naar zijn visstek bij een eilandje.

Geroep

Uit camerabeelden is gebleken dat Orlando die nacht door de wijk aan de plas heeft gelopen. Volgens B.’s verklaring zou Orlando later terug naar de plas zijn gekomen en werd hij wakker van zijn geroep. De verdachte zegt Orlando in het water te hebben gezien maar hem niet te hebben geholpen en niet alarmnummer 1-1-2 te hebben gebeld en weer verder zijn gaan slapen.

Waarom de verdachte Orlando aan zijn lot zou hebben overgelaten is niet duidelijk geworden. Ook waarom hij een week lang – de periode waarin Orlando was vermist en naar hem werd gezocht – zijn mond niet heeft opengedaan is nog altijd de vraag.

Verklaring
Zondag 22 april werd Roy B. aangehouden ‘op verdenking van betrokkenheid bij de dood van Orlando’. De Hagenaar bleef bij zijn eerdere verklaring en deed er verder het zwijgen toe. Twee dagen later moest de politie hem weer op straat zetten omdat ze geen noemenswaardige informatie had op basis waarvan de man langer kon worden vastgehouden.

Het onthouden van hulp aan iemand in levensgevaar is strafbaar. Bij overlijden van het slachtoffer kan daar een gevangenisstraf van maximaal drie maanden of een boete van duizenden euro’s op volgen. Waar de verdenking van de betrokkenheid bij de dood van Orlando op is gebaseerd heeft de politie tot op heden niet willen zeggen.
https://www.ad.nl/rotterd(...)n-lot-over~a9420cc7/

:W
pi_178888801
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 12:44 schreef Heubach het volgende:

[..]

Zwemles is erg belangrijk
En een buurthuis voor de theorie.
pi_178888941
Wat een smeerlap die mongool :r
´
pi_178889196
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 12:50 schreef Zipportal het volgende:

[..]

En een buurthuis voor de theorie.
Ik zwem alleen nog maar in geld
  woensdag 2 mei 2018 @ 13:05:21 #95
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178889200
En waarom is die gozer vrijgelaten? Dit riekt toch echt wel een beetje naar opzet. Ook omdat die jongen gevonden is op juist die plek waar het bootje lag aangemeerd.
pi_178891468
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 13:05 schreef Kamelenteen het volgende:
En waarom is die gozer vrijgelaten? Dit riekt toch echt wel een beetje naar opzet. Ook omdat die jongen gevonden is op juist die plek waar het bootje lag aangemeerd.
Omdat er niet direct voldoende bewijs is misschien? Anders zat hij nog wel lekker binnen hoor. Moeilijk hè. :')
  woensdag 2 mei 2018 @ 15:34:05 #97
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178892551
quote:
10s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:42 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Omdat er niet direct voldoende bewijs is misschien? Anders zat hij nog wel lekker binnen hoor. Moeilijk hè. :')
Dat zal het zijn.. dr volgt echt nog wel een aanhouding.

Inmiddels weer wat bijgelezen. Orlando's oom heeft een blog en heeft op facebook de pagina 'justice4orlando'. De jongen is mogelijk gevonden geklemd in de netten bij het bootje.

Orlando is afgezet, heeft nog wat rondgelopen maar had kennelijk geen geld meer om terug te gaan. Een getuige heeft 'm gezien en gesproken, wordt er geschreven. Hij heeft geroepen naar de verdachte..

Zou ie met het bootje teruggevaren zijn naar het bootje? Zou ie daar in het water geflikkerd zijn door de verdachte? Waarna de verdachte weer lekker is gaan slapen.. te beroerd om hulp te bieden? Al die tijd was de verdachte op de hoogte, heeft 'm zelfs in het water gezien, schrijft ie.

Vind het allemaal maar raar en zeker nu ie is overleden en verdachte ogenschijnlijk geen hulp heeft geboden, hoop ik gewoon dat ie een flinke tijd mag brommen :(
pi_178893268
Idd interessant om weer even bij te lezen...
´
  woensdag 2 mei 2018 @ 17:45:40 #99
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_178896301
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:34 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dat zal het zijn.. dr volgt echt nog wel een aanhouding.

Inmiddels weer wat bijgelezen. Orlando's oom heeft een blog en heeft op facebook de pagina 'justice4orlando'. De jongen is mogelijk gevonden geklemd in de netten bij het bootje.

Orlando is afgezet, heeft nog wat rondgelopen maar had kennelijk geen geld meer om terug te gaan. Een getuige heeft 'm gezien en gesproken, wordt er geschreven. Hij heeft geroepen naar de verdachte..

Zou ie met het bootje teruggevaren zijn naar het bootje? Zou ie daar in het water geflikkerd zijn door de verdachte? Waarna de verdachte weer lekker is gaan slapen.. te beroerd om hulp te bieden? Al die tijd was de verdachte op de hoogte, heeft 'm zelfs in het water gezien, schrijft ie.

Vind het allemaal maar raar en zeker nu ie is overleden en verdachte ogenschijnlijk geen hulp heeft geboden, hoop ik gewoon dat ie een flinke tijd mag brommen :(
In een van die nieuwsberichten staat dat het in hulpeloze toestand achterlaten maximaal drie maanden gevangenisstraf kan opleveren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')