abonnement Unibet Coolblue
pi_178663984
De uitgeprocedeerd asielzoekers van We Are Here hebben nieuwe buren. De extreem-nationalistische actiegroep Identitair Verzet heeft ook een pand gekraakt in de Rudolf Dieselstraat.

Dat deden de extreemrechtse activisten vanochtend. 'Wij praten niet, wij doen. Sinds deze morgen hebben wij een pand in gebruik genomen in de Rudolf Dieselstraat. Wat illegalen mogen, mogen wij ook natuurlijk', melden ze in een persbericht. 'Wij zullen deze woning gebruiken om activiteiten te organiseren in en voor de wijk. Een cultureel centrum voor alle Nederlandse ingezetenen.'

Identitair Verzet zegt van plan te zijn om meer panden te kraken. Ook stellen de leden van de actiegroep twee eisen. Namelijk dat de uitgeprocedeerde asielzoekers opgesloten worden in afwachting van uitzetting en dat 'iedereen die steun verleend aan deze illegalen wordt vastgezet voor medeplichtigheid aan een criminele activiteiten'.

Onruststokers
Eerder stelde de rechtse actiegroep Pegida een bezoek aan de Rudolf Dieselstraat uit omdat ze bang waren dat 'onruststokers' zich zouden aansluiten bij hun actie. Identitair Verzet voert vaker actie in Amsterdam. Zo beklommen ze gemaskerd een islamitische middelbare school in Slotervaart.

De vluchtelingen van We Are Here hebben vaker te maken gehad met acties van rechtse groepen. Al in 2012 op hun allereerste locatie in de stad. Toen sloten activisten van Voorpost de asielzoekers op in hun eigen tentenkamp. Momenteel hebben restanten van die groep meerdere woningen gekraakt in de Rudolf Dieselstraat. Voorlopig treedt het Openbaar Ministerie daar niet tegen op.


http://www.at5.nl/artikel(...)woonblok-we-are-here

Tja als je de ene groep ongemoeid laat moet je dat bij de andere ook doen.
pi_178664047
deel 2
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 21 april 2018 @ 23:24:24 #3
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178664119
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:13 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

In geen van deze berichten staat iets vermeld over We Are Here.
Vluchtkerk = We are here ...... http://devluchtkerk.nl/blog/wij-zijn-hier = vluchtgarage = http://wijzijnhier.org/2018/ ...... ze hebben al meer dan 40 keer in Amsterdam gekraakt. Maar bevalt het wegkijken je wel?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 21 april 2018 @ 23:28:15 #4
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178664245
Wordt tijd dat deze jongens eens een eigen vluchtboot krijgen. Gewoon, zo'n schip van een rederij dat dr boot in het verre Afrika wilt laten slopen en daar heen vaart.
  zaterdag 21 april 2018 @ 23:35:12 #5
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178664420
quote:
De omgekeerde wereld dit. Natuurlijk hadden wij geen echte kraak gezet. Wij zijn geen links tuig en/of illegaal. Wij mochten de woning betreden van de tijdelijke huurder. Op aanvraag van de verhuurder het spandoek weer binnen gehaald. De vlag uit het raam was geen probleem. Om 16.00 werd er een frontale aanval ingezet op de woning. Rook- en vuurwerkbommen, stenen door de ramen en tegen mensen aan.

Normaliter wordt zo'n verhaal gedownplayed door de media. Zoals het AD nu al schrijft: "Linkse activisten verdrijft extreemrechts". Een geluk bij een ongeluk was dat er een frwelance fotograaf die ook voor het ANP werkt op het moment van de aanval in het pand aanwezig was. Hij kan dus onderschrijven dat dit gewoon pogingen tot moord waren. Opgeëist door AFA Nederland.

De politie klopte aan en gaf aan niet voor de veiligheid in te kunnen staan als het donker zou worden. Aangezien de meeste ramen er ook uit lagen zou een brand zo gesticht zijn.

En om nog even een trap na te geven is die jongen nu zijn woning kwijt, betaalde huur kwijt en zijn borg kwijt. Voor wat? Een vlag uit zijn raam en het hele huis ligt in puin?

Wie ons en/of deze sympathisant een hart onder de riem wilt steken kan (ook) een donatie overmaken naar NL80ABNA0812818865 tnv Identitair Verzet. Wie niets kan missen: Een hartverwarmend bericht naar deze pagina sturen we door naar hem!

De fascisten van de AFA vieren dit als een overwinning. Maar dat het een Phyrrus overwinning zal blijken, dat zal de komende tijd uitwijzen. Onze strijd tegen de uitgeprocedeerde asieleisers, die wij al sinds 2012 voeren, zal alleen maar meer energie krijgen door deze aanval!
bron
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 21 april 2018 @ 23:55:19 #6
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178664734
Vraag me trouwens wel af of de persoon die daar antikraak zat, zo op straat gezet kon/kan worden.
Dat het contract ontbonden zou worden, was te verwachten, Maar zonder opzegtermijn en patsboem eruit durf ik me af te vragen.
pi_178664813
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:55 schreef Kamelenteen het volgende:
Vraag me trouwens wel af of de persoon die daar antikraak zat, zo op straat gezet kon/kan worden.
Voor Ymere is het goedkoper om die persoon wederrechtelijk op straat te zetten en hem daarna schadevergoeding te betalen na een eventuele rechtsgang.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 22 april 2018 @ 00:02:38 #8
408813 crew  trein2000
pi_178664851
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Voor Ymere is het goedkoper om die persoon wederrechtelijk op straat te zetten en hem daarna schadevergoeding te betalen na een eventuele rechtsgang.
Dat plus dat het me niet zou verbazen dat dit op heel hoog niveau is besloten. Het haalt namelijk de angel uit de problematiek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 22 april 2018 @ 00:03:01 #9
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178664860
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Voor Ymere is het goedkoper om die persoon wederrechtelijk op straat te zetten en hem daarna schadevergoeding te betalen na een eventuele rechtsgang.
Alsof een eventuele rechtszaak geen kosten met zich meebrengt?
Normaal kan zo'n contract geloof ik opgezegd worden met een opzegtermijn van 2 weken. Dan heb je geen rechtszaak nodig.
  zondag 22 april 2018 @ 00:04:18 #10
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178664882
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 00:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat plus dat het me niet zou verbazen dat dit op heel hoog niveau is besloten. Het haalt namelijk de angel uit de problematiek.
Ik denk eerder dat Camelot hiertoe is overgegaan, om te voorkomen dat ze negatief in de publicitiet komen. Voor Ymere zou het niet uitmaken, die willen die Afrikaanse bobo's maar al te graag weghebben. Deze actie had daarbij naar mijn idee kunnen helpen om dat te versnellen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 22 april 2018 @ 00:05:20 #11
408813 crew  trein2000
pi_178664895
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:04 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat Camelot hiertoe is overgegaan, om te voorkomen dat ze negatief in de publicitiet komen. Voor Ymere zou het niet uitmaken, die willen die Afrikaanse bobo's maar al te graag weghebben. Deze actie had daarbij naar mijn idee kunnen helpen om dat te versnellen.
Ik denk dat de gemeente hier de hand in heeft gehad. Om dat id-verzet te lozen zonder dat ze openlijk verschil moeten maken tussen WAH en IDV...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178664927
Werelddorp Amsterdam.

Zonder politie, cameratoezicht en overal een drumcirckel.

Leve GroenLinks

_O_ _O-
pi_178664930
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:03 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Alsof een eventuele rechtszaak geen kosten met zich meebrengt?
Zolang die gasten daar zitten ben je zo 10 000 euro aan extra beveiligingskosten per dag kwijt. Een eventuele rechtzaak is peanuts.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178664932
Oog om oog, tand om tand... ^O^
  zondag 22 april 2018 @ 00:11:35 #15
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178664971
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 00:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemeente hier de hand in heeft gehad. Om dat id-verzet te lozen zonder dat ze openlijk verschil moeten maken tussen WAH en IDV...
Maar dan nog moet Camelot hieraan meewerken.. maar ik denk echt dat Camelot beheer hier niet mee geassocieerd wilt worden. En terecht, als je als eigenaar een pand in handen geeft aan hen ter beheer wil je dit soort gezeik niet. Dan wil je dat je pand in goede staat blijft, iets wat nu overduidelijk niet het geval is.

Ik denk dat als Camelot dit zou tolereren, ze heel veel klanten zouden kunnen kwijtraken.
  zondag 22 april 2018 @ 00:12:09 #16
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178664981
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:07 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Zolang die gasten daar zitten ben je zo 10 000 euro aan extra beveiligingskosten per dag kwijt. Een eventuele rechtzaak is peanuts.
Maar komen die kosten voor rekening van Ymere? Denk het niet.
pi_178665030
Gaat dit topic nou over sociale woningbouw, of over hoe we asielzoekers dwars kunnen zitten?
  zondag 22 april 2018 @ 00:18:12 #18
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178665061
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:15 schreef Anthonie1 het volgende:
Gaat dit topic nou over sociale woningbouw, of over hoe we asielzoekers dwars kunnen zitten?
*illegalen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178665080
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:18 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

*illegalen.
Één pot nat.
pi_178665122
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:12 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Maar komen die kosten voor rekening van Ymere? Denk het niet.
Die betalen nu ook voor de particuliere beveiliging die daar wordt ingezet. Ze zouden theoretisch hun poot stijf kunnen houden en de hele problematiek op de politie af laten wendelen. De reden waarom ze dat niet doen? De publieke en semipublieke sector zijn streng met elkaar verweven. Een dergelijke stap zal ze niet in dank worden afgenomen en problemen voor verdere projecten vormen. De stad heeft liever dat de politie niet te zichtbaar aanwezig is, om te voorkomen dat de boel nog verder escaleert, Ymere kan eigenlijk niet anders dan slikken en een deel van de kosten op zich nemen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178665125
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:28 schreef Kamelenteen het volgende:
Wordt tijd dat deze jongens eens een eigen vluchtboot krijgen. Gewoon, zo'n schip van een rederij dat dr boot in het verre Afrika wilt laten slopen en daar heen vaart.
Teeven was je voor:
NWS / Teeven wil asielzoekers op boten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 22 april 2018 @ 00:27:18 #22
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178665145
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:19 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Één pot nat.
Nee. Een asielzoeker heeft een dak boven zn hoofd en zit nog in de procedure.
quote:
Ik doelde op varende boten. Varend richting het continent Afrika. De omgekeerde veerpont naar Europa zeg maar ;)
pi_178665169
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:27 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nee. Een asielzoeker heeft een dak boven zn hoofd en zit nog in de procedure.
Formeel ja.
pi_178665240
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:27 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nee. Een asielzoeker heeft een dak boven zn hoofd en zit nog in de procedure.

[..]

Ik doelde op varende boten. Varend richting het continent Afrika. De omgekeerde veerpont naar Europa zeg maar ;)
En waarom zou daar iemand aan boord gaan? Wordt er tegenwoordig gratis geld uitgedeeld in Afrika?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178665259
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:37 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

En waarom zou daar iemand aan boord gaan? Wordt er tegenwoordig gratis geld uitgedeeld in Afrika?
Opdrijven met schokstokken?
  zondag 22 april 2018 @ 00:39:58 #26
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178665263
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:37 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

En waarom zou daar iemand aan boord gaan? Wordt er tegenwoordig gratis geld uitgedeeld in Afrika?
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 00:37 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

En waarom zou daar iemand aan boord gaan? Wordt er tegenwoordig gratis geld uitgedeeld in Afrika?
Gewoon een spoor van euromuntjes uitleggen zo de boot op en als ze erop zitten wegvaren.
pi_178665313
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:24 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Vluchtkerk = We are here ...... http://devluchtkerk.nl/blog/wij-zijn-hier = vluchtgarage = http://wijzijnhier.org/2018/ ...... ze hebben al meer dan 40 keer in Amsterdam gekraakt. Maar bevalt het wegkijken je wel?
Ik wist niet dat de vluchtkerk dezelfde leden als het huidige We Are Here had. Heeft niet zoveel met wegkijken te maken hoor.

Daarbij is het natuurlijk wel een beetje flauw om het collectief af te rekenen op de daden van individuen met psychische problemen.
pi_178665599
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 00:46 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Daarbij is het natuurlijk wel een beetje flauw om het collectief af te rekenen op de daden van individuen met psychische problemen.
Beter safe than sorry?
pi_178666491
De asielprocedure is een procedure waarvan de uitkomst altijd hetzelfde is: men mag blijven.

Nederland kan daarom veel geld besparen door de asielprocedure in zijn geheel af te schaffen. Gewoon - we stoppen er mee, geen procedure meer, geen asielaanvragen meer, geen asielcentra, enzovoort.
pi_178667257
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:13 schreef JimmyDean het volgende:
Anti-fascist zijn en dan mensen met een onwelgevallige mening gaan intimideren, bedreigen en daadwerkelijk geweld uitoefenen om hun de mond te snoeren.

:') x 100
Hoezo de :') ? Antifa ziet zichzelf als de opvolger van de antifascisten uit de tweede wereldoorlog - ook wel bekend als het verzet. En dus gedragen ze zich ook zo - links en gewelddadig. Want met "fascisten" een kopje thee gaan drinken werkt niet. In hun ogen.

En blijkbaar vinden wij als maatschappij dat prijzenswaardig - de Eerebegraafplaatsen liggen niet voor niets vol met linkse verzetslieden die geweld en moord niet schuwden en op 4 mei zijn we voor hen 2 minuten massaal stil.

Dat ze Pegida/IV meer op nazis vinden lijken dan moslims is dan wel iets waar je je even over achter je oren mag krabben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aanstootgevend op 22-04-2018 07:19:29 ]
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 22 april 2018 @ 07:47:10 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178667314
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 02:42 schreef Bivox.Silentic het volgende:
De asielprocedure is een procedure waarvan de uitkomst altijd hetzelfde is: men mag blijven.

Nederland kan daarom veel geld besparen door de asielprocedure in zijn geheel af te schaffen. Gewoon - we stoppen er mee, geen procedure meer, geen asielaanvragen meer, geen asielcentra, enzovoort.
En dan zijn er automagisch ineens ook geen vluchtelingen meer dacht je?

Er moet inderdaad een oplossing komen voor dit eenrichtingsverkeer uit economische motieven, maar door te doen alsof het ontbreken van een infrastructuur voor de opvang van (al dan niet economische) vluchtelingen de oplossing is voor een probleem dat drie continenten omvat is niet echt pragmatisch.
pi_178667398
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 02:42 schreef Bivox.Silentic het volgende:
De asielprocedure is een procedure waarvan de uitkomst altijd hetzelfde is: men mag blijven.

Nederland kan daarom veel geld besparen door de asielprocedure in zijn geheel af te schaffen. Gewoon - we stoppen er mee, geen procedure meer, geen asielaanvragen meer, geen asielcentra, enzovoort.
Ongeveer de helft wordt afgewezen.

We hebben nu ongeveer 100.000 vluchtelingen in Nederland. Wil jij er nog eens 100.000 bij? Mogen die dan bij jou blijven (ik hoop dat je een beetje ruim woont)?
pi_178667441
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 07:13 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Hoezo de :') ? Antifa ziet zichzelf als de opvolger van de antifascisten uit de tweede wereldoorlog - ook wel bekend als het verzet. En dus gedragen ze zich ook zo - links en gewelddadig. Want met "fascisten" een kopje thee gaan drinken werkt niet. In hun ogen.

En blijkbaar vinden wij als maatschappij dat prijzenswaardig - de Eerebegraafplaatsen liggen niet voor niets vol met linkse verzetslieden die geweld en moord niet schuwden en op 4 mei zijn we voor hen 2 minuten massaal stil.
Heb jij affiniteit met nazi-Duitsland? Of heb je gewoon bijzonder weinig historisch besef? Overigens wordt op 4 mei niet het verzet herdacht maar de Nederlandse oorlogsslachtoffers uit WOII en tegenwoordig ook uit oorlogen daarna.
pi_178667725
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 07:13 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Hoezo de :') ? Antifa ziet zichzelf als de opvolger van de antifascisten uit de tweede wereldoorlog - ook wel bekend als het verzet. En dus gedragen ze zich ook zo - links en gewelddadig. Want met "fascisten" een kopje thee gaan drinken werkt niet. In hun ogen.

En blijkbaar vinden wij als maatschappij dat prijzenswaardig - de Eerebegraafplaatsen liggen niet voor niets vol met linkse verzetslieden die geweld en moord niet schuwden en op 4 mei zijn we voor hen 2 minuten massaal stil.

Dat ze Pegida/IV meer op nazis vinden lijken dan moslims is dan wel iets waar je je even over achter je oren mag krabben.
Antifada zijn geen antifascisten, het ZIJN fascisten.

Ze zijn de moderne variant van de toenmalige bruinhemden.

Zoals we gisteren opnieuw zagen komt het geweld van links en niet van rechts.

Waar rechts vreedzaam protesteert met deze actie gooit links stenen en vuurwerk door de ruiten.

We zagen het ook in Amsterdam Noord waar iemand van FvD werd belaagd door deze nazi's toen hij onschuldig stond te flyeren voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Als iemand voor de volle 100% het predicaat hakenkruis verdiend dan is dat Antifada. Mogelijkerwijs moeten ze hun naam eens wijzigen die eer doet aan hun daden zoals de tweede Wehrmacht.

Maar goed, Amsterdam laat zien hoe het eruit ziet met een links bestuur aangevoerd door deze Jihad burgemeester die met verve al de titel landverrader van het jaar in de wacht mag slepen. :r
pi_178667734
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 08:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Heb jij affiniteit met nazi-Duitsland? Of heb je gewoon bijzonder weinig historisch besef?
Bijzonder veel bedoel je. Het verzet was gewelddadig. Liquideren was een kerntaak.
En binnen het verzet was links zwaar oververtegenwoordigd.

Vandaar dat ik mij verbaas over mensen die denken dat een organisatie die zich als "anti-fascistisch" omschrijft voor boomknuffelen, theedrinken en vrije meningsuiting zou gaan.
Dat is nadrukkelijk niet hoe anti-fascisten werken,

En dat eren wij.

quote:
Overigens wordt op 4 mei niet het verzet herdacht maar de Nederlandse oorlogsslachtoffers uit WOII en tegenwoordig ook uit oorlogen daarna.
Waaronder het verzet. Vandaar dat op 4 mei veel herdenkingsdiensten op eerebegraafplaatsen - waar door de nazis gedode verzetsmensen begraven liggen - gehouden worden.

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 08:41 schreef Elzies het volgende:
Zoals we gisteren opnieuw zagen komt het geweld van links en niet van rechts.
Nogmaals: de echte antifascisten zijn NOOIT vreedzaam geweest.
Als is Afa in vergelijking met WO II wel erg zachtaardig ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_178667782
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 08:43 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]

Nogmaals: de echte antifascisten zijn NOOIT vreedzaam geweest.
Als is Afa in vergelijking met WO II wel erg zachtaardig ;)
Je klinkt hier als iemand met veel sympathie voor nazi Duitsland. Klopt dat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2018 08:50:06 ]
pi_178667788
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 08:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nogmaals: de echte antifascisten zijn NOOIT vreedzaam geweest.
Als is Afa in vergelijking met WO II wel erg zachtaardig ;)
Maar het zijn geen antifascisten.

Het is natuurlijk van de zotte geweld jegens andersdenkenden te verwoorden als antifascistisch.

Dat is het natuurlijk niet.

Nogmaals, hun gedrag is een op een met de Duitse bruinhemden van toen.

Vandaar die vergelijking.
pi_178667800
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 08:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Bijzonder veel bedoel je. Het verzet was gewelddadig. Liquideren was een kerntaak.
En binnen het verzet was links zwaar oververtegenwoordigd.

Vandaar dat ik mij verbaas over mensen die denken dat een organisatie die zich als "anti-fascistisch" omschrijft voor boomknuffelen, theedrinken en vrije meningsuiting zou gaan.
Dat is nadrukkelijk niet hoe anti-fascisten werken,

En dat eren wij.

[..]


Waaronder het verzet. Vandaar dat op 4 mei veel herdenkingsdiensten op eerebegraafplaatsen - waar door de nazis gedode verzetsmensen begraven liggen - gehouden worden.

[..]

Nogmaals: de echte antifascisten zijn NOOIT vreedzaam geweest.
Als is Afa in vergelijking met WO II wel erg zachtaardig ;)
Kwatsch.

Het verzet was heel verdeeld. Maar goed ook. Je had katholieke clubjes, gereformeerde clubjes, communisten, etcetc. Dit is de reden dat ze slecht op te rollen waren. Je moet er niet aan denken dat er 1 leiding was...

Daarnaast ging het om het bevrijden van ons land van de Duitse bezetter. Dus ja, het doden van Duitse kopstukken hoorde daarbij of iedereen die inmde weg stond bij een andere acties, het saboteren van duitse structuur en organisatie was het doel.

Ze vingen neergestorte piloten op, communiceerden met de geallieerden, zorgden voor geld en middelen om de Duitsers tegen te werken.

Liquideren was geen kerntaak. Daarnaast kunnen n je eea echt niet vergelijken.
Whatever...
  zondag 22 april 2018 @ 09:01:13 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178667875
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 08:50 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar het zijn geen antifascisten.

Het is natuurlijk van de zotte geweld jegens andersdenkenden te verwoorden als antifascistisch.

Dat is het natuurlijk niet.

Nogmaals, hun gedrag is een op een met de Duitse bruinhemden van toen.

Vandaar die vergelijking.
Toch vreemd dat veel mensen het nog steeds niet (willen) zien.

(A)FA is eigenlijk net zoiets als onweer (dat is stiekem wél weer).

Die hele links-rechts discussie kan mij dan ook gestolen worden. Die gasten gebruiken foute praktijken. Klaar, en niet goed te praten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178667898
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 09:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Toch vreemd dat veel mensen het nog steeds niet (willen) zien.

(A)FA is eigenlijk net zoiets als onweer (dat is stiekem wél weer).

Die hele links-rechts discussie kan mij dan ook gestolen worden. Die gasten gebruiken foute praktijken. Klaar, en niet goed te praten.
Ach, je ziet het vaker optreden.

Radicaliseren tot datgene waar je in oorsprong ideologisch tegen denkt te zijn.
  zondag 22 april 2018 @ 09:57:30 #41
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_178668545
Hoe moeilijk is het om die illegalen het land uit te zetten??

Waarom gebeurt dat al 6 jaar niet?
:')
  zondag 22 april 2018 @ 10:22:11 #42
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178669048
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 09:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoe moeilijk is het om die illegalen het land uit te zetten??

Waarom gebeurt dat al 6 jaar niet?
We hebben 3 uitzetcentra:

• Zeist
• Schiphol
• Rotterdam

Voorbeeldje, de 'woordvoerder' van de criminele groep 'We Are Here' is de al jaren uitgeprocedeerde Khalid Jone, die komt uit Soedan. En er vertrekken gewoon vluchten naar Khartoum vanaf Schiphol.

Dus waarom het niet gebeurt? Omdat de linkse politici en bestuurders deze mensen gewoon hier willen houden?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 22 april 2018 @ 10:46:49 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178669600
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 10:22 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

We hebben 3 uitzetcentra:

• Zeist
• Schiphol
• Rotterdam

Voorbeeldje, de 'woordvoerder' van de criminele groep 'We Are Here' is de al jaren uitgeprocedeerde Khalid Jone, die komt uit Soedan. En er vertrekken gewoon vluchten naar Khartoum vanaf Schiphol.

Dus waarom het niet gebeurt? Omdat de linkse politici en bestuurders deze mensen gewoon hier willen houden?
Goede vraag wel. Ik denk dat het antwoord is; het boeit niemand wat. Politie en politiek hebben geen zin in een confrontatie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178670045
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 07:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En dan zijn er automagisch ineens ook geen vluchtelingen meer dacht je?

Er moet inderdaad een oplossing komen voor dit eenrichtingsverkeer uit economische motieven, maar door te doen alsof het ontbreken van een infrastructuur voor de opvang van (al dan niet economische) vluchtelingen de oplossing is voor een probleem dat drie continenten omvat is niet echt pragmatisch.
Er moet een hardere aanpak komen van deze problematiek.

Er zijn wel vluchtelingen, maar niet in Nederland. Wat in Nederland aankomt, zijn geen vluchtelingen maar asielmigranten. Die moeten we doorsturen naar landen met voldoende ruimte (Canada, Groenland, etc.).

En migranten die de Nederlandse wet overtreden en/of hier illegaal verblijven moeten worden opgepakt, opgesloten en uitgezet naar het land van herkomst.
pi_178670089
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 08:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ongeveer de helft wordt afgewezen.

We hebben nu ongeveer 100.000 vluchtelingen in Nederland. Wil jij er nog eens 100.000 bij? Mogen die dan bij jou blijven (ik hoop dat je een beetje ruim woont)?
Zoals ik hierboven al schreef: er zijn in Nederland helemaal geen vluchtelingen, want in de ons omringende land is er geen oorlog.

Wat na lange reis door veel veilige landen in Nederland aankomt, zijn migranten.

Oppakken, opsluiten en uitzetten.
pi_178670222
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:19 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al schreef: er zijn in Nederland helemaal geen vluchtelingen, want in de ons omringende land is er geen oorlog.

Wat na lange reis door veel veilige landen in Nederland aankomt, zijn migranten.

Oppakken, opsluiten en uitzetten.
Het is niet heel vreemd dat er vluchtelingen door verschillende lidstaten worden opgenomen omdat zowel Griekenland als Italië de stroom aan vluchtelingen niet meer aan kunnen. Dat die mensen dan opeens geen vluchtelingen meer zijn is flauwekul.
pi_178670841
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 11:27 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Het is niet heel vreemd dat er vluchtelingen door verschillende lidstaten worden opgenomen omdat zowel Griekenland als Italië de stroom aan vluchtelingen niet meer aan kunnen. Dat die mensen dan opeens geen vluchtelingen meer zijn is flauwekul.
Dat is natuurlijk niet dé reden dat Nederland ook vluchtelingen opvangt. Dan zou je dat van de landen rond Hongarije ook moeten zeggen, daar kwamen ze immers ook doorheen.
pi_178670881
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 10:22 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

We hebben 3 uitzetcentra:

• Zeist
• Schiphol
• Rotterdam

Voorbeeldje, de 'woordvoerder' van de criminele groep 'We Are Here' is de al jaren uitgeprocedeerde Khalid Jone, die komt uit Soedan. En er vertrekken gewoon vluchten naar Khartoum vanaf Schiphol.

Dus waarom het niet gebeurt? Omdat de linkse politici en bestuurders deze mensen gewoon hier willen houden?
Je moet de juiste papieren hebben om iemand op het vliegtuig te zetten en in veel gevallen is daar medewerking door het land van herkomst voor nodig (en/of medewerking van de persoon zelf). Dat is vaak een reden dat het niet gebeurt.
pi_178671068
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 08:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Heb jij affiniteit met nazi-Duitsland? Of heb je gewoon bijzonder weinig historisch besef? Overigens wordt op 4 mei niet het verzet herdacht maar de Nederlandse oorlogsslachtoffers uit WOII en tegenwoordig ook uit oorlogen daarna.
Ik denk dat het jou ontbreekt aan historisch besef, kijk hier maar eens naar de wortels van antifa:
https://www.theepochtimes(...)mentary_2323144.html
https://www.theepochtimes(...)t-group_2282816.html

Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_178671175
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 12:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet dé reden dat Nederland ook vluchtelingen opvangt. Dan zou je dat van de landen rond Hongarije ook moeten zeggen, daar kwamen ze immers ook doorheen.
Hoe bedoel je? De EU heeft in 2015 al geopperd om de vluchtelingenstroom over de lidstaten te verdelen. Met uitzondering van Denemarken en Hongarije. Nederland zou met die herplaatsing rond de 7000 vluchtelingen opnemen.
pi_178671736
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:19 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al schreef: er zijn in Nederland helemaal geen vluchtelingen, want in de ons omringende land is er geen oorlog.

Wat na lange reis door veel veilige landen in Nederland aankomt, zijn migranten.

Oppakken, opsluiten en uitzetten.
Dat jij een nieuwe definitie verzint is heel leuk bedacht, maar verder is het natuurlijk hetzelfde als niets zeggen.
pi_178671850
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 12:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat jij een nieuwe definitie verzint is heel leuk bedacht, maar verder is het natuurlijk hetzelfde als niets zeggen.
Hij heeft wel een punt. Niemand verplicht het een vluchteling om duizenden kilometers te reizen, naar een welvarend land waar de voorzieningen top zijn.

Het heeft zelfs iets hypocriets, de echt arme drommels, de armen en de zieken, kunnen de reis niet maken. En moeten het dus met de minste voorzieningen doen.
  zondag 22 april 2018 @ 14:19:01 #53
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178673244
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 12:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je moet de juiste papieren hebben om iemand op het vliegtuig te zetten en in veel gevallen is daar medewerking door het land van herkomst voor nodig (en/of medewerking van de persoon zelf). Dat is vaak een reden dat het niet gebeurt.
Vanuit Italie en Duitsland worden er wel mensen naar Soedan uitgezet, dus het land werkt wel mee dus het probleem ligt bij Nederland dan..
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 22 april 2018 @ 14:20:32 #54
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178673281
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 11:27 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Het is niet heel vreemd dat er vluchtelingen door verschillende lidstaten worden opgenomen omdat zowel Griekenland als Italië de stroom aan vluchtelingen niet meer aan kunnen. Dat die mensen dan opeens geen vluchtelingen meer zijn is flauwekul.
Dan moeten ze ze niet binnenhalen in hun havens, vaak al vlak voor de kust van Libie (in t geval van Italie). Dan mogen ze er ook gewoon zelf voor zorgen toch?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 22 april 2018 @ 14:23:12 #55
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178673322
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 12:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. Niemand verplicht het een vluchteling om duizenden kilometers te reizen, naar een welvarend land waar de voorzieningen top zijn.

Het heeft zelfs iets hypocriets, de echt arme drommels, de armen en de zieken, kunnen de reis niet maken. En moeten het dus met de minste voorzieningen doen.
Net als die lui in Calais enzo die daar de boel terroriseren en vrachtwagens en zelfs personenauto's met kinderen aanvallen: NIETS staat ze in de weg om asiel aan te vragen in Frankrijk. Of is er soms oorlog in Frankrijk? Heb ik iets gemist? Nee de prinsjes willen naar enguhhhhlandddd..... :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 22 april 2018 @ 14:26:04 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178673381
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:16 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Er moet een hardere aanpak komen van deze problematiek.

Er zijn wel vluchtelingen, maar niet in Nederland. Wat in Nederland aankomt, zijn geen vluchtelingen maar asielmigranten. Die moeten we doorsturen naar landen met voldoende ruimte (Canada, Groenland, etc.).
Die zien je aankomen. _O-
Hoe zie je dat voor je?
"Euhhh, we hebben nog wat ongewenste Eritreeërs over, mott'n jullie die?"
quote:
En migranten die de Nederlandse wet overtreden en/of hier illegaal verblijven moeten worden opgepakt, opgesloten en uitgezet naar het land van herkomst.
Dat moet nu ook al. Alleen gebeurt het niet (genoeg).
  zondag 22 april 2018 @ 14:30:39 #57
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178673469
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 14:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die zien je aankomen. _O-
Hoe zie je dat voor je?
"Euhhh, we hebben nog wat ongewenste Eritreeërs over, mott'n jullie die?"

[..]

Dat moet nu ook al. Alleen gebeurt het niet (genoeg).
Nou die Jesse Klaver Trudeau van Canada die is toch zo inclusief en zo'n welkomwelkomgekkie? Moet ie t eens waarmaken _O-
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 22 april 2018 @ 14:41:46 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178673638
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 14:30 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nou die Jesse Klaver Trudeau van Canada die is toch zo inclusief en zo'n welkomwelkomgekkie? Moet ie t eens waarmaken _O-
Ik denk dat de definitie van "waarmaken" iets anders kan zijn dan een Merkel-move maken.

Ik denk dat er een globale aanpak moet komen of op zijn minst een goede regionale die verder gaat dan een louche noodoplossing zoals de Turkije-deal. Er zijn wereldwijd iets van 65 miljoen mensen op de vlucht waarvan 22,5 buiten de landsgrenzen plus nog 10 miljoen statenloze mensen.

En dan is het beste wat wij kunnen verzinnen jarenlang afwachten totdat het Midden-Oosten plus half Afrika overkookt, dan nog jarenlang een beetje hannesen door legale immigratie onmogelijk te maken waardoor iedereen als enige optie mensensmokkel heeft en dan vol verbazing verzopen kleuters te gaan staan tellen terwijl er een paar miljoen mensen naar binnen marcheren?

We parkeren ruimtesondes op een komeet, maar hier gaan we ineens reactief doen en acteren dat we de technologie niet hebben om diezelfde miljoenen mensen fatsoenlijke opvang in de regio te bieden? Gaan we een beetje logistiek goochelen met zakken rijst en een kliniek in een tent hier en daar neerploppen? Laten we die mensen over aan incapabele regimes in de regio?

Elke politicus die zijn mond vol heeft van opvang in de regio blijkt tot nu toe bijster weinig levensvatbare plannen te hebben opgehoest om dat ook echt vorm te geven. Liever laten we het over aan hapsnap-beleid en de lokale dictators, maar die stemmen zijn ondertussen binnen en daar ging het om.

Overigens heeft dit weinig te maken met deze We Are Here-figuren want die Are al een decennium Here.
pi_178673900
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 14:20 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dan moeten ze ze niet binnenhalen in hun havens, vaak al vlak voor de kust van Libie (in t geval van Italie). Dan mogen ze er ook gewoon zelf voor zorgen toch?
Als dat zou kunnen, ja. Maar het is simpelweg niet mogelijk om de vluchtelingencrisis door Italië en Griekenland op te laten lossen.
pi_178673916
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 14:19 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Vanuit Italie en Duitsland worden er wel mensen naar Soedan uitgezet, dus het land werkt wel mee dus het probleem ligt bij Nederland dan..
Ja, dat zou kunnen. Of misschien ligt het probleem in dit geval bij de illegale vreemdeling. Ik weet niet of Nederland helemaal niemand naar Soedan uitzet.
  zondag 22 april 2018 @ 15:42:17 #61
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178674699
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 14:57 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen, ja. Maar het is simpelweg niet mogelijk om de vluchtelingencrisis door Italië en Griekenland op te laten lossen.
En waarom kan dat niet dan? Helemaal NIEMAND die ze dwingt vlak voor de kust van Libie mensen te gaan ophalen.

De vluchtelingencrisis los je gewoon op door de grenzen te bewaken. Simpel.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178675273
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 15:42 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

En waarom kan dat niet dan? Helemaal NIEMAND die ze dwingt vlak voor de kust van Libie mensen te gaan ophalen.

De vluchtelingencrisis los je gewoon op door de grenzen te bewaken. Simpel.
Weet je de reden om die mensen daar van de boten te halen?
  zondag 22 april 2018 @ 16:17:39 #63
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178675379
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 16:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Weet je de reden om die mensen daar van de boten te halen?
Ja: is een verdienmodel voor de asielindustrie.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178675623
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 15:42 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

En waarom kan dat niet dan? Helemaal NIEMAND die ze dwingt vlak voor de kust van Libie mensen te gaan ophalen.

De vluchtelingencrisis los je gewoon op door de grenzen te bewaken. Simpel.
Omdat de balkenroute is dichtgetimmerd en er dus extra druk op deze zuidelijke landen is komen te staan. Je kunt toch niet van twee landen verwachten dat zij al die vluchtelingen maar zelf opnemen? De toestanden in de vluchtelingenkampen in Griekenland zijn lange tijd erbarmelijk geweest. Hoe dat nu is weet ik niet, maar gezien de stroom aan vluchtelingen weer toeneemt, zal dat er wel niet al te rooskleurig uit zien. Vorig jaar werd er al alarm geslagen omdat vluchtelingenkinderen zichzelf noodgedwongen prostitueerde in Griekse parken.

De reden dat er mensen worden opgehaald is om te voorkomen dat zij zelf de oversteek wagen met alle risico's van dien. Daarbij is het de bedoeling dat mensensmokkelaars ontmoedigd worden om hun ranzige praktijken voort te zetten.

Grenzen bewaken? En dan? "Ah, u komt uit Syrië, helaas, gaat u maar weer terug naar uw platgebombardeerde huis".
  zondag 22 april 2018 @ 16:31:30 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178675677
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 16:29 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

De reden dat er mensen worden opgehaald is om te voorkomen dat zij zelf de oversteek wagen met alle risico's van dien. Daarbij is het de bedoeling dat mensensmokkelaars ontmoedigd worden om hun ranzige praktijken voort te zetten.
Het probleem is alleen dat het ophalen die mensensmokkelaars juist bemoedigt.

De beste manier is om de zeeroute volledig af te sluiten. De Lybische marine wordt daar nu voor opgeleid en wordt geholpen. Dan is ophalen ook niet meer nodig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178675917
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2018 16:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat het ophalen die mensensmokkelaars juist bemoedigt.

De beste manier is om de zeeroute volledig af te sluiten. De Lybische marine wordt daar nu voor opgeleid en wordt geholpen. Dan is ophalen ook niet meer nodig.
Op welke manier? Als je zelf een kwetsbare groep vluchtelingen ophaalt zorg je er toch voor dat deze smokkelaars niet meer aan hen kunnen verdienen? Een waterdichte oplossing zal er niet zijn, maar elke poging om die smokkelaars te dwarsbomen lijkt mij een beter alternatief.
  zondag 22 april 2018 @ 16:43:02 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178675995
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 16:40 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Op welke manier?
De mensensmokkelaars beginnen niet bij de kust maar eindigen daar. Zij kunnen hun 'klanten' gewoon beloven dat men in luxe bootjes door Italië en Griekenland opgehaald worden. En ze hoeven niet eens te liegen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 22 april 2018 @ 18:11:04 #68
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178677963
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 16:29 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Omdat de balkenroute is dichtgetimmerd en er dus extra druk op deze zuidelijke landen is komen te staan. Je kunt toch niet van twee landen verwachten dat zij al die vluchtelingen maar zelf opnemen? De toestanden in de vluchtelingenkampen in Griekenland zijn lange tijd erbarmelijk geweest. Hoe dat nu is weet ik niet, maar gezien de stroom aan vluchtelingen weer toeneemt, zal dat er wel niet al te rooskleurig uit zien. Vorig jaar werd er al alarm geslagen omdat vluchtelingenkinderen zichzelf noodgedwongen prostitueerde in Griekse parken.

De reden dat er mensen worden opgehaald is om te voorkomen dat zij zelf de oversteek wagen met alle risico's van dien. Daarbij is het de bedoeling dat mensensmokkelaars ontmoedigd worden om hun ranzige praktijken voort te zetten.

Grenzen bewaken? En dan? "Ah, u komt uit Syrië, helaas, gaat u maar weer terug naar uw platgebombardeerde huis".
Je bedoelt "Ah, u komt uit Turkije, ga het daar maar proberen". Syrie heeft geen grens aan 'Europa' namelijk. :W Overigens zijn er grote gedeeltes van Syrie die helemaal nooit zijn platgebombardeerd, en zijn andere gedeeltes al bevrijd. Dus :W

En er is geen enkele reden waarom mensen vlak voor de kust van Libie moeten worden opgehaald.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178678392
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 18:11 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Je bedoelt "Ah, u komt uit Turkije, ga het daar maar proberen". Syrie heeft geen grens aan 'Europa' namelijk. :W Overigens zijn er grote gedeeltes van Syrie die helemaal nooit zijn platgebombardeerd, en zijn andere gedeeltes al bevrijd. Dus :W

En er is geen enkele reden waarom mensen vlak voor de kust van Libie moeten worden opgehaald.
Omdat Syrië geen grens aan Europa heeft betekent dat nog niet dat er geen massale hoeveelheid aan Syrische oorlogsvluchtelingen in zowel Griekenland als Italië vast zitten die - wettelijk gezien - recht hebben op opvang.

Ik vind de reden om nog meer verdrinkingsdoden te voorkomen een vrije legitieme.
  zondag 22 april 2018 @ 18:29:52 #70
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178678466
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 18:28 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Ik vind de reden om nog meer verdrinkingsdoden te voorkomen een vrije legitieme.
Het probleem is dus dat het averechts werkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178678564
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2018 18:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat het averechts werkt.
Dat is inderdaad een groot probleem, dus we moeten zorgen voor opvang in eigen regio en mensensmokkel krachtig bestrijden, maar dat is wat simpeler gezegd dan gedaan.
pi_178678706
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2018 18:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat het averechts werkt.
Het is inderdaad zo dat mensensmokkelaren grootschalig misbruik maken van de welwillendheid van hulporganisaties. Daardoor blijft het verdienmodel overeind. Daarentegen neemt het aantal verdrinkingsdoden wél af.
  zondag 22 april 2018 @ 18:41:20 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178678776
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 18:38 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat mensensmokkelaren grootschalig misbruik maken van de welwillendheid van hulporganisaties. Daardoor blijft het verdienmodel overeind. Daarentegen neemt het aantal verdrinkingsdoden wél af.
Dat komt vrijwel alleen door wat ik hierboven al noemde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178679253
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2018 18:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat komt vrijwel alleen door wat ik hierboven al noemde.
In 2015 hebben een aantal Europese landen besloten om boten en vliegtuigen in te zetten om mensenlevens te redden. Amnesty concludeerde toen al dat het aantal verdrinkingsdoden drastisch daalde. Het is niet alleen de Lybische marine die daar aan heeft bijgedragen.
  zondag 22 april 2018 @ 19:11:36 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178679396
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 19:05 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

In 2015 hebben een aantal Europese landen besloten om boten en vliegtuigen in te zetten om mensenlevens te redden. Amnesty concludeerde toen al dat het aantal verdrinkingsdoden drastisch daalde.
Dat is niet waar. In 2016 verdronken meer mensen dan in 2015.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)en-in-2016~ae8bd122/
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178679705
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 11:27 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Het is niet heel vreemd dat er vluchtelingen door verschillende lidstaten worden opgenomen omdat zowel Griekenland als Italië de stroom aan vluchtelingen niet meer aan kunnen. Dat die mensen dan opeens geen vluchtelingen meer zijn is flauwekul.
Het is inderdaad logisch dat Griekenland en Italië vluchtelingen doorstuurt.

Alleen niet naar Nederland. Doorsturen naar landen waar nog veel ruimte is: Saudie Arabië, Canada, Brazilië, enz.
pi_178679860
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 14:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die zien je aankomen. _O-
Hoe zie je dat voor je?
"Euhhh, we hebben nog wat ongewenste Eritreeërs over, mott'n jullie die?"

[..]

Je kunt hier om lachen, maar wat ik beschrijf is niets anders dat het VN vluchtelingenverdrag.

Veel onwetenden denken dat het VN vluchtelingenverdrag voorschrijft dat Nederland vluchtelingen moet huisvesten, maar dat is helemaal niet het geval.

Een land mag, volgens dat verdrag, vluchtelingen aan de grens niet beletten het land te betreden. That's it.

Nergens staat dat het land die vluchtelingen/vreemdelingen dan moet huisvesten, voeden, gezondheidszorg geven, enzovoort. Laat staan dat dit ook nog allemaal gratis zou moeten! Dat zou natuurlijk een malle situatie zijn.

En toch - deze malle situatie is in Nederland helaas de praktijk.
  zondag 22 april 2018 @ 20:16:20 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178681204
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 19:28 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je kunt hier om lachen, maar wat ik beschrijf is niets anders dat het VN vluchtelingenverdrag.
Ja, want er leven hordes vluchtelingen al jaren in Canada en Groenland door een lokaal conflict?
quote:
Veel onwetenden denken dat het VN vluchtelingenverdrag voorschrijft dat Nederland vluchtelingen moet huisvesten, maar dat is helemaal niet het geval.

Een land mag, volgens dat verdrag, vluchtelingen aan de grens niet beletten het land te betreden. That's it.

Nergens staat dat het land die vluchtelingen/vreemdelingen dan moet huisvesten, voeden, gezondheidszorg geven, enzovoort. Laat staan dat dit ook nog allemaal gratis zou moeten! Dat zou natuurlijk een malle situatie zijn.

En toch - deze malle situatie is in Nederland helaas de praktijk.
Lees jij hoofdstuk 4 van dat verdrag anders even. Ik heb speciaal artikel 23 even voor je uitgelicht.

quote:
Artikel 23. Ondersteuning van overheidswege
De Verdragsluitende Staten zullen de rechtmatig op hun grondgebied verblijvende vluchtelingen, wat de ondersteuning en bijstand van overheidswege ter voorziening in het levensonderhoud betreft, op dezelfde wijze als hun onderdanen behandelen.
pi_178681704
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2018 19:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is niet waar. In 2016 verdronken meer mensen dan in 2015.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)en-in-2016~ae8bd122/
Pardon, ik bedoel in het jaar 2015 zelf, direct nadat er boten en vliegtuigen werden ingezet. Niet in vergelijking met 2016; waarvoor het IOM en UHNCR zelf als verklaring geven dat het delen van informatie over sterfgevallen makkelijker is geworden. Daarnaast gaan mensensmokkelaars geraffineerder te werk door vluchtelingen een gevaarlijkere route te laten varen. Bovendien vallen veel van de doden buiten

"For example, Figure 12 shows that from 2014 through 2016, IOM reports of dead and missing people were recorded over a larger area than broadcast warnings. They also appear to cover a broader area than NGO-led rescues observed from July to October 2016, though this may be due to imprecise reporting of the location of deaths. Reports also identify incidents to the east of Libya and off the Egyptian coast (not shown), a region in which migrant or refugee vessels periodically go missing, but where rescue capacity seems far more limited. Although there appear to be fewer migrant and refugee departures in that area, the distance between these departure points and rescue boats’ typical positions makes it unlikely that an emergency rescue could be conducted in a timely fashion."

https://publications.iom.(...)_volume_3_part_1.pdf
pi_178681927
Wat moet ik me voorstellen bij extreem rechts? Wapenstokken en swastika's?
pi_178683083
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
Dat jij een nieuwe definitie verzint is heel leuk bedacht, maar verder is het natuurlijk hetzelfde als niets zeggen.
Dat er op een gegeven moment bedacht is dat migranten "op zoek naar een beter leven", die vanuit de gehele wereld vele duizenden km,s reizen om in een paar rijke landen asiel aan te vragen, allemaal maar vluchteling te noemen, dat is natuurlijk volslagen absurd.
En ga alsjeblieft niet mee in die frame, want zo houd je de asielindustrie en mensensmokkel alleen maar in stand.
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 19:23 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het is inderdaad logisch dat Griekenland en Italië vluchtelingen doorstuurt.

Alleen niet naar Nederland. Doorsturen naar landen waar nog veel ruimte is: Saudie Arabië, Canada, Brazilië, enz.
Canada en Brazilie ?
Waarom zo ver weg, genoeg veilige landen in (Noord)Afrika hoor, Marokko ofzo....

En net alsof een arm land als Brazilie zit te wachten op economische migranten uit Ghana, Somalie of Eritrea 8)7
  zondag 22 april 2018 @ 22:02:01 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178683121
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:39 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Pardon, ik bedoel in het jaar 2015 zelf, direct nadat er boten en vliegtuigen werden ingezet. Niet in vergelijking met 2016; waarvoor het IOM en UHNCR zelf als verklaring geven dat het delen van informatie over sterfgevallen makkelijker is geworden.
Slap excuus, het had nauwelijks effect. Maar weet je wat echt hielp en helpt? Het afsluiten van de wegen. De Turkijke-deal. Het trainen van de Lybische kustwacht. Terugslepen van boten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178683379
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:00 schreef bluemoon23 het volgende:

Dat er op een gegeven moment bedacht is dat migranten "op zoek naar een beter leven", die vanuit de gehele wereld vele duizenden km,s reizen om in een paar rijke landen asiel aan te vragen, allemaal maar vluchteling te noemen, dat is natuurlijk volslagen absurd.
En ga alsjeblieft niet mee in die frame, want zo houd je de asielindustrie en mensensmokkel alleen maar in stand.

Dus het is puur toeval dat zodra ergens oorlog uitbreekt er gelijktijdig een grote groep in zo’n land denkt dat ze beter op zoek kunnen naar een (financieel) beter leven?

Weer wat geleerd.
pi_178683396
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:51 schreef havanagila het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij extreem rechts? Wapenstokken en swastika's?
Identitair Verzet is geweldloos. Dit in tegenstelling tot de Anti Fascistische Actie die een van de meeste gewelddadige groepering in Nederland is en door de veiligheidsdiensten in de gaten word gehouden.

Alleen dat wordt in het artikel een 'linkse groepering' genoemd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178683440
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus het is puur toeval dat zodra ergens oorlog uitbreekt er gelijktijdig een grote groep in zo’n land denkt dat ze beter op zoek kunnen naar een (financieel) beter leven?

Weer wat geleerd.
Als ik huis en haard moest achterlaten en zou vermoeden dat ik de komende 10,20 jaar niet meer terug kan gaan zou ik ook niet in een tentenkamp in het eerste de beste veilige land blijven hangen - maar actief kiezen voor een land waar ik 20 jaar wil doorbrengen.

Maakt dit mij nu een gelukszoeker ?
pi_178683488
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2018 22:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Slap excuus, het had nauwelijks effect. Maar weet je wat echt hielp en helpt? Het afsluiten van de wegen. De Turkijke-deal. Het trainen van de Lybische kustwacht. Terugslepen van boten.
Waaruit blijkt dan dat het nauwelijks effect heeft? Bovendien; effect op wat precies? Dit is geen conclusie die de IOM en UNHCR zelf ergens bevestigen of aanwijzen als een van de oorzaken van de verdrinkingsdoden.
pi_178683523
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Identitair Verzet is geweldloos. Dit in tegenstelling tot de Anti Fascistische Actie die een van de meeste gewelddadige groepering in Nederland is en door de veiligheidsdiensten in de gaten word gehouden.

Alleen dat wordt in het artikel een 'linkse groepering' genoemd.
De oprichter van het Identitair Verzet is in het verleden schuldig bevonden aan het bekladden van joodse graven met hakenkruizen. Ik acht de kans vrij groot dat dit vergrijp zijn actiegroep toch een beetje besmet.
pi_178683533
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja, want er leven hordes vluchtelingen al jaren in Canada en Groenland door een lokaal conflict?

[..]

Lees jij hoofdstuk 4 van dat verdrag anders even. Ik heb speciaal artikel 23 even voor je uitgelicht.

[..]

Artikel 23 spreekt duidelijk over "voorziening in het levensonderhoud" - meer niet.

Dat is onze beroemde Bed, Bad en Brood regeling.

Geen gratis huis, gratis gezondheidszorg, gratis onderwijs, gratis juridische bijstand, geen automatische verblijfsvergunning, enzovoort.
pi_178683676
@Bivox,
Er zijn maar iets van een dozijn landen in de wereld die het VN vluchtelingenverdrag net zo ruim interpreteren als Nederland.

Volkomen absurd als je het mij vraagt.....
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:18 schreef VEM2012 het volgende:
Dus het is puur toeval dat zodra ergens oorlog uitbreekt er gelijktijdig een grote groep in zo’n land denkt dat ze beter op zoek kunnen naar een (financieel) beter leven?

Weer wat geleerd.
Nee, dat is zeker geen toeval.
Ze weten immers dat de Westerse landen hun toch wel opvangen, het verleden heeft dat wel uitgewezen.
En gratis geld krijgen ze ook, dat is zelfs in de diepste binnenlanden van Afrika wel bekend ondertussen.
Dus hun denkwijze klopt wel.

Alleen zijn ze zodra ze duizenden km's reizen en door vele veilige landen trekken, dan zijn ze in feite geen vluchteling meer, maar slechts economisch migrant.

[ Bericht 8% gewijzigd door bluemoon23 op 22-04-2018 22:42:47 ]
pi_178683758
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 22:22 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Als ik huis en haard moest achterlaten en zou vermoeden dat ik de komende 10,20 jaar niet meer terug kan gaan zou ik ook niet in een tentenkamp in het eerste de beste veilige land blijven hangen - maar actief kiezen voor een land waar ik 20 jaar wil doorbrengen.

Maakt dit mij nu een gelukszoeker ?
Volgens sommigen hier wel. Vaak figuren die geen flikker bijdragen aan de welvaart hier, maar er wel een flinke claim op willen leggen op basis van ‘ik was er eerder’.
pi_178683782
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, dat is zeker geen toeval.
Ze weten immers dat de Westerse landen hun toch wel opvangen, het verleden heeft dat wel uitgewezen.
En gratis geld krijgen ze ook, dat is zelfs in de diepste binnenlanden van Afrika wel bekend ondertussen.
Dus hun denkwijze klopt wel.

Alleen zijn ze zodra ze duizenden km's reizen en door vele veilige landen trekken, dan in feite geen vluchteling meer, maar slechts economisch migrant.
Jij zou lekker jezelf door IS laten onthoofden, of desnoods wegkwijnen in een tentenkamp. Want zo fatsoenlijk ben jij natuurlijk wel.
pi_178683841
Niet uit je nek kletsen met je onthoofden door IS en kampen...

We hebben het over vluchtelingen uit bijvoorbeeld Syrie he ?
Die zitten dus niet meer in Syrie, maar in bijvoorbeeld Turkije.
Veel Syriers die huren een huis in Turkije en hebben daar een baantje, en dat is natuurlijk geen vetpot, maar je bent wel veilig.

Geen enkele noodzaak dan om naar het dichtbevolkte WestEuropa te trekken en daar de burgers tot last te zijn.
pi_178683903
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:46 schreef bluemoon23 het volgende:
Niet uit je nek kletsen met je onthoofden door IS en kampen...

We hebben het over vluchtelingen uit bijvoorbeeld Syrie he ?
Die zitten dus niet meer in Syrie, maar in bijvoorbeeld Turkije.
Veel Syriers die huren een huis in Turkije en hebben daar een baantje, en dat is natuurlijk geen vetpot, maar je bent wel veilig.

Geen enkele noodzaak dan om naar het dichtbevolkte WestEuropa te trekken en daar de burgers tot last te zijn.
https://www.google.nl/amp(...)nkampen-turkije.html

Allemaal leugens zeker. Ze hebben gewoon een prima leven daar in Turkije.

En vertel eens de drie meest zware incidenten die jij persoonlijk met vluchtelingen hebt gehad. Ik ben razend benieuwd.
pi_178684026
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:46 schreef bluemoon23 het volgende:
Niet uit je nek kletsen met je onthoofden door IS en kampen...

We hebben het over vluchtelingen uit bijvoorbeeld Syrie he ?
Die zitten dus niet meer in Syrie, maar in bijvoorbeeld Turkije.
Veel Syriers die huren een huis in Turkije en hebben daar een baantje, en dat is natuurlijk geen vetpot, maar je bent wel veilig.

Geen enkele noodzaak dan om naar het dichtbevolkte WestEuropa te trekken en daar de burgers tot last te zijn.
Huren een huis in Turkije. Natuurlijk. Villa bedoel je dan zeker. Al die berichten over duizenden die vastzitten in tentenkampen zijn leugens van de policor.
  maandag 23 april 2018 @ 05:18:06 #95
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178686257
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Identitair Verzet is geweldloos. Dit in tegenstelling tot de Anti Fascistische Actie die een van de meeste gewelddadige groepering in Nederland is en door de veiligheidsdiensten in de gaten word gehouden.
Alleen dat wordt in het artikel een 'linkse groepering' genoemd.
En 'linkse activisten', of alleen 'activisten' |:(

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 22:27 schreef Captainp00face het volgende:
De oprichter van het Identitair Verzet is in het verleden schuldig bevonden aan het bekladden van joodse graven met hakenkruizen. Ik acht de kans vrij groot dat dit vergrijp zijn actiegroep toch een beetje besmet.
En die informatie heb je van Antifa _O- maar vertel nou eens, mocht het waar zijn: heeft ID ergens wat hakenkruizen neergezet? Geef eens aan hoe dit 'zijn' actiegroep (ja is hij de leider? is hij de oprichter? bron, en dan niet van antifa/kafka) dan beïnvloed, iets wat zogenaamd meer dan 17 jaar geleden heeft plaatsgevonden?

quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:52 schreef VEM2012 het volgende:

https://www.google.nl/amp(...)nkampen-turkije.html
Allemaal leugens zeker. Ze hebben gewoon een prima leven daar in Turkije.
En vertel eens de drie meest zware incidenten die jij persoonlijk met vluchtelingen hebt gehad. Ik ben razend benieuwd.
Ohja het 'argument' dat je alleen een mening mag hebben over 'vluchtelingen' als je er minstens 3 hebt geknuffeld :') :') :') - Overigens dus aangezien Turkije volgens jou niet veilig is voor vluchtelingen: dan zijn Duitsland, Spanje, Frankrijk, Zweden, VK, Belgie ook allemaal niet veilig toch? Al die aanslagen die daar hebben plaatsgevonden door aanhangers van IS :W
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178686824
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 05:18 schreef MissGiraffe het volgende:

Ohja het 'argument' dat je alleen een mening mag hebben over 'vluchtelingen' als je er minstens 3 hebt geknuffeld :') :') :') - Overigens dus aangezien Turkije volgens jou niet veilig is voor vluchtelingen: dan zijn Duitsland, Spanje, Frankrijk, Zweden, VK, Belgie ook allemaal niet veilig toch? Al die aanslagen die daar hebben plaatsgevonden door aanhangers van IS :W
Is de Nederlandse taal voor jou een beetje te moeilijk ofzo?

Iemand klaagt over last hebben van vluchtelingen, nou dan vraag ik naar de incidenten.

En nergens stel ik dat Turkije gevaarlijk is vanwege IS.

Met dit soort reacties ben je wel heerlijk vooroordeelbevestigend bezig als het gaat om de cognitieve vermogens van pvv-ers en aanverwante ‘denkers’.
pi_178687084
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:17 schreef VEM2012 het volgende:

Iemand klaagt over last hebben van vluchtelingen, nou dan vraag ik naar de incidenten.

In het algemeen kan gesteld worden dat er zeker incidenten met vluchtelingen (in met name de AZC's) zijn geweest. Daarnaast drukt de opvang van mensen die niet of nauwelijks participeren in onze maatschappij op onze sociale uitgaven (met name bijstand en zorg). Om het dan nog maar niet te hebben over de huidige woningnood.

Daarnaast dekt de term 'vluchteling' natuurlijk bij lange na niet alle opvang. We hebben het dan wel over opvang is ons land van échte vluchtelingen, asielzoekers, economische migranten, gelukszoekers en wettelijke illegalen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178687276
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

In het algemeen kan gesteld worden dat er zeker incidenten met vluchtelingen (in met name de AZC's) zijn geweest. Daarnaast drukt de opvang van mensen die niet of nauwelijks participeren in onze maatschappij op onze sociale uitgaven (met name bijstand en zorg). Om het dan nog maar niet te hebben over de huidige woningnood.

Daarnaast dekt de term 'vluchteling' natuurlijk bij lange na niet alle opvang. We hebben het dan wel over opvang is ons land van échte vluchtelingen, asielzoekers, economische migranten, gelukszoekers en wettelijke illegalen.
Er zijn icidenten met zo’n beetje iedere groep die hier al dan niet tijdelijk verblijven. We gaan toch ook geen Britten aan de grens tegenhouden omdat er in Amsterdam af en toe een dronken Brit voor een incident zorgt?

Dat het geld kost is waar, maar de grootste klagers kosten vaak ook geld, dus hoe hebben zij er last van dan?

Het tekort aan woningen moeten we gewoon oplossen door meer te gaan bouwen.

Aan economische vluchtelingen erger ik mijzelf ook. En echte vluchtelingen moeten we gewoon in de regio op gaan vangen. Dus ik ben ook niet volledig gelukkig met de situatie nu, maar de alternatieven die hier op tafel komen zijn volstrekt van de ratten besnuffeld. Het grenst een beetje aan: we zetten ze allemaal op een boot en een paar km voor het continent Afrika flikkeren we ze in zee en hopen dan maar dat ze kunnen zwemmen. En zo niet, hadden ze maar niet moeten komen.

En dat vanwege wat incidenten, wat kosten en omdat we onvoldoende bouwvolume hebben? Kom op.
pi_178687310
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Is de Nederlandse taal voor jou een beetje te moeilijk ofzo?

Iemand klaagt over last hebben van vluchtelingen, nou dan vraag ik naar de incidenten.

En nergens stel ik dat Turkije gevaarlijk is vanwege IS.

Met dit soort reacties ben je wel heerlijk vooroordeelbevestigend bezig als het gaat om de cognitieve vermogens van pvv-ers en aanverwante ‘denkers’.
Ook vragen naar anecdotisch bewijs. Omdat je anders al bij voorbaat verloren hebt. :')
pi_178687345
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 08:54 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ook vragen naar anecdotisch bewijs. Omdat je anders al bij voorbaat verloren hebt. :')
Ook jij bent lekker vooroordeelbevestigend bezig. Als iemand roept dat hij ergens last van heeft is de vraag ‘hoe dan’ doodnormaal. Dat is gewoon de vraag om onderbouwing.

Al was het maar omdat de mate van last ook iets zegt over de vraag ‘moeten we ze dan maar gewoon laten verdrinken?’, die door sommigen hier kennelijk volmondig met ‘ja’ wordt beantwoord.

En dat is prima, ieder zijn mening. Maar dan wil ik daar wel inhoudelijk een discussie over kunnen voeren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')