abonnement Unibet Coolblue
pi_178660430
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 21 april 2018 @ 20:26:50 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_178660445
Kramp heb ik bijna nooit last van eigenlijk
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 21 april 2018 @ 20:28:55 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178660479
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
Kramp heb ik bijna nooit last van eigenlijk
Ik ook niet behalve in Marmot van 2013 toen kostte het me bijna een half uur op Alp d'Huez. Had toen 7 uur kunnen rijden.
pi_178660504
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:17 schreef Najieto het volgende:

[..]

Schroeiend hard bij de B’s. 40 gemiddeld.
Mooi weer, weing wind, dan krijg je dat
quote:
Aantal keer weggesprongen met een groepje maar er was elke keer geen samenwerking en dan ben je kansloos tegen het peloton.
Da's bij de B heel vaak het geval, zeker als het niet waait (of als de wind verkeerd staat), dan is er (bijna) geen wegkomen aan.
quote:
Op het eind aardig leeg gereden en moest bijna lossen. Met een laatste inspanning nog net aan kunnen haken en met de massasprint ergens in de middenmoot gefinished.
Toch netjes :) Was het de eerste keer dat je meedeed?
in a crowd you lose humanity
pi_178660561
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik ook niet behalve in Marmot van 2013 toen kostte het me bijna een half uur op Alp d'Huez. Had toen 7 uur kunnen rijden.
Kramp heb ik ook niet vaak last van. Meest ironische was met de Laurent Desbiens (4x gereden, 2x kramp op de Catsberg).
In een wedstrijd (elite) in België is het er bij mij ook ooit eens vol ingeslagen. Ik zat rond de 20e plek (met nog 2 of 3 ronden te gaan), en ineens sloeg er verschrikkelijke kramp in een kuit. Gelukkig zat het peloton op een lang lint, ik kon uitklikken en een beetje bewegen, toen kwam het weer een beetje los, en ik kon net achteraan weer aansluiten. Nog wel uitgereden, maar ik moest de laatste ronden wel voorzichtig doen met aanzetten.
in a crowd you lose humanity
pi_178660737
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mooi weer, weing wind, dan krijg je dat

[..]

Da's bij de B heel vaak het geval, zeker als het niet waait (of als de wind verkeerd staat), dan is er (bijna) geen wegkomen aan.

[..]

Toch netjes :) Was het de eerste keer dat je meedeed?
Nee 3e keer ofzo. Het bevalt me wel, zeker nu er een aantal lokale koersen niet doorgaan. Vind het een heerlijke training.
pi_178660785
Ik had speling op m'n balhoofd. Lagers (laten) vervangen maar het voelt nog steeds niet helemaal stabiel. Wat zou het kunnen zijn? Behalve mijn zelfvertrouwen.
Aldus.
  zaterdag 21 april 2018 @ 20:54:43 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_178660848
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:50 schreef Z het volgende:
Ik had speling op m'n balhoofd. Lagers (laten) vervangen maar het voelt nog steeds niet helemaal stabiel. Wat zou het kunnen zijn? Behalve mijn zelfvertrouwen.
Zit hij wel goed vastgemaakt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_178660975
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zit hij wel goed vastgemaakt?
Volgens mij wel. Zelf ook nog een keer gedaan.
Aldus.
pi_178661138
Speling in het balhoofd komt meestal omdat 'ie niet strak genoeg is afgesteld.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:25:15 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178661449
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:50 schreef Z het volgende:
Ik had speling op m'n balhoofd. Lagers (laten) vervangen maar het voelt nog steeds niet helemaal stabiel. Wat zou het kunnen zijn? Behalve mijn zelfvertrouwen.
Wat bedoel je met het voelt nog niet stabiel, zit er nog steeds speling op het balhoofd? Dit kan je controleren door de voorband (goed hard opgepompt) te laten stuiteren, hoor je dan "brrr" dan is het niet goed als het stil is behalve het geluid vd band op de weg is het wel goed.
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:28:04 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178661518
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:45 schreef Najieto het volgende:

[..]

zeker nu er een aantal lokale koersen niet doorgaan.
Hier ook, het gaat imo niet best. Veel wedstrijden gaan niet door en dat is een tendens die voortzet. Ik rijd dan amateurs maar er zijn nog anper wedstrijden op de kalender voor amateurs, meeste zijn combi met sportklasse en juniores en een handjevol combi met elite en slechts een paar alleen voor amateurs.
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:28:40 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_178661539
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hier ook, het gaat imo niet best. Veel wedstrijden gaan niet door en dat is een tendens die voortzet.
Te weinig renners, vrijwilligers of te veel gedoe met regels?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:31:50 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178661608
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Te weinig renners, vrijwilligers of te veel gedoe met regels?
Allemaal denk ik, te weinig renners soms, soms te weinig sponsors en soms te weinig draagvlak om te organiseren. Je ziet toch veel oude van dagen die veel hooi op de vork nemen en als die te oud worden wie neemt het dan over.
pi_178661998
Hier staat elke koers wel minimaal 60 amateurs aan de start en als je bij sommige koersen niet op tijd inschrijft ben je gewoon te laat (en dan heb ik het over maanden van te voren)..leeft hier aardig in Friesland, Groningen en Drenthe heb ik het idee.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:50:13 #16
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178662051
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:47 schreef Patroon het volgende:
Hier staat elke koers wel minimaal 60 amateurs aan de start en als je bij sommige koersen niet op tijd inschrijft ben je gewoon te laat (en dan heb ik het over maanden van te voren)..leeft hier aardig in Friesland, Groningen en Drenthe heb ik het idee.
Tja dat vind ik dus niet veel, en das misschien in het voorjaar zo maar als het zomer wordt dan is het gedaan voor velen.
pi_178662163
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tja dat vind ik dus niet veel, en das misschien in het voorjaar zo maar als het zomer wordt dan is het gedaan voor velen.
Een criterium met 60 is gewoon zat. Maar weet dat de wedstrijden in midden NL of zuiden drukker is.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:56:56 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178662207
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Een criterium met 60 is gewoon zat. Maar weet dat de wedstrijden in midden NL of zuiden drukker is.
Nouja, de wedstrijden die er nog zijn, zijn over 't algemeen best goed bezocht en bezet. Maar overal kan ik toch wel met zekerheid zeggen dat er veel meer koersen van de kalender zijn verdwenen dan er zijn teruggekeerd.

En dan heb ik 't over de laatste 10 jaar.
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:00:45 #19
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_178662284
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nouja, de wedstrijden die er nog zijn, zijn over 't algemeen best goed bezocht en bezet. Maar overal kan ik toch wel met zekerheid zeggen dat er veel meer koersen van de kalender zijn verdwenen dan er zijn teruggekeerd.

En dan heb ik 't over de laatste 10 jaar.
Die dingen organiseren lijkt me ook een erg saaie en ondankbare taak. Kan me goed voorstellen dat jongere lui daar geen trek in hebben, die gaan liever fietsen.
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:23:03 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_178662761
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:00 schreef Stoffa het volgende:

[..]

Die dingen organiseren lijkt me ook een erg saaie en ondankbare taak. Kan me goed voorstellen dat jongere lui daar geen trek in hebben, die gaan liever fietsen.
Naja 't is eerder zo dat mensen er geen tijd voor hebben. Je moet maar van alles en nog wat en niemand heeft zin om nog vrijwilligerswerk ernaast te doen.

Hoeveel van de mensen hier doen vrijwilligerswerk?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:24:35 #21
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_178662808
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Naja 't is eerder zo dat mensen er geen tijd voor hebben. Je moet maar van alles en nog wat en niemand heeft zin om nog vrijwilligerswerk ernaast te doen.

Hoeveel van de mensen hier doen vrijwilligerswerk?
Persoonlijk spuug ik op vrijwilligerswerk.
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:27:14 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_178662875
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:24 schreef Stoffa het volgende:

[..]

Persoonlijk spuug ik op vrijwilligerswerk.
Want?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:40:33 #23
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_178663105
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Want?
Simpelweg totaal geen interesse voor niets te gaan werken. Ook ivm weinig tijd maar überhaupt no way.

Onze maatschappij is de laatste jaren steeds individualistischer geworden. Ik ben, denk ik, dan ook echt een kind van mijn tijd. Mensen van mijn generatie hebben sterk minder behoefte (maar ook tijd) om dingen voor de groep te doen. Dat zie je overigens op vele fronten terug, niet alleen het al dan niet organiseren van wielerkoersen.

Men wil ze wel rijden, maar niet organiseren. En als teveel mensen zo denken stort de boel in.
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:49:10 #24
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_178663309
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Naja 't is eerder zo dat mensen er geen tijd voor hebben. Je moet maar van alles en nog wat en niemand heeft zin om nog vrijwilligerswerk ernaast te doen.

Hoeveel van de mensen hier doen vrijwilligerswerk?
ik wel, ben lid van 2 verenigingen en snap dat daarbij ook vrijwilligerswerk hoort, zodat de club draaiende gehouden kan worden.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_178664270
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:40 schreef Stoffa het volgende:

[..]

Simpelweg totaal geen interesse voor niets te gaan werken. Ook ivm weinig tijd maar überhaupt no way.

Onze maatschappij is de laatste jaren steeds individualistischer geworden. Ik ben, denk ik, dan ook echt een kind van mijn tijd. Mensen van mijn generatie hebben sterk minder behoefte (maar ook tijd) om dingen voor de groep te doen. Dat zie je overigens op vele fronten terug, niet alleen het al dan niet organiseren van wielerkoersen.

Men wil ze wel rijden, maar niet organiseren. En als teveel mensen zo denken stort de boel in.
Eerlijk gezegd ben ik net zo. Ik werk 40u pw en fiets daarnaast nog 15u. Ben allang blij als ik eens thuis ben.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 22 april 2018 @ 00:14:02 #26
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_178665011
Zijn er mensen van hier die meedoen met de Kingsride de 28e? Zou met iemand gaan maar ze heeft een blessure. Ik doe de korte route (80k).
  zondag 22 april 2018 @ 01:20:19 #27
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_178665578
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ben ik net zo. Ik werk 40u pw en fiets daarnaast nog 15u. Ben allang blij als ik eens thuis ben.
Vrijwilligerswerk voor sport zit er al een tijd niet meer in. 46+upw en daarnaast besteed ik 20-25upw vrijwillig aan onderzoeksdoeleinden. Alle uren die dan nog vrij zijn besteed ik aan zelf sporten of sociale gelegenheden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  Moderator zondag 22 april 2018 @ 06:22:30 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_178667221
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 01:20 schreef No-P het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk voor sport zit er al een tijd niet meer in. 46+upw en daarnaast besteed ik 20-25upw vrijwillig aan onderzoeksdoeleinden. Alle uren die dan nog vrij zijn besteed ik aan zelf sporten of sociale gelegenheden.
Maar die onderzoeksdoeleinden zijn dan ook vrijwillig, die tellen ook. Niet alles hoeft voor sport

Ik sta vandaag de hele dag als vrijwilliger bij een wedstrijd :Y en daarnaast doe ik de website van onze vereniging
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 22 april 2018 @ 07:52:11 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_178667333
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:40 schreef Stoffa het volgende:

[..]

Simpelweg totaal geen interesse voor niets te gaan werken. Ook ivm weinig tijd maar überhaupt no way.

Onze maatschappij is de laatste jaren steeds individualistischer geworden. Ik ben, denk ik, dan ook echt een kind van mijn tijd. Mensen van mijn generatie hebben sterk minder behoefte (maar ook tijd) om dingen voor de groep te doen. Dat zie je overigens op vele fronten terug, niet alleen het al dan niet organiseren van wielerkoersen.

Men wil ze wel rijden, maar niet organiseren. En als teveel mensen zo denken stort de boel in.
Zonde, zeker omdat je je realiseert dat door je eigen gedrag verenigingen/wedstrijden ten onder gaan.
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:49 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

ik wel, ben lid van 2 verenigingen en snap dat daarbij ook vrijwilligerswerk hoort, zodat de club draaiende gehouden kan worden.
^O^
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ben ik net zo. Ik werk 40u pw en fiets daarnaast nog 15u. Ben allang blij als ik eens thuis ben.
Snap ik, maar het hoeft niet zo te zijn dat het uren per week kost. Ik doe sinds kort de ledenadministratie, kost me een kwartier per week maar daardoor hoeft de secretaris het niet meer te doen. Als iedereen van een vereniging een kwartier per week aan de verenging besteed zou dat genoeg zijn, alleen is het nu zo dat er een hoop niets doen en een paar 5-10 uur per week er in steken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_178667448
Ik vind vrijwilligerswerk wel belangrijk en leuk om te doen, heb eigenlijk altijd wel gedaan vanaf mijn 18e (commissies bij sportverenigingen, bestuur lokale afdeling NGO, etc). Twee/drie jaar geleden vanwege drukke werkschema gestopt, omdat het wel tijdrovend is en je sommige dingen enkel goed kan doen als je er significant tijd instopt (alhoewel Kano's voorbeeld een hele goede is hoe je effectief kan bedragen met minimale hoeveelheid tijd).

Zat pas weer te denken dat ik weer iets moet op gaan pakken, maar ja, dat gaat weer ten koste van andere activiteiten zoals fietsen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 22 april 2018 @ 08:35:53 #31
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178667675
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 07:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zonde, zeker omdat je je realiseert dat door je eigen gedrag verenigingen/wedstrijden ten onder gaan.

[..]

^O^

[..]

Snap ik, maar het hoeft niet zo te zijn dat het uren per week kost. Ik doe sinds kort de ledenadministratie, kost me een kwartier per week maar daardoor hoeft de secretaris het niet meer te doen. Als iedereen van een vereniging een kwartier per week aan de verenging besteed zou dat genoeg zijn, alleen is het nu zo dat er een hoop niets doen en een paar 5-10 uur per week er in steken.
Je hebt gelijk hoor, toch willen de meesten er niet aan beginnen. Ik zit zelf in 2 verenigingen; 1 voor de wielren en de tuinvereniging. Voor die laatste doe ik regelmatig iets. Maar dat is meer opruimen, snoeien schoonmaken etc.Klusjes vind ik wel oke, maar echt in het bestuur ofzo nee dat zou ik niet hoeven.

Je kan er veel tijd aan besteden en 't levert vaak ook klachten op. Dit voorjaar CK algemeen op de club, gaan er leden zitten klagen dat ze liever CK per categorie willen, want dan kunnen ze ook eens winnen. :')

En op de tuin doe ik altijd wilgen knotten langs het pad, knot ik niet dan klagen ze over de takken die over het pad hangen knot ik wel dan zeggen ze nou wel een kale boel weer zo. :')
pi_178668799
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:47 schreef Patroon het volgende:
Hier staat elke koers wel minimaal 60 amateurs aan de start en als je bij sommige koersen niet op tijd inschrijft ben je gewoon te laat (en dan heb ik het over maanden van te voren)..leeft hier aardig in Friesland, Groningen en Drenthe heb ik het idee.
Het gaat hier ook niet heel goed hoor. Voor Bronneger hebben wij een flink tekort. Sponsoren zoeken is lastig. Vrijwilligers idem. Er is de laatste jaren een aantal koersen verdwenen. Qua deelnemers is er echter geen probleem. Genoeg animo.

Daarom is het mij echt een enorme doorn in het oog dat de KNWU het toestaat dat al die amateurs in hun private teampjes rijden. Ik vind dat zo zielig hè? :')

Ga gewoon bij een club rijden en zorg ervoor dat je sponsorgeld naar de club gaat. Zij organiseren koersen. Je ziet die lui ook nooit iets organiseren. Wanneer iedereen dat zou doen, zou het snel afgelopen zijn.
pi_178668852
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Naja 't is eerder zo dat mensen er geen tijd voor hebben. Je moet maar van alles en nog wat en niemand heeft zin om nog vrijwilligerswerk ernaast te doen.

Hoeveel van de mensen hier doen vrijwilligerswerk?
Ikke. Help mee met het organiseren van meerdere koersen. ‘s Ochtends helpen met opbouwen, daarna zelf koersen en vervolgens rondemister/fotograaf/en wat nog niet meer spelen. Aan het einde van de dag afbreken.

Uiteindelijk heb je een vet gezellige dag! Ik vind het wel heel dankbaar werk. Vooral omdat je tientallen mensen ziet genieten en zelf ook geniet van de sfeer.

En ja; vrijwilliger en zelf koersen is prima te combineren.
  zondag 22 april 2018 @ 11:22:13 #34
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_178670140
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 07:52 schreef kanovinnie het volgende:
Zonde, zeker omdat je je realiseert dat door je eigen gedrag verenigingen/wedstrijden ten onder gaan.
Mja even voor de goede orde: ik koers ook niet he, sterker nog: ik ben überhaupt geen lid van een vereniging. Ik rij vrijwel al mijn ritten solo, en dat wil ik graag zo houden.
Tis dus niet alsof ik alleen neem en niet geef ofzo.
Het is natuurlijk ook vrij voor de hand liggend, als iemand die wel vrijwilligerswerk doet, op een hautaine manier te reageren op iemand die dat niet doet, maar de maatschappelijke tendens richting een meer individualistische levensstijl is en blijft zo.
  zondag 22 april 2018 @ 11:52:42 #35
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_178670680
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 08:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, toch willen de meesten er niet aan beginnen. Ik zit zelf in 2 verenigingen; 1 voor de wielren en de tuinvereniging. Voor die laatste doe ik regelmatig iets. Maar dat is meer opruimen, snoeien schoonmaken etc.Klusjes vind ik wel oke, maar echt in het bestuur ofzo nee dat zou ik niet hoeven.

Je kan er veel tijd aan besteden en 't levert vaak ook klachten op. Dit voorjaar CK algemeen op de club, gaan er leden zitten klagen dat ze liever CK per categorie willen, want dan kunnen ze ook eens winnen. :')

En op de tuin doe ik altijd wilgen knotten langs het pad, knot ik niet dan klagen ze over de takken die over het pad hangen knot ik wel dan zeggen ze nou wel een kale boel weer zo. :')
Oh, mensen klagen inderdaad altijd wel ja.
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 10:14 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ikke. Help mee met het organiseren van meerdere koersen. ‘s Ochtends helpen met opbouwen, daarna zelf koersen en vervolgens rondemister/fotograaf/en wat nog niet meer spelen. Aan het einde van de dag afbreken.

Uiteindelijk heb je een vet gezellige dag! Ik vind het wel heel dankbaar werk. Vooral omdat je tientallen mensen ziet genieten en zelf ook geniet van de sfeer.

En ja; vrijwilliger en zelf koersen is prima te combineren.
Idem hier met evenementen bij de sportclub. Niet dat ik het organiserende talent achter alles was, maar meer links en rechts helpen.
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 11:22 schreef Stoffa het volgende:

[..]

Mja even voor de goede orde: ik koers ook niet he, sterker nog: ik ben überhaupt geen lid van een vereniging. Ik rij vrijwel al mijn ritten solo, en dat wil ik graag zo houden.
Tis dus niet alsof ik alleen neem en niet geef ofzo.
Dat scheelt inderdaad wel een hoop ja :P
quote:
Het is natuurlijk ook vrij voor de hand liggend, als iemand die wel vrijwilligerswerk doet, op een hautaine manier te reageren op iemand die dat niet doet, maar de maatschappelijke tendens richting een meer individualistische levensstijl is en blijft zo.
_O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zondag 22 april 2018 @ 12:21:42 #36
73911 ultra_ivo
pi_178671188
Ik ben voorzitter bij een vereniging en secretaris bij de andere. Daarnaast doe ik een deel van de publiciteit en steek m'n handen uit als er bij een brevet wat gedaan moet worden. Gisteren bijvoorbeeld de organisator geassisteerd bij de inschrijving.
  FOK!fotograaf zondag 22 april 2018 @ 12:23:31 #37
73911 ultra_ivo
pi_178671231
Etens/drinklijstje van gisteren (300km)

-7 bidons van 750ml
-2,5 liter cola onderweg
-1 flesje AA drink
-2x cola bij een stop
-1x bru bij een stop.

-belegd broodje in Ciney
-Tagliatelli Scampi in Eghezée
-2 ijsjes
-zakje chips
-mattentaartje
-stuk of 5-6 repen onderweg
pi_178671807
echt tijdrovend vrijwilligerswerk word toch vooral gedaan door gepensioneerden, zeker mensen die met de vut konden met 58 hebben dan zeeën van tijd om wat te regelen. Maar ja, de vut is niet meer doorwerken tot je versleten bent zal je. Daar gaan de komende jaren nog een heleboel verrenigigen last van krijgen

Zelf hou ik het op wat kleine hand en span diensten, cross parcours uitzetten en onderhouden etc.
eten!!!
  zondag 22 april 2018 @ 15:52:22 #39
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178674890
Ik ben een kind van deze tijd ik train alleen en verder zit ik op mijn zolderkamer.

Dat is de maatschappelijke tendens.
pi_178675742
Iemand ervaring met fulcrum racing quattro ? Ik zoek een goed allround setje zodat ik niet telkens hoef te wisselen. Heb nu 55 mm carbon velgen maar die hebben veel last van de wind en zijn niet echt geschikt om te koersen. Heb ook een cheap alu setje maar wil die eigenlijk niet meer gebruiken omdat ik dan ook elke keer remblokken moet wisselen en die is ook niet bepaald stijf te noemen. Ze kosten nu 850 bij mantel. Lijkt me wel een schappelijke prijs?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')