abonnement Unibet Coolblue
pi_178656365
quote:
Honderden neonazi’s kwamen gisteren op de geboortedag van Adolf Hitler samen voor een tweedaags festival. Het ‘Schild und Schwert’-festival vind plaats in Ostritz, een kleine Oost-Duitse stad. Het festival trekt vooral veel Oost-Europese extremisten aan.

In Ostritz (Duitsland) wordt dit weekend een groot politiekorps ingezet om geweld tijdens het ‘Schild und Schwert’-festival (Shield and Sword of SS) te vermijden. Het festival eert Adolf Hitler en vindt plaats nabij de Poolse en Tsjechische grenzen. Het festival duurt tot en met zondag.

Politieke gebeurtenis
“Je zult de politie op elke hoek van elke straat zien staan”, vertelde de plaatselijke politiechef aan een regionale krant. Honderden agenten uit verschillende staten houden gedurende het festival een oogje in het zeil. Ook de Poolse autoriteiten zetten extra patrouilles in. De politie arresteerde al een 31-jarige man die een illegale “Heil Hitler”-groet maakte.

In totaal zakten al een duizendtal neonazi’s af naar het festival in Ostritz. Organisatoren beweren dat het festival - met extreemrechtse muziek, toespraken, gevechtssporten, een tatoeageconventie en kraampjes - een politieke gebeurtenis is.

Geen plaats in maatschappij
“We kunnen niet toestaan dat neonazi’s uit Duitsland en de rest van Europa komen feesten ter ere van de Führer’s verjaardag,” zei “Rechts Rockt Nicht” online. Ze riepen mensen op om zich te verzetten tegen het festival. “Een inhumane ideologie die Hitler en zijn daden verheerlijkt, heeft geen plaats in onze maatschappij”, zeggen de organisatoren.

De tickets voor het tweedaagse festival kosten 45 euro. De line-up van Shield and Sword bestaat uit bands die gelinkt zijn aan extreemrechtse ideologieën. Op het programma staat ook een ‘vechtnacht’ gepland, genaamd “Kampf der Nibelungen”.
“Leven is vechten”, verklaart de website van het evenement. “Het waren te allen tijde jagers die hun stam en hun thuisland verdedigden.”

https://www.hln.be/nieuws(...)s-festival~a4585d54/
FOK!kers die aanwezig zullen zijn?
pi_178656451
Bizar toch wel dat men name in oost Duitsland nog zoveel nazi sympathie is, hebben die lui dan echt niks geleerd van het verleden?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178656514
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 16:05 schreef berko13 het volgende:

[..]

FOK!kers die aanwezig zullen zijn?
Dat lijkt me toch duidelijk?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ome Adolf O+
pi_178656536
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 16:10 schreef Hathor het volgende:
Bizar toch wel dat men name in oost Duitsland nog zoveel nazi sympathie is, hebben die lui dan echt niks geleerd van het verleden?
Jarenlange onderdrukking en als minderwaardig behandeld, dan is dit het resultaat. Zelfde probleem als met IS.
pi_178656599
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 16:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Jarenlange onderdrukking en als minderwaardig behandeld, dan is dit het resultaat. Zelfde probleem als met IS.
En dan ga je maar terug verlangen naar de tijd dat miljoenen landgenoten stierven aan het front en heel je land in puin werd gebombardeerd? Ik mis de logica een beetje.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178656647
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 16:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dan ga je maar terug verlangen naar de tijd dat miljoenen landgenoten stierven aan het front en heel je land in puin werd gebombardeerd? Ik mis de logica een beetje.
Naja het feit dat ze daar onder communistisch regime hebben geleefd zal ook niet mee gewerkt hebben.
pi_178656668
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 16:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dan ga je maar terug verlangen naar de tijd dat miljoenen landgenoten stierven aan het front en heel je land in puin werd gebombardeerd? Ik mis de logica een beetje.
Dat is dan ook gelijk het verschil tussen jou en die mensen, jij bent in staat om logica te zien.
pi_178656708
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 16:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dan ga je maar terug verlangen naar de tijd dat miljoenen landgenoten stierven aan het front en heel je land in puin werd gebombardeerd? Ik mis de logica een beetje.
Merkel haar "allochtonen eerst en weg met ons" beleid helpt natuurlijk ook niet echt om hen op andere ideeën te brengen.
  zaterdag 21 april 2018 @ 16:45:23 #9
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_178657050
Klinkt gezellig, ich bin dabei!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_178657070
quote:
De politie arresteerde al een 31-jarige man die een illegale “Heil Hitler”-groet maakte.
Zo vaag dit.

En ik maar denken dat ze in Duitsland krampachtig deden over nazi's, mag je een festival houden om Hitler's geboortedag te vieren. Maar dan geen “Heil Hitler”-groet.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_178657091
Dus.. Hitler was jarig op 402...
Was hij een stoner ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 21 april 2018 @ 16:54:05 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178657152
quote:
Duizenden...
quote:
Honderden
Wat is het nou TS?
And so is the past
pi_178657226
Ik vind een verjaardag vieren sowieso al apart, maar een verjaardag vieren van iemand die niet meer leeft vind ik wel héél bijzonder.

Lijkt me logischer om bij een overledene bij de sterfdag stil te staan, dan bij een verjaardag.
pi_178657240
Trad DJ Adolf op?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178657272
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:00 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vind een verjaardag vieren sowieso al apart, maar een verjaardag vieren van iemand die niet meer leeft vind ik wel héél bijzonder.

Lijkt me logischer om bij een overledene bij de sterfdag stil te staan, dan bij een verjaardag.
Bijzondere focus heb je weer.
Met extra vezels!
pi_178657284
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 16:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dan ga je maar terug verlangen naar de tijd dat miljoenen landgenoten stierven aan het front en heel je land in puin werd gebombardeerd? Ik mis de logica een beetje.
:') Derde rijk was meer dan tweede wereldoorlog. Sterker nog, ondanks het korte bestaan, was het grootste deel van die tijd geen oorlog. Allicht streven ze naar die periode.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2018 17:04:46 ]
pi_178657291
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:03 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Bijzondere focus heb je weer.
Wat bedoel je te zeggen, en wat insinueer je met "weer"?
pi_178657346
Website van het festival ziet er overigens best leuk uit... Misschien moeten we er idd een Fok!meet van maken :P
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_178657402
Overigens ook bijzonder dat hier Oost-Europeanen op afkomen.
Betwisten Duitse neo-nazi's de Oder-Neisse grens niet meer? :?
pi_178657483
Gisteren Valkyrie (2008) gekeken, komt wel dichtbij nu.
Racist
pi_178657491
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:12 schreef Hamzoef het volgende:
Overigens ook bijzonder dat hier Oost-Europeanen op afkomen.
Betwisten Duitse neo-nazi's de Oder-Neisse grens niet meer? :?
Wat vind jij als extremist nou van mede extremisten zoals deze neo-nazi's?
pi_178657507
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:17 schreef Toga het volgende:
Gisteren Valkyrie (2008) gekeken, komt wel dichtbij nu.
Iron Sky eens proberen ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_178657508
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:18 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat vind jij als extremist nou van mede extremisten zoals deze neo-nazi's?
Ik een extremist? :?
pi_178657520
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 16:47 schreef alilami het volgende:

[..]

Zo vaag dit.

En ik maar denken dat ze in Duitsland krampachtig deden over nazi's, mag je een festival houden om Hitler's geboortedag te vieren. Maar dan geen “Heil Hitler”-groet.
Nee, en ook geen joden vergassen of zo.
Racist
pi_178657573
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:19 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, en ook geen joden vergassen of zo.
Aan de andere kant is er wel aandacht voor vechtsport. Misschien hebben de stootzakken keppeltjes op ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')