Ze gebruiken allemaal uitlaatgas, en natuurlijk gaan ze niet doen alsof heet uitlaatgas voor de aerodynamica gelijk is aan buitenlucht. Dus bij het uitaccelereren hebben ze allemaal voordeel.quote:Op zaterdag 28 april 2018 14:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Terwijl het juist Renault was die als eerste genoemd werd. Conclusie: ze doen het allemaal.
Ze willen een rechtstreeks verband tussen de stand van het gaspedaal en de output van de motor, om de rol van de coureur groot te houden. Als je dan de deur openzet voor mapping die de motor andere dingen laat doen, zal het op termijn ook weer moeilijk worden om te controleren of ze daar niet stiekem TC achtige dingen in gaan programmeren. Althans dat lijkt mij.quote:Op zaterdag 28 april 2018 14:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom men het dan niet gewoon toelaat is ook weer een raadsel.
Zoals Monaco?quote:Op zaterdag 28 april 2018 18:17 schreef Achterhoker het volgende:
Een klein foutje en je hele auto is zo goed als zeker kapot. Hoe is dit überhaupt uit te leggen aan al die andere circuits die allerlei veiligheidsmaatregelen moeten nemen?
Stratencircuit. Andere regels. En er staan en stonden wel meer stratencircuits op de kalender hoorquote:Op zaterdag 28 april 2018 18:17 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een waardeloos 'circuit' blijft dit toch ook. Een klein foutje en je hele auto is zo goed als zeker kapot. Hoe is dit überhaupt uit te leggen aan al die andere circuits die allerlei veiligheidsmaatregelen moeten nemen?
Zelfde verhaal, maar dat ligt natuurlijk net even wat anders dan die andere stratencircuits.quote:
Dat is meer zoals racen bedoeld is. Een coureur zou moeten boeten voor ieder foutje dat hij maakt. Op veel van de moderne banen komt een rijder ermee weg en dat is jammer, tenzij je natuurlijk wilt dat alle 20 auto's aan de streep komenquote:Op zaterdag 28 april 2018 18:17 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een waardeloos 'circuit' blijft dit toch ook. Een klein foutje en je hele auto is zo goed als zeker kapot. Hoe is dit überhaupt uit te leggen aan al die andere circuits die allerlei veiligheidsmaatregelen moeten nemen?
Levert wel vaak leuke races op.quote:Op zaterdag 28 april 2018 18:17 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een waardeloos 'circuit' blijft dit toch ook. Een klein foutje en je hele auto is zo goed als zeker kapot. Hoe is dit überhaupt uit te leggen aan al die andere circuits die allerlei veiligheidsmaatregelen moeten nemen?
Monaco is geen race, is gewoon een veredelde optocht.quote:
Ik vind een race veel mooier om te zien op circuits zoals Silverstone en Spa. Dit soort urban-races houden ze maar lekker in Need for Speed ofzo. Maar ja tegenwoordig draait het toch alleen maar om geld.quote:
Genoeg, maar wel alleen op het lange rechte stukquote:Op zaterdag 28 april 2018 20:54 schreef beantherio het volgende:
Racen is volgens mij ook inhalen, maar ik vrees dat we dat morgen weinig gaan zien.
Hulkenberg?quote:Op zondag 29 april 2018 09:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Even wat anders. Wat nou als RIC volgend jaar weg gaat bij RBR. Wie denken jullie dan dat daar heen gaat? Want ik zie Hartly of Gasly dat niet doen eigenlijk. Allebei flinke tegenvallers.
ik denk dat het nog wel mee gaat vallenquote:Op zaterdag 28 april 2018 20:54 schreef beantherio het volgende:
Racen is volgens mij ook inhalen, maar ik vrees dat we dat morgen weinig gaan zien.
Als het 1 van die 2 wordt denk ik toch Gasly maar ik denk dat Sainz naar RB gaat als RIC weg gaat.quote:Op zondag 29 april 2018 09:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Even wat anders. Wat nou als RIC volgend jaar weg gaat bij RBR. Wie denken jullie dan dat daar heen gaat? Want ik zie Hartly of Gasly dat niet doen eigenlijk. Allebei flinke tegenvallers.
Alonso zou mooi zijnquote:Op zondag 29 april 2018 09:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Even wat anders. Wat nou als RIC volgend jaar weg gaat bij RBR. Wie denken jullie dan dat daar heen gaat? Want ik zie Hartly of Gasly dat niet doen eigenlijk. Allebei flinke tegenvallers.
Sainz weer naast Max. Is dat handigquote:Op zondag 29 april 2018 10:04 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Als het 1 van die 2 wordt denk ik toch Gasly maar ik denk dat Sainz naar RB gaat als RIC weg gaat.
Sainz is natuurlijk de meest logische kandidaat.quote:Op zondag 29 april 2018 09:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Even wat anders. Wat nou als RIC volgend jaar weg gaat bij RBR. Wie denken jullie dan dat daar heen gaat? Want ik zie Hartly of Gasly dat niet doen eigenlijk. Allebei flinke tegenvallers.
Sainz vooral achter Max denk ik.quote:Op zondag 29 april 2018 10:27 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Sainz weer naast Max. Is dat handig
Problemen bij STR kwamen vooral door de race engineer van Verstappen, dacht ik. Een Madrileen (Sainz) versus een Catalaan (Pujolar). Die is na de switch met Kvyat ook ontslagen.quote:Op zondag 29 april 2018 10:27 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Sainz weer naast Max. Is dat handig
Mwa, zal als Ococ-Perez en Magnussen-Grojean worden.quote:Op zondag 29 april 2018 11:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Problemen bij STR kwamen vooral door de race engineer van Verstappen, dacht ik. Een Madrileen (Sainz) versus een Catalaan (Pujolar). Die is na de switch met Kvyat ook ontslagen.
Ik denk dat beide coureurs nu volwassen genoeg zijn om geen problemen met elkaar te hebben. Toen wilden ze zich beiden bewijzen goed genoeg te zijn voor Red Bull. Dat hoeven ze nu niet meer te doen.
quote:Op donderdag 26 april 2018 00:41 schreef Fir3fly het volgende:
En toen F1 een tijdje bij SBS te zien was. Helemaal vergeten.
Op SBS6 had je geen reclame...quote:Op donderdag 26 april 2018 10:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Reclames met de F1 die je kon volgen in venstertje formaat postzegel. Later hebben ze dat verandert in reclamebakjes om de haverklap door je beeld..
De Hulk naast Ves zou echt briljant zijn.quote:Op zondag 29 april 2018 10:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Sainz is natuurlijk de meest logische kandidaat.
Echter... stél dat Sainz dit seizoen volledig ondergesneeuwd zou worden door Hulk, dan wordt het een ander verhaal.
Dan zullen de namen van Hulk en Alonso ongetwijfeld ook gaan vallen.
Gasly en met name Hartley hadden +/-8 jaar terug niet eens een kans gekregen bij TR ivm moordende concurrentie, laat staan bij RB.
Maar omdat de talentenpoel momenteel nogal droog staat bij Red Bull hebben ze zelfs Hartley ergens uit een LMP1 auto getrokken.
Met het onregelmatige karakter dat Verstappen maar niet kan afschudden is het ook goed mogelijk dat RB álles op alles gaat zetten om Ricciardo te behouden.
Dan was ik in de war met RTL7.quote:Op zondag 29 april 2018 11:22 schreef Jolige_Joffer het volgende:
[..]
[..]
Op SBS6 had je geen reclame...
Ja, Monaco heeft nooit om geld gedraaid iddquote:Op zaterdag 28 april 2018 20:25 schreef Achterhoker het volgende:
Maar ja tegenwoordig draait het toch alleen maar om geld.
Ik heb me altijd serieus afgevraagd wat al die "vrouwenbedrijven" denken. Denken die serieus dat alle vrouwen samen met de mannen mee F1 zitten te kijken?quote:Op zondag 29 april 2018 11:44 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan was ik in de war met RTL7.
De mannenzender. En dan wel Always en Lactacyd reclames op je scherm krijgen..
Onbewust werkt je brein wel zoquote:Op zondag 29 april 2018 12:14 schreef Geralt het volgende:
Of denken die bedrijven serieus dat de volgende keer als een kerel de boodschappen gaat doen dat ie in de winkel staat en denkt hey Always, dat was op tv laatst, laat ik die eens meenemen!
Of dat ze denken ; De man kijkt F1, vrouw zit op bank Sudoku puzzeltjes te maken, we gooien die reclame op tv en vrouwpersoon denkt 'oh ja die moet ik ook nog halen'..quote:Op zondag 29 april 2018 12:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb me altijd serieus afgevraagd wat al die "vrouwenbedrijven" denken. Denken die serieus dat alle vrouwen samen met de mannen mee F1 zitten te kijken?
Natuurlijk zullen er zat vrouwen zijn die het volgen, maar ik gok zomaar dat een reclame voor vrouwendingen beter scoort bij een typisch "vrouwenprogramma", maar misschien zeg ik nu iets heel geks
Mijn brein niet, maargoed, dat is wellicht ook een geval apartquote:
Voor dingen die je daadwerkelijk wil hebben misschien. Maar er is echt geen hoeveelheid reclame die me gaat overtuigen een pak maandverband te kopen natuurlijkquote:Op zondag 29 april 2018 12:17 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Onbewust werkt je brein wel zo
"Heej die heb ik al vaak voorbij zien komen, dat zal vast wel goed zijn"
Oh we geen even mierenneuken op uitzonderingenquote:Op zondag 29 april 2018 12:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, Monaco heeft nooit om geld gedraaid idd
VERquote:Op zondag 29 april 2018 11:41 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
De Hulk naast Ves zou echt briljant zijn.
Dat is geen uitzondering.quote:Op zondag 29 april 2018 12:58 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Oh we geen even mierenneuken op uitzonderingen
Mja, bij Hamilton mag het wel als ze ervoor kiezen hem een knipbeurt te gevenquote:Op zondag 29 april 2018 13:17 schreef JayHovah het volgende:
Nu maar hopen dat ze bij de F1 de P2 niet "vergeten" bij het podium
[ afbeelding ]
Tot nu toe is Hulkenberg sneller. En er moet ook eerst ergens een plek voor RIC vrijkomen en ik zie hem niet zo snel 2e rijder worden. Als ik RBR was zou ik hem proberen te houden want Verstappen is inderdaad gewoon TE impulsief en TE onregelmatig. En dat zeg ik als groot Verstappen fan zijnde.quote:Op zondag 29 april 2018 10:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Sainz is natuurlijk de meest logische kandidaat.
Echter... stél dat Sainz dit seizoen volledig ondergesneeuwd zou worden door Hulk, dan wordt het een ander verhaal.
Dan zullen de namen van Hulk en Alonso ongetwijfeld ook gaan vallen.
Gasly en met name Hartley hadden +/-8 jaar terug niet eens een kans gekregen bij TR ivm moordende concurrentie, laat staan bij RB.
Maar omdat de talentenpoel momenteel nogal droog staat bij Red Bull hebben ze zelfs Hartley ergens uit een LMP1 auto getrokken.
Met het onregelmatige karakter dat Verstappen maar niet kan afschudden is het ook goed mogelijk dat RB álles op alles gaat zetten om Ricciardo te behouden.
Van de Gestapo-kapper van Vettel?quote:Op zondag 29 april 2018 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, bij Hamilton mag het wel als ze ervoor kiezen hem een knipbeurt te geven
Volgens mij heeft Max meer moeite de auto naar z’n hand te zetten. Hij heeft een aantal keer aangegeven dat het NOG moeilijker inhalen is dit seizoen. Ik verwacht dat in de loop van het seizoen hij nog wel wat progressie gaat boeken.quote:Op maandag 30 april 2018 08:46 schreef SnowOokami het volgende:
Ik blijf het toch raar vinden waarom Verstappen dit jaar z'n scherpte kwijt is, 2016 & 2017 waren gewoon prima seizoenen. Ja ook daar maakte hij wat foutjes maar op Hongarije 2017 na waren die niet echt boeiend te noemen.
Gaat er toch wat verkeerd binnen het team? Heb helaas de seizoen van Vettel & Webber bij RBR gemist maar daar liep het ook niet erg soepel voor Webber meen ik?
Hij doet altijd behoorlijk stoïcijns, maar ik kan me voorstellen dat na de seizoensstart vorig jaar, het niet in de koude kleren gaat zitten als het nu de eerste races weer zo kut gaat. Zeker als er behoorlijk wat momenten bij zitten waar hij zelf ook niet vrijuit gaat, dat gaat toch in je koppie zitten.quote:Op maandag 30 april 2018 08:46 schreef SnowOokami het volgende:
Ik blijf het toch raar vinden waarom Verstappen dit jaar z'n scherpte kwijt is, 2016 & 2017 waren gewoon prima seizoenen. Ja ook daar maakte hij wat foutjes maar op Hongarije 2017 na waren die niet echt boeiend te noemen.
Gaat er toch wat verkeerd binnen het team? Heb helaas de seizoen van Vettel & Webber bij RBR gemist maar daar liep het ook niet erg soepel voor Webber meen ik?
Daar lijkt het wel een beetje op ja, viel me trouwens ook op gisteren dat het zo ontiegelijk lang duurde voordat de banden opgewarmd waren terwijl de race sims op vrijdag en zaterdag gewoon prima warenquote:Op maandag 30 april 2018 08:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Max meer moeite de auto naar z’n hand te zetten. Hij heeft een aantal keer aangegeven dat het NOG moeilijker inhalen is dit seizoen. Ik verwacht dat in de loop van het seizoen hij nog wel wat progressie gaat boeken.
Het blijft idd gissen want je kan niet in iemands hoofd kijkenquote:Op maandag 30 april 2018 08:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hij doet altijd behoorlijk stoïcijns, maar ik kan me voorstellen dat na de seizoensstart vorig jaar, het niet in de koude kleren gaat zitten als het nu de eerste races weer zo kut gaat. Zeker als er behoorlijk wat momenten bij zitten waar hij zelf ook niet vrijuit gaat, dat gaat toch in je koppie zitten.
En het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de karakteristieken van de auto hem minder liggen dan vorig jaar. Of er is sprak van psychologische oorlogsvoering vanuit Ricciardo, iets wat ik me prima kan voorstellen bij hem, hoe goedlachs hij ook is. En dan is Max natuurlijk toch gewoon nog een jochie tegen een zeer ervaren coureur.
Oftewel, legio mogelijke redenen. We kunnen er alleen maar naar gissen. Ik geloof alleen niet in het gelul dat hij er niets van kan of dat dit einde carriere gaat worden. Die gozer heeft bakken met talent en dat ziet iedereen. Hij moet zich nu alleen even concentreren op een paar races uitrijden.
Eens. Het was van beide coureurs op het randje en soms eroverheen.quote:Op maandag 30 april 2018 09:13 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik leg de schuld van gisteren volledig bij Marko en Horner. Die hadden er voor moeten zorgen dat ze op het eind uit elkaars haren werden gehaald. En niet toelaten dat ze nog wat extra opgestookt werden.
Vind het een opeenstapeling van fouten... Ricciardo had nog een ronde kunnen wachten zodat hij er eerder en dichter op had gezeten, Verstappen had die 2e beweging niet hoeven te maken en het team had ze moeten managen idd. Vooral die team radio van de engineer van Ricciardo was niet erg slim.quote:Op maandag 30 april 2018 09:13 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik leg de schuld van gisteren volledig bij Marko en Horner. Die hadden er voor moeten zorgen dat ze op het eind uit elkaars haren werden gehaald. En niet toelaten dat ze nog wat extra opgestookt werden.
Juist wel en hij had daar alle recht toe en dat viel volledig binnen de regels. Ricciardo had dat moeten voorzien.quote:Op maandag 30 april 2018 09:23 schreef SnowOokami het volgende:
Verstappen had die 2e beweging niet hoeven te maken
Nee.quote:Op maandag 30 april 2018 09:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Juist wel en hij had daar alle recht toe en dat viel volledig binnen de regels. Ricciardo had dat moeten voorzien.
quote:Whiting clarified that the strict rules governing drivers only making one move while defending a position remain in place.
Jij denkt oprecht dat RBR Max gaat wieberen?quote:Op maandag 30 april 2018 09:45 schreef Gezicht het volgende:
Mijn vrees voor Max' positie binnen RBR wordt op deze manier nog steeds met de week groter trouwens. Een Kvyatje zou hem waarschijnlijk de das omdoen en doei F1.
imo is van je lijn af en terug 1 move.quote:Op maandag 30 april 2018 09:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee.
https://www.autosport.com(...)le-for-braking-zones
[..]
Zie editquote:Op maandag 30 april 2018 09:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij denkt oprecht dat RBR Max gaat wieberen?
Ik geloof er geen zak van eerlijk gezegd.
Dank je nu niet dat Max een waterdicht contract heeft getekend vorig jaar? Geen mogelijk dat hij terug gezet kan worden naar Torro Rosso.quote:Op maandag 30 april 2018 09:45 schreef Gezicht het volgende:
Mijn vrees voor Max' positie binnen RBR wordt op deze manier nog steeds met de week groter trouwens. Een Kvyatje zou hem waarschijnlijk de das omdoen en doei F1.
Hoewel dat wel wat ver gezocht is natuurlijk.
Staat heus wel een prestatie dingetje in... RBR is ook niet gek natuurlijk.quote:Op maandag 30 april 2018 09:49 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dank je nu niet dat Max een waterdicht contract heeft getekend vorig jaar? Geen mogelijk dat hij terug gezet kan worden naar Torro Rosso.
En Max ook niet, RBR wou een contract met Verstappen omdat Ferrari en Mercedes op de deur aan het kloppen waren.quote:Op maandag 30 april 2018 09:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Staat heus wel een prestatie dingetje in... RBR is ook niet gek natuurlijk.
Dit, zolang je aan de kant waar je naar toe terug beweegt een wagenbreedte overlaat. En dat deed hij niet, dus wordt het gezien als 2 moves.quote:Op maandag 30 april 2018 09:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
imo is van je lijn af en terug 1 move.
Ja.quote:Op maandag 30 april 2018 09:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee.
https://www.autosport.com(...)le-for-braking-zones
[..]
https://www.formula1.com/(...)l_and_penalties.htmlquote:More than one change of direction to defend a position is not permitted. If a driver has moved off the racing line while defending their position, they may move back but must ensure there is at least one car’s width between their own car and the edge of the track.
Maar als je het een keer voor iemand mee moet nemen ga je voor het merk dat je kent.quote:Op zondag 29 april 2018 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor dingen die je daadwerkelijk wil hebben misschien. Maar er is echt geen hoeveelheid reclame die me gaat overtuigen een pak maandverband te kopen natuurlijk
En dan een ronde later weer?quote:Op maandag 30 april 2018 10:08 schreef ShaoliN het volgende:
Red Bull heeft eigenlijk ook die hele race verkeerd aangepakt. Coureurs mogen racen, jaja blabla. Je hebt een coureur die weg kan en voor een nieuw contract gaat. Wil graag laten zien wat ie kan. En daarvoor heb je die piloot die momenteel iedereen van de baan kiepert die bij hem in de buurt komt. Achterste is duidelijk sneller. Geef dan gewoon die teamorders.
Na die 2e move niet meerquote:Op maandag 30 april 2018 10:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja.
[..]
https://www.formula1.com/(...)l_and_penalties.html
Daar was ruimte voor 1 auto.
Het was echt niet alleen de tow. Ricciardo was sneller.quote:
jawel hoorquote:
Ik vind red bull wat hoog van de toren blazen na een seizoen waarbij de auto gewoon niet goed was en regelmatig stil viel. Dat kan niet bij een top 3 team als je het mij vraagt. Ook dit seizoen is de auto gewoon niet goed.quote:Op maandag 30 april 2018 09:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Staat heus wel een prestatie dingetje in... RBR is ook niet gek natuurlijk.
Dat idee had ik niet, maar als Max tow en DRS zou hebben helemaal niet natuurlijk.quote:Op maandag 30 april 2018 10:14 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het was echt niet alleen de tow. Ricciardo was sneller.
Uiteindelijk wel. Je weet als team wat er gaat gebeuren als die 2 'mannetjes' tegen elkaar racen. De eerste 5 acties waren fair n square, maar je weet dat een klein foutje om de hoek ligt.quote:Op maandag 30 april 2018 09:13 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik leg de schuld van gisteren volledig bij Marko en Horner. Die hadden er voor moeten zorgen dat ze op het eind uit elkaars haren werden gehaald. En niet toelaten dat ze nog wat extra opgestookt werden.
Nee. Het was stuivertje wisselen. Max liep weg, Ric kwam dichterbij, Max liep weg, Ric kwam dichterbij, zo ging het continu. Kijk de tijden nog maar eens na. Om de 2 a 3 rondes gingen de snellere tijden naar de ander.quote:Op maandag 30 april 2018 10:14 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het was echt niet alleen de tow. Ricciardo was sneller.
Ja RBR wast z'n handen lekker in onschuld. Die derating problemen waren gewoon pijnlijk om te zien toen de Renault's er voorbij kwamenquote:Op maandag 30 april 2018 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind red bull wat hoog van de toren blazen na een seizoen waarbij de auto gewoon niet goed was en regelmatig stil viel. Dat kan niet bij een top 3 team als je het mij vraagt. Ook dit seizoen is de auto gewoon niet goed.
Dat maakt het gebeuren van gisteren niet goed, maar red bull hoeft nu niet meer uit te leggen waarom de batterijen het niet correct deden. Dat komt ze wel goed uit heb ik het idee.
Ook grappig dat Max vorig jaar diep door het stof moest toen hij Ric eraf tikte omdat hij zich verremde, maar nu Ric 2 auto s total loss caramboled is het de schuld van allebei.
Alleen maar omdat Max net uit de pits kwam en Ricciardo al zijn banden op temperatuur had.quote:Op maandag 30 april 2018 10:14 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het was echt niet alleen de tow. Ricciardo was sneller.
Alleen bij Ric, of ook bij Max? 3,5 seconde in 2 rondjes is nogal wat. Rics pitstop was ook 0,2 sec sneller.quote:Op zondag 29 april 2018 23:07 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Ja dat komt omdat de nieuwe banden problemen hebben om op temperatuur te komen..
Ze willen dat Ricciardo bij gaat tekenen, misschien dat ze daarom wat milder zijn in het veroordelen.quote:Op maandag 30 april 2018 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind red bull wat hoog van de toren blazen na een seizoen waarbij de auto gewoon niet goed was en regelmatig stil viel. Dat kan niet bij een top 3 team als je het mij vraagt. Ook dit seizoen is de auto gewoon niet goed.
Dat maakt het gebeuren van gisteren niet goed, maar red bull hoeft nu niet meer uit te leggen waarom de batterijen het niet correct deden. Dat komt ze wel goed uit heb ik het idee.
Ook grappig dat Max vorig jaar diep door het stof moest toen hij Ric eraf tikte omdat hij zich verremde, maar nu Ric 2 auto s total loss caramboled is het de schuld van allebei.
Op een circuit als Baku is de achterste al meestal sneller vanwege slipstream + DRS.quote:Op maandag 30 april 2018 10:08 schreef ShaoliN het volgende:
Red Bull heeft eigenlijk ook die hele race verkeerd aangepakt. Coureurs mogen racen, jaja blabla. Je hebt een coureur die weg kan en voor een nieuw contract gaat. Wil graag laten zien wat ie kan. En daarvoor heb je die piloot die momenteel iedereen van de baan kiepert die bij hem in de buurt komt. Achterste is duidelijk sneller. Geef dan gewoon die teamorders.
Toen ze eindelijk de banden op temperatuur hadden, reden ze met redelijk oude banden de snelste ronde en liepen de RB's duidelijk naar Hamilton toe.quote:Op maandag 30 april 2018 10:41 schreef truthortruth het volgende:
Voorafgaand aan de race, na de vrije trainingen werd gezegd dat RB autos de snellere racepace zouden hebben, ik heb dat niet teruggezien of vergis ik me ?
Ja, dat begreep ik ook niet. De Renaults reden een compound zachter, laat ze er voorbij en concentreer je op je eigen strategie. Dat had het team moeten doen, denk ik.quote:Op maandag 30 april 2018 10:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Toen ze eindelijk de banden op temperatuur hadden, reden ze met redelijk oude banden de snelste ronde en liepen de RB's duidelijk naar Hamilton toe.
Het duurde alleen veel te lang voordat de banden op temperatuur waren. Veel tijd verknoeid met de Renaults.
Hm. Je ziet wel vaker dat als je 2/3 inhaalpogingen afslaat, het daarna over is met de banden en er daarna geen inhaalpogingen meer plaatsvinden.quote:Op maandag 30 april 2018 10:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik ook niet. De Renaults reden een compound zachter, laat ze er voorbij en concentreer je op je eigen strategie. Dat had het team moeten doen, denk ik.
Gereageerd nietquote:Op maandag 30 april 2018 10:03 schreef Rockefellow het volgende:
Heeft Jos eigenlijk nog gereageerd of achtte Red Bull dat niet wenselijk?
Beiden. Daarom kon Ricciardo na de pitstops weer makkelijk aansluiten bij Max en zijn do-or-die actie inzetten.quote:Op maandag 30 april 2018 10:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alleen bij Ric, of ook bij Max? 3,5 seconde in 2 rondjes is nogal wat. Rics pitstop was ook 0,2 sec sneller.
Die van gisteren was meer het team en ricciardo aan te rekenen dan max. En dat zeg ik zonder max bril op.quote:Op maandag 30 april 2018 10:59 schreef Tinos85 het volgende:
Vier races dit seizoen, slechts 18 punten en behoorlijke fouten al gemaakt.
Eens, maar toch is hij er wel weer bij betrokken. Voer voor de trollen, en je leest toch vooral negatief commentaar op hem.quote:Op maandag 30 april 2018 11:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die van gisteren was meer het team en ricciardo aan te rekenen dan max. En dat zeg ik zonder max bril op.
Veel zien het toch als de schuld van max. Hij heeft alles gewoon tegen nu. Mede ook door hemzelfquote:Op maandag 30 april 2018 11:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die van gisteren was meer het team en ricciardo aan te rekenen dan max. En dat zeg ik zonder max bril op.
Dat is vooral pech hebben. Over 2 weken staat ie op het podium en is alles weer vergeven en vergetenquote:Op maandag 30 april 2018 11:39 schreef Tinos85 het volgende:
Eens, maar toch is hij er wel weer bij betrokken.
Zal ook nog wel even zo blijven vrees ik. Haters en trollen hou je altijd, en niks is op het moment makkelijker dan via max trollen.quote:Op maandag 30 april 2018 11:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Veel zien het toch als de schuld van max. Hij heeft alles gewoon tegen nu. Mede ook door hemzelf
Het eerste contact was al over het randje, ze hadden geluk dat het wiel tegen wiel was maar als het daar fout gegaan was dan was het Max aan te rekenen.quote:Op maandag 30 april 2018 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind red bull wat hoog van de toren blazen na een seizoen waarbij de auto gewoon niet goed was en regelmatig stil viel. Dat kan niet bij een top 3 team als je het mij vraagt. Ook dit seizoen is de auto gewoon niet goed.
Dat maakt het gebeuren van gisteren niet goed, maar red bull hoeft nu niet meer uit te leggen waarom de batterijen het niet correct deden. Dat komt ze wel goed uit heb ik het idee.
Ook grappig dat Max vorig jaar diep door het stof moest toen hij Ric eraf tikte omdat hij zich verremde, maar nu Ric 2 auto s total loss caramboled is het de schuld van allebei.
Het zijn 2 incidenten en omdat het eerste incident, indien dat in tranen geëindigd zou zijn, Max aan te rekenen was is je conclusie dat het 2de incident allebei schuldig zijn???quote:Op maandag 30 april 2018 12:03 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het eerste contact was al over het randje, ze hadden geluk dat het wiel tegen wiel was maar als het daar fout gegaan was dan was het Max aan te rekenen.
Nu is het Daniel die in de achterkant van Max rijdt omdat Daniel op zijn beurt te agressief en ongeduldig is, de conclusie is wat mij betreft juist dat beide schuld hebben.
Ook als je tegen een ander team racet is het niet handig om je auto er tegenaan te zetten.quote:Op maandag 30 april 2018 12:03 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het eerste contact was al over het randje, ze hadden geluk dat het wiel tegen wiel was maar als het daar fout gegaan was dan was het Max aan te rekenen.
Nu is het Daniel die in de achterkant van Max rijdt omdat Daniel op zijn beurt te agressief en ongeduldig is, de conclusie is wat mij betreft juist dat beide schuld hebben.
Dat ze met andere teams zo vechten om een positie hoort bij het racen maar als ze elkaar racen mag je op zijn minst verwachten dat ze veel minder risico nemen om niet allebei naast de baan te staan.
Beide erg agressief, dan kan je dit verwachten.quote:Op maandag 30 april 2018 12:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het zijn 2 incidenten en omdat het eerste incident, indien dat in tranen geëindigd zou zijn, Max aan te rekenen was is je conclusie dat het 2de incident allebei schuldig zijn???
Ik bedoel dan ook niet dat ze hem ergens tegenaan moeten zetten.quote:Op maandag 30 april 2018 12:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ook als je tegen een ander team racet is het niet handig om je auto er tegenaan te zetten.
Natuurlijk kan je het dan verwachten, ik snap enkel niet hoe je tot de conclusie komt dat het tweede incident beide schuld zijn omdat max het eerste incident schuld zou zijn indien crash.quote:Op maandag 30 april 2018 12:09 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Beide erg agressief, dan kan je dit verwachten.
Dat was wel tot twee keer toe het gevolg van deze manier van racen/vechten. Conclusie: deze manier van racen/vechten is, in tegenstelling tot wat je zegt, nooit slim.quote:Op maandag 30 april 2018 12:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook niet dat ze hem ergens tegenaan moeten zetten.
Wat ik daarmee aan wil geven is dat beide erg agressief waren en het al eerder fout had kunnen gaan.quote:Op maandag 30 april 2018 12:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je het dan verwachten, ik snap enkel niet hoe je tot de conclusie komt dat het tweede incident beide schuld zijn omdat max het eerste incident schuld zou zijn indien crash.
Dat staat toch compleet los van elkaar en dat deze crash te verwachten viel doet daar niets aan af.
Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar hoe je het opschreef klopt je conclusie niet en dat is wat ik wil zeggen. Dat eerdere incident heeft, qua schuldvraag dan, totaal niets met het 2de te maken en jij trekt wel de conclusie in het 2de geval dat beide schuld zijn omdat een eerder geval max schuld zou zijn. Zo werkt dat dus niet.quote:Op maandag 30 april 2018 12:13 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat ik daarmee aan wil geven is dat beide erg agressief waren en het al eerder fout had kunnen gaan.
Het zijn nu eenmaal geen schoothondjes achter het stuur, er zullen nog veel dergelijke race incidenten gaan volgen.quote:Op maandag 30 april 2018 12:12 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat was wel tot twee keer toe het gevolg van deze manier van racen/vechten. Conclusie: deze manier van racen/vechten is, in tegenstelling tot wat je zegt, nooit slim.
Tuurlijk, ik zie het alleen liever bij andere teams.quote:Op maandag 30 april 2018 12:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het zijn nu eenmaal geen schoothondjes achter het stuur, er zullen nog veel dergelijke race incidenten gaan volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |