abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178655303
Een centraal topic voor alles rondom muziek en muziekles voor kinderen. Speelt je kind een instrument en zoek je tips mbt het oefenen? Overweeg je muziekles voor je kind maar heb je vragen? Zoek je leuke tips voor muzikale uitjes met de kinderen? Dit topic is de place to be 8-)

Muziekgame:
https://www.zwijsen.nl/lesmethoden/muzicool/materiaal-en-software

Muziekscholen

SPOILER: Drenthe
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Flevoland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Friesland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gelderland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Groningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Limburg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Noord-Brabant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Noord-Holland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overijssel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Utrecht
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Zeeland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Zuid-Holland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 21-04-2018 22:24:07 ]
:)
pi_178655459
Goed, centraal topic dus. De OP kan zeker aangevuld worden dus heb je tips dan graag met link en erbij zetten ongeveer wat men er kan doen.
Als er andere leuke/handige dingen zijn voor OP dan bring it on!
:)
pi_178655463
En mn laatste post vanuit het fototopic, daar werd gevraagd naar hoe wij de instrumenten kozen.

Ik zocht voor E. les volgens een bepaalde methode waarbij ouders wat meer dan gemiddeld betrokken zijn, Suzuki. Dat heb je lang niet voor alle instrumenten, dat sluit al een hoop uit. Ik zocht specifiek die methode omdat E. toen wel graag wilde maar onder geen beding alleen zonder mama of papa. Bovendien heb ik zelf ook ooit vioolles gehad dus dat maakt het makkelijker om daarbij te helpen. We zijn op een proefles geweest bij een juf die zowel viool, cello als contrabas deed. E. was direct weg van de viool, de cello vond ze aardig maar mwah en de contrabas heeft ze niet eens aangeraakt. A. was erg enthousiast over de cello maar kwam daar later toch op terug, ze wilde liever gitaar spelen. Ook prima wat mij betreft. Zodoende.
Ik maak er overigens geen geheim van dat ik eea wel wat gestuurd heb in hun keuze en wat regels gesteld heb. Het is tegenwoordig bijna taboe om dat te zeggen maar goed ;)

Realiseer je dat oefenen in het begin niet per se heel plezierig is om aan te horen. Als je dan een instrument hebt wat je zelf ook kunt verdragen dan is dat wel zo prettig. Het motiveert voor een kind niet als het alleen met de deur dicht op de eigen kamer mag oefenen "want mama krijgt hier hoofdpijn van" ofzoiets.
Daarnaast, realiseer je dat ze in het begin ook hulp nodig hebben met oefenen. Het hoeft niet maar ik had om die reden wel sterke voorkeur voor instrument waarvan ik iig de noten kan vinden en weet hoe het technisch in elkaar steekt. Een trompet of saxofoon ofzo zou van mij zelf veel meer inspanning hebben gevergd. Op zich niet erg maar misschien handig om bij stil te staan.
En verder tsja, vooral proeflessen nemen zodat het kind het instrument eens vast kan houden en voor jullie zelf om te kijken hoe je de docent vindt. Want echt die docent is misschien nog wel belangrijker dan het soort instrument wat ze kiezen.
De docent is degene die motiveert en het kind vooruit helpt en als het goed is uiteindelijk ook het plezier in muziek maken doorgeeft.

Voor wie nog geïnteresseerd was naar het kostenplaatje, mijn duo lest iedere week 30 min individueel. Voor E. betalen we 900¤ per jaar, + 12¤ per maand aan instrumenthuur (voor n viool met waarde van ongeveer 500¤ en verzekering tegen schade en met onderhoud). Voor A. betalen we zo'n 750¤ per jaar, de 3/4 gitaar hebben we direct gekocht dit was goedkoper dan huren op langere termijn. Alles bij elkaar met tas, gitaar, plectrums, voetpedaal, stemapparaat en muziekstandaard heeft me dat iets van 150-200¤.

Heel verhaal, sorry :')
:)
pi_178656443
Misschien een leuke tip. In Apeldoorn heeft orpheus 1x per maand een peuter of kleuter voorstelling die gratis is. Je betaald in een pot wat je het waard vond.

Misschien dat het in meer theaters gedaan wordt
pi_178657255
Jaaaa fijn topic!

Goed om te lezen hoe jullie kozen Mignonne. Mijn overweging tot nu toe was dat ik graag een instrument wil voor Sjaak wat je mee kunt nemen, zodat hij overal muziek kan maken. Ik speelde piano en dat kon niet overal. Dat is 1 van de redenen dat ik liever gitaar had willen leren spelen (heb ik op latere leeftijd wel een blauwe maandag gedaan). Maar het allerliefst had ik harp willen leren spelen. Het is dat ze zo duur zijn, anders zou ik het alsnog proberen (en geen ruimte in huis).
pi_178657314
Volg! :p

Ik kreeg vandaag een flyer mee voor een muzikaal festival in Utrecht voor kinderen. Zoek hem zo op.

Daarnaast aan het oriënteren voor O. Ze wil graag gitaar leren spelen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_178657641
L heeft de cursus “de muziekspeeltuin” gedaan. Het vervolg van “muziek op schoot”. Nu wil hij op gitaar of drumles. Ik heb al gekeken, maar daar is hij nog te jong voir, dus eerst de zwemdiplomas halen en dan opnieuw bekijken
pi_178657722
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
Jaaaa fijn topic!

Goed om te lezen hoe jullie kozen Mignonne. Mijn overweging tot nu toe was dat ik graag een instrument wil voor Sjaak wat je mee kunt nemen, zodat hij overal muziek kan maken. Ik speelde piano en dat kon niet overal. Dat is 1 van de redenen dat ik liever gitaar had willen leren spelen (heb ik op latere leeftijd wel een blauwe maandag gedaan). Maar het allerliefst had ik harp willen leren spelen. Het is dat ze zo duur zijn, anders zou ik het alsnog proberen (en geen ruimte in huis).
Ja, om die reden was ik uiteindelijk ook niet heel erg kapot van die contrabas. Dat past nog net in de auto als ze 6 zijn maar daarna wordt het een uitdaging :+
Maar harp is ook niet zo heel mobiel :D
:)
pi_178658462
Er zijn ook schootharpen waar je best leuk op kunt leren spelen :Y (Harpsicle harpjes bijvoorbeeld, met 26 snaren en eventueel ook haakjes), dat is misschien ook nog wel iets voor jongere kinderen, want ze kunnen vaak slecht bij alle snaren wanneer je met een grote harp begint. En wat grotere haakjesharpen (34-38 snaren) kunnen ook nog wel makkelijker mee dan een piano, afhankelijk van het type. :). Wel iets minder makkelijker mee te slepen naar een kampvuur ofzo, en wel dat eeuwige stemmen (en snaren vervangen...) maar goed, wel een heel mooi instrument. (Pedaalharpen zijn een ander verhaal, maar die heb je echt niet nodig om mooi en leuk te kunnen spelen. En die prijzen... :X )

Ik heb zelf overigens geen kinderen hoor :D . Ben ooit begonnen met bloklfuitles omdat mijn ouders geen muziekinstrument bespeelden en niet wisten of het een bevlieging was of toch echt serieuze interesse. Dat heb ik een jaar of 3 gedaan, inclusief optreden met een blokfluitorkest (was erg leuk, speelden ook volwassenen in mee met altfluiten en ook thin wistles, dus echt meerstemmig). Daarna kon ik prima notenlezen en hadden mijn ouders er wel vertrouwen in toen ik graag piano wilde leren spelen. Die hebben ze toen wel aan moeten schaffen, maar dat heb ik ook nog heel wat jaren gedaan, totdat ik het op school te druk kreeg. :) (Nog wel op latere leeftijd de harp geprobeerd, maar qua lessen en planning en drukte eromheen viel dat wel erg tegen. Zo snel als ik het als kind leerde, leer ik het echt niet meer. Mijn grote harp heb ik daarom toch uiteindelijk verkocht, want die stond echt te verstoffen. De harpsicle heb ik nog wel. Inmiddels staat er ook een (digitale) piano bij mij thuis, de liefde voor dat instrument is altijd gebleven.

Nouja, om een lang verhaal kort te maken; ik ben ontzettend blij dat ik van mijn ouders altijd op muziekles mocht O+ Ik merk ook dat lekker wegspelen op de piano meer dan eens helpt tegen (opkomende) migraine-aanvallen.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 april 2018 @ 20:16:38 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_178660223
Deze had ik in kleuter tot puber gezet
quote:
Isa heeft in groep 3 een jaar ‘Kies je favoriete muziekinstrument’ gedaan op de muziekschool. Daarna 2-3 jaar zangles in een groep, vervolgens 2 jaar keyboardles en individuele zangles. En nu sinds 2 jaar ‘alleen nog maar’ zangles.

Begonnen met een jaar of 6 dus.
In Maastricht en Heuvelland heb je Kumulus voor muziek en kunst/creatief onderwijs. Isa is er al jaren vaste klant, heeft naast zang- en keyboardles ook kinderkunstatelier gedaan.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:09:52 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_178662475
O heel interessant dit!

Ik wil ook heel graag mijn kind iets laten doen wat ze zelf graag wil, maar het is moeilijk om niet met een gekleurde bril te kijken he :') Wij zingen allebei en E is dol op zingen, dus ligt het voor de hand om haar naar een kinderkoor te laten gaan. Maar misschien speelt ze wel liever een instrument, of gaat ze op ballet of voetbal (momenteel het antwoord als je vraagt wat ze later wil worden; voetballer :D )

In Groningen (Stad) is de muziekschool trouwens Vrijdag: https://www.bijvrijdag.nl/.
Voor baby's t/m peuters is een spotgoedkope en heel leuke muziek-op-schoot cursus: http://www.denootjestrommel.nl/.
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:10:45 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_178662496
Ik moet ook echt nog wel even een mentale drempel over hoor, want mijn god ik zie niet zo goed voor me hoe we het allemaal moeten regelen.... Ik werk onregelmatig, dus HOE kun je zoiets vastleggen??
pi_178662501
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 20:16 schreef Sjeen het volgende:
Deze had ik in kleuter tot puber gezet

[..]

In Maastricht en Heuvelland heb je Kumulus voor muziek en kunst/creatief onderwijs. Isa is er al jaren vaste klant, heeft naast zang- en keyboardles ook kinderkunstatelier gedaan.
Thnx ik heb de link er bij gezet in de OP!
:)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 april 2018 @ 22:21:05 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_178662713
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:09 schreef LadyBlack het volgende:
O heel interessant dit!

Ik wil ook heel graag mijn kind iets laten doen wat ze zelf graag wil, maar het is moeilijk om niet met een gekleurde bril te kijken he :') Wij zingen allebei en E is dol op zingen, dus ligt het voor de hand om haar naar een kinderkoor te laten gaan. Maar misschien speelt ze wel liever een instrument, of gaat ze op ballet of voetbal (momenteel het antwoord als je vraagt wat ze later wil worden; voetballer :D )

In Groningen (Stad) is de muziekschool trouwens Vrijdag: https://www.bijvrijdag.nl/.
Voor baby's t/m peuters is een spotgoedkope en heel leuke muziek-op-schoot cursus: http://www.denootjestrommel.nl/.
je kunt kijken voor een soort proefjaar waarin allerlei muziekinstrumenten aan bod komen. Maar op zich vind ik een beetje sturen echt geen probleem, juist omdat je dan kunt helpen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_178665026
Muziekles O+

Ik heb zelf 11 jaar pianoles gehad, maar heb het altijd jammer gevonden dat je dat niet mee kon nemen en weinig samen kon spelen (op quatre-mains na O+ ).
Tussendoor nog klarinet, hoorn, accordeon en gitaar gespeeld. En in een koortje gezongen.
Uiteindelijk als puber aangemeld voor de slagwerkgroep van de harmonie en dat is echt zo fantastisch. Samen muziek maken, lekker alle stress weg rammen en alsnog gebruik maken van mijn pianolessen, omdat we ook met marimba, xylofoon en vibrafoon spelen.

De kinderen gaan dus ook zeker uitdrukkelijk gestuurd worden om muziekles te nemen ;) ik blijf gitaar heel tof vinden, maar eigenlijk ieder instrument vind ik prima. De buren hebben misschien een andere mening :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178667254
Ondanks dat M. nog heel jong is wil ik hier ook wel een beetje sturen op het gebied van muziekles, tenzij hij echt niet wil natuurlijk.

Heb zelf een aantal jaar gitaar- en zangles gehad en ik vind het voor kinderen ook echt goed voor de ontwikkeling :Y O+

Maarja, mijn vriend kan dan weer amper in de maat klappen dus als ie daarop lijkt dan zie ik er weinig toekomst in :')
  maandag 23 april 2018 @ 09:23:29 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178687569
Jacob gaat zeker ook op muziekles op enig moment. Ik ben wel van plan om te sturen naar een samenspeelinstrument, en het liefste iets waarmee hij in een orkest kan. Ik heb daar altijd zo van genoten!
Mijn ouders waren trouwens niet heel streng in elke dag oefenen. Ik had wel docenten die gelijk merkte als ik weinig had gedaan, dat was voor mij ook motivatie. En les was altijd leuk.

Overigens ben ik begonnen op blokfluit en heb dat jaren gedaan. Inclusief samenspeelgroepen en heel veel optreden. Dus zowel als opstart als als volwaardig instrument kan het van pas komen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178688144
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 07:07 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ondanks dat M. nog heel jong is wil ik hier ook wel een beetje sturen op het gebied van muziekles, tenzij hij echt niet wil natuurlijk.

Heb zelf een aantal jaar gitaar- en zangles gehad en ik vind het voor kinderen ook echt goed voor de ontwikkeling :Y O+

Maarja, mijn vriend kan dan weer amper in de maat klappen dus als ie daarop lijkt dan zie ik er weinig toekomst in :')
Hahaha :D nouja goed wie weet!
Mijn middelste is best muzikaal, kan goed toon houden en heeft veel gevoel voor ritme, metrum en melodie. Mijn oudste is daar in veel opzichten echt het tegenovergestelde van. Maar that having said, ze speelt nu dus gitaar en ze verbaasd me iedere keer weer. Ze heeft een jaar les en kan vrij moeiteloos de meeste noten op de hals vinden die ze tot nu toe gehad heeft. Ze kan ze van blad lezen en spelen maar ook van blad benoemen en op gehoor naspelen van de docent.

En daar komt wat mij betreft echt de factor "docent" om de hoek kijken. Middelste krijgt dit allemaal niet in de les. Ze moet vooral van blad spelen maar de rest komt niet aan bod. Die docente zegt dan heel makkelijk dat we dit thuis met haar moeten oefenen en komt wr in de les niet meer op terug (handig als je als ouder geen noten kunt lezen ook...). Docent van de oudste maakt het stukje muziektheorie/solfege/notenlezen gewoon vast onderdeel van de les. De nieuwe docent van mn middelste doet dit soort dingen wél in de les.
:)
pi_178688219
Hier willen ze nu met koningsdag gaan staan met hun instrument. Mn lief denkt dat ze niks op gaan halen ermee. Ik ben benieuwd :D

We hebben nu in elk geval liedjes uitgekozen die ze dan kunnen spelen en die ze ook nog even door kunnen nemen de komende dagen. A. gaat voor de tunes van harry potter, pirates of the carribean en justin bieber. E. voor herkenbare melodietjes van kortjakje en mary had a little lamb.

Alvast RIP aan degene naast ons op een kleedje. :+
:)
pi_178688691
Misschien kan je jongste een handeltje in oordopjes beginnen ernaast ^O^
pi_178689064
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Misschien kan je jongste een handeltje in oordopjes beginnen ernaast ^O^
Hahahahaha goud geld verdienen! *O*
:)
  maandag 23 april 2018 @ 11:59:52 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178689871
Mijn twee heren zitten allebei op pianoles. De juf komt op woensdag bij ons thuis en geeft ze dan na elkaar elk een half uurtje les. Ik word daar zo enorm blij van! O+ Ook al zijn het nog heel envoudige liedjes, tweehandig gespeeld vind ik het echt al zo gaaf!

Wij hadden vroeger thuis ook een piano staan en mijn vader en mijn zus hadden les, ik speelde saxofoon, maar nog altijd denk ik 'ik wil ook met twee handen kunnen spelen'. Dus misschien ooit, als ik stop met de band en de sax, dat ik dan nog eens les neem. ;)

O wil eigenlijk heel graag drummen, maar oef... die herrie... En dan kan het op zich natuurlijk wel met een electronisch drumstel, maar jemig, mijn schip met dubbeltjes is onderhand wel een beetje leeg. :')

Dus voorlopig even piano ook voor hem en hij heeft echt aanleg en een goed gevoel voor tempo's etc.
De pianojuf belde me laatst nog een keer op 's middags na de les en zei dat ze het zo heerlijk vindt om ze les te geven: 'waren ze maar allemaal zoals jouw jongens!' O+
Ze mag blijven, dat snappen jullie! :D :Y

Deze juf geeft eerst 3 maanden 'muzikale vorming' waarin ze noten leren en tellen en pas daarna krijgen ze pianoles.
***
pi_178690376
B. drumt, ik kan je vertellen dat een electrisch drumstel ook gewoon herrie maakt }:|

Alleen voor de buren aangenamer maar verder, meh.
:)
pi_178690385
En wat leuk van de juf! Wat fijn om zoiets te horen ♡
:)
  maandag 23 april 2018 @ 12:35:32 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178690489
BE, dat klinkt als een goede match tussen jouw jongens en die juf. Ik vraag me wel af wat haar reden is voor eerst 3 maanden theorie. Werkte dat niet demotiverend voor ze? En welke methode gebruikt ze voor de pianolessen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178690636
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 10:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha :D nouja goed wie weet!
Mijn middelste is best muzikaal, kan goed toon houden en heeft veel gevoel voor ritme, metrum en melodie. Mijn oudste is daar in veel opzichten echt het tegenovergestelde van. Maar that having said, ze speelt nu dus gitaar en ze verbaasd me iedere keer weer. Ze heeft een jaar les en kan vrij moeiteloos de meeste noten op de hals vinden die ze tot nu toe gehad heeft. Ze kan ze van blad lezen en spelen maar ook van blad benoemen en op gehoor naspelen van de docent.

En daar komt wat mij betreft echt de factor "docent" om de hoek kijken. Middelste krijgt dit allemaal niet in de les. Ze moet vooral van blad spelen maar de rest komt niet aan bod. Die docente zegt dan heel makkelijk dat we dit thuis met haar moeten oefenen en komt wr in de les niet meer op terug (handig als je als ouder geen noten kunt lezen ook...). Docent van de oudste maakt het stukje muziektheorie/solfege/notenlezen gewoon vast onderdeel van de les. De nieuwe docent van mn middelste doet dit soort dingen wél in de les.
Haha nou dat geeft hoop! Er zit dus best een verschil tussen de docenten dus.. en lang niet elke ouder kan noten lezen inderdaad. :+
  maandag 23 april 2018 @ 13:08:09 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178691043
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:28 schreef mignonne het volgende:
B. drumt, ik kan je vertellen dat een electrisch drumstel ook gewoon herrie maakt }:|

Alleen voor de buren aangenamer maar verder, meh.
Ah zie... mijn onderbuik zegt 'zie je wel!' ;)

quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:35 schreef Lemijn het volgende:
BE, dat klinkt als een goede match tussen jouw jongens en die juf. Ik vraag me wel af wat haar reden is voor eerst 3 maanden theorie. Werkte dat niet demotiverend voor ze? En welke methode gebruikt ze voor de pianolessen?
Het is niet echt theorie-theorie hoor, het is wel met een hoop klappen en tikken en wat kleinere dingetjes al op een piano, maar dan in een groep van 10 kinderen. Dus het is niet heel droog. Het is haar ervaring dat kinderen dan vlotter op gang komen op een piano omdat ze de basis van noten en tellen al enigszins goed kennen.

Een methode heeft ze niet, althans, niet iets dat beschreven staat. Ze bedenkt zelf van te voren welke liedjes en oefeningen ze die week gaan doen en komt dan met gekopieerde vellen aan die in een map gestopt worden. ;) Het klinkt heel chaotisch nu ik het zo zeg, maar ze gaan echt als een speer op die piano, dus het zal wel goed zijn.

Ze heeft die muzikale vorming lessen in verkorte vorm ook in 6wk bij O op school gegeven. Dit stond er toen in de mail van school, om je een idee te geven van haar achtergrond:
"Ze heeft Conservatorium voor piano gevolgd in ex-Joegoslavië (Sarajevo) en is later aan de Universiteit van Amsterdam afgestudeerd in Muziekwetenschap. Jarenlang was ze werkzaam als muziekdocent op verschillende middelbare scholen en heeft ze privé pianolessen gegeven aan kinderen en volwassenen."

Hoogtepunt voor O: deze week gaan ze leren 'My heart will go on' te spelen. Mooi passend bij zijn obsessie voor de Titanic. :') :D
En over 3 weken komt ze op zondag want dan gaan ze een concert geven voor de opa's en oma's. O+
***
pi_178691497
Wat leuk al die muzieklesverhalen! Wij zijn ook van plan om Timo in de toekomst op muziekles te doen. Zelf ben ik vroeger muziekdocent geweest en ik heb mijn hele jeugd piano gespeeld en gezongen. Het heeft mij zo veel gebracht, dat gun ik mijn kind ook. Zelf zou ik het heel leuk vinden als hij een strijkinstrument kiest, zelf speel ik namelijk cello. Maar als hij ergens anders meer plezier in heeft dan kan dat ook natuurlijk. Hij zit overigens al wel af en toe op schoot achter de piano. Heel leuk is dat!
pi_178692079
Ik heb muzikale oriëntatie gedaan op de piano. Dat lijkt een beetje op hoe jij het beschrijft BE. Spelenderwijs de noten leren en al een beetje op de piano. Daarna doorgestroomd naar echt pianoles.
Bij mijn theorie van het C-examen merkte ik dat ik de theorie veel sneller onder de knie had en ik denk door dat begin :)

En een drumstel maakt geen herrie }:| wel veel geluid :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 23 april 2018 @ 13:58:39 #30
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_178692138
Als blaasmuzikant zou ik graag willen zeggen, denk zeker ook eens aan een blaasinstrument. :)
Je kan er alle kanten mee op en spelen in een orkest geeft ontzettend veel meer. Het spelen in die energie is een ontzettend mooie beleving.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 23 april 2018 @ 14:33:26 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178692802
Ja, dat! Zeker!
Ik heb de afgelopen dagen in de studio gestaan met onze band en we zijn met 4 blazers maar het wordt moeilijker en moeilijker goede blaas-muzikanten te vinden.
(We zijn erg amateur hoor, niks bijzonders, maar wel heel erg tof met 3 saxen en een trombone.)

Ik hoop ook dat een van mijn kinders de overstap nog gaat maken, maar vooralsnog is er nog geen interesse... -O-
***
pi_178692864
Zo gaat het bij mijn oudste ook hoor BE!
De docent zoekt liedjes uit die passen bij haar niveau én die een nieuw element hebben en zo pakt ze stap voor stap steeds wat meer op. Voordeel daarvan is dat ze liedjes speelt die ze al 'kent' van radio/tv en het vertalen van bladmuziek naar instrument dus soepeler loopt. Ze heeft nu He's a Pirate leren spelen en de tune van Harry Potter. Dat laatste vond ze echt te gek. Nu gaat ze verder met de tune van Ravelijn van de Efteling. Dat moet in de vijfde positie ofzoiets, dus vraagt echt heel veel concentratie en inspanning maar omdat het liedje bekend en leuk is vindt ze het prima.
:)
pi_178692904
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 13:54 schreef LeSage het volgende:
Ik heb muzikale oriëntatie gedaan op de piano. Dat lijkt een beetje op hoe jij het beschrijft BE. Spelenderwijs de noten leren en al een beetje op de piano. Daarna doorgestroomd naar echt pianoles.
Bij mijn theorie van het C-examen merkte ik dat ik de theorie veel sneller onder de knie had en ik denk door dat begin :)

En een drumstel maakt geen herrie }:| wel veel geluid :D
Hahaha okay vooruit vooruit. Maar waar je bij een drum nog de verschillende klanken van de snare en bass en weet ik veel hoort, hoor je bij een electrisch drumstel als toehoorder alleen de doffe klappen op de rubberen elementen. Als hij over de boxen speelt klinkt het prima en als een echt drumstel. Maar die doffe geluiden die allemaal hetzelfde klinken pffrt.
:)
pi_178692972
Hier, voorbeeld van electronisch drumstel:


B. heeft zo'n soort drumstel, dat rubber dempt wel echt veel meer, maar hij zit op zolder en ik hoor hem beneden luid en duidelijk spelen en ben ook wel ns bang dat de kinderen er wakker van worden. Dus echt heel erg stil is het niet.

:)
  maandag 23 april 2018 @ 15:12:59 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178693469
Die eerste is idd niet bepaald geluidloos idd! :o

Mijn buren kwamen laatst al klagen na 2x een half uur pianoles. -O-
Eerst zaten ze op locatie, maar daar moest ze weg, dus toen zei ik 'kom dan maar thuis'. Van 12.15-13.15 op woensdagmiddag.
Is toch niet de meest vervelende les-tijd zou ik zeggen. Ik heb uitgelegd dat het toch echt niet anders kon dan op deze manier.
***
pi_178693524
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 15:12 schreef Brighteyes het volgende:
Die eerste is idd niet bepaald geluidloos idd! :o

Mijn buren kwamen laatst al klagen na 2x een half uur pianoles. -O-
Eerst zaten ze op locatie, maar daar moest ze weg, dus toen zei ik 'kom dan maar thuis'. Van 12.15-13.15 op woensdagmiddag.
Is toch niet de meest vervelende les-tijd zou ik zeggen. Ik heb uitgelegd dat het toch echt niet anders kon dan op deze manier.
Ja dag!
Hou op hoor. Dat hoort er bij.
Als je je kind nou uren achter elkaar für Elise laat spelen (en steeds op dezelfde noot fout hè, voor added effect!) dan wordt het weer wat anders.

Ik zou me daar niet zoveel van aantrekken. Wellicht als ze nogmaals klagen piano stukje van de muur halen ofzo? Misschien dreunt het door. Zo'n ding raakt ook ontstemd natuurlijk als je hem blijft verplaatsen dus ook niet ideaal...

Gratis muziek man, waar zeur je over. Over een jaar of 10 vragen ze of ze niet wat harder kunnen spelen ;)
:)
  maandag 23 april 2018 @ 15:20:34 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178693582
Ja, ik was ook echt helemaal verbaasd. En een beetje :{ maar daarna heb ik het van me afgezet, jammer dan hoor... moet je maar vrijstaand gaan wonen.
***
pi_178693720
Ja snap ik, zou ik ook zijn.
Dit zijn vast mensen die dan als ze vrijstaand wonen gaan miepen over de vogels die overvliegen ofzo ;)
:)
  maandag 23 april 2018 @ 15:31:47 #39
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178693755
Mijn vriendin geeft muziekles aan kinderen aan het Utrechts Centrum voor de Kunsten dus ik volg dit topic :)
pi_178694014
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 15:31 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn vriendin geeft muziekles aan kinderen aan het Utrechts Centrum voor de Kunsten dus ik volg dit topic :)
Wat leuk! Thnx voor het linkje. Ik kan de OP niet meer aanpassen, maar ga vanavond ns even zitten voor wat meer linkjes en dan kan hopelijk de OP in 1 keer aangepast worden :)
:)
pi_178694039
Wollen deken tussen de achterkant van de piano en de muur hangen? Ik had vroeger vioolles in een slecht geïsoleerd gebouw en om te zorgen dat de muziekles ernaast niet mee kon genieten van de pianobegeleiding van mijn muziek, zat er een dikke deken tegen de achterkant van de piano. Klonk nog steeds prima verder.
  maandag 23 april 2018 @ 16:51:22 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178695115
^O^ Ga ik eens proberen!
***
pi_178700064
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha okay vooruit vooruit. Maar waar je bij een drum nog de verschillende klanken van de snare en bass en weet ik veel hoort, hoor je bij een electrisch drumstel als toehoorder alleen de doffe klappen op de rubberen elementen. Als hij over de boxen speelt klinkt het prima en als een echt drumstel. Maar die doffe geluiden die allemaal hetzelfde klinken pffrt.
Haha, ik snap het wel hoor ;)
Een drumstel is echt hard (110 db kun je wel halen). Maar dat doffe getik is nog veel lelijker.
Ik speel zelf overigens vooral melodisch O+
Marimba, xylofoon, klokkenspel en vibrafoon O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178700724
Mijn neefje (17 jaar) speelt ook al jaren drum. Zij hebben hem gewoon in de woonkamer staan aangezien er boven geen ruimte is. Ook heeft hij nog 2x een djembé op zijn kamer staan. Ze hebben afspraken met de buren over oefenen en onze kinderen drummen ook met hem als ze bij mijn zus zijn (sorry buren buiten de oefentijden)
Hij is recent gestopt met lessen omdat de judo en school voorrang hebben (hij is judoka op Europees niveau in de -18)
pi_178701208
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 15:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat leuk! Thnx voor het linkje. Ik kan de OP niet meer aanpassen, maar ga vanavond ns even zitten voor wat meer linkjes en dan kan hopelijk de OP in 1 keer aangepast worden :)
Mijn cellodocent geeft ook les op muziekschool Factorium in Tilburg.Ik ben daar regelmatig voor projecten, echt een fijne school! https://factorium.nl/
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2018 @ 10:10:21 #46
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178709040
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 15:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik was ook echt helemaal verbaasd. En een beetje :{ maar daarna heb ik het van me afgezet, jammer dan hoor... moet je maar vrijstaand gaan wonen.
Dit.

Laat ze maar lekker spelen, zolang het gewoon overdag is kan dat makkelijk.
Mijn zoon heeft vroeger, vanaf zijn 7e ook op pianoles gezeten, later toen ie een jaar of 15 was wilde hij ook gitaar, dat heeft hij zich zonder les, mbv YT zelf aangeleerd, en inmiddels speelt ie dat alweer jaren, sinds 2013 in een Metalcore band.

Maar zijn grote liefde blijft toch die piano, hij heeft al zo vaak gezegd dat ie inmiddels hartstikke dankbaar is dat wij hem vroeger 'verplicht' op pianoles deden, soms moet je even door de zure appel heen bijten.

Leuk topic overigens. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door Mo_Muffin op 24-04-2018 10:21:33 ]
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_178836159
Kijk nou <3 ze had Raveleijn mee gekregen als vakantie opdracht. Was eigenlijk nog te moeilijk want voor het eerst handen in de vijfde positie ofzoiets... ( ik heb dus echt geen idee hiervan :') ). Ze heeft onwijs zitten mopperen de eerste paar dagen spelen want huuu moeilijk en kan ik niet en lukt me toch niet. En dan vind ik het zó tof om te zien dat ze het dan toch weer oppakt en uiteindelijk een herkenbare melodie eruit gooit na een paar dagen. Ze heeft nog 2 weken tot ze weer les heeft dus dan kan ze de leraar mooi verbazen :D

(linkje van mijn twitter, liever niet quoten, ik haal hem straks weer weg ivm namen enz)

[spoiler]weg]

[ Bericht 15% gewijzigd door mignonne op 01-05-2018 14:18:29 ]
:)
pi_178836870
Gááf Mignonne! _O_
pi_178841807
Mooi Mignonne! Sowieso gitaar O+

En mijn bijna 4 maander heeft ook gefascineerd geluisterd :')
pi_178842526
Wow!! Wat ontzettend goed zeg. Het is geen makkelijk nummer. Dat dekbedovertrek O+
pi_179017088
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 18:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wow!! Wat ontzettend goed zeg. Het is geen makkelijk nummer. Dat dekbedovertrek O+
Thnks namens t kind ♡ :D
:)
pi_179017109
Tip!

De doelen heeft weer een aantal klassieke muziek voorstellingen, deze 2 gaan wij wrsl wel heen.

https://www.dedoelen.nl/a(...)roosje_4_/?type=show

https://www.dedoelen.nl/a(...)_the_Arts/?type=show
:)
  zondag 13 mei 2018 @ 19:43:04 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179138866
Wij hadden vandaag een concert thuis van wat de jongens tot nu toe hebben geleerd. S sinds September, O sinds maart:

S:

O:
***
  zondag 13 mei 2018 @ 20:33:37 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179139943
Tof O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 mei 2018 @ 23:02:54 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179165221
Wat leuk BE!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179208001
Ach superleuk!! En keiknap ook zeg ♡
:)
  donderdag 17 mei 2018 @ 08:52:43 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179214116
Met een beetje mazzel kunnen ze elkaar begeleiden volgend jaar. O+
Het is voor O wel doorbijten hoor. Die houdt ervan dingen meteen te kunnen en dat valt wat tegen hier. :D En dan kan S het ook nog eens beter. (Duh, die speelt al langer).
Maar goed, beetje meer gedwongen 'growie' zijn is best goed voor hem. ;)

Ik vind het ook zo tof dat S al echt met dynamiek speelt enzo. Gaaf om te zien dat hij het zelf ook door lijkt te hebben waarom dat mooier is.
***
pi_179249613
Ohja dat lijkt me zo leuk ♡ dat ze samen kunnen spelen. Van die drollige quatremains O+ O+
En leuk is dat hè? Hoe die muzieklessen zo onbedoeld zo'n pedagogisch bij-effect hebben. Ik vind dat echt een heel fijn voordeel!

A. mag in de zomer weer spelen op zo'n voorspeelavond. Ben benieuwd wat ze gaat kiezen om te spelen.

En vanmiddag zijn we met E. bij de nieuwe docente gestart... poeh. Wel echt even aanpoten voor E. maar ik ben zó ontzettend blij met de overstap. De techniek die ze zichzelf aangeleerd had en waar dus nooit op gecorrigeerd is door de andere docente bleek nog veel erger dan ik dacht. Houding, manier van stok vasthouden, strijken eigenlijk alles technisch was belabberd. T goeie nieuws volgens de docente was dat zoiets totaal fixable is als je er niet te lang mee doormodderd. Het is alleen aanpoten voor haar nu dus om de slechte gewoonten eruit te krijgen en de goeien erin.
E. zal deze overstap me nu de komende paar weken vast niet in dank afnemen :') maar hopelijk later wel...
:)
pi_179691914
Pianist in de dop!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 19:37:12 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179696844
O+
***
  Licht Ontvlambaar zaterdag 9 juni 2018 @ 23:56:27 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_179702141
Ik ga hier pushen voor een cursus Songbegeleiding op gitaar, denk dat puber daar wel blijven gaat worden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_179703943
Leuk topic! Ik ben met de oudste 2 naar de open dag van de muziekschool geweest. Daar waar de oudste eerst volledig overtuigd piano/keyboard wilde, weet ze het nu niet meer. Zo vond ze de viool erg leuk en ze was ook erg trots dat ze geluid uit de dwarsfluit kreeg. Dat laatste speel ik overigens. Ik doe mijn best niets te sturen, maar vind het lastig haar niet richting een instrument te sturen waar je mee kan spelen in een orkest.

Wat ik me afvraag, vanaf welke leeftijd hebben jullie muziekles gedaan? De oudste is nu 6, dus een aantal instrumenten zou al kunnen.

De middelste van 4 was trouwens erg tof bezig op het drumstel! Aangezien wij vrijstaand gaan wonen, kan dat best ;)
pi_179752377
Aaaaah superleuk die foto Gogo! O+ O+
Ik heb ook zoiets, van tijdens een van de lessen. Hij was er niet bij weg te slaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Theeleuter, mijnes waren 5 (viool) en net 7 (gitaar). De jongste is net als de middelste veel bezig met zingen en hij wordt altijd helemaal blij als de instrumenten tevoorschijn komen. Hij moet nog een paar jaar wachten :+

@Sjeen oh!! Dat klinkt superleuk zeg! Krijgt ze dan alleen gitaarles of ook zangles ofzo? Ik sprak hier dus een moeder van een meisje die zangles doet bij ons, klonk ook wel erg leuk.

Mijn oudste heeft over 2 weken een (mini) opvoering, zo leuk gedaan. Een van de docenten op drums en de ander op electrisch gitaar. Een jongetje op piano en eentje op keyboard, dat ene meisje gaat zingen, mijn dochter en nog een jongetje op gitaar. Ze vinden het allemaal haske leuk om zo samen te spelen! Ze gaan een liedje van Pink doen geloof ik en nog wat recente top40 liedjes.

De middelste gaat met grote sprongen vooruit met de vioolles, ze mag snel weer vingers gaan zetten en dat vindt ze erg fijn.
:)
pi_179752433
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 06:56 schreef Theeleuter het volgende:
Leuk topic! Ik ben met de oudste 2 naar de open dag van de muziekschool geweest. Daar waar de oudste eerst volledig overtuigd piano/keyboard wilde, weet ze het nu niet meer. Zo vond ze de viool erg leuk en ze was ook erg trots dat ze geluid uit de dwarsfluit kreeg. Dat laatste speel ik overigens. Ik doe mijn best niets te sturen, maar vind het lastig haar niet richting een instrument te sturen waar je mee kan spelen in een orkest.

Wat ik me afvraag, vanaf welke leeftijd hebben jullie muziekles gedaan? De oudste is nu 6, dus een aantal instrumenten zou al kunnen.

De middelste van 4 was trouwens erg tof bezig op het drumstel! Aangezien wij vrijstaand gaan wonen, kan dat best ;)
Oh en ik bedacht me hierbij nog dat je eigenlijk wel met heel veel uiteindelijk ook "klassiek" kunt spelen natuurlijk. Een gitaar zie je niet in een standaard groot orkest maar wel in ensembles, de combinatie gitaar en viool vind ik persoonlijk erg mooi. Maar ik ben enigszins bevooroordeeld :+

Drums kun je natuurlijk prima mee beginnen en als je kind er gevoel/talent voor heeft zou hij of zij zelfs percussie kunnen gaan studeren.
:)
  woensdag 13 juni 2018 @ 00:34:42 #65
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179758714
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:34 schreef Domnivoor het volgende:
Volgende week zaterdag zijn er PI-oriëntatielessen voor kleuters bij het UCK in Utrecht:

Video:
https://www.facebook.com/ruut.tevelthuis/posts/2191863217708239

Info:
https://www.uck.nl/cursus/pi-muziek-voor-kleuters
Oooh wat leuk!! Volgens mij doen ze in den haag ook zoiets bij koncon? Ff nazoeken.
:)
pi_179758729
Ja! Hetzelfde dus. En ook bijna aanmelddatum dicht.

https://www.koncon.nl/nieuws/deadline-aanmeldingen-pi-basis
:)
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 juni 2018 @ 14:20:22 #68
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_179763705
Ze heeft nu al (ik denk een jaar of zes) zangles Mignonne, dus dit zou ernaast zijn. Al hoorde ik gisteren dat haar docente gaat stoppen op dinsdag en woensdag lukt voor ons niet, dus we moeten eens kijken hoe het verder gaat.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_179768964
Ook al zo'n lieve foto, mignonne. Die voetjes. O+
pi_180028855
Leuke foto Mignonne! En ze lijkt weer overtuigd van piano te zijn, maar eens kijken of ze volgend schooljaar op les kan. Meer muziek in huis O+
pi_180993841
Zomerschopje! Hoe gaat het nu met de muziekklantjes? Wij zijn net terug van 3 wkn weg en ik moest de meiden echt wel even aan de bak zetten. E. heeft zich nu voorgenomen om iedere ochtend zelf te gaan oefenen zodat ze daarna andere dingen kan doen. A. is wat losser er in qua tijd maar oefent gelukkig nog wel trouw iedere dag. Helpt ook wel dat haar docent haar enorm motiveert. Soms moet ze een liedje oefenen die voor haar wat minder boeiend is (want onbekend) maar waar dan wel een technisch stukje of nieuwe akkoorden inzit ofzo, maar als beloning mag ze dan voor de les er na zelf een liedje uitzoeken. Als vakantiehuiswerk heeft ze nu 'Despacito' mee gekregen. Best pittig maar ze komt er nu aardig mee vooruit *O*
:)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:59:51 #72
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_180998447
O gaat in september beginnen met gitaarles via Trias. Daar gaan ze later ook 6 weken in een band oefenen om daarna een optreden te geven.
We zijn heel benieuwd naar hoe het gaat zijn voor hem. Het is een jaarcursus dus hij zal sowieso het wel een tijdje uit moeten proberen ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_180998739
Wat leuk Lazy!! En dan akoestisch gitaar?
A. haar muziekleraar had laatst dus ook zo'n bandles georganiseerd met een paar reptities en een optreden. De kinderen vonden het zo leuk allemaal. Dat ze met een kleine bijdrage van hun instrument dan als geheel een heel liedje kunnen doen ofzo. Heel leuk.
Hier moesten ze ook minstens het jaar afmaken hoor, iets nieuws leren is gewoon niet altijd even leuk en ondanks dat dit een hobby is, of in ieder geval extra zeg maar, zit ik er niet zo op te wachten dat ze denken van meh laat maar zodra het een beetje moeilijker wordt of de les een keertje tegenvalt.
:)
pi_180998744
Kunnen A. en O. samen jammen >:O :P
:)
pi_181094258
Oh wat een leuk topic! Mijn dochter heeft een jaar blokfluit gehad en zit sinds een paar maanden op bugel via de plaatselijke fanfare. Ik moet ¤200,00 betalen voor 40 individuele lessen van 20 minuten inclusief lidmaatschap van de fanfare, lesboek en bruikleen van het instrument. De rest betaalt en regelt de fanfare met extra subsidie van de gemeente. Ze heeft in de vakantie regelmatig geoefend. Het scheelt dat mijn man ook bugel speelt bij de fanfare dus hij kan haar goed helpen, ik kan er helemaal niets van. Waarschijnlijk is ze over een jaar of twee rijp voor de jeugdfanfare en als ze haar A heeft dan kan ze met haar vader mee voor het grote werk (en heb ik het rijk alleen tijdens de repetities).

[ Bericht 24% gewijzigd door MrsDuck op 11-08-2018 00:47:37 ]
  donderdag 1 november 2018 @ 15:37:57 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182879104
Ik denk dat de buren het niet meer kunnen horen zo onderhand, maar kijk nou!


O+ Zo gaaf! O+
/bescheidenmoeder

[ Bericht 45% gewijzigd door BE op 01-11-2018 15:50:21 ]
***
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 november 2018 @ 16:00:14 #77
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182879672
O+ Gaaf BE! Hier hoor ik ‘m dagelijks vocaal voorbijkomen, naast Happier.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 1 november 2018 @ 16:07:21 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182879874
Haha, cool! O+
***
  donderdag 1 november 2018 @ 20:30:52 #79
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182885395
Tof filmpje O+ .

Oh, ik hoop toch zo dat Jacob muziek wil maken later. Ik pakte vanavond even de gitaar erbij maar dat boeide hem niks. Er is nog hoop toch, kind is pas 1 8)7 .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 1 november 2018 @ 21:52:47 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182887296
Je kunt er sneller iets mee dan je denkt, Lemijn ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was geen Für Elise nee, maar toch O+
pi_182889398
Für Elise :{ die heb ik in mijn piano carrière wel zo vaak verkracht horen worden bij uitvoeringen dat ik hem niet meer kan horen :')

Wel heel tof dat Max al zo goed mee doet!

En BE _O_ heerlijk!

Hier hebben ze een paar weken geleden samen op een xylofoon en een klokkenspel zitten hengsten. Het begin is er O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 14:16:32 #82
5428 crew  miss_sly
pi_182977912
S zit sinds september op mandolineles <3 We waren naar een open dag geweest en hadden de usual suspects bezocht: gitaar, cello, viool. piano, gitaar. We kwamen langs de kamer waar de mandolineles werd gegeven en daar wilde ze ook even kijken. En toen was ze verkocht, zo grappig. Ze wilde later nog even terug daarheen. Na een aantal proeflessen nog voor de zomervakantie is ze na de vakantie gestart bij de muziekschool. Ze krijgt wekelijks 20-25 minuten privéles, want ze is het enige jeugdlid dat mandoline speelt. Daarnaast verzamelt de muziekschool alle kinderen van eenzelfde niveau in de muziekclub waar ze samen leren spelen. Dat is ook iedere week een uur.

Aan oefenen moeten we haar regelmatig helpen herinneren, maar ze doet het dan wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183029184
Ik doe met onze dreumes mee met een lesblok minimuziek O+ hij vind het super en loopt daar lekker te dansen en te schudden met de percusssie-eitjes. ik hoop zo dat hij later ook plezier gaat krijgen in het spelen van een instrument O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')