abonnement Unibet Coolblue
pi_178721964
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jij bent dus zo’n automobilist die met 150 in mijn achteruitkijkspiegel opdoemt, mogelijk iets te dichtbij me in de ankers gaat, maar mij in ieder geval wel een ongemakkelijk gevoel bezorgt?
Waarbij mijn humeur bepaalt hoe snel ik plaats voor je maak als ik mijn voorganger heb ingehaald. :P
Onbewust wel ja :P
pi_178722005
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:36 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Onbewust wel ja :P
Eikel }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178722403
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Eikel }:|
Trek het je niet aan :*
Niks persoonlijks.
pi_178728243
Volgend op de hele discussie hierboven mijn ergernissen van afgelopen weekend:
Auto's die inhaalacties starten zonder rekening te houden met ander verkeer.
Als jij - al dan niet vrijwillig - achter een vrachtwagen rijdt en deze wilt inhalen, zorg er dan voor dat je in ieder geval je best doet om de snelheid van het verkeer links van je enigszins te benaderen. Op een snelweg gaan inhalen met een startsnelheid van net iets meer dan Vmax - 40 is gewoon irritant en gevaarlijk. Om over het niet gebruiken van de richtingaanwijzer nog maar te zwijgen.
Mensen die harder willen rijden dan de Vmax en daar het andere verkeer op aankijken.
Als jij harder wilt rijden dan de Vmax is dat jouw beslissing. Ik vind daar wat van, maar dat is niet belangrijk. Wat ik wel strontvervelend vind is dat je dan mijn achterbak inkijkt en met groot licht gaat seinen dat je er langs wilt als ik niet drie centimeter voor degene die ik net heb ingehaald invoeg. En je hoeft dan al helemaal niet je claxon te gaan gebruiken want gevaar is er volgens mij niet.
Motorrijders die een inhaalfile van Vmax - 10 al zien als file
Ja, je hebt een motor en ja, je bent kwetsbaarder dan ik in mijn auto. Maar dat betekent niet dat je mij rechts moet gaan inhalen met Vmax + 20 als ik al relatief kort op mijn voorganger zit. Of proberen tussen mij en de vrachtwagen rechts van mij door te gaan. Zo zorg je zelf voor die kwetsbare situaties waardoor je - samen met al het andere motorrijdende volk - nog harder gaat jenken.

Kortom: Argh. Mensen.

* Kevindinhinho is ook zeker niet heilig in het verkeer en rijdt wel eens een gaatje dicht als dat eigenlijk niet hoeft. Maar dan heb je het er volgens hem ook zelf naar gemaakt.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178728478
Ik heb dagelijks de matrix borden (50/70) onderweg naar huis
Gewoon lekker doorrijden en aanpassen aan het verkeer.
pi_178728656
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 08:46 schreef Kevindinhinho het volgende:

Mensen die harder willen rijden dan de Vmax en daar het andere verkeer op aankijken.
Als jij harder wilt rijden dan de Vmax is dat jouw beslissing. Ik vind daar wat van, maar dat is niet belangrijk. Wat ik wel strontvervelend vind is dat je dan mijn achterbak inkijkt en met groot licht gaat seinen dat je er langs wilt als ik niet drie centimeter voor degene die ik net heb ingehaald invoeg. En je hoeft dan al helemaal niet je claxon te gaan gebruiken want gevaar is er volgens mij niet.

Ik stoor me hier ook heel erg aan, maar dan vanaf de andere kant. Wat ik daadwerkelijk niet begrijp is iemand die zijn auto (al is het veelal een busje) er op het laatste moment voor gooit terwijl er achter mij niks rijdt. Als men even goed in hun spiegels kijkt kunnen ze zien dat de rijstrook achter mij verder leeg is. Waarom dan niet 3 seconden langer wachter tot ik voorbij ben om dan in te voegen en met 2 km/h verschil in te halen.

Irritatie: slecht spiegelende, onbezonnen voorgooiende slakken :) .
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  woensdag 25 april 2018 @ 09:34:10 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178728692
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 15:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.

Maar die graftakken die met 50-60 in hun Peugeot cabrio over de provinciale weg kruipen omdat anders hun haar in de war raakt. :N
Ja dat is idd klagenswaardig, zeker als je er dan ook niet langs kunt.

Maar sowieso, mensen die op de Veluwe 60 rijden op een provinciale weg, om "van de omgeving te genieten", en dan met diezelfde 60 km pu door ieder dorp knallen dat ze tegenkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178728693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 09:30 schreef Headlong het volgende:

[..]

Ik stoor me hier ook heel erg aan, maar dan vanaf de andere kant. Wat ik daadwerkelijk niet begrijp is iemand die zijn auto (al is het veelal een busje) er op het laatste moment voor gooit terwijl er achter mij niks rijdt. Als men even goed in hun spiegels kijkt kunnen ze zien dat de rijstrook achter mij verder leeg is. Waarom dan niet 3 seconden langer wachter tot ik voorbij ben om dan in te voegen en met 2 km/h verschil in te halen.

Irritatie: slecht spiegelende, onbezonnen voorgooiende slakken :) .
Dat ben ik deels met je eens. Als ik onder de Vmax rijd dan wacht ik inderdaad altijd als er ook ruimte achter is. Maar als ik al met mijn inhaalactie bezig ben en iemand komt mij achterop met een hogere snelheid heb je gewoon pech.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178729065
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 09:34 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Dat ben ik deels met je eens. Als ik onder de Vmax rijd dan wacht ik inderdaad altijd als er ook ruimte achter is. Maar als ik al met mijn inhaalactie bezig ben en iemand komt mij achterop met een hogere snelheid heb je gewoon pech.
Uiteraard ben ik het met je eens. Ik heb ook wel eens eco/chill-dagen waarbij ik met 100/110 op de rechterbaan zit. Als ik dan ga inhalen wacht ik gewoon op een fatsoenlijk gat, ik heb dan blijkbaar toch minder haast dan hen op de linkerstrook, waarom dan hen irriteren. Maar wellicht is dat niet iets waar slakken bij stil staan, als je nooit op de linkerstrook zit om door te rijden zul je je ook niet kunnen indenken hoe verschrikkelijk irritant zulk gedrag is.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_178730647
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 08:46 schreef Kevindinhinho het volgende:
Motorrijders die een inhaalfile van Vmax - 10 al zien als file
Ja, je hebt een motor en ja, je bent kwetsbaarder dan ik in mijn auto. Maar dat betekent niet dat je mij rechts moet gaan inhalen met Vmax + 20 als ik al relatief kort op mijn voorganger zit. Of proberen tussen mij en de vrachtwagen rechts van mij door te gaan. Zo zorg je zelf voor die kwetsbare situaties waardoor je - samen met al het andere motorrijdende volk - nog harder gaat jenken.
Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 11:42:58 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178730717
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Omdat dezelfde kansloze figuren in dat treintje je er zelden tussen laten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178730921
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
pi_178731046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Ik heb het over vlak voordat ik ga inhalen nog even snel tussen mij en m'n voorganger kruipen nadat je net met Vmax + 20 mij rechts hebt ingehaald. Dan heb je denk ik echt een doodswens inderdaad.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178731392
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
En onnodig linksrijden is dat wel?

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:08 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Ik heb het over vlak voordat ik ga inhalen nog even snel tussen mij en m'n voorganger kruipen nadat je net met Vmax + 20 mij rechts hebt ingehaald. Dan heb je denk ik echt een doodswens inderdaad.
Nee, niet zo praktisch.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 25 april 2018 @ 12:43:51 #115
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_178731569
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken :') , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)

Of mensen die klagen dat ik te langzaam optrek (130 pk op 2400 kilo, het spijt me) en in plaats van in halen dan zo dicht mogelijk op mijn bumper gaan zitten, het liefst zo dicht dat ik ze niet eens meer zie :'), mijn bus is 7 meter lang en weegt 2400 kilo, als je er tegen op botst heb ik niet de meeste schade
pi_178732159
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:32 schreef Tunafish het volgende:

[..]

En onnodig linksrijden is dat wel?

[..]

Nee, niet zo praktisch.
Uiteraard is onnodig links rijden niet de bedoeling, maar in mijn ervaring − ik maak niet bijzonder veel kilometers, dus ik zou het goed mis kunnen hebben − ontstaan dit soort rijen voornamelijk omdat één iemand besluit met een slakkengang in te halen. Als jouw gewenste snelheid hoger ligt dan die van 'de slak' kom je, als rechts inhalen niet je ding is, vrij begrijpelijk in zo een rij terecht. Dat men dan een beetje afstand bewaart tussen zichzelf en hun voorligger komt jou waarschijnlijk mooi uit.

Ik weet niet of je dit soort gevallen als onnodig links rijden bestempelt, maar in andere gevallen kan ik je frustratie wel begrijpen.
pi_178732228
Nouja, wat hierboven al werd gezegd, die rijen ontstaan omdat mensen bang zijn niet meer naar links te kunnen op het moment dat ze achter die vrachtwagen zitten, omdat de mensen die dan al links rijden geen ruimte maken. Het zijn diezelfde mensen die vervolgens links gaan rijden en dan zelf geen ruimte maken voor mensen die wél rechts rijden. Dat lijkt mij toch behoorlijk onnodig links rijden, want je kunt prima rechts rijden.

Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 13:43:41 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178732380
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:31 schreef Tunafish het volgende:
Nouja, wat hierboven al werd gezegd, die rijen ontstaan omdat mensen bang zijn niet meer naar links te kunnen op het moment dat ze achter die vrachtwagen zitten, omdat de mensen die dan al links rijden geen ruimte maken. Het zijn diezelfde mensen die vervolgens links gaan rijden en dan zelf geen ruimte maken voor mensen die wél rechts rijden. Dat lijkt mij toch behoorlijk onnodig links rijden, want je kunt prima rechts rijden.

Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
Dat laatste ook.

A9; Vmax 130. Twee banen. Toch rijden we niet harder dan 100 door zo'n fossiel :')
Als je niet de Vmax kan rijden of minstens in de buurt ervan, heb je niks te zoeken op de linker baan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178732390
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:31 schreef Tunafish het volgende:
...

Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 13:47:19 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178732430
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
Zelfde verhaal, tenzij trajectcontrole.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178732609
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:43 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken :') , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)

Of mensen die klagen dat ik te langzaam optrek (130 pk op 2400 kilo, het spijt me) en in plaats van in halen dan zo dicht mogelijk op mijn bumper gaan zitten, het liefst zo dicht dat ik ze niet eens meer zie :'), mijn bus is 7 meter lang en weegt 2400 kilo, als je er tegen op botst heb ik niet de meeste schade
De langste is 7,34 meter (de L4), de L3 is bijna 7 meter. Wielbasis is wel gelijk.
  woensdag 25 april 2018 @ 15:17:27 #122
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_178733866
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 14:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

De langste is 7,34 meter (de L4), de L3 is bijna 7 meter. Wielbasis is wel gelijk.
Ah naja, de Crafter heeft een binnenmaat van 4.80 dus dat is sowieso een L4, de Sprinters zijn denk ik allemaal L3, bedankt voor de opheldering!
pi_178739866
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:43 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken :') , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)
En als ze dan wel doorrijden, zit daarachter vast wel weer iemand die niet oplet en gewoon meteen ook naar voren rijdt, dan heb je dezelfde situatie weer.
pi_178746800
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 15:17 schreef Misterjack41 het volgende:

[..]

Ah naja, de Crafter heeft een binnenmaat van 4.80 dus dat is sowieso een L4, de Sprinters zijn denk ik allemaal L3, bedankt voor de opheldering!
Rijd zelf ook een L4 (Sprinter), vandaar! Heb wel maar 4.20 meter binnenruimte, net als een L3, door de slaapcabine.
pi_178753925
Welke irritaties verwachten jullie op Koningsdag?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')