Onbewust wel jaquote:Op dinsdag 24 april 2018 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij bent dus zo’n automobilist die met 150 in mijn achteruitkijkspiegel opdoemt, mogelijk iets te dichtbij me in de ankers gaat, maar mij in ieder geval wel een ongemakkelijk gevoel bezorgt?
Waarbij mijn humeur bepaalt hoe snel ik plaats voor je maak als ik mijn voorganger heb ingehaald.
Eikelquote:
Ik stoor me hier ook heel erg aan, maar dan vanaf de andere kant. Wat ik daadwerkelijk niet begrijp is iemand die zijn auto (al is het veelal een busje) er op het laatste moment voor gooit terwijl er achter mij niks rijdt. Als men even goed in hun spiegels kijkt kunnen ze zien dat de rijstrook achter mij verder leeg is. Waarom dan niet 3 seconden langer wachter tot ik voorbij ben om dan in te voegen en met 2 km/h verschil in te halen.quote:Op woensdag 25 april 2018 08:46 schreef Kevindinhinho het volgende:
Mensen die harder willen rijden dan de Vmax en daar het andere verkeer op aankijken.
Als jij harder wilt rijden dan de Vmax is dat jouw beslissing. Ik vind daar wat van, maar dat is niet belangrijk. Wat ik wel strontvervelend vind is dat je dan mijn achterbak inkijkt en met groot licht gaat seinen dat je er langs wilt als ik niet drie centimeter voor degene die ik net heb ingehaald invoeg. En je hoeft dan al helemaal niet je claxon te gaan gebruiken want gevaar is er volgens mij niet.
Ja dat is idd klagenswaardig, zeker als je er dan ook niet langs kunt.quote:Op dinsdag 24 april 2018 15:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.
Maar die graftakken die met 50-60 in hun Peugeot cabrio over de provinciale weg kruipen omdat anders hun haar in de war raakt.
Dat ben ik deels met je eens. Als ik onder de Vmax rijd dan wacht ik inderdaad altijd als er ook ruimte achter is. Maar als ik al met mijn inhaalactie bezig ben en iemand komt mij achterop met een hogere snelheid heb je gewoon pech.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:30 schreef Headlong het volgende:
[..]
Ik stoor me hier ook heel erg aan, maar dan vanaf de andere kant. Wat ik daadwerkelijk niet begrijp is iemand die zijn auto (al is het veelal een busje) er op het laatste moment voor gooit terwijl er achter mij niks rijdt. Als men even goed in hun spiegels kijkt kunnen ze zien dat de rijstrook achter mij verder leeg is. Waarom dan niet 3 seconden langer wachter tot ik voorbij ben om dan in te voegen en met 2 km/h verschil in te halen.
Irritatie: slecht spiegelende, onbezonnen voorgooiende slakken .
Uiteraard ben ik het met je eens. Ik heb ook wel eens eco/chill-dagen waarbij ik met 100/110 op de rechterbaan zit. Als ik dan ga inhalen wacht ik gewoon op een fatsoenlijk gat, ik heb dan blijkbaar toch minder haast dan hen op de linkerstrook, waarom dan hen irriteren. Maar wellicht is dat niet iets waar slakken bij stil staan, als je nooit op de linkerstrook zit om door te rijden zul je je ook niet kunnen indenken hoe verschrikkelijk irritant zulk gedrag is.quote:Op woensdag 25 april 2018 09:34 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Dat ben ik deels met je eens. Als ik onder de Vmax rijd dan wacht ik inderdaad altijd als er ook ruimte achter is. Maar als ik al met mijn inhaalactie bezig ben en iemand komt mij achterop met een hogere snelheid heb je gewoon pech.
Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.quote:Op woensdag 25 april 2018 08:46 schreef Kevindinhinho het volgende:
Motorrijders die een inhaalfile van Vmax - 10 al zien als file
Ja, je hebt een motor en ja, je bent kwetsbaarder dan ik in mijn auto. Maar dat betekent niet dat je mij rechts moet gaan inhalen met Vmax + 20 als ik al relatief kort op mijn voorganger zit. Of proberen tussen mij en de vrachtwagen rechts van mij door te gaan. Zo zorg je zelf voor die kwetsbare situaties waardoor je - samen met al het andere motorrijdende volk - nog harder gaat jenken.
Omdat dezelfde kansloze figuren in dat treintje je er zelden tussen laten.quote:Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?quote:Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Ik heb het over vlak voordat ik ga inhalen nog even snel tussen mij en m'n voorganger kruipen nadat je net met Vmax + 20 mij rechts hebt ingehaald. Dan heb je denk ik echt een doodswens inderdaad.quote:Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
En onnodig linksrijden is dat wel?quote:Op woensdag 25 april 2018 11:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
Nee, niet zo praktisch.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:08 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Ik heb het over vlak voordat ik ga inhalen nog even snel tussen mij en m'n voorganger kruipen nadat je net met Vmax + 20 mij rechts hebt ingehaald. Dan heb je denk ik echt een doodswens inderdaad.
Uiteraard is onnodig links rijden niet de bedoeling, maar in mijn ervaring − ik maak niet bijzonder veel kilometers, dus ik zou het goed mis kunnen hebben − ontstaan dit soort rijen voornamelijk omdat één iemand besluit met een slakkengang in te halen. Als jouw gewenste snelheid hoger ligt dan die van 'de slak' kom je, als rechts inhalen niet je ding is, vrij begrijpelijk in zo een rij terecht. Dat men dan een beetje afstand bewaart tussen zichzelf en hun voorligger komt jou waarschijnlijk mooi uit.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:32 schreef Tunafish het volgende:
[..]
En onnodig linksrijden is dat wel?
[..]
Nee, niet zo praktisch.
Dat laatste ook.quote:Op woensdag 25 april 2018 13:31 schreef Tunafish het volgende:
Nouja, wat hierboven al werd gezegd, die rijen ontstaan omdat mensen bang zijn niet meer naar links te kunnen op het moment dat ze achter die vrachtwagen zitten, omdat de mensen die dan al links rijden geen ruimte maken. Het zijn diezelfde mensen die vervolgens links gaan rijden en dan zelf geen ruimte maken voor mensen die wél rechts rijden. Dat lijkt mij toch behoorlijk onnodig links rijden, want je kunt prima rechts rijden.
Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.quote:Op woensdag 25 april 2018 13:31 schreef Tunafish het volgende:
...
Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
Zelfde verhaal, tenzij trajectcontrole.quote:Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
De langste is 7,34 meter (de L4), de L3 is bijna 7 meter. Wielbasis is wel gelijk.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:43 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)
Of mensen die klagen dat ik te langzaam optrek (130 pk op 2400 kilo, het spijt me) en in plaats van in halen dan zo dicht mogelijk op mijn bumper gaan zitten, het liefst zo dicht dat ik ze niet eens meer zie , mijn bus is 7 meter lang en weegt 2400 kilo, als je er tegen op botst heb ik niet de meeste schade
Ah naja, de Crafter heeft een binnenmaat van 4.80 dus dat is sowieso een L4, de Sprinters zijn denk ik allemaal L3, bedankt voor de opheldering!quote:Op woensdag 25 april 2018 14:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
De langste is 7,34 meter (de L4), de L3 is bijna 7 meter. Wielbasis is wel gelijk.
En als ze dan wel doorrijden, zit daarachter vast wel weer iemand die niet oplet en gewoon meteen ook naar voren rijdt, dan heb je dezelfde situatie weer.quote:Op woensdag 25 april 2018 12:43 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)
Rijd zelf ook een L4 (Sprinter), vandaar! Heb wel maar 4.20 meter binnenruimte, net als een L3, door de slaapcabine.quote:Op woensdag 25 april 2018 15:17 schreef Misterjack41 het volgende:
[..]
Ah naja, de Crafter heeft een binnenmaat van 4.80 dus dat is sowieso een L4, de Sprinters zijn denk ik allemaal L3, bedankt voor de opheldering!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |