Ik rijd heel veel 's nachts en het is denk ik wennen. Ik vind het fijn, omdat het rustiger is. De lampen kunnen irritant zijn, maar je moet er niet op focussen. Ik rijd dan wel vooral snelweg, dus dan zit je vaak al wat verder uit elkaar.quote:Op zondag 22 april 2018 21:38 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Opmerkingen over rijstijl kan men doorgaans het beste achterwege laten. Tenzij het sneller mag; dat is geen probleem!
Persoonlijk rij ik 's nachts vrij weinig op rijbanen bestemd voor tweerichtingsverkeer, maar zijn de koplampen van tegenliggers, afhankelijk van de drukte en uiteraard de stand/afstelling van de koplampen van de tegenliggers, niet vrij irritant? Is dat waar zo een 'nachtbril' voornamelijk voor bedoeld is?
Meestal is het alleen geen zinnige kritiek, maar compleet zinloze zooi... De meest kansloze opmerkingen even op een rijtje.quote:Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..
Vindt mijn moeder niet goed want dan heb ik 3 bier gedronken over 5 uur dus dan heb ik gedronken.quote:Op zondag 22 april 2018 23:10 schreef Carlos93 het volgende:
Sowieso commentaar hebben op iemands rijgedrag. Als het je niet bevalt, rij je toch gewoon lekker zelf?
Lekker snugger allemaal inderdaad...quote:Op zondag 22 april 2018 22:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Meestal is het alleen geen zinnige kritiek, maar compleet zinloze zooi... De meest kansloze opmerkingen even op een rijtje.
- Je stuurt met 1 hand... Ja, duh, ik sta stil en draai gelijktijdig de wielen terwijl ik bak van R naar 1 of van 1 naar R gooi.
- Je mag niet over die witte lijn heen... Euhm, zegt het concept spitsstrook u wat?
- Je mag maar 100 hier (A2, 's nachts, Amsterdam - Utrecht). Hou je muil eens en ga je regels eens leren.
- Je kan toch ook gewoon in het midden blijven rijden in plaats van telkens weer naar rechts te gaan... Euhm, how about no.
- Je kan ook schakelen bij 2500 toeren... Invoegend met een volbeladen wagen op een korte Duitse invoegstrook. Omdat ik niet met 60 in wil voegen?
- Waarom ga je nu al terug naar zijn 3? Zelfde volbeladen wagen, klimmend op de autobahn en begon weer snelheid te verliezen in zijn 4 bij plankgas, dus schakel ik terug.
- Je mag ook remmen hoor... Zelfde volbeladen auto, terugweg, nacht van zondag op maandag, uurtje of 4, dat ik bij het aankondigingsbord wegwerkzaamheden over 2 km de cruisecontrol eraf gooide en hem rustig uit liet rollen.
- Waarom rem je telkens zo fors? Zelfde volbeladen auto, Tauernbahn afdalend aan de Sloveense kant.
Van die laatste 4 waren de eerste 3 allen van dezelfde persoon. Terugschakelen bij klimmen en nog snelheid verliezen, miepen over toeren maken maar ondertussen wel plankgas rijden en dan 5500 toeren draaien en telkens halve noodstoppen maken als er geremd moest worden. Het fors remmen kwam van iemand zonder rijbewijs.
Misschien moet ik mijn publiek wat anders kiezen.
Sowieso altijd ironisch, de mensen met het meeste commentaar zijn vaak de mensen die zelf het on rustigste rijden of gewoon geen rijbewijs (meer) hebben.
Bij de meeste mensen rijd ik liever zelf.quote:Op zondag 22 april 2018 23:10 schreef Carlos93 het volgende:
Sowieso commentaar hebben op iemands rijgedrag. Als het je niet bevalt, rij je toch gewoon lekker zelf?
Tsja, ik rij met de kap open ook geen 130 (nou ja, soms wel even), het is nou eenmaal een stuk prettiger om rond de 100 te rijden, en dat is achterin al niet leuk meer.quote:Op dinsdag 24 april 2018 14:49 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mooi weer, oude autos uit de garage.
Lekker 10/20 km onder de snelheid sukkelen.
Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.quote:Op dinsdag 24 april 2018 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, ik rij met de kap open ook geen 130 (nou ja, soms wel even), het is nou eenmaal een stuk prettiger om rond de 100 te rijden, en dat is achterin al niet leuk meer.
Ik had net ook weer een opa in zijn Polo die 35 reed waar je toch echt 50 mag.quote:Op dinsdag 24 april 2018 15:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.
Maar die graftakken die met 50-60 in hun Peugeot cabrio over de provinciale weg kruipen omdat anders hun haar in de war raakt.
Meerijden met het verkeer. 50 komt over het algemeen alleen op de matrixborden als filestaartbeveiliging. Dus goed opletten, afstand houden maar wel meerijden.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:
Benieuwd naar jullie mening. Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
Houden aan de snelheid.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:
Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
Dit. Sowieso nooit terugremmen als dat niet nodig is trouwens, alleen gas los. Die vrachtwagen haalt me maar in als 'ie dat zo graag wil.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Meerijden met het verkeer. 50 komt over het algemeen alleen op de matrixborden als filestaartbeveiliging. Dus goed opletten, afstand houden maar wel meerijden.
Bij 70 voor werkzaamheden/pechgevallen gaat de snelheid er wel (meer) uit.
Beetje extra afstand houden misschien maar verder gewoon meerijden... Die borden kloppen ook niet altijd maar zijn wel altijd een waarschuwing.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:
Nu vraag ik me wel af, hè? Wat vinden jullie van de volgende situatie?
Stel: de matrixborden boven de snelweg worden door Rijkswaterstaat aangezet, en geven aan dat je maar 50 KM/h mag rijden.
Nu heb je verkeer achter je rijden, dus doe je heel langzaam afremmen totdat je 50 rijdt. Maar wat als je vervelend vrachtwagenvolk achter je hebt rijden die claxonneren omdat ze willen dat je gewoon 100 gaat rijden?
Benieuwd naar jullie mening. Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Houden aan de snelheid.
Je mag natuurlijk het overige verkeer niet hinderen, maar de maximumsnelheid weegt zwaarder dan dat iemand die toch harder wil, niet door jou heen kan.
Ik wilde eigenlijk wel even wat helderheid hebben, dus heb de informatielijn van Rijkswaterstaat even gebeld.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:14 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dit. Sowieso nooit terugremmen als dat niet nodig is trouwens, alleen gas los. Die vrachtwagen haalt me maar in als 'ie dat zo graag wil.
Die borden kloppen wel altijd. Het lijkt wellicht niet altijd nodig om de snelheid terug te brengen, maar het is gewoon de geldende maximumsnelheid (!).quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:16 schreef ludovico het volgende:
Die borden kloppen ook niet altijd maar zijn wel altijd een waarschuwing.
Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:16 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Ik wilde eigenlijk wel even wat helderheid hebben, dus heb de informatielijn van Rijkswaterstaat even gebeld.
De matrixborden geven echt de maximumsnelheid aan en zoals verwacht heb ik het advies gekregen mij hieraan te houden.
In het vervolg dus schijt hebben aan hufterige bumperklevers en gewoon 50 rijden. Maar uiteraard gewoon laten uitrollen met evt. gevarenlicht an ofzo.
Ik rij dagelijks van Rotterdam naar Amersfoort dus ik houd het graag veilig en probeer te voorkomen dat ik een boete krijg.
Strikt genomen heb je wettelijk gezien gewoon gelijk. Of het praktisch gezien nodig is om die snelheid te gaan rijden... Nee.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die borden kloppen wel altijd. Het lijkt wellicht niet altijd nodig om de snelheid terug te brengen, maar het is gewoon de geldende maximumsnelheid (!).
Nope. Iets niet begrijpen maakt iets niet niet-kloppend.quote:
Rustaagh, ik begrijp je wel.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nope. Iets niet begrijpen maakt iets niet niet-kloppend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |