Ik rijd heel veel 's nachts en het is denk ik wennen. Ik vind het fijn, omdat het rustiger is. De lampen kunnen irritant zijn, maar je moet er niet op focussen. Ik rijd dan wel vooral snelweg, dus dan zit je vaak al wat verder uit elkaar.quote:Op zondag 22 april 2018 21:38 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Opmerkingen over rijstijl kan men doorgaans het beste achterwege laten. Tenzij het sneller mag; dat is geen probleem!
Persoonlijk rij ik 's nachts vrij weinig op rijbanen bestemd voor tweerichtingsverkeer, maar zijn de koplampen van tegenliggers, afhankelijk van de drukte en uiteraard de stand/afstelling van de koplampen van de tegenliggers, niet vrij irritant? Is dat waar zo een 'nachtbril' voornamelijk voor bedoeld is?
Meestal is het alleen geen zinnige kritiek, maar compleet zinloze zooi... De meest kansloze opmerkingen even op een rijtje.quote:Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..
Vindt mijn moeder niet goed want dan heb ik 3 bier gedronken over 5 uur dus dan heb ik gedronken.quote:Op zondag 22 april 2018 23:10 schreef Carlos93 het volgende:
Sowieso commentaar hebben op iemands rijgedrag. Als het je niet bevalt, rij je toch gewoon lekker zelf?
Lekker snugger allemaal inderdaad...quote:Op zondag 22 april 2018 22:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Meestal is het alleen geen zinnige kritiek, maar compleet zinloze zooi... De meest kansloze opmerkingen even op een rijtje.
- Je stuurt met 1 hand... Ja, duh, ik sta stil en draai gelijktijdig de wielen terwijl ik bak van R naar 1 of van 1 naar R gooi.
- Je mag niet over die witte lijn heen... Euhm, zegt het concept spitsstrook u wat?
- Je mag maar 100 hier (A2, 's nachts, Amsterdam - Utrecht). Hou je muil eens en ga je regels eens leren.
- Je kan toch ook gewoon in het midden blijven rijden in plaats van telkens weer naar rechts te gaan... Euhm, how about no.
- Je kan ook schakelen bij 2500 toeren... Invoegend met een volbeladen wagen op een korte Duitse invoegstrook. Omdat ik niet met 60 in wil voegen?
- Waarom ga je nu al terug naar zijn 3? Zelfde volbeladen wagen, klimmend op de autobahn en begon weer snelheid te verliezen in zijn 4 bij plankgas, dus schakel ik terug.
- Je mag ook remmen hoor... Zelfde volbeladen auto, terugweg, nacht van zondag op maandag, uurtje of 4, dat ik bij het aankondigingsbord wegwerkzaamheden over 2 km de cruisecontrol eraf gooide en hem rustig uit liet rollen.
- Waarom rem je telkens zo fors? Zelfde volbeladen auto, Tauernbahn afdalend aan de Sloveense kant.
Van die laatste 4 waren de eerste 3 allen van dezelfde persoon. Terugschakelen bij klimmen en nog snelheid verliezen, miepen over toeren maken maar ondertussen wel plankgas rijden en dan 5500 toeren draaien en telkens halve noodstoppen maken als er geremd moest worden. Het fors remmen kwam van iemand zonder rijbewijs.
Misschien moet ik mijn publiek wat anders kiezen.
Sowieso altijd ironisch, de mensen met het meeste commentaar zijn vaak de mensen die zelf het on rustigste rijden of gewoon geen rijbewijs (meer) hebben.
Bij de meeste mensen rijd ik liever zelf.quote:Op zondag 22 april 2018 23:10 schreef Carlos93 het volgende:
Sowieso commentaar hebben op iemands rijgedrag. Als het je niet bevalt, rij je toch gewoon lekker zelf?
Tsja, ik rij met de kap open ook geen 130 (nou ja, soms wel even), het is nou eenmaal een stuk prettiger om rond de 100 te rijden, en dat is achterin al niet leuk meer.quote:Op dinsdag 24 april 2018 14:49 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mooi weer, oude autos uit de garage.
Lekker 10/20 km onder de snelheid sukkelen.
Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.quote:Op dinsdag 24 april 2018 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, ik rij met de kap open ook geen 130 (nou ja, soms wel even), het is nou eenmaal een stuk prettiger om rond de 100 te rijden, en dat is achterin al niet leuk meer.
Ik had net ook weer een opa in zijn Polo die 35 reed waar je toch echt 50 mag.quote:Op dinsdag 24 april 2018 15:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.
Maar die graftakken die met 50-60 in hun Peugeot cabrio over de provinciale weg kruipen omdat anders hun haar in de war raakt.
Meerijden met het verkeer. 50 komt over het algemeen alleen op de matrixborden als filestaartbeveiliging. Dus goed opletten, afstand houden maar wel meerijden.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:
Benieuwd naar jullie mening. Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
Houden aan de snelheid.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:
Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
Dit. Sowieso nooit terugremmen als dat niet nodig is trouwens, alleen gas los. Die vrachtwagen haalt me maar in als 'ie dat zo graag wil.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Meerijden met het verkeer. 50 komt over het algemeen alleen op de matrixborden als filestaartbeveiliging. Dus goed opletten, afstand houden maar wel meerijden.
Bij 70 voor werkzaamheden/pechgevallen gaat de snelheid er wel (meer) uit.
Beetje extra afstand houden misschien maar verder gewoon meerijden... Die borden kloppen ook niet altijd maar zijn wel altijd een waarschuwing.quote:Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:
Nu vraag ik me wel af, hè? Wat vinden jullie van de volgende situatie?
Stel: de matrixborden boven de snelweg worden door Rijkswaterstaat aangezet, en geven aan dat je maar 50 KM/h mag rijden.
Nu heb je verkeer achter je rijden, dus doe je heel langzaam afremmen totdat je 50 rijdt. Maar wat als je vervelend vrachtwagenvolk achter je hebt rijden die claxonneren omdat ze willen dat je gewoon 100 gaat rijden?
Benieuwd naar jullie mening. Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Houden aan de snelheid.
Je mag natuurlijk het overige verkeer niet hinderen, maar de maximumsnelheid weegt zwaarder dan dat iemand die toch harder wil, niet door jou heen kan.
Ik wilde eigenlijk wel even wat helderheid hebben, dus heb de informatielijn van Rijkswaterstaat even gebeld.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:14 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dit. Sowieso nooit terugremmen als dat niet nodig is trouwens, alleen gas los. Die vrachtwagen haalt me maar in als 'ie dat zo graag wil.
Die borden kloppen wel altijd. Het lijkt wellicht niet altijd nodig om de snelheid terug te brengen, maar het is gewoon de geldende maximumsnelheid (!).quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:16 schreef ludovico het volgende:
Die borden kloppen ook niet altijd maar zijn wel altijd een waarschuwing.
Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:16 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Ik wilde eigenlijk wel even wat helderheid hebben, dus heb de informatielijn van Rijkswaterstaat even gebeld.
De matrixborden geven echt de maximumsnelheid aan en zoals verwacht heb ik het advies gekregen mij hieraan te houden.
In het vervolg dus schijt hebben aan hufterige bumperklevers en gewoon 50 rijden. Maar uiteraard gewoon laten uitrollen met evt. gevarenlicht an ofzo.
Ik rij dagelijks van Rotterdam naar Amersfoort dus ik houd het graag veilig en probeer te voorkomen dat ik een boete krijg.
Strikt genomen heb je wettelijk gezien gewoon gelijk. Of het praktisch gezien nodig is om die snelheid te gaan rijden... Nee.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die borden kloppen wel altijd. Het lijkt wellicht niet altijd nodig om de snelheid terug te brengen, maar het is gewoon de geldende maximumsnelheid (!).
Nope. Iets niet begrijpen maakt iets niet niet-kloppend.quote:
Rustaagh, ik begrijp je wel.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nope. Iets niet begrijpen maakt iets niet niet-kloppend.
Nee uiteraard, het is uiteindelijk (vind ik persoonlijk) een stukje verantwoordelijkheid van de bestuurder zelf om te bepalen wat in welke situatie veilig is. Niks is zwart-wit maar als de situatie het toelaat moet je gewoon heel langzaam richting de 50 gaan. Het is alleen jammer dat mensen tegenwoordig zo'n kort lontje hebben en je met groot licht proberen te verblinden.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.
Maar nogmaals, ik vind veiligheid echt een stuk belangrijker dan "de regels" dus kijk het per situatie aan zou ik zeggen, als jij dan iets rustiger wilt rijden dan het overige verkeer is dan uiteraard geen probleem.
Dat heeft niks te maken met rustiger willen rijden dan het overige verkeer, maar het overige verkeer dat te hard wenst te rijden. Je hebt je gewoon aan de maximumsnelheid te houden en daarmee uit. Dat is geen richtlijn, dat is gewoon de wet. (und Befehl ist Befehl, verdammt noch mal.).quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.
Maar nogmaals, ik vind veiligheid echt een stuk belangrijker dan "de regels" dus kijk het per situatie aan zou ik zeggen, als jij dan iets rustiger wilt rijden dan het overige verkeer is dan uiteraard geen probleem.
Mja ik ben daar iets minder strikt in, regels dienen de mens niet andersom.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:30 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Nee uiteraard, het is uiteindelijk (vind ik persoonlijk) een stukje verantwoordelijkheid van de bestuurder zelf om te bepalen wat in welke situatie veilig is. Niks is zwart-wit maar als de situatie het toelaat moet je gewoon heel langzaam richting de 50 gaan. Het is alleen jammer dat mensen tegenwoordig zo'n kort lontje hebben en je met groot licht proberen te verblinden.
Ik wil verder echt geen betweter zijn of pietje precies, maar ik vind wel dat je gewoon 50 moet rijden als dit de geldende maximumsnelheid is.
Te hard, in wettelijke zin, in praktische zin een veilige "betere" snelheid in veel situaties. Daarnaast is bij hoge snelheidsverschillen je strikt aan die 50km/h houden terwijl het overige verkeer 90+ langs raast gewoon ronduit gevaarlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met rustiger willen rijden dan het overige verkeer, maar het overige verkeer dat te hard wenst te rijden. Je hebt je gewoon aan de maximumsnelheid te houden en daarmee uit. Dat is geen richtlijn, dat is gewoon de wet. (und Befehl ist Befehl, verdammt noch mal.).
Dan ga jij er blijkbaar van uit dat jouw kritiek altijd correct is?quote:Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef ludovico het volgende:
Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..
De wettelijke zin is echter de enige die telt. Je "praktische zin" is gewoon gelul.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Te hard, in wettelijke zin, in praktische zin een veilige "betere" snelheid in veel situaties. Daarnaast is bij hoge snelheidsverschillen je strikt aan die 50km/h houden terwijl het overige verkeer 90+ langs raast gewoon ronduit gevaarlijk.
Anders zou ik de kritiek niet leveren (dus op het moment dat ik de kritiek lever ben ik wel van mening dat die kritiek correct is), maar het kan best dat ik soms fouten maak.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan ga jij er blijkbaar van uit dat jouw kritiek altijd correct is?
Veiligheid > regels.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De wettelijke zin is echter de enige die telt. Je "praktische zin" is gewoon gelul.
En je kan lullen als Brugman, maar er gaat geen agent jou op de vingers tikken omdat je je als enige aan de maximumsnelheid houdt.
En dan is er vermoedelijk geen fout die de ander moet erkennen, toch?quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef ludovico het volgende:
Anders zou ik de kritiek niet leveren, maar het kan best dat ik soms fouten maak.
Nee, regels = regels.quote:
Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef Jordy-B het volgende:
En je kan lullen als Brugman, maar er gaat geen agent jou op de vingers tikken omdat je je als enige aan de maximumsnelheid houdt.
Dan verwacht je dat verkeerd.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.
Regels kunnen ingezet worden om meer veiligheid te bewerkstelligen ja, dat maakt het strikt opvolgen van de regels niet altijd de meest veilige methode.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, regels = regels.
Veiligheid vloeit daar vanuit.
Zou kunnen, ik denk het andersquote:
Deze snap ik niet?quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dan is er vermoedelijk geen fout die de ander moet erkennen, toch?
Is gewoon een non-argument om de regels aan je laars te lappen.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Regels kunnen ingezet worden om meer veiligheid te bewerkstelligen ja, dat maakt het strikt opvolgen van de regels niet altijd de meest veilige methode.
Naja ik maak daarbij dus wat meer nuances, in de praktijk zal mijn gedrag niet al te veel afwijken van die borden hoor (gelukkig kloppen ze vaak wel aardig)quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Is gewoon een non-argument om de regels aan je laars te lappen.
Hee, we rijden allemaal wel eens te hard, maar als er gevraagd wordt wat je dient te doen als de matrixborden 50 aangeven, dan is er maar één correct antwoord: 50 gaan rijden.
Je ergert je aan mensen die niet tegen kritiek kunnen, geen fouten kunnen toegeven, maar als jouw kritiek niet terecht is, dan is er geen fout om toe te geven, toch?quote:
Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.
Als ik kritiek lever en die kritiek blijkt onterecht - vanwege nieuw inzicht o.i.d. - dan wil ik best mijn foute observatie toegeven?quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je ergert je aan mensen die niet tegen kritiek kunnen, geen fouten kunnen toegeven, maar als jouw kritiek niet terecht is, dan is er geen fout om toe te geven, toch?
Ja, dan noem je ook een stel cowboys.quote:Op dinsdag 24 april 2018 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.
Vreemdquote:Op dinsdag 24 april 2018 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.
Als je zelf maar gelooftquote:Op dinsdag 24 april 2018 18:39 schreef Blue_note het volgende:
Ik rij niet asociaal, maar rij gewoon wat de staat/inrichting/drukte van de weg/route toelaat.
Eigenlijk komt het erop neer dat ik van auto naar auto rij.
Jij bent dus zo’n automobilist die met 150 in mijn achteruitkijkspiegel opdoemt, mogelijk iets te dichtbij me in de ankers gaat, maar mij in ieder geval wel een ongemakkelijk gevoel bezorgt?quote:Op dinsdag 24 april 2018 18:39 schreef Blue_note het volgende:
Misschien is mijn eigen rijgedrag wel ergelijk. Nu ik voorgaande discussie zo lees besef ik me eigenlijk dat ik werkelijk nooit op de kilometerteller kijk
Ik rij niet asociaal, maar rij gewoon wat de staat/inrichting/drukte van de weg/route toelaat.
Eigenlijk komt het erop neer dat ik van auto naar auto rij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |