abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178652214
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
pi_178652229
Nee maar echt. Ik stond gisteren op een provinciale tweebaansweg en meneer kon er niet langs. Probeerde zich tussen mij en de auto links van me te proppen om maar vooraan te kunnen staan.
Beiden wezen we meneer erop dat wat hij wilde simpelweg niet ging en toen werd mijn linkerspiegel er vanaf geslagen. Staat op camera en heb het kenteken als het goed is.
pi_178652278
Dat is domweg vernieling. Ga je de video online plaatsen of wacht je eerst af? Ik ben zelf wel voor de digitale schandpaal. Echter, de politie zal het sowieso afraden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 21 april 2018 @ 09:54:37 #4
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_178652497
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:28 schreef Ridocar het volgende:
Dat is domweg vernieling. Ga je de video online plaatsen of wacht je eerst af? Ik ben zelf wel voor de digitale schandpaal. Echter, de politie zal het sowieso afraden.
Ik vraag me af wat je met een digitale schandpaal bereikt. De meeste mensen zullen het kenteken toch niet kennen of/en onthouden.

Tenzij echt iemand uit de auto komt oid heeft het naar mijn mening weinig zin om je gram te gaan halen via een YouTube filmpje
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zaterdag 21 april 2018 @ 09:58:44 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178652529
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:23 schreef DevFreak het volgende:
Nee maar echt. Ik stond gisteren op een provinciale tweebaansweg en meneer kon er niet langs. Probeerde zich tussen mij en de auto links van me te proppen om maar vooraan te kunnen staan.
Beiden wezen we meneer erop dat wat hij wilde simpelweg niet ging en toen werd mijn linkerspiegel er vanaf geslagen. Staat op camera en heb het kenteken als het goed is.
Al aangifte gedaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 21 april 2018 @ 09:59:22 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178652533
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:23 schreef DevFreak het volgende:
Nee maar echt. Ik stond gisteren op een provinciale tweebaansweg en meneer kon er niet langs. Probeerde zich tussen mij en de auto links van me te proppen om maar vooraan te kunnen staan.
Beiden wezen we meneer erop dat wat hij wilde simpelweg niet ging en toen werd mijn linkerspiegel er vanaf geslagen. Staat op camera en heb het kenteken als het goed is.
das voor mij een gevalletje uitstappen en van zijn brommer trekken. Ik rijd zelf motor, en ik wil ook vooraan staan bij het verkeerslicht, maar wat niet gaat, dat gaat niet.
Heb wel eens een spiegel geraakt met mijn handguard omdat ik tussen de file door reed en een eikel met een busje de ruimte echt moedwillig dicht reed, maar gewoon doelgericht een spiegel amputeren gaat zelfs mij te ver :N
Ik wil altijd ruimte maken met de auto en bij file e.d. zet ik hem altijd zodanig neer dat ze ertussendoor kunnen, maar als het niet gaat dan gaat het niet, en als je moedwillig mijn auto beschadigt beschadig ik jou, dan is het jachtseizoen geopend.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178652627
Huh, wat is er mis met die gast :{
  zaterdag 21 april 2018 @ 10:21:30 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178652700
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:23 schreef DevFreak het volgende:
Nee maar echt. Ik stond gisteren op een provinciale tweebaansweg en meneer kon er niet langs. Probeerde zich tussen mij en de auto links van me te proppen om maar vooraan te kunnen staan.
Beiden wezen we meneer erop dat wat hij wilde simpelweg niet ging en toen werd mijn linkerspiegel er vanaf geslagen. Staat op camera en heb het kenteken als het goed is.
Wat belachelijk...
Wel aangifte doen hoor, dan wordt zo'n kort lontje tenminste geconfronteerd met de gevolgen van zijn eigen geëikel!
pi_178652701
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oordeel zelf :{

Ik ben echt zo blij met mijn dashcam, he... Ik was zo verbaasd ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen of doen.

maar zoals ook in de beschrijving staat: ze heeft mijn spiegel er niet letterlijk vanaf geslagen maar hij staat nu wel uit de kom en ik krijg hem niet meer goed op ooghoogte. moet er zo nog even naar kijken, misschien kan ik hem fixen.

Ik denk wel dat ik er mee naar de politie ga. Zal de mavrouw met het kenteken MV-HT-32 leren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2018 10:23:17 ]
  zaterdag 21 april 2018 @ 10:22:09 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_178652704
Laten we even de weigering van de politie om een aangifte inclusief sluitend bewijsmateriaal te weigeren afwachten, daarna krijgen we het vast gauw te zien.

Oh, beeld!

Idiote actie natuurlijk, maar heel veel valt er verder niet aan te beoordelen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Tyr80 op 21-04-2018 10:32:34 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 21 april 2018 @ 10:27:32 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178652731
Ze heeft hem net anderhalve maand, aanwinst weer dit :N
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 21 april 2018 @ 10:33:04 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_178652762
Op dit soort momenten ben je wel blij met een dashcam ja. Zou gewoon aangifte doen. Doorrijden na een aanrijding is wel kansloos.
Kon je er niet achteraan, of moet ik even teruglezen. 8-).
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  zaterdag 21 april 2018 @ 10:39:33 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178652807
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2018 10:33 schreef Kreator het volgende:
Op dit soort momenten ben je wel blij met een dashcam ja. Zou gewoon aangifte doen. Doorrijden na een aanrijding is wel kansloos.
Kon je er niet achteraan, of moet ik even teruglezen. 8-).
In dit geval is het waarschijnlijk verstandiger dar TS sprakeloos was, ik was er waarschijnlijk furieus achteraan gegaan :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178652832
Leer eens voorsorteren zeg. Net weer zo'n ouwe zak in z'n Kia Sportage die denkt niet te hoeven voor te sorteren bij de rotonde.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  zaterdag 21 april 2018 @ 11:14:51 #15
164283 Luco
Buongiorno!
pi_178653157
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dit geval is het waarschijnlijk verstandiger dar TS sprakeloos was, ik was er waarschijnlijk furieus achteraan gegaan :@
Ik had haar direct klem gezet tegen de bus aan denk ik.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_178653425
Dat dashcam beeld heb je toch geen fluit aan? Je ziet een motorrijder wegrijden en dat was het wel.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_178653758
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 11:42 schreef BlackLining het volgende:
Dat dashcam beeld heb je toch geen fluit aan? Je ziet een motorrijder wegrijden en dat was het wel.
klopt, er valt weinig aan de zien behalve dat je een zachte klap hoort.
pi_178653868
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 11:42 schreef BlackLining het volgende:
Dat dashcam beeld heb je toch geen fluit aan? Je ziet een motorrijder wegrijden en dat was het wel.
Anders zou je bij de politie kunnen gooien op doorrijden na een aanrijding. Dan mag je hopen dat je jezelf kunt melden voor de politie je vindt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_178654750
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2018 10:21 schreef DevFreak het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oordeel zelf :{

Ik ben echt zo blij met mijn dashcam, he... Ik was zo verbaasd ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen of doen.

maar zoals ook in de beschrijving staat: ze heeft mijn spiegel er niet letterlijk vanaf geslagen maar hij staat nu wel uit de kom en ik krijg hem niet meer goed op ooghoogte. moet er zo nog even naar kijken, misschien kan ik hem fixen.

Ik denk wel dat ik er mee naar de politie ga. Zal de mavrouw met het kenteken MV-HT-32 leren.
Zeker aangifte doen van doorrijden na aanrijding.

Al doe je het niet voor jezelf doe het dan voor andere weggebruikers die deze aso nog tegen kunnen komen.
pi_178654765
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 10:27 schreef Leandra het volgende:
Ze heeft hem net anderhalve maand, aanwinst weer dit :N
Idd ja.

https://www.kentekencheck(...)524311218&noclickbar
pi_178659171
Gooit er eentje fietsend een blik bier in het struikgewas respectloos helaas te laat gezien om te reageren.

En dan gek vinden dat de belasting omhoog gaat...
pi_178662537
Mensen die remmen OP de rotonde als er een fietspad om heen ligt...

Rij gewoon rustig door tot aan de haaientanden als die ruimte er is (en die was er zat) , maar nee, ga ineens keihard half op de rotonde remmen. Gelukkig let ik dan op, en de gene achter mij ook, maar een kop staart botsing was dichtbij.

Of met 50 ineens in paniek op de rem staan omdat je een zebrapad nadert. Er kwam inderdaad iemand aan lopen met een kinderwagen, ware het niet dat die gene zich nog bevond op de stoep, daar tussen nog een fietspad zit, daartussen een stuk berm van 2 meter, daartussen nog de rijbaan in de tegenovergestelde richting (maargoed, vanaf daar loopt het zebrapad, dus daar had je voor kunnen/moeten stoppen), daartussen nog een vluchtheuvel. Maar je stond inderdaad op tijd stil :)



Die mensen met kinderwagen liepen dus helemaal links op het voetpad. (situatie is nu wel anders, want daar ligt nu dus een zebrapad)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2018 22:18:47 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 21 april 2018 @ 22:21:29 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178662721
Mensen die naar je gaan lopen seinen omdat je flink harder rijdt (ze rijden iets harder dan een vrachtwagen, ik reed 130) en het gat voor ze gebruikt om op de uitvoegstrook te komen, in plaats van je door het verkeer achter ze/achter de vrachtwagen die ze net hebben ingehaald heen te wurmen... 8)7 8)7 Er zat ca. 100 meter tussen mijn achterkant en zijn voorkant. Prius volk natuurlijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178662802
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die naar je gaan lopen seinen omdat je flink harder rijdt (ze rijden iets harder dan een vrachtwagen, ik reed 130) en het gat voor ze gebruikt om op de uitvoegstrook te komen, in plaats van je door het verkeer achter ze/achter de vrachtwagen die ze net hebben ingehaald heen te wurmen... 8)7 8)7 Er zat ca. 100 meter tussen mijn achterkant en zijn voorkant. Prius volk natuurlijk.
Dat had ik laatst ook, ik reed 120 :@ op een 100 weg, wel 4 baans met vangrail in het midden, maargoed.

Vent dus naar mij seinen, en zelfs alarmlichten aan toen ik hem voorbij kwam, ik denk wat wil je nou? Dus ik maar even rustig aan doen, stond er verderop een agent te laseren.

Daarna maar even vriendelijk terug geknipperd, vind dat wel een toffe actie, al zou ik het zelf niet zo snel doen.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 april 2018 @ 22:26:12 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178662846
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:24 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Dat had ik laatst ook, ik reed 120 :@ op een 100 weg, wel 4 baans met vangrail in het midden, maargoed.

Vent dus naar mij seinen, en zelfs alarmlichten aan toen ik hem voorbij kwam, ik denk wat wil je nou? Dus ik maar even rustig aan doen, stond er verderop een agent te laseren.

Daarna maar even vriendelijk terug geknipperd, vind dat wel een toffe actie, al zou ik het zelf niet zo snel doen.
Ik heb altijd een appje aan staan. :) Dit was gewoon frustratie ofzo... Schrikken natuurlijk, als er opeens iemand rechts van je zit. :') Heb het ook wel eens met invoegen gehad, door naar het gat en zo rustig een schuin gat kunnen doorschuiven naar helemaal links (ondertussen ca. 140-150 op de teller). Ging degene die links reed, een meter of 100 achter me, ook lopen seinen. Vent, wat moet je nou? Als ik je af snijd, a la, maar ik duik in een gat dat jij laat vallen, jij rijdt geen 130, maar nog wat eronder en ik zit ruim voor je.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178662914
Nog 1 ergernis dan, brommobielen op een 80km weg. Hier in de polder kom je ze regelmatig tegen en ik vind dat dus echt levensgevaarlijk. Er rijden ook zat tractoren op de weg, maar die zie je wel. Die kleine kut''auto''tjes doemen altijd voor je op, en dan is dat snelheidsverschil wel groot. Kunnen die bestuurders natuurlijk niks aan doen, maar laat die dingen lekker op het fietspad rijden.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 april 2018 @ 22:35:30 #27
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178663004
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:30 schreef Embraer89 het volgende:
Nog 1 ergernis dan, brommobielen op een 80km weg. Hier in de polder kom je ze regelmatig tegen en ik vind dat dus echt levensgevaarlijk. Er rijden ook zat tractoren op de weg, maar die zie je wel. Die kleine kut''auto''tjes doemen altijd voor je op, en dan is dat snelheidsverschil wel groot. Kunnen die bestuurders natuurlijk niks aan doen, maar laat die dingen lekker op het fietspad rijden.
Ik vind ze in 60-zones nog irritanter. Gaan ze, althans, hier in de regio, altijd zo rijden dat je er eigenlijk niet langs komt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 22 april 2018 @ 13:18:15 #28
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_178672243
Komt het door het weer dat de senioren van ons land ineens op elke provinciale weg 60 gaan rijden in plaats van 80? Levensgevaarlijk. Je verwacht het niet...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_178672437
quote:
8s.gif Op zondag 22 april 2018 13:18 schreef goed_volk het volgende:
Komt het door het weer dat de senioren van ons land ineens op elke provinciale weg 60 gaan rijden in plaats van 80? Levensgevaarlijk. Je verwacht het niet...
In het verlengde, wat is er mis met mensen dat ze zo'n haast hebben dat ze onveilig gaan inhalen? Trekker, auto, ik in een treintje, auto wil al een tijdje passeren maar heeft geen ruimte, hangt op een halve meter afstand achter die trekker, als dat. We naderen een (flauwe) bocht naar rechts en ik zie rechts al een motorrijder aankomen. Hij verdwijnt voor mij achter de trekker, ik zie de auto voor me wiebelen, heb m'n vinger al op de claxon en inderdaad, meneer schuift op naar links. Ik hang op de claxon, meneer schiet terug naar rechts, seconden later komt de motorrijder langs.

Later, ik rijd achter een seniortje wat besluit dat 50 hard genoeg is op deze 60 weg. Smalle weg, veel bochten, veel tegenliggers, dus ik geloof 't wel en blijf erachter hangen tot 't volgende dorpje. De auto achter me had daar geen zin in en schiet opeens naast me, om zich vervolgens direct tussen mij en m'n voorganger te proppen omdat hij de aankomende tegenligger over 't hoofd had gezien. Gelukkig was ik al aan het remmen. De rest van de weg is ie achter de senior blijven hangen.

Waarom die haast steeds? :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_178672479
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 13:32 schreef Sarasi het volgende:

[..]

In het verlengde, wat is er mis met mensen dat ze zo'n haast hebben dat ze onveilig gaan inhalen? Trekker, auto, ik in een treintje, auto wil al een tijdje passeren maar heeft geen ruimte, hangt op een halve meter afstand achter die trekker, als dat. We naderen een (flauwe) bocht naar rechts en ik zie rechts al een motorrijder aankomen. Hij verdwijnt voor mij achter de trekker, ik zie de auto voor me wiebelen, heb m'n vinger al op de claxon en inderdaad, meneer schuift op naar links. Ik hang op de claxon, meneer schiet terug naar rechts, seconden later komt de motorrijder langs.

Later, ik rijd achter een seniortje wat besluit dat 50 hard genoeg is op deze 60 weg. Smalle weg, veel bochten, veel tegenliggers, dus ik geloof 't wel en blijf erachter hangen tot 't volgende dorpje. De auto achter me had daar geen zin in en schiet opeens naast me, om zich vervolgens direct tussen mij en m'n voorganger te proppen omdat hij de aankomende tegenligger over 't hoofd had gezien. Gelukkig was ik al aan het remmen. De rest van de weg is ie achter de senior blijven hangen.

Waarom die haast steeds? :')
Is niet echt haast, heb gewoon geen zin om achter een sloom figuur te zitten. Grote ergernis is wat mij betreft dat tractoren en fietsers de autoweg op mogen.
Overdag gaat het nog wel, maar in de spits |:(.
Of bestelbusjes die maar 60mph mogen, terwijl de rest 70mph mag op de autoweg.
Dan heb je nog grote telescoop kranen, die ook maar rond de 40mph mogen |:( |:(
pi_178672505
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 13:35 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Is niet echt haast, heb gewoon geen zin om achter een sloom figuur te zitten. Grote ergernis is wat mij betreft dat tractoren en fietsers de autoweg op mogen.
Overdag gaat het nog wel, maar in de spits |:(.
Of bestelbusjes die maar 60mph mogen, terwijl de rest 70mph mag op de autoweg.
Dan heb je nog grote telescoop kranen, die ook maar rond de 40mph mogen |:( |:(
Prima als je een trekker wil inhalen, maar zorg er dan wel voor dat je er goed langs kunt kijken en het niet vlak voor een bocht naar rechts doet. En prima als je mij in wil halen, maar kijk dan even fatsoenlijk uit je doppen. Bovendien, met mijn motor was ik er echt wel langs gegaan als het veilig kon.
Your opinion of me is none of my business.
pi_178672535
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 13:37 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Prima als je een trekker wil inhalen, maar zorg er dan wel voor dat je er goed langs kunt kijken en het niet vlak voor een bocht naar rechts doet. En prima als je mij in wil halen, maar kijk dan even fatsoenlijk uit je doppen. Bovendien, met mijn motor was ik er echt wel langs gegaan als het veilig kon.
Het moet idd wel veilig kunnen, heb je uiteraard gelijk in. Helaas is voor sommige mensen de definitie veilig alleen geldig voor hun zelf, en niet voor het overige verkeer.
pi_178676758
Alsof ze 't erom doen. :X

Ik rijd over de provinciale weg (80km/h), semi flauwe bocht naar rechts, en midden in die bocht is de uitrit van een boerderij ofzo. Daar stond een auto met de bestuurder helemaal over 't stuur gebogen. Ik vertrouwde 't al niet, dus ietwat snelheid geminderd en vingers al op de rem. En ze maakte al mijn verwachtingen waar - schiet zo voor m'n neus die weg over, zonder te kijken of wat. :N Ik vol in de rem & op de claxon, maar dat wijf keek niet eens meer om. Idioot. }:|
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!fotograaf zondag 22 april 2018 @ 19:00:06 #34
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178679171
quote:
8s.gif Op zondag 22 april 2018 13:18 schreef goed_volk het volgende:
Komt het door het weer dat de senioren van ons land ineens op elke provinciale weg 60 gaan rijden in plaats van 80? Levensgevaarlijk. Je verwacht het niet...
60? Reden ze maar 60... Ik ben de afgelopen week hier op diverse stukken al mensen voorbij gevlogen, eentje reed 30(!) op mijn GPS op een 80 weg...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178680949
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 17:14 schreef Sarasi het volgende:
Alsof ze 't erom doen. :X

Ik rijd over de provinciale weg (80km/h), semi flauwe bocht naar rechts, en midden in die bocht is de uitrit van een boerderij ofzo. Daar stond een auto met de bestuurder helemaal over 't stuur gebogen. Ik vertrouwde 't al niet, dus ietwat snelheid geminderd en vingers al op de rem. En ze maakte al mijn verwachtingen waar - schiet zo voor m'n neus die weg over, zonder te kijken of wat. :N Ik vol in de rem & op de claxon, maar dat wijf keek niet eens meer om. Idioot. }:|
Bijna hetzelfde vandaag, alleen was het een bejaarde man. Echt vol in de remmen moest ik.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_178681978
Wanneer ergeren jullie je aan suggesties/opmerkingen/bemoeienissen van jullie passagiers?
pi_178682225
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:54 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wanneer ergeren jullie je aan suggesties/opmerkingen/bemoeienissen van jullie passagiers?
Ligt er een beetje aan wie. Was een keertje met een gast voor werk naar Ierland. Hij had een jaar z'n rijbewijs en heeft die hele trip ongeveer 1 uur gereden, toen kreeg 'ie last van de lichten van de tegenliggers. Het was zijn 2e keer dat hij in het buitenland reed. Hij ging mij tips geven, terwijl ik op dat moment al zo een 10 jaar internationaal koerier was :r Ook toen we de boot op reden, was vrij stijl omhoog. Dus ik reed daar gewoon rustig op in lage toeren, want er liepen nog mensen. Gaat 'ie zeggen: Zou je 'm niet een versnelling lager zetten? Dus ik: In wat, z'n achteruit? 8)7 Zat dus al in z'n 1.. Daarna tegen m'n planning gezegd dat ik toch echt het liefst gewoon lekker alleen rijd :7
pi_178682474
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:54 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wanneer ergeren jullie je aan suggesties/opmerkingen/bemoeienissen van jullie passagiers?
Wat ik het vaakst hoor: "Rij 's door..."
Captain Slow hiero. Ik rij op de snelweg 110-115, ook waar je 130 mag. en 100 is ook streep 100 bij mij. De irritatie zal vast wederzijds zijn, maar dat boeit mij geen bal.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_178682585
Waar ik me het meest aan erger zijn van die figuren die overal bang voor zijn. Van o kijk uit voor dit of dat. Terwijl ik al lang heb gezien dat er een auto op de rotonde is.
Gewoon rustig richting de rotonde rollen, ipv hard erop af komen rijden, vol in de remmen te gaan en dan weer moeten optrekken, dat is wat sommige willen zien. Ik rij 't liever uit in zijn 3 en ga de rotonde op zodra het kan.
pi_178682708
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wie. Was een keertje met een gast voor werk naar Ierland. Hij had een jaar z'n rijbewijs en heeft die hele trip ongeveer 1 uur gereden, toen kreeg 'ie last van de lichten van de tegenliggers. Het was zijn 2e keer dat hij in het buitenland reed. Hij ging mij tips geven, terwijl ik op dat moment al zo een 10 jaar internationaal koerier was :r Ook toen we de boot op reden, was vrij stijl omhoog. Dus ik reed daar gewoon rustig op in lage toeren, want er liepen nog mensen. Gaat 'ie zeggen: Zou je 'm niet een versnelling lager zetten? Dus ik: In wat, z'n achteruit? 8)7 Zat dus al in z'n 1.. Daarna tegen m'n planning gezegd dat ik toch echt het liefst gewoon lekker alleen rijd :7
Opmerkingen over rijstijl kan men doorgaans het beste achterwege laten. Tenzij het sneller mag; dat is geen probleem!

Persoonlijk rij ik 's nachts vrij weinig op rijbanen bestemd voor tweerichtingsverkeer, maar zijn de koplampen van tegenliggers, afhankelijk van de drukte en uiteraard de stand/afstelling van de koplampen van de tegenliggers, niet vrij irritant? Is dat waar zo een 'nachtbril' voornamelijk voor bedoeld is?
pi_178682817
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 13:35 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Is niet echt haast, heb gewoon geen zin om achter een sloom figuur te zitten. Grote ergernis is wat mij betreft dat tractoren en fietsers de autoweg op mogen.
Overdag gaat het nog wel, maar in de spits |:(.
Of bestelbusjes die maar 60mph mogen, terwijl de rest 70mph mag op de autoweg.
Dan heb je nog grote telescoop kranen, die ook maar rond de 40mph mogen |:( |:(
trekkers op een autoweg? (100km per uur)? The fuck, waar mag dat dan
No Guts, No Glory
pi_178682825
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:44 schreef nuget het volgende:

[..]

trekkers op een autoweg? (100km per uur)? The fuck, waar mag dat dan
UK, A wegen zijn gelijk aan autowegen in NL, en daar mag je 70mph(112km/h). Op A wegen mag je met trekker of met de fiets.
pi_178682832
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:38 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Opmerkingen over rijstijl kan men doorgaans het beste achterwege laten. Tenzij het sneller mag; dat is geen probleem!

Persoonlijk rij ik 's nachts vrij weinig op rijbanen bestemd voor tweerichtingsverkeer, maar zijn de koplampen van tegenliggers, afhankelijk van de drukte en uiteraard de stand/afstelling van de koplampen van de tegenliggers, niet vrij irritant? Is dat waar zo een 'nachtbril' voornamelijk voor bedoeld is?
Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178682842
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:44 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

UK, 112km per uur met trekkers of fietsers op de weg.
Aha, in nederland is dat verboden en tevens strafbaar.
No Guts, No Glory
pi_178682860
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef nuget het volgende:

[..]

Aha, in nederland is dat verboden en tevens strafbaar.
Klopt, hier mag 't allemaal. Soms heb je ook een oversteekplek voor voetgangers op een A weg.
pi_178682874
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:46 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Klopt, hier mag 't allemaal. Soms heb je ook een oversteekplek voor voetgangers op een A weg.
Dat is niet al te best :@ |:( |:( |:( |:( :')

Ik kan me goed voorstellen dat dat een berg frustraties oproept :{w
No Guts, No Glory
pi_178682970
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:47 schreef nuget het volgende:

[..]

Dat is niet al te best :@ |:( |:( |:( |:( :')

Ik kan me goed voorstellen dat dat een berg frustraties oproept :{w
Niet als in een zebrapad voorstellen hoor, maar wel een plek waar voetgangers in principe kunnen lopen. Fietsers die je ineens moet ontwijken in een bocht op de autoweg, tractoren die rond tuffen met zo'n 45 km/h etc.

Kijk maar:
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

En

https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

En hier een oversteekplaats voor paarden en voetgangers:
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
pi_178683097
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wat ik het vaakst hoor: "Rij 's door..."
Captain Slow hiero. Ik rij op de snelweg 110-115, ook waar je 130 mag. en 100 is ook streep 100 bij mij. De irritatie zal vast wederzijds zijn, maar dat boeit mij geen bal.
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:32 schreef Carlos93 het volgende:
Waar ik me het meest aan erger zijn van die figuren die overal bang voor zijn. Van o kijk uit voor dit of dat. Terwijl ik al lang heb gezien dat er een auto op de rotonde is.
Gewoon rustig richting de rotonde rollen, ipv hard erop af komen rijden, vol in de remmen te gaan en dan weer moeten optrekken, dat is wat sommige willen zien. Ik rij 't liever uit in zijn 3 en ga de rotonde op zodra het kan.
Wat middelpuntvliedende krachten betreft − hopelijk gebruik ik de juiste term − ben ik (vaak juist met het oog op comfort van de passagiers) ook wel, wanneer het de doorstroming van het verkeer niet hindert, Captain Slow te noemen. Maar daar krijg ik opmerkelijk genoeg, wellicht terecht, vaker 'klachten' over dan wanneer ik bijvoorbeeld 100 zou rijden waar je 130 mag. Sommigen benaderen rotondes inderdaad alsof het een attractie is, maar daar ben ik ook geen fan van.

quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..
Dat is inderdaad een goede manier om je eigen ontwikkeling te beperken. Wat dat betreft is goed onderbouwde kritiek zeker waardevol.
pi_178683180
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:00 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]


[..]


Dat is inderdaad een goede manier om je eigen ontwikkeling te beperken. Wat dat betreft is goed onderbouwde kritiek zeker waardevol.
Zeker met moordwapens als auto's is het wel fijn dat mensen gewoon hun spiegels gebruiken en niet 40 in een woonwijk rijden als je zelfs mensen kunt zien lopen... dan is het risico helemaal hoog dat er iemand zonder te kijken de weg op komt.

Ik rij in woonwijken vaak zachter dan wat mag en op provinciale wegen vaak weer te hard... Begrijp altijd slecht dat mensen denken dat 100 rijden op overzichtelijke wegen gevaarlijk is terwijl diezelfde mensen hard door woonwijken rijden. Mijn moeder inclusief.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178683203
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:54 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wanneer ergeren jullie je aan suggesties/opmerkingen/bemoeienissen van jullie passagiers?
Is it kind?
Is it nessecary?
Is it helpful?

Minstens 2/3 en anders kruip je zelf maar achter 't stuur. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_178683683
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:38 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Opmerkingen over rijstijl kan men doorgaans het beste achterwege laten. Tenzij het sneller mag; dat is geen probleem!

Persoonlijk rij ik 's nachts vrij weinig op rijbanen bestemd voor tweerichtingsverkeer, maar zijn de koplampen van tegenliggers, afhankelijk van de drukte en uiteraard de stand/afstelling van de koplampen van de tegenliggers, niet vrij irritant? Is dat waar zo een 'nachtbril' voornamelijk voor bedoeld is?
Ik rijd heel veel 's nachts en het is denk ik wennen. Ik vind het fijn, omdat het rustiger is. De lampen kunnen irritant zijn, maar je moet er niet op focussen. Ik rijd dan wel vooral snelweg, dus dan zit je vaak al wat verder uit elkaar.
  FOK!fotograaf zondag 22 april 2018 @ 22:45:10 #52
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178683819
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..
Meestal is het alleen geen zinnige kritiek, maar compleet zinloze zooi... De meest kansloze opmerkingen even op een rijtje.
- Je stuurt met 1 hand... Ja, duh, ik sta stil en draai gelijktijdig de wielen terwijl ik bak van R naar 1 of van 1 naar R gooi.
- Je mag niet over die witte lijn heen... Euhm, zegt het concept spitsstrook u wat?
- Je mag maar 100 hier (A2, 's nachts, Amsterdam - Utrecht). Hou je muil eens en ga je regels eens leren.
- Je kan toch ook gewoon in het midden blijven rijden in plaats van telkens weer naar rechts te gaan... Euhm, how about no.
- Je kan ook schakelen bij 2500 toeren... Invoegend met een volbeladen wagen op een korte Duitse invoegstrook. Omdat ik niet met 60 in wil voegen?
- Waarom ga je nu al terug naar zijn 3? Zelfde volbeladen wagen, klimmend op de autobahn en begon weer snelheid te verliezen in zijn 4 bij plankgas, dus schakel ik terug.
- Je mag ook remmen hoor... Zelfde volbeladen auto, terugweg, nacht van zondag op maandag, uurtje of 4, dat ik bij het aankondigingsbord wegwerkzaamheden over 2 km de cruisecontrol eraf gooide en hem rustig uit liet rollen.
- Waarom rem je telkens zo fors? Zelfde volbeladen auto, Tauernbahn afdalend aan de Sloveense kant.
Van die laatste 4 waren de eerste 3 allen van dezelfde persoon. Terugschakelen bij klimmen en nog snelheid verliezen, miepen over toeren maken maar ondertussen wel plankgas rijden en dan 5500 toeren draaien en telkens halve noodstoppen maken als er geremd moest worden. Het fors remmen kwam van iemand zonder rijbewijs. 8)7

Misschien moet ik mijn publiek wat anders kiezen. :')

Sowieso altijd ironisch, de mensen met het meeste commentaar zijn vaak de mensen die zelf het on rustigste rijden of gewoon geen rijbewijs (meer) hebben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178684106
Sowieso commentaar hebben op iemands rijgedrag. :') Als het je niet bevalt, rij je toch gewoon lekker zelf?
pi_178684192
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:10 schreef Carlos93 het volgende:
Sowieso commentaar hebben op iemands rijgedrag. :') Als het je niet bevalt, rij je toch gewoon lekker zelf?
Vindt mijn moeder niet goed want dan heb ik 3 bier gedronken over 5 uur dus dan heb ik gedronken.

Nou sorry hoor, als je elkaar niet meer kan zeggen dat iets gevaarlijk is dan gaat het toch een tikkeltje fout naar mijn mening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178684213
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 22:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Meestal is het alleen geen zinnige kritiek, maar compleet zinloze zooi... De meest kansloze opmerkingen even op een rijtje.
- Je stuurt met 1 hand... Ja, duh, ik sta stil en draai gelijktijdig de wielen terwijl ik bak van R naar 1 of van 1 naar R gooi.
- Je mag niet over die witte lijn heen... Euhm, zegt het concept spitsstrook u wat?
- Je mag maar 100 hier (A2, 's nachts, Amsterdam - Utrecht). Hou je muil eens en ga je regels eens leren.
- Je kan toch ook gewoon in het midden blijven rijden in plaats van telkens weer naar rechts te gaan... Euhm, how about no.
- Je kan ook schakelen bij 2500 toeren... Invoegend met een volbeladen wagen op een korte Duitse invoegstrook. Omdat ik niet met 60 in wil voegen?
- Waarom ga je nu al terug naar zijn 3? Zelfde volbeladen wagen, klimmend op de autobahn en begon weer snelheid te verliezen in zijn 4 bij plankgas, dus schakel ik terug.
- Je mag ook remmen hoor... Zelfde volbeladen auto, terugweg, nacht van zondag op maandag, uurtje of 4, dat ik bij het aankondigingsbord wegwerkzaamheden over 2 km de cruisecontrol eraf gooide en hem rustig uit liet rollen.
- Waarom rem je telkens zo fors? Zelfde volbeladen auto, Tauernbahn afdalend aan de Sloveense kant.
Van die laatste 4 waren de eerste 3 allen van dezelfde persoon. Terugschakelen bij klimmen en nog snelheid verliezen, miepen over toeren maken maar ondertussen wel plankgas rijden en dan 5500 toeren draaien en telkens halve noodstoppen maken als er geremd moest worden. Het fors remmen kwam van iemand zonder rijbewijs. 8)7

Misschien moet ik mijn publiek wat anders kiezen. :')

Sowieso altijd ironisch, de mensen met het meeste commentaar zijn vaak de mensen die zelf het on rustigste rijden of gewoon geen rijbewijs (meer) hebben.
Lekker snugger allemaal inderdaad...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2018 @ 00:28:56 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178684828
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:10 schreef Carlos93 het volgende:
Sowieso commentaar hebben op iemands rijgedrag. :') Als het je niet bevalt, rij je toch gewoon lekker zelf?
Bij de meeste mensen rijd ik liever zelf.
- Lekker op rijstrook 2 van de 4 blijven plakken terwijl er op de twee rijstroken rechts naast je geen hond rijdt. - Collega
- Vol in de ankers bij iedere tegenligger en zo'n beetje de hele auto de berm in sturen, want eng. - Buitenlandse familie
- Constant wisselen in snelheid - Collega
- Tijdens het rijden je administratie willen doen, handheld bellen en mekkeren, maar niet zeggen tegen je bijrijder: Rijd jij maar, dan kan ik e.e.a. rustig doen - Collega
- Consequent 10-20 km/h onder de maximale snelheid rijden op een weg waar niet ingehaald mag worden. - Kennis
- Op de snelweg in zijn 4 rijden met een 6 bak en je wel beklagen over de verhuurmaatschappij dat ze een auto met een brandend lampje meegeven... En ondertussen boos worden als jij dan zegt dat dat lampje aan geeft dat je nog verder door kan schakelen. - Buitenlandse familie
- Bij het stoplicht links gaan staan, bak in zijn vrij, vervolgens eerst naar zijn 1 moeten zetten en dan telkens strak bij 2200 toeren schakelen... Gevolg: van de auto's die rechts stonden zijn de eerste 5 je al voorbij. - Studiegenoot. Hij reed verder prima, maar dit vond ik echt de meest irritante rijgewoonte van hem. Steevast stond ie links en steevast waren auto 1-4/5 hem voorbij voordat hij eens in beweging kwam. Ga dan gewoon rechts staan.
- Mekkeren als er in Duitsland een laagvlieger met 200+ achterop komt rijden en seint omdat jij nog 300 meter hebt tot de volgende vrachtwagen en prima met 130 die 300 meter rechts kan rijden. Nee, dan ben je beledigd en ga je lopen klieren. - Kennis van overseas.
- 10 meter voor een afslag zeggen dat je daarin moet - iedereen die route instructies geeft 8)7 8)7

Tijdens mijn studie:
- Nog geen jaar je rijbewijs hebben, geen lange stukken rijden, je eerste auto al TL gereden hebben en dan vinden dat je wel in een geleend busje kan rijden, 's ochtends vroeg weg en 's avonds laat terug, overdag kunnen drinken en dan een uur voordat je moet gaan rijden daarmee stoppen en wat eten. Je bent de auto niet gewend, de afstand niet gewend, hebt geen ervaring en de verantwoordelijkheid hebben over nog 7 mensen in het busje. Die heb ik ook daadwerkelijk zelf gereden. Daar heb ik keihard gezegd dat ik niet met ze mee zou rijden en de politie zou bellen als zij bezopen achter dat stuur zouden stappen. Degene van wiens vader die busjes waren, koos gelukkig mijn kant.
Van de 8 met wie we heen gingen, waren er 3 die een auto TL gereden hadden, waarvan 1 met een bezopen kop. En uitgerekend hij vond dat hij het stuk wel kon rijden. Uiteraard was dat ook degene van wie pappie binnen een week een andere auto voor hem had gekocht. :+

Overigens heb ik sowieso geen hekel aan autorijden. 100 of 1000 km maakt mij niet uit. Ik heb ooit nog eens op werk in een deuk gelegen, was er iemand op de radio die een vriendin al jaren niet gezien had, want die vriendin woonde zo ver weg. Grietje was ernaartoe onderweg... DJ: "Oh, is die vriendin dan verhuisd?" "Nee, maar ze woont in Lunteren." "En waar woon jij dan?" Het exacte antwoord weet ik niet meer, maar het was ergens noord of midden Limburg. 200 km dus. En daar zie je elkaar dan jaren niet voor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178687880
Op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht. Waarom gaan mensen gewoon niet naar rechts als het leeg is? :% :%
pi_178688742
Terechte klacht op iedere weg met meer dan één rijstrook.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_178713638
Mooi weer, oude autos uit de garage.
Lekker 10/20 km onder de snelheid sukkelen.
  dinsdag 24 april 2018 @ 15:02:31 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178713828
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 14:49 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mooi weer, oude autos uit de garage.
Lekker 10/20 km onder de snelheid sukkelen.
Tsja, ik rij met de kap open ook geen 130 (nou ja, soms wel even), het is nou eenmaal een stuk prettiger om rond de 100 te rijden, en dat is achterin al niet leuk meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178714765
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tsja, ik rij met de kap open ook geen 130 (nou ja, soms wel even), het is nou eenmaal een stuk prettiger om rond de 100 te rijden, en dat is achterin al niet leuk meer.
Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.

Maar die graftakken die met 50-60 in hun Peugeot cabrio over de provinciale weg kruipen omdat anders hun haar in de war raakt. :N
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178715716
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 15:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.

Maar die graftakken die met 50-60 in hun Peugeot cabrio over de provinciale weg kruipen omdat anders hun haar in de war raakt. :N
Ik had net ook weer een opa in zijn Polo die 35 reed waar je toch echt 50 mag. :')
pi_178715762
Nu vraag ik me wel af, hè? Wat vinden jullie van de volgende situatie?

Stel: de matrixborden boven de snelweg worden door Rijkswaterstaat aangezet, en geven aan dat je maar 50 KM/h mag rijden.

Nu heb je verkeer achter je rijden, dus doe je heel langzaam afremmen totdat je 50 rijdt. Maar wat als je vervelend vrachtwagenvolk achter je hebt rijden die claxonneren omdat ze willen dat je gewoon 100 gaat rijden? :')

Benieuwd naar jullie mening. Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2018 17:04:41 ]
pi_178715981
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:

Benieuwd naar jullie mening. Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
Meerijden met het verkeer. 50 komt over het algemeen alleen op de matrixborden als filestaartbeveiliging. Dus goed opletten, afstand houden maar wel meerijden.
Bij 70 voor werkzaamheden/pechgevallen gaat de snelheid er wel (meer) uit.
pi_178716014
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:
Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
Houden aan de snelheid.

Je mag natuurlijk het overige verkeer niet hinderen, maar de maximumsnelheid weegt zwaarder dan dat iemand die toch harder wil, niet door jou heen kan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 24 april 2018 @ 17:14:46 #66
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_178716021
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Meerijden met het verkeer. 50 komt over het algemeen alleen op de matrixborden als filestaartbeveiliging. Dus goed opletten, afstand houden maar wel meerijden.
Bij 70 voor werkzaamheden/pechgevallen gaat de snelheid er wel (meer) uit.
Dit. Sowieso nooit terugremmen als dat niet nodig is trouwens, alleen gas los. Die vrachtwagen haalt me maar in als 'ie dat zo graag wil.
Flesje bier
pi_178716045
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2018 16:58 schreef DevFreak het volgende:
Nu vraag ik me wel af, hè? Wat vinden jullie van de volgende situatie?

Stel: de matrixborden boven de snelweg worden door Rijkswaterstaat aangezet, en geven aan dat je maar 50 KM/h mag rijden.

Nu heb je verkeer achter je rijden, dus doe je heel langzaam afremmen totdat je 50 rijdt. Maar wat als je vervelend vrachtwagenvolk achter je hebt rijden die claxonneren omdat ze willen dat je gewoon 100 gaat rijden? :')

Benieuwd naar jullie mening. Je houden aan de snelheid of meerijden met het verkeer?
Beetje extra afstand houden misschien maar verder gewoon meerijden... Die borden kloppen ook niet altijd maar zijn wel altijd een waarschuwing.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178716050
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Houden aan de snelheid.

Je mag natuurlijk het overige verkeer niet hinderen, maar de maximumsnelheid weegt zwaarder dan dat iemand die toch harder wil, niet door jou heen kan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:14 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dit. Sowieso nooit terugremmen als dat niet nodig is trouwens, alleen gas los. Die vrachtwagen haalt me maar in als 'ie dat zo graag wil.
Ik wilde eigenlijk wel even wat helderheid hebben, dus heb de informatielijn van Rijkswaterstaat even gebeld.

De matrixborden geven echt de maximumsnelheid aan en zoals verwacht heb ik het advies gekregen mij hieraan te houden.

In het vervolg dus schijt hebben aan hufterige bumperklevers en gewoon 50 rijden. Maar uiteraard gewoon laten uitrollen met evt. gevarenlicht an ofzo. ;)

Ik rij dagelijks van Rotterdam naar Amersfoort dus ik houd het graag veilig en probeer te voorkomen dat ik een boete krijg.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2018 17:18:31 ]
pi_178716128
Gisteren achter een combinatie gereden die continue de alarmlichten aanhad.
Bij nadere bestudering bleek het een sleepje te zijn: vrachtwagentje achter sleepwagen. Dus wie weet is dat dan verplicht of zo.

Maar evengoed schijtirritant dat je dus niet kunt zien of hij links- of rechtsaf wil gaan. Zeker middenin de stad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178716132
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:16 schreef ludovico het volgende:
Die borden kloppen ook niet altijd maar zijn wel altijd een waarschuwing.
Die borden kloppen wel altijd. Het lijkt wellicht niet altijd nodig om de snelheid terug te brengen, maar het is gewoon de geldende maximumsnelheid (!).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178716160
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:16 schreef DevFreak het volgende:

[..]

[..]

Ik wilde eigenlijk wel even wat helderheid hebben, dus heb de informatielijn van Rijkswaterstaat even gebeld.

De matrixborden geven echt de maximumsnelheid aan en zoals verwacht heb ik het advies gekregen mij hieraan te houden.

In het vervolg dus schijt hebben aan hufterige bumperklevers en gewoon 50 rijden. Maar uiteraard gewoon laten uitrollen met evt. gevarenlicht an ofzo. ;)

Ik rij dagelijks van Rotterdam naar Amersfoort dus ik houd het graag veilig en probeer te voorkomen dat ik een boete krijg.
Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.

Maar nogmaals, ik vind veiligheid echt een stuk belangrijker dan "de regels" dus kijk het per situatie aan zou ik zeggen, als jij dan iets rustiger wilt rijden dan het overige verkeer is dan uiteraard geen probleem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178716175
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die borden kloppen wel altijd. Het lijkt wellicht niet altijd nodig om de snelheid terug te brengen, maar het is gewoon de geldende maximumsnelheid (!).
Strikt genomen heb je wettelijk gezien gewoon gelijk. Of het praktisch gezien nodig is om die snelheid te gaan rijden... Nee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178716180
Het is een maximumsnelheid, dat klopt. En RWS zal je niet adviseren om de regels te overtreden, die zeggen gewoon dat je je daaraan moet houden.
pi_178716194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Contradictio in terminis.
Nope. Iets niet begrijpen maakt iets niet niet-kloppend.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178716209
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nope. Iets niet begrijpen maakt iets niet niet-kloppend.
Rustaagh, ik begrijp je wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178716285
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.

Maar nogmaals, ik vind veiligheid echt een stuk belangrijker dan "de regels" dus kijk het per situatie aan zou ik zeggen, als jij dan iets rustiger wilt rijden dan het overige verkeer is dan uiteraard geen probleem.
Nee uiteraard, het is uiteindelijk (vind ik persoonlijk) een stukje verantwoordelijkheid van de bestuurder zelf om te bepalen wat in welke situatie veilig is. Niks is zwart-wit maar als de situatie het toelaat moet je gewoon heel langzaam richting de 50 gaan. Het is alleen jammer dat mensen tegenwoordig zo'n kort lontje hebben en je met groot licht proberen te verblinden.

Ik wil verder echt geen betweter zijn of pietje precies, maar ik vind wel dat je gewoon 50 moet rijden als dit de geldende maximumsnelheid is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2018 17:31:24 ]
pi_178716301
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind veiligheid > dan regels. Gevaarlijk rijgedrag is overigens ook gewoon strafbaar.. Ik zou het niet zo zwart-wit ende scherp stellen als wat jij nu doet, de politie gaat je ook heus niet aanhouden als je met gepaste afstand rustig autorijdt... Dus dat is ook niet echt een probleem.

Maar nogmaals, ik vind veiligheid echt een stuk belangrijker dan "de regels" dus kijk het per situatie aan zou ik zeggen, als jij dan iets rustiger wilt rijden dan het overige verkeer is dan uiteraard geen probleem.
Dat heeft niks te maken met rustiger willen rijden dan het overige verkeer, maar het overige verkeer dat te hard wenst te rijden. Je hebt je gewoon aan de maximumsnelheid te houden en daarmee uit. Dat is geen richtlijn, dat is gewoon de wet. (und Befehl ist Befehl, verdammt noch mal.).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178716364
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:30 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Nee uiteraard, het is uiteindelijk (vind ik persoonlijk) een stukje verantwoordelijkheid van de bestuurder zelf om te bepalen wat in welke situatie veilig is. Niks is zwart-wit maar als de situatie het toelaat moet je gewoon heel langzaam richting de 50 gaan. Het is alleen jammer dat mensen tegenwoordig zo'n kort lontje hebben en je met groot licht proberen te verblinden.

Ik wil verder echt geen betweter zijn of pietje precies, maar ik vind wel dat je gewoon 50 moet rijden als dit de geldende maximumsnelheid is.
Mja ik ben daar iets minder strikt in, regels dienen de mens niet andersom.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178716382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat heeft niks te maken met rustiger willen rijden dan het overige verkeer, maar het overige verkeer dat te hard wenst te rijden. Je hebt je gewoon aan de maximumsnelheid te houden en daarmee uit. Dat is geen richtlijn, dat is gewoon de wet. (und Befehl ist Befehl, verdammt noch mal.).
Te hard, in wettelijke zin, in praktische zin een veilige "betere" snelheid in veel situaties. Daarnaast is bij hoge snelheidsverschillen je strikt aan die 50km/h houden terwijl het overige verkeer 90+ langs raast gewoon ronduit gevaarlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 24 april 2018 @ 17:38:51 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178716475
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef ludovico het volgende:

Ik kan er eigenlijk slecht tegen als mensen niet tegen kritiek kunnen... Je fouten niet erkennen is een houding waarbij iemand nooit wat zal leren... Want dat persoon doet immers niks fout uhuh..
Dan ga jij er blijkbaar van uit dat jouw kritiek altijd correct is?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178716491
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Te hard, in wettelijke zin, in praktische zin een veilige "betere" snelheid in veel situaties. Daarnaast is bij hoge snelheidsverschillen je strikt aan die 50km/h houden terwijl het overige verkeer 90+ langs raast gewoon ronduit gevaarlijk.
De wettelijke zin is echter de enige die telt. Je "praktische zin" is gewoon gelul.

En je kan lullen als Brugman, maar er gaat geen agent jou op de vingers tikken omdat je je als enige aan de maximumsnelheid houdt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178716501
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan ga jij er blijkbaar van uit dat jouw kritiek altijd correct is?
Anders zou ik de kritiek niet leveren (dus op het moment dat ik de kritiek lever ben ik wel van mening dat die kritiek correct is), maar het kan best dat ik soms fouten maak.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178716530
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De wettelijke zin is echter de enige die telt. Je "praktische zin" is gewoon gelul.

En je kan lullen als Brugman, maar er gaat geen agent jou op de vingers tikken omdat je je als enige aan de maximumsnelheid houdt.
Veiligheid > regels.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 24 april 2018 @ 17:40:56 #84
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178716543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef ludovico het volgende:

Anders zou ik de kritiek niet leveren, maar het kan best dat ik soms fouten maak.
En dan is er vermoedelijk geen fout die de ander moet erkennen, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178716551
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Veiligheid > regels.
Nee, regels = regels.

Veiligheid vloeit daar vanuit.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178716560
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:39 schreef Jordy-B het volgende:
En je kan lullen als Brugman, maar er gaat geen agent jou op de vingers tikken omdat je je als enige aan de maximumsnelheid houdt.
Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178716569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.
Dan verwacht je dat verkeerd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178716583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, regels = regels.

Veiligheid vloeit daar vanuit.
Regels kunnen ingezet worden om meer veiligheid te bewerkstelligen ja, dat maakt het strikt opvolgen van de regels niet altijd de meest veilige methode.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178716598
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dan verwacht je dat verkeerd.
Zou kunnen, ik denk het anders ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178716611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En dan is er vermoedelijk geen fout die de ander moet erkennen, toch?
Deze snap ik niet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178716617
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Regels kunnen ingezet worden om meer veiligheid te bewerkstelligen ja, dat maakt het strikt opvolgen van de regels niet altijd de meest veilige methode.
Is gewoon een non-argument om de regels aan je laars te lappen.

Hee, we rijden allemaal wel eens te hard, maar als er gevraagd wordt wat je dient te doen als de matrixborden 50 aangeven, dan is er maar één correct antwoord: 50 gaan rijden. Het overige verkeer kan niet door je heen, remt vanzelf af.

Je moet natuurlijk niet vol in de ankers gaan, het is immers geen Duitsland, maar bij 50 moet je gewoon 50 gaan rijden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178716665
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Is gewoon een non-argument om de regels aan je laars te lappen.

Hee, we rijden allemaal wel eens te hard, maar als er gevraagd wordt wat je dient te doen als de matrixborden 50 aangeven, dan is er maar één correct antwoord: 50 gaan rijden.
Naja ik maak daarbij dus wat meer nuances, in de praktijk zal mijn gedrag niet al te veel afwijken van die borden hoor (gelukkig kloppen ze vaak wel aardig)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 24 april 2018 @ 17:45:37 #93
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178716677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Deze snap ik niet?
Je ergert je aan mensen die niet tegen kritiek kunnen, geen fouten kunnen toegeven, maar als jouw kritiek niet terecht is, dan is er geen fout om toe te geven, toch?

Maw, kritiek is heel vaak subjectief en er zijn weinig mensen die het op een goede manier kunnen brengen. De reactie van de ander wordt daardoor bepaald.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 24 april 2018 @ 17:46:36 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178716712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die situatie zal niet veel voorkomen maar als iedereen 120 rijdt en jij 50 want de borden zeggen 50.... En de politie ziet jou als een slak rijden tussen het snelle verkeer dan verwacht ik eigenlijk wel dat ze je gaan staandehouden.
Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178716723
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je ergert je aan mensen die niet tegen kritiek kunnen, geen fouten kunnen toegeven, maar als jouw kritiek niet terecht is, dan is er geen fout om toe te geven, toch?
Als ik kritiek lever en die kritiek blijkt onterecht - vanwege nieuw inzicht o.i.d. - dan wil ik best mijn foute observatie toegeven?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178716747
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.
Ja, dan noem je ook een stel cowboys. :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178716768
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Reed eens een bergweg af in Italië, borden zeiden 30, ik reed 50 en achter me was een enorme terreinwagen aan het bumperkleven. Op een recht stuk haalde deze me voorbij claxon drukkend en middenvinger opstekend. Was een wagen van de Carabinieri, en nee, ze hadden geen zwaailicht of sirene aan.
Vreemd :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178718136
Misschien is mijn eigen rijgedrag wel ergelijk. Nu ik voorgaande discussie zo lees besef ik me eigenlijk dat ik werkelijk nooit op de kilometerteller kijk :@

Ik rij niet asociaal, maar rij gewoon wat de staat/inrichting/drukte van de weg/route toelaat.
Eigenlijk komt het erop neer dat ik van auto naar auto rij.
pi_178718660
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:39 schreef Blue_note het volgende:

Ik rij niet asociaal, maar rij gewoon wat de staat/inrichting/drukte van de weg/route toelaat.
Eigenlijk komt het erop neer dat ik van auto naar auto rij.
Als je zelf maar gelooft :D
pi_178719123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:39 schreef Blue_note het volgende:
Misschien is mijn eigen rijgedrag wel ergelijk. Nu ik voorgaande discussie zo lees besef ik me eigenlijk dat ik werkelijk nooit op de kilometerteller kijk :@

Ik rij niet asociaal, maar rij gewoon wat de staat/inrichting/drukte van de weg/route toelaat.
Eigenlijk komt het erop neer dat ik van auto naar auto rij.
Jij bent dus zo’n automobilist die met 150 in mijn achteruitkijkspiegel opdoemt, mogelijk iets te dichtbij me in de ankers gaat, maar mij in ieder geval wel een ongemakkelijk gevoel bezorgt?
Waarbij mijn humeur bepaalt hoe snel ik plaats voor je maak als ik mijn voorganger heb ingehaald. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178721964
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2018 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jij bent dus zo’n automobilist die met 150 in mijn achteruitkijkspiegel opdoemt, mogelijk iets te dichtbij me in de ankers gaat, maar mij in ieder geval wel een ongemakkelijk gevoel bezorgt?
Waarbij mijn humeur bepaalt hoe snel ik plaats voor je maak als ik mijn voorganger heb ingehaald. :P
Onbewust wel ja :P
pi_178722005
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:36 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Onbewust wel ja :P
Eikel }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178722403
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Eikel }:|
Trek het je niet aan :*
Niks persoonlijks.
pi_178728243
Volgend op de hele discussie hierboven mijn ergernissen van afgelopen weekend:
Auto's die inhaalacties starten zonder rekening te houden met ander verkeer.
Als jij - al dan niet vrijwillig - achter een vrachtwagen rijdt en deze wilt inhalen, zorg er dan voor dat je in ieder geval je best doet om de snelheid van het verkeer links van je enigszins te benaderen. Op een snelweg gaan inhalen met een startsnelheid van net iets meer dan Vmax - 40 is gewoon irritant en gevaarlijk. Om over het niet gebruiken van de richtingaanwijzer nog maar te zwijgen.
Mensen die harder willen rijden dan de Vmax en daar het andere verkeer op aankijken.
Als jij harder wilt rijden dan de Vmax is dat jouw beslissing. Ik vind daar wat van, maar dat is niet belangrijk. Wat ik wel strontvervelend vind is dat je dan mijn achterbak inkijkt en met groot licht gaat seinen dat je er langs wilt als ik niet drie centimeter voor degene die ik net heb ingehaald invoeg. En je hoeft dan al helemaal niet je claxon te gaan gebruiken want gevaar is er volgens mij niet.
Motorrijders die een inhaalfile van Vmax - 10 al zien als file
Ja, je hebt een motor en ja, je bent kwetsbaarder dan ik in mijn auto. Maar dat betekent niet dat je mij rechts moet gaan inhalen met Vmax + 20 als ik al relatief kort op mijn voorganger zit. Of proberen tussen mij en de vrachtwagen rechts van mij door te gaan. Zo zorg je zelf voor die kwetsbare situaties waardoor je - samen met al het andere motorrijdende volk - nog harder gaat jenken.

Kortom: Argh. Mensen.

* Kevindinhinho is ook zeker niet heilig in het verkeer en rijdt wel eens een gaatje dicht als dat eigenlijk niet hoeft. Maar dan heb je het er volgens hem ook zelf naar gemaakt.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178728478
Ik heb dagelijks de matrix borden (50/70) onderweg naar huis
Gewoon lekker doorrijden en aanpassen aan het verkeer.
pi_178728656
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 08:46 schreef Kevindinhinho het volgende:

Mensen die harder willen rijden dan de Vmax en daar het andere verkeer op aankijken.
Als jij harder wilt rijden dan de Vmax is dat jouw beslissing. Ik vind daar wat van, maar dat is niet belangrijk. Wat ik wel strontvervelend vind is dat je dan mijn achterbak inkijkt en met groot licht gaat seinen dat je er langs wilt als ik niet drie centimeter voor degene die ik net heb ingehaald invoeg. En je hoeft dan al helemaal niet je claxon te gaan gebruiken want gevaar is er volgens mij niet.

Ik stoor me hier ook heel erg aan, maar dan vanaf de andere kant. Wat ik daadwerkelijk niet begrijp is iemand die zijn auto (al is het veelal een busje) er op het laatste moment voor gooit terwijl er achter mij niks rijdt. Als men even goed in hun spiegels kijkt kunnen ze zien dat de rijstrook achter mij verder leeg is. Waarom dan niet 3 seconden langer wachter tot ik voorbij ben om dan in te voegen en met 2 km/h verschil in te halen.

Irritatie: slecht spiegelende, onbezonnen voorgooiende slakken :) .
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  woensdag 25 april 2018 @ 09:34:10 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178728692
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 15:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Op de snelweg is het ook niet zo'n punt, want er is bijna altijd gelegenheid om in te halen.

Maar die graftakken die met 50-60 in hun Peugeot cabrio over de provinciale weg kruipen omdat anders hun haar in de war raakt. :N
Ja dat is idd klagenswaardig, zeker als je er dan ook niet langs kunt.

Maar sowieso, mensen die op de Veluwe 60 rijden op een provinciale weg, om "van de omgeving te genieten", en dan met diezelfde 60 km pu door ieder dorp knallen dat ze tegenkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178728693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 09:30 schreef Headlong het volgende:

[..]

Ik stoor me hier ook heel erg aan, maar dan vanaf de andere kant. Wat ik daadwerkelijk niet begrijp is iemand die zijn auto (al is het veelal een busje) er op het laatste moment voor gooit terwijl er achter mij niks rijdt. Als men even goed in hun spiegels kijkt kunnen ze zien dat de rijstrook achter mij verder leeg is. Waarom dan niet 3 seconden langer wachter tot ik voorbij ben om dan in te voegen en met 2 km/h verschil in te halen.

Irritatie: slecht spiegelende, onbezonnen voorgooiende slakken :) .
Dat ben ik deels met je eens. Als ik onder de Vmax rijd dan wacht ik inderdaad altijd als er ook ruimte achter is. Maar als ik al met mijn inhaalactie bezig ben en iemand komt mij achterop met een hogere snelheid heb je gewoon pech.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178729065
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 09:34 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Dat ben ik deels met je eens. Als ik onder de Vmax rijd dan wacht ik inderdaad altijd als er ook ruimte achter is. Maar als ik al met mijn inhaalactie bezig ben en iemand komt mij achterop met een hogere snelheid heb je gewoon pech.
Uiteraard ben ik het met je eens. Ik heb ook wel eens eco/chill-dagen waarbij ik met 100/110 op de rechterbaan zit. Als ik dan ga inhalen wacht ik gewoon op een fatsoenlijk gat, ik heb dan blijkbaar toch minder haast dan hen op de linkerstrook, waarom dan hen irriteren. Maar wellicht is dat niet iets waar slakken bij stil staan, als je nooit op de linkerstrook zit om door te rijden zul je je ook niet kunnen indenken hoe verschrikkelijk irritant zulk gedrag is.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_178730647
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 08:46 schreef Kevindinhinho het volgende:
Motorrijders die een inhaalfile van Vmax - 10 al zien als file
Ja, je hebt een motor en ja, je bent kwetsbaarder dan ik in mijn auto. Maar dat betekent niet dat je mij rechts moet gaan inhalen met Vmax + 20 als ik al relatief kort op mijn voorganger zit. Of proberen tussen mij en de vrachtwagen rechts van mij door te gaan. Zo zorg je zelf voor die kwetsbare situaties waardoor je - samen met al het andere motorrijdende volk - nog harder gaat jenken.
Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 11:42:58 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178730717
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Omdat dezelfde kansloze figuren in dat treintje je er zelden tussen laten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178730921
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
pi_178731046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Bedoel je rechts inhalen gewoon op de rechterstrook terwijl op de linkerstrook een heleboel auto's achter elkaar rijden om die vrachtwagen in te halen, of tussen verkeer op de linker- en rechterstrook door inhalen? In het laatste geval geef ik je groot gelijk, dat heb je gewoon een doodswens, maar ik heb zo'n grafhekel aan een treintje van 20 auto's die allemaal links zitten omdat er een paar honderd meter verder een vrachtwagen rijdt. Daar ga ik je dan ook mooi op de rechterstrook voorbij (met gewoon de Vmax, want die kun je dan nog prima rijden), en dan als ik in de buurt van die vrachtwagen kom rustig een plekje links zoeken.
Snap werkelijk niet waarom iedereen maar gewoon links aansluit en langzamer gaat rijden terwijl er nog honderden meters vrij asfalt op de rechterstrook is.
Ik heb het over vlak voordat ik ga inhalen nog even snel tussen mij en m'n voorganger kruipen nadat je net met Vmax + 20 mij rechts hebt ingehaald. Dan heb je denk ik echt een doodswens inderdaad.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178731392
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
En onnodig linksrijden is dat wel?

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:08 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Ik heb het over vlak voordat ik ga inhalen nog even snel tussen mij en m'n voorganger kruipen nadat je net met Vmax + 20 mij rechts hebt ingehaald. Dan heb je denk ik echt een doodswens inderdaad.
Nee, niet zo praktisch.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 25 april 2018 @ 12:43:51 #115
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_178731569
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken :') , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)

Of mensen die klagen dat ik te langzaam optrek (130 pk op 2400 kilo, het spijt me) en in plaats van in halen dan zo dicht mogelijk op mijn bumper gaan zitten, het liefst zo dicht dat ik ze niet eens meer zie :'), mijn bus is 7 meter lang en weegt 2400 kilo, als je er tegen op botst heb ik niet de meeste schade
pi_178732159
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:32 schreef Tunafish het volgende:

[..]

En onnodig linksrijden is dat wel?

[..]

Nee, niet zo praktisch.
Uiteraard is onnodig links rijden niet de bedoeling, maar in mijn ervaring − ik maak niet bijzonder veel kilometers, dus ik zou het goed mis kunnen hebben − ontstaan dit soort rijen voornamelijk omdat één iemand besluit met een slakkengang in te halen. Als jouw gewenste snelheid hoger ligt dan die van 'de slak' kom je, als rechts inhalen niet je ding is, vrij begrijpelijk in zo een rij terecht. Dat men dan een beetje afstand bewaart tussen zichzelf en hun voorligger komt jou waarschijnlijk mooi uit.

Ik weet niet of je dit soort gevallen als onnodig links rijden bestempelt, maar in andere gevallen kan ik je frustratie wel begrijpen.
pi_178732228
Nouja, wat hierboven al werd gezegd, die rijen ontstaan omdat mensen bang zijn niet meer naar links te kunnen op het moment dat ze achter die vrachtwagen zitten, omdat de mensen die dan al links rijden geen ruimte maken. Het zijn diezelfde mensen die vervolgens links gaan rijden en dan zelf geen ruimte maken voor mensen die wél rechts rijden. Dat lijkt mij toch behoorlijk onnodig links rijden, want je kunt prima rechts rijden.

Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 13:43:41 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178732380
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:31 schreef Tunafish het volgende:
Nouja, wat hierboven al werd gezegd, die rijen ontstaan omdat mensen bang zijn niet meer naar links te kunnen op het moment dat ze achter die vrachtwagen zitten, omdat de mensen die dan al links rijden geen ruimte maken. Het zijn diezelfde mensen die vervolgens links gaan rijden en dan zelf geen ruimte maken voor mensen die wél rechts rijden. Dat lijkt mij toch behoorlijk onnodig links rijden, want je kunt prima rechts rijden.

Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
Dat laatste ook.

A9; Vmax 130. Twee banen. Toch rijden we niet harder dan 100 door zo'n fossiel :')
Als je niet de Vmax kan rijden of minstens in de buurt ervan, heb je niks te zoeken op de linker baan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178732390
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:31 schreef Tunafish het volgende:
...

Het echte probleem is natuurlijk zo'n sukkel die met een verschil van 2km/u aan het inhalen is.
Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 13:47:19 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178732430
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
Zelfde verhaal, tenzij trajectcontrole.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178732609
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:43 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken :') , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)

Of mensen die klagen dat ik te langzaam optrek (130 pk op 2400 kilo, het spijt me) en in plaats van in halen dan zo dicht mogelijk op mijn bumper gaan zitten, het liefst zo dicht dat ik ze niet eens meer zie :'), mijn bus is 7 meter lang en weegt 2400 kilo, als je er tegen op botst heb ik niet de meeste schade
De langste is 7,34 meter (de L4), de L3 is bijna 7 meter. Wielbasis is wel gelijk.
  woensdag 25 april 2018 @ 15:17:27 #122
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_178733866
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 14:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

De langste is 7,34 meter (de L4), de L3 is bijna 7 meter. Wielbasis is wel gelijk.
Ah naja, de Crafter heeft een binnenmaat van 4.80 dus dat is sowieso een L4, de Sprinters zijn denk ik allemaal L3, bedankt voor de opheldering!
pi_178739866
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 12:43 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik rijd nu al sinds het behalen van mijn rijbewijs in de langste maat Crafter/Sprinter in de binnensteden van grote en kleine steden, en iets waar ik me echt aan kan erger zijn mensen die uit een (smalle) straat waar ik in wil draaien komen. Die blijven dan helemaal vooraan staan en het liefst nog wat in het midden, dan kan ik de bocht dus niet meer maken :') , het beste is nog als ik ze dan door wuif dat ze alsnog blijven staan, want vriendelijk. (super vriendelijk bedoelt natuurlijk, maar zo zet je wel alles stil)
En als ze dan wel doorrijden, zit daarachter vast wel weer iemand die niet oplet en gewoon meteen ook naar voren rijdt, dan heb je dezelfde situatie weer.
pi_178746800
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 15:17 schreef Misterjack41 het volgende:

[..]

Ah naja, de Crafter heeft een binnenmaat van 4.80 dus dat is sowieso een L4, de Sprinters zijn denk ik allemaal L3, bedankt voor de opheldering!
Rijd zelf ook een L4 (Sprinter), vandaar! Heb wel maar 4.20 meter binnenruimte, net als een L3, door de slaapcabine.
pi_178753925
Welke irritaties verwachten jullie op Koningsdag?
  donderdag 26 april 2018 @ 15:54:57 #126
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178754279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 15:38 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Welke irritaties verwachten jullie op Koningsdag?
Dat ik niet met m'n blikje bier langs verschillende afzettingen mag en dat als ik bier wil drinken een plastic bekertje evenementenpils mag kopen voor ¤3,-.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 26 april 2018 @ 18:55:13 #127
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178757469
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:

Omdat rechts inhalen niet de bedoeling is?
Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 26 april 2018 @ 18:58:32 #128
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178757533
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef Kevindinhinho het volgende:

Behalve dan als diegene met Vmax -2 rijdt en met Vmax wordt ingehaald. Als er dan een treintje ontstaat met mensen die te hard willen rijden dan vind ik het een ander verhaal.
"Want ik rij hier godverdomme de maximum snelheid en de rest kan allemaal de finketering krijgen!!!" :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178758788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.
Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?
pi_178759712
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:56 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?
Lekker belangrijk hoe het heet. Benut het asfalt en de vrije ruimte, elke gewonnen meter is er één.
pi_178759750
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

"Want ik rij hier godverdomme de maximum snelheid en de rest kan allemaal de finketering krijgen!!!" :)
De rest boeit hen niet eens. Die mensen zitten met tunnelvisie in een eigen wereldje, overig verkeer is niet-bestaand.
pi_178759862
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:56 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?
Een file mag je rechts passeren.

https://uitspraken.rechts(...)NL:GHLEE:2003:AO0788
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_178760082
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is niet rechts inhalen. Als jij op de rechterrijstrook rijdt en je hebt vrij baan, dan hoef je echt niet langzamer te gaan rijden, omdat de linkerrijstrook niet opschiet.
De Hoge Raad was het in 2003 al niet met je eens.

https://uitspraken.rechts(...)NL:GHLEE:2003:AO0788
pi_178760186
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 20:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Lekker belangrijk hoe het heet. Benut het asfalt en de vrije ruimte, elke gewonnen meter is er één.
Ik vind dat inderdaad goed om te weten.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 20:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Een file mag je rechts passeren.

https://uitspraken.rechts(...)NL:GHLEE:2003:AO0788
Bedankt voor de link; interessante informatie!

Wanneer is er sprake van een file?

quote:
De kantonrechter heeft het beroep van de betrokkene gegrond verklaard. Aan die beslissing ligt onder meer de navolgende overweging ten grondslag.

"Thans dient de vraag beantwoord te worden wanneer er sprake is van een file.

Het begrip file is in de Nota van Toelichting op artikel 13 RVV 1990 niet nader omschreven of gedefinieerd. Een exacte omschrijving zou niet goed mogelijk zijn, omdat het verschijnsel te zeer situatiegebonden is. In de praktijk verstaat men onder een file een rij voertuigen van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid bepaald wordt door het overige verkeer ter plaatse en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. Dit sluit niet uit dat een beperkte rij voertuigen die relatief snel rijdt een file kan vormen, aldus de Toelichting.

Een duidelijke maatstaf aan de hand waarvan kan worden vastgesteld of in dit geval sprake was van een file die rechts ingehaald mocht worden verschaft deze toelichting daarmee naar het oordeel van de kantonrechter niet. Ook in de rechtspraak op artikel 13 RVV 1990 is geen norm ontwikkeld waaruit kan worden afgeleid wanneer er sprake is van een file.

In feite heeft de wetgever het aldus aan de verkeersdeelnemer overgelaten om te beoordelen of hij gerechtigd is een rij auto's rechts te passeren. Daarbij dient het overige verkeer niet te worden gehinderd of in gevaar gebracht, zoals artikel 5 Wegenverkeerswet 1994voorschrijft. Dat wordt betrokkene evenwel niet verweten."
pi_178760822
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 20:52 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Ik vind dat inderdaad goed om te weten.

[..]

Bedankt voor de link; interessante informatie!

Wanneer is er sprake van een file?

[..]

En dan lees je nog even verder:

quote:
3.10. Deze uitgangspunten leiden er naar het oordeel van het hof bijvoorbeeld toe, dat wanneer op wegen met twee of meer rijstroken in dezelfde rijrichting alleen maar sprake is van een langer durende inhaalmanoeuvre door meerdere motorvoertuigen niet gesproken kan worden van een file. In die situatie is art. 13, tweede lid RVV1990 niet van toepassing, zodat rechts inhalen niet vrij staat.

3.11. Evenmin kan worden aanvaard dat op een dergelijke weg rechts wordt ingehaald, wanneer louter sprake is van motorvoertuigen, waarvan de bestuurders in strijd met de uit art. 3, eerste lid, RVV1990 voortvloeiende verplichting niet zoveel mogelijk rechts houden.
pi_178761226
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:17 schreef Light het volgende:

[..]

En dan lees je nog even verder:

[..]

Het belangrijkste stuk zag ik even over het hoofd. Bedankt voor het delen ervan.
pi_178770448
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 13:32 schreef Sarasi het volgende:

[..]

In het verlengde, wat is er mis met mensen dat ze zo'n haast hebben dat ze onveilig gaan inhalen? Trekker, auto, ik in een treintje, auto wil al een tijdje passeren maar heeft geen ruimte, hangt op een halve meter afstand achter die trekker, als dat. We naderen een (flauwe) bocht naar rechts en ik zie rechts al een motorrijder aankomen. Hij verdwijnt voor mij achter de trekker, ik zie de auto voor me wiebelen, heb m'n vinger al op de claxon en inderdaad, meneer schuift op naar links. Ik hang op de claxon, meneer schiet terug naar rechts, seconden later komt de motorrijder langs.

Later, ik rijd achter een seniortje wat besluit dat 50 hard genoeg is op deze 60 weg. Smalle weg, veel bochten, veel tegenliggers, dus ik geloof 't wel en blijf erachter hangen tot 't volgende dorpje. De auto achter me had daar geen zin in en schiet opeens naast me, om zich vervolgens direct tussen mij en m'n voorganger te proppen omdat hij de aankomende tegenligger over 't hoofd had gezien. Gelukkig was ik al aan het remmen. De rest van de weg is ie achter de senior blijven hangen.

Waarom die haast steeds? :')
Door mensen als jij gaat het dus nog net goed in het verkeer.
Door mensen die anticiperen.
pi_178771729
Gisteren net na een dagje scenario's voor EHBO stond ik als fietser bij een rood licht te wachten. Het verkeerslicht heeft zo'n afnemend rondje lampjes, waaraan je idealiter kan zien hoe lang je nog moet wachten. Alleen werken die voor geen meter in deze stad, want de ene keer staan ze stil, en et andere moment gaan ze juist heel snel (meestal net als je denkt: "kan nog wel even duren" en even naar de ontluikende tulpjes enzo kijkt). Een jonge dame was al aan de linkerkant gaan staan, aangevend nogal haast te hebben, want dat was het stukje voor tegenliggers (er ligt bij het kruispunt iets van een verhoginkje tussen de fietspadhelften), maar goed, die konden ook niet oversteken, dus niemand had er last van.
Het cirkeltje is inmiddels (hè, hè) bij het laatste lampje.... en die meid steekt over.
Ok, ik denk dat de auto die nog langs kwam suizen ook niet meer door oranje is gereden (en waarschijnlijk daarom ook zo snel reed), want hij had niet in de rij voor het rode licht staan wachten, hij kwam aanrijden.
De vrouw naast me gilde zo hard dat het doordrong langs de oortjes die de jonge dame in had. Ze keek naar links, schrok zich rot en probeerde de auto te ontwijken door naar rechts te buigen. De auto van zijn kant graasde door het gras in de middenberm.
Echt, ik dacht dat ik m'n EHBO sneller dan gehoopt echt in praktijk mocht gaan brengen.

Waar is dit gedrag goed voor, van het meisje om niet nog een paar seconden te kunnen wachten, en van die automobilist om met 80 in de bebouwde kom nog net dat laatste staartje oranje te halen?
  vrijdag 27 april 2018 @ 12:08:43 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178772110
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen :o Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door :')

Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen -O- ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178772328
Ik was een treintje vrachtauto's aan het inhalen tot een zwarte Audi (ik dacht een A4 Avant) van de invoegstrook, tussen de vrachtauto's door, ongezien naar rijstrook 1 ging, vlak voor mij. En natuurlijk een stuk langzamer dan ik op dat moment. Noodstop is misschien wat overdreven, maar ik moest wel flink in de ankers.
Bij het inhalen van de Audi maar eens naar binnen gegluurd, maar de bestuurder was natuurlijk heel druk mij aan het negeren.
Held.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 27 april 2018 @ 12:19:10 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178772382
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen :o Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door :')

Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen -O- ;(
Soms denk met liefde terug aan de oude Nissan patrol van mijn schoonpa, plaatwerk van de sloop in allerlei kleuren, enorme banden en bejaardenvangers voor en achter. Als je daarmee terug naar rechts ging of invoegde maakte iedereen ruimte voor je. Deuken had ie al genoeg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178772488
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
bejaardenvangers
:D
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_178772607
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen :o Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door :')

Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen -O- ;(
Gelukkig ging het goed. :)
Zou me er niet al te druk om maken in dit geval, het is en blijft mensenwerk en mensen maken nou eenmaal fouten.
Degene die zegt foutloos te zijn in het verkeer is een leugenaar.
Jij geeft het tenminste toe. ^O^
pi_178792902
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren had ik er op de A12 net boven Utrecht bijna eentje pakken; ik rijd links in een treintje, tis druk, dus het schiet niet op; 80 - 90 - 100 - 60 - 80 - remmen- gasgeven - remmen.. irritant.. We komen langs een fiks gat op de middelste rijstrook, dus ik besluit 'uit te stappen' en lekker even de drukte uit te zitten op rijstrook 2.. ik gooi mijn knipper aan en wil het gat rechts in, en terwijl ik opschuif blijkt er ineens een auto in mijn dode hoek te zitten die op de claxon gaat hangen :o Ik schiet weer naar links en laat hem er voorbij; verbouwereerd dat ik hem niet had opgemerkt (ik zie normaliter alles) ik stak nog mijn hand op als excuus, en ik kreeg alleen boze kop van hem.. en zodra hij me voorbij is duikt hij nog een strook naar rechts om daar als een wezenloze tussen de vrachtwagens nog 3 auto's rechts voorbij te stampen en weer 2 rijstroken naar links te vliegen, remlichten all over, en zo gaat hij maar door :')

Bijna aangereden door een imbeciel die ik niet zag aankomen -O- ;(
Ik denk dat iedereen dit weleens heeft... Heb het zelfs een keer gehad dat ik binnen-buiten-schouder deed en er alsnog wat bleek te rijden, niet gezien ...
pi_178793530
Uiteraard moeten bestuurders hun dode hoek in de gaten houden, maar sommigen blijven wel opmerkelijk − irritant − lang in een dode hoek hangen.
pi_178794055
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat is idd klagenswaardig, zeker als je er dan ook niet langs kunt.

Maar sowieso, mensen die op de Veluwe 60 rijden op een provinciale weg, om "van de omgeving te genieten", en dan met diezelfde 60 km pu door ieder dorp knallen dat ze tegenkomen.
Ik had er vanmiddag een achter me, die reed overal zeventig. Op de provinciale weg reed ik steeds bij hem weg en in ieder dorp doemde die met een rotgang in m'n spiegels op. :')

Dan heb je echt je rijbewijs ontvangen bij een pak blueband :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178795117
Gisteren op de terugweg uit UK reed ik door België, ergens voor Gent volgens mij. Ik was bezig met het inhalen op de middelste rijstrook (totaal 3 rijstroken) en een vrouw op de rechter wilde een vrachtwagen inhalen en deed haar knipperlicht aan. Ik had het al verwacht dat ze 'm wilde inhalen dus was al bezig met naar links te gaan. Prima dus.
Hoewel ik constant op de cruise control reed (120km/h op GPS) kwam na mijn inhaalmanoeuvre de vrouw op de middelste rijstrook er weer aan. Naja, prima. Maar ik kwam ook achter een vrachtwagen te zitten en deed dus net als zij mij knipperlicht aan. Maar nee hoor, die t**f ging niet aan de kant.. Bedankt he!
  zaterdag 28 april 2018 @ 19:19:15 #148
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_178795322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 01:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Rijd zelf ook een L4 (Sprinter), vandaar! Heb wel maar 4.20 meter binnenruimte, net als een L3, door de slaapcabine.
Oeh, met slaapcabine? ligt dat een beetje lekker? sprinters zijn nou niet de breedste bussen.... heb je dan ook wat van de moderne vrachtwaggel luxe?
pi_178795639
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 19:19 schreef Misterjack41 het volgende:

[..]

Oeh, met slaapcabine? ligt dat een beetje lekker? sprinters zijn nou niet de breedste bussen.... heb je dan ook wat van de moderne vrachtwaggel luxe?
Naja comfortabel.. Beter dan het bankje waar ik vroeger op lag haha. Ik ben 1.93m dus moet na het tukken m'n benen wel even goed strekken! Kan dus alleen met opgetrokken benen liggen. Maar het is uit te houden, heel soms lig ik er gewoon 8 uur te tukken. De ruimte is wel fijn, stoel kan daardoor ook wat verder naar achteren. Ik heb van die isolerende gordijnen zodat het ook nog vrij donker blijft en dat niet iedereen naar binnen kan kijken.
Ik heb wel een standkachel er in en allebei de stoelen zijn geveerd. Verder nog een 12v koelbox en de standaard luxe.
pi_178795897
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 19:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Naja comfortabel.. Beter dan het bankje waar ik vroeger op lag haha. Ik ben 1.93m dus moet na het tukken m'n benen wel even goed strekken! Kan dus alleen met opgetrokken benen liggen. Maar het is uit te houden, heel soms lig ik er gewoon 8 uur te tukken. De ruimte is wel fijn, stoel kan daardoor ook wat verder naar achteren. Ik heb van die isolerende gordijnen zodat het ook nog vrij donker blijft en dat niet iedereen naar binnen kan kijken.
Ik heb wel een standkachel er in en allebei de stoelen zijn geveerd. Verder nog een 12v koelbox en de standaard luxe.
Zit daar nu ook televisie in enzo?
Het lijkt me echt een prima baan overigens.
pi_178796695
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 19:44 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Zit daar nu ook televisie in enzo?
Het lijkt me echt een prima baan overigens.
Nee dat heb ik niet. De meesten kijken nu gewoon vanaf hun tablet of laptop tv. Ik doe dat dus niet tijdens het rijden, dat gaat me iets te ver.. Meestal als ik m'n pauze houd dan wil ik ook gewoon slapen (ik ben niet afhankelijk van een tachograaf zoals vrachtwagenchauffeurs). Voor de dooie momenten heb ik wel altijd wat downloads van Netflix op m'n telefoon staan. Zoals toevallig gisteravond in de trein vanaf UK naar FR wel handig was. Of laatst stond ik helemaal vast in de file, heb toen gewoon een film kunnen kijken. Niet ideaal zo een klein scherm, maar voor dat soort momenten prima.
Verder wel mooi baantje, kom op veel plekken! Maar kan ook zwaar zijn, veel uren rijden. Bijvoorbeeld alleen al in maart ritjes gehad naar: Frankrijk, Italië, Polen, Duitsland, Spanje, Estland en Portugal.
  zaterdag 28 april 2018 @ 20:29:12 #152
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_178796742
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 19:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Naja comfortabel.. Beter dan het bankje waar ik vroeger op lag haha. Ik ben 1.93m dus moet na het tukken m'n benen wel even goed strekken! Kan dus alleen met opgetrokken benen liggen. Maar het is uit te houden, heel soms lig ik er gewoon 8 uur te tukken. De ruimte is wel fijn, stoel kan daardoor ook wat verder naar achteren. Ik heb van die isolerende gordijnen zodat het ook nog vrij donker blijft en dat niet iedereen naar binnen kan kijken.
Ik heb wel een standkachel er in en allebei de stoelen zijn geveerd. Verder nog een 12v koelbox en de standaard luxe.
Ja dat de stoel naar achteren kan lijkt me wel heel fijn, de cabines zijn nou niet heel erg lang, en ik ben al helemaal jaloers op de geveerde stoelen, klinkt wel als een luxe paardje verder.

Maar we vervuilen het topic
pi_178799809
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 20:29 schreef Misterjack41 het volgende:

[..]

Ja dat de stoel naar achteren kan lijkt me wel heel fijn, de cabines zijn nou niet heel erg lang, en ik ben al helemaal jaloers op de geveerde stoelen, klinkt wel als een luxe paardje verder.

Maar we vervuilen het topic
Nog even OT inderdaad:

Geveerde stoelen zijn wel echt relaxed ja, m'n vorige was ook heel karig en had alleen climate control en cruise control als optie denk ik. Deze is niet heel veel meer luxe, maar bijv. fabrieksaf navi en stuurbediening maken het allemaal al weer wat beter van binnen. Het beste zijn nog de 3 liter V6 en 7-traps automaat, rijdt superfijn. Oh ja de 200 liter dieseltank is toch ook wel zeer fijn, zeker 1500km zonder tanken rijden.

  zaterdag 28 april 2018 @ 23:55:22 #154
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178800891
Vandaag een beetje als een tokkie gereden. Een of andere Kia voor me die al drie keer geen richting aangaf en ook qua snelheid net niet helemaal mijn tempo had. Toen moesten we de snelweg op en ging hij links voorgesorteerd staan bij de stopichten, met mij er achter. De invoegstrook zelf moet dan weer geritst worden. Toen heb ik hem daar nog even ingehaald, en dat ging wonderwel nog net voor het verdrijvingsvlak. Eigenlijk had ik moeten wachten tot op de snelweg zelf ...

Verder moet ik voor mijn werk nu dagelijks de A2 A'dam - Utrecht doen. Draak van een weg. Afgelopen donderdag onder de maximumsnelheid rechts gereden zo tussen de vrachtwagens en dat beviel 100 keer beter. Vaker doen op de terugweg dus.
pi_178806079
T-kruising, ik stond op de auto rechts van mij te wachten, maar die moest parkeren. Dus ik wil oprijden, maar moest meteen weer in de ankers omdat een witte GTI van links te laat stopte (piepende bandjes). En omdat ik niet door reed bleef de Golf ook wachten. Die had blijkbaar niet door dat 'ie halverwege het kruispunt tot stilstand kwam en mijn doorgang blokkeerde.
Het was trouwens een 30-zone, maar ik geloof niet dat Golfbestuuder 30 reed.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_178812194
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 11:46 schreef Ridocar het volgende:
T-kruising, ik stond op de auto rechts van mij te wachten, maar die moest parkeren. Dus ik wil oprijden, maar moest meteen weer in de ankers omdat een witte GTI van links te laat stopte (piepende bandjes). En omdat ik niet door reed bleef de Golf ook wachten. Die had blijkbaar niet door dat 'ie halverwege het kruispunt tot stilstand kwam en mijn doorgang blokkeerde.
Het was trouwens een 30-zone, maar ik geloof niet dat Golfbestuuder 30 reed.
pi_178812859
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 22:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nog even OT inderdaad:

Geveerde stoelen zijn wel echt relaxed ja, m'n vorige was ook heel karig en had alleen climate control en cruise control als optie denk ik. Deze is niet heel veel meer luxe, maar bijv. fabrieksaf navi en stuurbediening maken het allemaal al weer wat beter van binnen. Het beste zijn nog de 3 liter V6 en 7-traps automaat, rijdt superfijn. Oh ja de 200 liter dieseltank is toch ook wel zeer fijn, zeker 1500km zonder tanken rijden.

[ afbeelding ]
Dat is niet echt zuinig??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  FOK!fotograaf zondag 29 april 2018 @ 15:54:46 #158
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178813051
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 15:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is niet echt zuinig??
Valt wel mee toch? Met een moderne dieselauto, bijvoorbeeld met 2 liter 4 cilinder turbodiesel, verstook je in 2000 km ook een liter of 100-110 aan diesel. Dan doet zo'n bus, die dubbel zo zwaar is, 3x zo hoog en nog wat breder het dubbele... Vind ik niet echt om te beklagen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178813133
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 15:37 schreef Blue_note het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Normaal gesproken doe ik geen uitspraken over ingeschatte snelheden, maar dat deze auto netjes 30 reed was zeer twijfelachtig.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_178813175
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Normaal gesproken doe ik geen uitspraken over ingeschatte snelheden, maar dat deze auto netjes 30 reed was zeer twijfelachtig.
Was maar gekkigheid joh ;)
pi_178813503
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 15:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Met een moderne dieselauto, bijvoorbeeld met 2 liter 4 cilinder turbodiesel, verstook je in 2000 km ook een liter of 100-110 aan diesel. Dan doet zo'n bus, die dubbel zo zwaar is, 3x zo hoog en nog wat breder het dubbele... Vind ik niet echt om te beklagen.
20km per liter is wel een fors verschil met 7.5.. ik had meer iets van 12 kilometer per liter verwacht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178814418
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 15:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is niet echt zuinig??
Pizza zei het al een beetje, maar hoogte zorgt voor zuipen. Daarbij is ‘ie ongeladen met volle tank al 2950kg.
Overigens rijd ik geen 1 op 5, ik zei dat ik er minimaal 1500km mee kan rijden. Door zo een grote tank is de tankmeter en boordcomputer niet meer accuraat. De ene keer is de tank nog halfvol en heb ik al 1200km gereden. Andere keer is ‘ie al bijna leeg. Ik tank meestal rond de 160/170 liter tot vol. Op de meeste ritten die ik maak moet ik onderweg tanken, dus dan gooi ik er ruim voldoende in en dan tank ik ‘m op de zaak weer af. Ik zit meestal rond de 1 op 7/8 qua verbruik. Ligt aan tegenwind en bergen. Ik rijd meestal 130km/h op de GPS.
  zondag 29 april 2018 @ 17:00:56 #163
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178815153
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 19:56 schreef br00djekaas54321 het volgende:

Als er op een baan met twee rijstroken begrijpelijkerwijs een rij op de linkerrijstrook (en als volgt leegte op de rechterrijstrook) ontstaat omdat verderop een relatief langzame voertuig aan het inhalen is, en jij in dat geval op de rechterrijstrook de voertuigen links passeert, is dat dus technisch gezien niet rechts inhalen?
Inderdaad
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178892882
Niet echt op de weg maar toch:
Werk nu in amsterdam zuid-oost bij een groot pand, parkeerplekken zijn schaars.
Heb je van die mensen (XC90, X5M, Range rover) Die het voor elkaar krijgen om bijna op 7 plekken te parkeren.

De parkeerplaats word door 5 bedrijven gebruikt dus de eigenaar vinden is lastig, wel twijfel ik soms om een briefje achter te laten. Of mijn lease auto er zo strak tegen aan te zetten dat iemand via zijn kofferbak erin moet. Maar zo ben ik niet helaas. :'(
pi_178893059
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:52 schreef JaafkeJunior het volgende:
Niet echt op de weg maar toch:
Werk nu in amsterdam zuid-oost bij een groot pand, parkeerplekken zijn schaars.
Heb je van die mensen (XC90, X5M, Range rover) Die het voor elkaar krijgen om bijna op 7 plekken te parkeren.

De parkeerplaats word door 5 bedrijven gebruikt dus de eigenaar vinden is lastig, wel twijfel ik soms om een briefje achter te laten. Of mijn lease auto er zo strak tegen aan te zetten dat iemand via zijn kofferbak erin moet. Maar zo ben ik niet helaas. :'(
Bij ons was er ook altijd zo iemand. Reed een X3, toen de kleurplaat van de schildpad onder het raam gestoken en daarna heeft ze nooit meer scheef geparkeerd. :)
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:04:07 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178893077
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:02 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
de kleurplaat van de schildpad
??
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178893560
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

??
http://websiteworld.com/sucky-parking-notice-knoxville-tn/

Ik dacht dat die wel aardig bekend was. :@
  woensdag 2 mei 2018 @ 16:31:58 #168
412562 Cultuur058
lamme zak.
pi_178893562
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

??
oefenen binnen de lijntjes te blijven.. :D


Gister probeerde ik vanaf de A7 de A32 op te draaien (vanaf Joure, richting Leeuwarden)
De in/uitvoegstrook is daar kort en onder het viaduct besloot een bestuurder van een VW Up! met de knippers aan naar rechts, toch naar links te komen. Daar reed ik dus nog. ik paste allemaal maar net (was ook veel verkeer om mij heen, dus vol in de ankers of naar linker baan kon gewoon niet.)

[ Bericht 26% gewijzigd door Cultuur058 op 02-05-2018 16:38:29 ]
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_178907017
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:02 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Bij ons was er ook altijd zo iemand. Reed een X3, toen de kleurplaat van de schildpad onder het raam gestoken en daarna heeft ze nooit meer scheef geparkeerd. :)
2x raden wat ik vandaag onder zn raam steek als die weer zo scheef staat haha
  vrijdag 4 mei 2018 @ 18:24:56 #170
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_178939535
Gisterochtend op de A6 bij Almere richting het noorden, rij ik in een raar treintje. Rechts rijdt een vrachtwagen, maar de 5 of 6 auto's voor mij komen er niet langs. De voorste auto (gewoon NL kenteken) is met minimaal snelheidsverschil de vrachtwagen aan het inhalen. Na enkele minuten is hij er eindelijk voorbij, maar blijft vrolijk met zo'n 85-90 km/h links rijden.

De auto's voor mij gaan er rechts langs, ik ook. Besluit de auto voor mij (dikke 5-serie) terwijl ze er naast zit vol in de remmen te gaan. Toch nog een hartverzakking.

In de langzame auto 2 mensen, achter het stuur een man van onduidelijke afkomst, jaar of 30 oud.

Tot ik het niet meer kon zien reed deze meneer stug op de linkerbaan.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 18:50:40 #171
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_178939978
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:24 schreef Sometimes het volgende:
Gisterochtend op de A6 bij Almere richting het noorden, rij ik in een raar treintje. Rechts rijdt een vrachtwagen, maar de 5 of 6 auto's voor mij komen er niet langs. De voorste auto (gewoon NL kenteken) is met minimaal snelheidsverschil de vrachtwagen aan het inhalen. Na enkele minuten is hij er eindelijk voorbij, maar blijft vrolijk met zo'n 85-90 km/h links rijden.

De auto's voor mij gaan er rechts langs, ik ook. Besluit de auto voor mij (dikke 5-serie) terwijl ze er naast zit vol in de remmen te gaan. Toch nog een hartverzakking.

In de langzame auto 2 mensen, achter het stuur een man van onduidelijke afkomst, jaar of 30 oud.

Tot ik het niet meer kon zien reed deze meneer stug op de linkerbaan.
Amerikaan in huurauto _O_
pi_178956205
Niet normaal hoe mensen door een woonbuurt scheuren 8)7 Asociaal...
pi_178956497
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 17:56 schreef aloa het volgende:
Niet normaal hoe mensen door een woonbuurt scheuren 8)7 Asociaal...
Mooiste is dat het meestal de bewoners zelf zijn. En diezelfde mensen klagen vervolgens bij de gemeente.
  zondag 6 mei 2018 @ 00:54:11 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178963814
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:19 schreef Piles het volgende:

[..]

Mooiste is dat het meestal de bewoners zelf zijn. En diezelfde mensen klagen vervolgens bij de gemeente.
niet in hun eigen straat meestal, maar zodra ze de hoek om zijn klappen ze het gas erop. Hier hetzelfde, en het zijn best vaak dezelfde auto's, dus wonen ze hier vast in de buurt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 6 mei 2018 @ 07:51:58 #175
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_178964998
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

niet in hun eigen straat meestal, maar zodra ze de hoek om zijn klappen ze het gas erop. Hier hetzelfde, en het zijn best vaak dezelfde auto's, dus wonen ze hier vast in de buurt.
Degenen die jij bedoelt doen het bewust. Velen - met name huismoeders - doen het onbewust. Klagen over iedereen die te hard rijdt in hun straat waar hun kinderen spelen. Maar zelf rijden ze het hardst van allemaal. En dat hebben ze dan serieus niet door, want zo hard rijden ze niet.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 6 mei 2018 @ 11:21:21 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178966995
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 07:51 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Degenen die jij bedoelt doen het bewust. Velen - met name huismoeders - doen het onbewust. Klagen over iedereen die te hard rijdt in hun straat waar hun kinderen spelen. Maar zelf rijden ze het hardst van allemaal. En dat hebben ze dan serieus niet door, want zo hard rijden ze niet.
correct.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zondag 6 mei 2018 @ 12:08:35 #177
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178967814
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 07:51 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Degenen die jij bedoelt doen het bewust. Velen - met name huismoeders - doen het onbewust. Klagen over iedereen die te hard rijdt in hun straat waar hun kinderen spelen. Maar zelf rijden ze het hardst van allemaal. En dat hebben ze dan serieus niet door, want zo hard rijden ze niet.
En dan op je reet zitten drukken op het moment dat jij in de 30 zone het gas er nog eens af gooit bij spelende kinderen, terwijl wanneer dan de bebouwde kom uit rijdt en gewoon naar 80 gaat, je ze finaal kwijt bent... Want dan rijden ze 60-70...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178967867
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En dan op je reet zitten drukken op het moment dat jij in de 30 zone het gas er nog eens af gooit bij spelende kinderen, terwijl wanneer dan de bebouwde kom uit rijdt en gewoon naar 80 gaat, je ze finaal kwijt bent... Want dan rijden ze 60-70...
dat zijn de ergste idd. Die kwaad worden omdat je je aan de snelheid houdt. :')
  zondag 6 mei 2018 @ 12:42:10 #179
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_178968290
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En dan op je reet zitten drukken op het moment dat jij in de 30 zone het gas er nog eens af gooit bij spelende kinderen, terwijl wanneer dan de bebouwde kom uit rijdt en gewoon naar 80 gaat, je ze finaal kwijt bent... Want dan rijden ze 60-70...
Ja die is ook herkenbaar. Een wijk waar ik veel kom (maar niet woon) daar is 30 eigenlijk al te hard. Zit altijd wel een geirriteerde bewoner zo kort mogelijk op je bumper.
En voor hun deur staat dan zo’n geel poppetje. Onbegrijpelijk.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178968362
Stond vandaag bij een kruising op een 80-weg te wachten voor het stoplicht. Ik stond vooraan links, rijtje auto's stond rechts te wachten. Stoplicht ging op groen dus we gingen rijden. Ik haal het treintje in en wil naar rechts gaan, komt er via de vluchtstrook ineens een auto aan sjezen die naar links gaat waar ik op dat moment ook wil rijden. Die had ik niet zien aankomen, scheelde niet veel :{
pi_178970950
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:46 schreef sneakydesert het volgende:
Stond vandaag bij een kruising op een 80-weg te wachten voor het stoplicht. Ik stond vooraan links, rijtje auto's stond rechts te wachten. Stoplicht ging op groen dus we gingen rijden. Ik haal het treintje in en wil naar rechts gaan, komt er via de vluchtstrook ineens een auto aan sjezen die naar links gaat waar ik op dat moment ook wil rijden. Die had ik niet zien aankomen, scheelde niet veel :{
Ik kan me voorstellen dat je hartslag daar even omhoog ging.

Hebben we het over een (exotische) sportwagen? Wellicht dat de chauffeur zich door het vermogen van de auto even onsterfelijk waande.
pi_178970972
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:47 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je hartslag daar even omhoog ging.

Hebben we het over een (exotische) sportwagen? Wellicht dat de chauffeur zich door het vermogen van de auto even onsterfelijk waande.
Ik denk dat hij dat hoe dan ook wel dacht. En geen sportwagen :P
pi_178977169
Gisteren op de fiets, fietspad opgebroken en een bord dat we een stukje over de “verkeerde kant” moesten fietsen. Niks aan de hand, we steken over en ondertussen was achter een groepje jongeren aangekomen, die ook moesten oversteken.

Zijn maten roepen nog AUTO AUTO, maar een steekt toch over, waarschijnlijk express. Auto mist hem met piepende remmen (ondanks ABS?) echt op een meter en kerel fiets vrolijk verder. Die zou je toch in de berm willen duwen.
.
  zondag 6 mei 2018 @ 22:05:55 #184
19953 DrMarten
hhhmmmm
pi_178978680
Gister ruim 25 kilometer op een N-weg achter iemand gereden (in een treintje van een auto of 30) die niet boven de 75 km/u is geweest. Dat haalde ie op rechte stukken. Zodra er ook maar iets in beeld kwam dat op een bocht begon te lijken zakte de snelheid naar 60/65.
Bleek iemand te zijn met een op het oog te zware aanhanger achter zijn oude Mondeo, met een en ander er zodanig knullig op geladen dat het er waarschijnlijk ook afgelazerd zou zijn als ie iets harder gereden had :X

Maar dan ook niet even een parkeerplaats oprijden om al het verkeer dat je aan het ophouden bent erlangs te laten, nee gewoon stug dom doorsukkelen :{
A mind with a heart of it's own
  maandag 7 mei 2018 @ 09:08:39 #185
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178983755
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:59 schreef Fer het volgende:
Gisteren op de fiets, fietspad opgebroken en een bord dat we een stukje over de “verkeerde kant” moesten fietsen. Niks aan de hand, we steken over en ondertussen was achter een groepje jongeren aangekomen, die ook moesten oversteken.

Zijn maten roepen nog AUTO AUTO, maar een steekt toch over, waarschijnlijk express. Auto mist hem met piepende remmen (ondanks ABS?) echt op een meter en kerel fiets vrolijk verder. Die zou je toch in de berm willen duwen.
Oh echt van dat typische pubergedrag dat. Ik had ook zo'n vriend vroeger: je kon brullen wat je wilde, die peddelde stoïcijns door, vlak voor de bus langs, sloeg af vlak voor tegemoetkomende sjezende taxi's en echt seconden nadat het bijna fout gegaan was dan keek hij eens verbaasd en suf achterom naar het getoeter en gescheld. En fietste door.
pi_178986923
Als je even bij het tankstation sjag gaat kopen laat je:

1. Je auto midden tussen 2 pompen staan.
2. De motor draaien
3. Je peuter achter het stuur spelen

|:(
.
pi_178991404
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 17:56 schreef aloa het volgende:
Niet normaal hoe mensen door een woonbuurt scheuren 8)7 Asociaal...
Ik rijdt niet harder dan 15 in de wijk
Zo bizar veel kinderen die in dit weer buiten spelen.
De stepjes en fietsen vliegen om je oren, ze steken zonder te kijken over.

Kleine klacht van de dag:
Mensen die getankt hebben en zien dat er een rij staat te wachten nog even alles rustig aan gaan doen.

Navi opnieuw instellen, Zonnebrilletje op etc.. Rij dan gewoon even die 2 meter naar voren dat iedereen door kan.
pi_178995133
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:42 schreef JaafkeJunior het volgende:

[..]

Ik rijdt niet harder dan 15 in de wijk
Zo bizar veel kinderen die in dit weer buiten spelen.
De stepjes en fietsen vliegen om je oren, ze steken zonder te kijken over.

Kleine klacht van de dag:
Mensen die getankt hebben en zien dat er een rij staat te wachten nog even alles rustig aan gaan doen.

Navi opnieuw instellen, Zonnebrilletje op etc.. Rij dan gewoon even die 2 meter naar voren dat iedereen door kan.
Mijn navigatie valt dan ook altijd uit _O-
Ik ga dan altijd ergens aan de zijkant staan waar niemand er last van heeft, is veel beter voor de doorstroming. Soms kijken mensen me wel raar aan, zo van 'wat doet die nou'. :P
pi_178999979
Nog irritanter: mensen die alleen een Nuts of pakje zware Brandaris gaan kopen, maar hun auto dan wel op een tankplaats zetten.

Van die paar meter extra lopen vanaf de daarvoor bestemde parkeervakken krijg je echt niks hoor.
  FOK!fotograaf maandag 7 mei 2018 @ 21:59:04 #190
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_179000693
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:37 schreef heyhallodaar het volgende:
Nog irritanter: mensen die alleen een Nuts of pakje zware Brandaris gaan kopen, maar hun auto dan wel op een tankplaats zetten.

Van die paar meter extra lopen vanaf de daarvoor bestemde parkeervakken krijg je echt niks hoor.
Ik heb een tijdje LPG gereden... Gingen ze daar ook wel eens staan. Ooit met een aanhanger eentje helemaal klem gezet en toen ook eens rustig gaan doen. Werd ie boos. :') :') Ik kom vragen of die auto weg kan na enkele minuten wachten en dan reageer je niet, dan wacht je nu ook maar. :W :W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 7 mei 2018 @ 22:07:36 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179000984
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh echt van dat typische pubergedrag dat. Ik had ook zo'n vriend vroeger: je kon brullen wat je wilde, die peddelde stoïcijns door, vlak voor de bus langs, sloeg af vlak voor tegemoetkomende sjezende taxi's en echt seconden nadat het bijna fout gegaan was dan keek hij eens verbaasd en suf achterom naar het getoeter en gescheld. En fietste door.
Met de vlakke hand hem voor zijn muil de fiets af slaan wil je die
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 7 mei 2018 @ 22:50:40 #192
444149 Eejit
What's the craic?
pi_179002356
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh echt van dat typische pubergedrag dat. Ik had ook zo'n vriend vroeger: je kon brullen wat je wilde, die peddelde stoïcijns door, vlak voor de bus langs, sloeg af vlak voor tegemoetkomende sjezende taxi's en echt seconden nadat het bijna fout gegaan was dan keek hij eens verbaasd en suf achterom naar het getoeter en gescheld. En fietste door.
Dat zijn ook nog vaak de mensen die nooit iets krijgen. En als jij dan een keer iets onoplettender bent dan heb je meteen wat.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
  maandag 7 mei 2018 @ 23:05:14 #193
344250 75020
ik weet niet beter
pi_179002740
Vanmorgen vroeg op de A9 richting Alkmaar. Ik rij met mijn busje op de linkerbaan achter een rij auto's, een paar vrachtwagens inhalend die op de rechterbaan rijden. Achter de vrachtwagens rijdt een gebaksdoos op wielen, ik dacht een Aygo ofzo, die continu richting aangeeft omdat ie naar links wilde om in te halen.
Ik heb geleerd dat je dat pas mag doen als je de gelegenheid hebt om naar links te gaan, maar goed.
Nadat mijn voorganger hem net was gepasseerd flikkert die eikel zijn gebaksdoos naar links waardoor hij mijn 2 seconden tussenruimte die ik altijd probeer aan te houden reduceert naar nog geen halve seconde.
Waarschijnlijk was ik in zijn ogen een foute bumperklever want toen hij weer rechts reed en ik hem voorbij ging kreeg ik de welbekende middelvinger van hem. :')

Soms vraag ik me toch echt af wat in de bolletjes van sommige mensen omgaat. ;(
pi_179003406
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:05 schreef 75020 het volgende:
Vanmorgen vroeg op de A9 richting Alkmaar. Ik rij met mijn busje op de linkerbaan achter een rij auto's, een paar vrachtwagens inhalend die op de rechterbaan rijden. Achter de vrachtwagens rijdt een gebaksdoos op wielen, ik dacht een Aygo ofzo, die continu richting aangeeft omdat ie naar links wilde om in te halen.
Ik heb geleerd dat je dat pas mag doen als je de gelegenheid hebt om naar links te gaan, maar goed.
Nadat mijn voorganger hem net was gepasseerd flikkert die eikel zijn gebaksdoos naar links waardoor hij mijn 2 seconden tussenruimte die ik altijd probeer aan te houden reduceert naar nog geen halve seconde.
Waarschijnlijk was ik in zijn ogen een foute bumperklever want toen hij weer rechts reed en ik hem voorbij ging kreeg ik de welbekende middelvinger van hem. :')

Soms vraag ik me toch echt af wat in de bolletjes van sommige mensen omgaat. ;(
Tjah denk wel dat jij in zijn ogen die foute bumperklever was ja.

Ach als iemand 300x klem gereden zit achter een vrachtwagen dan is enige gepaste hinder ook niet heel erg...

Knipperlicht kun je weleens aanzetten om te vragen of je er tussen mag, alles een beetje in redelijkheid en mensen pakken het goed op... Als je jezelf klem rijdt en het verdomd om een halve tel te wachten om achteraan aan te sluiten dan ben je gewoon een lul.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 8 mei 2018 @ 07:39:58 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179005732
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah denk wel dat jij in zijn ogen die foute bumperklever was ja.

Ach als iemand 300x klem gereden zit achter een vrachtwagen dan is enige gepaste hinder ook niet heel erg...

Knipperlicht kun je weleens aanzetten om te vragen of je er tussen mag, alles een beetje in redelijkheid en mensen pakken het goed op... Als je jezelf klem rijdt en het verdomd om een halve tel te wachten om achteraan aan te sluiten dan ben je gewoon een lul.
Vragen om er tussen te mogen is iets heel anders dan dat ding aanzetten bij wijze van "aankondiging" en hem ertussen te rammen met veel lagere snelheid alsof je er dan recht op hebt. Als je klemgereden zit achter een vrachtauto dan heb je niet opgelet of je hebt ff pech en dat is geen reden of excuus om een ander dan maar last te bezorgen.

Overigens laat ik mensen als het even kan er altijd tussen en hou genoeg afstand maar als ik met 130 aan kom zetten en zo'n gebakje vanuit 80 aan komt zeilen na een aankondiging met zijn lampje dat ie dat gaat doen, dan ben ik echt niet degene die het gevaar veroorzaakt en dus fout zit.

Zo'n middelvinger wijst dan vooral naar zijn eigen voorhoofd denk ik dan maar ;)
pi_179005916
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:05 schreef 75020 het volgende:
Vanmorgen vroeg op de A9 richting Alkmaar. Ik rij met mijn busje op de linkerbaan achter een rij auto's, een paar vrachtwagens inhalend die op de rechterbaan rijden. Achter de vrachtwagens rijdt een gebaksdoos op wielen, ik dacht een Aygo ofzo, die continu richting aangeeft omdat ie naar links wilde om in te halen.
Ik heb geleerd dat je dat pas mag doen als je de gelegenheid hebt om naar links te gaan, maar goed.
Nadat mijn voorganger hem net was gepasseerd flikkert die eikel zijn gebaksdoos naar links waardoor hij mijn 2 seconden tussenruimte die ik altijd probeer aan te houden reduceert naar nog geen halve seconde.
Waarschijnlijk was ik in zijn ogen een foute bumperklever want toen hij weer rechts reed en ik hem voorbij ging kreeg ik de welbekende middelvinger van hem. :')

Soms vraag ik me toch echt af wat in de bolletjes van sommige mensen omgaat. ;(
2s is in principe genoeg om hem ertussen te zetten.
.
pi_179006281
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:01 schreef Fer het volgende:

[..]

2s is in principe genoeg om hem ertussen te zetten.
Als je die winkelwagen dan ook ff op zn staart trapt, liefst even terugschakelen. Dat doet helaas niemand.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 20:53:11 #198
344250 75020
ik weet niet beter
pi_179023202
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah denk wel dat jij in zijn ogen die foute bumperklever was ja.

Ach als iemand 300x klem gereden zit achter een vrachtwagen dan is enige gepaste hinder ook niet heel erg...

Knipperlicht kun je weleens aanzetten om te vragen of je er tussen mag, alles een beetje in redelijkheid en mensen pakken het goed op... Als je jezelf klem rijdt en het verdomd om een halve tel te wachten om achteraan aan te sluiten dan ben je gewoon een lul.
Deze man keek niet veel verder dan zijn motorkap viel me al op. Ik verwachtte eerder al dat ie naar links zou komen toen het nog kon. Hij reed zichzelf klem en anderen voor mij en ik gaan en kunnen dan niet remmen om hem ertussen te laten. Als ie twee auto's na mij had gewacht had ie zeeën van ruimte gehad.
Maar ik moest nu alsnog remmen omdat ie ook niet echt zijn best deed om met de stroom op de linkerrijstrook mee te rijden.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 20:57:04 #199
344250 75020
ik weet niet beter
pi_179023333
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:01 schreef Fer het volgende:

[..]

2s is in principe genoeg om hem ertussen te zetten.
Vind ik niet. Zie het zo vaak gebeuren dat er geremd moet worden en er bijna kop staart botsing plaats vindt omdat iemand een ander z'n remweg (2 seconden) ontneemt....
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 mei 2018 @ 21:10:15 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179023871
2s remweg is ook redelijk overdreven. Dat is er van uit gaan dat je voorganger harder remt dan een F1-wagen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_179024587
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 20:57 schreef 75020 het volgende:

[..]

Vind ik niet. Zie het zo vaak gebeuren dat er geremd moet worden en er bijna kop staart botsing plaats vindt omdat iemand een ander z'n remweg (2 seconden) ontneemt....
Randstad is 0,5s eerder de norm.
.
pi_179026501
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:10 schreef Nattekat het volgende:
2s remweg is ook redelijk overdreven. Dat is er van uit gaan dat je voorganger harder remt dan een F1-wagen.
Oneens, 2 seconde is als het in een klap echt stil staat alsnog niet flex remmen.... Je wilt niet vol op de rem hoeven staan dan schrik je je dood. Bij 2 seconde afstand een volle break test is alsnog schrikken, sterker nog, let 2 tellen niet op en je hebt een hele flinke botsing.

Maar ik kan wel observeren aan de rijstijl van gemiddelde persoon op de snelweg dat 95% het met jou eens is hoor. Maar ik gok dat je kans op een ongeluk met iets van 95% afneemt door 2 seconde aan te houden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179031287
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:05 schreef 75020 het volgende:
Vanmorgen vroeg op de A9 richting Alkmaar. Ik rij met mijn busje op de linkerbaan achter een rij auto's, een paar vrachtwagens inhalend die op de rechterbaan rijden. Achter de vrachtwagens rijdt een gebaksdoos op wielen, ik dacht een Aygo ofzo, die continu richting aangeeft omdat ie naar links wilde om in te halen.
Ik heb geleerd dat je dat pas mag doen als je de gelegenheid hebt om naar links te gaan, maar goed.
Nadat mijn voorganger hem net was gepasseerd flikkert die eikel zijn gebaksdoos naar links waardoor hij mijn 2 seconden tussenruimte die ik altijd probeer aan te houden reduceert naar nog geen halve seconde.
Waarschijnlijk was ik in zijn ogen een foute bumperklever want toen hij weer rechts reed en ik hem voorbij ging kreeg ik de welbekende middelvinger van hem. :')

Soms vraag ik me toch echt af wat in de bolletjes van sommige mensen omgaat. ;(
Tsjah, met 2 sec tussenruimte peren meer mensen 'm er tussen denk ik. Wat bedoeld is als veiligheidsmarge wordt vaak gezien als ruimte over laten voor een ander.
pi_179031790
Wat mij dan extra frustreert wanneer ze vanwege hun ongeduld die veiligheidsmarge opeisen, is als ze niet eens het 'fatsoen' hebben te accelereren naar in ieder geval de maximum toegestane snelheid.

  FOK!fotograaf woensdag 9 mei 2018 @ 00:07:57 #205
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_179031859
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:10 schreef Nattekat het volgende:
2s remweg is ook redelijk overdreven. Dat is er van uit gaan dat je voorganger harder remt dan een F1-wagen.
Als het zooitje plotsklaps stil staat ben jij echt wel blij met je 2s hoor, zeker als je vanaf 130 komt. Dat geeft jou namelijk ook de ruimte om op je achterligger te letten.

quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:05 schreef 75020 het volgende:
Vanmorgen vroeg op de A9 richting Alkmaar. Ik rij met mijn busje op de linkerbaan achter een rij auto's, een paar vrachtwagens inhalend die op de rechterbaan rijden. Achter de vrachtwagens rijdt een gebaksdoos op wielen, ik dacht een Aygo ofzo, die continu richting aangeeft omdat ie naar links wilde om in te halen.
Ik heb geleerd dat je dat pas mag doen als je de gelegenheid hebt om naar links te gaan, maar goed.
Nadat mijn voorganger hem net was gepasseerd flikkert die eikel zijn gebaksdoos naar links waardoor hij mijn 2 seconden tussenruimte die ik altijd probeer aan te houden reduceert naar nog geen halve seconde.
Waarschijnlijk was ik in zijn ogen een foute bumperklever want toen hij weer rechts reed en ik hem voorbij ging kreeg ik de welbekende middelvinger van hem. :')

Soms vraag ik me toch echt af wat in de bolletjes van sommige mensen omgaat. ;(
Protip: Je ziet die knipper aan staan en hij zit er dicht op. Dan kan je er donder op zeggen dat hij naar links zal komen, trap dat gat dan alvast dicht voordat je voorligger hem voorbij is. Dan heb je er zelf geen last van. Sommige zullen het egoïstisch vinden, maar het is hierin een stukje zelfbescherming. Dat ie je nog geen braketest gaf... Flikken ze ook wel eens.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_179032378
Of je laat even gas los om hem er tussen te laten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_179034230
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:10 schreef Nattekat het volgende:
2s remweg is ook redelijk overdreven. Dat is er van uit gaan dat je voorganger harder remt dan een F1-wagen.
Als je voorganger achterop een andere wagen klapt remt ie inderdaad veel harder dan een f1 wagen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 mei 2018 @ 10:53:38 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179036973
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 07:30 schreef JF_ het volgende:

[..]

Als je voorganger achterop een andere wagen klapt remt ie inderdaad veel harder dan een f1 wagen.
Dan zat zowel de voorganger als jijzelf totaal niet op het verkeer te letten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_179037312
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:39 schreef jeroen25 het volgende:
Of je laat even gas los om hem er tussen te laten.
Dat idd. Als je zef achter zo'n vrachtwagen zit wil je ook dat ze je er even tussen laten. Laat gewoon even een gaatje vallen, laat de ander er tussen. Hoe moeilijk kan het zijn, en je bent welgeteld 1,5 seconde later thuis.
A mind with a heart of it's own
pi_179037662
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 10:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan zat zowel de voorganger als jijzelf totaal niet op het verkeer te letten.
Niet iedereen rijdt in een vrachtwagen met overzicht... Het verkeer kan redelijk abrupt stilstaan zonder dat je dat kunt zien aankomen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 9 mei 2018 @ 17:34:54 #211
261627 sciter
The world is my playground.
pi_179045093
Onzekere bestuurders zijn toch meestal wel de grootste irritatie.

Reed laatst achter een Mini die in de middelste baan reed. Ik liep wel op de Mini in, maar iemand links van mij haalde mij nog in. Toen ik 100 meter achter de Mini zat, dit was overigens op een hele rustige snelweg, ging de Mini naar links, terwijl ik net naar links wilde gaan om in te halen.
Ik dacht dat de Mini zijn voorligger, die overigens 200 meter vederop de middenbaan reed, wilde inhalen. Dat gebeurde echter niet, toen ik vervolgens dichterbij kwam ging de Mini weer naar middenbaan. Toen ik eenmaal in had gehaald en weer naar rechts ging, er zat genoeg ruimte tussen mijn auto en de Mini, ging deze ineens afremmen om ver achter een vrachtwagen te rijden.

Toen ik eenmaal verder weg was ging de Mini weer naar het midden om weer 120 te rijden.

Kan mij alleen maar voorstellen dat de bestuurder te onzeker was om een auto "dichtbij" achter of voor zichzelf te hebben. Redelijk gevaarlijk als het druk is.

Daarnaast bestuurders die niet de ruimte geven voor invoegende autos of wanneer zij iemand zo langszaam inhalen dat diegene achter een vrachtwagen moet remmen. Trek dan die honderd meter even door of rem af.
pi_179049411
Vanmiddag een knap staaltje verkeershuftersgedrag gezien. Het was file rijden op de a27 naar Meerkerk. Het gaat van 3 naar 2. Ik rij op de linkerbaan ter hoogte van het bordje ritsen vanaf hier. Diegene die achter mij rijdt laat een gaatje vallen om te willen gaan ritsen, schiet er ineens tussen mij en hem een auto die gelijk stil gaat staan om de ritsers te blokkeren. Aso.
pi_179049626
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 20:34 schreef Najieto het volgende:
Vanmiddag een knap staaltje verkeershuftersgedrag gezien. Het was file rijden op de a27 naar Meerkerk. Het gaat van 3 naar 2. Ik rij op de linkerbaan ter hoogte van het bordje ritsen vanaf hier. Diegene die achter mij rijdt laat een gaatje vallen om te willen gaan ritsen, schiet er ineens tussen mij en hem een auto die gelijk stil gaat staan om de ritsers te blokkeren. Aso.
Heb ook een keer zo'n grapjas gehad die dacht voor eigen rechter te spelen door op de middenstreep te gaan rijden. Links was een soort groenstrook met vrij hoge stoep. 500 meter voor de samenvoeging.

Je had meneer zijn gezicht moeten zijn toen ik de auto daar met normale snelheid gewoon overheen stuurde. Hij was viesmad aan het schuimbekken :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2018 20:43:19 ]
pi_179085319
Ik kan mij behoorlijk ergeren aan Nederhop muzak die blijkbaar alleen op zeer hoog volume met open autoramen afgespeeld kan worden....

Lieve Nederhopfans er zijn mensen die jullie smaak niet begrijpen en/of waarderen dus graag een tandje zachter a.u.b.
Voordeel hierbij is ook dat uw gehoor minder snel achteruit gaat.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 14:42:41 #215
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179088691
Oh nog een mooie trouwens afgelopen dinsdag bij Muiden: ik draai de oprit naar de snelweg op, zie ik ineens iets heel fanatiek hard voor me uit...fietsen.

Was dus een of andere lijpo met een fietshelm. Ik ging er dus al voorzichtig op af, ging hij ook nog eens keren opeens.

En dan nog naar mij gebaren van "ja weet ik het?" Echt heel gek, maar ik fiets nooit ineens onverwacht op een snelweg, staat best goed aangegeven eigenlijk.
pi_179093384
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:42 schreef Qarrad het volgende:
Oh nog een mooie trouwens afgelopen dinsdag bij Muiden: ik draai de oprit naar de snelweg op, zie ik ineens iets heel fanatiek hard voor me uit...fietsen.

Was dus een of andere lijpo met een fietshelm. Ik ging er dus al voorzichtig op af, ging hij ook nog eens keren opeens.

En dan nog naar mij gebaren van "ja weet ik het?" Echt heel gek, maar ik fiets nooit ineens onverwacht op een snelweg, staat best goed aangegeven eigenlijk.
Afgelopen nacht was er ook iemand die dacht dat de snelweg een geschikte plek was om te fietsen. Misschien stond het toch niet goed genoeg aangegeven. Hopelijk is het voor andere mensen een les.
  zondag 13 mei 2018 @ 08:55:49 #217
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_179126770
Afgelopen vrijdag op de A73. Losliggend spul op een open trailer,ik zit links en zie het eraf vallen,zo goed en kwaad als mogelijk het niet onder mijn banden te laten komen,met de lieve vrede Gods dan er maar midden overheen,paar harde klappen onder de bus.
Bijna op de zaak gelukkig,na inspectie kwam ik dit tegen,heel fijn... :(
Scheur in het carter.
Graag verwijderen.
  zondag 13 mei 2018 @ 09:03:44 #218
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_179126836
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2018 10:21 schreef DevFreak het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oordeel zelf :{

Ik ben echt zo blij met mijn dashcam, he... Ik was zo verbaasd ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen of doen.

maar zoals ook in de beschrijving staat: ze heeft mijn spiegel er niet letterlijk vanaf geslagen maar hij staat nu wel uit de kom en ik krijg hem niet meer goed op ooghoogte. moet er zo nog even naar kijken, misschien kan ik hem fixen.

Ik denk wel dat ik er mee naar de politie ga. Zal de mavrouw met het kenteken MV-HT-32 leren.
Ik heb hetzelfde gehad vorige week zaterdag. Motorrijder wilde invoegen maar was simpelweg geen ruimte voor. Bij het eerstvolgende stoplicht slaat hij mijn spiegel kapot waardoor ik schrik en uitwijk naar links. Ik tik hem aan en hij valt. Hij had helmcamera en de agenten die ter plaatse zijn geweest hebben het filmpje bekeken. Ze zeiden dat de actie van de motorrijder niet kon maar dat ik dan maar op de rem moest staan en moest stoppen om de politie te bellen. Schrikreactie heb je toch niet in de hand? Ik heb schadeformulier ingevuld maar ben benieuwd wat de verzekeraar zegt.

Is toch van de zotte dat mensen zich dit in hum hoofd halen?
  zondag 13 mei 2018 @ 11:20:44 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179128822
Hoe kan het dat er geen ruimte is om een motorrijder in te laten voegen? Stond er een stuk chinese muur of wat? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 13 mei 2018 @ 11:33:17 #220
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_179129106
quote:
5s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:20 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe kan het dat er geen ruimte is om een motorrijder in te laten voegen? Stond er een stuk chinese muur of wat? :?
Ach,soms is de ruimte er gewoon niet voor of soms zie je de motorrijder gewoon te laat omdat ze in je dode hoek blijven hangen,merk het genoeg..Zelf zo'n situatie gelukkig nog niet meegemaakt maar zie soms dat een motorrijder in het midden achter me blijft hangen en kan hem alleen zien aan zijn schaduw (geen achterruit,werkbus) Het meppen van spiegels is gewoon triest mits je je normaal gedraagt als bestuurder. Naar mijn weten hoor je jezelf zichtbaar te maken als motorrijder zodat een automobilist daarop kan anticiperen.
Graag verwijderen.
pi_179129392
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 09:03 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde gehad vorige week zaterdag. Motorrijder wilde invoegen maar was simpelweg geen ruimte voor. Bij het eerstvolgende stoplicht slaat hij mijn spiegel kapot waardoor ik schrik en uitwijk naar links. Ik tik hem aan en hij valt. Hij had helmcamera en de agenten die ter plaatse zijn geweest hebben het filmpje bekeken. Ze zeiden dat de actie van de motorrijder niet kon maar dat ik dan maar op de rem moest staan en moest stoppen om de politie te bellen. Schrikreactie heb je toch niet in de hand? Ik heb schadeformulier ingevuld maar ben benieuwd wat de verzekeraar zegt.

Is toch van de zotte dat mensen zich dit in hum hoofd halen?
Natuurlijk is 't een hufter dat 'ie je spiegel kapot slaat, maar eh, natuurlijk is ook zo'n schrikreactie fout. Als ik schrik van een claxon en daardoor per ongeluk een fietser omver rijd, ben ik in dat ongeval ook gewoon schuldig. Het maakt niet uit waarom je deed wat je deed - jij week uit en tikte een motorrijder omver. Dát ongeval, met die schade, is dus jouw schuld. De kapotte spiegel is de schuld van de motorrijder, want ook daar maakt het niet uit waarom hij deed wat hij deed.


Zelf reed ik gisteren een stukje achter een voor mij bekende lijnbus. Opeens schuift hij op naar een strook voor linksaf, waar die bus naar mijn idee voor z'n standaard route gewoon rechtdoor zou moeten. Hij reed al een tijdje wat langzaam (40/45 op mijn teller), dus ik ben er maar schuin achter blijven hangen, want ik moest wel rechtdoor. Komt die bus inderdaad last minute voor het stoplicht dat hele gevaarte nog even een baan opzij gooien. Als ik die buslijn niet had gekend, had ik er op dat moment precies naast gezeten. En ik kreeg niet echt de indruk dat ie goed spiegelde voordat hij deze puike actie ondernam. :')
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 13 mei 2018 @ 12:02:08 #222
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_179129660
quote:
5s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:20 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe kan het dat er geen ruimte is om een motorrijder in te laten voegen? Stond er een stuk chinese muur of wat? :?
Was nogal druk op de weg en iedereen reed bumper op bumper 80. Motorrijder kwam met +/- 100 aanrijden en wilde hem er tussendrukken. Dat lukte dus niet.
  zondag 13 mei 2018 @ 12:02:12 #223
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179129663
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:33 schreef Charged het volgende:

[..]

Ach,soms is de ruimte er gewoon niet voor of soms zie je de motorrijder gewoon te laat omdat ze in je dode hoek blijven hangen,merk het genoeg..Zelf zo'n situatie gelukkig nog niet meegemaakt maar zie soms dat een motorrijder in het midden achter me blijft hangen en kan hem alleen zien aan zijn schaduw (geen achterruit,werkbus) Het meppen van spiegels is gewoon triest mits je je normaal gedraagt als bestuurder. Naar mijn weten hoor je jezelf zichtbaar te maken als motorrijder zodat een automobilist daarop kan anticiperen.
Die ruimte kun je altijd maken, maar dan moet je hem/haar inderdaad wél zien.

Ik zie ook heel vaak motorrijders rijden op een plek dat ik denk; why?? :|W

Zelf rijd ik vaak tegen de weg-as aan, dus in de buurt van de belijning zeg maar.. dan ben je minder zichtbaar in een binnenspiegel, maar wel in de zijspiegel, plus dat ik in case of emergency heel vlot de ruimte in kan sturen. Voordeel is daarvan dat ook de auto's op de rijstrook naast de jouwe, je al kunnen zien in hun zijspiegels, dat voorkomt dat iemand die hem in kleine gaatjes links smijt, je niet voor de sokken rijdt terwijl je nog in zijn dode hoek zit..
Nadeel van die positie is dat de automobilist achter je heel vaak veel te dicht op je gaat rijden; zelfs wel eens meegemaakt dat ze dan ineens naast je zitten |:( :') Als je in het midden blijft hangen heb je dat minder, maar kun je ook vaak slecht vooruit kijken, zeker met treintje rijden is dat niet prettig. Motorrijden is zo simpel nog niet :+

Spiegels amputeren doe ik niet; heb er wel eens eentje een tikkie op zijn dak gegeven omdat hij me de vernieling in dreigde te drukken.. die meneer was heeeeeeeeeel druk bezig met pianospelen op zijn radio.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 13 mei 2018 @ 12:03:56 #224
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_179129696
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:47 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Natuurlijk is 't een hufter dat 'ie je spiegel kapot slaat, maar eh, natuurlijk is ook zo'n schrikreactie fout. Als ik schrik van een claxon en daardoor per ongeluk een fietser omver rijd, ben ik in dat ongeval ook gewoon schuldig. Het maakt niet uit waarom je deed wat je deed - jij week uit en tikte een motorrijder omver. Dát ongeval, met die schade, is dus jouw schuld. De kapotte spiegel is de schuld van de motorrijder, want ook daar maakt het niet uit waarom hij deed wat hij deed.
Dus met jouw redenatie ben ik ook fout als men een stoeptegel door mijn voorruit gooit en ik daardoor schrik en op een andere auto knal?


Ik vind dat de motorrijder een schrikreactie uitlokt door de spiegel kapot te slaan. Is toch logisch dat je dan schrikt? Wie verwacht dat nou?
  zondag 13 mei 2018 @ 12:08:13 #225
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179129782
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:03 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Dus met jouw redenatie ben ik ook fout als men een stoeptegel door mijn voorruit gooit en ik daardoor schrik en op een andere auto knal?

Ik vind dat de motorrijder een schrikreactie uitlokt door de spiegel kapot te slaan. Is toch logisch dat je dan schrikt? Wie verwacht dat nou?
Nah, als je door een klap op je spiegel zooooo vreselijk schrikt dat je je stuur meer dan een halve slag draait waardoor je hem raakt, heb je wel serieuze motorieke problemen hoor.. ik snap best dat je hem een tikkie geeft uit woede/verontwaardiging, maar realiseer je wel even dat vallen met een motorfiets, zeker in een situatie waar daar geen ruimte voor is, kan leiden tot héél serieus letsel, wat dan weer minstens zo buitenproportioneel is als het slopen van een spiegel, want dat kost alleen geld, en daar kom je niet levenslang van in een rolstoel terecht..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179129983
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:03 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Dus met jouw redenatie ben ik ook fout als men een stoeptegel door mijn voorruit gooit en ik daardoor schrik en op een andere auto knal?


Ik vind dat de motorrijder een schrikreactie uitlokt door de spiegel kapot te slaan. Is toch logisch dat je dan schrikt? Wie verwacht dat nou?
Andersom dan. Hij vindt dat jij zijn drift uitlokt door hem er niet tussen te laten / klem te rijden. Is toch logisch dat je dan pissig wordt? Wie verwacht dat nou?

De reactie (schrik, drift, etc) an sich is niet fout. De gekoppelde actie (spiegel stuk, motor omver gereden) wel. Niemand weet magischerwijze waar een ander van schrikt. Stel jij rijdt op de invoegstrook, iemand anders claxonneert, jij schrikt en stuurt naar links - in een andere auto. Stel die auto is toevallig ook degene die claxonneerde, maakt dat het een kwestie van "eigen schuld dikke bult"? Kan ik de spin in mijn helm de schuld geven als ik daarvan schrik en als reactie m'n gas open trek en een kind omver rijd?

Schrikken mag. Vanuit die schrik een gevaarlijke situatie creëeren voor je medeweggebruikers niet.
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 13 mei 2018 @ 12:46:00 #227
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179130338
Kun je zo'n motorrijder niet aansprakelijk stellen voor de schade aan je spiegel dan?
pi_179130419
Blijft gevaarlijk die motorrijders in de file. En dan bedoel ik het rechts inhalen :{ Laatst bijna een aanrijding daardoor.
  zondag 13 mei 2018 @ 12:58:07 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179130491
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:46 schreef Qarrad het volgende:
Kun je zo'n motorrijder niet aansprakelijk stellen voor de schade aan je spiegel dan?
Tuurlijk wel, zeker als het een moedwillige aktie is.

quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:51 schreef aloa het volgende:
Blijft gevaarlijk die motorrijders in de file. En dan bedoel ik het rechts inhalen :{ Laatst bijna een aanrijding daardoor.
Als iedereen gewoon lekker op zijn rijstrook blijft en ruimte houdt tussen 1 en 2 is er geen vuiltje aan de lucht.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179130493
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:46 schreef Qarrad het volgende:
Kun je zo'n motorrijder niet aansprakelijk stellen voor de schade aan je spiegel dan?
Dat wel, me dunkt. Maar je bent wel zelf aansprakelijk voor de schade aan motor en motorrijder vanwege je eigen (schrikre)actie.
Your opinion of me is none of my business.
pi_179130522
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, zeker als het een moedwillige aktie is.

[..]

Als iedereen gewoon lekker op zijn rijstrook blijft en ruimte houdt tussen 1 en 2 is er geen vuiltje aan de lucht.
Dat zou handig zijn, maar er zijn momenten dat je van rijstrook moet wisselen... :)
  zondag 13 mei 2018 @ 13:03:50 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179130557
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:00 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat zou handig zijn, maar er zijn momenten dat je van rijstrook moet wisselen... :)
Ja, als de rijstrook naast je ineens gaat rijden enzo.. dan móet je opzij, want dan sta je daar weer stil en gaat die andere ineens weer rijden omdat daarvandaan iedereen op die andere is gedoken, kun je weer terug :+

Als het móet dan moet het, maar ik zie het nut er meestal niet helemaal van..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179161172
Aardige column in de Volkskrant over middelvingers en agressie in het verkeer.

Bron: volkskrant.nl
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  FOK!fotograaf maandag 14 mei 2018 @ 20:24:41 #234
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_179161391
Gister teruggekomen uit Duitsland. Ben nog geen 5 minuten in Nederland of heb de eerste kneus in een busje alweer op mijn bumper hangen. :') Hele tijd treuzelen en links plakken in mijn spiegel en op het moment dat je dan naar links wel gas geven en op je bumper komen hangen...
Als je gewoon vlot rijdt en ik prop hem ertussen, dan geef ik flink gas bij. Voor dit soort zielig gedrag geef ik iets gas bij, maar dat is meer om mijn inhaalactie vlotjes te laten verlopen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 14 mei 2018 @ 20:45:29 #235
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179161836
Eerst me al geërgerd aan opa en (voornamelijk) oma die in Duitsland gewoon stoïcijns hun vraag blijven het herhalen (in het Nederlands) aan het bedienende personeel |:(
Je bent in een ander land; pas je aan.

Na het eten reden ze net voor me weg bij het tankstation. Op de invoegstrook werd zoals gebruikelijk geen gas gegeven dus heb ik mijn bus + caravan naar links gegooid en ben op het gas gegaan. Dit vond opa niet zo grappig maar ik was voor het einde van de invoegstrook al voor hem :')
Het is niet netjes maar met die korte invoegstroken in Duitsland en de combinatie bus + caravan moet je gewoon op het gas als je in wil voegen. Op dat stuk mag je onbeperkt hard en met 60 of minder invoegen is derhalve vrij gevaarlijk :{

Ja de weg was vrij toen ik naar links ging, maar even daarna kwam er wel verkeer waar opa dus in terecht kwam; en ik dus als ik nog hem achter hem zat.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_179162041
quote:
13s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:45 schreef daNpy het volgende:
Eerst me al geërgerd aan opa en (voornamelijk) oma die in Duitsland gewoon stoïcijns hun vraag blijven het herhalen (in het Nederlands) aan het bedienende personeel |:(
Mooi hè.

Als ze je de eerste keer niet verstaan, gewoon HAR-DER PRA-TEN :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 14 mei 2018 @ 21:05:35 #237
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179162285
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Mooi hè.

Als ze je de eerste keer niet verstaan, gewoon HAR-DER PRA-TEN :')
Ja dat is meer de Britse methode maar die wordt wel teogepast (shout and point).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:03:16 #238
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_179163797
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:13 schreef Litpho het volgende:
Aardige column in de Volkskrant over middelvingers en agressie in het verkeer.

Bron: volkskrant.nl
Tja, ik moet zeggen: ik heb een keer iets soortgelijks meegemaakt, en het is het gewoon inderdaad niet waard allemaal. Ik moest een keer afslaan, stond al een hele tijd te wachten en dacht mijn auto er even snel tussen te gooien, waardoor de auto waar ik 'm voor gooide moest remmen. Meteen er strak bovenop en seinen, en uit ergernis trapte ik op mijn rem en stak mijn middelvinger op. Nou, dat heb ik ook geweten. Hij heeft me kilometerslang achtervolgd, seinen, gebaren dat ik moest stoppen, totdat ie me uiteindelijk inhaalde op een fucking 80 km-weg, zijn auto ervoor gooide, remde en mij daardoor ook dwong te stoppen, en toen stapte hij dus midden op de autoweg uit zijn auto om eventjes verhaal te komen halen bij mij :') Op het moment dat hij uit zijn auto was gestapt en naar mij toeliep ben ik gewoon om hem heen gereden en stond ie daar voor lul midden op de autoweg, maar ik heb geen idee wat er gebeurd was als ik ook uit was gestapt of was blijven staan. Even vooropgesteld dat ik in dit verhaal zeker niet onschuldig was, in tegendeel, maar er rijden echt zulke idioten rond die hun agressie niet onder controle hebben en die er werkelijk niet voor terugdeinzen om de meest idiote dingen te doen. En je weet het pas als het te laat is. Gewoon niet uitlokken :)
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_179172012
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:13 schreef Litpho het volgende:
Aardige column in de Volkskrant over middelvingers en agressie in het verkeer.

Bron: volkskrant.nl
Jammer dat ze voorbij gaat aan het feit, dat ze onnodig links reed.
pi_179172732
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:04 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Jammer dat ze voorbij gaat aan het feit, dat ze onnodig links reed.
Ik heb er ook moeite mee dat je in het verkeer maar alles moet laten gaan, terwijl we bij sommige gedragingen elkaar gewoon moeten kunnen aanspreken. Dat zouden we buiten het verkeer ook doen (bij vergelijkbare gedragingen).
Dat een middelvinger niet de juiste wijze is is wel waar.
En dat de politie het 'eigen rechters' noemt zal, maar misschien moeten ze dan zelf wat zichtbaarder zijn op de wegen. Want je komt nu overal mee weg.
pi_179173435
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb er ook moeite mee dat je in het verkeer maar alles moet laten gaan, terwijl we bij sommige gedragingen elkaar gewoon moeten kunnen aanspreken. Dat zouden we buiten het verkeer ook doen (bij vergelijkbare gedragingen).
Dat een middelvinger niet de juiste wijze is is wel waar.
En dat de politie het 'eigen rechters' noemt zal, maar misschien moeten ze dan zelf wat zichtbaarder zijn op de wegen. Want je komt nu overal mee weg.
Tja beide spelen ze eigen rechter door de ander te willen 'straffen' voor hun fouten. Mevrouw zelf met haar middelvinger en de ander als reactie daarop met een achtervolging. Terwijl je ook gewoon voldoende rechts kan houden, of toch maar even links om de linksplakker heengaan ipv rechts inhalen.

Is ook gewoon een mentaliteitsdingetje, want als de politie wel een van de twee aan de kant had gezet zijn ze verontwaardigd dat de ander ermee wegkomt, want die is fouter.
pi_179174210
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:03 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Tja, ik moet zeggen: ik heb een keer iets soortgelijks meegemaakt, en het is het gewoon inderdaad niet waard allemaal. Ik moest een keer afslaan, stond al een hele tijd te wachten en dacht mijn auto er even snel tussen te gooien, waardoor de auto waar ik 'm voor gooide moest remmen. Meteen er strak bovenop en seinen, en uit ergernis trapte ik op mijn rem en stak mijn middelvinger op. Nou, dat heb ik ook geweten. Hij heeft me kilometerslang achtervolgd, seinen, gebaren dat ik moest stoppen, totdat ie me uiteindelijk inhaalde op een fucking 80 km-weg, zijn auto ervoor gooide, remde en mij daardoor ook dwong te stoppen, en toen stapte hij dus midden op de autoweg uit zijn auto om eventjes verhaal te komen halen bij mij :') Op het moment dat hij uit zijn auto was gestapt en naar mij toeliep ben ik gewoon om hem heen gereden en stond ie daar voor lul midden op de autoweg, maar ik heb geen idee wat er gebeurd was als ik ook uit was gestapt of was blijven staan. Even vooropgesteld dat ik in dit verhaal zeker niet onschuldig was, in tegendeel, maar er rijden echt zulke idioten rond die hun agressie niet onder controle hebben en die er werkelijk niet voor terugdeinzen om de meest idiote dingen te doen. En je weet het pas als het te laat is. Gewoon niet uitlokken :)
Iemand sneed mij een x af, uit reflex claxoneer ik.
Paar brake testen verder ingehaald, bij de benzine pomp eraf.

Stapt er de meest vadsige kleine hork uit. Type Youp van 't Hek.
Helemaal opgefokt, wat ik wel niet dacht en hoe ik erbij kwam.
Heb hem heerlijk uitgelachen, wat een debiel
  dinsdag 15 mei 2018 @ 13:10:58 #243
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179174309
Ik denk dat als ze wat meer zouden schrijven voor links hangen, dat binnen een maand de schatkist compleet overloopt _O-

Sinds een paar dagen weer wat meer op de motor naar het werk, no stress, ik rijd gewoon daar waar ruimte is, en daarbij probeer ik zoveel mogelijk rechts te houden, die combi werkt wonderbaarlijk goed O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179174409
Seinen en beledigende gebaren, prima, maar waarom je gaat voor bumperkleven of een brake check, onbegrijpelijk.

Iemand hier die vindt dat hij of zij ooit terecht een brake check heeft uitgevoerd?
pi_179174754
Gisteren op de A58, bij Bergen op Zoom. Citroen C4 zit naast me op het moment dat deze naar de binnenbocht neigt. We gaan dan momenteel de Philip Morrisbocht in (Nee, hij heet niet echt zo, maar iedereen uit de buurt weet welke bocht ik bedoel) en omdat ik maar even afgezakt was (ik had geen zin in een aanrijding) kon ik even kijken waar bestuurder mee bezig was. En ja hoor, mevrouw was óf haar borsten aan het inspecteren, of ze had een telefoon in d'r handen. En ze was aan het multitasken door af en toe op te kijken van d'r subject(en).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 13:33:58 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179174798
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:15 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Seinen en beledigende gebaren, prima, maar waarom je gaat voor bumperkleven of een brake check, onbegrijpelijk.

Iemand hier die vindt dat hij of zij ooit terecht een brake check heeft uitgevoerd?
Sowieso snap ik dat niet; dan doe je dus een brake check bij iemand die je totaal ongeschikt vind als verkeersdeelnemer, maar je gaat er vanuit dat hij wel snel genoeg reageert om jou niet in het ziekenhuis te laten belanden?
Hoe dom ben je dan?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 mei 2018 @ 14:05:49 #247
395194 Martijn137
it is i....
pi_179175376
Ik heb eens meegemaakt dat ik met mijn auto + giga aanhanger (3m hoog en 4m lang) "ruzie" kreeg met een BMW.

stoplicht naar rechts, 2 baans. daarna wordt dit 1 baan. (hier dus)
meneer de bmw was niet sneller dan dat ik was incl. aanhanger en sneed mij af. (linker baan moet op de rechter baan invoegen)
ik toeterde en meneer vond het nodig om meteen de rem erop te gooien. stonden we dus stil op de oprit naar de rondweg van Eindhoven.

fijne vent ben je dan, niet eens sneller weg kunnen zijn dan een auto met aanhanger ;(
pi_179175794
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:05 schreef Martijn137 het volgende:
Ik heb eens meegemaakt dat ik met mijn auto + giga aanhanger (3m hoog en 4m lang) "ruzie" kreeg met een BMW.

stoplicht naar rechts, 2 baans. daarna wordt dit 1 baan. (hier dus)
meneer de bmw was niet sneller dan dat ik was incl. aanhanger en sneed mij af. (linker baan moet op de rechter baan invoegen)
ik toeterde en meneer vond het nodig om meteen de rem erop te gooien. stonden we dus stil op de oprit naar de rondweg van Eindhoven.

fijne vent ben je dan, niet eens sneller weg kunnen zijn dan een auto met aanhanger ;(
Ik snap daar dan ook helemaal geen kut van. Wat heb je op de linkerbaan te zoeken als je toch niet van plan bent om gas te geven?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179176391
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik snap daar dan ook helemaal geen kut van. Wat heb je op de linkerbaan te zoeken als je toch niet van plan bent om gas te geven?
Hier heb ik echt een broertje dood aan..
Gister ook weer, rechterbaan een vrachtauto gaat er een astra links staan (ik sta daar achter)
Die trekt met hangen en wurgen die pool er uit, waardoor ik alsnog achter de vracht auto moet invoegen.

Dit was met een invoeg strook, dus ik zat weer tot het volgende verkeerslicht achter de vrachtauto.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 16:42:10 #250
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_179178647
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik snap daar dan ook helemaal geen kut van. Wat heb je op de linkerbaan te zoeken als je toch niet van plan bent om gas te geven?
het verschil is natuurlijk dat het ene irritant is en het andere gevaarlijk
Ok stelletje hokboeren
pi_179242184
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik snap daar dan ook helemaal geen kut van. Wat heb je op de linkerbaan te zoeken als je toch niet van plan bent om gas te geven?
heb ik ook nooit begrepen, schijt irritant als mensen dat doen, vooral kort pittig kapsel moedertjes vinden dat grappig om te doen.
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:10:03 #252
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179242280
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:31 schreef Ridocar het volgende:
Gisteren op de A58, bij Bergen op Zoom. Citroen C4 zit naast me op het moment dat deze naar de binnenbocht neigt. We gaan dan momenteel de Philip Morrisbocht in (Nee, hij heet niet echt zo, maar iedereen uit de buurt weet welke bocht ik bedoel) en omdat ik maar even afgezakt was (ik had geen zin in een aanrijding) kon ik even kijken waar bestuurder mee bezig was. En ja hoor, mevrouw was óf haar borsten aan het inspecteren, of ze had een telefoon in d'r handen. En ze was aan het multitasken door af en toe op te kijken van d'r subject(en).
Levensgevaarlijk. Zeker in die scherpe bocht moet je je volledige aandacht op de weg hebben.

In alle eerlijkheid zit ik soms ook weleens op mijn telefoon tijdens het autorijden. Maar dan alleen op volledig rechte stukken, cruise control aan en geen auto's om me heen. Ik praat het overigens niet goed, hoor. Je telefoon moet gewoon weg tijdens het auto-rijden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:38:59 #253
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_179242943
Pfoe, vanochtend trof ik een opa aan. Niet vooruit te branden bij het stoplicht, 50 waar je 70 mag (nog ff bijremmen ook...), zonder te kijken van strook wisselen. Rijbewijs door de shredder pls
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 18 mei 2018 @ 22:16:32 #254
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_179250310
2 weken geleden was ik samen met een vriend naar Duitsland. Op de terugweg en alweer in Nederland rijden we op de rechterbaan en willen we naar links om een vrachtwagen in te halen. We hadden nagenoeg dezelfde snelheid als het verkeer wat al links reed. Nou was het gaatje niet helemaal ideaal maar in m'n spiegel was de auto linksachter mij nog precies volledig te zien en aangezien we toch nagenoeg dezelfde snelheid reden en de auto al de hele tijd achter mij zat ben ik opgeschoven.

Nou dat had ik beter niet kunnen doen.... ik zag al gelijk in m'n spiegel dat de betreffende auto het gat meteen dicht probeerde te rijden waardoor die steeds groter werd in de spiegel. En dan precies bij mij achterop de bumper gaan zitten en toeteren en gebaren alsof ik niet goed bij mijn hoofd was. Ik vond het nogal een kansloze actie, denk ik ja je ziet dat ik 130 rijdt en dat er een vrachtwagen voor me zit, als je dan een beetje kunt anticiperen in het verkeer dan weet je dat die auto naar links zal willen. Maarja.... het zal allemaal wel.

Van de motorrijders met dit mooie weer heb ik geen last. Als er file is dan ga ik of uiterst links of uiterst rechts rijden zodat ze gewoon ruimte hebben om in te halen. Lijkt me ook het meest prettige gevoel als motorrijder, dan weet je dat je veilig erlangs kunt.
pi_179256805
Ik zag deze week een motorrijder in een joggingbroek :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179256976
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zag deze week een motorrijder in een joggingbroek :{
Helaas niet eens opvallend. Ik zie ze vaak genoeg met korte broek / slippers. 1 keer iemand met een grote boodschappentas aan z'n stuur.
Toppunt was een gast op een racer, strak in leren pak, met z'n vriendin achterop: in een rokje :X
pi_179257050
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:37 schreef Piles het volgende:

[..]

Helaas niet eens opvallend. Ik zie ze vaak genoeg met korte broek / slippers. 1 keer iemand met een grote boodschappentas aan z'n stuur.
Toppunt was een gast op een racer, strak in leren pak, met z'n vriendin achterop: in een rokje :X
Je vergeeft jezelf toch nooit als er iets gebeurd....?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179257764
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:37 schreef Piles het volgende:

[..]

Helaas niet eens opvallend. Ik zie ze vaak genoeg met korte broek / slippers. 1 keer iemand met een grote boodschappentas aan z'n stuur.
Toppunt was een gast op een racer, strak in leren pak, met z'n vriendin achterop: in een rokje :X
Zag ook zoiets, meisje achterop in korte broek of hotpants, haar mooie benen showen. En die bestuurder vet agressief tussen de file beginnende door slingeren. |:(

Echte zonde van die benen als het mis zou gaan.
.
pi_179258736
Het is echt weer een mode geworden om overbodig met mistlampen te rijden.... :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zaterdag 19 mei 2018 @ 10:58:25 #260
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179258839
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:51 schreef OscarMopperkont het volgende:
Het is echt weer een mode geworden om overbodig met mistlampen te rijden.... :')
Was dat ooit minder dan?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_179258919
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Was dat ooit minder dan?
Hier waar ik woon was dat een tijdje minder, maar nu rijdt bijna elk figuur met z'n mistlampen aan. En met seinen met de mistlampen doet in hun hersenpan geen lampje branden :N :X
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_179258934
Het zijn laaggemonteerde daglichten.
.
pi_179262259
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 11:06 schreef Fer het volgende:
Het zijn laaggemonteerde daglichten.
Nope
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_179262276
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zag deze week een motorrijder in een joggingbroek :{
Oh, ik heb er al genoeg gezien in korte broek/t-shirt, maar sowieso een groot aantal zonder beschermende kleding.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zaterdag 19 mei 2018 @ 20:11:51 #265
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179272131
Waar mensen op een afstandje al geen verstand van denken te hebben :+.

Hoe kun je in het voorbij rijden zien of een spijkerbroek of welk ander kledingstuk dan ook, kevlar bevat? Of dat er wel of geen DRL in een lampglas staat?

Niet dus.. Maar wel oordelen.. _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179272180
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 20:11 schreef Sounddragon het volgende:
Waar mensen op een afstandje al geen verstand van denken te hebben :+.

Hoe kun je in het voorbij rijden zien of een spijkerbroek of welk ander kledingstuk dan ook, kevlar bevat? Of dat er wel of geen DRL in een lampglas staat?

Niet dus.. Maar wel oordelen.. _O-
Of een korte broek kevlar bevat is niet echt relevant, meneer SD. Dan is nog steeds die andere helft onbedekt.

Daar mag je best over oordelen :6.
pi_179272246
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 20:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Of een korte broek kevlar bevat is niet echt relevant, meneer SD. Dan is nog steeds die andere helft onbedekt.

Daar mag je best over oordelen :6.
Huidskleurige kevlarlegging! :D
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 20:18:11 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179272315
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 20:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Of een korte broek kevlar bevat is niet echt relevant, meneer SD. Dan is nog steeds die andere helft onbedekt.

Daar mag je best over oordelen :6.
Je kunt best een kevlar spijkerbroek verbouwen tot korte broek.. Da's niet slim, maar het kán wel :7

Ik snap ook niet waarom, maar motorkleding is nog steeds niet verplicht. Overal zijn regeltjes voor tegenwoordig, maar je mag nog steeds in je zwembroek op een motorfiets gaan rijden |:( 8)7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179278598
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:38 schreef padlarf het volgende:
Pfoe, vanochtend trof ik een opa aan. Niet vooruit te branden bij het stoplicht, 50 waar je 70 mag (nog ff bijremmen ook...), zonder te kijken van strook wisselen. Rijbewijs door de shredder pls
hier kan ik mij dan niet echt druk om maken, ik vlam er voorbij of ik houd afstand.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_179279129
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 20:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je kunt best een kevlar spijkerbroek verbouwen tot korte broek.. Da's niet slim, maar het kán wel :7

Ik snap ook niet waarom, maar motorkleding is nog steeds niet verplicht. Overal zijn regeltjes voor tegenwoordig, maar je mag nog steeds in je zwembroek op een motorfiets gaan rijden |:( 8)7
Dezelfde reden als waarom een motorfiets geen apk-plicht heeft; eigen verantwoordelijkheid. Men gaat ervan uit dat mensen zelf na kunnen denken als het gaat om lijfsbehoud.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 20 mei 2018 @ 08:53:59 #271
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_179279525
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 01:34 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

hier kan ik mij dan niet echt druk om maken, ik vlam er voorbij of ik houd afstand.
Terecht punt, had ik ook moeten doen
Ok stelletje hokboeren
pi_179283743
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 08:53 schreef padlarf het volgende:

[..]

Terecht punt, had ik ook moeten doen
ach ja, is van zoveel factoren afhankelijk, soms scheld ik ook weleens in situaties waarbij dat eigenlijk niet hoeft
life happens while you're pusing the throttle.
  zondag 20 mei 2018 @ 15:04:32 #273
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_179284726
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 20:11 schreef Sounddragon het volgende:
Waar mensen op een afstandje al geen verstand van denken te hebben :+.

Hoe kun je in het voorbij rijden zien of een spijkerbroek of welk ander kledingstuk dan ook, kevlar bevat? Of dat er wel of geen DRL in een lampglas staat?

Niet dus.. Maar wel oordelen.. _O-
Drl is echt wel te onderscheiden van mistlampen...

:')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_179285333
Mistlampen hebben wel een kenmerkende gloed, zou ik zeggen. Overdag vrij irritant inderdaad.
  zondag 20 mei 2018 @ 17:07:17 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179287066
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 07:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dezelfde reden als waarom een motorfiets geen apk-plicht heeft; eigen verantwoordelijkheid. Men gaat ervan uit dat mensen zelf na kunnen denken als het gaat om lijfsbehoud.
ok, ga eens zonder gordel rijden in je auto met 24 veiligheidssystemen, kreukelzones en airbags?

Tis gewoon krom².
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179287271
quote:
10s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ok, ga eens zonder gordel rijden in je auto met 24 veiligheidssystemen, kreukelzones en airbags?

Tis gewoon krom².
Eens, maar dat heeft de overheid in al hun wijsheid besloten. Auto's zouden zonder al die veiligheidssystemen een paar honderd kilo lichter zijn. Daarnaast zijn er uitstootnormen die opeens minder/niet van toepassing zijn voor motorfietsen. maar een auto met een gaatje in de uitlaat is apk-afkeur, want die uitlaatgassen zouden wel eens in het interieur terecht kunnen komen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 20 mei 2018 @ 17:56:49 #277
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179287819
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Eens, maar dat heeft de overheid in al hun wijsheid besloten. Auto's zouden zonder al die veiligheidssystemen een paar honderd kilo lichter zijn. Daarnaast zijn er uitstootnormen die opeens minder/niet van toepassing zijn voor motorfietsen. maar een auto met een gaatje in de uitlaat is apk-afkeur, want die uitlaatgassen zouden wel eens in het interieur terecht kunnen komen.
ja, motor heeft geen interieur, dus das geen issue dan eh :+ en motoren hebben ook gewoon injectie en katalysatoren tegenwoordig, dus dat vervuilen valt allemaal wel mee denk ik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179290596
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb er ook moeite mee dat je in het verkeer maar alles moet laten gaan, terwijl we bij sommige gedragingen elkaar gewoon moeten kunnen aanspreken. Dat zouden we buiten het verkeer ook doen (bij vergelijkbare gedragingen).
Dat een middelvinger niet de juiste wijze is is wel waar.
En dat de politie het 'eigen rechters' noemt zal, maar misschien moeten ze dan zelf wat zichtbaarder zijn op de wegen. Want je komt nu overal mee weg.
Het probleem is dat zinnige communicatie van auto naar auto moeilijk tot onmogelijk is, zeker als het snel gaat.
Je knipper, gebaar of toeter kan dus gemakkelijk verkeerd worden opgevat.
bedenk dus goed of je ermee gaat bereiken wat je wil bereiken.

Anderzijds moet je bij een signaal ook niet meteen het slechtste over de ander denken.

Misschien moet de overheid het mogelijk maken om te mailen naar [kenteken]@rdw.nl en dan elk mailtje doorsturen naar de kentekenhouder.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_179292391
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Misschien moet de overheid het mogelijk maken om te mailen naar [kenteken]@rdw.nl en dan elk mailtje doorsturen naar de kentekenhouder.
Even los van dat het niet wenselijk is dat mensen chagrijnig kentekens op papier gaan zetten tijdens het rijden, zit ik er niet zo op te wachten dat bedrijven en autoscouts daar ook gebruik van kunnen maken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179292895
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het probleem is dat zinnige communicatie van auto naar auto moeilijk tot onmogelijk is, zeker als het snel gaat.
Je knipper, gebaar of toeter kan dus gemakkelijk verkeerd worden opgevat.
bedenk dus goed of je ermee gaat bereiken wat je wil bereiken.

Anderzijds moet je bij een signaal ook niet meteen het slechtste over de ander denken.

Misschien moet de overheid het mogelijk maken om te mailen naar [kenteken]@rdw.nl en dan elk mailtje doorsturen naar de kentekenhouder.
Ik zit ook niet te wachten op mails van mijn medeweggebruikers.
Maar het zou wel fijn zijn als er een soort van standaard kwam in hand- en lichtsignalen.

Vaste afspraken hoe we elkaar wijzen op een vergeten mistlamp, richtingaanwijzer etc als verplicht exeamen onderdeel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 20 mei 2018 @ 23:34:09 #281
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179293355
Ik haalde laatst een gast in die zijn richtingaanwijzer al een tijdje zinloos aan had staan. Bleef even naast hem rijden tot ik de aandacht had, daarna even wijzen en een dikke duim omhoog terug. Het kan allemaal heel gemakkelijk zijn...
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_179294367
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:47 schreef jeroen25 het volgende:

Misschien moet de overheid het mogelijk maken om te mailen naar [kenteken]@rdw.nl en dan elk mailtje doorsturen naar de kentekenhouder.
Dan krijg je natuurlijk dat mensen tijdens het rijden mailtjes aan het tikken zijn om anderen erop te wijzen dat ze hun mistachterlicht wel uit mogen zetten. Wat weer een reactie terug levert dat je niet moet mailen tijdens het rijden.
pi_179320451
Even geen klacht:
Gister avond heerlijk van Eindhoven naar Hoofddorp gereden (uur of 21:00)
Uur en 3 minuten was ik thuis

Pluspunten:
Weinig andere autos + Veel doorrijders
130 op de traject controles

Dan kan het rijden zo lekker zijn! FM aan, muziekje op en lekker RIJDEN.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 15:50:40 #284
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179322887
Hoe is een trajectcontrole een pluspunt? Sure, overdag is het maar 100 en dat is helemaal niet te harden. Maar nou zit je alsnog op een lege A2 naar je naald te gluren.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_179322935
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:50 schreef JDude het volgende:
Hoe is een trajectcontrole een pluspunt? Sure, overdag is het maar 100 en dat is helemaal niet te harden. Maar nou zit je alsnog op een lege A2 naar je naald te gluren.
CC aan. Opgelost.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:25:18 #286
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179323686
Mooie dag gisteren. Maar die wielrenners, wat een kutvolk is dat toch :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:40:09 #287
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179327835
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:50 schreef JDude het volgende:
Hoe is een trajectcontrole een pluspunt? Sure, overdag is het maar 100 en dat is helemaal niet te harden. Maar nou zit je alsnog op een lege A2 naar je naald te gluren.
Buiten de tijden is de A2 gewoon 130 toch?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179328043
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Buiten de tijden is de A2 gewoon 130 toch?
Klopt, van 19-6u. Het stuk met TC dan, andere stukken wijken af.
pi_179411318
Geef nou eens richting aan als je een rotonde verlaat, stelletje neukfouten.

En die fietser van vanmiddag die stug haar paadje wilde vervolgen en niet gewoon een meter naar rechts kon sturen en achter mij langs kon rijden had zeker een zonnesteek of zo? Man man man, waar maak je je serieus druk om. Vooral met deze temperaturen. En voor de man die ernaast fietste en een tik op mijn auto gaf, dat was natuurlijk ook niet nodig, hè. Vuile kut babyboomers.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_179426928
Raar dat mensen denken voorrang te hebben op de parkeerplaats van een winkelcentrum... :{
  zondag 27 mei 2018 @ 17:44:52 #291
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179426998
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 17:42 schreef aloa het volgende:
Raar dat mensen denken voorrang te hebben op de parkeerplaats van een winkelcentrum... :{
Hoezo? Verkeerd regels gelden gewoon. Dan hebben sommige mensen gewoon voorrang en anderen niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179427110
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoezo? Verkeerd regels gelden gewoon. Dan hebben sommige mensen gewoon voorrang en anderen niet
lekker duidelijk!
Zal wel aan het weer liggen, sommige mensen steken zonder te kijken over. Levensmoe waarschijnlijk.
pi_179427792
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 17:49 schreef aloa het volgende:

[..]

lekker duidelijk!
Zal wel aan het weer liggen, sommige mensen steken zonder te kijken over. Levensmoe waarschijnlijk.
De parkeerplaats van het winkelcentrum hier ligt binnen een (woon)erf. Dat is dus eigenlijk al een ‘pas op, overal mogelijk suïcidale voetgangers’-zone
  FOK!fotograaf zondag 27 mei 2018 @ 22:03:43 #294
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_179435349
Kan iemand mij vertellen wat men precies denkt bij Rijkswaterstaat op het moment dat ze op zondag de spitsstrook open gooien? 3.FUCKING.AUTOS. Vanaf Rotterpolderplein tot knooppunt Velsen. 3! De rest reed op het midden of links. ;( ;(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 27 mei 2018 @ 23:59:47 #295
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179437756
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 22:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat men precies denkt bij Rijkswaterstaat op het moment dat ze op zondag de spitsstrook open gooien? 3.FUCKING.AUTOS. Vanaf Rotterpolderplein tot knooppunt Velsen. 3! De rest reed op het midden of links. ;( ;(
Fijn toch. Gas op de plank iedereen voorbij. Gecontroleerd wordt er toch niet.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_179440119
Snappen mensen het niet helemaal of zie ik het verkeerd ?

Ik begrijp dat als alle rijbanen leeg zijn, het stik irritant is als mensen links blijven plakken. Ik rij dan ook zo rechts als mogelijk.

Nu rijd ik op een 2-baans weg, en het is vrij druk. Rechterbaan redelijk vol (hoop vrachtverkeer etc.), en ik tuf op de linkerbaan. Een treintje van zeker een 10 auto's omdat het inhalen vooraan het treintje niet helemaal supersnel verloopt.

Ik ben dus de achterste van het treintje en heb ook zoiets van.... "dit kan vlotter volgens mij maar goed...".....

Zie ik dus een Porsche verschijnen in mijn achteruitkijkspiegel die vervolgens superkort op mijn achterbumper gaat zitten (ik schat een paar meter, maar is lastig in te schatten via de spiegel).

Gaat ie me rechts voorbij en probeert hem dan in de ruimte tussen mij en mijn voorganger te proppen. Krijg ik ook nog een middelvinger als ik een beetje geirriteerd kijk.

Snapt die meneer niet dat het nu even niet het moment is om lekker je Porsche de sporen te geven ? Gewoon te druk daarvoor ? Let wel, zowel op de rechter als de linkerbaan een treintje, de ene enkel 10 kilometer harder dan de ander. Maar waarom zo opgefokt altijd ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 28 mei 2018 @ 10:54:14 #297
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179442744
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 06:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
Snappen mensen het niet helemaal of zie ik het verkeerd ?

Ik begrijp dat als alle rijbanen leeg zijn, het stik irritant is als mensen links blijven plakken. Ik rij dan ook zo rechts als mogelijk.

Nu rijd ik op een 2-baans weg, en het is vrij druk. Rechterbaan redelijk vol (hoop vrachtverkeer etc.), en ik tuf op de linkerbaan. Een treintje van zeker een 10 auto's omdat het inhalen vooraan het treintje niet helemaal supersnel verloopt.

Ik ben dus de achterste van het treintje en heb ook zoiets van.... "dit kan vlotter volgens mij maar goed...".....

Zie ik dus een Porsche verschijnen in mijn achteruitkijkspiegel die vervolgens superkort op mijn achterbumper gaat zitten (ik schat een paar meter, maar is lastig in te schatten via de spiegel).

Gaat ie me rechts voorbij en probeert hem dan in de ruimte tussen mij en mijn voorganger te proppen. Krijg ik ook nog een middelvinger als ik een beetje geirriteerd kijk.

Snapt die meneer niet dat het nu even niet het moment is om lekker je Porsche de sporen te geven ? Gewoon te druk daarvoor ? Let wel, zowel op de rechter als de linkerbaan een treintje, de ene enkel 10 kilometer harder dan de ander. Maar waarom zo opgefokt altijd ?
mijn bullshit alarm gaat af.

Jij rijdt links in een treintje en de pletkever coureur kan jou rechts inhalen.. Niks treintje.

Volgens mij geldt dan: als je rechts ingehaald wordt, was daar blijkbaar genoeg ruimte voor :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179443911
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2018 10:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mijn bullshit alarm gaat af.

Jij rijdt links in een treintje en de pletkever coureur kan jou rechts inhalen.. Niks treintje.

Volgens mij geldt dan: als je rechts ingehaald wordt, was daar blijkbaar genoeg ruimte voor :+
Los daarvan moet het met een Porsche wel mogelijk zijn in te voegen waar ruimte is. Beetje onzinnig om degene achter je tot bumperklever te degraderen.
  maandag 28 mei 2018 @ 13:21:41 #299
395194 Martijn137
it is i....
pi_179445818
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2018 10:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mijn bullshit alarm gaat af.

Jij rijdt links in een treintje en de pletkever coureur kan jou rechts inhalen.. Niks treintje.

Volgens mij geldt dan: als je rechts ingehaald wordt, was daar blijkbaar genoeg ruimte voor :+
ik lees alleen dat hij probeert in te voegen...
of het de porsche rijder gelukt is weet ik niet :+
  maandag 28 mei 2018 @ 15:13:14 #300
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179447925
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:55 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Los daarvan moet het met een Porsche wel mogelijk zijn in te voegen waar ruimte is. Beetje onzinnig om degene achter je tot bumperklever te degraderen.
hij heeft ongetwijfeld het gaatje dichtgetrapt, duh, zou ik ook doen 😋
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 28 mei 2018 @ 15:13:28 #301
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179447929
Vollll.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')