abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 20:09:32 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_179496536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:05 schreef static het volgende:
Het is mij ook eens overkomen, ook tijdens een transit op CDG; er stond toen keurig iemand op me te wachten met de boarding-pass.
We gaan het zien. Komt vast wel goed :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 09:48:21 #152
155227 crew  Guppy
dus
pi_179505903
Hoop gedoe bij de Air France/KLM balie, maar we hebben boardingpasses!! *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179512132
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoop gedoe bij de Air France/KLM balie, maar we hebben boardingpasses!! *O*
Hoax, werkende fransen bestaan niet
pi_179518998
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoax, werkende fransen bestaan niet
Klopt _O-

Althans, je moet af en toe wel werken om te kunnen stoppen om te gaan staken
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 20:08:41 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_179519920
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoax, werkende fransen bestaan niet
Sowieso was het een vreemde gewaarwording, de baliemedewerkster stond me in goed Engels te woord :o maar ik was allang blij, had er al een hard hoofd in dat ik nog meekon met de vlucht nadat de self checkin kiosk mijn bestaan ontkende en de baliemedewerkster me na een kwartier prutsen ook nog niet gevonden had :')

Vervolgens had de vlucht wel geheel in stijl ruim 1,5 uur vertraging, dus ach
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 1 juni 2018 @ 01:47:25 #156
39237 crew  H_T
2733
pi_179527562
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Sowieso was het een vreemde gewaarwording, de baliemedewerkster stond me in goed Engels te woord :o maar ik was allang blij, had er al een hard hoofd in dat ik nog meekon met de vlucht nadat de self checkin kiosk mijn bestaan ontkende en de baliemedewerkster me na een kwartier prutsen ook nog niet gevonden had :')

Vervolgens had de vlucht wel geheel in stijl ruim 1,5 uur vertraging, dus ach
Denk je niet dat ze het opzoeken gewoon op heeft gegeven en je aan boord stuurde om van je af te zijn?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 02:04:02 #157
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_179527650
Ja, want zo werkt het. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 1 juni 2018 @ 07:11:54 #158
258802 Yreal
henk..!
pi_179529367
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 01:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Denk je niet dat ze het opzoeken gewoon op heeft gegeven en je aan boord stuurde om van je af te zijn?
ahjoh, gewoon gratis mee om van het gedoe af te zijn... tuurlijk :')
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 07:55:17 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_179529669
If only :D

Ik heb wel een vermoeden waar het misgegaan is. We hadden de vluchten via Expedia geboekt, en op een gegeven moment is de vlucht MRU - CDG gecanceld. De airline heeft ons toen één vlucht later gezet, maar daardoor haalden we de oorspronkelijke vlucht tussen CDG - AMS niet meer. Dat had Expedia niet direct door en moest ik zelf ontdekken toen ik het vluchtschema wilde doorsturen naar m'n moeder. Er stond toen alleen nog maar een terugvlucht naar CDG. Dolle pret, maar daar wilde ik niet heen :')

Na een belletje met Expedia is de vlucht CDG - AMS ook verplaatst en konden we weer terug naar Amsterdam. Maar goed, ik denk dat dat niet helemaal juist doorgekomen is. Gelukkig is het uiteindelijk wel allemaal gelukt! Maar ik vermoed niet dankzij mijn blauwe ogen *)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:57:13 #160
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179547170
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 07:55 schreef Guppyfriend het volgende:
If only :D

Ik heb wel een vermoeden waar het misgegaan is. We hadden de vluchten via Expedia geboekt, en op een gegeven moment is de vlucht MRU - CDG gecanceld. De airline heeft ons toen één vlucht later gezet, maar daardoor haalden we de oorspronkelijke vlucht tussen CDG - AMS niet meer. Dat had Expedia niet direct door en moest ik zelf ontdekken toen ik het vluchtschema wilde doorsturen naar m'n moeder. Er stond toen alleen nog maar een terugvlucht naar CDG. Dolle pret, maar daar wilde ik niet heen :')

Na een belletje met Expedia is de vlucht CDG - AMS ook verplaatst en konden we weer terug naar Amsterdam. Maar goed, ik denk dat dat niet helemaal juist doorgekomen is. Gelukkig is het uiteindelijk wel allemaal gelukt! Maar ik vermoed niet dankzij mijn blauwe ogen *)
Zucht Expedia.

Ja die zijn prima qua hotelreserveringen, maar zodra het met schemawijzigingen op vliegtickets aankomt zijn ze compleet nutteloos. Men wil niks, men kan niets, men doet niets, en blijft je afschepen dat het niet mogelijk is terwijl ik het allang met de luchtvaartmaatschappij heb kunnen regelen. (Maar ja, officieel moet de reisorganisatie dan het ticket opnieuw uitgeven en dat deed men niet, maar men is erachter dat dat toch ook zonder medewerking kan).

Ik ben bijna helemaal afgestapt van een reisorganisatie als tussenpersoon voor mijn tickets. Af en toe moet ik wel als ik onmogelijke dingen wil, want op een of andere manier kan een Griekse reisorganisatie voor mij dingen regelen die luchtvaartmaatschappijen zelf niet kunnen, althans niet voor een schappelijke prijs, maar dat zal nimmer meer Expedia zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 21:09:18 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_179547427
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zucht Expedia.

Ja die zijn prima qua hotelreserveringen, maar zodra het met schemawijzigingen op vliegtickets aankomt zijn ze compleet nutteloos. Men wil niks, men kan niets, men doet niets, en blijft je afschepen dat het niet mogelijk is terwijl ik het allang met de luchtvaartmaatschappij heb kunnen regelen. (Maar ja, officieel moet de reisorganisatie dan het ticket opnieuw uitgeven en dat deed men niet, maar men is erachter dat dat toch ook zonder medewerking kan).

Ik ben bijna helemaal afgestapt van een reisorganisatie als tussenpersoon voor mijn tickets. Af en toe moet ik wel als ik onmogelijke dingen wil, want op een of andere manier kan een Griekse reisorganisatie voor mij dingen regelen die luchtvaartmaatschappijen zelf niet kunnen, althans niet voor een schappelijke prijs, maar dat zal nimmer meer Expedia zijn.
Ja, tot nu toe heb ik het geluk gehad dat het via Expedia eigenlijk altijd goed gegaan is. Dit was alleen best wel een fuck-upje :')

Volgende keer ook maar eens bij de airline zelf kijken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179744849
Heeft er iemand toevallig ervaring met de drukte op vluchten van en naar Abu Dhabi? Wij vliegen heen op 2 juli met EY78 en terug op 26 juli met EY77. Tot nu toe zijn de vluchten nog voor de helft leeg als ik kijk bij de selectie van stoelen.
pi_179745762
Nogal aparte incheckervaring gehad bij KLM. Inchecken kon alleen via Delta (ook al was het een KLM-vlucht, volgens hun whatsapp-hulplijn zou dit standaard zijn bij Amerikaanse vluchten), daar had iedereen blijkbaar automatisch een stoel toegewezen gekregen (stoelkeuze vooraf is niet meer standaard inbegrepen bij KLM-vluchten naar Noord Amerika) waarna er vrijwel geen opties tot wijzigen van de stoel werden aangeboden, afgezien van plaatsen met een meerprijs. Gevolg was dat vervolgens bij de gate een het halve vliegtuig kwam vragen om een andere plaats en het ruilen zelfs tijdens het boarden nog doorging. Ik mag toch hopen dat hier sprake was van een (technische?) fout en dat dit soort RyanAir-praktijken niet de standaard zijn geworden bij KLM.
pi_179749290
misschien een domme vraag,
maar bij het online inchecken
wat moet je dan allemaal invullen
moet je ook een scan van je id oid geven?
  One tough cookie dinsdag 12 juni 2018 @ 19:00:43 #165
169210 liesje1979
pi_179749494
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:47 schreef -Wereld- het volgende:
misschien een domme vraag,
maar bij het online inchecken
wat moet je dan allemaal invullen
moet je ook een scan van je id oid geven?
Je persoonsgegevens en je paspoortnummer. Inscannen hoeft niet.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:08:42 #166
258802 Yreal
henk..!
pi_179749621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 18:47 schreef -Wereld- het volgende:
misschien een domme vraag,
maar bij het online inchecken
wat moet je dan allemaal invullen
moet je ook een scan van je id oid geven?
ligt een beetje aan met wie je naar waar vliegt. Bij easyjet of sas hoef je binnen schenden bijv niks in te vullen, alleen akkoord geven op het verbod het vliegtuig op te blazen :P
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:53:48 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179750681
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 15:28 schreef Kansenjongere het volgende:
Nogal aparte incheckervaring gehad bij KLM. Inchecken kon alleen via Delta (ook al was het een KLM-vlucht, volgens hun whatsapp-hulplijn zou dit standaard zijn bij Amerikaanse vluchten), daar had iedereen blijkbaar automatisch een stoel toegewezen gekregen (stoelkeuze vooraf is niet meer standaard inbegrepen bij KLM-vluchten naar Noord Amerika) waarna er vrijwel geen opties tot wijzigen van de stoel werden aangeboden, afgezien van plaatsen met een meerprijs. Gevolg was dat vervolgens bij de gate een het halve vliegtuig kwam vragen om een andere plaats en het ruilen zelfs tijdens het boarden nog doorging. Ik mag toch hopen dat hier sprake was van een (technische?) fout en dat dit soort RyanAir-praktijken niet de standaard zijn geworden bij KLM.
Vooraf gratis een stoel vastleggen is zonder status al een hele tijd niet mogelijk bij KLM, maar tegen betaling kan dat wel. Ik schrok laatst wel van de prijzen toen ik voor iemand die geen status had dat wilde controleren, ¤ 120 voor een stoel op de eerste rijen bij een lange vlucht, goed ik kan deze gratis selecteren maar dat vindt ik het absoluut niet waard.
Kon je ook na het inchecken niet gratis wijzigen, of kon dat niet omdat er geen reguliere stoelen meer beschikbaar waren en alleen in de comfort zone tegen betaling? Want op het moment van inchecken kan je bij KLM wel je stoel wijzigen mits stoelen beschikbaar, in tegenstelling met bijvoorbeeld een United waar je in de goedkoopste boekingsklasse en je vooraf geen stoel vastlegt (tegen betaling) je bij het inchecken automatisch een stoel krijgt aangewezen en je die niet meer mag en kunt wijzigen... Daar schrok ik pas echt van, want op die manier krijg een passagier zonder status in de laagste boekingsklasse dus standaard de middenstoel toegewezen... Ik vloog gelukkig niet zelf maar voor mij een reden om nooit met United te boeken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 19:57:21 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179750768
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

ligt een beetje aan met wie je naar waar vliegt. Bij easyjet of sas hoef je binnen schenden bijv niks in te vullen, alleen akkoord geven op het verbod het vliegtuig op te blazen :P
Nu meen ik mij te herinneren dat voor vluchten naar Spanje ik bij Easyjet wel extra gegevens moest invullen.
Maar dat kan veranderd zijn, na een akkefietje met Easyjet aan de gate besloten geen vluchten meer met ze te boeken, dat was in juni 2013, dus in die tijd kan er wat veranderd zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_179751907
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

ligt een beetje aan met wie je naar waar vliegt. Bij easyjet of sas hoef je binnen schenden bijv niks in te vullen, alleen akkoord geven op het verbod het vliegtuig op te blazen :P
transavia
spanje
pi_179751925
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:00 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Je persoonsgegevens en je paspoortnummer. Inscannen hoeft niet.
als je alleen een id hebt, je bsn?

niet intercontinentaal trouwens
  dinsdag 12 juni 2018 @ 20:55:19 #171
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179752078
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:48 schreef -Wereld- het volgende:
als je alleen een id hebt, je bsn?
Dan vul je het documentnummer in dat rechtsboven op je kaart staat:
So we just called him Fred
pi_179752216
thnx
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 12 juni 2018 @ 21:31:50 #173
39237 crew  H_T
2733
pi_179752905
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vooraf gratis een stoel vastleggen is zonder status al een hele tijd niet mogelijk bij KLM, maar tegen betaling kan dat wel. Ik schrok laatst wel van de prijzen toen ik voor iemand die geen status had dat wilde controleren, ¤ 120 voor een stoel op de eerste rijen bij een lange vlucht, goed ik kan deze gratis selecteren maar dat vindt ik het absoluut niet waard.
Kon je ook na het inchecken niet gratis wijzigen, of kon dat niet omdat er geen reguliere stoelen meer beschikbaar waren en alleen in de comfort zone tegen betaling? Want op het moment van inchecken kan je bij KLM wel je stoel wijzigen mits stoelen beschikbaar, in tegenstelling met bijvoorbeeld een United waar je in de goedkoopste boekingsklasse en je vooraf geen stoel vastlegt (tegen betaling) je bij het inchecken automatisch een stoel krijgt aangewezen en je die niet meer mag en kunt wijzigen... Daar schrok ik pas echt van, want op die manier krijg een passagier zonder status in de laagste boekingsklasse dus standaard de middenstoel toegewezen... Ik vloog gelukkig niet zelf maar voor mij een reden om nooit met United te boeken.
Ik heb de afgelopen maand nog gevlogen met United (intercontinentaal). Het is me gelukt vooraf gratis een stoel uit te kiezen, en bij de incheckautomaten op het vliegveld kreeg ik zelfs nog de optie een andere te kiezen. De keuze was beperkt (zeker op de overboekte terugvlucht), maar het kon wel.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_179757212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vooraf gratis een stoel vastleggen is zonder status al een hele tijd niet mogelijk bij KLM, maar tegen betaling kan dat wel. Ik schrok laatst wel van de prijzen toen ik voor iemand die geen status had dat wilde controleren, ¤ 120 voor een stoel op de eerste rijen bij een lange vlucht, goed ik kan deze gratis selecteren maar dat vindt ik het absoluut niet waard.
Kon je ook na het inchecken niet gratis wijzigen, of kon dat niet omdat er geen reguliere stoelen meer beschikbaar waren en alleen in de comfort zone tegen betaling? Want op het moment van inchecken kan je bij KLM wel je stoel wijzigen mits stoelen beschikbaar, in tegenstelling met bijvoorbeeld een United waar je in de goedkoopste boekingsklasse en je vooraf geen stoel vastlegt (tegen betaling) je bij het inchecken automatisch een stoel krijgt aangewezen en je die niet meer mag en kunt wijzigen... Daar schrok ik pas echt van, want op die manier krijg een passagier zonder status in de laagste boekingsklasse dus standaard de middenstoel toegewezen... Ik vloog gelukkig niet zelf maar voor mij een reden om nooit met United te boeken.
In het vliegtuig waren zat lege stoelen (maar dat kan ook komen omdat de vertrektijd op de dag zelf met 2,5 uur werd uitgesteld waardoor mogelijk sommigen een andere vlucht hebben moeten nemen), maar op het moment van inchecken kon ik geen enkele andere stoel kiezen zonder bijbetaling. Ik keek vanaf het eerste moment dat inchecken beschikbaar was, dus het kan zeker niet zo zijn dat op dat moment de rest al allemaal hun aangeboden plaats zou hebben bevestigd.

Acht uur later kon ik uit 2 of 3 stoelen kiezen. Weer een aantal uur later uit misschien vijf andere stoelen, Ik kreeg, met alleen Ivory status, overigens geen middenstoel toegewezen, maar een raamplaats.
  One tough cookie woensdag 13 juni 2018 @ 01:17:47 #175
169210 liesje1979
pi_179757325
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In het vliegtuig waren zat lege stoelen (maar dat kan ook komen omdat de vertrektijd op de dag zelf met 2,5 uur werd uitgesteld waardoor mogelijk sommigen een andere vlucht hebben moeten nemen), maar op het moment van inchecken kon ik geen enkele andere stoel kiezen zonder bijbetaling. Ik keek vanaf het eerste moment dat inchecken beschikbaar was, dus het kan zeker niet zo zijn dat op dat moment de rest al allemaal hun aangeboden plaats zou hebben bevestigd.

Acht uur later kon ik uit 2 of 3 stoelen kiezen. Weer een aantal uur later uit misschien vijf andere stoelen, Ik kreeg, met alleen Ivory status, overigens geen middenstoel toegewezen, maar een raamplaats.
Je vlucht is waarschijnlijk vol geboekt. Iedereen heeft een stoel toegewezen gekregen. op het moment dat jij in wilde checken was er nog geen andere stoel vrij. Zoiets lijkt me? Mensen die hun vlucht annuleren misschien, Maar meestal kan je bij een maatschappij een gratis stoel claimen wanneer je kan inchecken inderdaad.
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:13:29 #176
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_179765540
Zie ik het nou goed dat je met Transavia ook Flying Blue Miles kunt sparen? Of kun je ze bij Transavia alleen uitgeven?
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:53:57 #177
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_179766284
Ja, maar hangt wel van je ticket-klasse af.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:43:29 #178
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179768795
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In het vliegtuig waren zat lege stoelen (maar dat kan ook komen omdat de vertrektijd op de dag zelf met 2,5 uur werd uitgesteld waardoor mogelijk sommigen een andere vlucht hebben moeten nemen), maar op het moment van inchecken kon ik geen enkele andere stoel kiezen zonder bijbetaling. Ik keek vanaf het eerste moment dat inchecken beschikbaar was, dus het kan zeker niet zo zijn dat op dat moment de rest al allemaal hun aangeboden plaats zou hebben bevestigd.

Acht uur later kon ik uit 2 of 3 stoelen kiezen. Weer een aantal uur later uit misschien vijf andere stoelen, Ik kreeg, met alleen Ivory status, overigens geen middenstoel toegewezen, maar een raamplaats.
Ik vermoed inderdaad dat op het moment van inchecken alle plekken al toegewezen waren, al gebied eerlijkheid mij te zeggen dat normaliter er altijd wel plekken over zijn om te kiezen. Ook de vrije stoelen, en dat pas later die beperkte beschikbaarheid er is.
Dat er later wel vrije plekken bijkomen is logisch, toen ik nog 'silver of gold' was lukte het mij eigenlijk altijd wel om een plek in de comfort zone te bemachtigen door dit simpelweg te vragen, alleen in Amsterdam en op Brussel (geen idee waarom, maar men is zo flexibel als een stoeptegel) kan dat tegen betaling. Op dat moment komt er dan weer een normale stoel vrij, en ook natuurlijk bij mensen die een connectie missen en worden omgeboekt of voor een eerdere vlucht niet zijn komen opdagen komen die stoelen weer beschikbaar.

Ik begrijp wel hoe frustrerend het is als je geen stoelen kan kiezen, een paar keer per jaar vlieg ik Codeshare op een KLM vlucht, kan van te voren online geen stoelen vastleggen, ook niet tegen betaling, KLM wil mij nimmer helpen met een stoel vooraf vastleggen, en het is bedroevend wat dan op het moment van inchecken beschikbaar is. (Nou ja, grondpersoneel op Schiphol doet voor vertrek zijn best, maar in het systeem blijkt het geblokkeerd). Gelukkig bij de priority rij van de incheckbalie vanaf de buitenlandse bestemming snapt men dat stoel 31C mij niet gelukkig maakt, dus wordt ik consequent voorin gezet, want dan blijken die plaatsen opeens wel beschikbaar, dus ik schat in dat niet aan iedereen dezelfde (gratis) stoelen beschikbaar zijn via online check in...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:47:48 #179
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179768864
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 21:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen maand nog gevlogen met United (intercontinentaal). Het is me gelukt vooraf gratis een stoel uit te kiezen, en bij de incheckautomaten op het vliegveld kreeg ik zelfs nog de optie een andere te kiezen. De keuze was beperkt (zeker op de overboekte terugvlucht), maar het kon wel.
Het hangt ook van de boekingsklasse af, er is een boekingsklasse bij United die het niet toestaat. En dat is ook frustrerend, want je boekt een vlucht bij Lufthansa, vliegt vervolgens met Lufthansa, United en Brussels Airlines en alleen op de eerste vlucht kan je een stoel kiezen, de rest blijkt het allemaal niet mogelijk en was het resultaat een middenstoel. Naast dat je standaard boarding zone 5 krijgt, en dan kan je ook nog je handbagage inleveren aan de gate. (En hoewel ik het niet zelf was, zou mij dat er van weerhouden om dus ooit met United te boeken, want een hogere boekingsklasse is qua prijs vast niet interessanter dan de voordelen die ik heb met Skyteam).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:49:55 #180
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179768892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:53 schreef static het volgende:
Ja, maar hangt wel van je ticket-klasse af.
En om die reden is de MAX fare eigenlijk helemaal niet interessant om te boeken, althans als je dat ver van te voren doet omdat dan het verschil tussen het laagste tarief en het MAX tarief dusdanig is dat het beperkt aantal miles en als eerste instappen je ervoor krijgt het natuurlijk niet waard is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_179774919
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vooraf gratis een stoel vastleggen is zonder status al een hele tijd niet mogelijk bij KLM, maar tegen betaling kan dat wel. Ik schrok laatst wel van de prijzen toen ik voor iemand die geen status had dat wilde controleren, ¤ 120 voor een stoel op de eerste rijen bij een lange vlucht, goed ik kan deze gratis selecteren maar dat vindt ik het absoluut niet waard.
Kon je ook na het inchecken niet gratis wijzigen, of kon dat niet omdat er geen reguliere stoelen meer beschikbaar waren en alleen in de comfort zone tegen betaling? Want op het moment van inchecken kan je bij KLM wel je stoel wijzigen mits stoelen beschikbaar, in tegenstelling met bijvoorbeeld een United waar je in de goedkoopste boekingsklasse en je vooraf geen stoel vastlegt (tegen betaling) je bij het inchecken automatisch een stoel krijgt aangewezen en je die niet meer mag en kunt wijzigen... Daar schrok ik pas echt van, want op die manier krijg een passagier zonder status in de laagste boekingsklasse dus standaard de middenstoel toegewezen... Ik vloog gelukkig niet zelf maar voor mij een reden om nooit met United te boeken.
van de week bij tap klikte ik een stoel aan, In een atr72 mond you, zag 26¤ en moest heel hard lachen.

En toen wilde ik terug naar mijn originele stoel, was het ook 26¤. Dat was pak janken.
pi_179774999
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 20:47 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

transavia
spanje
niks extra's.
pi_179775058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:13 schreef Sunri5e het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met Transavia ook Flying Blue Miles kunt sparen? Of kun je ze bij Transavia alleen uitgeven?
kwam er van de week achter dat met transavia naar Tenerife een flink zwik milles meer is dan met klm naar Hawaï :')
  donderdag 14 juni 2018 @ 18:28:52 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_179788394
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

van de week bij tap klikte ik een stoel aan, In een atr72 mond you, zag 26¤ en moest heel hard lachen.

En toen wilde ik terug naar mijn originele stoel, was het ook 26¤. Dat was pak janken.
Bij TAP zijn volgens mij alleen de stoelen voorin betaald, net zoals bijvoorbeeld met Aegean, maar er is een moment dat je dus, mits de stoelen niet bezet zijn, kort voor vertrek de stoelkeuze nog kunt aanpassen en op dat moment die stoelen opeens wel gratis kan selecteren.
En vooral bij Aegean weten relatief veel passagiers dit, de rij van 3 die ik voor mezelf had met niemand om mij heen in de overige rijen voorin bleek tijdens het boarden opeens voorin opvallend veel passagiers te zitten met een mobiele boarding pass die precies hetzelfde hadden gedaan als ik...

Met TAP vlieg ik ongeveer 1 x per jaar, simpelweg omdat de 280+ Euro die KLM vraagt ik niet kan rechtvaardigen voor de 120 Euro welke TAP vraagt naar Lissabon, ik heb in alle gevallen eigenlijk altijd gratis de stoelen kunnen kiezen welke ik wilde.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 14 juni 2018 @ 19:07:06 #185
39237 crew  H_T
2733
pi_179789356
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het hangt ook van de boekingsklasse af, er is een boekingsklasse bij United die het niet toestaat. En dat is ook frustrerend, want je boekt een vlucht bij Lufthansa, vliegt vervolgens met Lufthansa, United en Brussels Airlines en alleen op de eerste vlucht kan je een stoel kiezen, de rest blijkt het allemaal niet mogelijk en was het resultaat een middenstoel. Naast dat je standaard boarding zone 5 krijgt, en dan kan je ook nog je handbagage inleveren aan de gate. (En hoewel ik het niet zelf was, zou mij dat er van weerhouden om dus ooit met United te boeken, want een hogere boekingsklasse is qua prijs vast niet interessanter dan de voordelen die ik heb met Skyteam).
Het was even zoeken, maar blijkbaar vloog ik in boekingsklasse K. Basic economy zit daar nog onder (net als klasse G), maar het is wel behoorlijk aan de onderkant :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 00:04:46 #186
258802 Yreal
henk..!
pi_179796183
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij TAP zijn volgens mij alleen de stoelen voorin betaald, net zoals bijvoorbeeld met Aegean, maar er is een moment dat je dus, mits de stoelen niet bezet zijn, kort voor vertrek de stoelkeuze nog kunt aanpassen en op dat moment die stoelen opeens wel gratis kan selecteren.
En vooral bij Aegean weten relatief veel passagiers dit, de rij van 3 die ik voor mezelf had met niemand om mij heen in de overige rijen voorin bleek tijdens het boarden opeens voorin opvallend veel passagiers te zitten met een mobiele boarding pass die precies hetzelfde hadden gedaan als ik...

Met TAP vlieg ik ongeveer 1 x per jaar, simpelweg omdat de 280+ Euro die KLM vraagt ik niet kan rechtvaardigen voor de 120 Euro welke TAP vraagt naar Lissabon, ik heb in alle gevallen eigenlijk altijd gratis de stoelen kunnen kiezen welke ik wilde.
met die porto Lissabon vluchtjes betaalde ik voor iedere stoel.

En dat dan, oke. Maar ga dan niet promoten dat er ieder uur een vlucht is als ze allemaal een uur vertraagd zijn... voortaan Ryanair...
pi_179802307
Gisteren 2x 12 uur gevlogen. Nou, je bent na afloop echt wel naar de klote. Wel een bazenervaring gehad in de 777-300ER
pi_179802409
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:23 schreef Tomodachi het volgende:
Gisteren 2x 12 uur gevlogen. Nou, je bent na afloop echt wel naar de klote. Wel een bazenervaring gehad in de 777-300ER
Ben je in Sydney?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_179802419
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:29 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ben je in Sydney?
Was. Net thuis
pi_179802434
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:29 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Was. Net thuis
Hoe was het? Ben je nog de stad in geweest of alleen op het vliegveld?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_179802493
Paar weken geleden vloog ik van Managua 3 uur naar Houston. In Houston 6 uur wachten en dan 10 uur naar Amsterdam en de volgende dag weer 11 uur naar Bangkok. Toen was ik ook wel aardig verrot ja.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_179802498
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:30 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Hoe was het? Ben je nog de stad in geweest of alleen op het vliegveld?
Ja, was een bijzondere ervaring. Heb gewoon 4 dagen in de stad doorgebracht, prima te doorlopen. Best compact. Het is daar winter en vroeg donker maar temperatuur vrij aangenaam. Had graag langer willen blijven maar dat was qua budget helaas geen optie.
pi_179802642
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:23 schreef Tomodachi het volgende:
Gisteren 2x 12 uur gevlogen. Nou, je bent na afloop echt wel naar de klote. Wel een bazenervaring gehad in de 777-300ER
Wat was er zo bijzonder aan die vlucht dan?

Ik bedoel maar, ik beschouw mezelf als luchtvaart-enthousiast maar beleef maar bijzonder weinig plezier aan lange afstand vluchten hoor...
pi_179802707
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:42 schreef heite het volgende:

[..]

Wat was er zo bijzonder aan die vlucht dan?

Ik bedoel maar, ik beschouw mezelf als luchtvaart-enthousiast maar beleef maar bijzonder weinig plezier aan lange afstand vluchten hoor...
Zoiets is persoonlijk natuurlijk maar op de eerste plaats de ervaring en het gevoel dat je na afloop helemaal kapot bent. Wat vliegtuig betreft, het formaat en de enorme motoren die eraan hangen.

Toch effe net wat anders dan een korte 737 vlucht.
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:19:34 #195
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179930107
In September vliegen wij voor het eerst met Transavia (richting Tenerife). Ik vlieg altijd met mijn cameratas als handbagage. Bij KLM/United nooit een probleem geweest qua grootte...ze controleren het niet eens. Transavia is blijkbaar strenger. Toegestane dimensions zijn: 55x40x25. Mijn tas is 48x35x27. Alleen het laatste getal is dus een probleem. Gaan ze moeilijk doen om 2 cm? Betreft deze tas: https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/

Mocht het te risicovol zijn dan pak ik mijn kleinere cameratas en neem ik de grotere mee in de koffer (veel fijner om te dragen op locatie), dus ik denk, ik vraag het even :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_179930644
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
In September vliegen wij voor het eerst met Transavia (richting Tenerife). Ik vlieg altijd met mijn cameratas als handbagage. Bij KLM/United nooit een probleem geweest qua grootte...ze controleren het niet eens. Transavia is blijkbaar strenger. Toegestane dimensions zijn: 55x40x25. Mijn tas is 48x35x27. Alleen het laatste getal is dus een probleem. Gaan ze moeilijk doen om 2 cm? Betreft deze tas: https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/

Mocht het te risicovol zijn dan pak ik mijn kleinere cameratas en neem ik de grotere mee in de koffer (veel fijner om te dragen op locatie), dus ik denk, ik vraag het even :)
Ik heb nog nooit problemen gehad bij Transavia. Ligt denk ik ook wel een beetje hoe vol de vlucht zit. Laatste keer zat er 3 man in het vliegtuig.
pi_179930668
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toegestane dimensions zijn: 55x40x25. Mijn tas is 48x35x27. Alleen het laatste getal is dus een probleem. Gaan ze moeilijk doen om 2 cm? Betreft deze tas: https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/
Als het geheel wat flexibel is, dan is het nooit een probleem. Zeker niet omdat het verder niet aan de maximale afmetingen zit.

Uiteraard moet je er wel altijd rekening mee houden dat je je bagage alsnog aan de gate moet inchecken, maar dat staat ook netjes op je boardingcard.
pi_179930676
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
In September vliegen wij voor het eerst met Transavia (richting Tenerife). Ik vlieg altijd met mijn cameratas als handbagage. Bij KLM/United nooit een probleem geweest qua grootte...ze controleren het niet eens. Transavia is blijkbaar strenger. Toegestane dimensions zijn: 55x40x25. Mijn tas is 48x35x27. Alleen het laatste getal is dus een probleem. Gaan ze moeilijk doen om 2 cm? Betreft deze tas: https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/

Mocht het te risicovol zijn dan pak ik mijn kleinere cameratas en neem ik de grotere mee in de koffer (veel fijner om te dragen op locatie), dus ik denk, ik vraag het even :)
Nee, daar gaan ze niet moeilijk om doen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179930724
Weet iemand misschien of Emirates ook soortgelijke acties heeft als KLM met de wereld deal weken? En zo ja, wanneer die acties meestal zijn?
pi_179930858
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:30 schreef Gutz het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit problemen gehad bij Transavia. Ligt denk ik ook wel een beetje hoe vol de vlucht zit. Laatste keer zat er 3 man in het vliegtuig.
Ik heb bij Transavia wel regelmatig mijn rugzak bij me moeten houden, dus nog minder beenruimte, omdat alleen de paupers die halve hutkoffers meesjouwden de lockers mochten gebruiken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')