abonnement Unibet Coolblue
pi_178641259
Waarde forumleden,

ik heb afgelopen maandag de meest recente aflevering van het satirische tv-programma Last week tonight with John Oliver gezien en het ging over een voor dit subforum relevant onderwerp: belastingontwijking.

Ik ben gefascineerd door dit onderwerp en de methoden waar gebruik van wordt gemaakt om dit te bewerkstelligen.

Ik heb tegelijkertijd gelezen dat het beeld dat velen hebben van de werkzaamheden van een jurist niet in overeenstemming met de werkelijkheid zijn. Zo noemde Wilders Moskowicz wel eens de beste advocaat van Nederland terwijl hij onder advocaten zelf juist een slechte reputatie heeft en er zoveel verschillende rechtsgebieden zijn dat het spreken over zoiets als de beste advocaat van Nederland an sich al dubieus is.

Mijn vraag aan jullie is dan ook in hoeverre je je tijdens een studie Fiscaal recht en later in de praktijk als fiscalist daadwerkelijk bezighoudt met BEPS, Transfer Pricing en het opzetten van belastingconstructies. Daarnaast zou het op prijs gesteld worden door mij als iemand kan vertellen hoe het zit met de verhouding tussen bezig zijn met taal en bezig zijn met cijfers in dit vakgebied.

Hoogachtend,
Lt.
pi_178644938
-> WGR
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 18:41:08 #3
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_179181195
Ik heb fiscale economie gedaan. Zeker bij de opleiding was er veel aandacht voor BEPS, nu ik werk heb ik ook wel met de andere gebieden te maken. Het is natuurlijk ook een beetje waar je voor kiest, ga je bij de Big4 aan de gang (zo ja welk onderdeel), bij een MKB-kantoortje, of een wat kleiner kantoor dat voornamelijk internationaal werkt, enzovoorts :P Maar in het algemeen, ja daar is wel aandacht voor.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')