abonnement Unibet Coolblue
pi_178638768
D66'ers ontevreden over rol partij in coalitie

D66-kiezers vinden hun partij onvoldoende zichtbaar in het kabinet-Rutte III. Zij zijn van de vier coalitiepartijen het meest ontevreden over de rol van hun partij in de huidige regering.

Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 25.000 leden van het Opiniepanel

Een meerderheid van de kiezers die in 2017 op D66 stemden, ziet de D66-standpunten onvoldoende terug in het kabinetsbeleid. Verder storen D66'ers zich aan de manier waarop hun partij omging met het afschaffen van het raadgevend referendum: ,,Gedraai en geklets om zich uit benarde situaties te wringen.'' Ze laken ook het gebrek aan energie bij partijleider Alexander Pechtold. ,,Er mag wat meer peper in. Pechtold is niet meer zo 'swingend' als hij was.''

Bijna de helft van de D66-kiezers heeft het afgelopen jaar een negatiever beeld gekregen van de partij. Zij vinden dat de partij in de formatie te veel van haar standpunten heeft ingeleverd zonder daar wat voor terug te krijgen. ,,D66 laat zijn tanden niet zien”, aldus een kiezer.

Bron: https://nieuws.nl/algemee(...)-partij-in-coalitie/

In het onderstaand videootje van 28 juni 2017 (Progressieve Alexander Pechtold krijgt uitnodiging van Tunahan Kuzu voor de cursus: Politiek bedrijven met een rechte rug) had Kuzu ons reeds gewaarschuwd over de lakse houding van Alexander Pechtold. Naar aanleiding van het bovenstaand bericht zei Kuzu hierover het volgende:

“… dat de heer Pechtold ook moet leren van het feit hoe je je rug recht moet houden, om je eigen idealen vast te houden, om niet mee te gaan met de stroom, maar om op het moment dat je ook staat voor waar je dan ook daadwerkelijk voor staat … .”

https://www.facebook.com/DenkNL/videos/1941901626094621/

En ook in het onderstaande videootje van 13 februari 2018 (Het Kuzu vs. Pechtold - Zijlstradebat) waarschuwt Kuzu ons over de rol van D66 in de huidige regering en hij zegt hieromtrent het volgende tegen Alexander Pechtold:

"De macht is werkelijk naar uw hoofd gestegen", een jaar geleden reageerde u toch heel anders, u was niet van de #interruptie microfoon weg te slaan".

https://www.facebook.com/DenkNL/videos/2052740398344076/
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_178638789
Ik vind D66 een akelig clubje :@ maar dat ligt vooral aan Alex Pechtold.... brrrrr..... echt een persoon waar ik koude rillingen van krijg.
U MAD?
  vrijdag 20 april 2018 @ 12:19:47 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_178639200
Tijd dat Pia Dijkstra of Jan Paternotte het stokje overneemt van Pechtold.
pi_178639247
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2018 12:19 schreef remlof het volgende:
Tijd dat Pia Dijkstra of Jan Paternotte het stokje overneemt van Pechtold.
Tijd dat D'66 zichzelf opheft. Hun oorspronkelijke doelstellingen zijn immers óf al gerealiseerd, óf bij nader inzien bij het grofvuil gezet.

D'66 heeft nu nog precies één doelstelling over: het instand houden van D'66 zelf.
  vrijdag 20 april 2018 @ 12:23:47 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_178639268
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 12:22 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Tijd dat D'66 zichzelf opheft. Hun oorspronkelijke doelstellingen zijn immers óf al gerealiseerd, óf bij nader inzien bij het grofvuil gezet.

D'66 heeft nu nog precies één doelstelling over: het instand houden van D'66 zelf.
Onzin, D66 is nog steeds de enige echt liberale partij in Nederland. De VVD is vooral conservatief tegenwoordig.
pi_178639836
Pechtold moet zijn conclusies trekken. Het is mooi geweest.
pi_178639902
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2018 12:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Onzin, D66 is nog steeds de enige echt liberale partij in Nederland. De VVD is vooral conservatief tegenwoordig.
Liberaal - LOL.

Van D'66 moet iedereen verplicht een donorcodicil invullen! Op straffe van orgaanroof.

Het omgekeerde van liberaal dus.
pi_178640012
Volgens mij kan eraan zijn wie dat wil, denk dat het binnen de club rot tot op het bot is.
pi_178640070

Snaveltjes toe maakte ik altijd slaap op de stoep van.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2018 13:17:19 ]
pi_178640401
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:04 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Liberaal - LOL.

Van D'66 moet iedereen verplicht een donorcodicil invullen! Op straffe van orgaanroof.

Het omgekeerde van liberaal dus.
Klopt niet. Fake news.
pi_178640473
Ik snap werkelijk niet dat er nog iemand is die D66 stemt. Oprecht.
pi_178640478
Ik vind dat D66 het aardig doet in het politieke speelveld zoals dat er op dit moment ligt. Je kunt het eens zijn met de keuze van D66 om mee te regeren of niet, maar in de keuze om mee te doen hebben ze best wel wat voor elkaar gekregen.

Bijzonder ook dat TS Kuzu twee keer aanhaalt, vanwaar specifiek hem? Als er iemand is die de moral high ground beter niet kan opzoeken is het de heer Kuzu volgens mij met z'n slinkse spelletjes.
pi_178640489
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:49 schreef archito het volgende:
Ik vind dat D66 het aardig doet in het politieke speelveld zoals dat er op dit moment ligt. Je kunt het eens zijn met de keuze van D66 om mee te regeren of niet, maar in de keuze om mee te doen hebben ze best wel wat voor elkaar gekregen.

Bijzonder ook dat TS Kuzu twee keer aanhaalt, vanwaar specifiek hem? Als er iemand is die de moral high ground beter niet kan opzoeken is het de heer Kuzu volgens mij met z'n slinkse spelletjes.
Wat hebben ze binnengehaald dan? En dan graag echt wat noemenswaardigs. En is dat het waard geweest.

Hij heeft wel gelijk, of hij zich nou zelf aan die high ground houdt, of niet
pi_178640540
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat hebben ze binnengehaald dan? En dan graag echt wat noemenswaardigs. En is dat het waard geweest.

Hij heeft wel gelijk, of hij zich nou zelf aan die high ground houdt, of niet
Dingen zijn niet alleen aan D66 te danken maar aan de partijen samen. En daar is ook de inzet van D66 duidelijk in terug te zien.

- werken moet meer gaan lonen
- meer geld naar zorg en meer werk maken van preventie
- investeringen in het onderwijs
- duurzaamheid
- samenwerken in Europa
- hervorming van pensioenstelsel (en arbeidsmarkt)
- proef met regulering van wietteelt

Naast het akkoord hebben ze bijvoorbeeld de donorwet er doorheen gekregen. Kun je het mee eens zijn of niet, maar ze hebben het wel voor elkaar gekregen.

Daarnaast zorgt deelnemen aan de coalitie er ook voor dat je een aantal bewindspersonen op belangrijke plekken hebt die het D66 geluid kunnen laten horen. Ook bewindspersonen kunnen hun stempel op beleid zetten.
  vrijdag 20 april 2018 @ 13:57:29 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_178640560
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:04 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Liberaal - LOL.

Van D'66 moet iedereen verplicht een donorcodicil invullen! Op straffe van orgaanroof.

Het omgekeerde van liberaal dus.
Nee, je moet kiezen of je dat doet. Dat is totaal iets anders dan wat jij beweert.
pi_178640561
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2018 12:19 schreef remlof het volgende:
Tijd dat Pia Dijkstra of Jan Paternotte het stokje overneemt van Pechtold.
Pia Dijkstra met haar donorgedoe vertegenwoordigd samen met Alexander Pechtold zo'n beetje alles wat er mis is met het D66 anno nu. Ben benieuwd wat D66 gaat doen als er toch nog een referendum komt over het orgaandonatieplan en er in meerderheid tegen wordt gestemd... zal D66 dan nog vol kunnen blijven houden dat de mensen over iets anders hebben gestemd en het onderwerp te complex was?

Referenda zijn leuk voor D66, zolang de uitkomst maar in lijn is met wat D66 vindt (wat bij alle drie referenda niet het geval was). Vreselijke partij: elitair, betweterig, principeloos, anti-democratisch en anti-liberaal.
  vrijdag 20 april 2018 @ 13:58:40 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_178640583
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:48 schreef Mr.Major het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat er nog iemand is die D66 stemt. Oprecht.
Ik. Maar pas nu omdat ik altijd al tegen referenda was.

Ik vind referenda juist een levensgevaarlijke bedreiging voor de democratie omdat ze praktisch altijd oneigenlijk worden gebruikt. Zie mevrouw Marijnissen bij het laatste referendum "Als je voor referenda bent moet je tegen de wiv stemmen" :')
pi_178640588
Ook bij de lokale fracties hoor je steeds vaker dat ze er wel klaar mee zijn, ondanks berichtjes hoe ze zich moeten gedragen :')
pi_178640591
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik. Maar pas nu omdat ik altijd al tegen referenda was.
Ik had er natuurlijk bij moeten zetten: met enig verstand.
pi_178640596
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:55 schreef archito het volgende:
Daarnaast zorgt deelnemen aan de coalitie er ook voor dat je een aantal bewindspersonen op belangrijke plekken hebt die het D66 geluid kunnen laten horen. Ook bewindspersonen kunnen hun stempel op beleid zetten.
Ah ja, zoals Ollongren dat fijntjes doet :D
pi_178641154
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, je moet kiezen of je dat doet. Dat is totaal iets anders dan wat jij beweert.
Ja, kiezen met het mes op de keel. Dat is geen vrije keuze.

Daarom schrijf ik ook: je moeten kiezen, op straffe van orgaanroof.
pi_178641158
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:44 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Klopt niet. Fake news.
Klopt wel: je moeten kiezen, op straffe van orgaanroof.
  vrijdag 20 april 2018 @ 14:45:47 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_178641215
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:41 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ja, kiezen met het mes op de keel. Dat is geen vrije keuze.

Daarom schrijf ik ook: je moeten kiezen, op straffe van orgaanroof.
Wat een onzin, als je niet wil dat je organen gebruikt worden om het leven van een ander te redden vul je toch gewoon lekker 'nee' in.
pi_178641608
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat een onzin, als je niet wil dat je organen gebruikt worden om het leven van een ander te redden vul je toch gewoon lekker 'nee' in.
Natuurlijk, maar je mist het punt waar het om gaat.

Dankzij D'66 is straks iedere Nederlander gedwongen om een keuze te maken, op straffe van orgaanroof. Deze overheidsdwang is dus tegengesteld aan het liberalisme.

Laat ik het wat eenvoudiger maken met een voorbeeld, zodat je het misschien begrijpt. Mensen kunnen prima leven met slechts één nier. Daarom kan ieder mens in principe een nier doneren, zodat het leven gered kan worden van mensen met nierproblemen.

Om meer donornieren te verkrijgen wil D'66 (in de toekomst) mensen er toe bewegen om nog bij leven een nier af te staan. Uiteraard op vrijwillige basis. Hiertoe wordt een register gemaakt, waarin iedereen met Ja of Nee kan aangeven of hij een nier wil afstaan.

En nu komt het: bij mensen die niet kiezen, om welke reden dan ook, wordt automatisch een nier verwijderd.

Noem je het nu nog steeds liberaal? Je kunt immers kiezen.
pi_178641645
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:41 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Klopt wel: je moeten kiezen, op straffe van orgaanroof.
Klopt ook niet. Get your facts straight.
pi_178641657
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:18 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Klopt ook niet. Get your facts straight.
Klopt wel. Als jij niet in het register staat, dan worden je organen zonder jouw toestemming verwijderd, zodra je dood of bijna dood bent.
pi_178641890
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:19 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Klopt wel. Als jij niet in het register staat, dan worden je organen zonder jouw toestemming verwijderd, zodra je dood of bijna dood bent.
Nee, dit is wederom fake news.

Zoek nou eens gewoon die wet op en lees voordat je hier komt blaten. :')
pi_178641995
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nee, dit is wederom fake news.

Zoek nou eens gewoon die wet op en lees voordat je hier komt blaten. :')
Bij iemand zonder nabestaanden toch wel?
pi_178642007
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:48 schreef Mr.Major het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat er nog iemand is die D66 stemt. Oprecht.
Ik begrijp niet dat er uberhaupt nog iemand stemmen gaat.
pi_178642203
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nee, dit is wederom fake news.

Zoek nou eens gewoon die wet op en lees voordat je hier komt blaten. :')
Die wet heb ik van voor naar achter gelezen. Plus alle documentatie en argumenten van andere partijen.

Maar het maakt blijkbaar niet uit wat ik schrijf - jouw reactie is sowieso: "fake news!", zonder aan te geven wat er dan in jouw ogen niet klopt. Een beetje kinderachtig.
pi_178642225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:14 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Die wet heb ik van voor naar achter gelezen. Plus alle documentatie en argumenten van andere partijen.

Maar het maakt blijkbaar niet uit wat ik schrijf - jouw reactie is sowieso: "fake news!", zonder aan te geven wat er dan in jouw ogen niet klopt. Een beetje kinderachtig.
Ten eerste worden er bij niemand organen verwijderd als je bijna dood bent. Dat is natuurlijk belachelijk. Ten tweede, op het moment dat je te lui bent om een formuliertje in te vullen, gaat men er slechts vanuit dat je dan geen bezwaar hebt. Dat betekent niet automatisch dat je organen ook gebruikt worden. De kans daarop is bijzonder klein. Allemaal bullshit wat je loopt te verkopen dus.
pi_178642228

Mijn mening maar hoor.

Waar het mee begint trouwens all for the money two for the show.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2018 16:18:34 ]
pi_178642253
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:15 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar je mist het punt waar het om gaat.

Dankzij D'66 is straks iedere Nederlander gedwongen om een keuze te maken, op straffe van orgaanroof. Deze overheidsdwang is dus tegengesteld aan het liberalisme.

Laat ik het wat eenvoudiger maken met een voorbeeld, zodat je het misschien begrijpt. Mensen kunnen prima leven met slechts één nier. Daarom kan ieder mens in principe een nier doneren, zodat het leven gered kan worden van mensen met nierproblemen.

Om meer donornieren te verkrijgen wil D'66 (in de toekomst) mensen er toe bewegen om nog bij leven een nier af te staan. Uiteraard op vrijwillige basis. Hiertoe wordt een register gemaakt, waarin iedereen met Ja of Nee kan aangeven of hij een nier wil afstaan.

En nu komt het: bij mensen die niet kiezen, om welke reden dan ook, wordt automatisch een nier verwijderd.

Noem je het nu nog steeds liberaal? Je kunt immers kiezen.
:') . Gelachen, maar meer ook niet. 2 voor de moeite.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178642263
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:16 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ten eerste worden er bij niemand organen verwijderd als je bijna dood bent. Dat is natuurlijk belachelijk. Ten tweede, op het moment dat je te lui bent om een formuliertje in te vullen, gaat men er slechts vanuit dat je dan geen bezwaar hebt. Dat betekent niet automatisch dat je organen ook gebruikt worden. De kans daarop is bijzonder klein. Allemaal bullshit wat je loopt te verkopen dus.
Hoe dacht je dat een dakloze dat formulier kan invullen, en wie licht hem in?
pi_178642284
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:16 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ten eerste worden er bij niemand organen verwijderd als je bijna dood bent. Dat is natuurlijk belachelijk. Ten tweede, op het moment dat je te lui bent om een formuliertje in te vullen, gaat men er slechts vanuit dat je dan geen bezwaar hebt. Dat betekent niet automatisch dat je organen ook gebruikt worden. De kans daarop is bijzonder klein. Allemaal bullshit wat je loopt te verkopen dus.
Ah, eindelijk een reactie.

Welnu, wat betreft je eerste punt - het dood of bijna dood zijn - daar verschillen de geleerden nogal van mening. Wanneer ben je dood? Een makkelijke vraag, maar niet zo makkelijk te beantwoorden. Voor transplantatie is het in elk geval van belang dat de organen zo vers mogelijk zijn. Men heeft dus niet de tijd om rustig te wachten tot er absolute zekerheid bestaat over het al dan niet overlijden. Het is een grijs gebied. Maar het snijden begint zo snel mogelijk, als het lichaam nog warm is en er mogelijk ook nog reflexen en hersenactiviteit is.

Wat betreft je tweede punt: niet relevant.
pi_178642359
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:23 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Maar het snijden begint zo snel mogelijk, als het lichaam nog warm is en er mogelijk ook nog reflexen en hersenactiviteit is.
Ja joh.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178642367
Pechtold stopt zijn energie in een beduidend jonger partijmokkel i.p.v. in de politiek.
pi_178642394
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:31 schreef CarbonC het volgende:
Pechtold stopt zijn energie in een beduidend jonger partijmokkel i.p.v. in de politiek.
Had ik niet gedacht met mijn smerige gedachte naar dat appartement.
pi_178642414
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Had ik niet gedacht met mijn smerige gedachte naar dat appartement.
Ws. vult hij haar af in dat appartement.
pi_178642583
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:23 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ah, eindelijk een reactie.

Welnu, wat betreft je eerste punt - het dood of bijna dood zijn - daar verschillen de geleerden nogal van mening. Wanneer ben je dood? Een makkelijke vraag, maar niet zo makkelijk te beantwoorden. Voor transplantatie is het in elk geval van belang dat de organen zo vers mogelijk zijn. Men heeft dus niet de tijd om rustig te wachten tot er absolute zekerheid bestaat over het al dan niet overlijden. Het is een grijs gebied. Maar het snijden begint zo snel mogelijk, als het lichaam nog warm is en er mogelijk ook nog reflexen en hersenactiviteit is.

Wat betreft je tweede punt: niet relevant.
Het is helemaal geen grijs gebied. Transplantatie vindt pas plaats als een arts de dood heeft vastgesteld (hart/hersenen). Je weet gewoon niet waar je het over hebt. Uit het feit dat je het tweede punt niet relevant vindt leid ik af dat je je woorden ten aanzien daarvan terugneemt. Kom hier gewoon geen onzin verkopen.
pi_178642608
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:45 schreef westwoodblvd het volgende:
Het is helemaal geen grijs gebied. Transplantatie vindt pas plaats als een arts de dood heeft vastgesteld (hart/hersenen).
Dat is toch pas nadat geoogst is toch? Of is het opeens zonder toestemming?

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:45 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het is helemaal geen grijs gebied. Transplantatie vindt pas plaats als een arts de dood heeft vastgesteld (hart/hersenen). Je weet gewoon niet waar je het over hebt. Uit het feit dat je het tweede punt niet relevant vindt leid ik af dat je je woorden ten aanzien daarvan terugneemt. Kom hier gewoon geen onzin verkopen.
Al denk ik wel te weten wat je bedoelen doet, echter dat schrijf je naar mijn idee niet!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2018 16:48:46 ]
pi_178642652
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat is toch pas nadat geoogst is toch? Of is het opeens zonder toestemming?

[..]

Dit is natuurlijk onzin.

De essentie is wel dat men eerst wat meer energie in het verduidelijken van donorschap en het werven van donoren had kunnen steken. Dan was deze door-de-strot-duw-wet met bijbehorende aversie niet nodig geweest. Is ook niet liberaal, deze wet.

(ik ben zelf overigens donor en vind de huidige discussie grotendeels ononderbouwd (een beetje zoals die anti-vaccineerders)).
pi_178642679
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:49 schreef CarbonC het volgende:
(ik ben zelf overigens donor en vind de huidige discussie grotendeels ononderbouwd (een beetje zoals die anti-vaccineerders).
Ik was er eentje, nu niet meer!
pi_178642681
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat er uberhaupt nog iemand stemmen gaat.
Anders moet je ook niet zeiken. Is iets principieels.
pi_178642695
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Anders moet je ook niet zeiken. Is iets principieels.
Juist als je stemmen bent geweest mag je niet zeiken, je geeft een volmacht zonder er eisen aan te stellen!



[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2018 16:57:39 ]
  vrijdag 20 april 2018 @ 17:28:50 #46
104871 remlof
Europees federalist
pi_178643136
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:15 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar je mist het punt waar het om gaat.

Dankzij D'66 is straks iedere Nederlander gedwongen om een keuze te maken, op straffe van orgaanroof. Deze overheidsdwang is dus tegengesteld aan het liberalisme.
Nee je hoeft helemaal geen keuze te maken, net zoals dat vroeger ook niet hoefde.
Alleen nu ben je bij geen keuze wel donor en vroeger niet, alleen de default is veranderd, ik zie niet hoe dit je keuze zou beperken of minder liberaal zou zijn.

De rest van je post is speculatieve onzin en draagt op geen enkele manier bij aan het debat.
pi_178644118
Ik vind D66 een zeer enge partij. Ik zou op nagenoeg elke andere partij stemmen voor ik op D66 zou stemmen. In Nederland in ieder geval op elke andere partij die nu een zetel heeft in de Tweede Kamer. Kuzu, Wilders, Thieme, Klaver ik gun ze allen van harte mijn stem voor dat ik ook maar aan een D66-er hoef te denken.
pi_178644243
D66 kan gewoon geen keuze maken voor wie ze er nu echt moeten zijn.
pi_178644274
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:51 schreef the_legend_killer het volgende:
D66 kan gewoon geen keuze maken voor wie ze er nu echt moeten zijn.
Niet voor hunzelf, dan valt het met mij nog mee toch?
pi_178644329
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:51 schreef the_legend_killer het volgende:
D66 kan gewoon geen keuze maken voor wie ze er nu echt moeten zijn.
De Ambtenaren in Brussel in ruil voor een baantje.
Corrupte Oligarchen in Oekraine in ruil voor oorlog met Rusland
Het bestuur van heineken in ruil voor een hip vestje

D66 :') :') :') :') :') :') :') :')

Dat ik ooit op die zaadpartij gestemd heb.

Nooit spijt van dingen, maar dit. :')
pi_178644361
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:55 schreef Nintex het volgende:
Dat ik ooit op die zaadpartij gestemd heb.
Als je pech hebt maken ze ook nog de tijd vol, dan kan men veel begaaien in die tijd denk eens naar.
pi_178644370
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:45 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het is helemaal geen grijs gebied. Transplantatie vindt pas plaats als een arts de dood heeft vastgesteld (hart/hersenen). Je weet gewoon niet waar je het over hebt. Uit het feit dat je het tweede punt niet relevant vindt leid ik af dat je je woorden ten aanzien daarvan terugneemt. Kom hier gewoon geen onzin verkopen.
https://www.trouw.nl/home(...)aandonatie~a5b532e1/

Een wet op orgaandonatie is slechts te verantwoorden als deze volledige informatie garandeert, zodat iedereen kan weten dat je organen worden weggenomen terwijl je nog leeft.
pi_178644399
Nee joh men is dood dan!
pi_178644403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/home(...)aandonatie~a5b532e1/

Een wet op orgaandonatie is slechts te verantwoorden als deze volledige informatie garandeert, zodat iedereen kan weten dat je organen worden weggenomen terwijl je nog leeft.
Dit is een opiniestuk van een theoloog. Kom maar terug als je echte bronnen hebt of citaten uit de wet.
pi_178644419
Maar transplantatie kan pas plaats vinden naar het uitnemen!
pi_178645906
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/home(...)aandonatie~a5b532e1/

Een wet op orgaandonatie is slechts te verantwoorden als deze volledige informatie garandeert, zodat iedereen kan weten dat je organen worden weggenomen terwijl je nog leeft.
Fijn, je hebt iemand gevonden met dezelfde mening als jij.

Niet dat die mening echt klopt, natuurlijk, maar het staat wel in een opiniestukje in Trouw.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178647249
Of we gaan niet zo flauw doen en om de hete brij heen draaien, en we voeren een inhoudelijke discussie. Nee we weten wel waar op gedoeld wordt maar we gaan een bron laten zoeken, en dan daarna alsnog niet inhoudelijk discussieren. Dit was een discussieforum toch?

Bij orgaandonatie ben je hersendood. Er komen dan geen signalen meer van de hersenen af. Het is dus ook fundamenteel verschillend van een coma. Dat betekent dat met de huidige medische technieken en machines de rest van het lichaam nog werkend houden. Zonder die machines is het echter gelijk afgelopen, en kans van herstel is ook uitgesloten. In een ziekenhuis is dood en levend niet zo zwart-wit als buiten op straat, maar dit is echt wel het meest grijze grijs dat er is hoor.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mr.Major op 20-04-2018 22:08:46 ]
pi_178651727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ah ja, zoals Ollongren dat fijntjes doet :D
Ik vraag me ook echt af welk genie bij D66 ooit heeft bedacht dat het een goed idee zou zijn om die post te claimen. Het beleid dat zij moet uitvoeren en verdedigen (afschaffen referendum, Wiv etc.) valt in behoorlijk veel gevallen slecht bij de achterban dus ze hadden al van mijlenver kunnen zien aankomen dat ze daar gezeik mee zouden krijgen. Dat is nota bene één kabinet eerder nog een andere partij overkomen (PvdA op Sociale Zaken in Rutte-II)
pi_178653514
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2018 08:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik vraag me ook echt af welk genie bij D66 ooit heeft bedacht dat het een goed idee zou zijn om die post te claimen. Het beleid dat zij moet uitvoeren en verdedigen (afschaffen referendum, Wiv etc.) valt in behoorlijk veel gevallen slecht bij de achterban dus ze hadden al van mijlenver kunnen zien aankomen dat ze daar gezeik mee zouden krijgen. Dat is nota bene één kabinet eerder nog een andere partij overkomen (PvdA op Sociale Zaken in Rutte-II)
Voor mij ook een raadsel... misschien omdat ze het dan konden "uitleggen" ofzo? Grote faal want dat kan Ollongren niet, en voor een groot deel is het niet eens haar fout.
pi_178667265
Een plan om Ollongren Pechtold te laten opvolgen ligt nu wel in duigen. Wie dan wel ?


Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_178672139
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 07:20 schreef cempexo het volgende:
Een plan om Ollongren Pechtold te laten opvolgen ligt nu wel in duigen. Wie dan wel ?

[ afbeelding ]
Is dat plan er ooit geweest dan?
pi_178672721
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 13:11 schreef archito het volgende:

[..]

Is dat plan er ooit geweest dan?
Ik las dat eens een keer.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 22 april 2018 @ 15:06:17 #63
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_178674089
Trap er niet in!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 22 april 2018 @ 15:13:18 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_178674201
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2018 08:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik vraag me ook echt af welk genie bij D66 ooit heeft bedacht dat het een goed idee zou zijn om die post te claimen. Het beleid dat zij moet uitvoeren en verdedigen (afschaffen referendum, Wiv etc.) valt in behoorlijk veel gevallen slecht bij de achterban dus ze hadden al van mijlenver kunnen zien aankomen dat ze daar gezeik mee zouden krijgen. Dat is nota bene één kabinet eerder nog een andere partij overkomen (PvdA op Sociale Zaken in Rutte-II)
Alles voor de macht, alles voor de macht.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_178680343
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2018 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alles voor de macht, alles voor de macht.
En volgens mij ook omdat D66 dan over integratie gaat. Daar kunnen ze dan lekker progressief achteruithollen.
  zondag 22 april 2018 @ 23:28:19 #66
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_178684335
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:51 schreef Begripvol het volgende:
D66'ers ontevreden over rol partij in coalitie

D66-kiezers vinden hun partij onvoldoende zichtbaar in het kabinet-Rutte III. Zij zijn van de vier coalitiepartijen het meest ontevreden over de rol van hun partij in de huidige regering.

Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 25.000 leden van het Opiniepanel

Een meerderheid van de kiezers die in 2017 op D66 stemden, ziet de D66-standpunten onvoldoende terug in het kabinetsbeleid. Verder storen D66'ers zich aan de manier waarop hun partij omging met het afschaffen van het raadgevend referendum: ,,Gedraai en geklets om zich uit benarde situaties te wringen.'' Ze laken ook het gebrek aan energie bij partijleider Alexander Pechtold. ,,Er mag wat meer peper in. Pechtold is niet meer zo 'swingend' als hij was.''

Bijna de helft van de D66-kiezers heeft het afgelopen jaar een negatiever beeld gekregen van de partij. Zij vinden dat de partij in de formatie te veel van haar standpunten heeft ingeleverd zonder daar wat voor terug te krijgen. ,,D66 laat zijn tanden niet zien”, aldus een kiezer.

Bron: https://nieuws.nl/algemee(...)-partij-in-coalitie/

In het onderstaand videootje van 28 juni 2017 (Progressieve Alexander Pechtold krijgt uitnodiging van Tunahan Kuzu voor de cursus: Politiek bedrijven met een rechte rug) had Kuzu ons reeds gewaarschuwd over de lakse houding van Alexander Pechtold. Naar aanleiding van het bovenstaand bericht zei Kuzu hierover het volgende:

“… dat de heer Pechtold ook moet leren van het feit hoe je je rug recht moet houden, om je eigen idealen vast te houden, om niet mee te gaan met de stroom, maar om op het moment dat je ook staat voor waar je dan ook daadwerkelijk voor staat … .”

https://www.facebook.com/DenkNL/videos/1941901626094621/

En ook in het onderstaande videootje van 13 februari 2018 (Het Kuzu vs. Pechtold - Zijlstradebat) waarschuwt Kuzu ons over de rol van D66 in de huidige regering en hij zegt hieromtrent het volgende tegen Alexander Pechtold:

"De macht is werkelijk naar uw hoofd gestegen", een jaar geleden reageerde u toch heel anders, u was niet van de #interruptie microfoon weg te slaan".

https://www.facebook.com/DenkNL/videos/2052740398344076/
Weet niet goed wat ik hiermee moet, vindt het nogal oppervlakkig en eenzijdig.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_178684482
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 07:20 schreef cempexo het volgende:
Een plan om Ollongren Pechtold te laten opvolgen ligt nu wel in duigen. Wie dan wel ?


[ afbeelding ]
Sander Dekker :') :') :')
pi_178684539
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 23:42 schreef bamibij het volgende:

[..]

Sander Dekker :') :') :')
Yep 17X8 dat is de beste.

Uitleg nodig, die zegt maar iets in plaats van, dat weet ik niet, dat doet die dan ook vermoed ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2018 11:16:53 ]
pi_178684641
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 23:42 schreef bamibij het volgende:

[..]

Sander Dekker :') :') :')
Van de VVD? :')
  maandag 23 april 2018 @ 08:21:39 #70
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178687072
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nee, dit is wederom fake news.

Zoek nou eens gewoon die wet op en lees voordat je hier komt blaten. :')
Een niet feitelijk correcte uitspraak doen is geen "fake news" als je geen journalist bent. Met je modewoordje.
pi_178687595
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 08:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Een niet feitelijk correcte uitspraak doen is geen "fake news" als je geen journalist bent. Met je modewoordje.
Het meeste nepnieuws komt van mensen die helemaal geen journalist zijn dus dat valt allemaal wel mee.
pi_178688554
Ik heb er tot op heden geen weet van,dus kan nog het een nog het ander beweren.
pi_178698485
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:19 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Klopt wel. Als jij niet in het register staat, dan worden je organen zonder jouw toestemming verwijderd, zodra je dood of bijna dood bent.
Als je organen uit je lichaam geplukt worden, mag je niet dood zijn en daarom wordt je lichaam kunstmatig nog even in levend gehouden. Want als je lichaam dood is, zijn de meeste cellen in je organen al beschadigd voordat het geplaatst wordt in de patiënt. Veel artsen hier maken je wijs dat je niets voelt, terwijl diverse Amerikaanse en Engelse wetenschappelijk onderzoeken hebben uitgewezen dat bij 'hersendood' de hersenen niet echt dood zijn, maar nog activiteiten vertonen, dus kan er nog sprake zijn van pijnprikkels.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_178698542
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 19:39 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Als je organen uit je lichaam geplukt worden, mag je niet dood zijn en daarom wordt je lichaam kunstmatig nog even in levend gehouden. Want als je lichaam dood is, zijn de meeste cellen in je organen al beschadigd voordat het geplaatst wordt in de patiënt. Veel artsen hier maken je wijs dat je niets voelt, terwijl diverse Amerikaanse en Engelse wetenschappelijk onderzoeken hebben uitgewezen dat bij 'hersendood' de hersenen niet echt dood zijn, maar nog activiteiten vertonen, dus kan er nog sprake zijn van pijnprikkels.
Ja, dat weet jij en dat weet ik.

Maar het klootjesvolk hier volgt slaafs de moraalridders van D'66.
pi_178698617
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 19:41 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ja, dat weet jij en dat weet ik.

Maar het klootjesvolk hier volgt slaafs de moraalridders van D'66.
In elk geval zullen ze nog voor het sterven eerst door een hel moeten gaan, willen ze eventueel een hemel bereiken.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_178704333
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 19:44 schreef Begripvol het volgende:

[..]

In elk geval zullen ze nog voor het sterven eerst door een hel moeten gaan, willen ze eventueel een hemel bereiken.
https://www.transplantati(...)en/geloof-en-donatie
pi_178735750
quote:
'Zoals dat voor god ook geen probleem zou moeten zijn als bij jou een arm of been geamputeerd is.'
Daar heeft God geen problemen mee, maar ik wel.

En trouwens, ik heb nog nooit vernomen dat een wonder van Jezus eruit bestaat dat Hij een geamputeerde arm of been terug heeft geplaatst.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_178970830
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 18:40 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ik vind D66 een zeer enge partij. Ik zou op nagenoeg elke andere partij stemmen voor ik op D66 zou stemmen. In Nederland in ieder geval op elke andere partij die nu een zetel heeft in de Tweede Kamer. Kuzu, Wilders, Thieme, Klaver ik gun ze allen van harte mijn stem voor dat ik ook maar aan een D66-er hoef te denken.
Bij iedere andere partij kan ik me voorstellen waar ideeën vandaan komen, ook als ik er niets mee heb, zoals bij de SP, GL of bij de PvdA. Welk topic dan ook, je weet van te voren wat je aan ze hebt.

D66 is vlees noch vis, wat zit er achter het gedachtegoed van D66? Hoe kan ik me verplaatsen in het denkraam van de D66'er? Tegenwoordig lijkt het ook wel dat ze daar veel naar Amerikaanse late-night comedy kijken, als inspiratie. Vermoeiende club.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_178971124
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Bij iedere andere partij kan ik me voorstellen waar ideeën vandaan komen, ook als ik er niets mee heb, zoals bij de SP, GL of bij de PvdA. Welk topic dan ook, je weet van te voren wat je aan ze hebt.

D66 is vlees noch vis, wat zit er achter het gedachtegoed van D66? Hoe kan ik me verplaatsen in het denkraam van de D66'er? Tegenwoordig lijkt het ook wel dat ze daar veel naar Amerikaanse late-night comedy kijken, als inspiratie. Vermoeiende club.
Meer EU, daarin zijn ze altijd wel consequent. Voor de rest weet ik het ook allemaal niet meer. Meestal vraag ik me af wat ik niet zou doen.
pi_178973034
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, je moet kiezen of je dat doet. Dat is totaal iets anders dan wat jij beweert.
Van 'mogen kiezen' naar 'moeten kiezen' zou ik nou ook niet echt typeren als liberaal, maar goed.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')