abonnement Unibet Coolblue
pi_178631695
Hallo,

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen maarja, ik ben een jongen van 21 jaar oud die zich al jaren ongelukkig voelt en niet voelt alsof hij ergens toebehoord. Ik heb dagelijks last van negatieve gedachten over mijzelf , 0 zelfvertrouwen en voel mij constant eenzaam. Mensen om mij heen vertellen mij dat ik nergens onzeker over hoef te zijn , maar als slanke jongen van bijna 2 meter voel ik mij minder dan andere om.mij heen. Ik bijf mij maar vergelijken met mensen om mij heen , die meer vrienden hebben meer te doen hebben etc en ik kan dit ook niet uit zetten. Daarnaast heb ik last van zelfmoord gedachten.

Ik weet niet meer goed wat ik moet doen

Ik begin na jaren lang opsluiten en sociaal contact te vermijden steeds meer drang te krijgen naar een hechte vriendengroep. Ik had deze vorig jaar maar door mijn depressieve klachten hebben deze vrienden mij als ware laten vallen. Ik wil hier gewoon vanaf en normaal leven, plezier hebben niet te veel nadenken en genieten van het leven.

Mijn vraag is dan ook wat ik kan doen of moet ondernemen om tot dit doel te komen? Ik ben al zelf begonnen in een sociale werkomgeving te gaan werken (klantenservice). Ik merk ook dat ik mij totaal nergens op kan concentreren en zelfs mijn school prestaties lijden onder mijn mentale status.

Ik wil hier nu echt vanaf komen en verder gaan met mijn leven , plezier hebben en niet meer constant depri zijn, overal over veel te ver nadenken etc.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
pi_178631800
zoek professionele hulp.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 19 april 2018 @ 23:03:23 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178631863
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:00 schreef oranjevogel1 het volgende:
zoek professionele hulp.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 april 2018 @ 23:05:02 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178631903
Spreek af met een psycholoog, decaan of andere hulpverlener om te kijken wat je kan doen om je huidige gedachtegangen te veranderen of te doorbreken.

Verder, blijf dingen ondernemen. Zoek een sport die je leuk vindt, een hobby waar je je ei in kwijt kan of iets anders waardoor je onder de mensen komt/blijft. Belanden in een sociaal isolement is namelijk praktisch een garantie voor een neerwaartse spiraal.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 23:07:02 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178631944
Je moet stoppen met willen, en beginnen met doen.

Ik weet dat dat als een enorme dooddoener klinkt, maar er zit wel een kern in. Wat je nu doet, dit topic, is ergens ook ontwijkend gedrag. Want je praat er wel over, en je krijgt aandacht, maar het is in weze niet meer dan passief achterover zitten en lezen wat er gepost wordt.

Een sociale kring komt niet aanwaaien, mensen bellen niet ineens aan je deur aan van 'hoi, we willen je in onze vriendengroep opnemen'. Dat is gewoon niet hoe het werkt, en als jij altijd zwaar op de hand bent en je bent vooral 'zielig' aan het zijn, dan hebben andere mensen daar geen zin in, dat is op zich best logisch.

Als ik op een mooie dag zoals vandaag op een terras kan zitten met wat vrienden, dan doe ik dat liever zonder iemand erbij die continue alleen maar loopt te 'mekkeren'.

Dus; ga wat doen. Niet naar je werk gaan, want dat is iets wat 'moet'. De term sportschool komt vaak voorbij in dit soort adviezen, maar ik zie 'sportschool' meer als een verzamelnaam voor een sport. Met sport werk je aan jezelf, en je bent onder de mensen.

Voor wat betreft je constante vergelijken met anderen, er is hier niemand die je een magische tip kan geven waardoor je dat ineens niet meer gaat doen. Als je daar op zit te wachten en die tip komt niet (en hij komt daadwerkelijk niet) en je weet het zelf ook niet, dan verval je dan weer in je 'ik wil wel maar ik weet niet hoe' klaagzang, maar wederom, dat is passief.

Er is niet een advies van 'als je nou X doet, daarna Y en je zegt A, dan heeft dat per definitie als resultaat dat je je niet meer vergelijkt met anderen'. Dat advies is er gewoon niet. Je kunt het alleen gaan 'doen'. Knop om en focussen op jezelf. Daarom zei ik, ga een sport doen. Niet omdat dat een magische oplossing is, maar omdat je daar mee aan jezelf werkt, en toch onder de mensen bent.

Je zult ergens moeten beginnen met jezelf oppakken en concreet iets gaan doen. Een topic openen en dan vanavond als je in bed ligt denken van 'morgen ga ik X of Y doen' is niét werken aan jezelf. Morgen opstaan en X of Y daadwerkelijk doen, aankleden, de deur uit, en DOEN, dat is aan jezelf werken.

Er is niets wat iemand kan zeggen of doen waardoor jij ineens magisch morgen iets gaat DOEN. Dat zal echt vanuit jezelf moeten komen. Er is maar 1 die het kan doen, en dat ben jij zelf.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 19 april 2018 @ 23:14:28 #6
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178632062
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:07 schreef CoolGuy het volgende:
Je moet stoppen met willen, en beginnen met doen.

Ik weet dat dat als een enorme dooddoener klinkt, maar er zit wel een kern in. Wat je nu doet, dit topic, is ergens ook ontwijkend gedrag. Want je praat er wel over, en je krijgt aandacht, maar het is in weze niet meer dan passief achterover zitten en lezen wat er gepost wordt.

Een sociale kring komt niet aanwaaien, mensen bellen niet ineens aan je deur aan van 'hoi, we willen je in onze vriendengroep opnemen'. Dat is gewoon niet hoe het werkt, en als jij altijd zwaar op de hand bent en je bent vooral 'zielig' aan het zijn, dan hebben andere mensen daar geen zin in, dat is op zich best logisch.

Als ik op een mooie dag zoals vandaag op een terras kan zitten met wat vrienden, dan doe ik dat liever zonder iemand erbij die continue alleen maar loopt te 'mekkeren'.

Dus; ga wat doen. Niet naar je werk gaan, want dat is iets wat 'moet'. De term sportschool komt vaak voorbij in dit soort adviezen, maar ik zie 'sportschool' meer als een verzamelnaam voor een sport. Met sport werk je aan jezelf, en je bent onder de mensen.

Voor wat betreft je constante vergelijken met anderen, er is hier niemand die je een magische tip kan geven waardoor je dat ineens niet meer gaat doen. Als je daar op zit te wachten en die tip komt niet (en hij komt daadwerkelijk niet) en je weet het zelf ook niet, dan verval je dan weer in je 'ik wil wel maar ik weet niet hoe' klaagzang, maar wederom, dat is passief.

Er is niet een advies van 'als je nou X doet, daarna Y en je zegt A, dan heeft dat per definitie als resultaat dat je je niet meer vergelijkt met anderen'. Dat advies is er gewoon niet. Je kunt het alleen gaan 'doen'. Knop om en focussen op jezelf. Daarom zei ik, ga een sport doen. Niet omdat dat een magische oplossing is, maar omdat je daar mee aan jezelf werkt, en toch onder de mensen bent.

Je zult ergens moeten beginnen met jezelf oppakken en concreet iets gaan doen. Een topic openen en dan vanavond als je in bed ligt denken van 'morgen ga ik X of Y doen' is niét werken aan jezelf. Morgen opstaan en X of Y daadwerkelijk doen, aankleden, de deur uit, en DOEN, dat is aan jezelf werken.

Er is niets wat iemand kan zeggen of doen waardoor jij ineens magisch morgen iets gaat DOEN. Dat zal echt vanuit jezelf moeten komen. Er is maar 1 die het kan doen, en dat ben jij zelf.
Amen
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 23:24:38 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178632282
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Amen
Nou ja, kijk, TS heeft dacht ik een paar meer van dit soort topics gehad, dus blijkbaar helpt het openen van een topic ook niet, want als dat zo was was dit topic er ook niet geweest.

Het is gewoon afleiden van daadwerkelijk concreet actie ondernemen. Hij kan zichzelf nu voorhouden dat hij wel 'vanalles probeert' (lees: topic openen) maar ja, als daar niks uitkomt, dan, ja, dan kan hij er ook niks aan doen want hij weet het zelf ook niet. Oftewel, hij maakt dan het uitblijven van 'de juiste tips', en daarmee dus de mensen die die tips NIET geven, impliciet verantwoordelijk voor het feit dat hij geen actie onderneemt.

Dat is te makkelijk. Dat klinkt wat hard, maar zo bedoel ik het dus helemaal niet. TS moet zichzelf een trap onder zijn hol geven en iets gaan doen, zonder daarbij de verwachting te hebben van 'oke, ik doe het nu, dus ik MOET me nu beter voelen en als dat niet zo is dan hou ik hier weer mee op'.

Dat is namelijk niet hoe het werkt. Punt 1 gaat het zo snel niet en punt 2 is dat het doel niet. Jezelf/je eigen instelling veranderen kost veel tijd, en dat vergt zelfdiscipline/doorzettingsvermogen. Het probleem bij dit soort dingen is dat er snel gedacht wordt van 'oke, ik ben nu 2x bij de sportschool geweest maar ik voel me nog niet anders dus ik hou er mee op'.

Die mensen willen eigenlijk een shortcut naar het gewenste resultaat, zonder daar de tijd en moeite in te investeren. Dat is de foute instelling, want dan ga je het nooit volhouden.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 19 april 2018 @ 23:29:52 #8
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178632392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, kijk, TS heeft dacht ik een paar meer van dit soort topics gehad, dus blijkbaar helpt het openen van een topic ook niet, want als dat zo was was dit topic er ook niet geweest.

Het is gewoon afleiden van daadwerkelijk concreet actie ondernemen. Hij kan zichzelf nu voorhouden dat hij wel 'vanalles probeert' (lees: topic openen) maar ja, als daar niks uitkomt, dan, ja, dan kan hij er ook niks aan doen want hij weet het zelf ook niet. Oftewel, hij maakt dan het uitblijven van 'de juiste tips', en daarmee dus de mensen die die tips NIET geven, impliciet verantwoordelijk voor het feit dat hij geen actie onderneemt.

Dat is te makkelijk. Dat klinkt wat hard, maar zo bedoel ik het dus helemaal niet. TS moet zichzelf een trap onder zijn hol geven en iets gaan doen, zonder daarbij de verwachting te hebben van 'oke, ik doe het nu, dus ik MOET me nu beter voelen en als dat niet zo is dan hou ik hier weer mee op'.

Dat is namelijk niet hoe het werkt. Punt 1 gaat het zo snel niet en punt 2 is dat het doel niet. Jezelf/je eigen instelling veranderen kost veel tijd, en dat vergt zelfdiscipline/doorzettingsvermogen. Het probleem bij dit soort dingen is dat er snel gedacht wordt van 'oke, ik ben nu 2x bij de sportschool geweest maar ik voel me nog niet anders dus ik hou er mee op'.

Die mensen willen eigenlijk een shortcut naar het gewenste resultaat, zonder daar de tijd en moeite in te investeren. Dat is de foute instelling, want dan ga je het nooit volhouden.
Kloptt, ik herken daar veel in van hoe ik een paar jaar geleden zelf was. Topicje openen, nog maar weer eens een boek lezen maar uiteindelijk is een stap uit de comfortzone toch te eng/moeilijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 23:31:40 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178632424
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kloptt, ik herken daar veel in van hoe ik een paar jaar geleden zelf was. Topicje openen, nog maar weer eens een boek lezen maar uiteindelijk is een stap uit de comfortzone toch te eng/moeilijk.
Oh maar ik spreek ook absoluut uit ervaring hoor. Ik herken mezelf ook wel in het verhaal wat TS zegt. Zoeken, veel goede voornemens, er over praten, gehypt worden door de reacties die je krijgt, en dan morgen....ja...morgen? morgen had ik wel weer een excuus waarom het niet kon/uitkwam/goed idee was.

En die cirkel is lastig, maar daar is uit te komen. De enige die die knop om kan zetten ben je zelf, en iets gaan doén.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178632813
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:07 schreef CoolGuy het volgende:
Je moet stoppen met willen, en beginnen met doen.

Ik weet dat dat als een enorme dooddoener klinkt, maar er zit wel een kern in. Wat je nu doet, dit topic, is ergens ook ontwijkend gedrag. Want je praat er wel over, en je krijgt aandacht, maar het is in weze niet meer dan passief achterover zitten en lezen wat er gepost wordt.

Een sociale kring komt niet aanwaaien, mensen bellen niet ineens aan je deur aan van 'hoi, we willen je in onze vriendengroep opnemen'. Dat is gewoon niet hoe het werkt, en als jij altijd zwaar op de hand bent en je bent vooral 'zielig' aan het zijn, dan hebben andere mensen daar geen zin in, dat is op zich best logisch.

Als ik op een mooie dag zoals vandaag op een terras kan zitten met wat vrienden, dan doe ik dat liever zonder iemand erbij die continue alleen maar loopt te 'mekkeren'.

Dus; ga wat doen. Niet naar je werk gaan, want dat is iets wat 'moet'. De term sportschool komt vaak voorbij in dit soort adviezen, maar ik zie 'sportschool' meer als een verzamelnaam voor een sport. Met sport werk je aan jezelf, en je bent onder de mensen.

Voor wat betreft je constante vergelijken met anderen, er is hier niemand die je een magische tip kan geven waardoor je dat ineens niet meer gaat doen. Als je daar op zit te wachten en die tip komt niet (en hij komt daadwerkelijk niet) en je weet het zelf ook niet, dan verval je dan weer in je 'ik wil wel maar ik weet niet hoe' klaagzang, maar wederom, dat is passief.

Er is niet een advies van 'als je nou X doet, daarna Y en je zegt A, dan heeft dat per definitie als resultaat dat je je niet meer vergelijkt met anderen'. Dat advies is er gewoon niet. Je kunt het alleen gaan 'doen'. Knop om en focussen op jezelf. Daarom zei ik, ga een sport doen. Niet omdat dat een magische oplossing is, maar omdat je daar mee aan jezelf werkt, en toch onder de mensen bent.

Je zult ergens moeten beginnen met jezelf oppakken en concreet iets gaan doen. Een topic openen en dan vanavond als je in bed ligt denken van 'morgen ga ik X of Y doen' is niét werken aan jezelf. Morgen opstaan en X of Y daadwerkelijk doen, aankleden, de deur uit, en DOEN, dat is aan jezelf werken.

Er is niets wat iemand kan zeggen of doen waardoor jij ineens magisch morgen iets gaat DOEN. Dat zal echt vanuit jezelf moeten komen. Er is maar 1 die het kan doen, en dat ben jij zelf.
Hier kan ik wat mee man thnx , wat betreft sportschool daar ben ik al mee begonnen. Ik ga 5x per week trainen maar ik heb helaas nog geen gewenste resultaten behaald , anyway ik blijf er mee doorgaan.

Bedankt voor jullie adviezen tot nu toe.
pi_178632861
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, kijk, TS heeft dacht ik een paar meer van dit soort topics gehad, dus blijkbaar helpt het openen van een topic ook niet, want als dat zo was was dit topic er ook niet geweest.

Het is gewoon afleiden van daadwerkelijk concreet actie ondernemen. Hij kan zichzelf nu voorhouden dat hij wel 'vanalles probeert' (lees: topic openen) maar ja, als daar niks uitkomt, dan, ja, dan kan hij er ook niks aan doen want hij weet het zelf ook niet. Oftewel, hij maakt dan het uitblijven van 'de juiste tips', en daarmee dus de mensen die die tips NIET geven, impliciet verantwoordelijk voor het feit dat hij geen actie onderneemt.

Dat is te makkelijk. Dat klinkt wat hard, maar zo bedoel ik het dus helemaal niet. TS moet zichzelf een trap onder zijn hol geven en iets gaan doen, zonder daarbij de verwachting te hebben van 'oke, ik doe het nu, dus ik MOET me nu beter voelen en als dat niet zo is dan hou ik hier weer mee op'.

Dat is namelijk niet hoe het werkt. Punt 1 gaat het zo snel niet en punt 2 is dat het doel niet. Jezelf/je eigen instelling veranderen kost veel tijd, en dat vergt zelfdiscipline/doorzettingsvermogen. Het probleem bij dit soort dingen is dat er snel gedacht wordt van 'oke, ik ben nu 2x bij de sportschool geweest maar ik voel me nog niet anders dus ik hou er mee op'.

Die mensen willen eigenlijk een shortcut naar het gewenste resultaat, zonder daar de tijd en moeite in te investeren. Dat is de foute instelling, want dan ga je het nooit volhouden.
Nee man ik investeer nu tijd en moeite erin , het enige wat ik gewoon zwaar kut vind is dat ik maar blijf denken dat het nutteloos is niks gaat uithalen etc.

Mijn topic van vorig jaar herriner ik me nog wel ja, maar ik wil er nu gewoon echt aan werken en gewoon happy worden kosten wat het kost. Vandaar dat ik een topic hier open om advies te vragen wat ik eventueel nog zou kunnen ondernemen om dit doel uiteindelijk te bereiken.
pi_178632901
Ik ben het wel eens met de reacties je moet het sociale contact gewoon langzaam opbouwen. Heb zelf helaas ook een sociale angst en het is moeilijk, maar vermijden verergert het ook. Het is raar want ik ben zelf geobsedeerd met de lichamelijke kant van psychologische problemen en ook soortgelijke oplossingen, maar MAGNESIUM kan misschien helpen voor de lichamelijke spanning bij onzekerheid
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178632910
Alle professionele Fok!-hulpverleners zijn ook weer gearriveerd zie ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:07 schreef CoolGuy het volgende:
Je moet stoppen met willen, en beginnen met doen. \
:') Ja. Doe het, doe het nu!
pi_178634063
Vraag via je huisarts een doorverwijzing naar een psycholoog.

Ik heb vorig jaar ook somberheidsklachten gehad. Liep vast omdat dingen niet lukte in het leven. Alles was kut en slecht.
Bleek na 2 gesprekken dat ik een ADHD'er ben. Goede gesprekken gevoerd, medicijnen en een cursus. Voel me een jaar later echt goed. Zelfverzekerder, zit lekker in mijn vel en kan veel meer aan.

Somberheid en depressie zijn klote, je krijgt het idee in een viceuze cirkel te zitten.
Mijn ervaring is dat je er uit kan klimmen. Ook al zie je het nu niet zitten: Geef jezelf de tijd en steek die verbetering in jezelf. Je bent het meer waard dan je nu denkt!
pi_178635937
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 02:52 schreef Monopoly het volgende:
Vraag via je huisarts een doorverwijzing naar een psycholoog.

Ik heb vorig jaar ook somberheidsklachten gehad. Liep vast omdat dingen niet lukte in het leven. Alles was kut en slecht.
Bleek na 2 gesprekken dat ik een ADHD'er ben. Goede gesprekken gevoerd, medicijnen en een cursus. Voel me een jaar later echt goed. Zelfverzekerder, zit lekker in mijn vel en kan veel meer aan.

Somberheid en depressie zijn klote, je krijgt het idee in een viceuze cirkel te zitten.
Mijn ervaring is dat je er uit kan klimmen. Ook al zie je het nu niet zitten: Geef jezelf de tijd en steek die verbetering in jezelf. Je bent het meer waard dan je nu denkt!
Het bleek na 2 gesprekken dat je een ADHD'er was? Vreemd, maar goed als de cocaine werkt zal er inderdaad misschien zo'n hersenafwijking zijn, maar je "bent" niks totdat het lichamelijk is aangetoond vind ik. Drugsverslaafden hebben immers ook baat bij hun gebruik maar er bestaat geen stoornis van hun "tekort".
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178637104
Je loopt hier al jaren mee, en je hebt nooit gedacht "he, misschien moet ik hulp zoeken!" Of dat komt omdat je je schaamt of iets, geen idee. Maar het is GEEN SCHANDE om aan te geven dat je hulp nodig hebt. Maakt niet uit waar je zit, in werk, op school, ze zeggen altijd dat als het niet gaat of je weet het niet, zoek hulp!

Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt, maar dan omdat ik ziek was dat men me liet vallen. Is het moeilijk? Ja. Is het vervelend? Ja.
Maar je groeit ervan. Eerst op jezelf focussen. Zoek een psycholoog om met je negativiteit te praten. Wanneer je daar weer wat beter in staat, probeer je vrienden weer op te zoeken. Of maak nieuwe. Je zit waarschijnlijk nog op school, en anders in de sportschool misschien een paar groepsactiviteiten joinen, vind je vanzelf nieuwe mensen met zelfde interesses! Het is niet makkelijk, maar je kan er zeker doorheen komen. :)
Juist.
  vrijdag 20 april 2018 @ 10:08:04 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178637303
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:05 schreef Anthonie1 het volgende:
Alle professionele Fok!-hulpverleners zijn ook weer gearriveerd zie ik.

[..]

:') Ja. Doe het, doe het nu!
Wat klopt er niet aan, jongen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_178639107
In ieder geval goed van je dat je op een sociale werkplaats bent begonnen. En dat je er wat aan wilt doen. Mijn tips: praten met een psycholoog en een vorm van cognitieve therapie; ga op een sport waar voor jou inspanning en ontspanning/plezier in balans zijn; ga gezond eten in combinatie met een kleine aanvulling supplementen van voedingsstoffen die moeilijk op peil zijn te houden (vit D en omega 3 bijvoorbeeld); ga op zoek naar een hobby of passie en eventueel een club die hier op aansluit.
pi_178639886
Even langs de huisarts lijkt me een goed plan
pi_178640873
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:00 schreef oranjevogel1 het volgende:
zoek professionele hulp.
pi_178641493
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:05 schreef Anthonie1 het volgende:
Alle professionele Fok!-hulpverleners zijn ook weer gearriveerd zie ik.

[..]

:') Ja. Doe het, doe het nu!
Tja, kun je lekker cynisch over doen maar zo werkt het uiteindelijk wel. Iemand met social anxiety moet ook gewoon keihard werken om daar een beetje overheen te kunnen komen. Sommige mensen doen daar 5 jaar over door iedere week uit hun comfortzone te stappen. Het is niet makkelijk, dat zegt niemand, maar er is geen quick fix. Of denk je dat met wat gesprekken of zwelgen in zelfmedelijden dingen uit zichzelf oplossen en weggaan?
pi_178642762
Vergelijk jezelf met mensen die het slechter hebben in het vervolg.
pi_178642805
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:58 schreef LurkJeRot het volgende:
Vergelijk jezelf met mensen die het slechter hebben in het vervolg.
Zo voel ik me elke keer weer beter. :@
Redacted
pi_178643028
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 17:01 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Zo voel ik me elke keer weer beter. :@
Is ook gewoon een goede tip van mij :P
pi_178668526
Dankjewel voor jullie reacties tot nu toe , en inderdaad afwachten heeft geen zin. Inderdaad ik had hier eerder mee moeten beginnen en aangeven dat ik hulp nodig had (aan mijn directe omgeving).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')