abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 april 2018 @ 22:22:31 #1
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178630843
Een paar dagen terug stond op een vraag en aanbod Facebook pagina een oproep van een jongen om een debateerclub exclusief voor mannen op te richten. Doel van de debateerclub was om manieren te bespreken om de mannelijke seksualiteit te kunnen uiten. Daaronder viel op een respectvolle manier dames op straat aanspreken. Zoals je je kunt voorstellen liet een reactie van boze vrouwen niet lang op zich wachten en werd de jongen in kwestie voor potentieel aanrander uitgemaakt.

Iemand aanspreken op straat viel onder de noemer lastig vallen bij deze dames vanwege eerdere ervaringen uit het verleden. Nu vraag ik me af, is het werkelijk zo raar als een man met je op straat een gesprek begint en vervolgens om je nummer vraagt ? Ik heb het dan niet over hé lekker ding, neuken !, maar een spontaan koetjes en kalfjes gesprek wat tot nummer- uitwisseling leidt. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als een man na een leuk spontaan gesprek op straat naar mijn nummer vraagt. Het staat je uiteindelijk vrij om daar op in te gaan of niet en ik denk dat de doorsnee man het ook gewoon accepteert als het een nee is. Echter merkte ik in de thread op dat veel vrouwen daar niet zo vanuit gingen vanwege eerdere ervaringen en niet wilde worden lastig gevallen op straat.

Ik zet het er maar bij, ik hoop dat dit topic niet weer tot het alom bekende maar mannen hebben het moeilijker in het leven dan vrouwen geklaag verzandt. Mijn vraag gaat erom of je dit sociaal geaccepteerd gedrag vind ja of nee. De reden dat ik het hier open is omdat de klagende vrouwen in de thread allemaal een link met het feminisme hadden en het beeld daardoor wellicht gekleurd kan zijn. Vandaar deze vraag.
pi_178630973
Eens met je!
Mag ik je nummer via PB?
  donderdag 19 april 2018 @ 22:28:26 #3
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178631031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:26 schreef happylife070 het volgende:
Eens met je!
Mag ik je nummer via PB?
Kon ook weer niet uitblijven. :')
pi_178631065
quote:
9s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:28 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Kon ook weer niet uitblijven. :')
Wilde gewoon de eerste zijn :P
pi_178631111
Zielige mannetjes die vrouwen op straat lastig vallen... :'(
pi_178631168
Iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij doet. Als iemand er niet gediend van is dat hij/zij aangesproken wordt, dan kan hij/zij dat gewoon zeggen. Zo moeilijk is het niet.
Waarom maken mensen het zichzelf toch altijd zo moeilijk :|W
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 19 april 2018 @ 22:36:05 #7
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178631238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:30 schreef loni55 het volgende:
Zielige mannetjes die vrouwen op straat lastig vallen... :'(
Ik vind een spontaan gesprek op straat niet echt een teken van zieligheid. Je moet redelijk sterk in je schoenen staan, want afwijzing is directer dan bijvoorbeeld op Tinder. Daar wordt je hooguit weggeswiped.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:33 schreef spijkerbroek het volgende:
Iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij doet. Als iemand er niet gediend van is dat hij/zij aangesproken wordt, dan kan hij/zij dat gewoon zeggen. Zo moeilijk is het niet.
Waarom maken mensen het zichzelf toch altijd zo moeilijk :|W
Volgens de dames in de thread moest de man in kwestie dat van het gezicht kunnen aflezen. Natuurlijk zie je wel of iemand in is voor een praatje, maar het wordt lastiger om in te schatten om de dame in kwestie verder contact met je wil. Dat moest dan blijkbaar ook van het gezicht worden afgelezen.
pi_178631332
Ik kan me ook niet herinneren ooit een meid op straat om haar nummer gevraagd te hebben.
Wel 2 x een meid na een spontaan gesprek op straat mee naar huis genomen en na een leuke middag thuis haar nummer gevraagd.
Is dat anders?
  donderdag 19 april 2018 @ 22:40:22 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178631335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:30 schreef loni55 het volgende:
Zielige mannetjes die vrouwen op straat lastig vallen... :'(
Zolang ze het in een gebouw doen is het wel goed? :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178631348
"Geen interesse"
En als degene dan doorgaat: "ik zei net al dat ik geen interesse heb, en jouw gedrag bevestigt dat"
En dan die persoon gewoon negeren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178631416
Ik zou daar ook niet van gediend zijn.
  donderdag 19 april 2018 @ 22:46:29 #12
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178631470
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:40 schreef happylife070 het volgende:
Ik kan me ook niet herinneren ooit een meid op straat om haar nummer gevraagd te hebben.
Wel 2 x een meid na een spontaan gesprek op straat mee naar huis genomen en na een leuke middag thuis haar nummer gevraagd.
Is dat anders?
Dat is in principe vergelijkbaar. Het gaat erom dat zo'n gesprek wordt bewogen naar een vervolg. Dat vonden deze dames lastig vallen.
pi_178631498
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:46 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Dat is in principe vergelijkbaar. Het gaat erom dat zo'n gesprek wordt bewogen naar een vervolg. Dat vonden deze dames lastig vallen.
Waren de dames in kwestie feministen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178631518
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:46 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Dat is in principe vergelijkbaar. Het gaat erom dat zo'n gesprek wordt bewogen naar een vervolg. Dat vonden deze dames lastig vallen.
Als iedereen er zo over dacht was de mens al lang uitgestorven
pi_178631545
Die vrouwen moeten eens leren Nee te zeggen i.p.v. hun wil aan iedereen op te leggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 19 april 2018 @ 22:50:14 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178631567
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:44 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik zou daar ook niet van gediend zijn.
Wat maakt het uit waar het gesprek plaats vindt dat leidt tot de vraag om je telnr.?

TS heeft het over in gesprek komen met die vraag om je tel.nr. als resultaat. Niet over mannen die je toesissen: "hey, mag ik je telnr lekker ding?" ;)

PS Ja, ik weet hoe oud je bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 19-04-2018 23:05:47 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 april 2018 @ 22:51:26 #17
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178631595
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:44 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik zou daar ook niet van gediend zijn.
Hoe reageer jij daar op ? Zeg je meteen dat je geen behoefte hebt aan een gesprek zodra iemand een praatje probeert aan te knopen ?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:47 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Waren de dames in kwestie feministen?
Staat in de op.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:48 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Als iedereen er zo over dacht was de mens al lang uitgestorven
Dat lijkt mij dus ook. Ik vind het dan ook onder sociaal zijn vallen. Wel jammer dat de hele metoo discussie die kant op lijkt te gaan waar zelfs basisinteracties tussen mensen al met sceptische ogen wordt bekeken.
  donderdag 19 april 2018 @ 22:55:13 #18
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_178631681
Vrouwen ervaren het aanspreken op straat alleen als lastigvallen als de persoon die haar aanspreekt niet aantrekkelijk is of sociaal zwak is.

Hoeveel vrouwen zouden echt gaan klagen als Brad Pitt naar ze toe komt op straat? ;)

Even algemeen gesproken natuurlijk.
pi_178631699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:51 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Hoe reageer jij daar op ? Zeg je meteen dat je geen behoefte hebt aan een gesprek zodra iemand een praatje probeert aan te knopen ?

[..]

Staat in de op.

[..]

Dat lijkt mij dus ook. Ik vind het dan ook onder sociaal zijn vallen. Wel jammer dat de hele metoo discussie die kant op lijkt te gaan waar zelfs basisinteracties tussen mensen al met sceptische ogen wordt bekeken.
Is ook denk ik wel een typisch Nederlands ding, het valt mij altijd op dat vrouwen in het buitnland veel spontaner zijn, makkelijker een praatje beginnen en niet gelijk van alles er achter zoeken.
pi_178631745
Doet mij denken aan de periode dat ik naar mijn werk met de bus ging. Stapte in en uit met een meisje die dezelfde kant op liep ook nog :D

Vervolgens bij het stoplicht begon zij het geaprek, meerdere malen en uiteindelijk vroeg ze of ik haar een paar screens van 9292 kon sturen omdat ze niet wist hoe ze ergens heen moest reizen. Toen ik dus haar nummer had en vervolgens haar toevoegde op FB was ik de boeman en wide ze alleen maar hulp voor die rit ofzo :’)

Dus het kan ook averechts werken
pi_178631783
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:58 schreef Vlaggenroof het volgende:
Doet mij denken aan de periode dat ik naar mijn werk met de bus ging. Stapte in en uit met een meisje die dezelfde kant op liep ook nog :D

Vervolgens bij het stoplicht begon zij het geaprek, meerdere malen en uiteindelijk vroeg ze of ik haar een paar screens van 9292 kon sturen omdat ze niet wist hoe ze ergens heen moest reizen. Toen ik dus haar nummer had en vervolgens haar toevoegde op FB was ik de boeman en wide ze alleen maar hulp voor die rit ofzo :’)

Dus het kan ook averechts werken
Verkrachter gespot!!
Politie ingelicht.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178631884
Ja, ik vind het sociaal acceptabel. Ik zie ook niet in waarom het niet sociaal acceptabel zou zijn. Als je niet zomaar nummers wil uitwisselen, dan zeg je nee. Even goede vrienden.
  donderdag 19 april 2018 @ 23:19:18 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178632162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:04 schreef MAJESTICS het volgende:
Ja, ik vind het sociaal acceptabel. Ik zie ook niet in waarom het niet sociaal acceptabel zou zijn. Als je niet zomaar nummers wil uitwisselen, dan zeg je nee. Even goede vrienden.
Niet weten dat het sociaal niet acceptabel is om dingen aan anderen te vragen. :') :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_178632222
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Niet weten dat het sociaal niet acceptabel is om dingen aan anderen te vragen. :') :')
Dit.
Ik vind de vraag van TS in de OP al balancerend op het randje van keiharde verkrachting.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 19 april 2018 @ 23:37:24 #25
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178632520
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:55 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Is ook denk ik wel een typisch Nederlands ding, het valt mij altijd op dat vrouwen in het buitnland veel spontaner zijn, makkelijker een praatje beginnen en niet gelijk van alles er achter zoeken.
Hier is het ook wel redelijk individualistisch moet ik zeggen als ik dat vergelijk met mediterraanse landen in Europa. Daar is het normaler om spontaan een praatje met iemand op straat te beginnen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:55 schreef LordHorusNL het volgende:
Vrouwen ervaren het aanspreken op straat alleen als lastigvallen als de persoon die haar aanspreekt niet aantrekkelijk is of sociaal zwak is.

Hoeveel vrouwen zouden echt gaan klagen als Brad Pitt naar ze toe komt op straat? ;)

Even algemeen gesproken natuurlijk.
Meestal pakken sociaal zwakke mannen het ook redelijk onhandig aan waardoor het eerder als ongewenst wordt gezien. En bij lelijke mannen zal niet zozeer een praatje worden afgekapt, maar een vervolg daar naartoe wel.
  donderdag 19 april 2018 @ 23:49:52 #26
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178632730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:30 schreef loni55 het volgende:
Zielige mannetjes die vrouwen op straat lastig vallen... :'(
Zielige mannetjes die een vrouw niet durven aanspreken...
  donderdag 19 april 2018 @ 23:54:36 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178632786
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:37 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Hier is het ook wel redelijk individualistisch moet ik zeggen als ik dat vergelijk met mediterraanse landen in Europa. Daar is het normaler om spontaan een praatje met iemand op straat te beginnen.

[..]

Meestal pakken sociaal zwakke mannen het ook redelijk onhandig aan waardoor het eerder als ongewenst wordt gezien. En bij lelijke mannen zal niet zozeer een praatje worden afgekapt, maar een vervolg daar naartoe wel.
Totaal off topic, maar waarom in mediterraan ineens (ok, al zeker 10 jaar) mediterraanS geworden? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178632790
Het grootste probleem dat ik voorzie met 'willekeurige' vrouwen aanspreken is dat je niet weet wat voor iemand het is. Voor hetzelfde geldt is ze dom of raar. Ik wil een vrouw eigenlijk altijd eerst goed kennen voordat ik er iets mee wil... :')
  vrijdag 20 april 2018 @ 00:11:34 #29
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178632960
Voor hetzelfde geld is ze op weg naar d'r minnaar.

Het punt is dat zo'n gesprek doorgaans nergens over gaat. Hoop mensen (vrouwen) die uit beleefdheid maar wat oppervlakkigs antwoorden. Je vraagt ze dus hun nummer aan een complete vreemdeling te geven. Meeste mensen (ook vrouwen) passen daar wel mee op. Waarom geef je haar jouw nummer niet, bijvoorbeeld?

Kijk, als ze je leuk vinden boeit dat allemaal niks en had "neuken?" volstaan.
Vinden ze je niks dan gaat dat in zo'n gesprek niet veranderen.
Probeer het een paar keer, serieus gesprek, serieuze interesse, wederzijds. Als dat teveel moeite is, is het duidelijk dat je zo'n vrouw alleen maar als een makkelijke wip ziet en de meesten worden daar niet loops van zeg maar.
  vrijdag 20 april 2018 @ 01:04:19 #30
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178633425
Wat een gezeik. :') Als je niet aangesproken wilt worden, blijf je maar thuis. Andersom moeten mannen ook gewoon normaal het meisje aanspreken, en bij een 'nee' dat accepteren, het meisje een fijne dag wensen en doorlopen.
  vrijdag 20 april 2018 @ 01:17:24 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178633555
"Gewoon normaal" is er bij die PUA's zelden bij en dat is het probleem.
  vrijdag 20 april 2018 @ 01:20:53 #32
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178633583
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 01:17 schreef Lunatiek het volgende:
"Gewoon normaal" is er bij die PUA's zelden bij en dat is het probleem.
In de OP wordt toch beschreven dat het om expliciet een respectvolle manier gaat?
pi_178633987
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit waar het gesprek plaats vindt dat leidt tot de vraag om je telnr.?

TS heeft het over in gesprek komen met die vraag om je tel.nr. als resultaat. Niet over mannen die je toesissen: "hey, mag ik je telnr lekker ding?" ;)

PS Ja, ik weet hoe oud je bent.
Locatie maakt niks uit. Geslacht ook niet eigenlijk. Als iemand 'spontaan' met mij een gesprek aanknoopt, klep ik vrolijk mee. Tot die persoon mijn persoonlijke gegevens wil weten. Ja, tuurlijk ga ik die niet geven.
Als ze zo graag contact met me willen hebben, dan geven ze hun eigen nummer maar.
'Don't call us, we'll call you.' Dat dus.
pi_178634014
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 april 2018 01:20 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

In de OP wordt toch beschreven dat het om expliciet een respectvolle manier gaat?
Heb de OP nog eens gelezen voor de zekerheid. Neem van mij aan dat mensen die anderen aanspreken op straat altijd opdringerig overkomen hoeveel respect ze ook aan de dag leggen.
We zijn allemaal wel eens staande gehouden door iemand die bepaalde zaken van ons wil weten.
Welke krant we lezen, welke auto we rijden enz. Heel irritant vind ik dat. Bovendien zijn we vandaag de dag steeds meer vogelvrij op straat krijg ik de indruk.
Dus nogmaals nee, een vreemde die mij aanspreekt met de intentie mijn telnr. te ontfutselen krijgt nul op het rekest.
  vrijdag 20 april 2018 @ 02:46:07 #35
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178634043
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 02:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Heb de OP nog eens gelezen voor de zekerheid. Neem van mij aan dat mensen die anderen aanspreken op straat altijd opdringerig overkomen hoeveel respect ze ook aan de dag leggen.
We zijn allemaal wel eens staande gehouden door iemand die bepaalde zaken van ons wil weten.
Welke krant we lezen, welke auto we rijden enz. Heel irritant vind ik dat. Bovendien zijn we vandaag de dag steeds meer vogelvrij op straat krijg ik de indruk.
Dus nogmaals nee, een vreemde die mij aanspreekt met de intentie mijn telnr. te ontfutselen krijgt nul op het rekest.

Spreek lekker voor jezelf. :{ Jouw ervaringen boeien me niets, want ik zeg alleen hoe ík erin sta. Als ik met iemand in gesprek ga in het openbaar, is dat omdat de situatie gepast was. Ik ga nooit het huis uit met de intentie van: vandaag eens wat meisjes aanspreken. :') Een lange rij bij de kassa, vragen wat voor kleur iets is (ben kleurenblind), vragen naar de weg, vertraging op het perron etc. Zo nu en dan vloeit er een leuk gesprek uit. En áls het klikt, waardoor het logisch is dat een vervolg heel leuk is, dán pas vraag ik om een nummer. Heb doorgaans wel wat beters te doen als ik in de weer ben in de stad.
pi_178634045
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 02:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Heb de OP nog eens gelezen voor de zekerheid. Neem van mij aan dat mensen die anderen aanspreken op straat altijd opdringerig overkomen hoeveel respect ze ook aan de dag leggen.
We zijn allemaal wel eens staande gehouden door iemand die bepaalde zaken van ons wil weten.
Welke krant we lezen, welke auto we rijden enz. Heel irritant vind ik dat. Bovendien zijn we vandaag de dag steeds meer vogelvrij op straat krijg ik de indruk.
Dus nogmaals nee, een vreemde die mij aanspreekt met de intentie mijn telnr. te ontfutselen krijgt nul op het rekest.

Op straat heb je ook je anonimiteit. Je ziet vaak ook dat keurige huisvaders onderweg met de fiets zo'n verkeersregelaar voor rotte vis uitmaken. Het psychologische aspect is dat je in de kroeg, supermarkt, tankstation niet anoniem bent. Je bent dan een klant omdat je iets gaat kopen.

Heel interessant is dat, want dan sta je automatisch iets meer open voor gesprekken/aanbiedingen.
In het cafe is het meer open voor ontmoetingen. Je raakt sneller aan de praat dan op straat.

Persoonlijk zou ik het niet weten. Ik ben nog nooit aangesproken door een vrouw op straat wat leidde tot nummer uitwisseling (met uitzondering van een nachtelijk bezoek aan de snackbar naast de camping in Kroatie na een nacht stappen).
pi_178634057
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 april 2018 02:46 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Spreek lekker voor jezelf. :{ Jouw ervaringen boeien me niets, want ik zeg alleen hoe ík erin sta. Als ik met iemand in gesprek ga in het openbaar, is dat omdat de situatie gepast was. Ik ga nooit het huis uit met de intentie van: vandaag eens wat meisjes aanspreken. :') Een lange rij bij de kassa, vragen wat voor kleur iets is (ben kleurenblind), vragen naar de weg, vertraging op het perron etc. Zo nu en dan vloeit er een leuk gesprek uit. En áls het klikt, waardoor het logisch is dat een vervolg heel leuk is, dán pas vraag ik om een nummer. Heb doorgaans wel wat beters te doen als ik in de weer ben in de stad.
Ik praat voor mezelf. En ik zeg dus ook hoe ik hier over denk.
In geval van een klik, zoals jij hier boven beschrijft, nou jongen, dan geef je toch lekker jouw nummer.
  vrijdag 20 april 2018 @ 03:01:07 #38
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178634116
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 02:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik praat voor mezelf. En ik zeg dus ook hoe ik hier over denk.
In geval van een klik, zoals jij hier boven beschrijft, nou jongen, dan geef je toch lekker jouw nummer.
Of ik vraag het en we wisselen beiden onze nummers uit. Kan toch ook? Maar blijkbaar wil je per se dat de vrouw thuis nog altijd het contact lafjes kan afkappen door haar nummer in eerste instantie niet te geven en vervolgens niet te bellen. :') Als je al bij voorbaat geen contact wilt, zeg het dan gewoon. Ga niet aan mensen vertellen dat zij hun nummer moeten geven, zodat je thuis op je hoge zetel nog eens kan bedenken of ze je tijd waard zijn. Don't put the pussy on a pedestal.
pi_178634266
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 03:01 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Of ik vraag het en we wisselen beiden onze nummers uit. Kan toch ook? Maar blijkbaar wil je per se dat de vrouw thuis nog altijd het contact lafjes kan afkappen door haar nummer in eerste instantie niet te geven en vervolgens niet te bellen. :') Als je al bij voorbaat geen contact wilt, zeg het dan gewoon. Ga niet aan mensen vertellen dat zij hun nummer moeten geven, zodat je thuis op je hoge zetel nog eens kan bedenken of ze je tijd waard zijn. Don't put the pussy on a pedestal.
Wat schrijf ik dan? We hebben een leuk gesprekje, maar als jij mijn tel.nr. wilt hebben, dan krijg je dat niet.
  vrijdag 20 april 2018 @ 03:47:43 #40
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178634319
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 03:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wat schrijf ik dan? We hebben een leuk gesprekje, maar als jij mijn tel.nr. wilt hebben, dan krijg je dat niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 02:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

'Don't call us, we'll call you.' Dat dus.
Precies wat ik zeg dus. Je zou een stuk sympathieker zijn als je je niet zo bevoorrecht gedraagt. "Boehoe, ik geef je mijn nummer niet, geef jij de jouwe maar, dan ga ik thuis in alle veiligheid eens heel goed nadenken of jij een telefoontje van me waard bent." :')
pi_178634328
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 03:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

[..]

Precies wat ik zeg dus. Je zou een stuk sympathieker zijn als je je niet zo bevoorrecht gedraagt. "Boehoe, ik geef je mijn nummer niet, geef jij de jouwe maar, dan ga ik thuis in alle veiligheid eens heel goed nadenken of jij een telefoontje van me waard bent." :')
Waarom moet ik sympathiek overkomen? En niks boehoe, ik ben gewoon op mijn hoede.
Zouden meer mensen moeten doen.
Overigens, jouw gebruik van het woord 'bevoorrecht' slaat in dit verband behoorlijk de plank mis.
Ga eerst eens je school afmaken, voordat je mensen gaat lastig vallen met jouw 'aanbiedingen'.
  vrijdag 20 april 2018 @ 03:56:33 #42
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178634339
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 03:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom moet ik sympathiek overkomen? En niks boehoe, ik ben gewoon op mijn hoede.
Zouden meer mensen moeten doen.
Overigens, jouw gebruik van het woord 'bevoorrecht' slaat in dit verband behoorlijk de plank mis.
Ga eerst eens je school afmaken, voordat je mensen gaat lastig vallen met jouw 'aanbiedingen'.
Ben universitair afgestudeerd, jij bent blijkbaar al dement aan het worden. Maar goeie comeback, ook totaal niet op mijn punt ingegaan of je lijdt dus echt aan cognitieve degeneratie en snapt het niet. Neem een jenevertje en ga slapen.
pi_178634340
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 03:56 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ben universitair afgestudeerd, jij bent blijkbaar al dement aan het worden. Maar goeie comeback, ook totaal niet op mijn punt ingegaan of je lijdt dus echt aan cognitieve degeneratie en snapt het niet. Neem een jenevertje en ga slapen.
Wat is je punt dan?
  vrijdag 20 april 2018 @ 04:07:01 #44
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178634353
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 03:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wat is je punt dan?
Valt het niet te deduceren voor je? Dat het nogal verwaand is om niet op een gelijkwaardige manier van beide kanten nummers uit te wisselen, maar dat je per se wilt dat de ander die van hem geeft zonder die van jou te geven. Lekker asymmetrisch begin van een contact dan als één partij alle controle heeft om het contact na het gesprek uit te bouwen. Komt derhalve heel bevoorrecht over ("Ik bepaal wel of hij met mij verder mag praten!"). Nee, gelijkwaardige uitwisseling of je zegt gewoon direct na het gesprek dat je verder geen contact wilt.
pi_178634360
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 04:07 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Valt het niet te deduceren voor je? Dat het nogal verwaand is om niet op een gelijkwaardige manier van beide kanten nummers uit te wisselen, maar dat je per se wilt dat de ander die van hem geeft zonder die van jou te geven. Lekker asymmetrisch begin van een contact dan als één partij alle controle heeft om het contact na het gesprek uit te bouwen. Komt derhalve heel bevoorrecht over ("Ik bepaal wel of hij met mij verder mag praten!"). Nee, gelijkwaardige uitwisseling of je zegt gewoon direct na het gesprek dat je verder geen contact wilt.
Hallo, wie is hier op zoek naar contact? Niet ik. Maar De Ander. Dus dikke doei.
Ga jij vandaag de straat eens op en spreek een willekeurige man aan en begin een leuk gesprek met hem.
En vraag dan zijn nummer. Moet jij eens opletten...

:')
  vrijdag 20 april 2018 @ 04:11:02 #46
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178634364
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 04:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hallo, wie is hier op zoek naar contact? Niet ik. Maar De Ander. Dus dikke doei.
Ga jij vandaag de straat eens op en spreek een willekeurige man aan en begin een leuk gesprek met hem.
En vraag dan zijn nummer. Moet jij eens opletten...

:')
Anders lees je mijn posts eens beter en probeer je het nog eens.
pi_178634368
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 04:11 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Anders lees je mijn posts eens beter en probeer je het nog eens.
Ja daag, ik ben gekke Henkie niet.
  vrijdag 20 april 2018 @ 04:19:39 #48
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178634372
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 04:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja daag, ik ben gekke Henkie niet.
:')
  vrijdag 20 april 2018 @ 06:24:17 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178635534
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 april 2018 01:20 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

In de OP wordt toch beschreven dat het om expliciet een respectvolle manier gaat?
Er is niks respectvols aan om een willekeurige vrouw op straat aan te spreken met een smoes als je doel is in haar broekje te komen. Je bent dat mens gewoon aan het belazeren als je niet helder bent over je doel.
pi_178635616
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 06:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is niks respectvols aan om een willekeurige vrouw op straat aan te spreken met een smoes als je doel is in haar broekje te komen. Je bent dat mens gewoon aan het belazeren als je niet helder bent over je doel.
Dat is juist wel respectvol!
Als je eerlijk zou zeggen: "Hoi, Ik zou graag in je broekje willen komen" dat zou pas onrespectvol zijn.
Als jouw doel is om in haar broekje te komen dan weet die vrouw dat echt wel, maak je daar geen zorgen over,
Sterker nog, voordat ze jou antwoord geeft heeft zij bewust of onbewust al besloten of zij jou al dan niet in haar broekje wil hebben.
Alleen vinden de meeste van ons het leuker en respectvoller om eerst een beetje om elkaar heen te draaien.
pi_178635663
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:49 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Zielige mannetjes die een vrouw niet durven aanspreken...
Het heeft niets met durven te maken.
pi_178635667
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zolang ze het in een gebouw doen is het wel goed? :P
Yep. #Metoo is dan minder zichtbaar.
pi_178635673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:36 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik vind een spontaan gesprek op straat niet echt een teken van zieligheid. Je moet redelijk sterk in je schoenen staan, want afwijzing is directer dan bijvoorbeeld op Tinder. Daar wordt je hooguit weggeswiped.

[..]

Volgens de dames in de thread moest de man in kwestie dat van het gezicht kunnen aflezen. Natuurlijk zie je wel of iemand in is voor een praatje, maar het wordt lastiger om in te schatten om de dame in kwestie verder contact met je wil. Dat moest dan blijkbaar ook van het gezicht worden afgelezen.
Nou ik wel. Dat je open staat voor interactie dat kan maar letterlijk op straat mensen "versieren" komt op mij over als een beetje zielig maar goed. Succes ermee.
  vrijdag 20 april 2018 @ 07:37:17 #54
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_178635732
Ik denk dat het verschil er in zit wat je onder “op straat” bedoelt. In dat topic worden voorbeelden gegeven van bij de bushalte of als je ergens wat te eten haalt. Als dan een gesprek gewoon spontaan ontstaat nadat een van beiden een vraag stelde of wat opmerkte prima en als beiden nummers willen uitwisselen ook goed.

Het zomaar op straat iemand aanspreken die ergens naar onderweg is, zonder spontane aanleiding dat is een ander verhaal. Dat vind ik zelf ook niet prettig. Ik wil je best helpen om de weg te vinden, en als er dan een gesprek uit ontstaat ook goed en wie weet had ik je vroeger zelfs mijn nummer gegeven maar als je naar me toe komt met “Heee waar ben jij naar op weg vandaag” ofzo (wat in veel van die “leer vrouwen kennen” websites wordt verteld) dan vind ik dat niet per se respectvol.

Alsnog zou ik overigens gewoon netjes aangeven geen behoefte te hebben en vind ik het wel erg ver gaan om hier een probleem van te maken maar leuk zou ik het niet vinden.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  vrijdag 20 april 2018 @ 08:56:14 #55
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178636287
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 07:23 schreef loni55 het volgende:
maar letterlijk op straat mensen "versieren" komt op mij over als een beetje zielig maar goed.
Oei! Daar loopt een schitterende vrouw! Wat is ze aantrekkelijk, leuk, echt mijn type...
Maar nee! Ik spreek haar niet aan. Want dat is zielig, ongepast en foei!!! Hopelijk kom ik haar een keer tegen bij een gezellig avondje inline dansen of bij een hippe speed date-sessie!
Of op Tinder natuurlijk!!!! Dan mag het!!!
pi_178636404
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:22 schreef Buurtzwaan het volgende:
Een paar dagen terug stond op een vraag en aanbod Facebook pagina een oproep van een jongen om een debateerclub exclusief voor mannen op te richten. Doel van de debateerclub was om manieren te bespreken om de mannelijke seksualiteit te kunnen uiten.
Alleen dit roept al een boel onzekerheid op in dat gay elite clubje.
pi_178636414
Nooit gemerkt. Ik maak regelmatig een praatje met vreemden. Overigens zonder bijbedoelingen, misschien helpt dat.

Vrijwel altijd krijg ik een leuke reactie. Van een Amerikaanse vrouw naast mening een vliegtuig (religieuze natuurkundige, leuk gesprek) tot een jonge kerel op weg naar zijn stage.

Ik denk dat het heel bedreigend over kan komen als een man recht op zijn sexuele doel afgaat. Bij mij is dat nooit zo geweest en is het praatje sociaal. Overigens is daar regelmatig wel iets uitgekomen, ook sex en zelfs relaties en vriendschap.
Whatever...
pi_178636420
P.s. wat doe jij in een men only debatgroep?
Whatever...
  vrijdag 20 april 2018 @ 09:16:50 #59
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178636532
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:07 schreef Spanky78 het volgende:
P.s. wat doe jij in een men only debatgroep?
Er zijn geen vrouwen op fok, alleen mannelijke aandachtshoeren die zich voordoen als vrouw.
pi_178636607
Nee dat is niet raar. Sommige vrouwen zijn een ster in klagen en boos worden om niks. Als ze geen aandacht krijgen van mannen is het ook niet goed.
pi_178636698
Ik vind die jongen vooral een beetje dom. Dan wil je vrouwen op straat aan leren spreken. En dan maak je een club exclusief voor mannen. Want die weten natuurlijk goed wat vrouwen wel en niet willen.

Ik heb niks tegen vrouwen aanspreken op straat. Maar van dit soort mannen word ik ook wel een beetje kriegel.. :') Een praatje maken is niet zo moeilijk en als je er dan al moeite mee hebt kun je beter tips vragen aan je doelgroep, vrouwen, volgens mij.
pi_178636731
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 03:01 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Of ik vraag het en we wisselen beiden onze nummers uit. Kan toch ook? Maar blijkbaar wil je per se dat de vrouw thuis nog altijd het contact lafjes kan afkappen door haar nummer in eerste instantie niet te geven en vervolgens niet te bellen. :') Als je al bij voorbaat geen contact wilt, zeg het dan gewoon. Ga niet aan mensen vertellen dat zij hun nummer moeten geven, zodat je thuis op je hoge zetel nog eens kan bedenken of ze je tijd waard zijn. Don't put the pussy on a pedestal.
Hiddendoe is nogal bijzonder met relaties...
  vrijdag 20 april 2018 @ 09:36:51 #63
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178636816
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:29 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind die jongen vooral een beetje dom. Dan wil je vrouwen op straat aan leren spreken. En dan maak je een club exclusief voor mannen. Want die weten natuurlijk goed wat vrouwen wel en niet willen.

Ik heb niks tegen vrouwen aanspreken op straat. Maar van dit soort mannen word ik ook wel een beetje kriegel.. :') Een praatje maken is niet zo moeilijk en als je er dan al moeite mee hebt kun je beter tips vragen aan je doelgroep, vrouwen, volgens mij.
Je vraagt toch ook niet aan een kleuter hoe je hem/haar moet opvoeden? Je vraagt het aan de mensen die er ervaring mee hebben.
  vrijdag 20 april 2018 @ 09:45:11 #64
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178636935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:22 schreef Buurtzwaan het volgende:
Vandaar deze vraag.
Ik prefereer het zelfs, maar goed ik ben dan ook een man (en een anti-internet-dating man)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178637024
Ik ben totaal geen persoon die snel een gesprek aanknoopt met anderen die ik niet ken. Ik zou dan ook een tweede stem hebben die zegt van "moet ie wat anders van me?" Maarja, dat ligt dan aan de persoon, look, het gesprek wat we hadden.
Neemt niet weg, dat ALS ik zou worden aangesproken zonder enige reden, dat ik wel een beetje op "hold back" sta. Mede omdat het iets is wat niet vaak gebeurd. Ga dan ook inderdaad een gewoon gesprek eerst aan. Niet dat je mij meteen in het diepe gooit om mijn nummer te geven.
Als je dan daarna mijn nummer vraagt, vraag het dan ook op een toon waarop ik ook eventueel "nee" kan zeggen.
Je moet op de een of andere manier toch mensen leren kennen, dus zie niet zozeer waarom dit niet zou mogen. (of je moet gaan club/pubjagen)
Juist.
pi_178637045
Ik denk wel dat het heel akward is: het aanspreken alleen al is dat en dan nog een nummer vragen...
pi_178637080
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:31 schreef Krollie het volgende:

[..]

Hiddendoe is nogal bijzonder met relaties...
Ja? Ben ik dat? En nu weer ontopic graag.
pi_178637102
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik denk wel dat het heel akward is: het aanspreken alleen al is dat en dan nog een nummer vragen...
Ik vergelijk dat met ongewenste telefoontjes die alleen de bedoeling hebben mij iets aan te smeren wat ik niet nodig heb of niet wil hebben of waar ik zelf veel beter voor kan zorgen.
pi_178637112
Er is natuurlijk geen enkel probleem om een normaal gesprek met iemand te voeren op straat.

Iets zegt me echter dat jongens die een clubje exclusief voor mannen nodig hebben om te leren hoe zij hun seksualiteit kunnen uiten wellicht niet zo'n normaal, respectvol gesprek voeren als ze zelf denken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 20 april 2018 @ 09:58:32 #70
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178637119
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 06:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is niks respectvols aan om een willekeurige vrouw op straat aan te spreken met een smoes als je doel is in haar broekje te komen. Je bent dat mens gewoon aan het belazeren als je niet helder bent over je doel.
Oh god, wie heeft de deur van het cuckhuis open gelaten? :') Als ik iemand aanspreek, is het om een leuk gesprek te hebben en pas aan het einde bedenk ik of ik meer contact wil. Mijn doel is dus gewoon een leuk gesprek hebben. Ik ga een gesprek toch niet beginnen met: "Hey moppie, je ziet er leuk uit. Wat is je nummer?" Of doe jij dat wel, omdat je dat respectvoller vindt? Maar ok, voortaan ga ik wel aan catcalling doen, prima toch?
  vrijdag 20 april 2018 @ 09:59:25 #71
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178637135
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:31 schreef Krollie het volgende:

[..]

Hiddendoe is nogal bijzonder met relaties...
'Bijzonder', wat een eufemisme.
pi_178637145
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:58 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Oh god, wie heeft de deur van het cuckhuis open gelaten? :') Als ik iemand aanspreek, is het om een leuk gesprek te hebben en pas aan het einde bedenk ik of ik meer contact wil. Mijn doel is dus gewoon een leuk gesprek hebben. Ik ga een gesprek toch niet beginnen met: "Hey moppie, je ziet er leuk uit. Wat is je nummer?" Of doe jij dat wel, omdat je dat respectvoller vindt? Maar ok, voortaan ga ik wel aan catcalling doen, prima toch?
Of even lekker zo'n "ijsbreker" erin gooien. Maakt het meteen awkward. _O-
Juist.
pi_178637232
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik vergelijk dat met ongewenste telefoontjes die alleen de bedoeling hebben mij iets aan te smeren wat ik niet nodig heb of niet wil hebben of waar ik zelf veel beter voor kan zorgen.
Maja zo is dat dus ook: straat collecteurs zijn het ergens. Ik ben dan altijd heel direct en kap hun gesprekken af, door gewoon direct te zeggen: jullie willen geld hebben.

En woensdag ging het over gehandicapte kinderen, die geen verjaardagsfeestjes konden vieren. Ten eerste daar heb ik geen medelijden mee, en ten tweede wil ik gewoon geen geld doneren.
  vrijdag 20 april 2018 @ 10:06:24 #74
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178637273
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:59 schreef Emisys het volgende:

[..]

Of even lekker zo'n "ijsbreker" erin gooien. Maakt het meteen awkward. _O-
Meestal sta ik te wachten op een vertraagde trein, en dan is het begin meestal iets van: "Klote hè?" Ik weet op dat moment dan toch niet of ik haar nummer wil? Misschien blijkt het dat ze heel saai is ... Maar blijkbaar moet ik haar van een afstandje al helemaal gekeurd hebben op fuckability en in de eerste zin duidelijk maken dat ik haar punani wil, want dat is wel zo eerlijk. :')
pi_178637280
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:03 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Maja zo is dat dus ook: straat collecteurs zijn het ergens. Ik ben dan altijd heel direct en kap hun gesprekken af, door gewoon direct te zeggen: jullie willen geld hebben.

En woensdag ging het over gehandicapte kinderen, die geen verjaardagsfeestjes konden vieren. Ten eerste daar heb ik geen medelijden mee, en ten tweede wil ik gewoon geen geld doneren.
Precies. Ik vind het behoorlijk asociaal om mensen daarmee telefonisch lastig te vallen.
pi_178637304
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:06 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Meestal sta ik te wachten op een vertraagde trein, en dan is het begin meestal iets van: "Klote hè?" Ik weet op dat moment dan toch niet of ik haar nummer wil? Misschien blijkt het dat ze heel saai is ... Maar blijkbaar moet ik haar van een afstandje al helemaal gekeurd hebben op fuckability en in de eerste zin duidelijk maken dat ik haar punani wil, want dat is wel zo eerlijk. :')
Hoe zou jij het vinden als je op straat door een wildvreemde kerel wordt aangesproken die na 3 seconden al om je telefoonnummer vraagt? Jij zou het meteen geven dus?
pi_178637309
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:06 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Meestal sta ik te wachten op een vertraagde trein, en dan is het begin meestal iets van: "Klote hè?" Ik weet op dat moment dan toch niet of ik haar nummer wil? Misschien blijkt het dat ze heel saai is ... Maar blijkbaar moet ik haar van een afstandje al helemaal gekeurd hebben op fuckability en in de eerste zin duidelijk maken dat ik haar punani wil, want dat is wel zo eerlijk. :')
Verre van een ijsbreker, maar maakt wel een gesprek. En ja, je bent niet de enige die t kut zal vinden dus een gesprek zal dan ook wel gaan lopen. De een begint over waar ie heen moet, de ander gaat erin mee. En dan is het gesprek al bezig :D
Juist.
pi_178637397
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:08 schreef Emisys het volgende:

[..]

Verre van een ijsbreker, maar maakt wel een gesprek. En ja, je bent niet de enige die t kut zal vinden dus een gesprek zal dan ook wel gaan lopen. De een begint over waar ie heen moet, de ander gaat erin mee. En dan is het gesprek al bezig :D
Geen moeite mee. Ik heb altijd wel iets boeiends te melden. Maar dat wil dus niet zeggen dat ik me verplicht moet voelen mijn nummer te geven aan een vreemde.
  vrijdag 20 april 2018 @ 10:16:27 #79
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178637454
Zolang het normaal aanspreken is vind ik het geen enkel probleem.

Wat ik een probleem vind is dat gesis en gorig gedoe, de boosheid als je er niet op ingaat en het 'agressief' doordrammen.
Als dat niet gebeurd, iemand gewoon een praatje maakt en daarin te kennen geeft meer contact (omdat hij je wel leuk vindt) wel te zien zitten vind ik dat gewoon normaal sociaal gedrag.
Daar kan ik dan ook gewoon nee dank je op zeggen. Zonder dat het gevolgen heeft.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 20 april 2018 @ 10:19:26 #80
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178637501
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Zolang het normaal aanspreken is vind ik het geen enkel probleem.

Wat ik een probleem vind is dat gesis en gorig gedoe, de boosheid als je er niet op ingaat en het 'agressief' doordrammen.
Als dat niet gebeurd, iemand gewoon een praatje maakt en daarin te kennen geeft meer contact (omdat hij je wel leuk vindt) wel te zien zitten vind ik dat gewoon normaal sociaal gedrag.
Daar kan ik dan ook gewoon nee dank je op zeggen. Zonder dat het gevolgen heeft.
Precies. :)
  vrijdag 20 april 2018 @ 10:21:02 #81
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178637541
psst psst meisje

geef mij je ping
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178637549
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:22 schreef Buurtzwaan het volgende:
Een paar dagen terug stond op een vraag en aanbod Facebook pagina een oproep van een jongen om een debateerclub exclusief voor mannen op te richten. Doel van de debateerclub was om manieren te bespreken om de mannelijke seksualiteit te kunnen uiten. Daaronder viel op een respectvolle manier dames op straat aanspreken. Zoals je je kunt voorstellen liet een reactie van boze vrouwen niet lang op zich wachten en werd de jongen in kwestie voor potentieel aanrander uitgemaakt.

Iemand aanspreken op straat viel onder de noemer lastig vallen bij deze dames vanwege eerdere ervaringen uit het verleden. Nu vraag ik me af, is het werkelijk zo raar als een man met je op straat een gesprek begint en vervolgens om je nummer vraagt ? Ik heb het dan niet over hé lekker ding, neuken !, maar een spontaan koetjes en kalfjes gesprek wat tot nummer- uitwisseling leidt. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als een man na een leuk spontaan gesprek op straat naar mijn nummer vraagt. Het staat je uiteindelijk vrij om daar op in te gaan of niet en ik denk dat de doorsnee man het ook gewoon accepteert als het een nee is. Echter merkte ik in de thread op dat veel vrouwen daar niet zo vanuit gingen vanwege eerdere ervaringen en niet wilde worden lastig gevallen op straat.

Ik zet het er maar bij, ik hoop dat dit topic niet weer tot het alom bekende maar mannen hebben het moeilijker in het leven dan vrouwen geklaag verzandt. Mijn vraag gaat erom of je dit sociaal geaccepteerd gedrag vind ja of nee. De reden dat ik het hier open is omdat de klagende vrouwen in de thread allemaal een link met het feminisme hadden en het beeld daardoor wellicht gekleurd kan zijn. Vandaar deze vraag.
Natuurlijk, mag je een vrouw aanspreken op straat. Als ze daar niet van gediend is, kan ze dit toch melden? Moeten we elke vorm van contact maken tussen man en vrouw anders maar verbieden? Ik ben geen anti-feminist, en ben sterk voor gelijkwaardigheid (en anti-patriarchische idealen), maar sommige femi-extremisten kunnen echt lekker de tering krijgen met hun doorgeslagen, onnatuurlijke, zure, kutideologie.
pi_178637608
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:21 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Natuurlijk, mag je een vrouw aanspreken op straat. Als ze daar niet van gediend is, kan ze dit toch melden? Moeten we elke vorm van contact maken tussen man en vrouw anders maar verbieden? Ik ben geen anti-feminist, en ben sterk voor gelijkwaardigheid (en anti-patriarchische idealen), maar sommige femi-extremisten kunnen echt lekker de tering krijgen met hun doorgeslagen, onnatuurlijke, zure, kutideologie.
Ze willen gelijkheid, maar zie jij er ooit een als vuilnisvrouw? _O- Daar is het dan niet voor nodig.
Juist.
pi_178637633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:22 schreef Emisys het volgende:

[..]

Jeetje, op de tenen getrapt. Je reageerd in een TOPIC waar iedereen vrij op mag reageren, dus ik reageer. Negeren is ook een optie, maar in plaats daarvan ga je er op in/in mee. Het is internet, wil je het niet zien/horen dan negeer je het.
Nou, lees het maar even allemaal terug, dan zie je zelf wel dat ik de kwaadste niet ben.
Maar omdat ik geen privegegevens verstrek aan iemand die me op straat aanspreekt ben ik opeens een zure feministische tang met een onnatuurlijke kutideologie?
Nee, pas wanneer je als vrouw zijnde meteen je benen spreid voor elke vent die naar je knipoogt, dan ben je lief?
Kom op zeg, dit gaat toch nergens meer over.
pi_178637707
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:24 schreef Emisys het volgende:

[..]

Ze willen gelijkheid, maar zie jij er ooit een als vuilnisvrouw? _O- Daar is het dan niet voor nodig.
Ja hoor, daar gaan we weer. Net alsof vrouwen nooit smerig werk hoeven te doen.
Zolang de mensheid bestaat hebben vrouwen in mijnen gewerkt, oorlogen uitgevochten aan het front, in fabrieken gewerkt, het land bewerkt, zeerovertje gespeeld, computers uitgevonden, landen geregeerd, lijken afgelegd, ratten verdelgd, ja ze hebben zelfs joden vergast in de 2de wereldoorlog. En ook mensen gemarteld.
Dus ik begrijp niet zo goed waar die onzin vandaan komt dat vrouwen niks kunnen.
pi_178637721
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:27 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ah gossie. :') Nee, ik trol je niet. Ik leg je gewoon rauw uit waarom ik gelijk heb en jij niet. Dat jij nou een teer zieltje hebt en mij daardoor meteen voor de bus wilt gooien, zegt meer iets over jou dan over mij. En Zij bepaalt zelf wel waar hij op reageert. Na vannacht is het wel duidelijk dat jij graag over iedereen de baas wilt zijn, maar zo werkt het niet in de echte wereld.
FTFY.

Neuspeuteraar, reden waarom ik zeg dat je niks leest: Gary zegt duidelijk in zijn posts dat hij GEWOON een gesprek zou aangaan, en dan kom jij aan met je "na 3 tellen je nummer geven" vraag. :{
Juist.
pi_178637736
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja hoor, daar gaan we weer. Net alsof vrouwen nooit smerig werk hoeven te doen.
Zolang de mensheid bestaat hebben vrouwen in mijnen gewerkt, oorlogen uitgevochten aan het front, in fabrieken gewerkt, het land bewerkt, zeerovertje gespeeld, computers uitgevonden, landen geregeerd, lijken afgelegd, ratten verdelgd, ja ze hebben zelfs joden vergast in de 2de wereldoorlog. En ook mensen gemarteld.
Dus ik begrijp niet zo goed waar die onzin vandaan komt dat vrouwen niks kunnen.
Oh god alsjeblieft zeg. IK ZEI DAAR NIKS OVER. Gary geef ik wel gelijk met zijn begrijpend lezen zo.
Ik ben ook vrouw en al die feministbullshit interesseert mij geen reet.
Juist.
pi_178637750
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:27 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ah gossie. :') Nee, ik trol je niet. Ik leg je gewoon rauw uit waarom ik gelijk heb en jij niet. Dat jij nou een teer zieltje hebt en mij daardoor meteen voor de bus wilt gooien, zegt meer iets over jou dan over mij. En hij bepaalt zelf wel waar hij op reageert. Na vannacht is het wel duidelijk dat jij graag over iedereen de baas wilt zijn, maar zo werkt het niet in de echte wereld.

[..]

Nogmaals: lees mijn posts nog eens en probeer het daarna nog een keer. Ik zal aan die pabo-student vragen of ze nog een glittersticker heeft, dan krijg je die als je het eenmaal begrepen hebt.
Hoezo heb jij gelijk? De OP ging toch over de vraag of mannen vrouwen kunnen aanspreken en vervolgens hun nummer vragen?
Ik geef mijn nummer niet aan die man, hoe leuk ik hem ook vind.
Dat is mijn mening. Dus geen kwestie van gelijk hebben of krijgen.
Jij reageerde nogal aangebrand. Tja, is dat mijn probleem? Nee dus.
pi_178637772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:32 schreef Emisys het volgende:

[..]

FTFY.

Neuspeuteraar, reden waarom ik zeg dat je niks leest: Gary zegt duidelijk in zijn posts dat hij GEWOON een gesprek zou aangaan, en dan kom jij aan met je "na 3 tellen je nummer geven" vraag. :{
Nee, even goed lezen. Ik gaf mijn mening en vervolgens word ik afgebrand door Gary.
Die voelde zich nogal persoonlijk aangesproken door mijn berichtje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 20-04-2018 11:18:33 ]
pi_178637786
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:29 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind die jongen vooral een beetje dom. Dan wil je vrouwen op straat aan leren spreken. En dan maak je een club exclusief voor mannen. Want die weten natuurlijk goed wat vrouwen wel en niet willen.

Ik heb niks tegen vrouwen aanspreken op straat. Maar van dit soort mannen word ik ook wel een beetje kriegel.. :') Een praatje maken is niet zo moeilijk en als je er dan al moeite mee hebt kun je beter tips vragen aan je doelgroep, vrouwen, volgens mij.
Tips vragen aan vrouwen... _O- _O- _O-

Meer dan de helft van de vrouwen geven tips waarvan je denkt: girl, please, stop talking horseshit. Dingen als: 'jezelf zijn', 'vriendelijk zijn en dan komt het vanzelf'. Gatverdamme. Het 'hof maken' ligt niet in 'het denken' wat vrouwen leuk vinden. Vrouwen denken dan immers vaak aan een situatie die na de aantrekking plaatsvindt, een goede, lieve, eerlijke man die hun alle aandacht van de wereld schenkt, bijvoorbeeld (als ze überhaupt eerlijk zijn, en niet politiek correct antwoorden). Vrouwen bevinden zich op het gebied van 'first contact en attraction' initieel vooral in het onbewuste/instinctieve (mannen ook, maar hoe vaak wordt een man aangesproken/versierd door vrouwen? :') ). God, hoe keihard ik vrouwen lieve, beleefde mannen heb zien afwijzen alsof ze minder dan stront voor ze waren. Verlegen jongens die aangekeken werden alsof ze thuishoren in een gesticht omdat ze onzeker overkwamen en daarom met een standaard 'hoe gaat het' openden. De mentale zweep ging er overheen. De inconsistentie tussen wat er beweerd wordt door vrouwen en wat de wat onzekere man dus vervolgens ook doet, leidt alleen tot frustratie.

Ik heb vrouwen ontmoet die zichzelf wel bewust waren van wat er daadwerkelijk speelt bij het eerste contact en aantrekkingskracht, maar dat zijn veelal uitzonderingen.

Regel nummer één is alsnog altijd: neem initiatief, wacht niet af!
  vrijdag 20 april 2018 @ 10:37:49 #91
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178637791
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:32 schreef Emisys het volgende:

[..]

FTFY.

Neuspeuteraar, reden waarom ik zeg dat je niks leest: Gary zegt duidelijk in zijn posts dat hij GEWOON een gesprek zou aangaan, en dan kom jij aan met je "na 3 tellen je nummer geven" vraag. :{
Logica. 8)7

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:34 schreef Emisys het volgende:

[..]

Oh god alsjeblieft zeg. IK ZEI DAAR NIKS OVER. Gary geef ik wel gelijk met zijn begrijpend lezen zo.
Ik ben ook vrouw en al die feministbullshit interesseert mij geen reet.
My bad, dacht dat je een gozer was (zit mobiel). :@
pi_178637803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:36 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, even goed lezen. Ik gaf mijn mening en vervolgens word ik afgebrand door Gary.
Die voelde zich nogal persoonlijk aangesproken door mijn berichtje.
Uh, nee. Hij zei iets, en vervolgens kom jij met de vraag "Hoe zou jij het vinden als je op straat door een wildvreemde kerel wordt aangesproken die na 3 seconden al om je telefoonnummer vraagt? Jij zou het meteen geven dus?"
Hij gaf toch echt duidelijk aan dat hij niet zo werkt. Dat was geen mening, dat was een vraag waarop het antwoord al was gegeven.
Lekker doorschelden zo ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 20-04-2018 11:18:44 ]
Juist.
pi_178637814
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:37 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]

My bad, dacht dat je een gozer was (zit mobiel). :@
No worries. 't is niet alsof dat af te lezen is van tekst alleen. :P
Juist.
  vrijdag 20 april 2018 @ 10:41:30 #94
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178637823
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:40 schreef Emisys het volgende:

[..]

No worries. 't is niet alsof dat af te lezen is van tekst alleen. :P
:s)
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 10:46:17 #95
9859 crew  Karina
Woman
pi_178637872
Waarom niet? Als je een poosje met iemand leuk staat te praten is het toch niet zo gek om een telefoonnummer te vragen? Als je in de kroeg bent en iemand doet hetzelfde is dat ook geen probleem dus waarom zou het op straat (of bijvoorbeeld in de supermarkt) wel een probleem zijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:17:36 #96
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_178638300
Reacties op de persoon verwijderd. Doe even normaal.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:18:01 #97
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_178638305
Dat kan wel, maar ligt aan de situatie. Als de omstandigheden goed zijn, zelfverzekerd, er wordt gelachen, fonkeltje in de ogen dan weet je dat het niet raar is om te vragen. Moeilijk uit te leggen, als je zegt van ja, lekker weer he? Wat is je nummer? Ja dat kan niet he.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_178638307
-Afgelopen nu-

[ Bericht 98% gewijzigd door Samzz op 20-04-2018 11:19:24 ]
pi_178638317
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:17 schreef Samzz het volgende:
[Info]Reacties op de persoon verwijderd. Doe even normaal.[/info]
Doe ik. Ik doe altijd normaal. Voor zover dat mogelijk is hier.
:*
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:20:05 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_178638323
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Doe ik. Ik doe altijd normaal. Voor zover dat mogelijk is hier.
:*
Nee doe je niet. En vanaf nu graag wel. Met je gescheld en name-callen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:22:01 #101
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178638344
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:17 schreef Samzz het volgende:
[Info]Reacties op de persoon verwijderd. Doe even normaal.[/info]
Sorry, lees dit nu pas. Verwijder bovenstaande maar als je wilt.
pi_178638494
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:36 schreef Nobu het volgende:

[..]

Je vraagt toch ook niet aan een kleuter hoe je hem/haar moet opvoeden? Je vraagt het aan de mensen die er ervaring mee hebben.
Vrouwen met kleuters vergelijken. :') Ja dat clubje gaat een succes worden.
pi_178638507
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:37 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Tips vragen aan vrouwen... _O- _O- _O-

Meer dan de helft van de vrouwen geven tips waarvan je denkt: girl, please, stop talking horseshit. Dingen als: 'jezelf zijn', 'vriendelijk zijn en dan komt het vanzelf'. Gatverdamme. Het 'hof maken' ligt niet in 'het denken' wat vrouwen leuk vinden. Vrouwen denken dan immers vaak aan een situatie die na de aantrekking plaatsvindt, een goede, lieve, eerlijke man die hun alle aandacht van de wereld schenkt, bijvoorbeeld (als ze überhaupt eerlijk zijn, en niet politiek correct antwoorden). Vrouwen bevinden zich op het gebied van 'first contact en attraction' initieel vooral in het onbewuste/instinctieve (mannen ook, maar hoe vaak wordt een man aangesproken/versierd door vrouwen? :') ). God, hoe keihard ik vrouwen lieve, beleefde mannen heb zien afwijzen alsof ze minder dan stront voor ze waren. Verlegen jongens die aangekeken werden alsof ze thuishoren in een gesticht omdat ze onzeker overkwamen en daarom met een standaard 'hoe gaat het' openden. De mentale zweep ging er overheen. De inconsistentie tussen wat er beweerd wordt door vrouwen en wat de wat onzekere man dus vervolgens ook doet, leidt alleen tot frustratie.

Ik heb vrouwen ontmoet die zichzelf wel bewust waren van wat er daadwerkelijk speelt bij het eerste contact en aantrekkingskracht, maar dat zijn veelal uitzonderingen.

Regel nummer één is alsnog altijd: neem initiatief, wacht niet af!
Terug on-topic.
pi_178638525
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:58 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Oh god, wie heeft de deur van het cuckhuis open gelaten? :') Als ik iemand aanspreek, is het om een leuk gesprek te hebben en pas aan het einde bedenk ik of ik meer contact wil. Mijn doel is dus gewoon een leuk gesprek hebben. Ik ga een gesprek toch niet beginnen met: "Hey moppie, je ziet er leuk uit. Wat is je nummer?" Of doe jij dat wel, omdat je dat respectvoller vindt? Maar ok, voortaan ga ik wel aan catcalling doen, prima toch?
Dit doen vooral mannen die zelf thuis niet de broek aan hebben.
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:37:11 #105
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178638564
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:34 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dit doen vooral mannen die zelf thuis niet de broek aan hebben.
En jouw aanpak is?
pi_178638586
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:37 schreef Cockwhale het volgende:

Regel nummer één is alsnog altijd: neem initiatief, wacht niet af!
Regel 2, houd altijd chloroform bij de hand.
pi_178638604
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:37 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

En jouw aanpak is?
In ieder geval niet gefrustreerd overkomen en enige vorm van eigenwaarde en zelfverzekerdheid tonen.
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:40:55 #108
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178638613
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:39 schreef Deckard het volgende:

[..]

In ieder geval niet gefrustreerd overkomen en enige vorm van eigenwaarde en zelfverzekerdheid tonen.
Dat is vanzelfsprekend.
pi_178638697
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden als je op straat door een wildvreemde kerel wordt aangesproken die na 3 seconden al om je telefoonnummer vraagt? Jij zou het meteen geven dus?
LEES de OP eens!
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:47:08 #110
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178638705
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:32 schreef Deckard het volgende:

[..]

Vrouwen met kleuters vergelijken. :') Ja dat clubje gaat een succes worden.
Eigenlijk wilde ik eerst 'mijn hond' schrijven, maar deze vond ik net wat vriendelijker. :')
pi_178645368
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 08:56 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Oei! Daar loopt een schitterende vrouw! Wat is ze aantrekkelijk, leuk, echt mijn type...
Maar nee! Ik spreek haar niet aan. Want dat is zielig, ongepast en foei!!! Hopelijk kom ik haar een keer tegen bij een gezellig avondje inline dansen of bij een hippe speed date-sessie!
Of op Tinder natuurlijk!!!! Dan mag het!!!

Koop een dagboek.
  vrijdag 20 april 2018 @ 22:04:25 #112
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178647451
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 08:56 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Oei! Daar loopt een schitterende vrouw! Wat is ze aantrekkelijk, leuk, echt mijn type...
Maar nee! Ik spreek haar niet aan. Want dat is zielig, ongepast en foei!!! Hopelijk kom ik haar een keer tegen bij een gezellig avondje inline dansen of bij een hippe speed date-sessie!
Of op Tinder natuurlijk!!!! Dan mag het!!!

Het punt is dat je dat "echt mijn type" baseert op een blik van een paar seconden op een vrouw die je totaal niet kent.
Natuurlijk is er het instinct van "hop gelijk er bovenop" maar naja... om dan gelijk een heel fakegesprek aan te knopen om haar een telefoonnummer te ontfutselen?
Dat soort bavianen zijn vaak zo op het einddoel gefocust dat het ze ontgaat dat de vrouw zich totaal ongemakkelijk voelt of zelfs geen enkele belangstelling heeft, maar uit opgelatenheid of beleefdheid maar wat antwoordt.

Het is iets heel anders als je toevallig aan de praat raakt (kan dus ook haar initiatief zijn) en dat je na een gesprek van een half uur denkt dat je nog wel wat langer met elkaar wilt praten omdat er een klik was en je dan telefoonnummers uitwisselt.
  vrijdag 20 april 2018 @ 22:37:02 #113
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178647967
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:04 schreef Lunatiek het volgende:
Dat soort bavianen
Dat maak jij ervan. Ik heb het over aantrekkingskracht. Niet over bavianengedrag, laat staan over 'meteen erop'. De ene man is de andere niet, Lunatiek!
pi_178648201
Nee.

Echter heeft het wel plaatsgevonden; uitzonderings gevallen. Meestal was het zo dat iemand ineens uit het niets mij achtervolgde en dan mee liep. Een creep.
pi_178667666
Ik ben nog nooit in zo'n situatie terechtgekomen. Mocht ik ooit een mooie vrouw tegenkomen weet ik niet of ik mijn nummer zou aanbieden, ligt aan de situatie. Al snap ik dat vrouwen het creepy kunnen vinden.
pi_178667752
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het punt is dat je dat "echt mijn type" baseert op een blik van een paar seconden op een vrouw die je totaal niet kent.
Natuurlijk is er het instinct van "hop gelijk er bovenop" maar naja... om dan gelijk een heel fakegesprek aan te knopen om haar een telefoonnummer te ontfutselen?
Dat soort bavianen zijn vaak zo op het einddoel gefocust dat het ze ontgaat dat de vrouw zich totaal ongemakkelijk voelt of zelfs geen enkele belangstelling heeft, maar uit opgelatenheid of beleefdheid maar wat antwoordt.

Het is iets heel anders als je toevallig aan de praat raakt (kan dus ook haar initiatief zijn) en dat je na een gesprek van een half uur denkt dat je nog wel wat langer met elkaar wilt praten omdat er een klik was en je dan telefoonnummers uitwisselt.
Grappig genoeg bepaalt een vrouw dit ook binnen tien seconden. Neuken of niet bedoel ik eh.
Whatever...
  zondag 22 april 2018 @ 08:51:48 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178667797
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:37 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. Ik heb het over aantrekkingskracht. Niet over bavianengedrag, laat staan over 'meteen erop'. De ene man is de andere niet, Lunatiek!
Ik vind het wel degelijk bavianengedrag dat wanneer je een vrouw op straat ziet lopen je binnen de fractie van een seconde besluit haar aan te spreken met het doel haar telefoonnummer te verkrijgen en haar later te bellen (zij mag hem niet bellen) om een relatie aan te gaan cq een wip te maken.

Normaal zou zijn haar aantrekkelijk vinden en even observeren of die eerste blik wel klopte. Als het dan komt tot een gesprek, het doel van het gesprek niet het telefoonnummer laten zijn, maar het aftasten of in dat goddelijke lichaam een aantrekkelijke geest zit. Als dat zo is en er een klik is, kun je alsnog telefoonnummers uitwisselen.
De baviaan slaat verschillende stappen over in de veronderstelling dat elke vrouw hem wil en dus geen bezwaar heeft als hij elk moment kan bellen.
  zondag 22 april 2018 @ 08:55:53 #118
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178667819
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 08:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Grappig genoeg bepaalt een vrouw dit ook binnen tien seconden. Neuken of niet bedoel ik eh.
Doorgaans doen vrouwen dat in fases.
In een oogopslag wel beslissen dat het "niet neuken" is, maar bij wèl neuken duiken ze er niet gelijk op. Er zullen best sletten zijn die het wel doen, de meeste vrouwen zijn wat voorzichtiger. Omdat ze weten dat niet iedere knappe kerel a) hetero is en b) veilig is.
pi_178680434
Of het ongewenst is of niet ligt vooral aan of de man knap is of niet. Als het een lelijke man is zal een vrouw het eerder als ongewenst ervaren.
  zondag 22 april 2018 @ 20:52:09 #120
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178681940
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 08:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik vind het wel degelijk bavianengedrag dat wanneer je een vrouw op straat ziet lopen je binnen de fractie van een seconde besluit haar aan te spreken met het doel haar telefoonnummer te verkrijgen en haar later te bellen (zij mag hem niet bellen) om een relatie aan te gaan cq een wip te maken.

Normaal zou zijn haar aantrekkelijk vinden en even observeren of die eerste blik wel klopte.
Even voor alle duidelijkheid:
- jij haalt die fractie van een seconde erbij
- jij haalt dat (zij mag hem niet bellen) erbij
  zondag 22 april 2018 @ 21:30:50 #121
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178682554
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 08:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik vind het wel degelijk bavianengedrag dat wanneer je een vrouw op straat ziet lopen je binnen de fractie van een seconde besluit haar aan te spreken met het doel haar telefoonnummer te verkrijgen en haar later te bellen (zij mag hem niet bellen) om een relatie aan te gaan cq een wip te maken.

Normaal zou zijn haar aantrekkelijk vinden en even observeren of die eerste blik wel klopte. Als het dan komt tot een gesprek, het doel van het gesprek niet het telefoonnummer laten zijn, maar het aftasten of in dat goddelijke lichaam een aantrekkelijke geest zit. Als dat zo is en er een klik is, kun je alsnog telefoonnummers uitwisselen.
De baviaan slaat verschillende stappen over in de veronderstelling dat elke vrouw hem wil en dus geen bezwaar heeft als hij elk moment kan bellen.
Als je haar laat lopen weet je zeker dat het geen neuken wordt. Kun je thuis je vuistje even observeren.
pi_178682705
Ik vind het prima hoor, wat aandacht is sowieso wel leuk van wie dan ook (vind ik) en van een hoe leukere man het is, hoe leuker het aangesproken worden is natuurlijk.
Ik ken veel meiden, die het bij lelijke mannen dan weer niet leuk vinden, maar ik kan ook hun avances wel waarderen voor wat ze zijn. Over een jaar of tien heb ik ze waarschijnlijk helemaal niet meer, dus ik kan het beter waarderen toch? :)
Stalken, is een ander verhaal natuurlijk. Dat is nooit acceptabel. Zelfde geldt voor aanrakingen.
pi_178684094
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:38 schreef Sarasi. het volgende:
Ik vind het prima hoor, wat aandacht is sowieso wel leuk van wie dan ook (vind ik) en van een hoe leukere man het is, hoe leuker het aangesproken worden is natuurlijk.
Ik ken veel meiden, die het bij lelijke mannen dan weer niet leuk vinden, maar ik kan ook hun avances wel waarderen voor wat ze zijn. Over een jaar of tien heb ik ze waarschijnlijk helemaal niet meer, dus ik kan het beter waarderen toch? :)
Stalken, is een ander verhaal natuurlijk. Dat is nooit acceptabel. Zelfde geldt voor aanrakingen.
Off-topic maar eh, hoi! _O- *zie nickname
Your opinion of me is none of my business.
pi_178684194
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 23:09 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Off-topic maar eh, hoi! _O- *zie nickname
:D

Sorry, maar vond het gewoon een leuke naam. :@

Misschien moet ik maar een andere nemen dan. :') Is opzich wel chill om herkenbaar te zijn aan m'n nickname namelijk haha.
pi_178684220
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:17 schreef Sarasi. het volgende:

[..]

:D

Sorry, maar vond het gewoon een leuke naam. :@

Misschien moet ik maar een andere nemen dan. :') Is opzich wel chill om herkenbaar te zijn aan m'n nickname namelijk haha.
Mja we zijn niet echt makkelijk te onderscheiden zo nee. :P En zo te zien allebei ook wel actief in R&P.
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 22 april 2018 @ 23:24:55 #126
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_178684299
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:17 schreef Sarasi. het volgende:

[..]

:D

Sorry, maar vond het gewoon een leuke naam. :@

Misschien moet ik maar een andere nemen dan. :') Is opzich wel chill om herkenbaar te zijn aan m'n nickname namelijk haha.
Ik had je al een DM gestuurd met die vraag of jij die andere Sarasi was. :D Maar dan moet je wel laten weten wat je nieuwe gebruikersnaam wordt, want ik vind je best een goede bijdrage leveren, zou jammer zijn als ik niet meer weet dat jij het bent. :+
pi_178684372
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het punt is dat je dat "echt mijn type" baseert op een blik van een paar seconden op een vrouw die je totaal niet kent.
Natuurlijk is er het instinct van "hop gelijk er bovenop" maar naja... om dan gelijk een heel fakegesprek aan te knopen om haar een telefoonnummer te ontfutselen?
Dat soort bavianen zijn vaak zo op het einddoel gefocust dat het ze ontgaat dat de vrouw zich totaal ongemakkelijk voelt of zelfs geen enkele belangstelling heeft, maar uit opgelatenheid of beleefdheid maar wat antwoordt.

Het is iets heel anders als je toevallig aan de praat raakt (kan dus ook haar initiatief zijn) en dat je na een gesprek van een half uur denkt dat je nog wel wat langer met elkaar wilt praten omdat er een klik was en je dan telefoonnummers uitwisselt.
Deze manhatende feministe, lol
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178684456
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:22 schreef Buurtzwaan het volgende:
Een paar dagen terug stond op een vraag en aanbod Facebook pagina een oproep van een jongen om een debateerclub exclusief voor mannen op te richten. Doel van de debateerclub was om manieren te bespreken om de mannelijke seksualiteit te kunnen uiten. Daaronder viel op een respectvolle manier dames op straat aanspreken. Zoals je je kunt voorstellen liet een reactie van boze vrouwen niet lang op zich wachten en werd de jongen in kwestie voor potentieel aanrander uitgemaakt.

Iemand aanspreken op straat viel onder de noemer lastig vallen bij deze dames vanwege eerdere ervaringen uit het verleden. Nu vraag ik me af, is het werkelijk zo raar als een man met je op straat een gesprek begint en vervolgens om je nummer vraagt ? Ik heb het dan niet over hé lekker ding, neuken !, maar een spontaan koetjes en kalfjes gesprek wat tot nummer- uitwisseling leidt. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als een man na een leuk spontaan gesprek op straat naar mijn nummer vraagt. Het staat je uiteindelijk vrij om daar op in te gaan of niet en ik denk dat de doorsnee man het ook gewoon accepteert als het een nee is. Echter merkte ik in de thread op dat veel vrouwen daar niet zo vanuit gingen vanwege eerdere ervaringen en niet wilde worden lastig gevallen op straat.

Ik zet het er maar bij, ik hoop dat dit topic niet weer tot het alom bekende maar mannen hebben het moeilijker in het leven dan vrouwen geklaag verzandt. Mijn vraag gaat erom of je dit sociaal geaccepteerd gedrag vind ja of nee. De reden dat ik het hier open is omdat de klagende vrouwen in de thread allemaal een link met het feminisme hadden en het beeld daardoor wellicht gekleurd kan zijn. Vandaar deze vraag.
Of het geaccepteert wordt of als lastig gezien wordt hangt erg af van de persoon. Een leuke man krijgt geen verwijt, een onaantrekkelijk figuur wel.

Zo lang je maar tijdig doorhebt dat jouw benadering niet in de smaak valt en je dan ook nee accepteert is er niets aan de hand.
  maandag 23 april 2018 @ 01:06:30 #129
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178685033
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:52 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Even voor alle duidelijkheid:
- jij haalt die fractie van een seconde erbij
- jij haalt dat (zij mag hem niet bellen) erbij
"Fractie van een seconde": hoe lang denk jij dan dat het duurt voor de beslissing is genomen om zomaar een vrouw op straat wel of niet aan te spreken, en ook als het een traagdenkende laaggeleide is en het wat langer duurt: waarop wordt die beslissing genomen, anders dan de pure uiterlijke oppervlakkingheid? Of loop je er eerst nog eens minutenlang achteraan om meer informatie te krijgen over de vrouw in kwestie voordat je een beslissing neemt over aantrekkelijkheid?
Lijkt mij nogal tijdrovend als je niet gelijk ziet dat iemand aantrekkelijk is. Lijkt me ook nogal zinloos om te wachten met aanspreken, want veel meer informatie ga je niet krijgen bij een toevallige ontmoeting op straat (we hebben het hier niet over een situatie waarbij je langere tijd samen op dezelfde plek bent).

Zij mag hem niet bellen, immers, haar telefoonnummer wordt gevraagd (zie OP en verder), er worden geen nummers uitgewisseld. Ze kàn hem dus helemaal niet bellen. Dit is dus eerder in de discussie ook genoemd, het geven van je eigen telefoonnummer aan de vrouw wordt als zwakte gezien (lees even terug), zelfs als vrouwen hier aangeven dat ze liever nummeruitwisseling hebben of zelfs dat alleen de man zijn nummer geeft.
  maandag 23 april 2018 @ 01:11:39 #130
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178685057
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2018 21:30 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je haar laat lopen weet je zeker dat het geen neuken wordt. Kun je thuis je vuistje even observeren.
... of je gaat op een normale manier met vrouwen om en doet even wat meer moeite om haar te leren kennen voordat je haar telefoonnummer vraagt.
Zomaar met een onbekende de koffer in duiken geeft meestal alleen maar gelazer. Vooral als zij denkt dat er sprake is van een relatie en jij het als ONS ziet }:|
  maandag 23 april 2018 @ 01:18:31 #131
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178685073
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 23:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Of het geaccepteert wordt of als lastig gezien wordt hangt erg af van de persoon. Een leuke man krijgt geen verwijt, een onaantrekkelijk figuur wel.

Zo lang je maar tijdig doorhebt dat jouw benadering niet in de smaak valt en je dan ook nee accepteert is er niets aan de hand.
Een voor een vrouw "leuke man" hoeft niet per se een aantrekkelijke man te zijn in de zin van uiterlijk aantrekkelijk. Nogal wat jonge gasten die denken dat wanneer ze er als een playboy uitzien en goed in de kleren zitten ze gebeiteld zitten. Dat er ook nog gedrag en dergelijke bij komt kijken wordt vaak vergeten. Maar ja, als je zelf al zo oppervlakkig bent :')
pi_178686787
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 01:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

... of je gaat op een normale manier met vrouwen om en doet even wat meer moeite om haar te leren kennen voordat je haar telefoonnummer vraagt.
Zomaar met een onbekende de koffer in duiken geeft meestal alleen maar gelazer. Vooral als zij denkt dat er sprake is van een relatie en jij het als ONS ziet }:|
Er zijn ook vrouwen die een ONS kunnen waarderen hoor.
pi_178686793
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 01:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Een voor een vrouw "leuke man" hoeft niet per se een aantrekkelijke man te zijn in de zin van uiterlijk aantrekkelijk. Nogal wat jonge gasten die denken dat wanneer ze er als een playboy uitzien en goed in de kleren zitten ze gebeiteld zitten. Dat er ook nog gedrag en dergelijke bij komt kijken wordt vaak vergeten. Maar ja, als je zelf al zo oppervlakkig bent :')
Jij maakt ervan dat mijn opmerking puur over uiterlijk zou gaan, maar dat staat er niet. Aantrekkelijk of niet gaat ook echt verder dan de buitenste schil.
  maandag 23 april 2018 @ 07:34:03 #134
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178686858
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er zijn ook vrouwen die een ONS kunnen waarderen hoor.
Ja, zozeer dat ze nog een keer willen }:|
  maandag 23 april 2018 @ 07:39:13 #135
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178686888
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij maakt ervan dat mijn opmerking puur over uiterlijk zou gaan, maar dat staat er niet. Aantrekkelijk of niet gaat ook echt verder dan de buitenste schil.
En hoe kom je zomaar op straat verder dan die buitenste schil? Is dat:
- volkomen intuïtief waarna je besluit een gesprek aan te knopen met het doel haar telefoonnummer te vragen,
of
- gewoon een gesprek aanknopen, waarna je nog wel ziet of er aantrekkingskracht genoeg is om verdere stappen te ondernemen.
- anders?
pi_178686928
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, zozeer dat ze nog een keer willen }:|
Komt ook voor.

Er zijn mensen die trouwen met degene waarvan ze ooit dachten dat het voor een nachtje zou zijn. Is dat een probleem dan?
pi_178686942
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En hoe kom je zomaar op straat verder dan die buitenste schil? Is dat:
- volkomen intuïtief waarna je besluit een gesprek aan te knopen met het doel haar telefoonnummer te vragen,
of
- gewoon een gesprek aanknopen, waarna je nog wel ziet of er aantrekkingskracht genoeg is om verdere stappen te ondernemen.
- anders?
Je begint altijd met heel weinig informatie en van daaruit ga je op onderzoek.

Heel simpel: als je niet op onderzoek gaat, kom je sowieso nooit verder dan die eerste schil.

Ik snap wel dat het veiliger is om dat onderzoek te doen in een situatie dat je toch al tijd met elkaar moet doorbrengen, maar dan beperk je je keuze wel enorm.
pi_178686954
Nee vind het niet zo raar, hoe moet je anders in contact komen met een vrouw die je leuk vind. Heb ook wel telefoon nummers gekregen, dacht niet meteen dat is een potentieel aanrander en weet ik veel wat. Heb een half jaar met de betreffende man een relatie gehad, helaas werkte het niet.
Niets mis mee.

Soms na een poosje, toen nog smsen, kom je erachter dat het niet je type is, nou klaar toch.

Een praatje en daarna een telefoon nummer krijgen vind ik niet gek, ik vind het vreemder als mensen ineens in je persoonlijke ruimte gaan staan en opdringerig overkomen, een telefoon nummer geven vind ik niet zo vervelend, dan heb je een keus.
  maandag 23 april 2018 @ 07:56:33 #139
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178686973
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 07:52 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Nee vind het niet zo raar, hoe moet je anders in contact komen met een vrouw die je leuk vind. Heb ook wel telefoon nummers gekregen, dacht niet meteen dat is een potentieel aanrander en weet ik veel wat. Heb een half jaar met de betreffende man een relatie gehad, helaas werkte het niet.
Niets mis mee.

Soms na een poosje, toen nog smsen, kom je erachter dat het niet je type is, nou klaar toch.

Een praatje en daarna een telefoon nummer krijgen vind ik niet gek, ik vind het vreemder als mensen ineens in je persoonlijke ruimte gaan staan en opdringerig overkomen, een telefoon nummer geven vind ik niet zo vervelend, dan heb je een keus.
Het gaat erom dat jij je telefoonnummer geeft. Je krijgt zijn nummer niet.
pi_178686979
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat erom dat jij je telefoonnummer geeft. Je krijgt zijn nummer niet.
Ook geen moeite mee, enige nummer die ik nooit zo geef is huisnummer.
  maandag 23 april 2018 @ 08:07:03 #141
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178687008
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je begint altijd met heel weinig informatie en van daaruit ga je op onderzoek.

Heel simpel: als je niet op onderzoek gaat, kom je sowieso nooit verder dan die eerste schil.

Ik snap wel dat het veiliger is om dat onderzoek te doen in een situatie dat je toch al tijd met elkaar moet doorbrengen, maar dan beperk je je keuze wel enorm.
Misschien begrijp ik jou of de OP niet goed, maar hoe wil je onderzoek doen naar een willekeurige vrouw die je straat tegenkomt?
Ik stel me daarbij voor dat je allebei loopt, ze komt je tegemoet zodat je haar gezicht ziet, ze valt je op en als je niet gelijk handelt is ze je voorbij gelopen. Je kan dan omdraaien en achter haar aangaan, wat al snel als stalken wordt gezien.

Het is een totaal andere situatie als je elkaar regelmatig op straat ziet en je tussen twee toevallige ontmoetingen inderdaad de kans hebt om wat meer over haar uit te zoeken.

Het is ook anders als je "samen op de tram wachten" ziet als op straat ontmoeten. Hoewel je dan maar weinig tijd hebt voor onderzoek.

Sowieso is de beste manier om meer te weten te komen het gesprek aangaan. Maar dat doe je dan dus met het doel om meer over haar te weten te komen en niet met het doel haar telefoonnummer te vragen (al kan dat later volgen).
  maandag 23 april 2018 @ 08:08:18 #142
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178687019
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 07:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Komt ook voor.

Er zijn mensen die trouwen met degene waarvan ze ooit dachten dat het voor een nachtje zou zijn. Is dat een probleem dan?
Als ik het bij een keer wil houden moet ze niet aandringen }:|
  maandag 23 april 2018 @ 08:08:30 #143
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_178687020
Goh wat een moeilijk gedoe... Laatst nog na een gesprekje met een vreemde man nummers uitgewisseld, volgende week hebben we een date.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 23 april 2018 @ 08:33:00 #144
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178687138
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 01:06 schreef Lunatiek het volgende:
Lijkt mij nogal tijdrovend als je niet gelijk ziet dat iemand aantrekkelijk is.
Ah, dus fysieke aantrekkingskracht bestaat. En is geen schande!
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 01:06 schreef Lunatiek het volgende:
Zij mag hem niet bellen, immers, haar telefoonnummer wordt gevraagd (zie OP en verder),
Ik meen me te herinneren dat we in topic 'Nummeruitwisseling op straat' zitten.
  maandag 23 april 2018 @ 08:35:22 #145
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178687157
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 01:06 schreef Lunatiek het volgende:
Zij mag hem niet bellen, immers, haar telefoonnummer wordt gevraagd (zie OP en verder),
En dat 'niet mogen bellen'... Dus die versierende man zegt haar: "Jij mag mij NIET bellen?"
pi_178687200
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 08:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Misschien begrijp ik jou of de OP niet goed, maar hoe wil je onderzoek doen naar een willekeurige vrouw die je straat tegenkomt?
Ik stel me daarbij voor dat je allebei loopt, ze komt je tegemoet zodat je haar gezicht ziet, ze valt je op en als je niet gelijk handelt is ze je voorbij gelopen. Je kan dan omdraaien en achter haar aangaan, wat al snel als stalken wordt gezien.

Het is een totaal andere situatie als je elkaar regelmatig op straat ziet en je tussen twee toevallige ontmoetingen inderdaad de kans hebt om wat meer over haar uit te zoeken.

Het is ook anders als je "samen op de tram wachten" ziet als op straat ontmoeten. Hoewel je dan maar weinig tijd hebt voor onderzoek.

Sowieso is de beste manier om meer te weten te komen het gesprek aangaan. Maar dat doe je dan dus met het doel om meer over haar te weten te komen en niet met het doel haar telefoonnummer te vragen (al kan dat later volgen).
In een ander topic schreef ik gisteren:

quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 23:26 schreef VEM2012 het volgende:

En minstens zo belangrijk: ga er niet in om te ‘scoren’, maar gewoon voor de interactie zelf.
Dus volgens mij zijn wij het best eens met elkaar.
pi_178687214
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:35 schreef Kopiko het volgende:

[..]

En dat 'niet mogen bellen'... Dus die versierende man zegt haar: "Jij mag mij NIET bellen?"
Nee, voor je het weet neem je per ongeluk op met je vriendin in de auto.
  maandag 23 april 2018 @ 08:53:58 #148
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178687304
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:35 schreef Kopiko het volgende:

[..]

En dat 'niet mogen bellen'... Dus die versierende man zegt haar: "Jij mag mij NIET bellen?"
Nee, ze mag best bellen... maar hoe moet ze dat doen als ze zijn telefoonnummer niet heeft? Het is immers niet de bedoeling (zie OP en verder) dat hij het initiatief uit handen geeft door haar zijn nummer te geven. Dat is ook wat de meeste dames in dit topic bezwaarlijk vinden: hij wel jouw nummer, en jij niks. Nummeruitwisseling is acceptabel. De meeste dames vinden het het beste als hij zijn nummer geeft, want hij nam het initiatief tot contact, de dames voelen zich geenszins verplicht hun nummer te geven.
  maandag 23 april 2018 @ 08:56:34 #149
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178687320
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 08:53 schreef Lunatiek het volgende:
Nummeruitwisseling is acceptabel. [...] de dames voelen zich geenszins verplicht hun nummer te geven.
NIEMAND verplicht ze toch? En regelmatig - echt waar - vraagt de man haar 't telefoonnummer en antwoordt zij: "Nou, geef me dat van jou maar".
  maandag 23 april 2018 @ 08:57:50 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178687333
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 08:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In een ander topic schreef ik gisteren:

[..]

Dus volgens mij zijn wij het best eens met elkaar.
Ja, klopt :)

Maar ik snap nog steeds niet hoe anderen dat voor zich zien. Terwijl er best gekkies op het forum zijn/waren (0906 of hoe die kloon heet, en andere wannabee PUA's) die kennelijk echt direct een vreemde vrouw aanspreken om haar telefoonnummer te ontfutselen.
  maandag 23 april 2018 @ 08:58:56 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178687344
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 08:56 schreef Kopiko het volgende:

[..]

NIEMAND verplicht ze toch? En regelmatig - echt waar - vraagt de man haar 't telefoonnummer en antwoordt zij: "Nou, geef me dat van jou maar".
Wat begrijp jij niet aan de uitdrukking "je verplicht voelen"? Ben je 12 of zo?
pi_178687361
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 08:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, klopt :)

Maar ik snap nog steeds niet hoe anderen dat voor zich zien. Terwijl er best gekkies op het forum zijn/waren (0906 of hoe die kloon heet, en andere wannabee PUA's) die kennelijk echt direct een vreemde vrouw aanspreken om haar telefoonnummer te ontfutselen.
Zouden die niet gewoon hun fantasie aan het opschrijven zijn geweest?
  maandag 23 april 2018 @ 09:05:23 #153
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178687405
quote:
12s.gif Op maandag 23 april 2018 09:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zouden die niet gewoon hun fantasie aan het opschrijven zijn geweest?
Nee, die dachten dat het zo werkt en vroegen tips omdat het hen niet lukte om een telefoonnummer te krijgen.
  maandag 23 april 2018 @ 09:13:02 #154
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178687481
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 01:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

... of je gaat op een normale manier met vrouwen om en doet even wat meer moeite om haar te leren kennen voordat je haar telefoonnummer vraagt.

Hoe zie je dat voor je op straat? Tackelen en aan haar haren een café binnenslepen? :?
pi_178687584
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 08:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, ze mag best bellen... maar hoe moet ze dat doen als ze zijn telefoonnummer niet heeft? Het is immers niet de bedoeling (zie OP en verder) dat hij het initiatief uit handen geeft door haar zijn nummer te geven. Dat is ook wat de meeste dames in dit topic bezwaarlijk vinden: hij wel jouw nummer, en jij niks. Nummeruitwisseling is acceptabel. De meeste dames vinden het het beste als hij zijn nummer geeft, want hij nam het initiatief tot contact, de dames voelen zich geenszins verplicht hun nummer te geven.
Dit is wel echt de reinste bs
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178687599
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 08:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan de uitdrukking "je verplicht voelen"? Ben je 12 of zo?
Om je nr te geven? Waarom maak je dat echt het probleem van degene die vraagt om het nummer?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178687614
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 08:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, klopt :)

Maar ik snap nog steeds niet hoe anderen dat voor zich zien. Terwijl er best gekkies op het forum zijn/waren (0906 of hoe die kloon heet, en andere wannabee PUA's) die kennelijk echt direct een vreemde vrouw aanspreken om haar telefoonnummer te ontfutselen.
Als je het charmant doet is het niet zo erg. Het overkwam me een keer en hij deed het heel leuk, dus ik moest wel lachen.
  maandag 23 april 2018 @ 10:22:21 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178688460
Natuurlijk kan dat. Mits het niet op een opdringerige manier is en men zich er ook bij neerlegt wanneer de vrouw in kwestie dat niet ziet zitten.

En die zeurende vrouwen zijn waarschijnlijk toch nooit tevreden.
pi_178689821
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 09:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, die dachten dat het zo werkt en vroegen tips omdat het hen niet lukte om een telefoonnummer te krijgen.
In essentie wat ik bedoel: ze hebben geen kennis van zaken. ;)
pi_178689835
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2018 09:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je op straat? Tackelen en aan haar haren een café binnenslepen? :?
Ik vind dit onnodig grievend voor kale vrouwen!
pi_178690086
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:22 schreef Hexagon het volgende:
Natuurlijk kan dat. Mits het niet op een opdringerige manier is en men zich er ook bij neerlegt wanneer de vrouw in kwestie dat niet ziet zitten.

En die zeurende vrouwen zijn waarschijnlijk toch nooit tevreden.
Lekker nuchter dit :) meer moet je er eigenlijk ook niet over kwijt
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178690174
Nee daar ben ik niet van gediend, ook niet als ik single zou zijn.
  maandag 23 april 2018 @ 12:52:39 #163
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178690720
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 11:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind dit onnodig grievend voor kale vrouwen!
Ik begrijp nu dat kort pittig...
pi_178690729
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:15 schreef DoubleDip het volgende:
Nee daar ben ik niet van gediend, ook niet als ik single zou zijn.
Dan zeg je gewoon ‘nee’. Maar valt het dan in jouw ogen onder lastig vallen?
  maandag 23 april 2018 @ 12:57:02 #165
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178690799
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2018 09:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je op straat? Tackelen en aan haar haren een café binnenslepen? :?
Belangrijkste: gebruik maken van de situatie en niet van tevoren plannen hoe je het aanpakt. Niks oefenen.
Daarna: richt je op de interactie, niet op het doel "telefoonnummer".
Ook belangrijk: speel in op haar houding en woorden. Niet geïnteresseerd of afwerend? Wegwezen. Een #MeToo-tje is zo gevat.
pi_178692354
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 12:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan zeg je gewoon ‘nee’. Maar valt het dan in jouw ogen onder lastig vallen?
Ja. Het gaat niemand op straat wat aan. Beetje praten als het vriendelijk gaat heb ik geen problemen mee, maar privedingen zoals mijn telefoonnummer daar blijf je vanaf.
pi_178692414
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja. Het gaat niemand op straat wat aan. Beetje praten als het vriendelijk gaat heb ik geen problemen mee, maar privedingen zoals mijn telefoonnummer daar blijf je vanaf.
Daarom is het ook een vraag, geen bevel. Zolang diegene zich daarna verder niet opdringt is het toch prima?
pi_178692532
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Daarom is het ook een vraag, geen bevel. Zolang diegene zich daarna verder niet opdringt is het toch prima?
Waarom is het vragen van een nummer dan nodig? Als je verder niks hoeft behalve een praatje maken zou alleen dat praatje genoeg moeten zijn. Dat nummer vragen wekt wantrouwen op. Daar zou ik dus afhaken.
pi_178692536
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja. Het gaat niemand op straat wat aan. Beetje praten als het vriendelijk gaat heb ik geen problemen mee, maar privedingen zoals mijn telefoonnummer daar blijf je vanaf.
Heb jij dat ook op jouw voorhoofd gezet, of hoe moet ik raden dat jij daar geen trek in hebt?
  maandag 23 april 2018 @ 14:24:32 #170
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_178692600
Het uitwisselen van nummers op straat is volstrekt onacceptabel.
Fade to Black
pi_178692617
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom is het vragen van een nummer dan nodig? Als je verder niks hoeft behalve een praatje maken zou alleen dat praatje genoeg moeten zijn. Dat nummer vragen wekt wantrouwen op. Daar zou ik dus afhaken.
Om contact op te nemen lijkt mij.
pi_178692621
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:24 schreef Achterhoker het volgende:
Het uitwisselen van nummers op straat is volstrekt onacceptabel.
Want?
  maandag 23 april 2018 @ 14:26:49 #173
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178692661
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 14:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb jij dat ook op jouw voorhoofd gezet, of hoe moet ik raden dat jij daar geen trek in hebt?
Bij een beetje sociaal gevoel merk je echt wel hoe iemand in hey gesprek staat. Bij een gesprek zonder diepgang is het vragen van een telefoonnummer nogal onnozel, ook als zij alleen maar antwoord en zelf geen vragen stelt die op interesse lijken. Verder: lichaamshouding en mimiek checken.
pi_178692930
Zure wijven in dit topic
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178693023
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 14:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij een beetje sociaal gevoel merk je echt wel hoe iemand in hey gesprek staat. Bij een gesprek zonder diepgang is het vragen van een telefoonnummer nogal onnozel, ook als zij alleen maar antwoord en zelf geen vragen stelt die op interesse lijken. Verder: lichaamshouding en mimiek checken.
We hebben het hier over iemand die te allen tijde de vraag niet acceptabel vindt.

Daarnaast: niet iedereen zal het correct inschatten. Dat lijkt mij geen probleem als de ‘nee’ gewoon geaccepteerd wordt.

We moeten het niet moeilijker gaan maken dan het is.
  maandag 23 april 2018 @ 14:50:06 #176
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178693087
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 12:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Belangrijkste: gebruik maken van de situatie en niet van tevoren plannen hoe je het aanpakt. Niks oefenen.
Daarna: richt je op de interactie, niet op het doel "telefoonnummer".

Gewoon vies in de val lokken ipv met open vizier benaderen dus. Bah.
  maandag 23 april 2018 @ 14:54:48 #177
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_178693165
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 14:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Want?
:')
Fade to Black
  maandag 23 april 2018 @ 15:36:59 #178
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178693822
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:40 schreef ludovico het volgende:
Zure wijven in dit topic
Volgens mij zeggen de meeste vrouwen juist dat ze het geen probleem vinden mits niet vervelend opdringerig of erger.
Of ze hun nummer geven is een tweede (bij mij is dat in 99.9 van de gevallen een nee), maar zien ze het niet als lastig vallen. Zeker niet in combinatie met een ontspannen praatje.

Tuurlijk kan ik me situatie's voorstellen waar ik dat vragen om een nummer ongepast vind. Maar de situatie in de OP, waar het over respectvol gaat, vind ik niet ongepast.
Niet altijd iets waar ik op in wil gaan, maar niet ongepast.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 23 april 2018 @ 15:37:25 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178693828
En vrouwen die hierover mekkeren geven als het er op aan komt ook wel hun nummer als ze de vent in kwestie aantrekkelijk genoeg vinden.
pi_178693898
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 15:37 schreef Hexagon het volgende:
En vrouwen die hierover mekkeren geven als het er op aan komt ook wel hun nummer als ze de vent in kwestie aantrekkelijk genoeg vinden.
Tuurlijk.

En gelijk hebben ze.
  maandag 23 april 2018 @ 15:51:42 #181
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178694052
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 15:37 schreef Hexagon het volgende:
En vrouwen die hierover mekkeren geven als het er op aan komt ook wel hun nummer als ze de vent in kwestie aantrekkelijk genoeg vinden.
Denk vooral dat het om verschillende situatie's gaat. Dat degene die erover 'mekkeren' andere situatie's voor ogen hebben.
Dat iemand je op straat staande houdt en opdringerig is, vanuit daar (vlotjes) om een nummer vraagt. Dat kan irritant zijn en als een simpele nee (in woord en/of daad) niet voldoende is wordt dat al snel lastig vallen.

Ik vermoed dat degene hier die zeggen daar wat op tegen te hebben minder tot geen moeite hebben als het om een persoon gaat waarmee ze ergens aan de praat raken en na een tijd gezellig kletsen om hun nummer gevraagd worden dat als lastig vallen zien. Losstaand van of ze daarop ingaan of niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178694218
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 15:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Denk vooral dat het om verschillende situatie's gaat. Dat degene die erover 'mekkeren' andere situatie's voor ogen hebben.
Dat iemand je op straat staande houdt en opdringerig is, vanuit daar (vlotjes) om een nummer vraagt. Dat kan irritant zijn en als een simpele nee (in woord en/of daad) niet voldoende is wordt dat al snel lastig vallen.

Ik vermoed dat degene hier die zeggen daar wat op tegen te hebben minder tot geen moeite hebben als het om een persoon gaat waarmee ze ergens aan de praat raken en na een tijd gezellig kletsen om hun nummer gevraagd worden dat als lastig vallen zien. Losstaand van of ze daarop ingaan of niet.
Bij de eerste situatie zou ik ook sterk het gevoel krijgen dat ie dat al bij de halve stad geprobeerd heeft.
  maandag 23 april 2018 @ 16:14:26 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178694462
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 15:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Denk vooral dat het om verschillende situatie's gaat. Dat degene die erover 'mekkeren' andere situatie's voor ogen hebben.
Dat iemand je op straat staande houdt en opdringerig is, vanuit daar (vlotjes) om een nummer vraagt. Dat kan irritant zijn en als een simpele nee (in woord en/of daad) niet voldoende is wordt dat al snel lastig vallen.

Ik vermoed dat degene hier die zeggen daar wat op tegen te hebben minder tot geen moeite hebben als het om een persoon gaat waarmee ze ergens aan de praat raken en na een tijd gezellig kletsen om hun nummer gevraagd worden dat als lastig vallen zien. Losstaand van of ze daarop ingaan of niet.
De kern van de vraag is. "Je ziet een leuke vrouw op straat waarvan je denkt dat ze wel je type is. Hoe ga je zorgen dat je een date met haar krijgt". Daar is toch niks mis mee? Mits je allerlei fatsoensregels in acht neemt. En er zijn blijkbaar vrouwen die mekkeren dat dat op geen enkele manier zou kunnen. Wat ik onzin vind.

Ik heb het overigens een keer gedaan. Met een meisje dat ik in de trein tegen ben gekomen.
  maandag 23 april 2018 @ 16:14:30 #184
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178694465
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 16:02 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Bij de eerste situatie zou ik ook sterk het gevoel krijgen dat ie dat al bij de halve stad geprobeerd heeft.
Nummer twee heeft het juist al bij de halve stad geprobeerd. Die eerste moet nog even aan zijn skills werken. De truc is om het natuurlijk te doen overkomen, zoiets vergt een beetje oefening.
pi_178694628
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2018 16:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nummer twee heeft het juist al bij de halve stad geprobeerd. Die eerste moet nog even aan zijn skills werken. De truc is om het natuurlijk te doen overkomen, zoiets vergt een beetje oefening.
Daar zit wel wat in ja :') :D
  maandag 23 april 2018 @ 16:34:04 #186
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178694837
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 16:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De kern van de vraag is. "Je ziet een leuke vrouw op straat waarvan je denkt dat ze wel je type is. Hoe ga je zorgen dat je een date met haar krijgt". Daar is toch niks mis mee? Mits je allerlei fatsoensregels in acht neemt. En er zijn blijkbaar vrouwen die mekkeren dat dat op geen enkele manier zou kunnen. Wat ik onzin vind.

Ik heb het overigens een keer gedaan. Met een meisje dat ik in de trein tegen ben gekomen.
Er zal best de uitzondering zijn die daarover mekkert, maar het gros ziet dat echt niet als lastig vallen.

Om voor mezelf te spreken, als ik de kans krijg nee, dank je te zeggen en daar niet over heen gewalst wordt zie ik het niet als lastig vallen.
Ook niet als ik het een oerlelijke vent vind en hij wat onhandig is. Ik er dus absoluut niet op in wil gaan.

Maar ik merk net zo goed op dat wat mannen die dan weer mekkeren over vrouwen die hier niet tegen zouden kunnen een 'nee' gelijkstellen aan ze vindt het lastig vallen.
Geen zin hebben in (verder) contact bekent niet dat ze 'je' een enge creep vindt die grensoverschrijdend gedrag vertoont.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 23 april 2018 @ 16:37:30 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178694904
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 16:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Er zal best de uitzondering zijn die daarover mekkert, maar het gros ziet dat echt niet als lastig vallen.
De vraag van het topic is naar aanleiding van vrouwen die dat blijkbaar op geen enkele manier vinden kunnen.
pi_178694952
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 15:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Denk vooral dat het om verschillende situatie's gaat. Dat degene die erover 'mekkeren' andere situatie's voor ogen hebben.
Dat iemand je op straat staande houdt en opdringerig is, vanuit daar (vlotjes) om een nummer vraagt. Dat kan irritant zijn en als een simpele nee (in woord en/of daad) niet voldoende is wordt dat al snel lastig vallen.

Ik vermoed dat degene hier die zeggen daar wat op tegen te hebben minder tot geen moeite hebben als het om een persoon gaat waarmee ze ergens aan de praat raken en na een tijd gezellig kletsen om hun nummer gevraagd worden dat als lastig vallen zien. Losstaand van of ze daarop ingaan of niet.
De meningen van double dip en van lunatiek zijn gewoon echt krankzinnig. Owee als je een vreemde aanspreekt
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 23 april 2018 @ 16:46:24 #189
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178695024
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De vraag van het topic is naar aanleiding van vrouwen die dat blijkbaar op geen enkele manier vinden kunnen.
De uitzondering dus.

Wat daar vooral opvallend in is is dat het soort clubjes waar de OP over spreekt nogal geneigd zijn zich op die uitzondering te richten.
Die schuimbekkende feminazi's, of degene die een andere situatie voor ogen heeft.
Of dat ze niet zo 'normaal' of 'respectvol' benaderen als ze wel denken, waardoor ze meer negatieve reacties krijgen. Of dat ze de 'nee, dank je' opblazen en vertalen als ze vinden het lastig vallen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178695052
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2018 16:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nummer twee heeft het juist al bij de halve stad geprobeerd. Die eerste moet nog even aan zijn skills werken. De truc is om het natuurlijk te doen overkomen, zoiets vergt een beetje oefening.
Hé! Ssssstttt!!!
  maandag 23 april 2018 @ 16:52:14 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178695127
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 16:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De uitzondering dus.

Wat daar vooral opvallend in is is dat het soort clubjes waar de OP over spreekt nogal geneigd zijn zich op die uitzondering te richten.
Die schuimbekkende feminazi's, of degene die een andere situatie voor ogen heeft.
Of dat ze niet zo 'normaal' of 'respectvol' benaderen als ze wel denken, waardoor ze meer negatieve reacties krijgen. Of dat ze de 'nee, dank je' opblazen en vertalen als ze vinden het lastig vallen.
Tja ik doe het met de info die TS geeft. Lijkt me niet nuttig daar dingen bij te verzinnen. De vraag is helder. "Is het per definitie verkeerd om een date te willen regelen met een vrouw die je op straat tegen komt". En mijn antwoord is daarop is nee.
  maandag 23 april 2018 @ 16:57:17 #192
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178695223
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 16:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja ik doe het met de info die TS geeft. Lijkt me niet nuttig daar dingen bij te verzinnen. De vraag is helder. "Is het per definitie verkeerd om een date te willen regelen met een vrouw die je op straat tegen komt". En mijn antwoord is daarop is nee.
Die info is nogal beperkt.
Bijkans voor aanrander uitgemaakt worden is best wel heftig. Het lijkt me sterk dat het om meer gaat dan de uitzondering als dat werkelijk om respectvol gaat.

Ik acht de kans groter dat de manier die beschreven werd hierin bijgedragen heeft. Maar zonder dat die geplaats wordt is er niet echt wat zinnigs over te zeggen. De situatie bepaalt nu eenmaal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178695812
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 16:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die info is nogal beperkt.
Bijkans voor aanrander uitgemaakt worden is best wel heftig. Het lijkt me sterk dat het om meer gaat dan de uitzondering als dat werkelijk om respectvol gaat.

Ik acht de kans groter dat de manier die beschreven werd hierin bijgedragen heeft. Maar zonder dat die geplaats wordt is er niet echt wat zinnigs over te zeggen. De situatie bepaalt nu eenmaal.
Aanrander omdat je iemand aanspreekt :') Oke succes bij de politie dan _O-
  maandag 23 april 2018 @ 17:34:44 #194
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178695958
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:28 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Aanrander omdat je iemand aanspreekt :') Oke succes bij de politie dan _O-
Als je beter leest wat ik zeg zou je zien dat ik het dus onwaarschijnlijk acht dat iemand bijkans voor aanrander uitgemaakt wordt om het (normaal) aanspreken van iemand.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178696034
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 17:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als je beter leest wat ik zeg zou je zien dat ik het dus onwaarschijnlijk acht dat iemand bijkans voor aanrander uitgemaakt wordt om het (normaal) aanspreken van iemand.
Ow excuus, verkeerd gelezen inderdaad
  maandag 23 april 2018 @ 21:23:52 #196
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178701836
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 16:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

De meningen van double dip en van lunatiek zijn gewoon echt krankzinnig. Owee als je een vreemde aanspreekt
Dat beweer ik nergens.
Het is prima om iemand aan te spreken (mits respectvol etc), het is de beste manier om iemand te leren kennen. Sociaal contact draagt zelfs bij aan het veiligheidsgevoel.

Het is alleen niet respectvol om als primaire doel dat telefoonnummer van een wildvreemde te willen hebben. Zeker als je de deur uitgaat met het idee dat je wilt terugkomen met het telefoonnummer van minstens een 7/10. Dat heeft niks meer met respect voor het individu te maken.

Laten we wel zijn, degenen die zich bij dat soort clubs aansluiten zijn niet de sociaal vaardigen. Bij gewone mensen gaat die actie op een natuurlijke, spontane manier - bij een aardig gesprek bedenk je op het einde dat je nog eens contact wilt hebben en vraag je haar nummer terwijl jij het jouwe geeft.

Je kunt je makkelijk een 0906-scenario voorstellen van een lekker wijf achtervolgen, in een hoek drijven om haar te kunnen spreken, onsamenhangend gesprek pogen te voeren, geen respect hebben voor haar "nee" en lichaamstaal (als dat al wordt opgemerkt), doordrammen in het gesprek, hinderen bij het weglopen, vieze man gekwijl en dan dat telefoonnummer vragen.
Dat is wat er gebeurt als je een sociale kneus bent en clubs die je trucjes aanleren leren je niet de sociale vaardigheden om elegant zo'n gesprek te voeren.
pi_178702069
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 21:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat beweer ik nergens.
Het is prima om iemand aan te spreken (mits respectvol etc), het is de beste manier om iemand te leren kennen. Sociaal contact draagt zelfs bij aan het veiligheidsgevoel.

Het is alleen niet respectvol om als primaire doel dat telefoonnummer van een wildvreemde te willen hebben. Zeker als je de deur uitgaat met het idee dat je wilt terugkomen met het telefoonnummer van minstens een 7/10. Dat heeft niks meer met respect voor het individu te maken.

Laten we wel zijn, degenen die zich bij dat soort clubs aansluiten zijn niet de sociaal vaardigen. Bij gewone mensen gaat die actie op een natuurlijke, spontane manier - bij een aardig gesprek bedenk je op het einde dat je nog eens contact wilt hebben en vraag je haar nummer terwijl jij het jouwe geeft.

Je kunt je makkelijk een 0906-scenario voorstellen van een lekker wijf achtervolgen, in een hoek drijven om haar te kunnen spreken, onsamenhangend gesprek pogen te voeren, geen respect hebben voor haar "nee" en lichaamstaal (als dat al wordt opgemerkt), doordrammen in het gesprek, hinderen bij het weglopen, vieze man gekwijl en dan dat telefoonnummer vragen.
Dat is wat er gebeurt als je een sociale kneus bent en clubs die je trucjes aanleren leren je niet de sociale vaardigheden om elegant zo'n gesprek te voeren.
Wat is het probleem dan? Contactgestoorden kunnen een dergelijk gesprek niet netjes voeren dus die worden sowieso afgewezen?

Nou prima toch, kunnen de mensen die wel een normaal gesprek kunnen voeren en enige intelligentie bezitten op een normale manier haar nummer vragen. Is het nee, prima. Maar spastisch doen omdat de vraag uberhaubt gesteld wordt is wel...
pi_178702098
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 21:23 schreef Lunatiek het volgende:


Je kunt je makkelijk een 0906-scenario voorstellen van een lekker wijf achtervolgen, in een hoek drijven om haar te kunnen spreken, onsamenhangend gesprek pogen te voeren, geen respect hebben voor haar "nee" en lichaamstaal (als dat al wordt opgemerkt), doordrammen in het gesprek, hinderen bij het weglopen, vieze man gekwijl en dan dat telefoonnummer vragen.
Dat is wat er gebeurt als je een sociale kneus bent en clubs die je trucjes aanleren leren je niet de sociale vaardigheden om elegant zo'n gesprek te voeren.
Waar haal je dit vandaan dan? Het gaat hier niet over lastigvallen maar over normaal aanspreken. Wat jij in de context van lastigvallen plaatst... Wat doe jij je best zeg om "vrouwen aanspreken op straat" in een hokje te stoppen van enge stalkerige manier van doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178702819
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 21:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat beweer ik nergens.
Het is prima om iemand aan te spreken (mits respectvol etc), het is de beste manier om iemand te leren kennen. Sociaal contact draagt zelfs bij aan het veiligheidsgevoel.

Het is alleen niet respectvol om als primaire doel dat telefoonnummer van een wildvreemde te willen hebben. Zeker als je de deur uitgaat met het idee dat je wilt terugkomen met het telefoonnummer van minstens een 7/10. Dat heeft niks meer met respect voor het individu te maken.

Laten we wel zijn, degenen die zich bij dat soort clubs aansluiten zijn niet de sociaal vaardigen. Bij gewone mensen gaat die actie op een natuurlijke, spontane manier - bij een aardig gesprek bedenk je op het einde dat je nog eens contact wilt hebben en vraag je haar nummer terwijl jij het jouwe geeft.

Je kunt je makkelijk een 0906-scenario voorstellen van een lekker wijf achtervolgen, in een hoek drijven om haar te kunnen spreken, onsamenhangend gesprek pogen te voeren, geen respect hebben voor haar "nee" en lichaamstaal (als dat al wordt opgemerkt), doordrammen in het gesprek, hinderen bij het weglopen, vieze man gekwijl en dan dat telefoonnummer vragen.
Dat is wat er gebeurt als je een sociale kneus bent en clubs die je trucjes aanleren leren je niet de sociale vaardigheden om elegant zo'n gesprek te voeren.
^Dit

Een normaal persoon heeft zulke acties niet nodig om leuke mensen te ontmoeten.
pi_178703742
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 22:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

^Dit

Een normaal persoon heeft zulke acties niet nodig om leuke mensen te ontmoeten.
Naja prima, niet normaal mens hier, zoveel vrouwen kom ik niet mee in aanraking met een beetje studie en sport.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178705183
Heerlijk dat Darwinisme van sommigen in de praktijk, jezelf zo hautain neerzetten met "Wie ben jij wel niet om mij aan te spreken op straat, aanrander" dat je denkt dat op een gegeven moment dit soort vrouwen uit de genenpoel gekweekt worden... :') Ach wie neem ik in de maling, dit soort vrouwen gaat zonder schaamte lekker naar de dokter met "Ik ben 35 en ik snap er niets van dat ik nog geen leuke man gevonden heb in mijn leven, maar ik wil wel een kind" houding en de dokter helpt ze wel.
pi_178705212
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 00:14 schreef Aneurism het volgende:
Heerlijk dat Darwinisme van sommigen in de praktijk, jezelf zo hautain neerzetten met "Wie ben jij wel niet om mij aan te spreken op straat, aanrander" dat je denkt dat op een gegeven moment dit soort vrouwen uit de genenpoel gekweekt worden... :') Ach wie neem ik in de maling, dit soort vrouwen gaat zonder schaamte lekker naar de dokter met "Ik ben 35 en ik snap er niets van dat ik nog geen leuke man gevonden heb in mijn leven, maar ik wil wel een kind" houding en de dokter helpt ze wel.
Als de jongen in kwestie leuk genoeg is zwichten ze toch wel. Er is een verschil tussen wat vrouwen zeggen te willen en wat ze willen gelukkig
  dinsdag 24 april 2018 @ 03:58:21 #203
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178705904
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 22:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja prima, niet normaal mens hier, zoveel vrouwen kom ik niet mee in aanraking met een beetje studie en sport.
Het gaat niet om "in contact komen met", maar of je op een beschaafde en ontspannen manier een conversatie met een vreemde kunt voeren. Het maakt daarbij weinig uit wie je gesprekspartner is of wat diens geslacht is.
Dus àls je een aantrekkelijke vrouw op straat ziet je uit conversatie-ervaring weet hoe je een gesprek inleidt en verdiept, hoe je vloeiend van onderwerp kunt wisselen, hoe je haar de ruimte kunt geven en belangstelling kunt tonen, etc.
Wat niet ingewikkeld is, want de meeste mensen zijn er gewoon toe in staat. Voor contactgestoorden, sociaal gehandicapten en sommige autisten is het iets dat ze waarschijnlijk nooit zullen leren. Ook niet in een club.
pi_178715860
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 03:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat niet om "in contact komen met", maar of je op een beschaafde en ontspannen manier een conversatie met een vreemde kunt voeren. Het maakt daarbij weinig uit wie je gesprekspartner is of wat diens geslacht is.
Dus àls je een aantrekkelijke vrouw op straat ziet je uit conversatie-ervaring weet hoe je een gesprek inleidt en verdiept, hoe je vloeiend van onderwerp kunt wisselen, hoe je haar de ruimte kunt geven en belangstelling kunt tonen, etc.
Wat niet ingewikkeld is, want de meeste mensen zijn er gewoon toe in staat. Voor contactgestoorden, sociaal gehandicapten en sommige autisten is het iets dat ze waarschijnlijk nooit zullen leren. Ook niet in een club.
Volgens mij moet je even teruglezen en deductief redeneren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 25 april 2018 @ 10:13:30 #205
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_178729319
Kan de discussie op de bal ipv de man?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 25 april 2018 @ 10:27:16 #206
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178729549
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 22:00 schreef DoubleDip het volgende:
Een normaal persoon heeft zulke acties niet nodig om leuke mensen te ontmoeten.
Voor een (leuk uitziende) vrouw ligt dat een stukje eenvoudiger.
pi_178730178
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:27 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Voor een (leuk uitziende) vrouw ligt dat een stukje eenvoudiger.
Nouja die krijgt misschien wat meer aanspraak maar ook niet persé op straat toch?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178730470
Dus mensen aanspreken op straat mag ook al niet meer?
pi_178730793
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:19 schreef Bananenpap het volgende:
Dus mensen aanspreken op straat mag ook al niet meer?
Nee engert! Ga weg!
pi_178737887
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 11:19 schreef Bananenpap het volgende:
Dus mensen aanspreken op straat mag ook al niet meer?
de weg vragen is wel even iets anders dan iemand zijn of haar nummer vragen.
pi_178737926
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

de weg vragen is wel even iets anders dan iemand zijn of haar nummer vragen.
Het is ook een beetje dom om de weg te vragen in een tijd dat iedereen google maps in zijn broekzak heeft.

Dus dat schaar ik echt onder een heel verdachte manier om contact te leggen.
pi_178738599
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

de weg vragen is wel even iets anders dan iemand zijn of haar nummer vragen.
Is dat tijdens het uitgaan ook raar?
pi_178738702
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 19:17 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Is dat tijdens het uitgaan ook raar?
Dan is de weg vragen ook raar ja.
pi_178738711
quote:
12s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is ook een beetje dom om de weg te vragen in een tijd dat iedereen google maps in zijn broekzak heeft.

Dus dat schaar ik echt onder een heel verdachte manier om contact te leggen.
Heb anders weleens gehad dat de GPS/Google app raar deed oid en ik telkens andere routes (in tegengestelde richting van elkaar) kreeg. En accu's kunnen ook leegraken.
  woensdag 25 april 2018 @ 19:22:47 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178738785
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

de weg vragen is wel even iets anders dan iemand zijn of haar nummer vragen.
Dus als je op straat een leuke vrouw tegenkomt mag je niet proberen daarmee een date te regelen?
pi_178738873
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2018 19:20 schreef Chai het volgende:

[..]

Heb anders weleens gehad dat de GPS/Google app raar deed oid en ik telkens andere routes (in tegengestelde richting van elkaar) kreeg. En accu's kunnen ook leegraken.
Neem het niet te serieus. Net zo goed als ik meningen in de zin van ‘je mag een telefoonummer niet vragen aan iemand die je net op straat hebt ontmoet’ totaal niet serieus neem.

Prima als mensen het niet willen geven. Maar dat je het niet zou mogen vragen is echt bespottelijk.
pi_178738892
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 19:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus als je op straat een leuke vrouw tegenkomt mag je niet proberen daarmee een date te regelen?
Nee, viespeuk! Schaam je!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')