abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 april 2018 @ 19:04:41 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178626115
quote:
RTL Nederland gaat een nieuwe strategische koers varen. Het mediabedrijf laat de oude zendergerichte aanpak los en gaat zich meer richten op "een hechte relatie en directe interactie" met de consument. De ingreep kost ook banen, maar hoeveel is nog niet duidelijk.
Wat onder meer gaat veranderen is dat streamingsdiensten als Videoland en RTL XL worden samengevoegd in één platform. Volgens topman Sven Sauvé bestaat er bij veel Nederlanders behoefte aan één plek waar je alles kunt zien en veel aandacht is voor Nederlandse content.

De herstructurering betekent ook dat er allerlei managementlagen verdwijnen en afdelingen worden samengevoegd. Ook ontstaan nieuwe bedrijfsonderdelen, met name op het vlak van technologie en data.

De arbeidsplaatsen die komen te vervallen moeten in eerste instantie verdwijnen via natuurlijk verloop, maar gedwongen ontslagen zijn niet uitgesloten. Een woordvoerster kon nog niet aangeven om hoeveel banen het gaat. "Dat gebeurt pas in een latere fase", liet ze weten.

Het bedrijf verwacht vóór de zomer duidelijkheid te kunnen geven aan zijn medewerkers over individuele gevolgen van de plannen. RTL trekt tegelijkertijd ook veel nieuw talent aan op het gebied van data, technologie, creatie en marketing.

Moeizame advertentiemarkt
Bij RTL Nederland werken circa achthonderd mensen in vaste dienst. Het bedrijf heeft het de laatste tijd moeilijk en sloot 2017 af met mindere resultaten. De moeizame Nederlandse advertentiemarkt blijft een blok aan het been voor RTL dat de markt voor televisiespotjes zag krimpen.

Eerder deze week stapte financieel topvrouw Vivienne de Leeuw nog per direct op. Zij kon zich volgens RTL niet vinden in de nieuwe plannen.

Onlangs vertrok ook programmadirecteur Marco Louwerens al. Hij maakt net als Voetbal Inside-vedettes Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen de overstap naar Talpa. Louwerens werd door sommigen gezien als de opvolger van tv-baas Erland Galjaard, de man van tv-persoonlijkheid Wendy van Dijk. Galjaard kondigde eerder dit jaar al aan RTL te gaan verlaten.
https://www.nu.nl/media/5(...)arbeidsplaatsen.html

Dat het nog zo lang duurde

In 2007 schreef ik dit
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2007 08:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Televisie zoals we het kennen is op sterven na dood. Het push concept is hopeloos achterhaald en HDTV is de zwanenzang. TV zal niet verdwijnen, de bioscoop is ook niet verdwenen, en de radio ook niet, maar TV is op haar hoogtepunt en vanaf hier gaat het bergaf.
Waarom?
Er zijn een aantal oorzaken voor.
1) De HDD recorder, deze maakt het mogelijk dat je TV kijkt wanneer je wilt, en zonder reclame. Je neemt een film, serie of show op van RTL of SBS en begint een kwartiertje later met kijken, dit heet timeshift voor de mensen die het niet kennen, iedere keer als er reclame begint spoel je vooruit en tegen de tijd dat het laatste reclame blok geweest is loop je gelijk met de normale uitzending. Je begint later met kijken, en slaat de reclame over. Hiermee lopen de commerciële omroepen hun rechtvaardiging mis want er zijn geen reclameblokken meer die bekeken worden. Over een paar jaar is de HDD recorder zo normaal als een VHS recorder. Het reclame geld gaat op zoek naar andere media en de commerciële TV heeft geen inkomen meer.
2) Dichtheid van datadragers, je koop op een aantal DVD´s Films en complete series, en als deze niet erg actueel zijn, ook nog voor een habbekrats. En de drager voor de complete serie incl verpakking heeft het formaat van een pocketboek, dus kan makkelijk verzenden. Waarom zou je dus een TV serie kijken als je de hele serie kan kopen (en daarna gewoon weer verkopen op Ebay of Amazon marketplace voor een paar euro minder dan je betaald hebt). Steeds meer mensen in mijn omgeving, inclusief ikzelf doen dit. Er is dus steeds minder reden om een serie of film nog te kijken op TV, als je de serie of film al kan kopen, alleen nieuwe producties zijn nog interessant, herhalingen niet, ingekochte Amerikaanse series niet.
3) Door de komst van internet zijn series en films te downloaden, dit is weliswaar diefstal, maar dat schrikt nauwelijks iemand af om het niet te doen. Dit maakt dat series en films tegen vrijwel geen kosten te krijgen zijn en je kan ze kijken wanneer je wilt, niet wanneer de zender besluit ze eens uit te zenden.
4) Sport, een favoriet van de TV. Door de komst van het internet en snelle verbindingen wordt het voor bv Ajax mogelijk haar eigen wedstrijden zelf uit te zenden via haar eigen internet kanaal, echter is daar ook reclame moeilijk omdat je het via timeshift kan kijken, of men kiest voor een pay per view aanpak, het laatste heeft economisch gezien zin, aangezien de club dan zelf direct de inkomsten krijgt en niet het sportkanaal. Een sportkanaal achter een decoder is in vele landen nu al een realiteit, en mensen daar (bv UK) gaan naar de Pub om te kijken.
5) Pay kanalen met een hoogwaardig aanbod zijn in de VS al een succes HBO is daar een goed voorbeeld van, maar zonder reclame.
6) Youtube Digg, & MySpace en andere aanbieders van een platform waar iedereen content kan plaatsen, maar al te vak zijn daar prachtige stukjes te zien, maar net zoals ebay begonnen is als rommelmarkt met mensen die daar wat troep van zolder verkochten en nu de retail op zijn kop zet en er krachtig verkocht wordt door bedrijven zullen dergelijke platforms het aanbieden van content veranderen. Wat valt nog te bezien, maar de armoede bij de zenders is inmiddels als zo groot dat men TV programma´s maakt waar de leukste filmpjes uit youtube en anderen laat zien, alsof je de leukste stukjes van TV op de radio laat horen…
De reclame inkomsten staan zwaar onder druk, en belangrijke kijkcijfertrekkers kiezen voor eigen media. De Publieke omroep is niet helemaal afhankelijk van reclame, maar gaat ook inkomsten missen, en de content verschraalt en wordt minder interessant, slechts tegen meerkosten (eigen producties zijn duur) is het aanbod overeind te houden, of men moet kiezen voor steeds goedkopere content.
TV zal niet verdwijnen, maar de commerciële tv gaat het extreem moeilijk krijgen geld te verdienen, en de publieke omroep staat voor de keuze om of duurder te worden en a la BBC te gaan werken, duur, zonder reclame en met veel eigen producties. Een budget publieke omroep wordt moeilijk overeind te houden want goedkoop ingekochte programma´s eindeloos herhalen trekt geen enkele kijker.
Kortom de inkomsten en de kijkers vallen weg.
De vraag is waar de vele reclame miljarden heen gaan.
TV / De Dood van Televisie (zoals we het kennen)


In 2013 dit
quote:
dinsdag 24 september 2013 @ 14:58 • 1
Pietverdriet

HBO is naar Nederland gekomen, Netflix is net begonnen, net als andere betaalzenders zoals Eredivisie live en TV Oranje. Hoe goed die lopen? Wat ik begrijp zijn voetbalfans het minst bereid te betalen.
Volgens Managementteam zijn er 2 grote verliezers, De omroepen en de distributeurs. Er zijn ook twee grote winnaars, de Contentpartijen en de nieuwe poortwachters, Netflix bijvoorbeeld
http://www.mt.nl/157/60552/magazine/moord-op-de-tv-sector.html
Goed artikel
Apple heeft diepe zaken en veel ervaring met micropayments, een enorm distributiekanaal
Google met Youtube ook
Amazon is een bedrijf dat gewend is tegen zo laag mogelijke kosten producten te verkopen met heel smalle marges. Ik heb zelf een abo bij Sky en wil over naar Netflix. Enige Omroep die ik nog regelmatig kijk is de BBC. De PO kijk ik via uitzending gemist en dan alleen nog maar naar Keuringsdienst van waarde en Wouter Klootwijk. Heb in geen jaren reclame gekeken.
TV / De Dood van Televisie (zoals we het kennen) Deel 2

Ik kijk al een jaar of 6-7 geen linieaire tv meer en al veel langer geen commerciële tv.
Netflix is een enorm succes, net als Amazon prime
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178626170
Je bent dan ook een topper en visionair Piet.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:11:28 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178626201
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:09 schreef gelly het volgende:
Je bent dan ook een topper en visionair Piet.
Et moi, qui suis res-té le plus fier
Moi, je parle en-core de moi
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178626206
Het enige dat ik nog live kijk is eredivisie voetbal. Of er moet een groot sportevenement zijn of er moet iets ergs gebeurd zijn ergens.

Sinds meneer Sjon niet meer op TV komt is het snel bergafwaarts gegaan. Zijn vertrek heeft een grotere impact gehad dan de opkomst van Netflix.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:12:42 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_178626216
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]


Ik kijk al een jaar of 6-7 geen linieaire tv meer en al veel langer geen commerciële tv.
Netflix is een enorm succes, net als Amazon prime
Temptation Island is ook een enorm succes, evenals De Luizenmoeder, Heel Holland Bakt, Boer zoekt Vrouw, etc.

Kortom, er kijken nog steeds miljoenen mensen naar de conventionele tv. Dit zal zeker nog wel een jaar of 20 zo blijven.
pi_178626262
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Temptation Island is ook een enorm succes, evenals De Luizenmoeder, Heel Holland Bakt, Boer zoekt Vrouw, etc.

Kortom, er kijken nog steeds miljoenen mensen naar de conventionele tv. Dit zal zeker nog wel een jaar of 20 zo blijven.
Ik kijk wel achteraf op RTL XL of uitzending gemist. Van SBS kijk ik niets terug het afgelopen jaar.
Ik heb geen eens een kabelabonnement meer..
dag
pi_178626294
Ik vind RTL/SBS/Net5 juist bloedirritant met zoveel reclames.
Mag graag Voetbal Inside kijken, maar doe dat altijd pas na de uitzending via het internet, met adblocker.

De advertentieboeren met allerlei ellende en popups en schreeuwerige zooi zijn al jaren zo ver gegaan dat het averechts werkt. Ik gebruik adblock voor alles behalve FOK! omdat ik hier graag mag komen, maar zodra er allerlei schuif-over-website banners komen dan is dat ook snel klaar.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:18:39 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178626318
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Temptation Island is ook een enorm succes, evenals De Luizenmoeder, Heel Holland Bakt, Boer zoekt Vrouw, etc.

Kortom, er kijken nog steeds miljoenen mensen naar de conventionele tv. Dit zal zeker nog wel een jaar of 20 zo blijven.
Ja ja daarom smijt RTL er mensen uit, omdat ze zo veel kijkers hebben voor hun advertenties.
In de jaren 80 trok zeg eens Aaaa meer dan twee keer zoveel kijkers als kijkcijfer kanon de luizenmoeder

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietverdriet op 19-04-2018 19:26:57 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178626384
En de NPO eist meer geld, omdat ze anders hun programmering niet op orde kunnen krijgen. :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178626415
quote:
1. Niemand heeft een HDD recorder.
2. Niemand koopt nog DVD's.
3. Niemand downloadt nog illegaal films en series.
4. Ajax zendt nog steeds niet zelf wedstrijden uit.
5. Payzenders vinden ook nauwelijks aftrek.
6. YouTube Digg en MySpace? Niemand kent dat, laat staan gebruikt.

Nou, wat een visionair. Ik zou een religie beginnen.
pi_178626419
Hier staat de tv aan als achtergrondgeluid als ik thuiswerk, daadwerkelijk op de bank gaan zitten voor de tv doe ik enkel bij sportevenementen, voetbal of speciale uitzendingen. Voorderest hebben on-demand diensten het overgenomen van de tv zenders.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 19 april 2018 @ 19:31:24 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178626494
Kijk al jaren geen televisie meer. Betalen om reclame te kijken, zo voelde het op een gegeven moment.

Daarnaast.. Toen was het al het uitmelken van oude concepten ala idols, dat is alleen maar erger geworden. Originaliteit is ver te zoeken en verder zijn het een paar afgeserveerde bners die elkaar zendtijd toeschuiven en elkaar veren in de reet steken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178626527
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:09 schreef gelly het volgende:
Je bent dan ook een topper en visionair Piet.
Tot op zekere hoogte dan. Wie weet nog wat een HDD recorder is :-)
  donderdag 19 april 2018 @ 19:35:09 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178626560
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:33 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte dan. Wie weet nog wat een HDD recorder is :-)
In landen waar sat tv de norm is, heeft vrijwel iedereen een sat reciever met hdd recorder
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178626589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Kijk al jaren geen televisie meer. Betalen om reclame te kijken, zo voelde het op een gegeven moment.

Daarnaast.. Toen was het al het uitmelken van oude concepten ala idols, dat is alleen maar erger geworden. Originaliteit is ver te zoeken en verder zijn het een paar afgeserveerde bners die elkaar zendtijd toeschuiven en elkaar veren in de reet steken.
Metoo.

Het niveau is gewoon te laag en bij reclame haak ik sowieso af.

Het NPO heeft alleen nog een theoretische functie, namelijk als formeel kanaal van de overheid naar de burger, bijvoorbeeld bij rampen. Maar voor de rest kan de gehele NPO, inclusief VARA, KRO, NRCV en al die andere vooroorlogse clubjes opgedoekt worden.

Het enige nut dat de NPO nu nog heeft, is het aan het werk houden van mensen die bij de NPO werken.
pi_178626691
Is dit bedrijf nu nog niet falliet? Niemand kijkt dat toch meer en zeker niet naar de reclames _O-
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 19 april 2018 @ 20:40:48 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_178627867
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja ja daarom smijt RTL er mensen uit, omdat ze zo veel kijkers hebben voor hun advertenties.
In de jaren 80 trok zeg eens Aaaa meer dan twee keer zoveel kijkers als kijkcijfer kanon de luizenmoeder
Mwoah, niet helemaal eerlijk als je beseft er toen misschien maar 2 (heel misschien 3) zenders waren. Programma’s van nu concurreren tegen veel meer zenders, Netflix, DVD’s (volgens jouw post), etc.

Daarnaast vergelijk je een luizenmoeder ook meteen met een van de meest populaire programma’s ooit op de Nederlandse tv...
  donderdag 19 april 2018 @ 20:47:49 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178628031
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja ja daarom smijt RTL er mensen uit, omdat ze zo veel kijkers hebben voor hun advertenties.
In de jaren 80 trok zeg eens Aaaa meer dan twee keer zoveel kijkers als kijkcijfer kanon de luizenmoeder
Toen konden we ook kiezen tussen Ned.1 en Ned.2 of niks kijken... :')
pi_178628179
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Temptation Island is ook een enorm succes, evenals De Luizenmoeder, Heel Holland Bakt, Boer zoekt Vrouw, etc.

Kortom, er kijken nog steeds miljoenen mensen naar de conventionele tv. Dit zal zeker nog wel een jaar of 20 zo blijven.
Wel grappig dat je luizenmoeder hier bij betrekt aangezien die meer achteraf werd bekeken dan live:
https://nos.nl/artikel/22(...)de-luizenmoeder.html
  donderdag 19 april 2018 @ 20:53:44 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178628306
Zolang er nog kranten en magazines/bladen zijn zal TV ook nog wel bestaan.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 20:59:33 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178628364
ik vind het eigenlijk nu achteraf na al jaren geroepen te hebben dat ouderwetse tv matig is eigenlijk wel prettig als er gewoon om dinsdag, 20:13 iets op tv komt wat ik wil zien

het aanbod is zo groot tegenwoordig dat ik soms niet meer weet waar ik het zoeken moet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178628765
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/media/5(...)arbeidsplaatsen.html

Dat het nog zo lang duurde

In 2007 schreef ik dit

[..]

TV / De Dood van Televisie (zoals we het kennen)

In 2013 dit

[..]

TV / De Dood van Televisie (zoals we het kennen) Deel 2

Ik kijk al een jaar of 6-7 geen linieaire tv meer en al veel langer geen commerciële tv.
Netflix is een enorm succes, net als Amazon prime
Zijn wel paar goede NPO-programma's hoor, niet alles is slecht, Piet.
Andere Tijden. Al heel lang, heel goede tv imho.
Tegenlicht.
Zit nu weer Onbehagen te kijken van Heijne op VPRO/Humanistische omroep.
Lubach is aardig.
De Van Rossems ook al aardig. Je weet wat Maarten zei hè?

Nee, Piet.

Niet alles is slecht.
I´m back.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 21:46:30 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_178629807
Eens met Ryan, niet alles is slecht. Ik kijk wel andere programma's op tv, vroeger keek je series op tv, dat doe ik niet meer, op 1 na, Zuidas wat pas is begonnen. Maar vooral programma's zoals Bed & Breakfast, Droomhuis gezocht, Ik vertrek, Masterchef, etc. En sport, VI en SV.

Verder wel eens met wat sp3c zegt, dat geldt vooral voor de series, er zijn er zoveel dat je amper tijd hebt om ze allemaal te kijken :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_178630121
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:25 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

1. Niemand heeft een HDD recorder.
2. Niemand koopt nog DVD's.
3. Niemand downloadt nog illegaal films en series.
4. Ajax zendt nog steeds niet zelf wedstrijden uit.
5. Payzenders vinden ook nauwelijks aftrek.
6. YouTube Digg en MySpace? Niemand kent dat, laat staan gebruikt.

Nou, wat een visionair. Ik zou een religie beginnen.
Het is inderdaad een gevalletje: "de Bijbel / Koran voorspelde deze vage algemeenheid al heel lang geleden!!!". Dat de opkomst van internet, streaming en on-demand diensten zorgt voor een diversificatie in het aanbod en daardoor verdere fragmentatie had iedereen wel zien aankomen, maar de vermeende "trends" die hier werden genoemd zijn ongeveer net zo accuraat als mijn voorspellingen van verkiezingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')