abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 april 2018 @ 18:15:33 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_178625134
Er valt veel over te vinden en het is mogelijk. Maar als ik het goed gelezen heb kan het ook onmogelijk zijn. De rechter of officier van justitie beslist dan en als die nee beslist kun je het schudden.

In mijn geval nogal simpel. Ik heb een Duitse achternaam. Op mijn paspoort staat mijn achternaam met een o maar iedereen schrijft het als [b]ö/b] en zo wordt het ook uitgesproken. Een simpele kleine aanpassing wat ik wel mooi vind om te doen gezien mij hele hele familie het zo doet en het alleen problemen geeft bij afroepen namenlijst door iemand die ons niet kent.

Denken jullie dat dit kans maakt?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Eindredactie Games donderdag 19 april 2018 @ 18:17:58 #2
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_178625180
Misschien dat het volgende lukt:
quote:
De naam is verkeerd gespeld (B9)
Is uw achternaam verkeerd gespeld door een fout bij de invoering van de akte van de burgerlijke stand in 1810-1838? Dan kunt u vragen uw naam te wijzigen in de juiste spelling. Dat kan alleen als u aantoont dat de naam in de akten van de burgerlijke stand sinds de invoering daarvan (1810-1838) onjuist is gespeld en in de volgens u juiste spelling sindsdien is gevoerd. Een voorbeeld is dat de naam in plaats van met een ‘t’ met een ‘d’ is geschreven, of in plaats van een ‘ij’ met een ‘y’. Als u aantoont dat u altijd de naam heeft gevoerd in de spelling zoals die gold vóór de invoering van de burgerlijke stand, dan is het mogelijk de naam te wijzigen in de oorspronkelijke spelling.

Bij (kennelijke) schrijf- of spelfouten en kennelijke misslagen in uw naam, kunt u zich richten tot uw eigen gemeente. De ambtenaar van de burgerlijke stand kan deze verbeteren.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 19 april 2018 @ 18:18:25 #3
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_178625189
Of deze
quote:
De naam veroorzaakt psychische schade (C)
U kunt uw achternaam laten wijzigen als u kunt aantonen dat deze uw geestelijke of lichamelijke gezondheid in ernstige mate schaadt. Het moet gaan om hinder in het dagelijks leven, die gerelateerd is aan de huidige geslachtsnaam en die leidt tot ernstige lichamelijke of psychische schade. Aan de procedure is een aantal voorwaarden verbonden. Zo moet uw psychische hinder worden vastgesteld in een rapport dat door een onafhankelijke BIG-geregistreerde gedragsdeskundige is opgesteld. Dat is een psycholoog of psychiater bij wie u niet onder behandeling bent (geweest) en die is geregistreerd in het BIG-register. U moet zelf voor dit rapport zorgen en zelf de kosten dragen. Alle voorwaarden zijn opgenomen in de Bijsluiter psychische hinder en in de Bijlage bijsluiter psychische hinder procedure. Overhandigt u deze documenten aan uw onafhankelijke deskundige en laat deze de vragen zo zorgvuldig mogelijk beantwoorden.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 19 april 2018 @ 18:19:42 #4
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_178625210
Of emigreren en dan weer nationaliseren

quote:
U wilt een niet-Nederlandse achternaam veranderen (B6)
Bij een naturalisatie kunt u in bepaalde gevallen uw achternaam wijzigen. Dat staat in de Rijkswet op het Nederlanderschap. Nadat de naturalisatie heeft plaatsgevonden, kan de naam worden gewijzigd als dit voor de inburgering van belang is. Het verzoek moet binnen vijf jaar na de naturalisatie bij Justis worden ingediend. Een buitenlands klinkende naam die in Nederland veel voorkomt, komt in beginsel niet voor wijziging in aanmerking. Naamswijziging op grond van culturele, religieuze of politieke redenen is niet mogelijk.
en voor de rest heb je pech denk ik
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_178625923
Trouwen en de achternaam van je parter aannnemen.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:33:36 #6
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_178626535
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:54 schreef Monopoly het volgende:
Trouwen en de achternaam van je parter aannnemen.
Want die heet hetzelfde maar dan mét puntjes? :|
pi_178626573
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:33 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Want die heet hetzelfde maar dan mét puntjes? :|
Die zal misschien wel bestaan. Je kan je partner er op uitkiezen.
pi_178626720
Dus KimJöng-un?
Ik zie echt niet waarom dat een probleem zou kunnen zijn.
pi_178629012
Zie https://www.justis.nl/pro(...)-wijzigen/index.aspx. Ik zou niet weten in welke categorie jouw verzoek gehonoreerd zou worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:15 schreef KimJong-un het volgende:
Een simpele kleine aanpassing wat ik wel mooi vind om te doen gezien mij hele hele familie het zo doet en het alleen problemen geeft bij afroepen namenlijst door iemand die ons niet kent.

Denken jullie dat dit kans maakt?
Als je onderbouwing is dat 'het wel mooi' is dan zegt mijn gezonde verstand dat het 'm niet gaat worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 19 april 2018 @ 21:37:42 #10
74056 crew  ToT
pi_178629568
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:44 schreef Dally het volgende:
Dus KimJöng-un?
Ik zie echt niet waarom dat een probleem zou kunnen zijn.
I lol'd! :')
pi_178636433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:15 schreef KimJong-un het volgende:
E niet kent.

Denken jullie dat dit kans maakt?
Laat ING dit voor je doen, ze hebben een tijdelijke actie. Kost 325.000 rentepunten !
  vrijdag 20 april 2018 @ 09:58:31 #12
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_178637117
Bij mij is het andersom, ö in mijn paspoort en in het dagelijks leven altijd o om het makkelijker te maken. Ik zou toch liever die o hebben, aangezien die ö negen van de tien keer eindigt in rare tekens. Nu ik in het buitenland zit, is die ö ook maar vreemd. Ruilen? :P
pi_178639224
Wat als je naam besmeurd is geraakt door een eigen fout? Bijvoorbeeld je staat met naam en toenaam op geenstijl etc en kan geen werk vinden. Is daar jurisprudentie over?
pi_178641352
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 12:21 schreef bamibij het volgende:
Wat als je naam besmeurd is geraakt door een eigen fout? Bijvoorbeeld je staat met naam en toenaam op geenstijl etc en kan geen werk vinden. Is daar jurisprudentie over?
Valt 'besmeurd door GeenStijl' onder één van de categorieën op https://www.justis.nl/pro(...)-wijzigen/index.aspx?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 april 2018 @ 14:59:34 #15
408813 crew  trein2000
pi_178641374
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:57 schreef baskick het volgende:

[..]

Valt 'besmeurd door GeenStijl' onder één van de categorieën op https://www.justis.nl/pro(...)-wijzigen/index.aspx?
Afhankelijk van de omstandigheden kun je er met een beetje creativiteit b7 van maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178641389
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:57 schreef baskick het volgende:

[..]

Valt 'besmeurd door GeenStijl' onder één van de categorieën op https://www.justis.nl/pro(...)-wijzigen/index.aspx?
Misschien die psychische schade? Daarom was ik benieuwd of het wel eens geprobeerd was
  vrijdag 20 april 2018 @ 15:01:45 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178641410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:15 schreef KimJong-un het volgende:
Er valt veel over te vinden en het is mogelijk. Maar als ik het goed gelezen heb kan het ook onmogelijk zijn. De rechter of officier van justitie beslist dan en als die nee beslist kun je het schudden.

In mijn geval nogal simpel. Ik heb een Duitse achternaam. Op mijn paspoort staat mijn achternaam met een o maar iedereen schrijft het als [b]ö/b] en zo wordt het ook uitgesproken. Een simpele kleine aanpassing wat ik wel mooi vind om te doen gezien mij hele hele familie het zo doet en het alleen problemen geeft bij afroepen namenlijst door iemand die ons niet kent.

Denken jullie dat dit kans maakt?
Maar is je achternaam ook met een o of met een ö en staat het verkeerd in je pas/burgerlijke stand etc?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 april 2018 @ 15:37:43 #18
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178641818
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:15 schreef KimJong-un het volgende:
Er valt veel over te vinden en het is mogelijk. Maar als ik het goed gelezen heb kan het ook onmogelijk zijn. De rechter of officier van justitie beslist dan en als die nee beslist kun je het schudden.

In mijn geval nogal simpel. Ik heb een Duitse achternaam. Op mijn paspoort staat mijn achternaam met een o maar iedereen schrijft het als [b]ö/b] en zo wordt het ook uitgesproken. Een simpele kleine aanpassing wat ik wel mooi vind om te doen gezien mij hele hele familie het zo doet en het alleen problemen geeft bij afroepen namenlijst door iemand die ons niet kent.

Denken jullie dat dit kans maakt?
Ja, dit maakt zeker kans. In mijn familie komt dat ook voor.
Je moet wel aannemelijk maken dat de naam van jouw Duitse voorouder ten onrechte met een o is ingeschreven.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 20 april 2018 @ 15:48:48 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178641904
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:37 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, dit maakt zeker kans. In mijn familie komt dat ook voor.
Je moet wel aannemelijk maken dat de naam van jouw Duitse voorouder ten onrechte met een o is ingeschreven.
Dit dus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178641931
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:57 schreef baskick het volgende:

[..]

Valt 'besmeurd door GeenStijl' onder één van de categorieën op https://www.justis.nl/pro(...)-wijzigen/index.aspx?
Dan heb je meer aan het vergeetrecht dan aan een naamswijziging.
Je bent Durion/Oxxio toch niet?
(Die veranderde hun naam na een schandaal..)
dag
pi_178646279
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Afhankelijk van de omstandigheden kun je er met een beetje creativiteit b7 van maken.
Ik zie niet hoe.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_178648493
Goring/Gőring?

Zou het lekker zo laten..
pi_178651570
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan heb je meer aan het vergeetrecht dan aan een naamswijziging.
Je bent Durion/Oxxio toch niet?
(Die veranderde hun naam na een schandaal..)
Mijn vraag was retorisch (bedoeld).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_178744043
Ik heb ook een klinker met leesteken in mijn achternaam. Geloof me, het is niet fijn, sterker nog, het levert zoveel gezeik op dat ik het altijd overal zonder het leesteken doorgeef omdat vrij weinig bedrijven / computersystemen het aankunnen. Anyway, ik zou het dus absoluut afraden, het levert enkel gedoe op.

En dan heb ik nog niet eens gesproken over vliegtickets. Nee, niet doen ts.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_178744728
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:58 schreef Voszje het volgende:
Bij mij is het andersom, ö in mijn paspoort en in het dagelijks leven altijd o om het makkelijker te maken. Ik zou toch liever die o hebben, aangezien die ö negen van de tien keer eindigt in rare tekens. Nu ik in het buitenland zit, is die ö ook maar vreemd. Ruilen? :P
Hoe kun je als Rus nu weer een ö in je achternaam hebben? En stel dat je die wel hebt: in Rusland gebruik je toch gewoon een fonetische vertaling in het cyrillische schrift. Ik snap niet hoe dat problemen kan opleveren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')