abonnement Unibet Coolblue
pi_178611737
Hey iedereen,

Bij een online sollicitatie vragen sommigen naar een cv en een motivatiebrief.

Ik vroeg me af hoe jullie de motivatiebrief indelen. Zetten jullie je naam, adres, postcode en e-mail op de brief? En die van de werkgever?

Bij mij staat er nu:

Mijn-Voornaam en Mijn-Achternaam
Straatnaam 000a
0000 AA , Stadsnaam
email@adres

[x]

Stadsnaam, 18 April 2018

Betreft: ...

Zouden jullie dus bij [x] de adres van de werkgever neerzetten? Dus iets als hoofdkantoor, adres etc.

Het is een online sollicitatie dus ik verstuur het niet per post. Sommige voorbeelden doen het wel, dus zal ik het ook doen als het `normaal' is?
pi_178611753
nee
pi_178611814
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:52 schreef tailfox het volgende:
nee
`Nee' tegen je eigen naam en adres of `nee' tegen adres van werkgever?
pi_178611828
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:55 schreef HoutenTafel het volgende:

[..]

`Nee' tegen je eigen naam en adres of `nee' tegen adres van werkgever?
tegen het laatste.
Internet hulp praat vooral over brieven.
pi_178611858
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:56 schreef tailfox het volgende:

[..]

tegen het laatste.
Internet hulp praat vooral over brieven.
Cool dank je. Dan hou ik mijn eigen naam en adres (dus zoals hierboven) erin en laat ik die van de werkgever eruit.
pi_178611913
Ik zou het er niet opzetten, ook naam niet. Mijn naam staat er wel als afzender, als afsluiter en in de personalia op de cv. Bij online sollicitatie vaak ook als verplicht invulveld. Als ze het dan nog niet weten...

Daarnaast heb ik er alle vertrouwen in dat de bedrijven waar ik solliciteer naar de inhoud kijken en dat ze me niet afwijzen omdat de layout van mijn brief niet volgens de regeltjes is.
pi_178612186
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:00 schreef Holenbeer het volgende:
Ik zou het er niet opzetten, ook naam niet. Mijn naam staat er wel als afzender, als afsluiter en in de personalia op de cv. Bij online sollicitatie vaak ook als verplicht invulveld. Als ze het dan nog niet weten...

Daarnaast heb ik er alle vertrouwen in dat de bedrijven waar ik solliciteer naar de inhoud kijken en dat ze me niet afwijzen omdat de layout van mijn brief niet volgens de regeltjes is.
Dus je bedoelt iets als:

1. Holenbeer Achternaam (als afzender)

2. Stadsnaam, 18 april 2018

3. Betreft: ...

4. Geachte heer ..

..

5. Met vriendelijke groet,

Holenbeer (Als afsluiter)

Edit: ah, ik denk dat ik het begrijp. Je begint gewoon bij punt 4 en je naam (als afzender) vul je gewoon in op het online formulier. Klopt dit?

[ Bericht 4% gewijzigd door HoutenTafel op 18-04-2018 23:18:28 ]
pi_178612505
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:11 schreef HoutenTafel het volgende:

[..]

Dus je bedoelt iets als:

1. Holenbeer Achternaam (als afzender)

2. Stadsnaam, 18 april 2018

3. Betreft: ...

4. Geachte heer ..

..

5. Met vriendelijke groet,

Holenbeer (Als afsluiter)

Edit: ah, ik denk dat ik het begrijp. Je begint gewoon bij punt 4 en je naam (als afzender) vul je gewoon in op het online formulier. Klopt dit?
zoals in je edit inderdaad. Vaak moet je het ook als invuldveld invullen.
  donderdag 19 april 2018 @ 09:17:51 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_178616187
Ik zie beiden voorbij komen, en het boeit me helemaal geen zak.

Pas als je stijlfouten gaat maken, of hem vol met spelfouten zet dan denk ik er wat van.
Dum de dum
pi_178617502
Het voordeel van het adres erbij zetten is dat je blaadje wat voller is, scheelt toch weer 4 regels tekst en een lege regel.

Vind een motivatiebrief overigens de grootste nonsens die er is. Iedereen werkt toch voor de centjes en het bedrijf ken je verder amper tot niet. Niveau: ‘Ja ik wil heeel graag bij u, Philips, werken. Mijn moeder had in de jaren 80 namelijk een Philips waterkoker en dat was echt een toppertje!’
pi_178618948
Nee, mijn woonplaats staat op mn cv. Dat is voldoende.
  donderdag 19 april 2018 @ 17:41:00 #12
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_178624491
Ik gebruikte gewoon een standaardbrief waar ik de NAW van de geadresseerde invulde.
Bij een online sollicitatie vulde ik ook de gegevens van het bedrijf in (zocht ik eerst op en controleerde ik). Ook had ik er altijd het e-mailadres op staan.

Sommige bedrijven vinden het erg fijn als je toch dat soort kleine dingen nazoekt. Geeft interesse aan.
  donderdag 19 april 2018 @ 17:45:14 #13
286575 Roces18
Chef de party
pi_178624552
De klassieke opbouw van een sollicitatiebrief / motivatiebrief stamt nog uit de tijd dat je per post solliciteerde. Tegenwoordig gaat alles per mail en vind ik het onnodig, ik heb er dan ook nog nooit mensen op afgewezen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_178624945
Ik doe alleen datum + plaats, en betreft. Mijn gegevens zijn in mijn CV te vinden.
pi_178627138
Ik zou bij de 'x'

-Naam bedrijf
-(Als er een contactpersoon bekend is) T.a.v. naam contactpersoon
-Adres bedrijf
pi_178627174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:45 schreef Roces18 het volgende:
De klassieke opbouw van een sollicitatiebrief / motivatiebrief stamt nog uit de tijd dat je per post solliciteerde. Tegenwoordig gaat alles per mail en vind ik het onnodig, ik heb er dan ook nog nooit mensen op afgewezen.
Ik heb er wel mensen op afgewezen. Een sollicitatiebrief / motivatiebrief hoort gewoon correct opgemaakt te zijn.
pi_178628896
Als het een invulformulier is, bij motivatie gewoon de motivatie invoeren (zonder aanhef en ondertekening).

Als je solliciteert per mail, dan begin je met de aanhef en eindig je met de ondertekening.

Als je de motivatiebrief als PDF bij een mail doet, dan volg je de standaard-indeling:
• Adres afzender
• Adres ontvanger
• Plaats en datum
• Betreft
• Aanhef
• Inhoud
• Ondertekening
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_178629487
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:11 schreef HoutenTafel het volgende:

[..]

Dus je bedoelt iets als:

1. Holenbeer Achternaam (als afzender)

2. Stadsnaam, 18 april 2018

3. Betreft: ...

4. Geachte heer ..

..

5. Met vriendelijke groet,

Holenbeer (Als afsluiter)

Edit: ah, ik denk dat ik het begrijp. Je begint gewoon bij punt 4 en je naam (als afzender) vul je gewoon in op het online formulier. Klopt dit?
eind jaren 90 begin jaren 2000 nog zo een brief leren opstellen op de middelbare. Maar online solliciteren is niet de brief die je anders op de post deed tikken en op verzend klikken...

ik begin gewoon met

Beste ...,

en steek dan gewoon mn verhaal af hoe ik op de vacature ben gekomen, dat ik enthousiast ben en graag bij hen wil komen werken. En het verder wat moet in een sollicitatiebrief staan geneuzel.

Ik sluit af met in de bijlage vindt u mijn cv en dat ik graag bij hen op gesprek kom om mijn motivatie toe te lichten.

vriendelijke groet,
Roos Geluk

roosgeluk@e-mail.com
06-123456

op mijn cv vermeld ik enkel de plaatsnaam waar ik woon. Als ik bij de werkgever zelf komt te werken krijgen ze de adres details wel.
pi_178629778
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:17 schreef baskick het volgende:
Als het een invulformulier is, bij motivatie gewoon de motivatie invoeren (zonder aanhef en ondertekening).

Als je solliciteert per mail, dan begin je met de aanhef en eindig je met de ondertekening.

Als je de motivatiebrief als PDF bij een mail doet, dan volg je de standaard-indeling:
• Adres afzender
• Adres ontvanger
• Plaats en datum
• Betreft
• Aanhef
• Inhoud
• Ondertekening
^ dit inderdaad
pi_178630597
Om meer informatie te geven: Het is een invulformulier waar je jouw motivatiebrief als PDF upload.

Meerdere internetbronnen (websites, forums) nageslagen en iedereen schijnt er zijn eigen gedachtes op aan te houden. Rode lijn is: Als je je NAW etc. al invult in het invulformulier dan is het conventioneel maar niet noodzakelijk om het `briefhoofd' toe te voegen.

Nou is het zo dat ik het adres van de recruiter niet weet. Het is een bedrijf met meerdere panden en ik weet dus niet waar de recruiter gestationeerd is.

Om dus een fout (verkeerde adres) te voorkomen laat ik het briefhoofd er maar uit.

Ik denk er nog wel aan om misschien toch `Stadsnaam, datum' en `Betreft:..' toe te voegen, maar waarschijnlijk niet.
pi_178641284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:13 schreef HoutenTafel het volgende:
Om meer informatie te geven: Het is een invulformulier waar je jouw motivatiebrief als PDF upload.

Meerdere internetbronnen (websites, forums) nageslagen en iedereen schijnt er zijn eigen gedachtes op aan te houden. Rode lijn is: Als je je NAW etc. al invult in het invulformulier dan is het conventioneel maar niet noodzakelijk om het `briefhoofd' toe te voegen.

Nou is het zo dat ik het adres van de recruiter niet weet. Het is een bedrijf met meerdere panden en ik weet dus niet waar de recruiter gestationeerd is.

Om dus een fout (verkeerde adres) te voorkomen laat ik het briefhoofd er maar uit.

Ik denk er nog wel aan om misschien toch `Stadsnaam, datum' en `Betreft:..' toe te voegen, maar waarschijnlijk niet.
Voeg het toe aan de PDF, want als die wordt geprint zonder de rest, zorgt dat voor gedoe.

Waar de recruiter zit, boeit niet. Het bedrijf heeft een postadres, hoe ze dat intern verder distribueren, regelen ze zelf.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_178641368
Ik zou het altijd erbij doen, het ziet er net wat professioneler uit vind ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')