abonnement Unibet Coolblue
pi_178611568
Hi all,

Is het mogelijk/verstandig om mijn TurboDiesel te chippen, met EGR aan.
En roetfilter/DPF uitgeschakeld (dus niet verwijderd).

Reden waarom ik EGR wil laten is omdat ik heb gelezen dat deze sneller je motor op bedrijftemperatuur brengt. Thanks allen
pi_178611890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:43 schreef KlaagVaak1 het volgende:
Hi all,

Is het mogelijk/verstandig om mijn TurboDiesel te chippen, met EGR aan.
En roetfilter/DPF uitgeschakeld (dus niet verwijderd).

Reden waarom ik EGR wil laten is omdat ik heb gelezen dat deze sneller je motor op bedrijftemperatuur brengt. Thanks allen
ja hoor kan prima, bij volgas wordt EGR sowieso uitgezet.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_178611891
Moet je niet doen. Je roetfilter kan dan niet meer regenereren en gaat verstopt zitten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178611908
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:59 schreef oranjevogel1 het volgende:
Moet je niet doen. Je roetfilter kan dan niet meer regenereren en gaat verstopt zitten.
EGR zorgt bij gezonde motor niet voor extra roet.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_178612114
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:59 schreef oranjevogel1 het volgende:
Moet je niet doen. Je roetfilter kan dan niet meer regenereren en gaat verstopt zitten.
Hoe zorg ik ervoor dat deze niet verstopt raakt dan?
Ik heb auto 2 maanden, gaat om een Opel Insignia 2.0 CDTI 160 PK.

Heb er 6000+ DKM mee gereden, nooit is hij regeneren.
Ik tank 50/50 normale diesel en soms VPower Diesel. Bij warme motor trek ik hem 2 a 3 x per week even goed door tot 5500tpm. (heeft geen nut ik weet het, maar denk altijd dat ik dan zo roet wegblaas).
pi_178612219
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:08 schreef KlaagVaak1 het volgende:

[..]

Hoe zorg ik ervoor dat deze niet verstopt raakt dan?
Daar kun je nooit helemaal voor zorgen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178613153
Mijn advies is leeghalen van dpf en deze softwarematig uitschrijven, heb je geen apk gedonder.

- Hmnee, doe maar niet -

[ Bericht 28% gewijzigd door Sounddragon op 19-04-2018 17:55:39 ]
life happens while you're pusing the throttle.
pi_178627884
Je weet hoe het systeem werkt, een dpf kan je niet alleen softwarematig uitschakelen en niet verwijderen. Wanneer je dit zou doen zal je dpf volraken, niet regenereren. Op den duur zou dit je motor beschadigen omdat je motor niet meer kan “uitademen”. Mij tip is om alles origineel telaten, overheid is druk bezig met het verscherpen van de apk. Ze willen het verwijderen van de dpf strafbaar stellen wanneer men het niet aangeeft, heb je dit wel aangegeven zal je meer MRB moeten gaan betalen en mag je niet overal meer komen. Het chippen kan geen kwaad maar laat de rest intact is mijn advies!

http://www.amt.nl/werkpla(...)t-in-de-apk-10153782

Ps: het regenereren heb je waarschijnlijk nog nooit gemerkt, het uitlezen van de ecu zou je meer duidelijkheid moeten geven. De ecu heeft informatie opgeslagen over hoevaak je hebt geregenereerd, kilometers tussen de regeneraties, temperatuur, etc.

[ Bericht 15% gewijzigd door Infinti op 19-04-2018 20:49:47 ]
pi_178628819
Je zou toch ook de boel zo kunnen tunen, dat de hoeveelheid roet zo laag mogelijk wordt, dat het langer duurt voor het DPF vol zit.

Wat ik trouwens doe, als hij regenereert, weet niet of het werkt, maar een versnelling lager rijden, zodat hij wat hoger in de toeren draait, boven de 2000 ipv eronder.
.
  vrijdag 20 april 2018 @ 21:45:37 #10
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178647122
Of je koopt een benzine met turbo....heb je al dat gezeik en die grote, zwarte roetwolken niet. Kun je ook zo chippen zonder toestanden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178647156
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Of je koopt een benzine met turbo....heb je al dat gezeik en die grote, zwarte roetwolken niet. Kun je ook zo chippen zonder toestanden.
Tenzij het een direct ingespoten motor is, dan raken na verloop van tijd de inlaatkleppen zwaar vervuild.
  vrijdag 20 april 2018 @ 21:49:26 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178647179
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:48 schreef Juup© het volgende:

Tenzij het een direct ingespoten motor is, dan raken na verloop van tijd de inlaatkleppen zwaar vervuild.
Koop je geen direct ingespoten motor, levert toch niets op, behalve extra vervuiling. Net als een diesel, eigenlijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178647263
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:15 schreef Fer het volgende:
Je zou toch ook de boel zo kunnen tunen, dat de hoeveelheid roet zo laag mogelijk wordt, dat het langer duurt voor het DPF vol zit.

Wat ik trouwens doe, als hij regenereert, weet niet of het werkt, maar een versnelling lager rijden, zodat hij wat hoger in de toeren draait, boven de 2000 ipv eronder.
Dat weet ik niet, er komt altijd roet vrij omdat je nooit gelijk een ideale hebt. Denk aan warm draaien, optrekken, etc. Extra toeren draaien heeft niet zoveel zin, begint bij mij pas te regeneren wanneer ik boven de 2000 toeren rijdt.
pi_178647702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Koop je geen direct ingespoten motor, levert toch niets op, behalve extra vervuiling. Net als een diesel, eigenlijk.
Feit, maar tegenwoordig wordt het steeds lastiger om geen direct ingespoten benzine motor te vinden helaas :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')