abonnement Unibet Coolblue
pi_178611452
https://m.hln.be/nieuws/b(...)schrijnend~a0355460/

Ingekleurde portretten geven slachtoffers Auschwitz nieuw leven. Hun verhalen zijn schrijnend
De Braziliaanse artieste Marina Amaral kleurde oude zwart-witfoto’s van Auschwitz-slachtoffers in en gaf hen zo een nieuw leven. Hun verhalen in de horror van het concentratiekamp zijn schrijnend.

Voor het hele artikel eventjes klikken op de link.

Het is niet echt nieuws, maar met dodenherdenking niet zo ver meer weg is dit misschien wel goed om te posten. Ben erg onder de indruk bij het zien van de foto's en bij het lezen van het artikel, het laat me niet los ook. Ja... indrukwekkend...
  woensdag 18 april 2018 @ 22:47:18 #2
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178611647
En dan waren zij slechts enkelen van de velen ;(

Als mensheid zijn we doorheen onze geschiedenis toch wel echt beesten gebleken.
pi_178611732
Triest, maar ook indrukwekkend.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_178611749
Mooi project.
Definitely not CIA
  woensdag 18 april 2018 @ 22:55:24 #5
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_178611817
Heb Auschwitz bezocht een aantal jaar geleden. Het is echt verschrikkelijk wat daar en op andere plekken gebeurd is.

Het is zou eigenlijk verplicht moeten worden om deze plek tijdens het voortgezet onderwijs te bezoeken.
De zwarte wolf komt eraan !
pi_178611898
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:55 schreef Dentiwan het volgende:
Heb Auschwitz bezocht een aantal jaar geleden. Het is echt verschrikkelijk wat daar en op andere plekken gebeurd is.

Het is zou eigenlijk verplicht moeten worden om deze plek tijdens het voortgezet onderwijs te bezoeken.
Verplicht, ik weet het niet. Het klinkt heel egoïstisch, maar ik kan daar echt niet tegen. Van een oorlogsfilm kan ik al nachten slecht slapen. Het hakt er teveel in bij mij. Zo ook deze foto's. Eigenlijk had ik ze gewoon niet moeten zien.
pi_178611937
Knap hoor, zwart wit foto's naar kleur brengen, ooit ook eens geprobeerd maar niet te doen
pi_178612686
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Verplicht, ik weet het niet. Het klinkt heel egoïstisch, maar ik kan daar echt niet tegen. Van een oorlogsfilm kan ik al nachten slecht slapen. Het hakt er teveel in bij mij. Zo ook deze foto's. Eigenlijk had ik ze gewoon niet moeten zien.
Egoïstisch of “gezond”? Ik vind het bizar hoeveel mensen kijken op het internet en wat ze eigenlijk maar opzoeken wat gruwelijke filmpjes. Ook al die onthoofdingsshit enzo. In Berlijn bij het herdenkingsmonument staan mensen selfies te maken alsof het een fantastische hotspot is.

Mijn maag draait zich al om en ik krijg al kippenvel als mensen mij vertellen over de details die ze in concentratiekampen gezien hebben. Dan is de boodschap toch duidelijk bij je? Ik ga geen selfie staan maken hoor.
pi_178612741
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:34 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Egoïstisch of “gezond”? Ik vind het bizar hoeveel mensen kijken op het internet en wat ze eigenlijk maar opzoeken wat gruwelijke filmpjes. Ook al die onthoofdingsshit enzo. In Berlijn bij het herdenkingsmonument staan mensen selfies te maken alsof het een fantastische hotspot is.

Mijn maag draait zich al om en ik krijg al kippenvel als mensen mij vertellen over de details die ze in concentratiekampen gezien hebben. Dan is de boodschap toch duidelijk bij je? Ik ga geen selfie staan maken hoor.
Het herdenkingsmonument in Berlijn is toch echt wel wat anders dan een bezoekje aan Auschwitz.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178612763
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:37 schreef ITrade het volgende:

[..]

Het herdenkingsmonument in Berlijn is toch echt wel wat anders dan een bezoekje aan Auschwitz.
Natuurlijk is dat wat anders. Maar ik vind dat nog steeds geen plek om leuk selfies te maken. Maargoed, meningen verschillen duidelijk.

“Ik sta stil bij een verschrikkelijke oorlog”. OOOOH WACHT! Ik moet wel op camera hebben dat ik hier geweest ben hoor! 8)7
pi_178612808
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:38 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wat anders. Maar ik vind dat nog steeds geen plek om leuk selfies te maken. Maargoed, meningen verschillen duidelijk.

“Ik sta stil bij een verschrikkelijke oorlog”. OOOOH WACHT! Ik moet wel op camera hebben dat ik hier geweest ben hoor! 8)7
Ik ben naar beide geweest en moet eerlijk bekennen dat Berlijn me weinig deed eigenlijk, het is niet veel meer dan een paar stenen.

Terwijl dat ik Auschwitz juist heel heftig vond qua alles.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178612958
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:37 schreef ITrade het volgende:

[..]

Het herdenkingsmonument in Berlijn is toch echt wel wat anders dan een bezoekje aan Auschwitz.
Ik ben bij beide nooit geweest, maar aangezien ik het EQ van een zak bedorven aardappelen heb gok ik zomaar dat me beide weinig zullen doen. Ja ik weet dat daar een hoop dooien gevallen zijn onder de meest verschrikkelijke omstandigheden en toestanden en alles, maar dat maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit. Ja vervelend voor die mensen zelf natuurlijk en voor familie enzo, maar mij raakt dat dus totaal niet.

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178612965
En Palestina wordt zwart wit gekleurd aangezien er meer aandacht aan iets gaat wat 70 jaar geleden plaats heeft gevonden dan aan een genocide wat nu gaande is?
pi_178612966
Meer mensen daar last van? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 19 april 2018 @ 00:07:36 #15
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178613167
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:51 schreef loni55 het volgende:
En Palestina wordt zwart wit gekleurd aangezien er meer aandacht aan iets gaat wat 70 jaar geleden plaats heeft gevonden dan aan een genocide wat nu gaande is?
:') x 1000
pi_178613204
quote:
De Braziliaanse artieste Marina Amaral kleurde oude zwart-witfoto’s van Auschwitz-slachtoffers in en gaf hen zo een nieuw leven.
Nieuw leven? Totale bullshit.

Ik vind het ongepast. Ook al zijn die mensen overleden, en ook al is dat lang geleden, het is respectloos om die foto's van die mensen te gebruiken, zonder hun toestemming uiteraard, voor een persoonlijk stukje egotripperij.
  donderdag 19 april 2018 @ 00:11:45 #17
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178613217
Mooi initiatief. Verhalen en foto's van individuele slachtoffers spreken mij meer aan dan de statistieken van de oorlog.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_178613789
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ben bij beide nooit geweest, maar aangezien ik het EQ van een zak bedorven aardappelen heb gok ik zomaar dat me beide weinig zullen doen. Ja ik weet dat daar een hoop dooien gevallen zijn onder de meest verschrikkelijke omstandigheden en toestanden en alles, maar dat maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit. Ja vervelend voor die mensen zelf natuurlijk en voor familie enzo, maar mij raakt dat dus totaal niet.

:@
Ik denk dat je dat wat betreft Auschwitz nog wel eens heel vies tegen zou kunnen vallen.
  donderdag 19 april 2018 @ 03:15:32 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_178614055
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:55 schreef Dentiwan het volgende:
Heb Auschwitz bezocht een aantal jaar geleden. Het is echt verschrikkelijk wat daar en op andere plekken gebeurd is.

Het is zou eigenlijk verplicht moeten worden om deze plek tijdens het voortgezet onderwijs te bezoeken.
Zou dat met de gemiddelde klas uit de Randstad tegenwoordig niet helemaal backfiren?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  User die overal opduikt 2022 donderdag 19 april 2018 @ 03:24:31 #20
186611 Haags
pi_178614115
Mooi maar wel met een bitter randje
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 19 april 2018 @ 03:28:15 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178614138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 00:10 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nieuw leven? Totale bullshit.

Ik vind het ongepast. Ook al zijn die mensen overleden, en ook al is dat lang geleden, het is respectloos om die foto's van die mensen te gebruiken, zonder hun toestemming uiteraard, voor een persoonlijk stukje egotripperij.
Eens.

"Nieuwe" foto's verandert niks aan het verleden. Waarom heb je kleurenfoto's bij de feiten nodig, komt het anders niet meer dichtbij genoeg voor de jeugd? Moeten er bewegende gifjes worden gemaakt om de aandacht te blijven trekken?
De aandacht gaat te zeer uit naar dat oprakelen van het verleden onder het motto "dat nooit meer" maar als je naar het heden kijkt, is het 1933 all over again. We leren niks en die gekleurde foto's zijn nutteloos. Laat die doden dan rusten. Zij hebben er niet om gevraagd om in hun diepste ellende geëxploiteerd te worden.
pi_178615296
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:55 schreef Dentiwan het volgende:
Heb Auschwitz bezocht een aantal jaar geleden. Het is echt verschrikkelijk wat daar en op andere plekken gebeurd is.

Het is zou eigenlijk verplicht moeten worden om deze plek tijdens het voortgezet onderwijs te bezoeken.
Liever niet ik ben eens in theresieënstadt geweest en vond dat al een verschrikkelijke plek.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_178615311
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:51 schreef Geralt het volgende:
Meer mensen daar last van? :@
Ik heb dat ook. Ben naar Auschwitz geweest toen ik idd op de middelbare zat, en het deed me vrij weinig.
pi_178615666
Ik denk te ver door als ik ook maar iets van de oorlog zie. Met die foto's ook. Wat verdriet ze moeten hebben. Wat een angst... Dat meisje gescheiden van haar ouders, bij wildvreemden die ook nog eens beesten waren. Een dodelijke injectie in haar hart.... En de anderen die weten dat ze nooit meer hun vrouw/man/kinderen zullen terug zien. Weten ze daar op die vreselijke plek zullen sterven.

Dusja. Ik zie niet alleen een foto. Ik voel er heel erg veel bij.
pi_178615834
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:51 schreef loni55 het volgende:
En Palestina wordt zwart wit gekleurd aangezien er meer aandacht aan iets gaat wat 70 jaar geleden plaats heeft gevonden dan aan een genocide wat nu gaande is?
Als woorden te moeilijk voor je zijn moet je ze niet gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')