abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 april 2018 @ 00:06:36 #76
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_178632922
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kijkende naar landen als Hongarije, Turkije, Rusland of Polen, waar regeringen zitten met een vergelijkbare vijandige houding ten opzichte van persvrijheid dan ben ik zeker niet aan het overdrijven. Niet geheel ontoevallig zijn dit soort leiders (op Erdogan na) de grote helden van de Nederlandse populisten.

Daarom is die stroming totaal niet te vertrouwen wanneer het op democratische burgerrechten als persvrijheid aan komt. Wanneer degenen die de "linkse media" als vijand afschilderen de macht ervoor zouden hebben, zouden ze de mediavrijheid ongeblikkelijk inperken.

En je trieste persoonlijke aanvallen zijn ook al zo'n voorspelbaar rookgordijn om de ware aard achter dit topic te kunnen verhullen.
Populisten hier Populisten daar, overal Populisten!

Gozer ik had het alleen maar over het feit dat de openbare omroepen die door belastinggeld gefinancierd worden geen voorkeur zouden moeten hebben voor een bepaalde politieke stroming.

Dat is geloof ik toch bijna de definitie van het beschermen van de persvrijheid, tenminste dat was het vroeger wel ;)
pi_178632932
linkse hobby
rechtse mensen werken gewoon en proberen niet geld te verdienen met verhaaltjes vertellen
pi_178632939
Ik vermoed omdat het rechtse geluid de waarheid is wat alleen maar weerstand oproept. Terwijl het linkse geluid vooral de waarheid bagatiseert en derhalve geen weerstand kan oproepen.
  vrijdag 20 april 2018 @ 00:25:54 #79
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178633078
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:06 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Gozer ik had het alleen maar over het feit dat de openbare omroepen die door belastinggeld gefinancierd worden geen voorkeur zouden moeten hebben voor een bepaalde politieke stroming.

Dat was nu precies de gedachte achter ons omroepenbestel; zorgen dat iedere groep in de samenleving zijn eigen mediaconsumptie kan hebben. Links een omroep, rechts een omroep, bejaarden een omroep, jongeren een omroep, katholieken, protestanten, vrijzinnigen etc.

Wat je stelt gaat op voor landen met een staatsomroep, maar die hebben wij niet. Alleen de NOS wordt niet ondersteund door leden vanuit de samenleving, en dat is gewoon een objectief programma.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 01:24:23 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178633603
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:09 schreef Anthonie1 het volgende:
Ik vermoed omdat het rechtse geluid de waarheid is wat alleen maar weerstand oproept. Terwijl het linkse geluid vooral de waarheid bagatiseert en derhalve geen weerstand kan oproepen.
Grappig, kun je dat ook onderbouwen ergens mee of roep je alleen maar wat?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178635711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:13 schreef _--_ het volgende:
Linkse media is ook gewoon beter voor de maatschappij. Als jij een staatsomroep hebt dat alleen maar klaagt over werkloze allochtonen dan creëer je chaos en verdeeldheid.
Daarnaast los je werkloosheid in een land met veel inwoners nooit helemaal op. En als dat in een
virtuele wereld opgelost hebt, heb je wel weer de inkomensverschillen of andere onderwerpen om discussies over te voeren. Dus er blijven technisch gezien altijd wel onderwerpen om verdeeldheid te creeeren.
  vrijdag 20 april 2018 @ 08:07:09 #82
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178635892
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:25 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat was nu precies de gedachte achter ons omroepenbestel; zorgen dat iedere groep in de samenleving zijn eigen mediaconsumptie kan hebben. Links een omroep, rechts een omroep, bejaarden een omroep, jongeren een omroep, katholieken, protestanten, vrijzinnigen etc.

Wat je stelt gaat op voor landen met een staatsomroep, maar die hebben wij niet. Alleen de NOS wordt niet ondersteund door leden vanuit de samenleving, en dat is gewoon een objectief programma.
De NTR heeft ook geen leden, maar die is inderdaad ook vrij neutraal.
  vrijdag 20 april 2018 @ 09:43:20 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178636898
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:06 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Populisten hier Populisten daar, overal Populisten!

Gozer ik had het alleen maar over het feit dat de openbare omroepen die door belastinggeld gefinancierd worden geen voorkeur zouden moeten hebben voor een bepaalde politieke stroming.

Dat is geloof ik toch bijna de definitie van het beschermen van de persvrijheid, tenminste dat was het vroeger wel ;)
Ons stelsel is zo ingerichtdat er diverse omroepen met een eigen geluid mee kunnen doen. Daar heb je je rechtse geluid

Maar nee dat is hert niet. Rechtspopulistische types dulden het niet dat er geluiden op de media zijn die hun denkbeelden aanvallen. Als die ruimte krijgen is de media meteen helemaal links. De leugenachtige retoriek over de "linkse omroep" is er slechts om dat instituut te ondermijnen. Kritische geluiden bij hun dubieuze ideen kunnen ze namelijk niet gebruiken. Dat moet keihard de kop in gedrukt.

Je kan er om heen draaien wat je wilt. De rechtspopulistische aard is onderhand wel duidelijk. Die is antidemocratisch en autoritair.
pi_178637017
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ons stelsel is zo ingerichtdat er diverse omroepen met een eigen geluid mee kunnen doen. Daar heb je je rechtse geluid

Maar nee dat is hert niet. Rechtspopulistische types dulden het niet dat er geluiden op de media zijn die hun denkbeelden aanvallen. Als die ruimte krijgen is de media meteen helemaal links. De leugenachtige retoriek over de "linkse omroep" is er slechts om dat instituut te ondermijnen. Kritische geluiden bij hun dubieuze ideen kunnen ze namelijk niet gebruiken. Dat moet keihard de kop in gedrukt.

Je kan er om heen draaien wat je wilt. De rechtspopulistische aard is onderhand wel duidelijk. Die is antidemocratisch en autoritair.
Dit inderdaad.

Men raakt toch ook niet massaal over de kook als Wierd Duk 's ochtends aanschuift bij WNL? Maar o wee als Matthijs een paar linksige types uitnodigt. Dan zijn die rechtspopulistische figuren tot in het diepst van hun ziel gekrenkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178637414
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:07 schreef khochner het volgende:
linkse hobby
rechtse mensen werken gewoon en proberen niet geld te verdienen met verhaaltjes vertellen
Niet? De kern van elke commerciële onderneming is een verhaaltje vertellen. Dat is het hele idee achter marketing en sales.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178638415
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 01:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig, kun je dat ook onderbouwen ergens mee of roep je alleen maar wat?
Het kan nogal uitmonden in een lange discussie, maar waar het naar mijn idee op neer komt is dat rechts over het algemeen de feiten minder onder tafel schuift, terwijl links meer rekening houdt met de beleving van mensen. Dus als het dan gaat over bepaalde maatschappelijke problemen, dan kan het inderdaad wel eens neerkomen op vierkante afzonderen van bepaalde groepen met mensen. Dus gewoon stellen dat bepaalde afkomsten meer criminaliteit vertonen of het inpakken op zo'n manier dat het niet benoemd waar het over gaat.
pi_178638569
Ik denk dat het met zowel het linkse als rechtse van onze media wel meevalt. Toonaangevende programma's als DWDD zijn wel best links, met vaak PvdA en GL-mensen die aanschuiven, maar DWDD is natuurlijk niet de hele media. Bovendien zijn RTL en SBS rechtser en dan komt John de Mol ook nog eens met een mediaplatform, waarvoor hij ANP heeft gekocht, wat ik een slechte ontwikkeling vind,

Het lijkt mij dus een kwestie van een troebel perspectief. Die niet veel minder is dan FOK-users die net doen alsof FOK een rechtsradicaal nest is.

Veel storender vind ik dat er maar weinig dissidente geluiden te horen zijn in onze media. Men is het zo vervelend eens met elkaar en het geluid van de status quo wordt telkens bevestigd. Onze media lijkt geen enkele interesse te hebben om van Nederlanders kritische, zelfdenkende burgers te maken met een open blik op landelijke en internationale aangelegenheden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_178638675
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:37 schreef Oostwoud het volgende:
Ik denk dat het met zowel het linkse als rechtse van onze media wel meevalt. Toonaangevende programma's als DWDD zijn wel best links, met vaak PvdA en GL-mensen die aanschuiven, maar DWDD is natuurlijk niet de hele media. Bovendien zijn RTL en SBS rechtser en dan komt John de Mol ook nog eens met een mediaplatform, waarvoor hij ANP heeft gekocht, wat ik een slechte ontwikkeling vind,

Het lijkt mij dus een kwestie van een troebel perspectief. Die niet veel minder is dan FOK-users die net doen alsof FOK een rechtsradicaal nest is.

Veel storender vind ik dat er maar weinig dissidente geluiden te horen zijn in onze media. Men is het zo vervelend eens met elkaar en het geluid van de status quo wordt telkens bevestigd. Onze media lijkt geen enkele interesse te hebben om van Nederlanders kritische, zelfdenkende burgers te maken met een open blik op landelijke en internationale aangelegenheden.
Wat mensen nogal eens lijken te vergeten is dat we een publieke omroep hebben met expliciet gekleurde omroepverenigingen. DWDD is van BNNVARA en dan eigenlijk specifiek van het VARA deel. Dat is van oudsher gewoon de sociaaldemocratische omroepvereniging.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:50:35 #89
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178638752
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2018 08:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

De NTR heeft ook geen leden, maar die is inderdaad ook vrij neutraal.
Ja oké, maar dat is evengoed een taakomroep.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:52:24 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178638783
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat mensen nogal eens lijken te vergeten is dat we een publieke omroep hebben met expliciet gekleurde omroepverenigingen. DWDD is van BNNVARA en dan eigenlijk specifiek van het VARA deel. Dat is van oudsher gewoon de sociaaldemocratische omroepvereniging.
Waar verder niets mis mee is, alleen jammer dat de PO vooral meent te moeten concurreren met de commerciële omroepen en de lat laag leggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:55:02 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178638813
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:37 schreef Oostwoud het volgende:
Ik denk dat het met zowel het linkse als rechtse van onze media wel meevalt. Toonaangevende programma's als DWDD zijn wel best links, met vaak PvdA en GL-mensen die aanschuiven, maar DWDD is natuurlijk niet de hele media. Bovendien zijn RTL en SBS rechtser en dan komt John de Mol ook nog eens met een mediaplatform, waarvoor hij ANP heeft gekocht, wat ik een slechte ontwikkeling vind,

Het lijkt mij dus een kwestie van een troebel perspectief. Die niet veel minder is dan FOK-users die net doen alsof FOK een rechtsradicaal nest is.

Veel storender vind ik dat er maar weinig dissidente geluiden te horen zijn in onze media. Men is het zo vervelend eens met elkaar en het geluid van de status quo wordt telkens bevestigd. Onze media lijkt geen enkele interesse te hebben om van Nederlanders kritische, zelfdenkende burgers te maken met een open blik op landelijke en internationale aangelegenheden.
Gek genoeg stoort niemand het bij kranten dat die allemaal commercieel zijn. Niemand die vind dat de Staatscourant een populair blad moet zijn dat huis aan huis verspreid moet worden op kosten van de belastingbetaler
Hell, ik zou geeneens weten waar ik een Staatscourant kon kopen als ik dat zou willen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178638817
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat mensen nogal eens lijken te vergeten is dat we een publieke omroep hebben met expliciet gekleurde omroepverenigingen. DWDD is van BNNVARA en dan eigenlijk specifiek van het VARA deel. Dat is van oudsher gewoon de sociaaldemocratische omroepvereniging.
Ja, eens.

Ik ben zelf geen DWDD-kijker omdat men voor de vorm doet alsof ze de burger willen verheffen. Alle items zijn echter zo kort dat je er nauwelijks iets van leert. Als het over kunst (literatuur bijv.) gaat dan blijft het erg oppervlakkig. Het gaat dan meer over de commerciële invloed van een boek, bepaalde zinnen mogen voorgelezen worden door iemand die betrokken is bij de recensie, het boek zelf of de schrijver. Over de esthetische waarde van een boek geen woord.

Al is het misschien teveel gevraagd dat de hele NPO zich beperkt tot programma's als VPRO Boeken, Vrije Geluiden en Zembla.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:59:46 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178638891
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ja, eens.

Ik ben zelf geen DWDD-kijker omdat men voor de vorm doet alsof ze de burger willen verheffen. Alle items zijn echter zo kort dat je er nauwelijks iets van leert. Als het over kunst (literatuur bijv.) gaat dan blijft het erg oppervlakkig. Het gaat dan meer over de commerciële invloed van een boek, bepaalde zinnen mogen voorgelezen worden door iemand die betrokken is bij de recensie, het boek zelf of de schrijver. Over de esthetische waarde van een boek geen woord.

Al is het misschien teveel gevraagd dat de hele NPO zich beperkt tot programma's als VPRO Boeken, Vrije Geluiden en Zembla.
Is dwdd niet vooral verkooppromotie van bv boeken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178638901
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is dwdd niet vooral verkooppromotie van bv boeken?
Dat idee krijg ik ook, maar daar lijkt een NPO mij dan weer niet voor bedoeld. Of is dat heel klassiek gedacht van mij?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 20 april 2018 @ 12:00:42 #95
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178638909
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ja, eens.

Ik ben zelf geen DWDD-kijker omdat men voor de vorm doet alsof ze de burger willen verheffen. Alle items zijn echter zo kort dat je er nauwelijks iets van leert. Als het over kunst (literatuur bijv.) gaat dan blijft het erg oppervlakkig. Het gaat dan meer over de commerciële invloed van een boek, bepaalde zinnen mogen voorgelezen worden door iemand die betrokken is bij de recensie, het boek zelf of de schrijver. Over de esthetische waarde van een boek geen woord.

Al is het misschien teveel gevraagd dat de hele NPO zich beperkt tot programma's als VPRO Boeken, Vrije Geluiden en Zembla.
En dat is dan, ironisch genoeg, weer het gevolg van de ingezette marktwerking bij de publieke omroepen. Tegenwoordig draait het allemaal om kijkcijfers, dus dan wordt zo’n DWDD ook gemaakt voor een groter publiek en daardoor tegelijkertijd oppervlakkiger.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 20 april 2018 @ 12:03:51 #96
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178638966
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar verder niets mis mee is, alleen jammer dat de PO vooral meent te moeten concurreren met de commerciële omroepen en de lat laag leggen.
Dat is gewoon overheidsbeleid hoor. De PO heeft daar maar op in te spelen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 20 april 2018 @ 12:08:04 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178639026
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 12:00 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik ook, maar daar lijkt een NPO mij dan weer niet voor bedoeld. Of is dat heel klassiek gedacht van mij?
Mja, wat is de opdracht van een PO is de vraag, men lijkt vooral te willen dat men kijkcijfers scoort. Maar vermaak was altijd al een onderdeel van de PO, toen ik een klein pietje was had je de mounties en André van Duin, hoe bestaat het en nog meer plat vermaak zonder boodschap
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 april 2018 @ 12:09:36 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178639048
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2018 12:03 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat is gewoon overheidsbeleid hoor. De PO heeft daar maar op in te spelen.
Vind de scheidslijn tussen PO en overheid helemaal niet zo een duidelijke
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178639102
De PO zal commerciëler moeten worden, omdat de subsidies steeds lager worden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 20 april 2018 @ 12:33:22 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178639425
ben Persoonlijk erg fan van Arjan Lubach, maar is het niet triest dat dit satirische programma waarschijnlijk inhoudelijk het beste en meest kritische opinieprogramma is van de PO?
Waar de rest van de media (ook de kranten) vaak maar al te graag hypen en snel willen scoren is dit een van de weinigen die vraagtekens zet er verder kijkt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')