abonnement Unibet Coolblue
pi_178625109
quote:
13s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:39 schreef -mosrednA het volgende:
Erdogan gaat er binnen no-time een wet doorheen drukken die elk persbureau die op het internet beelden wil verspreiden verplichten tot het aanvragen van een vergunning hiervoor.

Tot zover kans voor de oppositie om hun boodschap over te kunnen brengen. Na krant en TV wordt nu ook internet gecensureerd.

Op naar de vervroegde "verkiezingen". En Erdogan zag dat het goed was.

Als je als Turk nog steeds achter zo'n dictator kan staan, dan loop je mentaal gewoon nog 101 - 103 jaar achter, of je bent gewoon kankerdom.

Walgelijke ontwikkelingen :r
De reden dat Nederturken massaal op Erdogan stemmen, is omdat hij een verzekering is voor een keiharde mono-cultuur. Wat Nederturken hier zien met multi-culturalisme, anti-nationalisme van Nederland willen ze never nooit zien met Turkije. Turkije moet 100% Turks blijven, en daarvoor heb je een opgeklopte nationalistische dictator voor nodig. Turkije walgt van het idee van rassenvermenging, homo-rechten, en je eigen cultuur opgeven. Dat is iets voor Nederland, maar gaat nooit gebeuren in Turkije. De reden dat deze Nederturken in Nederland wel links stemmen (of nu DENK), is omdat ze hier een natuurlijk onderdeel zijn als etnische minderheid in een multi-culturele samenleving, dan stem je natuurlijk voor etnische subsidies, rechten voor minderheden en behoud van sociale voorzieningen. Etnische minderheden in Turkije zien ze het liefst het land uitgetrapt.
pi_178625199
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:13 schreef Homey het volgende:

[..]

De reden dat Nederturken massaal op Erdogan stemmen, is omdat hij een verzekering is voor een keiharde mono-cultuur. Wat Nederturken hier zien met multi-culturalisme, anti-nationalisme van Nederland willen ze never nooit zien met Turkije. Turkije moet 100% Turks blijven, en daarvoor heb je een opgeklopte nationalistische dictator voor nodig. Turkije walgt van het idee van rassenvermenging, homo-rechten, en je eigen cultuur opgeven. Dat is iets voor Nederland, maar gaat nooit gebeuren in Turkije. De reden dat deze Nederturken in Nederland wel links stemmen (of nu DENK), is omdat ze hier een natuurlijk onderdeel zijn als etnische minderheid in een multi-culturele samenleving, dan stem je natuurlijk voor etnische subsidies, rechten voor minderheden en behoud van sociale voorzieningen. Etnische minderheden in Turkije zien ze het liefst het land uitgetrapt.
Goed beschreven. Zit wel wat in imo. Bedankt voor het delen van dit perspectief. ^O^
pi_178625719
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:18 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Goed beschreven. Zit wel wat in imo. Bedankt voor het delen van dit perspectief. ^O^
No problem. DENK is een manifestatie van die schizofrenie. Wat Nederland betreft pleiten ze voor alle rechten en subsidies voor minderheden, fikken ze Nederlands nationalisme af, beschamen ze de Nederlandse cultuur, vinden Nederland overal schuldig aan, maar als het op Turkije aankomt draaien ze plots 180 graden. Dan zijn ze ineens super nationalistisch, adoreren de dictator, hemelen de geschiedenis en cultuur van Turkije op en jagen etnische minderheden af (koerden, joden, etc). Kijk maar op de facebook pagina's van DENK en Dutchturks, die schizofrenie druipt er vanaf.
pi_178626338
Weer Turkse oppositieleden uit parlement gezet

Twee Turkse oppositieleden raken hun parlementszetels kwijt. Het parlement besloot daartoe nadat de politici van de pro-Koerdische partij HDP waren veroordeeld voor verschillende strafbare feiten.

Een rechtbank had één van de parlementariërs, Selma Irmak, schuldig bevonden aan lidmaatschap van een terreurorganisatie. Ze kreeg volgens staatspersbureau Anadolu tien jaar cel opgelegd. Haar collega Osman Baydemir is veroordeeld tot ruim 17 maanden cel omdat hij de politie zou hebben beledigd.

De oppositiepartij bemachtigde bij de verkiezingen in 2015 nog 59 van de 550 parlementszetels, maar sindsdien zijn al 11 HDP-leden uit het parlement gezet. Dat besloot in 2016 de immuniteit van bijna alle HDP-parlementariërs op te heffen. Daardoor konden ze strafrechtelijk worden vervolgd.
https://www.telegraaf.nl/(...)-uit-parlement-gezet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178626363
Echt een fantastisch land.
pi_178626467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:13 schreef Homey het volgende:
Turkije walgt van het idee van rassenvermenging
:')

Godverre zeg, hoe onwetend kun je zijn.

En dan ook nog bedankt worden voor dit. _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 19:30:37 ]
pi_178626572
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

:')

Godverre zeg, hoe onwetend kun je zijn.

En dan ook nog bedankt worden voor dit. _O-
Ze zijn inderdaad vóór rassenvermenging; alleen op hún voorwaarden.

Hier zit gewoon een duidelijke kern van waarheid in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 19:36:40 ]
pi_178626631
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:35 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad vóór rassenvermenging; op hún voorwaarden.

Hier zit gewoon een duidelijke kern van waarheid in.
Nee sorry, het is het domste wat ik ooit heb gehoord wanneer het gaat om kritiek op Turken / Turkije. Beschamend onwetend zelfs. Rassenvermenging in Turkije is een mainstream gebeuren in Turkije. Turken zijn zelden racistisch, Turken (burgers van Turkije) zijn ideologisch op basis van religie en politiek.
pi_178626699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee sorry, het is het domste wat ik ooit heb gehoord wanneer het gaat om kritiek op Turken / Turkije. Beschamend onwetend zelfs. Rassenvermenging in Turkije is een mainstream gebeuren in Turkije. Turken zijn zelden racistisch, Turken (burgers van Turkije) zijn ideologisch op basis van religie en politiek.
Als een turkse man trouwt met bijvoorbeeld een joodse vrouw, dan moeten de kinderen moslim worden, inplaats van dat de mogelijkheid om joods te worden open blijft.

Dit is geen rassenvermenging, dit is vermenigvuldiging van het eigen ras alleen dmv indoctrinatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 19:43:40 ]
pi_178626783
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:43 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Als een turkse man trouwt met bijvoorbeeld een joodse vrouw, dan moeten de kinderen moslim worden, inplaats van dat de mogelijkheid om joods te worden open blijft.

Dit is geen rassenvermenging, dit is vermenigvuldiging van het eigen ras alleen dmv indoctrinatie.
Als een Turkse (moslim)man trouwt met een Turkse christelijke vrouw moeten de kinderen ook moslim worden zonder dat de mogelijkheid open blijft om de kinderen christelijk, atheïstisch of boeddhistisch wmb op te voeden. Dat is een religieuze voorschrift van de islam, of de vrouw nu een Sjamanist of baarmoeder in het laboratorium is maakt geen reet uit. Religieuze affiliatie is geen raciale kenmerk.
pi_178626824
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als een Turkse (moslim)man trouwt met een Turkse christelijke vrouw moeten de kinderen ook moslim worden zonder dat de mogelijkheid open blijft om de kinderen christelijk, atheïstisch of boeddhistisch wmb op te voeden. Dat is een religieuze voorschrift van de islam, of de vrouw nu een Sjamanist of baarmoeder in het laboratorium is maakt geen reet uit. Religieuze affiliatie is geen raciale kenmerk.
Precies ja. En dit is precies het stukje ontbrekende zelfreflectie die ik in mijn eerste post bedoelde. Bedankt voor het aandragen van dit voorbeeld. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 19:49:42 ]
pi_178626852
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:49 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Precies ja. En dit is precies het stukje ontbrekende zelfreflectie die ik in mijn eerste post bedoelde. Bedankt voor het voorbeeld. ^O^
Alsjeblieft, maar ik moet zeggen dat

quote:
Turkije walgt van het idee van rassenvermenging
nog steeds het domste ooit is wat ik heb gelezen als het gaat om de inwoner van Turkije te bekritiseren (of simpelweg te beschrijven)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 19:52:10 ]
pi_178626954
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alsjeblieft, maar ik moet zeggen dat

[..]

het domste ooit is wat ik heb gelezen als het gaat om de inwoner van Turkije.
In beginsel ben ik het wel met de opmerking van hem eens.

Een joodse vrouw die trouwt met een Turkse moslim man, waarvan de kinderen geen religieus stempel op hun voorhoofd krijgen tot ze oud en wijs genoeg zijn dit zelf te besissen: dát is rassenvermening; het beste leren van twee werelden en deze samensmelten tot een eigen ideaal, wanneer de wijsheid met de jaren is gekomen.

Wat moslims, of in dit geval Turken voor ogen hebben is totaal iets anders. Dat is rassenvermenigvuldiging door de vrouw te onderdrukken in haar geloof over te brengen op haar kinderen en deze dwingen de Islam aan te hangen.

In die zin is Turkije dus blijkbaar fel tegen rassenvermenging. Maargoed, elke kritische nieuwsbron die het op deze manier heeft geprobeerd uit te leggen is inmiddels gecensureerd, verboden of veroordeeld. Dusja.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 19:57:15 ]
pi_178627061
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:13 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Oke deze is wel nice :P
Mja, het is het nét niet, krap en lelijk kadertje en de uitvoering kan gewoon beter. Maar goed, dit ligt dan niet aan Erdogan.

Misschien kan hij z'n handtekening ook eens voor commercieel gebruik laten omzetten net als men met Atatürk heeft gedaan.
pi_178627303
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:56 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

In beginsel ben ik het wel met de opmerking van hem eens.

Een joodse vrouw die trouwt met een Turkse moslim man, waarvan de kinderen geen religieus stempel op hun voorhoofd krijgen tot ze oud en wijs genoeg zijn dit zelf te besissen: dát is rassenvermening; het beste leren van twee werelden en deze samensmelten tot een eigen ideaal, wanneer de wijsheid met de jaren is gekomen.
Heb je het nu over joodse of Joodse vrouw (etniciteit)? Ik snap die vergelijking namelijk niet. In het ene geval pak van de man neem je de etniciteit als kenmerk en in het geval van de vrouw haar religie? Nogmaals, zelfs als de vrouw christelijk is, maar nog steeds Turks, moet in een huwelijk met een Turks -Islamitische- man het geloof zijn waar het nageslacht in onderwezen en opgevoed wordt. De Islam stelt dat als voorwaarde ongeacht je religieuze of raciale affiliatie.

quote:
Wat moslims, of in dit geval Turken voor ogen hebben is totaal iets anders. Dat is rassenvermenigvuldiging door de vrouw te onderdrukken in haar geloof over te brengen op haar kinderen en deze dwingen de Islam aan te hangen.

Draai het eens om, als de joodse man trouwt met de Turkse (moslim) vrouw, moet de joodse man zich ook bekeren tot de islam en de kinderen onderwijzen in het islamitische geloof. Het is in mijn ogen niets meer dan een kunstmatig argument wat weinig betrekking heeft of rassenvermenigvuldiging, eerder een ideologische dogma waar niet van af te wijken valt ondanks je etnische of seksuele kenmerk.

90% van de Turkse identiteit vandaag de dag zijn overgewaaide principes, dus je betoog is niet echt historisch correct. De Turkse godsdienst is een Arabische godsdienst, de Turkse poëzie en cultuur is voornamelijk Perzisch, de Turkse gevoel voor eer en gedragscodes overgenomen van de Koerden. De bureaucratie en organisatie van de Byzantijnen. Het (fascistisch) nationalisme overgenomen van de Duitsers. En de verlichtingsidealen van de Fransen. Turkije en de Turk is per definitie een smeltkroes van verschillende culturen, opvattingen en volkeren geweest. Waarbij enkel de Islam overeind is gebleven als dominante invloed om het volk te verbinden op de een of andere manier.

quote:
In die zin is Turkije dus blijkbaar fel tegen rassenvermenging. Maargoed, elke kritische nieuwsbron die het op deze manier heeft geprobeerd uit te leggen is inmiddels gecensureerd, verboden of veroordeeld. Dusja.
Nofi, maar in mijn optiek heb je op geen enkele manier kunnen demonstreren dat Turkije tegen rassenvermenging is, enkel dat ze de religieuze of ideologische overtuiging kunnen laten domineren dan wel opleggen. Inzake de Islam, een religieuze overtuiging, in de door jou gegeven voorbeeld kan inhoudelijk niet eens spraken over rassen als een waarde.
pi_178627533
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb je het nu over joodse of Joodse vrouw (etniciteit)? Ik snap die vergelijking namelijk niet. In het ene geval pak van de man neem je de etniciteit als kenmerk en in het geval van de vrouw haar religie? Nogmaals, zelfs als de vrouw christelijk is, maar nog steeds Turks, moet in een huwelijk met een Turks -Islamitische- man het geloof zijn waar het nageslacht in onderwezen en opgevoed wordt. De Islam stelt dat als voorwaarde ongeacht je religieuze of raciale affiliatie.

[..]

Draai het eens om, als de joodse man trouwt met de Turkse (moslim) vrouw, moet de joodse man zich ook bekeren tot de islam en de kinderen onderwijzen in het islamitische geloof. Het is in mijn ogen niets meer dan een kunstmatig argument wat weinig betrekking heeft of rassenvermenigvuldiging, eerder een ideologische dogma waar niet van af te wijken valt ondanks je etnische of seksuele kenmerk.

90% van de Turkse identiteit vandaag de dag zijn overgewaaide principes, dus je betoog is niet echt historisch correct. De Turkse godsdienst is een Arabische godsdienst, de Turkse poëzie en cultuur is voornamelijk Perzisch, de Turkse gevoel voor eer en gedragscodes overgenomen van de Koerden. De bureaucratie en organisatie van de Byzantijnen. Het (fascistisch) nationalisme overgenomen van de Duitsers. En de verlichtingsidealen van de Fransen. Turkije en de Turk is per definitie een smeltkroes van verschillende culturen, opvattingen en volkeren geweest. Waarbij enkel de Islam overeind is gebleven als dominante invloed om het volk te verbinden op de een of andere manier.

[..]

Nofi, maar in mijn optiek heb je op geen enkele manier kunnen demonstreren dat Turkije tegen rassenvermenging is, enkel dat ze de religieuze of ideologische overtuiging kunnen laten domineren dan wel opleggen. Inzake de Islam, een religieuze overtuiging, in de door jou gegeven voorbeeld kan inhoudelijk niet eens spraken over rassen als een waarde.
4 Alinea's volschrijven over iets wat in 1 zin beschreven kan worden; etniciteit is wat anders dan ras. Daar ben ik het dus niet mee eens. Het is niet hetzelfde nee, maar zijn dusdanig versmolten dat het niet los van elkaar te zien is. Het een heeft een wisselwerking op de ander.

Ik ga alleen even hierop in nu:

quote:
Draai het eens om, als de joodse man trouwt met de Turkse (moslim) vrouw, moet de joodse man zich ook bekeren tot de islam en de kinderen onderwijzen in het islamitische geloof. Het is in mijn ogen niets meer dan een kunstmatig argument wat weinig betrekking heeft of rassenvermenigvuldiging, eerder een ideologische dogma waar niet van af te wijken valt ondanks je etnische of seksuele kenmerk.
Of het nu om een man of vrouw gaat: dit maakt mij betreft een reet uit. Dit bekracht nog steeds mijn argument; namelijk dat de kern van deze zogenaamde "samensmelting" islam is, en anders niets. Geen middenweg. Nogmaals: dit is vermenigvuldiging, geen "versmelting".

Goed voorbeeld hiervan is dat een moslim man wel met een joodse vrouw mag trouwen, zonder dat ze zich hoeft te bekeren. Echter: de kinderen móeten moslim worden, zonder dat ze daar een keuze in krijgen. Indoctrinatie dus. Indoctrinatie met een reden: dat de nakomelingen bij zullen dragen aan de vermenigvuldiging van de islam, en niet die van een ander geloof.

Maargoed. Dit gebod past goed in een dictatuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 20:27:13 ]
pi_178627901
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:24 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

4 Alinea's volschrijven over iets wat in 1 zin beschreven kan worden; etniciteit is wat anders dan ras. Daar ben ik het dus niet mee eens. Het is niet hetzelfde nee, maar zijn dusdanig versmolten dat het niet los van elkaar te zien is. Het een heeft een wisselwerking op de ander.
Mijn bezwaar op jouw post gaat niet om etniciteit en ras als twee verschillende dingen te beschrijven, maar wel de religie en de etnische afkomst of ras van iemand. Een voorbeeld waarin je de afkomst van een benoemt en de geloof van een ander is een rare vergelijking in mijn optiek om een punt te maken.
quote:
Ik ga alleen even hierop in nu:

[..]

Of het nu om een man of vrouw gaat: dit maakt mij betreft een reet uit. Dit bekracht nog steeds mijn argument; namelijk dat de kern van deze zogenaamde "samensmelting" islam is, en anders niets. Geen middenweg. Nogmaals: dit is vermenigvuldiging, geen "versmelting".
Jij maakte het punt van vrouwenonderdrukking, dus kom ik met het voorbeeld van een joodse man die bekeert tot de Islam voor een Turkse moslima. Is de Islam dan nu all about mannenonderdrukking? De claim zou dan wel zo eerlijk en consistent zijn.

Een religieuze vermenigvuldiging onder de beste omschrijving, niet een rassenvermenigvuldiging. Je afkomst boeit niet in de Islam. Een Joodse moslim is nog altijd meer waard in de Islam dan een Arabische jood. Ook bij de gemiddelde moslim Turk is de Koerdische moslima meer waard dan de niet/anders-gelovige Turk.

quote:
Goed voorbeeld hiervan is dat een moslim man wel met een joodse vrouw mag trouwen, zonder dat ze zich hoeft te bekeren. Echter: de kinderen móeten moslim worden, zonder dat ze daar een keuze in krijgen. Indoctrinatie dus. Indoctrinatie met een reden: dat de nakomelingen bij zullen dragen aan de vermenigvuldiging van de islam, en niet die van een ander geloof.

Maargoed. Dit gebod past goed in een dictatuur.
Dan kunnen we het er dus over eens zijn dat de joodse vrouw nog altijd de keuze heeft om zich te bekeren tot de Islam of haar eigen godsdienst trouw te blijven? Lijkt mij niet echt een gebod van een dictatuur. Het moge jou ook inmiddels duidelijk zijn hoop ik dat het verschijnsel een religieuze principe en invloed is en dat ook de Armeense moslim(a) in Turkije niet snel met een andersgelovige zal trouwen dan wel de kinderen met een ander geloof dan de Islam opvoeden en het dus daarmee vrij weinig met ras te maken heeft of een houding tegen rassenvermenging is? Het is de hardnekkig en standvastige verzet van de gemiddelde moslim tegen 'afvalligheid', niets meer niets minder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 20:47:43 ]
pi_178628247
Dit is even de laatste keer dat ik op je post inga nu, want ik heb de tijd eigenlijk helemaal niet, maargoed. Daar gaan we dan.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn bezwaar op jouw post gaat niet om etniciteit en ras als twee verschillende dingen te beschrijven, maar wel de religie en de etnische afkomst of ras van iemand. Een voorbeeld waarin je de afkomst van een benoemt en de geloof van een ander is een rare vergelijking in mijn optiek om een punt te maken.

Ik nam als voorbeeld een jood, waar jij me vervolgens op vastpint, maar het geld voor elke religie.

quote:
Jij maakte het punt van vrouwenonderdrukking, dus kom ik met het voorbeeld van een joodse man die bekeert tot de Islam voor een Turkse moslima. Is de Islam dan nu all about mannenonderdrukking? De claim zou dan wel zo eerlijk en consistent zijn.
Wederom ging het hierbij om een voorbeeld waarbij ik nu toevallig een vrouw gebruikte. Maar daar gaat het helemaal niet om. In mijn geval is het namelijk andersom: De vrouw in kwestie is moslim, en mochten we überhaupt een mogelijkheid hebben om een toekomst op te bouwen, dan zal ik moeten bekeren tot de islam.

En het punt wat ik hierbij maak: het gaat dus niet om rassenversmelting, zoals jij aangaf en iemand hier bekritiseerde op zijn statement, maar om rassenvermenigvuldiging.

Rassenversmelting zou zijn: iedereen in zijn waarde laten en de twee idealen combineren tot iets moois, inplaats van het een aan iemand anders op te dringen.

Om dus weer even terug te komen op waar deze discussie uiteindelijk om begon: De opmerking "Turkije walgt van rassenversmelting" is inderdaad kort door de bocht wellicht, maar in de kern ook wel de waarheid imo; namelijk om bovengenoemde reden. Duidelijker kan ik het echt niet maken.

Dus nee, jij hebt imo niet gelijk door dat de grootste bullshit te noemen die je tot nu toe gelezen hebt, aan de andere kant vind ik het ook wel iets te kort door de bocht, maargoed, imo wel berust op een kern van waarheid.

quote:
Een religieuze vermenigvuldiging on der de beste omschrijving, niet een rassenvermenigvuldiging. Je afkomst boeit niet in de Islam. Een Joodse moslim is nog altijd meer waard in de Islam dan een Arabische jood. Ook bij de gemiddelde moslim Turk is de Koerdische moslima meer waard dan de niet/anders-gelovige Turk.
Maar ook hier weer: moslim, moslim, moslimmoslimmoslim, ipv: moslim man / vrouw met als partner een joodse man / vrouw met kinderen die van beide geloven dingen meepakken en uiteindelijk zelf mogen besluiten wat ze ermee doen. Dát is versmelting.


[/quote]Dan kunnen we het er dus over eens zijn dat de joodse vrouw nog altijd de keuze heeft om zich te bekeren tot de Islam of haar eigen godsdienst trouw te blijven? Lijkt mij niet echt een gebod van een dictatuur. [/quote]

Ook hier weer: Je kiest voor islam, of geen liefde. Oftewel: je moet altijd kiezen. Waarom? Waarom elkaar niet accepteren zoals de ander is en deze in de waarde laten? Waarom staat religie altijd in de weg?

quote:
Het moge jou ook inmiddels duidelijk zijn hoop ik dat het verschijnsel een religieuze principe en invloed is en dat ook de Armeense moslim(a) in Turkije niet snel met een andersgelovige zal trouwen dan wel de kinderen met een ander geloof dan de Islam opvoeden en het dus daarmee vrij weinig met ras te maken heeft of een houding tegen rassenvermenging is? Het is de hardnekkig en standvastige verzet van de gemiddelde moslim tegen 'afvalligheid', niets meer niets minder.
In dezelfde alinea ontkracht je nu je eigen standpunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 20:56:06 ]
pi_178628454
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:55 schreef -mosrednA het volgende:
Dit is even de laatste keer dat ik op je post inga nu, want ik heb de tijd eigenlijk helemaal niet, maargoed. Daar gaan we dan.

Goed, gezien het de laatste post is waar je op in gaat (/bent gegaan). Even beknopt en terug naar de basis: De claim was:

quote:
Turkije walgt van het idee van rassenvermenging
De gemiddelde Turkse (net zoals iedere) moslim heeft schijt aan met welke ras hij zich vermengt, zolang het maar ter bevordering van de verspreiding van de Islam is. Wat de claim dus dat Turkije tegen rassenvermenging is bullshit maakt.

De gemiddelde Turkse niet-moslim die zich niet laat leiden door religieuze principes en partners trouwt met jan en alleman in naam van liefde, lust of status.

In een geval geleid door religieuze principes, in een ander geval door wereldse of emotionele afwegingen, in beide gevallen is dat Turkije walgt van rassenvermenging is empirisch bullshit en idioot.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 21:04:51 ]
pi_178628504
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn bezwaar op jouw post gaat niet om etniciteit en ras als twee verschillende dingen te beschrijven, maar wel de religie en de etnische afkomst of ras van iemand. Een voorbeeld waarin je de afkomst van een benoemt en de geloof van een ander is een rare vergelijking in mijn optiek om een punt te maken.

[..]

Jij maakte het punt van vrouwenonderdrukking, dus kom ik met het voorbeeld van een joodse man die bekeert tot de Islam voor een Turkse moslima. Is de Islam dan nu all about mannenonderdrukking? De claim zou dan wel zo eerlijk en consistent zijn.

Een religieuze vermenigvuldiging onder de beste omschrijving, niet een rassenvermenigvuldiging. Je afkomst boeit niet in de Islam. Een Joodse moslim is nog altijd meer waard in de Islam dan een Arabische jood. Ook bij de gemiddelde moslim Turk is de Koerdische moslima meer waard dan de niet/anders-gelovige Turk.

[..]

Dan kunnen we het er dus over eens zijn dat de joodse vrouw nog altijd de keuze heeft om zich te bekeren tot de Islam of haar eigen godsdienst trouw te blijven? Lijkt mij niet echt een gebod van een dictatuur. Het moge jou ook inmiddels duidelijk zijn hoop ik dat het verschijnsel een religieuze principe en invloed is en dat ook de Armeense moslim(a) in Turkije niet snel met een andersgelovige zal trouwen dan wel de kinderen met een ander geloof dan de Islam opvoeden en het dus daarmee vrij weinig met ras te maken heeft of een houding tegen rassenvermenging is? Het is de hardnekkig en standvastige verzet van de gemiddelde moslim tegen 'afvalligheid', niets meer niets minder.
We hebben 't over het ras homo sapiens, van wel ras zijn die andere bijzondere rassen?
pi_178628518
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Goed, gezien het de laatste post is waar je op in gaat (/bent gegaan). Even beknopt en terug naar de basis: De claim was:

[..]

De gemiddelde Turkse moslim heeft schijt aan met welke ras hij zich vermengt, zolang het maar ter bevordering van de verspreiding van de Islam is. Wat de claim dus dat Turkije tegen rassenvermenging is bullshit maakt.

De gemiddelde Turkse niet-moslim die zich niet laat leiden door religieuze principes en partners trouwt met jan en alleman in naam van liefde, lust of status.

In de ene geval geleid door religieuze principes, in een ander geval door wereldse of emotionele afwegingen, in beide gevallen dat Turkije walgt van rassenvermenging is empirisch bullshit en idioot.
Naja weet je, ik begrijp het punt dat je maakt maar ik zie die twee dingen gewoon anders dan jij denk ik. Even goede vrienden. :)
pi_178628563
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

We hebben 't over het ras homo sapiens, van wel ras zijn die andere bijzondere rassen?
Koerden en Friezen.
pi_178628583
quote:
9s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Koerden en Friezen.
:') (y)
pi_178628592
quote:
9s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Koerden en Friezen.
Wat een eikels hey.
pi_178628611
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:04 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Naja weet je, ik begrijp het punt dat je maakt maar ik zie die twee dingen gewoon anders dan jij denk ik. Even goede vrienden. :)
Agree to disagree is het geheime ingrediënt van een succesvolle rassenvermenging.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 21:09:13 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')