Autobezitters op het platteland hebben overal naartoe wegen nodig die veel minder gebruikt worden. Daar kunnen ze ook wel wat extra's voor betalen.quote:Op woensdag 18 april 2018 20:10 schreef polderturk het volgende:
Die autobezitters in de randstad belasten de wegen en het milieu veel meer dan autobezitters in de rest van het land door urenlang in de files te staan. Laat ze veel meer wegenbelasting betalen en los daarmee het fileprobleem op. Waarom zou ik moeten betalen voor de files die zei veroorzaken?
Ov en variaties daarop zijn een beter idee.quote:Op woensdag 18 april 2018 21:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als iedereen op elektrische auto rijdt, vervuilt de men milieu veel minder.. Behalve de energie centrale.. Die kan men wel co2 opvangen of reinigen of gewoon meer zonnepanelen plaatsen.
Alsof er nog niet genoeg belasting op brandstof ziet. Vreemd genoeg is brandstof van grootverbruikers (diesel) veel lager belast.quote:Op woensdag 18 april 2018 21:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een onzin.
Als je dan toch wat wil doen belast dan een deel van de wegenbelasting in de brandstof. Grootverbruikers betalen dan meer. Dat is veel eerlijker.
Echt niemand staat voor zijn lol in de file. Alhoewel ik zelf een 'noordeling' ben en bar weinig last heb van files. Sterker nog, me vaker genoodzaakt zie de auto te pakken om ergens te komen, vind ik dat de gebruiker betaalt veel zinniger is dan het hele je komt daar en daar vandaan, dus betaal je meer.
Mijn idee kost misschien dus zelfs mij wat meer dan een inwoner van de Randstad, maar is wel eerlijker.
Een autovrije steden is op zich een uitstekend idee. Alleen moeten er voldoende goedkope 24 uurs P+R + ov bereikbaar in rand steden en of naast de snelwegen te vinden.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
Meer wegenbelasting is niet de oplossing, nog afgezien van mogelijkheden van kentekenhouders buiten de randstad voor voertuigen die primair binnen de randstad worden ingezet.
De echte oplossing zit hem in autovrije steden, wat betreft de echt grote steden. Helaas lijkt de politieke wil daarvoor te ontbreken, waardoor de plattelandsinwoners blijven meebetalen aan emissiebestrijdingssystemen, die een verwaarloosbaar effect hebben voor het platteland, waar onvoldoende alternatieven zoals openbaar vervoer voorhanden zijn.
Halo die wegen zijn niet voor mij die zijn voor het doorvoer verkeer, Nederland havenstad, doorvoer land?quote:Op woensdag 18 april 2018 20:55 schreef danos het volgende:
Maak van die asfaltwegeb buiten de randstad maar zandwegen, dan kunnen die boeren weer met paard en wagen op pad.
Als op lpg nog minder, daar die energie centrale ook niet op lucht werken doet.quote:Op woensdag 18 april 2018 21:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als iedereen op elektrische auto rijdt, vervuilt de men milieu veel minder.. Behalve de energie centrale.. Die kan men wel co2 opvangen of reinigen of gewoon meer zonnepanelen plaatsen.
Het probleem is dat de binnensteden niet voor zoiets zijn ontworpen.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:55 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Een autovrije steden is op zich een uitstekend idee. Alleen moeten er voldoende goedkope 24 uurs P+R + ov bereikbaar in rand steden en of naast de snelwegen te vinden.
Daarbij kan er ook een fietsstalling onder P+R staan.
In de praktijk valt het nog tegen.
Als men gezamenlijk de handen uit de mouwen zou steken, dan was er in Nederland minder wind en kutweer. Dan kon iedereen wel alle dagen van het jaar met de fiets. Maar de niet-rokende automobilisten nemen liever hun lawaaiige auto's zodat iedereen gestoord/waanzinnig word van het aanhoudende lawaai. Dat de onderwijzers daartegen niets doen is onbegrijpelijk, want door het aanhoudende lawaai kunnen gestudeerde jongeren hun lesstof veel moeilijker onthouden.quote:Op woensdag 18 april 2018 21:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ov en variaties daarop zijn een beter idee.
Maar zolang daarin niet hard gewerkt wordt aan een goed alternatief zijn is de auto voor velen nog de enige zinnige optie.
En dat geld buiten de Randstad zelfs nog harder. Hier pak ik nog liever de fiets (tot een 30 km) dan ov.
Wat in de praktijk betekend dat ik vaker de auto pak. Want wind en kutweer maken dat de fiets vaak onaantrekkelijk is. En ov nog minder (want dat komt maar, beperkt, eens per uur).
Als jullie thuisblijven hebben wij in de randstad geen files meer. Ergo, de files worden niet veroorzaakt door ons, maar door jullie.quote:Op woensdag 18 april 2018 20:10 schreef polderturk het volgende:
Die autobezitters in de randstad belasten de wegen en het milieu veel meer dan autobezitters in de rest van het land door urenlang in de files te staan. Laat ze veel meer wegenbelasting betalen en los daarmee het fileprobleem op. Waarom zou ik moeten betalen voor de files die zei veroorzaken?
Waarom zou ik ernaar toe willen dan?quote:Op vrijdag 20 april 2018 22:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jullie thuisblijven hebben wij in de randstad geen files meer. Ergo, de files worden niet veroorzaakt door ons, maar door jullie.
Als jullie niet zoveel goed uit de provincies zouden bestellen, dan hoefden ze dat ook niet te brengen naar de randstad. Toch?quote:Op vrijdag 20 april 2018 22:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jullie thuisblijven hebben wij in de randstad geen files meer. Ergo, de files worden niet veroorzaakt door ons, maar door jullie.
Toch zijn er in de randstad fijne dingen te verkrijgen, zouden die van het schip afvallen?quote:Op vrijdag 20 april 2018 22:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jullie niet zoveel goed uit de provincies zouden bestellen, dan hoefden ze dat ook niet te brengen naar de randstad. Toch?
Zijn die fijne dingen dan gratis te krijgen en of ze draagbaar zijn voor een ongeoefende?quote:Op vrijdag 20 april 2018 22:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch zijn er in de randstad fijne dingen te verkrijgen, zouden die van het schip afvallen?
Ik denk stuk daar gevallen.quote:Op vrijdag 20 april 2018 22:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Zijn die fijne dingen dan gratis te krijgen en of ze draagbaar zijn voor een ongeoefende?
Kunnen ze toch 's nachts doen? Heeft niemand er last van.quote:Op vrijdag 20 april 2018 22:19 schreef torentje het volgende:
Als jullie niet zoveel goed uit de provincies zouden bestellen, dan hoefden ze dat ook niet te brengen naar de randstad. Toch?
Eens. Tering westerlingen.quote:Op woensdag 18 april 2018 20:10 schreef polderturk het volgende:
Die autobezitters in de randstad belasten de wegen en het milieu veel meer dan autobezitters in de rest van het land door urenlang in de files te staan. Laat ze veel meer wegenbelasting betalen en los daarmee het fileprobleem op. Waarom zou ik moeten betalen voor de files die zei veroorzaken?
quote:Op zaterdag 21 april 2018 07:30 schreef cempexo het volgende:
Iedere vorm van autobelasting heffen heeft niets te maken met het verbeteren van het milieu. Wel met de bodemloze zakken van de Nederlandse overheid het Nederlandse volk vullen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |