abonnement Unibet Coolblue
pi_178606812
Die autobezitters in de randstad belasten de wegen en het milieu veel meer dan autobezitters in de rest van het land door urenlang in de files te staan. Laat ze veel meer wegenbelasting betalen en los daarmee het fileprobleem op. Waarom zou ik moeten betalen voor de files die zei veroorzaken?
pi_178606915
Die autobezitters van het platteland belasten de wegen en het milieu veel meer dan autobezitters in de randstad doordat ze veel meer kilometers afleggen om eens bij hun werk in de randstad te komen. Laat ze veel meer wegenbelasting betalen en los daarmee het fileprobleem op. Waarom zou ik moeten betalen voor de files die zij veroorzaken?
pi_178607473
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:10 schreef polderturk het volgende:
Die autobezitters in de randstad belasten de wegen en het milieu veel meer dan autobezitters in de rest van het land door urenlang in de files te staan. Laat ze veel meer wegenbelasting betalen en los daarmee het fileprobleem op. Waarom zou ik moeten betalen voor de files die zei veroorzaken?
Autobezitters op het platteland hebben overal naartoe wegen nodig die veel minder gebruikt worden. Daar kunnen ze ook wel wat extra's voor betalen.
pi_178607708
Maak van die asfaltwegeb buiten de randstad maar zandwegen, dan kunnen die boeren weer met paard en wagen op pad.
Even a broken clock is right twice a day.
  woensdag 18 april 2018 @ 21:04:07 #5
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178607942
Wat een onzin.

Als je dan toch wat wil doen belast dan een deel van de wegenbelasting in de brandstof. Grootverbruikers betalen dan meer. Dat is veel eerlijker.

Echt niemand staat voor zijn lol in de file. Alhoewel ik zelf een 'noordeling' ben en bar weinig last heb van files. Sterker nog, me vaker genoodzaakt zie de auto te pakken om ergens te komen, vind ik dat de gebruiker betaalt veel zinniger is dan het hele je komt daar en daar vandaan, dus betaal je meer.

Mijn idee kost misschien dus zelfs mij wat meer dan een inwoner van de Randstad, maar is wel eerlijker.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 18 april 2018 @ 21:08:34 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178608070
Heb je weleens gekeken wat de reistijd Gouda-Gorinchem is per OV (ca. 30 km). Zolang dat een puinzooi is, blijft de auto aantrekkelijk.
pi_178608073
Als iedereen op elektrische auto rijdt, vervuilt de men milieu veel minder.. Behalve de energie centrale.. Die kan men wel co2 opvangen of reinigen of gewoon meer zonnepanelen plaatsen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 18 april 2018 @ 21:16:56 #8
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178608375
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als iedereen op elektrische auto rijdt, vervuilt de men milieu veel minder.. Behalve de energie centrale.. Die kan men wel co2 opvangen of reinigen of gewoon meer zonnepanelen plaatsen.
Ov en variaties daarop zijn een beter idee.
Maar zolang daarin niet hard gewerkt wordt aan een goed alternatief zijn is de auto voor velen nog de enige zinnige optie.

En dat geld buiten de Randstad zelfs nog harder. Hier pak ik nog liever de fiets (tot een 30 km) dan ov.
Wat in de praktijk betekend dat ik vaker de auto pak. Want wind en kutweer maken dat de fiets vaak onaantrekkelijk is. En ov nog minder (want dat komt maar, beperkt, eens per uur).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178608783
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een onzin.

Als je dan toch wat wil doen belast dan een deel van de wegenbelasting in de brandstof. Grootverbruikers betalen dan meer. Dat is veel eerlijker.

Echt niemand staat voor zijn lol in de file. Alhoewel ik zelf een 'noordeling' ben en bar weinig last heb van files. Sterker nog, me vaker genoodzaakt zie de auto te pakken om ergens te komen, vind ik dat de gebruiker betaalt veel zinniger is dan het hele je komt daar en daar vandaan, dus betaal je meer.

Mijn idee kost misschien dus zelfs mij wat meer dan een inwoner van de Randstad, maar is wel eerlijker.
Alsof er nog niet genoeg belasting op brandstof ziet. Vreemd genoeg is brandstof van grootverbruikers (diesel) veel lager belast.
.
pi_178612793
Meer wegenbelasting is niet de oplossing, nog afgezien van mogelijkheden van kentekenhouders buiten de randstad voor voertuigen die primair binnen de randstad worden ingezet.

De echte oplossing zit hem in autovrije steden, wat betreft de echt grote steden. Helaas lijkt de politieke wil daarvoor te ontbreken, waardoor de plattelandsinwoners blijven meebetalen aan emissiebestrijdingssystemen, die een verwaarloosbaar effect hebben voor het platteland, waar onvoldoende alternatieven zoals openbaar vervoer voorhanden zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178613021
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
Meer wegenbelasting is niet de oplossing, nog afgezien van mogelijkheden van kentekenhouders buiten de randstad voor voertuigen die primair binnen de randstad worden ingezet.

De echte oplossing zit hem in autovrije steden, wat betreft de echt grote steden. Helaas lijkt de politieke wil daarvoor te ontbreken, waardoor de plattelandsinwoners blijven meebetalen aan emissiebestrijdingssystemen, die een verwaarloosbaar effect hebben voor het platteland, waar onvoldoende alternatieven zoals openbaar vervoer voorhanden zijn.
Een autovrije steden is op zich een uitstekend idee. Alleen moeten er voldoende goedkope 24 uurs P+R + ov bereikbaar in rand steden en of naast de snelwegen te vinden.
Daarbij kan er ook een fietsstalling onder P+R staan.

In de praktijk valt het nog tegen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_178613160
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:55 schreef danos het volgende:
Maak van die asfaltwegeb buiten de randstad maar zandwegen, dan kunnen die boeren weer met paard en wagen op pad.
Halo die wegen zijn niet voor mij die zijn voor het doorvoer verkeer, Nederland havenstad, doorvoer land?
Ik mag er wel aan betalen, krijg zelfs tijden aangezegd dat ik die snelweg van Rotterdam mag vermijden waar ik aan meebetaald heb.
En als men zo beginnen gaat randstad meer betalen is men dan niet aan de gang met haat en nijd zaaien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 00:07:22 ]
pi_178613186
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als iedereen op elektrische auto rijdt, vervuilt de men milieu veel minder.. Behalve de energie centrale.. Die kan men wel co2 opvangen of reinigen of gewoon meer zonnepanelen plaatsen.
Als op lpg nog minder, daar die energie centrale ook niet op lucht werken doet.

Volgens mij wil Nederland heel niet CO vriendelijk, daar lpg rijders worden bestraft.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 00:10:10 ]
  donderdag 19 april 2018 @ 02:55:40 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178613899
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:55 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Een autovrije steden is op zich een uitstekend idee. Alleen moeten er voldoende goedkope 24 uurs P+R + ov bereikbaar in rand steden en of naast de snelwegen te vinden.
Daarbij kan er ook een fietsstalling onder P+R staan.

In de praktijk valt het nog tegen.
Het probleem is dat de binnensteden niet voor zoiets zijn ontworpen.
De middeleeuwse kernen zijn wel op die manier gebouwd: geheel voor voetgangers en uitspanningen aan de rand waar je je paard kan parkeren.
In de grote uitbreidingen daarna is men steeds uitgegaan van de auto. Je zou de buitenwijken daarom moeten aanpassen door kleine compacte kernen te maken waarin je alles kunt lopen, daaromheen enkele "uitspanningen" waar je je auto neerzet (en oplaadt) of het ov pakt en waar eventueel fietsen kunnen worden gestald.

A propos fietsen: in de grote steden zijn er hele wijken waar mensen geen fiets hebben, omdat ze thuis geen ruimte hebben om de fiets veilig te stallen. Daar valt nog veel winst te behalen.
pi_178615254
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ov en variaties daarop zijn een beter idee.
Maar zolang daarin niet hard gewerkt wordt aan een goed alternatief zijn is de auto voor velen nog de enige zinnige optie.

En dat geld buiten de Randstad zelfs nog harder. Hier pak ik nog liever de fiets (tot een 30 km) dan ov.
Wat in de praktijk betekend dat ik vaker de auto pak. Want wind en kutweer maken dat de fiets vaak onaantrekkelijk is. En ov nog minder (want dat komt maar, beperkt, eens per uur).
Als men gezamenlijk de handen uit de mouwen zou steken, dan was er in Nederland minder wind en kutweer. Dan kon iedereen wel alle dagen van het jaar met de fiets. Maar de niet-rokende automobilisten nemen liever hun lawaaiige auto's zodat iedereen gestoord/waanzinnig word van het aanhoudende lawaai. Dat de onderwijzers daartegen niets doen is onbegrijpelijk, want door het aanhoudende lawaai kunnen gestudeerde jongeren hun lesstof veel moeilijker onthouden.
  vrijdag 20 april 2018 @ 22:01:06 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178647405
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:10 schreef polderturk het volgende:
Die autobezitters in de randstad belasten de wegen en het milieu veel meer dan autobezitters in de rest van het land door urenlang in de files te staan. Laat ze veel meer wegenbelasting betalen en los daarmee het fileprobleem op. Waarom zou ik moeten betalen voor de files die zei veroorzaken?
Als jullie thuisblijven hebben wij in de randstad geen files meer. Ergo, de files worden niet veroorzaakt door ons, maar door jullie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178647639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als jullie thuisblijven hebben wij in de randstad geen files meer. Ergo, de files worden niet veroorzaakt door ons, maar door jullie.
Waarom zou ik ernaar toe willen dan?
Artis om aapjes te kijken.
pi_178647690
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als jullie thuisblijven hebben wij in de randstad geen files meer. Ergo, de files worden niet veroorzaakt door ons, maar door jullie.
Als jullie niet zoveel goed uit de provincies zouden bestellen, dan hoefden ze dat ook niet te brengen naar de randstad. Toch?
pi_178647712
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:19 schreef torentje het volgende:

[..]

Als jullie niet zoveel goed uit de provincies zouden bestellen, dan hoefden ze dat ook niet te brengen naar de randstad. Toch?
Toch zijn er in de randstad fijne dingen te verkrijgen, zouden die van het schip afvallen?
pi_178647770
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Toch zijn er in de randstad fijne dingen te verkrijgen, zouden die van het schip afvallen?
Zijn die fijne dingen dan gratis te krijgen en of ze draagbaar zijn voor een ongeoefende?
pi_178647788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:24 schreef torentje het volgende:

[..]

Zijn die fijne dingen dan gratis te krijgen en of ze draagbaar zijn voor een ongeoefende?
Ik denk stuk daar gevallen.
pi_178651600
Iedere vorm van autobelasting heffen heeft niets te maken met het verbeteren van het milieu. Wel met de bodemloze zakken van de Nederlandse overheid vullen.

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 24 april 2018 @ 16:37:01 #23
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178715400
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:19 schreef torentje het volgende:

Als jullie niet zoveel goed uit de provincies zouden bestellen, dan hoefden ze dat ook niet te brengen naar de randstad. Toch?
Kunnen ze toch 's nachts doen? Heeft niemand er last van.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178717499
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:10 schreef polderturk het volgende:
Die autobezitters in de randstad belasten de wegen en het milieu veel meer dan autobezitters in de rest van het land door urenlang in de files te staan. Laat ze veel meer wegenbelasting betalen en los daarmee het fileprobleem op. Waarom zou ik moeten betalen voor de files die zei veroorzaken?
Eens. Tering westerlingen.
  dinsdag 24 april 2018 @ 18:44:38 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178718237
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 07:30 schreef cempexo het volgende:
Iedere vorm van autobelasting heffen heeft niets te maken met het verbeteren van het milieu. Wel met de bodemloze zakken van de Nederlandse overheid het Nederlandse volk vullen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')