abonnement Unibet Coolblue
pi_178592707
Te pas en ontepas lees ik in dit subforum dingen die met persoonlijkheid te maken hebben zoals "persoonlijkheids stoornis" "persoonlijkheids test" enz.
Wat ik apart vind aangezien sommige mensen ook niet geloven in individualisme of hun ego willen laten verdwijnen met meditatie enz.
Dus mijn vraag is:
1. Vind jij dat je een persoonlijkheid hebt, waarom wel/niet. Zo ja ben je er blij mee?
2. Doe jij je wel eens "anders voor dan je bent" bijv. door groepsdruk? Maakt dat je in de war of niet? Heb je dan het gevoel ook zo zijn geworden, of niet en maakt het iets uit of niet
3. Wat vind je van mensen zonder persoonlijkheid en zou dat je aanspreken als je die bijvoorbeeld ontmoet op een date? (Ik bedoel niet alleen "genderneutrale" mensen wat nu zoveel negatieve aandacht krijgt, maar sowieso neutrale mensen)
3. Zelfde voor mensen met meerdere persoonlijkheden, ik bedoel geen "dissociatieve identiteitsstoornis" waaraan zelfs psychiaters die het hebben verzonnen twijfelen, maar meer zoals 1 van de zussen van de schrijver David Sedaris die zich vaak verkleed. Wat vind je daarvan? Herken je het hebben van meerdere persoonlijkheden? Bijv mensen worden geacht in verschillende situaties anders te zijn. Op je werk moet je anders zijn dan bij het uitgaan bijv. doe je in gedachten wel eens alsof je een ander/een betere versie van jezelf bent, om beter over te komen op anderen en denk je daardoor anders over jezelf?

Alvast bedankt als je reageert. Ben hier benieuwd naar. Ik heb zelf namelijk als hobby schrijven en dan creëer je ook meerdere personages. Maar ik vind het altijd zo vaag, hoe weet je nou wie jij zelf bent en wat je personage is.

[ Bericht 6% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 18-04-2018 07:38:46 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178592728
Ik heb 15 personages.
pi_178592738
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dus mijn vraag is:
1. Vind jij dat je een persoonlijkheid hebt, waarom wel/niet. Zo ja ben je er blij mee?
Ik vind dat ik een persoonlijkheid heb, ja. Ik ben er op het moment tevreden mee. Blij vind ik een (te) groot woord.
quote:
2. Wat vind je van mensen zonder persoonlijkheid en zou dat je aanspreken als je die bijvoorbeeld ontmoet op een date? (Ik bedoel niet alleen "genderneutrale" mensen wat nu zoveel negatieve aandacht krijgt, maar sowieso neutrale mensen)
Ik ben van mening dat iedereen een eigen persoonlijkheid heeft, maar in het algemeen er niet voor kiest om deze te laten zien. Lafheid, schuwheid, ongeïnteresseerdheid; - redenen te over.
quote:
3. Zelfde voor mensen met meerdere persoonlijkheden, ik bedoel geen "dissociatieve identiteitsstoornis" waaraan zelfs psychiaters die het hebben verzonnen twijfelen, maar meer zoals 1 van de zussen van de schrijver David Sedaris, zij verkleed zich bijv iedere dag en gedraagt zich dan anders om te weten hoe het voelt om een ander te zijn. Wat vind je daarvan? Herken je het hebben van meerdere persoonlijkheden waarom wel/niet?
Ik heb een gameverslaving en mijn gameverslaving-zelf is anders dan de persoon die ik werkelijk ben. Dus ja, ik kan me daar wel in vinden. Daarnaast heb ik de mogelijkheid in beelden te denken en kan me zo een situatie voor de neus halen die op het moment totaal niet speelt. Of een situatie dat 'hoe zou het zijn om..' projecteert.

quote:
Maar ik vind het altijd zo vaag, hoe weet je nou wie jij zelf bent en wat je personage is.
Door een karakterschets te maken. Wat zijn de steekwoorden per personage wat hij of zij voorstelt in het leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Metalfrost op 18-04-2018 07:27:28 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_178592748
1) Ja, ik ben blij met mijn persoonlijkheid. Ik ben eerlijk, doe wat goed is, en liefhebbend voor mijn omgeving en medemens.

2) Verklaar je nader. Iedereen heeft een persoonlijkheid. Soms matcht dat, soms niet. Ik zou mensen hier niet op aanspreken op een date, maar vaak hoor je 'dat de klik er niet was'. Dat betekent dat jullie persoonlijkheden niet matchen.

3) Dit gaat een beetje buiten mijn belevingswereld. Maar iemand die zich verkleed om een ander te zijn / voelen, doet mij meer aan carnaval denken of aan verkleedfeestjes van vroeger / kinderen.
pi_178592829
Ieder mens heeft een persoonlijkheid, dat maakt wie je bent, als je afwijkend of maatschappelijk ongewenst gedrag vertoond dan krijgt dat een mooie naam waar mensen geld aan kunnen verdienen.

Voor 95% ben ik tevreden met mijn persoonlijkheid, ben wie ik ben, die laatste 5% is door een hersenbeschadiging van een zwaar auto ongeluk, het chaotische en het snellere geïrriteerd raken.
pi_178594807
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
1. Vind jij dat je een persoonlijkheid hebt, waarom wel/niet. Zo ja ben je er blij mee?
Ik vind dat ik een behoorlijke persoonlijkheid heb, krijg dat ook vaak te horen. Ben er wel content mee.

quote:
2. Doe jij je wel eens "anders voor dan je bent" bijv. door groepsdruk? Maakt dat je in de war of niet? Heb je dan het gevoel ook zo zijn geworden, of niet en maakt het iets uit of niet
Ik denk dat iedereen zich wel eens anders voordoet dan hij is. In verschillende groepen moet je verschillende rollen aannemen. Bij je collega's ben je heel anders dan bij je vrienden en familie. Tenzij ik mij echt zodanig anders moet gedragen dat het totaal niet meer bij mij past maakt het mij niet zoveel uit.

quote:
3. Wat vind je van mensen zonder persoonlijkheid en zou dat je aanspreken als je die bijvoorbeeld ontmoet op een date? (Ik bedoel niet alleen "genderneutrale" mensen wat nu zoveel negatieve aandacht krijgt, maar sowieso neutrale mensen)
Bij mensen zonder persoonlijkheid denk ik aan saaie mensen, maar ook die hebben een persoonlijkheid.

quote:
3. Zelfde voor mensen met meerdere persoonlijkheden, ik bedoel geen "dissociatieve identiteitsstoornis" waaraan zelfs psychiaters die het hebben verzonnen twijfelen, maar meer zoals 1 van de zussen van de schrijver David Sedaris die zich vaak verkleed. Wat vind je daarvan?
Zoals ik al eerder zei neemt elk mens min of meer verschillende persoonlijkheden aan.
pi_178595055
Iedereen heeft toch een persoonlijkheid? En mensen met meerdere persoonlijkheden ben ik nooit tegengekomen.
pi_178595249
*persoonlijkheidsstoornis *persoonlijkheidstest.

Iedereen heeft een persoonlijkheid.
pi_178595792
Je gebruikt het woord persoonlijkheid op een aantal verschillende manieren waardoor ik niet meer weet wat je bedoeld.
pi_178596299
Ik dacht dat er geen interviews mochten op fok!
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_178596306
1.
Natuurlijk heb ik een persoonlijkheid, iedereen heeft dat.
Ik heb verder geen problemen met mijn persoonlijkheid, anderen mogelijk wel (maar van de mensen die me kennen lijk ik met het merendeel het erg goed te kunnen vinden, online heb ik in een meer anonieme omgeving mogelijk wel een minder positieve uitstraling, kan misschien wat aroganter overkomen)

2.
Ik denk wel dat ik sterk beinvloed kan worden door groepsgedrag.
Volgens mij heeft ieder mens die zich in groepen beweegt en enigszins sociaal ingesteld is al snel zoiets.
Het lijkt me eerder niet normaal als mensen dat niet hebben.

Ikzelf ben me best bewust dat ik soms bepaalde dingen niet zeg, of me niet uitspreek, als ik de indruk heb dat wat ik werkelijk denk 'sociaal' minder acceptabel is.

3.
Ik ken geen mensen zonder persoonlijkheid; ik denk ook niet dat die bestaan.
ER zijn wel mensen met een persoonlijkheid die mij zelf minder aanstaat...

Over het algemeen ben ikzelf goed in staat zulke ensen te vermijden (de laatste keer dat ik hardnekkig dat wel ervoer was het met een buurvrouw en buurman waarbij het vermijden lastig werd, dat leidde tot veel stress)

Wat betreft het idee van 'meerdere persoonlijkheden' (MPS) ben ik dezelfde mening toegedaan als dat de helaas gestorven hoogleraar psychologie Piet Vroon erover had:
Zulke zogenaamde 'meerdere persoonlijkheden' zijn hooguit een kunstmatig verdedigingsmechanisme dat mensen met bepaalde problemen opbouwen en welke helaas ook verergert kan worden als behandelaars en hulpverleners dat versterken door erop in te gaan...

IN bepaale culturen bestaat het wel en is het zeer geaccepteerd, maar als binnen een cultuur het nbekend is, blijkt deze stornis er non-existent (mensen met soortgelijke probematiek vinden dan vaak andere stornissen om hun problemen mee te uitten)...

de uitingsvorm is vaak zelf niet direkt gerelateerd aan de oorzaak ervan (vaak bv een verleden van mishandeling of misbruik, soms ook sociaal uitgestoten te zijn of zich eenzaam te voelen).
De stoornis zelf is vaak voral en roep om aandacht, wat in bepaalde culturen dan ook succesvol is en in andere niet werkt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178611580
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:21 schreef loni55 het volgende:
Ik heb 15 personages.
Leuk ik neem aan dat je dit niet serieus bedoelt maar zo ja wat voor personages?

quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:22 schreef Metalfrost het volgende:

Ik vind dat ik een persoonlijkheid heb, ja. Ik ben er op het moment tevreden mee. Blij vind ik een (te) groot woord.

Ik ben van mening dat iedereen een eigen persoonlijkheid heeft, maar in het algemeen er niet voor kiest om deze te laten zien. Lafheid, schuwheid, ongeïnteresseerdheid; - redenen te over.

Ik heb een gameverslaving en mijn gameverslaving-zelf is anders dan de persoon die ik werkelijk ben. Dus ja, ik kan me daar wel in vinden. Daarnaast heb ik de mogelijkheid in beelden te denken en kan me zo een situatie voor de neus halen die op het moment totaal niet speelt. Of een situatie dat 'hoe zou het zijn om..' projecteert.

Door een karakterschets te maken. Wat zijn de steekwoorden per personage wat hij of zij voorstelt in het leven.
Waarom is jouw gameverslaving geen deel van je persoonlijkheid, en je andere eigenschappen wel? Omdat je niet wil dat het erbij hoort? Dan kan je toch net zo goed ook eigenschappen erbij rekenen die je er graag bij had willen hebben maar nog niet hebt? Wel vervelend, ik hoop dat je er niet al te veel geld aan kwijt bent en dat het nog niet al te veel gevolgen heeft.
Bedankt voor de tip maar ja die steekwoorden per personage hadden dus net zo goed op mij betrekking kunnen hebben, maar ook net zo goed niet. Want mensen blijven ook niet altijd hetzelfde. En sommigen zeggen dat personages niets anders kunnen zijn dan een deel van de persoonlijkheid van de maker, maar anderen zeggen weer dat ze wel heel anders kunnen zijn. Dus dat is helaas nogal verwarrend.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:23 schreef C.L.Werner het volgende:
1) Ja, ik ben blij met mijn persoonlijkheid. Ik ben eerlijk, doe wat goed is, en liefhebbend voor mijn omgeving en medemens.

2) Verklaar je nader. Iedereen heeft een persoonlijkheid. Soms matcht dat, soms niet. Ik zou mensen hier niet op aanspreken op een date, maar vaak hoor je 'dat de klik er niet was'. Dat betekent dat jullie persoonlijkheden niet matchen.

3) Dit gaat een beetje buiten mijn belevingswereld. Maar iemand die zich verkleed om een ander te zijn / voelen, doet mij meer aan carnaval denken of aan verkleedfeestjes van vroeger / kinderen.
Niet om afbreuk te doen aan je positieve eigenschappen hoor, maar heb jij echt veel mensen ontmoet die zichzelf oneerlijk noemen, aan te geven dat ze doen wat slecht is en haatdragend zijn voor hun omgeving en medemens? Dan zouden er dus 2 typen mensen zijn, als dit het voornaamste was dat de persoonlijkheid bepaalde. Dan is de mens eerder uniek vanwege ervaringen denk ik dan.
Iedereen heeft een persoonlijkheid, maar als je mensen er in de praktijk op gaat testen aan de hand van een aantal vaststaande kenmerken blijken ze soms alle eigenschappen wel te hebben. En als je dan van die profielen hebt dan geloof ik dat wel en dat heeft ook wel meerwaarde als momentopname waarin je jezelf nog kan verbeteren denk ik maar men presenteert het vaak als vaststaand iets en heeft het tegelijkertijd over zichzelf ontwikkelen, dat vind ik het vage. Hoe ik jezelf ontwikkelen zie is , je begint met een paar eigenschappen maar om meer succes te hebben in het leven en zo moet je ze allemaal hebben en moet je daarna als je alle karaktereigenschappen een keer hebt gehad de balans vinden. Maar dan heb je dus niet echt een uitgesproken persoonlijkheid meer volgens die testen.
Inderdaad is het heel belangrijk dat men een klik heeft met elkaar maar zo'n vage omschrijving wordt dan nog beter geaccepteerd dan "diegene had niet dezelfde hobby" of zo, want dan ben je kieskeurig. Maar wat houdt "een matchende persoonlijkheid" voor jou dan precies in?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:44 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ieder mens heeft een persoonlijkheid, dat maakt wie je bent, als je afwijkend of maatschappelijk ongewenst gedrag vertoond dan krijgt dat een mooie naam waar mensen geld aan kunnen verdienen.

Voor 95% ben ik tevreden met mijn persoonlijkheid, ben wie ik ben, die laatste 5% is door een hersenbeschadiging van een zwaar auto ongeluk, het chaotische en het snellere geïrriteerd raken.
Ben het helemaal eens met het bovenstaande .
Vervelend van het laatste, het lijkt mij heel raar om ineens een ander persoon te worden door een hersenbeschadiging. Vooral als er verder niets aan gedaan kan worden. Dan vraag ik me ook altijd af, in jouw geval is er een duidelijke oorzaak, maar als zo'n verandering zomaar kan dan hebben chaotische, snel geïrriteerde mensen die geen ongeluk hebben gehad dus ook 1 of andere hersenafwijking, alleen is dat nooit officieel aangetoond omdat niemand dat lichamelijk bij hen onderzoekt. Dan kun je iedere karaktereigenschap wel als lichamelijk zien. En nu zeggen mensen dan "je kunt het op 2 manieren bekijken". Maar in de ene situatie gelooft men het ene, en in de andere situatie het andere. Tja.. vaagheid zal altijd nodig zijn om dingen met de mantel der liefde te bedekken , of een ander iets te verwijten denk ik dan maar

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:16 schreef Bananenpap het volgende:

Ik vind dat ik een behoorlijke persoonlijkheid heb, krijg dat ook vaak te horen. Ben er wel content mee.

Ik denk dat iedereen zich wel eens anders voordoet dan hij is. In verschillende groepen moet je verschillende rollen aannemen. Bij je collega's ben je heel anders dan bij je vrienden en familie. Tenzij ik mij echt zodanig anders moet gedragen dat het totaal niet meer bij mij past maakt het mij niet zoveel uit.

Bij mensen zonder persoonlijkheid denk ik aan saaie mensen, maar ook die hebben een persoonlijkheid.

Zoals ik al eerder zei neemt elk mens min of meer verschillende persoonlijkheden aan.
Ja dat snap ik op zich wel, je past je dan voor een deel aan. Maar ik vraag me af of dat nooit gaat verwarren als je meerdere persoonlijkheden aanneemt.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:28 schreef Somberling het volgende:
Iedereen heeft toch een persoonlijkheid? En mensen met meerdere persoonlijkheden ben ik nooit tegengekomen.
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:36 schreef Krollie het volgende:
*persoonlijkheidsstoornis *persoonlijkheidstest.

Iedereen heeft een persoonlijkheid.
Maar wat is dan volgens jullie een persoonlijkheid en waarom zouden er theoretisch geen mensen zonder of met meerdere kunnen bestaan?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:00 schreef Raskolnikow het volgende:
Je gebruikt het woord persoonlijkheid op een aantal verschillende manieren waardoor ik niet meer weet wat je bedoeld.
ik bedoel het geheel aan eigenschappen zoals bijv van big five en identiteit

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:29 schreef RM-rf het volgende:
1.
Natuurlijk heb ik een persoonlijkheid, iedereen heeft dat.
Ik heb verder geen problemen met mijn persoonlijkheid, anderen mogelijk wel (maar van de mensen die me kennen lijk ik met het merendeel het erg goed te kunnen vinden, online heb ik in een meer anonieme omgeving mogelijk wel een minder positieve uitstraling, kan misschien wat aroganter overkomen)

2.
Ik denk wel dat ik sterk beinvloed kan worden door groepsgedrag.
Volgens mij heeft ieder mens die zich in groepen beweegt en enigszins sociaal ingesteld is al snel zoiets.
Het lijkt me eerder niet normaal als mensen dat niet hebben.

Ikzelf ben me best bewust dat ik soms bepaalde dingen niet zeg, of me niet uitspreek, als ik de indruk heb dat wat ik werkelijk denk 'sociaal' minder acceptabel is.

3.
Ik ken geen mensen zonder persoonlijkheid; ik denk ook niet dat die bestaan.
ER zijn wel mensen met een persoonlijkheid die mij zelf minder aanstaat...

Over het algemeen ben ikzelf goed in staat zulke ensen te vermijden (de laatste keer dat ik hardnekkig dat wel ervoer was het met een buurvrouw en buurman waarbij het vermijden lastig werd, dat leidde tot veel stress)

Wat betreft het idee van 'meerdere persoonlijkheden' (MPS) ben ik dezelfde mening toegedaan als dat de helaas gestorven hoogleraar psychologie Piet Vroon erover had:
Zulke zogenaamde 'meerdere persoonlijkheden' zijn hooguit een kunstmatig verdedigingsmechanisme dat mensen met bepaalde problemen opbouwen en welke helaas ook verergert kan worden als behandelaars en hulpverleners dat versterken door erop in te gaan...

IN bepaale culturen bestaat het wel en is het zeer geaccepteerd, maar als binnen een cultuur het nbekend is, blijkt deze stornis er non-existent (mensen met soortgelijke probematiek vinden dan vaak andere stornissen om hun problemen mee te uitten)...

de uitingsvorm is vaak zelf niet direkt gerelateerd aan de oorzaak ervan (vaak bv een verleden van mishandeling of misbruik, soms ook sociaal uitgestoten te zijn of zich eenzaam te voelen).
De stoornis zelf is vaak voral en roep om aandacht, wat in bepaalde culturen dan ook succesvol is en in andere niet werkt.
vervelend dat voorval met je buren. hoop dat het nu afgelopen is. wat stond je dan niet aan van ze?
ik bedoelde met meerdere persoonlijkheden niet die omstreden stoornis waarbij mensen al dan niet zogenaamd zich niet meer bepaalde dingen kunnen herinneren maar gewoon meerdere persoonlijkheden. in de zin van, tegenstrijdige eigenschappen worden als apart gezien, maar waarom kunnen die niet in 1 persoon voorkomen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178611682
Maar bedoel je dan te zeggen dat er mensen zijn die geen 'geheel aan eigenschappen zoals bijv van big five en identiteit' bezitten?
pi_178611761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:48 schreef Raskolnikow het volgende:
Maar bedoel je dan te zeggen dat er mensen zijn die geen 'geheel aan eigenschappen zoals bijv van big five en identiteit' bezitten?
Dan niet zozeer nee, misschien, tenzij ze geen enkel besef daarvan hebben, maar meer dat ze bij alle eigenschappen precies in het midden zitten, waardoor het noch het 1 noch het ander is
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178611795
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:52 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dan niet zozeer nee, misschien, tenzij ze geen enkel besef daarvan hebben, maar meer dat ze bij alle eigenschappen precies in het midden zitten, waardoor het noch het 1 noch het ander is
Hmm, sorry, het gaat mij boven de pet.
pi_178611852
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:54 schreef Raskolnikow het volgende:

Hmm, sorry, het gaat mij boven de pet.
Ja sorry, de meesten zijn niet zo bereid zo over de psychologie na te denken als ik die er noodgedwongen mee te maken heeft gehad dat begrijp ik ook wel.
Maar stel je hebt tien situaties en iemand is in vijf situaties introvert en in vijf situaties extravert. Dan is diegene beiden maar tegelijkertijd niks.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178611986
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:57 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja sorry, de meesten zijn niet zo bereid zo over de psychologie na te denken als ik die er noodgedwongen mee te maken heeft gehad dat begrijp ik ook wel.
Maar stel je hebt tien situaties en iemand is in vijf situaties introvert en in vijf situaties extravert. Dan is diegene beiden maar tegelijkertijd niks.


Nou ik heb er genoeg mee te maken gehad.

Ik denk dat je een score op een persoonlijkheidstrek zoals introversie-extraversie niet zo kunt interpreteren. Zelfs al komt iemand op die specifieke persoonlijkheidstrek precies in het midden uit, dan is die persoon nog steeds niet beiden en ook niet niets.

Als iets grijs is dan zeggen we ook niet dat het tegelijkertijd zwart en wit is, en tegelijkertijd geen van tweeën.
pi_178612054
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:03 schreef Raskolnikow het volgende:

Nou ik heb er genoeg mee te maken gehad.

Ik denk dat je een score op een persoonlijkheidstrek zoals introversie-extraversie niet zo kunt interpreteren. Zelfs al komt iemand op die specifieke persoonlijkheidstrek precies in het midden uit, dan is die persoon nog steeds niet beiden en ook niet niets.
Oke, dat is wel vervelend.
Maar wat is die persoon dan volgens jou?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178612083
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:06 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Oke, dat is wel vervelend.
Maar wat is die persoon dan volgens jou?
Die persoon kan van alles zijn. Het testje is te beperkt om daar verder iets nuttigs over te zeggen.

Het gaat ook niet om wel of niet introvert of extravert. Het gaat om de mate waarin.
pi_178612153
Interessant onderwerp.

Ik moet mijn eigen persoonlijkheid denk ik nog steeds ontdekken. Mijn gedrag is over het algemeen vrij stabiel, maar kan toch ook weer alle kanten op gaan.

Kan me gigantisch aan iets/iemand ergeren, maar als ik diegene dan weer in real life heb gesproken, dan is die ergernis weer verdwenen en denk ik weer ''Ik maakte me veel te druk''.

Wat dat betreft heb ik bijvoorbeeld nooit echt een vaste mening, zienswijze. Ik vind sowieso niet van mijzelf dat ik een heel sterk karakter heb met een hele sterke wil en eigen visie. Ik kies snel voor de gemakkelijke oplossing en ben nogal conflict vermijdend.

Ik conformeer me aan een groep in die zin dat ik graag maatschappelijk geaccepteerd gedag vertoon. Wat betreft bepaalde dingen blijf ik altijd dicht bij mijzelf. Ik zal bijvoorbeeld niet snel grappig doen over de rug van anderen, iemand anders buitensluiten of pesten of kleineren / mij arrogant gedragen. Maar aan de andere kant heb ik wel de neiging om soms heel erg graag te willen mee praten over iets terwijl het me eigenlijk niet echt boeit. Dus ja ben best gevoelig voor groepsdruk.
pi_178612180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:07 schreef Raskolnikow het volgende:

Die persoon kan van alles zijn. Het testje is te beperkt om daar verder iets nuttigs over te zeggen.
Nou, de test ging nou juist over deze eigenschappen :P Maar ik zou wel graag willen dat als dit zo zou zijn, dit ook in normale taal toegelicht zou worden door psychologen, want ze geven zomaar ruwe scores zonder uitleg erbij . Het lijkt wel alsof ze willen dat hun cliënten hun eigen scores niet begrijpen, of het zo moeilijk mogelijk maken wat er nou mee bedoelt wordt. Want ik snap dat zelf niet en dan ga ik even googlen maar dan denk ik al snel laat ook maar.

En misschien zei ik het ook verkeerd, want stel die persoon komt de ene keer op de hoogste score voor extravert uit, en de andere keer op de hoogste score voor introvert, dan vraag ik me af wat dat dan betekent.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178612258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou, de test ging nou juist over deze eigenschappen :P Maar ik zou wel graag willen dat als dit zo zou zijn, dit ook in normale taal toegelicht zou worden door psychologen, want ze geven zomaar ruwe scores zonder uitleg erbij . Het lijkt wel alsof ze willen dat hun cliënten hun eigen scores niet begrijpen, of het zo moeilijk mogelijk maken wat er nou mee bedoelt wordt. Want ik snap dat zelf niet en dan ga ik even googlen maar dan denk ik al snel laat ook maar.

En misschien zei ik het ook verkeerd, want stel die persoon komt de ene keer op de hoogste score voor extravert uit, en de andere keer op de hoogste score voor introvert, dan vraag ik me af wat dat dan betekent.
Ik denk dat het antwoord ligt in de vragen waarop zo verschillend wordt gescoord. Is iemand bijvoorbeeld heel erg extravert op feestjes, en heel erg introvert als het gaat delen van emotionele zaken? Dat zegt dan meer dan slechts de score.
  woensdag 18 april 2018 @ 23:19:30 #23
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_178612351
Te pas en ontepas lees ik in dit subforum dingen die met persoonlijkheid te maken hebben zoals "persoonlijkheids stoornis" "persoonlijkheids test" enz.
Wat ik apart vind aangezien sommige mensen ook niet geloven in individualisme of hun ego willen laten verdwijnen met meditatie enz.
Dus mijn vraag is:
quote:
1. Vind jij dat je een persoonlijkheid hebt, waarom wel/niet. Zo ja ben je er blij mee?
Ik denk niet dat het anders zou kunnen zijn. Een persoonlijkheid heb je nu eenmaal. Je gevoeligheden, je voorkeuren, je afkeerpunten, je smaak etc.

Dat kan niet verdwijnen ook! Ego en persoonlijkheid zijn NIET hetzelfde, al wordt het heel vaak verward. Het ego is als het ware het fort om de persoonlijkheid heen, de verdedigingslinie. De neigingen die eraan verbonden zijn om het te verdedigen, of om het juist neer te zetten etc.

quote:
2. Doe jij je wel eens "anders voor dan je bent" bijv. door groepsdruk? Maakt dat je in de war of niet? Heb je dan het gevoel ook zo zijn geworden, of niet en maakt het iets uit of niet
Ja. Al is het wel stukken minder geworden. Maar vroeger zeker. Maakt dat me in de war? Mwa, nee, niet echt. Ik zie wanneer ik het doe, en dat is verder oké. Zolang ik het maar wel zie.

quote:
3. Wat vind je van mensen zonder persoonlijkheid en zou dat je aanspreken als je die bijvoorbeeld ontmoet op een date? (Ik bedoel niet alleen "genderneutrale" mensen wat nu zoveel negatieve aandacht krijgt, maar sowieso neutrale mensen)
Ik denk niet dat er mensen zijn zonder persoonlijkheid. Het kan wel zijn dat hun persoonlijkheid saai overkomt op mij. Het kan ook zijn dat hun egomuur die nogal geneigd is te verstoppen, waardoor je 'm niet te zien krijgt.

13. Zelfde voor mensen met meerdere persoonlijkheden, ik bedoel geen "dissociatieve identiteitsstoornis" waaraan zelfs psychiaters die het hebben verzonnen twijfelen, maar meer zoals 1 van de zussen van de schrijver David Sedaris die zich vaak verkleed. Wat vind je daarvan? Herken je het hebben van meerdere persoonlijkheden? Bijv mensen worden geacht in verschillende situaties anders te zijn. Op je werk moet je anders zijn dan bij het uitgaan bijv. doe je in gedachten wel eens alsof je een ander/een betere versie van jezelf bent, om beter over te komen op anderen en denk je daardoor anders over jezelf?

Mensen schuiven in allerlei situaties een ander ik naar voren. Dat hebben we allemaal. Bij je oom kun je je heel iemand anders voelen, dan bij je buurvrouw. Op je werk schuif je weer een ander ik naar voren dan thuis bij je partner etc. Dat is het ik-gevoel. Ik-gevoel wisselt voortdurend, net als je stemming, je gedachtengang etc. Eigenlijk bestaat dat 'ik' niet echt. Dat is iets wat in het moment in feite door het bewustzijn wordt gecreëerd op wonderbaarlijke wijze. Het valt ook net zo snel weer uit elkaar. Om dat vast te houden dienen we het voortdurend te herhalen. Daarom zijn we ook zo bang voor stilte, zogenaamde 'ongemakkelijke stiltes'.

quote:
Alvast bedankt als je reageert. Ben hier benieuwd naar. Ik heb zelf namelijk als hobby schrijven en dan creëer je ook meerdere personages. Maar ik vind het altijd zo vaag, hoe weet je nou wie jij zelf bent en wat je personage is.
Het is een innerlijk ik-beeld. Een hele subtiele, innerlijke visualisatie. Het is niet echt. Het is een spook in je mind. Daarom is er ook bevrijding van mogelijk voor iedereen.

Maar je persoonlijkheid, met een bepaald karakter, dat is er tegelijkertijd ook weer wel. :)
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_178612379
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:09 schreef Ruislip het volgende:
Interessant onderwerp.

Ik moet mijn eigen persoonlijkheid denk ik nog steeds ontdekken. Mijn gedrag is over het algemeen vrij stabiel, maar kan toch ook weer alle kanten op gaan.

Kan me gigantisch aan iets/iemand ergeren, maar als ik diegene dan weer in real life heb gesproken, dan is die ergernis weer verdwenen en denk ik weer ''Ik maakte me veel te druk''.

Wat dat betreft heb ik bijvoorbeeld nooit echt een vaste mening, zienswijze. Ik vind sowieso niet van mijzelf dat ik een heel sterk karakter heb met een hele sterke wil en eigen visie. Ik kies snel voor de gemakkelijke oplossing en ben nogal conflict vermijdend.

Ik conformeer me aan een groep in die zin dat ik graag maatschappelijk geaccepteerd gedag vertoon. Wat betreft bepaalde dingen blijf ik altijd dicht bij mijzelf. Ik zal bijvoorbeeld niet snel grappig doen over de rug van anderen, iemand anders buitensluiten of pesten of kleineren / mij arrogant gedragen. Maar aan de andere kant heb ik wel de neiging om soms heel erg graag te willen mee praten over iets terwijl het me eigenlijk niet echt boeit. Dus ja ben best gevoelig voor groepsdruk.
Ben blij dat ik niet de enige ben die dit wel interessant vind. Ja dit bedoelde ik inderdaad. Het is dan een "gebrek aan persoonlijkheid" misschien maar het is dan niet per se slecht. Maar het kan idd dat je het gewoon nog niet van jezelf weet. Maar telt het dan meer hoe iemand zichzelf ziet of hoe anderen die persoon zien. Dat vind ik ook onduidelijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:14 schreef Raskolnikow het volgende:

Ik denk dat het antwoord ligt in de vragen waarop zo verschillend wordt gescoord. Is iemand bijvoorbeeld heel erg extravert op feestjes, en heel erg introvert als het gaat delen van emotionele zaken? Dat zegt dan meer dan slechts de score.
Ja dat kan ook nog natuurlijk, maar stel iemand is op het ene feestje extravert en het andere introvert (zelfde feestje, zelfde muziek en mensen enz.) en de ene keer wel introvert bij emotionele zaken en dan weer introvert.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178612423
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja dat kan ook nog natuurlijk, maar stel iemand is op het ene feestje extravert en het andere introvert (zelfde feestje, zelfde muziek en mensen enz.) en de ene keer wel introvert bij emotionele zaken en dan weer introvert.
Dan moet het hem zitten in de verschillen die er wel zijn (stemming, invloed van wat ervoor gebeurde). Als er helemaal geen verschillen zijn dan zal de score ook niet anders zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')