abonnement Unibet Coolblue
pi_178591548
Lieve allemaal,

Dit is een topic voor mensen met een eetstoornis. Hier kun je vertellen wat je ervaart en nog belangrijker, wat je doet voor je herstel. Voel je vrij om hier je verhaal te doen, te praten met elkaar en elkaar te steunen!

Het is de bedoeling dat dit geen pro-ana of pro-mia topic wordt. We zijn hier voor ons herstel. Vertel elkaar niet hoe je het beste kunt compenseren, hoe je zo min mogelijk kunt eten, en trigger elkaar niet (expres). Vertellen hoe veel te weinig je gegeten hebt, helpt jezelf en anderen niet. Natuurlijk mag je het vertellen als het mis gaat, herstel gaat met vallen en opstaan. Alleen houdt de hoe voor jezelf, zodat je anderen niet op ideeën brengt. Daarnaast, houdt de kilo's voor je (wat je weegt, hoeveel je bent afgevallen of aangekomen etc), dit kan een enorme trigger voor anderen zijn en zelfs als gevolg hebben dat mensen hun eigen eetstoornis niet serieus nemen!
Natuurlijk kun je niet alle triggers voorkomen. Mocht je getriggerd worden door dit topic, geef het aan, praat erover met elkaar, zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

Even een miniatuur stukje algemene informatie
Er zijn heel veel verschillende eetstoornissen. De bekendste zijn anorexia nervosa, boulimia nervosa en binge eating disorder. Mocht je meer informatie willen over wat deze stoornissen inhouden: www.proud2bme.nl

Natuurlijk is het heel erg belangrijk als je een eetstoornis hebt of denkt te hebben dat je dan hulp zoekt. Ga naar de huisarts en maak het bespreekbaar. Hoe vervelend ook, het is de enige manier om er vanaf te komen!

Buitenal: Voel vrij om te delen en elkaar te steunen.

Liefs
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178591556
Goed TS trapt af:

Hoi allemaal :)

Ik ben CotS en ik ben 30 jaar oud. Sinds mijn 12de heb ik een eetstoornis. In mijn pubertijd ben ik intensief in behandeling geweest (dagelijks therapie) en in mijn volwassen leven ben ik sinds mijn 25ste in behandeling. Momenteel heb ik helaas een behoorlijke terugval in mijn ed-nos (een combinatie van te weinig eten, eetbuien (gemiddeld 1x per week) en ontzettend veel compenseren. Ik schaam me hier diep voor en mijn gewicht is alles behalve stabiel te noemen). Dit komt doordat ik een enorm pittige periode achter de rug heb en aangekomen ben door de medicatie. Alleen schouders eronder! Alles op alles om er weer sterker uit te komen! Dit doe ik door elke dag weer mezelf te dwingen te eten volgens de eetlijst en zoveel mogelijk proberen niet te compenseren. Eetlijsteten is voor mij heel belangrijk: geen honger = geen eetbuien. Helaas gaat dit alles regelmatig mis (de reden dat ik dit om 4:10 typ is dat ik van de honger niet kan slapen, maar niet durf te eten).

Dit heb ik nog niet helemaal eerlijk met mijn behandelaar besproken. Dus die mail ik direct wanneer dit bericht klaar is ;)

Momenteel studeer ik. Alhoewel, momenteel, ik zit tot september thuis (ik heb een manie en een psychose gehad). Verder heb ik duizenden hobby's, vooral knutselenfrutselen en lezen. Als dit topic aanslaat zal ik daar ook dingen over delen, want ik ben immers meer dan mijn eetstoornis.

Hopelijk slaat dit topic aan.

Liefs
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Vis een optie? donderdag 19 april 2018 @ 00:36:40 #3
70532 loveli
N
pi_178613385
In het verleden vond men dit soort topics geen goed idee. Volgens mij is dat niet veranderd, maar daar zal een mod snel genoeg uitsluitsel over geven.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 19 april 2018 @ 00:39:37 #4
70532 loveli
N
pi_178613415
En als je je behandelaar geen eerlijk verhaal vertelt, krijg je ook geen goede hulp.

Dus zo snel mogelijk het eerlijke verhaal vertellen zodat je de juiste hulp krijgt en zijn/haar tijd niet verkwanselt.
crap in = crap out
pi_178613535
Ik heb eerst een mod gevraagd of dit topic mocht ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 19 april 2018 @ 12:23:21 #6
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_178619025
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 00:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb eerst een mod gevraagd of dit topic mocht ;)
Klopt. Ik zie geen probleem met dit topic, de regels in de OP zijn duidelijk en zo lang iedereen zich eraan houdt kan dit topic gewoon blijven bestaan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_178619077
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:23 schreef Samzz het volgende:

[..]

Klopt. Ik zie geen probleem met dit topic, de regels in de OP zijn duidelijk en zo lang iedereen zich eraan houdt kan dit topic gewoon blijven bestaan.
Dank je wel
Al is er volgens mij geen animo voor. Alleen nooit geschoten is altijd mis
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178626369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel
Al is er volgens mij geen animo voor. Alleen nooit geschoten is altijd mis
Is ook geen makkelijk onderwerp om over te praten denk ik. Mooi initiatief wel hoor Child. :) En je kunt er in ieder geval zelf wat dingen over kwijt.
pi_178626917
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is ook geen makkelijk onderwerp om over te praten denk ik. Mooi initiatief wel hoor Child. :) En je kunt er in ieder geval zelf wat dingen over kwijt.
Nouja er zijn genoeg andere eetstoornisfora die niet pro-ana etc zijn. Ik zit zelf op Proud2bme en Red butterfly. Die laatste zou je een pro-ana site kunnen noemen, maar ik vind het vooral fijn dat ze daar geen voorwaarden stellen aan wat je post, alles mag als je heftige dingen maar in een spoiler zet. En het is geen hardcore site met wedstrijden en elkaar afmaken als je niet genoeg afvalt. Iedereen steunt elkaar juist gewoon. Maar ik vind het wel fijn om gewoon volledig open te mogen zijn over alles, omdat ik er al zo alleen mee loop verder.

Ik merk toch bijv op Proud waar je echt niks mag zeggen over gewichten, kcal, compenseren, suïcidale gedachten etc dat het voelt alsof het er ook niet mag zijn. En maar net doen alsof het niet bestaat werkt ook niet vind ik. Dus nouja, dat zijn een beetje mijn gedachten hierover. En ik weet niet echt of ik de behoefte voel om hier ook nog van alles erover te delen.

Maar ik vind het iig goed dat je het probeert @ChildoftheStars! En je kunt er iig je eigen dingen kwijt en daar kunnen anderen natuurlijk sowieso altijd op reageren :)
pi_178627590
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:54 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Nouja er zijn genoeg andere eetstoornisfora die niet pro-ana etc zijn. Ik zit zelf op Proud2bme en Red butterfly. Die laatste zou je een pro-ana site kunnen noemen, maar ik vind het vooral fijn dat ze daar geen voorwaarden stellen aan wat je post, alles mag als je heftige dingen maar in een spoiler zet. En het is geen hardcore site met wedstrijden en elkaar afmaken als je niet genoeg afvalt. Iedereen steunt elkaar juist gewoon. Maar ik vind het wel fijn om gewoon volledig open te mogen zijn over alles, omdat ik er al zo alleen mee loop verder.

Ik merk toch bijv op Proud waar je echt niks mag zeggen over gewichten, kcal, compenseren, suïcidale gedachten etc dat het voelt alsof het er ook niet mag zijn. En maar net doen alsof het niet bestaat werkt ook niet vind ik. Dus nouja, dat zijn een beetje mijn gedachten hierover. En ik weet niet echt of ik de behoefte voel om hier ook nog van alles erover te delen.

Maar ik vind het iig goed dat je het probeert @ChildoftheStars! En je kunt er iig je eigen dingen kwijt en daar kunnen anderen natuurlijk sowieso altijd op reageren :)
Sommige dingen zijn mi geschikt voor een forum en anderen voor de hulpverlening. Lijkt me alleen maar verstandig om daar als platform een grens aan te stellen. Vooral omdat je niet weet wat voor dingen sommige van die opmerkingen bij anderen weer kunnen triggeren. Het is moeilijk om een gezonde uitlaatklep niet te laten verzanden in plek waar men elkaar aansteekt en anorexia tips geeft, zegmaar.
pi_178629871
Ik heb wel eens PM'en en DM'en gehad van andere eetgestoorden hier (noem geen namen) zodoende dat ik dit bedacht, en gezien er ook topics zijn over schizofrenie/verslavingen/noem-maar-op-wat-voor-psychiatrische-ziekten, dacht ik probeer het even. Misschien zijn er meer die willen posten. Al snap ik ook heel goed waarom anderen dit misschien niet willen. Zoals ik zei, nooit geschoten is altijd mis.

En Proud zit ik ook op. Alleen daar wordt met dagboekjes gewerkt, waardoor je minder gecentreerd zit. En het voordeel van een topic t.o.z.v. dagboekjes is dat je gemakkelijker op elkaar reageert en inhaakt. En Proud is veel minder actief dan Fok. Het was gewoon een idee laat op de avond, zeker omdat ik hevige terugval heb. En het past niet echt in de andere topics hier. Naja... domme gedachtes in ieder geval, ik had kunnen verwachten dat het hier minder geschikt is.

maar goed, omdat ik heel blij ben kan ik het niet laten om even OT te gaan: op andere gebieden heb ik veel succes nu, dus ik verwacht dat het snel wel weer goed gaat :) Vandaag sowieso een heel goede dag gehad en eten ging ook gewoon echt goed. Dus ik ben blij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178630151
Het zijn dan niet meteen domme gedachtes he lieverd ;)
En het topic bestaat pas een dag, je kunt ook nog rustig even afwachten voor je te snelle conclusies trekt ;)

Fijn dat je vandaag iig een goede dag had ^O^
En ik hoop ook dat je tracker je helpt om vooral te zien hoeveel dagen het goed gaat en een keer een mindere dag kan er altijd tussen zitten.

Bij mij werkt het warme weer iig niet mee om goed te eten. Sowieso eet ik lang niet volwaardig maar als het warm weer is dan heb ik er helemaal geen zin in en is het wel lekker makkelijk om naar de es-stem te luisteren.

Wel de afgelopen 2 weken maar 2x per week echt wezen sporten (verder wel veel gewandeld/gefietst/gezwommen) en het lukt nu iig beter om daar in mijn hoofd geen groot drama van te maken en tegen de straffende gedachten in te gaan.
pi_178630514
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:59 schreef _Hestia_ het volgende:
Het zijn dan niet meteen domme gedachtes he lieverd ;)
En het topic bestaat pas een dag, je kunt ook nog rustig even afwachten voor je te snelle conclusies trekt ;)
Hahahaha dat is waar :) Ik ben een pietje ongeduld en denk direct dat ik een slecht idee had.
quote:
Fijn dat je vandaag iig een goede dag had ^O^
En ik hoop ook dat je tracker je helpt om vooral te zien hoeveel dagen het goed gaat en een keer een mindere dag kan er altijd tussen zitten.
Momenteel is het helaas andersom. Het gaat vaker mis dan fout. Maar dat komt wel weer. Op dit moment eet ik volgens de eetlijst en probeer een beetje te luisteren naar mijn lichaam. Het kutte is dat ik aangekomen ben door mijn medicatie, mijn relatie over is gegaan en ik momenteel geen leven heb. Hierdoor is het gemakkelijk om gefixeerd te raken, maar door de schizofrenie en stemmingsproblemen, kan het nu even niet anders. Daarnaast weet ik niet goed wie of wat ik ben zonder eetstoornis. Ik heb hem nu achttien jaar, mijn leven met eetstoornis is veel langer dan mijn leven zonder. Emotie (welke dan ook) is in mijn wereld klooien met eten. Dat is veel minder geweest dan nu en dat moet ik nu (alweer) opnieuw leren.
quote:
Bij mij werkt het warme weer iig niet mee om goed te eten. Sowieso eet ik lang niet volwaardig maar als het warm weer is dan heb ik er helemaal geen zin in en is het wel lekker makkelijk om naar de es-stem te luisteren.
Dit ken ik heel erg. Maar met warm eten heb je ook gewoon je voeding nodig he! Gisteren at ik bij een vriendin en die had in de ogen van mijn diëtist een nogal te lichte maaltijd. Dus dan mag ik dat zelf ook.. Nope, zo werkt dat niet.
Minder eten met warm weer is ook geen goede, maar dat weet je ook wel :* Hopelijk lukt het je snel om het weer op te pakken.
quote:
Wel de afgelopen 2 weken maar 2x per week echt wezen sporten (verder wel veel gewandeld/gefietst/gezwommen) en het lukt nu iig beter om daar in mijn hoofd geen groot drama van te maken en tegen de straffende gedachten in te gaan.
Niet maar, je hebt gewoon twee keer gesport. En wandelen/fietsen/zwemmen, allemaal beweging. Goed dat je je kan verzetten tegen de straffende gedachten. Je bent gewoon goed bezig geweest :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')