abonnement Unibet Coolblue
pi_178590212
In Amsterdam hebben we erfpacht. Dat betekent dat het stukje grond onder je huis gehuurd is van de gemeente, vaak voor een periode van 50 jaar of langer. Als je een huis koopt in Amsterdam, weet je exact wanneer deze periode afloopt en kun je hierop anticiperen.

Je kan er ook over klagen, bijvoorbeeld als je je huis 20 jaar geleden kocht voor minder dan de helft en nu het einde van de canon eraan komt. Deze mensen (die mij typische Jessias stemmers lijken) bezitten een knusse eengezinswoning op een meest gewilde stukje van Nederland. Ik schat minimaal 1000000¤ waard en dan klagen dat een zielige schooier, dat je 210000¤ moet aftikken bij de gemeente. :{w

https://www.telegraaf.nl/(...)amsterdam-weggejaagd
.
pi_178590364
Wat is de klacht? Erfpacht is een terechte klacht in ieder geval.
pi_178590378
Enigszins eens met de klacht, als je zo'n huis koopt weet je dat dit kan gebeuren.

Echter wel oneens met de redenatie, omdat je nog steeds niks bezit na afdracht. Waarom zou die pacht dan evenredig(er) moeten zijn?
Moeten ze volgens jou de waarde van die grond aan 'huur' betalen?
pi_178590400
Echt weer een Telegraaf artikel dat ze het een boete noemen.
Eerst denken, dan typen
pi_178590419
Ze moeten gewoon 210000¤ aftikken en niet zeiken. Ik ben in 2048 aan de beurt, dat wist ik toen ik tekende voor de woning.
.
pi_178590965
Misschien kunnen ze het echt niet betalen.
Mijn huis is amper 2 ton maar zou bij een rekening van 1/4 van de koopsom a 50.000 euro of 6000 euro per jaar moeten afdragen toch ook wel even flink moeten slikken.


Zelfs al pakken die mensen 6000 netto paar maand spreek je over een substantieel bedrag.
blablablabla
pi_178590985
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 01:17 schreef Elan het volgende:
Misschien kunnen ze het echt niet betalen.
Dan hadden ze er simpelweg niet moeten gaan wonen. Niemand verplicht je om een huis met erfpacht te nemen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178591003
quote:
3s.gif Op woensdag 18 april 2018 01:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dan hadden ze er simpelweg niet moeten gaan wonen. Niemand verplicht je om een huis met erfpacht te nemen :)
Ze wonen er al 20 jaar staat in het artikel, waarschijnlijk is dat huis sinds die tijd 4x over de kop gegaan qua waarde dus kun je ook niet van te voren anticiperen op dat soort enorme bedragen aan erfpacht die komen met dat soort enorme waardetoenames.

Nu zul jij wel heel hard gaan roepen dat ze dan maar moeten opflikkeren als ze het niet kunnen betalen maar ergens is het ook wel vrij asociaal van de gemeente.

Zo jaag je de laatste echte Amsterdammers definitief de stad uit.
blablablabla
pi_178591011
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 01:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze wonen er al 20 jaar staat in het artikel, waarschijnlijk is dat huis sinds die tijd 4x over de kop gegaan qua waarde dus kun je ook niet van te voren anticiperen op dat soort enorme bedragen aan erfpacht.

Nu zul jij wel heel hard gaan roepen dat ze dan maar moeten opflikkeren als ze het niet kunnen betalen maar ergens is het ook wel vrij asociaal van de gemeente.

Zo jaag je de laatste echte Amsterdammers definitief de stad uit.
Dat hadden ze tussentijds toch echt wel zien kunnen aankomen. Het is niet dat dat huis van destijds, ik noem maar iets, 300.000 gulden daags erna ineens een half miljoen euro waard is wel?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178591033
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 01:28 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat hadden ze tussentijds toch echt wel zien kunnen aankomen. Het is niet dat dat huis van destijds, ik noem maar iets, 300.000 gulden daags erna ineens een half miljoen euro waard is wel?
Daags zeker niet.
Maar de waardestijging in Amsterdam zijn wel extreem te noemen. En dan nog de vraag wat kun je er aan doen als je daar naar alle tevredenheid woont?

Die mensen hoef je natuurlijk in essentie sowieso geen medelijden mee te hebben. Van de overwaarde van hun woning kopen ze in het buitengebied een riante vrijstaande villa met zwembad.

Maar het gaat even om het principe dat je op die manier zo je huis uit gepest kan worden.

Ik persoonlijk vind mensen die ergens 20 jaar wonen gedwongen laten verhuizen door belachelijke bedragen erfpacht te vragen te zot voor woorden.
blablablabla
pi_178591037
Al zijn ze sowieso van de pot gerukt bij de gemeente. Zelfs teruggekeerde Joden uit de kampen moesten na de oorlog gewoon erfpacht betalen.
blablablabla
pi_178591243
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:48 schreef Fer het volgende:
In Amsterdam hebben we erfpacht. Dat betekent dat het stukje grond onder je huis gehuurd is van de gemeente, vaak voor een periode van 50 jaar of langer.
:')

Ohja en Amsterdam :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U MAD?
  User die overal opduikt 2022 woensdag 18 april 2018 @ 05:57:29 #13
186611 Haags
pi_178592495
Hey toevallig kennen we die erfpacht ook in Den Haag, en laat die nou net eeuwigdurend zijn afgekocht.
Zonder wrijving geen glans
pi_178593462
Haha sukkels, wie koopt er dan ook een huis met erfpacht 😂😂 onterechte klacht
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
pi_178593535
Meest gewilde stukje grond onder klootzakken ja, anders ga je er niet wonen.
pi_178594523
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 01:17 schreef Elan het volgende:
Misschien kunnen ze het echt niet betalen.
Mijn huis is amper 2 ton maar zou bij een rekening van 1/4 van de koopsom a 50.000 euro of 6000 euro per jaar moeten afdragen toch ook wel even flink moeten slikken.


Zelfs al pakken die mensen 6000 netto paar maand spreek je over een substantieel bedrag.
1 Wisten ze 20 jaar terug ook, zaten we nog midden in een boom. Die huizen waren na een paar jaar al bijna verdubbeld.

2 Die mensen bezitten meer dan een half miljoen in overwaarde.

3. Erfpacht is veel minder, mijn WOZ is 320000 ofzo, erfpacht 24000
.
  woensdag 18 april 2018 @ 10:02:16 #17
477439 Bias
Ik heb altijd gelijk
pi_178594551
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:00 schreef Fer het volgende:

[..]

1 Wisten ze 20 jaar terug ook, zaten we nog midden in een boom. Die huizen waren na een paar jaar al bijna verdubbeld.

2 Die mensen bezitten meer dan een half miljoen in overwaarde.

3. Erfpacht is veel minder, mijn WOZ is 320000 ofzo, erfpacht 24000
In jouw optiek koop je dus een huis maar leen je de grond eronder van de overheid?
pi_178595899
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:00 schreef Fer het volgende:

[..]

1 Wisten ze 20 jaar terug ook, zaten we nog midden in een boom. Die huizen waren na een paar jaar al bijna verdubbeld.

2 Die mensen bezitten meer dan een half miljoen in overwaarde.

3. Erfpacht is veel minder, mijn WOZ is 320000 ofzo, erfpacht 24000
Natuurlijk zal men rekening gehouden hebben met een waardestijging, maar dat het het zulke bizarre vormen zou aan nemen viel 20 jaar geleden toch lastig op te anticiperen.
Zie die mensen ook absoluut niet als slachtoffer verder. Maar het kan zijn dat ze het 20 jaar geleden voor 3 ton gekocht hebben en daar een hypotheek voor hebben afgesloten.
Dan is 500 euro per maand best een fors bedrag. Mogelijk zoveel dat die mensen het niet kunnen missen.
Is iets anders dan gasten die dat nu kopen en er een hypotheek voor een miljoen op afsluiten, die zullen die erfpacht ook wel probleemloos aftikken.

Jij vindt dat ze dan maar verplicht de toko moeten verkopen (want eigen schuld) en ergens moeten gaan zitten zonder erfpacht of minder erfpacht?
blablablabla
pi_178596154
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Natuurlijk zal men rekening gehouden hebben met een waardestijging, maar dat het het zulke bizarre vormen zou aan nemen viel 20 jaar geleden toch lastig op te anticiperen.
Zie die mensen ook absoluut niet als slachtoffer verder. Maar het kan zijn dat ze het 20 jaar geleden voor 3 ton gekocht hebben en daar een hypotheek voor hebben afgesloten.
Dan is 500 euro per maand best een fors bedrag. Mogelijk zoveel dat die mensen het niet kunnen missen.
Is iets anders dan gasten die dat nu kopen en er een hypotheek voor een miljoen op afsluiten, die zullen die erfpacht ook wel probleemloos aftikken.

Jij vindt dat ze dan maar verplicht de toko moeten verkopen (want eigen schuld) en ergens moeten gaan zitten zonder erfpacht of minder erfpacht?
Ik heb 14 jaar geleden gekocht. Met exact dezelfde voorwaarden. Eerlijk gezegd vind ik de waarde stijging door de crisis afgelopen 10 jaar maar tegenvallen. De stijging van de laatste tijd is meer een correctie daarop.

Verder is het momenteel een beetje gekkenhuis. Als je ze nu iets toegeeft lachen ze zich over 10 jaar een ongeluk.
.
pi_178596682
Dat huis waar ze voor staan levert meer dan een miljoen op in de verkoop. Ik zou gewoon lekker cashen en verkassen.

Hier een vrijwel identieke woning te koop op Funda voor 1,5 miljoen:
https://www.funda.nl/koop(...)lem-pijperstraat-25/

Ik heb gelukkig in Amsterdam wat kunnen kopen op eigen grond. Scheelt een hoop gedoe met de erfpacht. Wat wel vreemd is: dat er niet of nauwelijks verschil is in verkoopprijs of een huis nu op eigen grond of op erfpacht staat. Tja, wie ligt er nu wakker van dat de erfpacht over 40 jaar afloopt?
pi_178596695
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik heb 14 jaar geleden gekocht. Met exact dezelfde voorwaarden. Eerlijk gezegd vind ik de waarde stijging door de crisis afgelopen 10 jaar maar tegenvallen. De stijging van de laatste tijd is meer een correctie daarop.

Verder is het momenteel een beetje gekkenhuis. Als je ze nu iets toegeeft lachen ze zich over 10 jaar een ongeluk.
Woon jij buiten de ring? Want voor veel mensen is die herziening van de regeling van vorig jaar juist gunstiger uitgevallen.
Ik ben van mening dat dat de afkoop van erfpacht nooit meer dan tien procent van de WOZ-waarde zou mogen bedragen. Om dergelijke excessen zoals in dat artikel te voorkomen.
blablablabla
  donderdag 19 april 2018 @ 11:49:50 #22
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178618451
Welkom in Nederland, waar de proletarier zijn meester (baas) dankbaar mag zijn voor een papiertje waarop staat ' onbepaalde tijd' en waar de proletarier een huis mag ' lenen' met schuld om vervolgens ten allen tijde uitgegooid te worden.
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  donderdag 19 april 2018 @ 12:40:15 #23
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_178619313
Van te voren weet je dat je mot dokken.

Dus helaas pindakaas.

Ik zou het nooit kopen.

Dus ik zie als enige oplossing hun woning afbranden en ze met rieken en kettingen het dorp uit jagen.


Ja tog.

:)
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_178619775
Dan hadden ze een huis met eigen grond moeten kopen. Kijken of ze dan ook zo huilen dat de waarde zo hard gestegen is en ze inmiddels niet meer weten wat ze met al dat geld aanmoeten.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178620006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:50 schreef Jemoederniet het volgende:
. Wat wel vreemd is: dat er niet of nauwelijks verschil is in verkoopprijs of een huis nu op eigen grond of op erfpacht staat. Tja, wie ligt er nu wakker van dat de erfpacht over 40 jaar afloopt?
Dit geeft inderdaad aan dat er niet goed overna gedacht wordt.

Natuurlijk zou het verschil in marktwaarde moeten veroorzaken...
Weggegaan en opgerot
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')