abonnement Unibet Coolblue
pi_178589410
Man man man man man.

Er zit een video in de link. Hoe moeten die mannen zich voelen? Of zijn ze het gewend?

https://nos.nl/artikel/22(...)racismetraining.html
pi_178589480
Valt wel wat over te zeggen, je bent gewoon verplicht om als je binnen bent ook wat te bestellen, simpele huisregels. Ze kunnen ook buiten op hun vriend wachten, of anders gewoon effe een bakkie bestellen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178589501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:02 schreef Hathor het volgende:
Valt wel wat over te zeggen, je bent gewoon verplicht om als je binnen bent ook wat te bestellen, simpele huisregels. Ze kunnen ook buiten op hun vriend wachten, of anders gewoon effe een bakkie bestellen.
Er zijn heel veel mensen die nks bestellen en niet gearresteerd worden. Ze wachten gewoon op iemand.
pi_178589558
Wat een gedoe om niets. Starbucks doet niets fout. Twee mannen die in de zaak rondhangen zonder intentie er iets te nuttigen en nadat ze gevraagd zijn te vertrekken, dit niet doen, waarop de politie gebeld is. Enige die mogelijk fout kunnen zitten zijn die agenten. Maar schijnbaar als er iemand met een kleurtje iets naars meemaakt, is dat altijd rasicme.
pi_178589639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:06 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Wat een gedoe om niets. Starbucks doet niets fout. Twee mannen die in de zaak rondhangen zonder intentie er iets te nuttigen en nadat ze gevraagd zijn te vertrekken, dit niet doen, waarop de politie gebeld is. Enige die mogelijk fout kunnen zitten zijn die agenten. Maar schijnbaar als er iemand met een kleurtje iets naars meemaakt, is dat altijd rasicme.
Er zijn genoeg andere mensen die niks bestellen en niet weggestuurd worden. Starbucks zelf heeft vastgesteld dat de medewerkers racistisch hebben gehandeld. De andere bezoekers waren het daarmee eens. Vandaar dat alle Starbucks medewerkers een anti-racisme training krijgen.
pi_178589692
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:03 schreef polderturk het volgende:

[..]

Er zijn heel veel mensen die nks bestellen en niet gearresteerd worden. Ze wachten gewoon op iemand.
Nogmaals, dat kan men ook buiten. Franchises zoals Starbucks en McDonalds hebben nu eenmaal de regel dat je eenmaal binnen wat dient te bestellen, zo moeilijk is het allemaal niet. Maar goed, ik begrijp dat ze liever raciiiiisme gillen dan gewoon een bakkie koffie te bestellen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 17 april 2018 @ 23:13:22 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178589697
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:06 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Wat een gedoe om niets. Starbucks doet niets fout. Twee mannen die in de zaak rondhangen zonder intentie er iets te nuttigen en nadat ze gevraagd zijn te vertrekken, dit niet doen, waarop de politie gebeld is. Enige die mogelijk fout kunnen zitten zijn die agenten. Maar schijnbaar als er iemand met een kleurtje iets naars meemaakt, is dat altijd rasicme.
Het vetgedrukte zie ik niet terug in het nieuwsartikel
  dinsdag 17 april 2018 @ 23:14:19 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178589713
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:59 schreef polderturk het volgende:
Hoe moeten die mannen zich voelen? Of zijn ze het gewend?
Waarschijnlijk wel, alleen deze keer onterecht gearresteerd worden zullen ze wel wat vreemd vinden.
pi_178589728
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Er zijn genoeg andere mensen die niks bestellen en niet weggestuurd worden. Starbucks zelf heeft vastgesteld dat de medewerkers racistisch hebben gehandeld. De andere bezoekers waren het daarmee eens. Vandaar dat alle Starbucks medewerkers een anti-racisme training krijgen.
Nee, dat is gewoon pertinent niet waar, als je daar binnen gaat zitten en verder niks bestelt, staat er binnen enkele minuten iemand aan je tafel om te vragen of je wat wil bestellen, en zoniet het pand weer wil verlaten. Doen ze bij de Mac ook.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178589779
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon pertinent niet waar, als je daar binnen gaat zitten en verder niks bestelt, staat er binnen enkele minuten iemand aan je tafel om te vragen of je wat wil bestellen, en zoniet het pand weer wil verlaten. Doen ze bij de Mac ook.
Ik ga het testen met mijn roomblanke hoofd.
  dinsdag 17 april 2018 @ 23:21:20 #11
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178589813
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:02 schreef Hathor het volgende:
Valt wel wat over te zeggen, je bent gewoon verplicht om als je binnen bent ook wat te bestellen, simpele huisregels. Ze kunnen ook buiten op hun vriend wachten, of anders gewoon effe een bakkie bestellen.
Aah, dus tegenwoordig mag je alleen in een winkel/snackbar/koffiezaak staan wanneer elk individu wat koopt/besteld? 8)7

Lekker klantvriendelijk. Ben je met z'n tweeën, wil eentje even wat halen bij z'n snackbar/koffiezaak, moet de ander verplicht buiten staan. Zo'n klote-tent zou ik per definitie mijden :r
Krekker is de bom!
  dinsdag 17 april 2018 @ 23:23:35 #12
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178589843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon pertinent niet waar, als je daar binnen gaat zitten en verder niks bestelt, staat er binnen enkele minuten iemand aan je tafel om te vragen of je wat wil bestellen, en zoniet het pand weer wil verlaten. Doen ze bij de Mac ook.
En wat als je gewoon staat te wachten?

En wat als je zit of staat te wachten en aangeeft dat jouw vriend/vriendin degene is die de bestelling doet? Gaan ze dan precies op dat moment ook verifiëren of jouw vriend/vriendin meerdere producten heeft besteld?
Krekker is de bom!
pi_178589845
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik ga het testen met mijn roomblanke hoofd.
Is goed hoor. Ik ben ook een keer gevraagd om de Mac te verlaten. Ik liep er langs en zag een bekende binnen zitten, dus ik stap effe naar binnen om een praatje te maken. Na een minuut of wat stond er een personeelslid naast me die vroeg of ik wat wilde bestellen en ik zei dat ik alleen maar even iemand gedag kwam zeggen, maar ik werd toch vriendelijk verzocht om iets te bestellen of anders weer de zaak te verlaten. Daar kan je dan wel heel moeilijk over gaan lopen doen, maar als dat nou eenmaal de huisregels zijn kun je verder weinig zeggen natuurlijk.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178589870
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En wat als je gewoon staat te wachten?

En wat als je zit of staat te wachten en aangeeft dat jouw vriend/vriendin degene is die de bestelling doet? Gaan ze dan precies op dat moment ook verifiëren of jouw vriend/vriendin meerdere producten heeft besteld?
Wat loop je nou moeilijk te doen? Als ze daar huisregels hanteren dat wanneer je daar binnen bent ook wat dient te bestellen, dan is het toch simpel? Bestel gewoon iets of blijf anders gewoon buiten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 17 april 2018 @ 23:26:37 #15
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178589886
Ja voor je het weet zit je zaak vol met hanggroepjongeren, natuurlijk logisch dat ze daar een beetje op toezien.
De term "consumptie verplicht" zal sommige figuren ook wel onbekend zijn.
pi_178589919
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Is goed hoor. Ik ben ook een keer gevraagd om de Mac te verlaten. Ik liep er langs en zag een bekende binnen zitten, dus ik stap effe naar binnen om een praatje te maken. Na een minuut of wat stond er een personeelslid naast me die vroeg of ik wat wilde bestellen en ik zei dat ik alleen maar even iemand gedag kwam zeggen, maar ik werd toch vriendelijk verzocht om iets te bestellen of anders weer de zaak te verlaten. Daar kan je dan wel heel moeilijk over gaan lopen doen, maar als dat nou eenmaal de huisregels zijn kun je verder weinig zeggen natuurlijk.
Je moet wel een bruine huid hebben want anders zou je nooit wat vervelends kunnen overkomen.
pi_178589931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je moet wel een bruine huid hebben want anders zou je nooit wat vervelends kunnen overkomen.
Ik ben niet wit maar wel blank.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 17 april 2018 @ 23:46:24 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178590189
Zo te zien bij de Starbucks op de hoek van Spruce en 18th.... niet het beroerdste deel van de stad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178590304
Optreden van de politie is overdreven, ik zou met dit uiterlijk gecombineerd met "verdacht gedrag" misschien wel een agent bellen die poolshoogte komt nemen, die boeien lijken me onnodig, tenzij ze een grote bek hadden opgezet bij wat rustige vragen. Wat we nu wel gaan krijgen is dat elke BLM kneus nu uiteraard gaat provoceren en met groepen "even binnen gaan wachten". Ik wens Starbucks veel sterkte.
Racist
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 april 2018 @ 01:59:38 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178591109
Hoe kan je van twee donkere mannen verwachtendat ze koffie bestellen? Zwarte koffie is racisme! Bovendien is koffie een product van de slavernij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 18 april 2018 @ 02:17:49 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178591142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:23 schreef Hathor het volgende:
Is goed hoor. Ik ben ook een keer gevraagd om de Mac te verlaten. Ik liep er langs en zag een bekende binnen zitten, dus ik stap effe naar binnen om een praatje te maken. Na een minuut of wat stond er een personeelslid naast me die vroeg of ik wat wilde bestellen en ik zei dat ik alleen maar even iemand gedag kwam zeggen, maar ik werd toch vriendelijk verzocht om iets te bestellen of anders weer de zaak te verlaten. Daar kan je dan wel heel moeilijk over gaan lopen doen, maar als dat nou eenmaal de huisregels zijn kun je verder weinig zeggen natuurlijk.
En voor jou werd ook direct de politie gebeld en je werd geboeid afgevoerd?
Spannend verhaal man, echt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178591209
Slaat echt nergens op dat ze worden gearresteerd. Ik ben zelf nooit ergens weggestuurd omdat ik er ff sta te wachten op iemand. In mijn ogen is dit gwn racisme. En de klanten bevestigen ook dat de 2 heren niks verkeerds hebben gedaan en om geen enkele terechte reden worden meegenomen. Ik hoop dat de heren Starbucks zullen aanklagen, kunnen ze toch nog wel een hoop aan verdienen 🙂
pi_178591989
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 02:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

En voor jou werd ook direct de politie gebeld en je werd geboeid afgevoerd?
Spannend verhaal man, echt.
Nee, ik heb gewoon een colaatje gekocht, dan houdt het gezeur gewoon op. En daar is verder niks spannends aan zeiksnor.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178592277
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:06 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Wat een gedoe om niets. Starbucks doet niets fout. Twee mannen die in de zaak rondhangen zonder intentie er iets te nuttigen en nadat ze gevraagd zijn te vertrekken, dit niet doen, waarop de politie gebeld is. Enige die mogelijk fout kunnen zitten zijn die agenten. Maar schijnbaar als er iemand met een kleurtje iets naars meemaakt, is dat altijd rasicme.
De twee mannen gaven aan dat ze op hun vriend aan het wachten waren, dus de intentie om niets te nuttigen was er overduidelijk niet. Een beetje klantvriendelijke zaak weet prima met dit soort situaties om te gaan.

JesskaNightmare twitterde op maandag 16-04-2018 om 19:15:27 I worked for Starbucks on and off for over a decade. And when I worked in the downtown Seattle locations, management would pick on black people. White people loitering? No problem. Black people? Keep an eye on them, ask them to leave. reageer retweet


[ Bericht 20% gewijzigd door Stabiel op 18-04-2018 05:31:09 ]
  woensdag 18 april 2018 @ 05:42:59 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_178592473
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 02:52 schreef Limoentjuh het volgende:
Slaat echt nergens op dat ze worden gearresteerd. Ik ben zelf nooit ergens weggestuurd omdat ik er ff sta te wachten op iemand. In mijn ogen is dit gwn racisme. En de klanten bevestigen ook dat de 2 heren niks verkeerds hebben gedaan en om geen enkele terechte reden worden meegenomen. Ik hoop dat de heren Starbucks zullen aanklagen, kunnen ze toch nog wel een hoop aan verdienen 🙂
waarom is dit racisme? Ik lees nergens dat de politie gebeld werd omdat ze zwart zijn, dat wordt er in het artikel bijverzonnen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_178592474
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 05:25 schreef Stabiel het volgende:

[..]

De twee mannen gaven aan dat ze op hun vriend aan het wachten waren, dus de intentie om niets te nuttigen was er overduidelijk niet. Een beetje klantvriendelijke zaak weet prima met dit soort situaties om te gaan.

JesskaNightmare twitterde op maandag 16-04-2018 om 19:15:27 I worked for Starbucks on and off for over a decade. And when I worked in the downtown Seattle locations, management would pick on black people. White people loitering? No problem. Black people? Keep an eye on them, ask them to leave. reageer retweet
Ja hoor iemand perst er weer een drol uit op twitter, laten we dat vooral heel serieus nemen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178592486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 02:52 schreef Limoentjuh het volgende:
Slaat echt nergens op dat ze worden gearresteerd. Ik ben zelf nooit ergens weggestuurd omdat ik er ff sta te wachten op iemand. In mijn ogen is dit gwn racisme. En de klanten bevestigen ook dat de 2 heren niks verkeerds hebben gedaan en om geen enkele terechte reden worden meegenomen. Ik hoop dat de heren Starbucks zullen aanklagen, kunnen ze toch nog wel een hoop aan verdienen 🙂
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178592487
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 05:43 schreef Hathor het volgende:
Ja hoor iemand perst er weer een drol uit op twitter, laten we dat vooral heel serieus nemen. :')
Jij neemt het niet serieus omdat het niet met je politieke agenda rijmt.
pi_178592505
De video is slechts het einde van het incident dus hoe kun je hier nu in vredesnaam over oordelen? :') . Twee ooggetuigen zeggen dat ze niets hebben gedaan dus dat spreekt in hun voordeel maar herhaaldelijk weigeren iets te bestellen of te vertrekken is ook iets doen wat niet mag dus dat Starbucks dan de politie belt ter assistentie vind ik wel te billijken. Dat ze dan in de boeien worden geslagen door de politie gaat dan weer te ver tenzij ze zich flink aan het verzetten waren maar daar lijkt het niet op. Dus wat ik kan concluderen aan de hand van deze video is dat de politie wellicht overdreven heeft gehandeld door ze in de boeien te slaan... maar nogmaals de video is slechts een deel van het incident dus je kunt er weinig mee. Er staat ook nog een zwarte agent bij die het allemaal wel best lijkt te vinden :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178592511
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 05:49 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Jij neemt het niet serieus omdat het niet met je politieke agenda rijmt.
Ik heb helemaal geen politieke agenda mafkees. :') Het is overigens ter sprake gekomen bij de Daily Show van Trevor Noah, en daar werd gezegd dat er wel degelijk aan de heren gevraagd is of ze wat wilden bestellen terwijl ze op afspraak wachtten, waarop zij afwijzend gereageerd zouden hebben. Daar ga je dus al, je houdt je niet aan de regels van het huis. Daarvoor gearresteerd worden is overdreven, maar daarvoor moet je bij de plaatselijke politie zijn, en niet bij Starbucks, die willen alleen betalende klanten, en geen lui die zitplaatsen bezet houden en niks consumeren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178592519
Die TT, dat ze gearresteerd zouden zijn omdat ze zwart zijn, is dus gewoon stemmingmakerij, en nergens op gebaseerd. Ze zijn gearresteerd omdat ze zich niet gedroegen conform de huisregels van Starbucks. Dat de politie daar eikels zijn doet daar verder weinig aan af.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178592535
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 06:20 schreef Hathor het volgende:
Die TT, dat ze gearresteerd zouden zijn omdat ze zwart zijn, is dus gewoon stemmingmakerij, en nergens op gebaseerd. Ze zijn gearresteerd omdat ze zich niet gedroegen conform de huisregels van Starbucks. Dat de politie daar eikels zijn doet daar verder weinig aan af.
Precies, als er iemand iets fout heeft gedaan dan is het de politie.

Maar dan de reactie van het management van Starbucks :') . Daar zakt je broek toch gewoon vanaf? :

quote:
Koffiegigant Starbucks doet volgende maand de deuren van zijn 8000 vestigingen in de VS enkele uren dicht om het personeel een anti-racismecursus te geven. In totaal worden bijna 175.000 mensen bijgeschoold.

[...}

Directeur Kevin Johnson van Starbucks heeft zijn excuses aangeboden en noemt de arrestatie verwerpelijk. "Ik heb de video bekeken en dat viel mij zwaar. Dit past totaal niet bij Starbucks. Het is in strijd met onze missie en onze waarden."

Johnson zegt dat het management binnenkort ook een cursus krijgt om onbewuste vooroordelen tegen te gaan.

De medewerker die de politie belde, werkt inmiddels niet meer bij Starbucks.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178592558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 06:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Maar dan de reactie van het management van Starbucks :') . Daar zakt je broek toch gewoon vanaf? :

Schrik voor de macht van social media.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178592657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 06:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Precies, als er iemand iets fout heeft gedaan dan is het de politie.

Maar dan de reactie van het management van Starbucks :') . Daar zakt je broek toch gewoon vanaf? :

[..]

Het enige correcte wat ze hadden moeten doen was de twee heren naar buiten begeleiden omdat ze weigerden iets te consumeren, en er eventueel op moeten toezien dat ze ook daadwerkelijk buiten blijven. Arresteren is overbodig en overdreven, tenzij de twee zich beledigend hebben uitgelaten, maar dat weten wij dus niet. Als er hier al sprake van racisme is, komt het van de kant van de politie, niet van Starbucks.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 07:05:10 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178592676
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 05:09 schreef Hathor het volgende:
Nee, ik heb gewoon een colaatje gekocht, dan houdt het gezeur gewoon op. En daar is verder niks spannends aan zeiksnor.
Uit niets blijkt dat deze twee heren ook die kans werd geboden.
Maar jij zult wel ervaringsdeskundige zijn. Met je colaatje. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178592694
Zouden deze mannen óók gearresteerd zijn geweest indien ze blank waren in plaats van zwart? Dát is de belangrijkste vraag.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_178592697
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:08 schreef Wandeling het volgende:
Zouden deze mannen óók gearresteerd zijn geweest indien ze blank waren in plaats van zwart? Dát is de belangrijkste vraag.
Zou er ook ophef zijn geweest als deze mannen blank waren geweest, ook een belangrijke vraag.
pi_178592797
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 02:52 schreef Limoentjuh het volgende:
Slaat echt nergens op dat ze worden gearresteerd. Ik ben zelf nooit ergens weggestuurd omdat ik er ff sta te wachten op iemand. In mijn ogen is dit gwn racisme. En de klanten bevestigen ook dat de 2 heren niks verkeerds hebben gedaan en om geen enkele terechte reden worden meegenomen. Ik hoop dat de heren Starbucks zullen aanklagen, kunnen ze toch nog wel een hoop aan verdienen 🙂
Dus er zijn Amerikanen die weinig te maken hadden met de situatie en iets racisme vinden. Je geloofd het niet.
pi_178593132
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:03 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zag net nog op Pornhub een filmpje van een blanke medewerkster van Subway die het niet zo nauw nam met racisme. Godverdomme hoe ze die donkere paal verorberde _O_
Dat Starbucks daar maar eens van leert.

(helaas kan ik link naar filmpje niet posten. Wel gewoon op te zoeken ;) ).
_O- _O- _O-
  woensdag 18 april 2018 @ 08:24:29 #40
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178593143
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zou er ook ophef zijn geweest als deze mannen blank waren geweest, ook een belangrijke vraag.
Wel als er sterke vermoedens waren dat de mannen waren weggestuurd omdat ze blank waren.

Stel bijvoorbeeld dat het in NL was gebeurd en een Turkse bakker stuurde blanke autochtone Nederlanders de winkel uit terwijl de Turkse bezoekers mochten blijven staan. Dat had zeker media-aandacht kunnen krijgen.

Nu is het probleem met dit soort situaties dat het moeilijk is om met 100% zekerheid vast te stellen dat de personen werkelijk waren weggestuurd vanwege hun huidskleur. Wellicht was de manager gewoon een eikel tegenover iedereen, wellicht was er wel iets anders aan de hand.

Aan de andere kant is het in sommige gevallen wel zeer aannemelijk dat (bewuste of onbewuste) vooroordelen een rol hebben gespeeld. Zeker wanneer in een zelfde zaak mensen met de andere huidskleur met identiek gedrag anders worden behandeld.

Maar goed, dit zal jou allemaal een worst wezen natuurlijk. Als ik me niet vergis zit jij hier vooral om te verkondigen dat buitenlanders EN mensen met andere huidskleur niet deugen en dat het blanke ras onderdrukt wordt, etc.
Krekker is de bom!
pi_178593154
  woensdag 18 april 2018 @ 08:51:05 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178593359
Lijkt me apert racisme. Immers Starbucks belt echt niet de politie voor iedereen die zich daar ophoudt zonder iets te bestellen.
pi_178593362
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Uit niets blijkt dat deze twee heren ook die kans werd geboden.
Maar jij zult wel ervaringsdeskundige zijn. Met je colaatje. :').
Maar evengoed blijkt uit niets dat er sprake is van racisme.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178593405
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 08:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Lijkt me apert racisme. Immers Starbucks belt echt niet de politie voor iedereen die zich daar ophoudt zonder iets te bestellen.
Daarom zou het best wel eens kunnen zijn dat er meer aan de hand was dan er verteld is. Je hebt gelijk dat Starbucks niet zomaar de politie belt voor iedereen die daar is en niks besteld, dat doen ze wel als die mensen is verzocht iets te bestellen, en ze dat weigeren maar toch gewoon blijven zitten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178593459
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 08:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wel als er sterke vermoedens waren dat de mannen waren weggestuurd omdat ze blank waren.

Stel bijvoorbeeld dat het in NL was gebeurd en een Turkse bakker stuurde blanke autochtone Nederlanders de winkel uit terwijl de Turkse bezoekers mochten blijven staan. Dat had zeker media-aandacht kunnen krijgen.

Nu is het probleem met dit soort situaties dat het moeilijk is om met 100% zekerheid vast te stellen dat de personen werkelijk waren weggestuurd vanwege hun huidskleur. Wellicht was de manager gewoon een eikel tegenover iedereen, wellicht was er wel iets anders aan de hand.

Aan de andere kant is het in sommige gevallen wel zeer aannemelijk dat (bewuste of onbewuste) vooroordelen een rol hebben gespeeld. Zeker wanneer in een zelfde zaak mensen met de andere huidskleur met identiek gedrag anders worden behandeld.

Maar goed, dit zal jou allemaal een worst wezen natuurlijk. Als ik me niet vergis zit jij hier vooral om te verkondigen dat buitenlanders EN mensen met andere huidskleur niet deugen en dat het blanke ras onderdrukt wordt, etc.
Als er twee zwarte mannen hadden gezeten in een net pak, was dan ook de politie gebeld of hadden de medewerkers de mannen wel zelf aangesproken? Als er twee blanke bikers gezeten hadden, was dan ook de politie gebeld of hadden ze die wel zelf aangesproken?

Deze jongemannen zien er niet fris uit, natuurlijk is dat de scene van die jongemannen waar ze zich in bevinden, maar ik kan indenken dat zoiets intimiderend werkt. Het is nu niet het type land waar ze alleen met de woorden "kanker" naar je hoofd gooien als je iemand aanspreekt. De huidskleur is niet relevant aangezien dit niet de enige twee zwarte mensen zijn die in een Starbucks komen of ooit in die Starbucks zijn geweest, hun verschijning is wellicht intimiderend voor het karakterloze sneeuwvlokjes volk wat bij Starbucks werkt. Dit is eerder een geval van etnisch profileren en niet meteen racisme, en dan komt de vraag weer, hoe kan het dat enkele donkere jongemannen die erbij lopen alsof ze gansterrappers zijn opeens etnisch geprofileerd worden?

Een ander bericht van vandaag:

Ligt gewelddadig hiphopgenre aan de basis van moordgolf in Londen?



En als enkele van bovenstaande jongemannen in een foto een koffiezaak binnenlopen,niets bestellen ligt het natuurlijk volledig aan het personeel dat ze angstig worden of argwaan krijgen, dat is natuurlijk helemaal nergens op gebaseerd want vooral donkere zwarte jongemannen zijn al tientallen jaren voorbeeldburgers vooral in Amerika.

Het racisme wordt weer ziekelijk overdreven en gekaapt door enkelen om vooral weer te kunnen afgeven op het blanke volk, zoals we inmiddels wel gewend zijn. Vele mensen wordt onrecht aangedaan, vele mensen worden wel eens onterecht aangesproken, opgepakt etc. Alleen zijn er maar enkele groepen die continue de racisme kaart trekken. Mijn oom, een blanke man (toen in de 30) is ook al eens onterecht opgepakt geworden bij een café ruzie waar hij niets had misdaan, zelfs een paar tikken gekregen van oom agent. Maar nergens hysterie in de media, want hij was niet zwart.
  woensdag 18 april 2018 @ 09:03:35 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178593517
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 08:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Deze jongemannen zien er niet fris uit
Waar leid jij dat nu weer uit af, ouwe spruitenkoker? :').

[ Bericht 9% gewijzigd door Ringo op 18-04-2018 09:20:28 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178593808
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waar leid jij dat nu weer uit af, ouwe spruitenkoker?

Oh wacht, ze zijn zwart, dragen wijde broeken en minstens een van hen heeft dreadlocks!

Racisme? :').
Iedereen die ooit in een mcd. of andere keten heeft gegeten in een grotere stad heeft wel eens meegemaakt dat de politie binnenkwam om een zwerver of ander onfris figuur te verwijderen, was dat racisme?

Worden alle donkere mannen geweigerd of opgepakt in Starbucks? Zijn er nog nooit blanke mannen onterecht weggestuurd of opgepakt in een Starbucks? Het is vervelend dat deze mannen zijn weggestuurd of opgepakt, maar niemand werkelijk niemand heeft geroepen dat deze mannen opgepakt zijn omdat ze zwart waren, dat is het excuses van het roeptoeter volk om weer racisme te gaan roepen nu. De vraag waarom iemand de politie gebeld heeft is niet relevant, de vraag waarom de politie deze blijkbaar 2 onschuldige jongemannen heeft meegenomen is niet relevant, nee deze jongemannen zijn zwart en dan is het automatisch racisme.

Ik zou er niet door geïntimideerd raken, maar ik kan indenken dat mensen sneller geïntimideerd zijn als er een donkere rapper voor ze staat of het type Obama in zijn pak, hetzelfde dat niemand schrikt van een blanke man in een pak maar wel schrikt van enkele blanke motormannen in een leer hesje en lange baard.

Racisme maakt de media en de roeptoeters die graag "racisme" roepen ervan, het zijn niet enkel donkere mannen die dit overkomt.
pi_178593848
Snap je echt niet dat je enorm racistisch bezig bent door zwarte mensen gelijk met gangsters en zwervers te vergelijken? :')
  woensdag 18 april 2018 @ 09:29:40 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178593906
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Iedereen die ooit in een mcd. of andere keten heeft gegeten in een grotere stad heeft wel eens meegemaakt dat de politie binnenkwam om een zwerver of ander onfris figuur te verwijderen, was dat racisme?
Dit zijn toch geen zwervers? :')
Gewoon twee nette mannen.
quote:
Ik zou er niet door geïntimideerd raken, maar ik kan indenken dat mensen sneller geïntimideerd zijn als er een donkere rapper voor ze staat of het type Obama in zijn pak, hetzelfde dat niemand schrikt van een blanke man in een pak maar wel schrikt van enkele blanke motormannen in een leer hesje en lange baard.
Ik heb nog steeds geen argumenten gehoord waarom deze twee mannen intimiderend zouden moeten overkomen. Behalve, kennelijk, omdat ze zwart zijn en niet in pak lopen.
Wow, een neger op sneakers, gauw bel de politie. :').
quote:
Racisme maakt de media en de roeptoeters die graag "racisme" roepen ervan, het zijn niet enkel donkere mannen die dit overkomt.
Het zijn domme lompe vooroordelen, die jij nu ook weer rondstrooit. Eigenlijk kun je een zwarte man pas vertrouwen als ie er bijloopt als een beurshandelaar, dat is wat je zegt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 18 april 2018 @ 09:34:08 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178593989
In de VS komen zwervers de Mac niet eens in.
In Philadelphia 30 jaar geleden al niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178594146
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dit zijn toch geen zwervers? :')
Gewoon twee nette mannen.

Ze kunnen er intimiderend uitzien voor anderen, dat heeft niets met huidskleur te maken. Als dit blanke mannen waren had dit bericht nooit de media gehaald, maar omdat deze mannen zwart zijn kan de enige reden zijn dat deze mannen opgepakt worden ook alleen maar zijn omdat ze zwart zijn?

quote:
Ik heb nog steeds geen argumenten gehoord waarom deze twee mannen intimiderend zouden moeten overkomen. Behalve, kennelijk, omdat ze zwart zijn en niet in pak lopen.
Wow, een neger op sneakers, gauw bel de politie. :').
En ik heb nog geen enkel argument gehoord waarom deze mannen zouden zijn opgepakt omdat ze zwart zijn? Dat is het excuus wat enkelen hier, de media en de roeptoeters in de samenleving weer aanvoeren. Kan iemand aantonen dat deze mannen alleen vanwege hun huidskleur zijn opgepakt? En zijn blanke mannen, die onterecht zijn opgepakt, dan ook racistisch bejegend?

quote:
Het zijn domme lompe vooroordelen, die jij nu ook weer rondstrooit. Eigenlijk kun je een zwarte man pas vertrouwen als ie er bijloopt als een beurshandelaar, dat is wat je zegt.
Onzin, meteen weer het argument tot in het extreme trekken, zwart/wit zien noemen we dat toch? Waar zeg ik dat je alleen donkere mannen in een pak kunt vertrouwen? Ik zeg dat een donkere man in een pak minder intimiderend overkomt dan een donkere man met dreads die erbij loopt als een rapper. Hoe komt dat? Komt dat door racisme, of komt dat doordat donkere mannen met dreads die erbij lopen als rappers vaker betrokken zijn in de criminaliteit of dingen die niet deugen? Hetzelfde geld voor blanke mannen, een blanke man in een pak zal minder argwaan wekken dan een blanke jongen met een mouwloos shirt en tot zijn nek getatoeëerd. Alleen in het geval van donkere mensen is het weer racisme.
  woensdag 18 april 2018 @ 09:43:16 #52
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178594160
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het zijn domme lompe vooroordelen, die jij nu ook weer rondstrooit. Eigenlijk kun je een zwarte man pas vertrouwen als ie er bijloopt als een beurshandelaar, dat is wat je zegt.
Ja, en een blanke ook. Dat is al meerdere malen gezegd nu. Volgens mij wil je zijn argument gewoon niet begrijpen.
  woensdag 18 april 2018 @ 09:46:40 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178594240
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ze kunnen er intimiderend uitzien voor anderen, dat heeft niets met huidskleur te maken. Als dit blanke mannen waren had dit bericht nooit de media gehaald, maar omdat deze mannen zwart zijn kan de enige reden zijn dat deze mannen opgepakt worden ook alleen maar zijn omdat ze zwart zijn?

Als ze blank waren dan waren ze er niet uitgezet omdat ze zonder vast te bestellen op een vriend zaten te wachten.

Je bent nog nooit in de VS geweest hè?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 april 2018 @ 09:47:28 #54
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_178594265
Vraag me toch af hoe dat telefoontje gegaan is.

S: 'Hoi, met Subway, er zitten er hier 2 die niet weg willen'
P: 'O, zijn ze erg agressief?'
S: 'Nee, ze zitten alleen te wachten'
P: 'O... Dus?'
S: '... Het zijn van die zwarten'
P: '... Er is een compleet team met onze beste jongens onderweg. Houd moed. '
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 18 april 2018 @ 09:47:29 #55
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178594266
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze blank waren dan waren ze er niet uitgezet omdat ze zonder vast te bestellen op een vriend zaten te wachten.
Oh jij bent helderziend?

Door dit soort vooringenomen onzin krijg je vanzelf een racistisch klimaat.
pi_178594284
Ik vind het niet meer dan normaal dat een consumptie verplicht is. Doe je dat niet heb je zo de tent vol zitten met mensen die geen consumptie nemen en degene die dat wel willen vinden geen plaats.

In Maastricht word je ook van het terras verwijderd na je eerst netjes gevraagd te hebben om het terras te verlaten wanneer je geen consumptie neemt. Het is al erg genoeg dat er mensen zijn die daar uren het terras bezet houden met het nuttigen van een consumptie.

Het heeft niets met racisme te maken. Die uitbater moet omzet draaien om te overleven.
  woensdag 18 april 2018 @ 09:48:21 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178594289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oh jij bent helderziend?
Nee, maar ik weet wel hoe het daar gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 18-04-2018 09:54:12 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178594442
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze blank waren dan waren ze er niet uitgezet omdat ze zonder vast te bestellen op een vriend zaten te wachten.

Je bent nog nooit in de VS geweest hè?
Is dat een feit of een aanname? Of denk je dat het een feit is omdat zodra 2 blanke mannen onterecht opgepakt waren dit niet het nieuws had gehaald?
pi_178594459
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oh jij bent helderziend?

Door dit soort vooringenomen onzin krijg je vanzelf een racistisch klimaat.
Zodra ze argumenten willen aanvoeren om te bewijzen dan het racisme is dan zijn aannames natuurlijk toegestaan, andersom mag dat weer niet. De hypocrisie druipt weer van dit topic af.
  woensdag 18 april 2018 @ 10:06:28 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178594616
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Is dat een feit of een aanname? Of denk je dat het een feit is omdat zodra 2 blanke mannen onterecht opgepakt waren dit niet het nieuws had gehaald?
Ga er maar vanuit dat de kans dat twee blanke mannen die op een vriend zitten te wachten er uitgezet waren zeer klein is, zeker niet geboeid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 april 2018 @ 10:07:39 #61
455560 Logic91
Always stay rational
pi_178594635
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:02 schreef Hathor het volgende:
Valt wel wat over te zeggen, je bent gewoon verplicht om als je binnen bent ook wat te bestellen, simpele huisregels. Ze kunnen ook buiten op hun vriend wachten, of anders gewoon effe een bakkie bestellen.
Er zijn zo vaak mensen die bij de Starbucks hun huiswerk maken of bezig zijn met werkgerelateerde zaken en niets bestellen. Hier wordt niet moeilijk over gedaan maar bij deze mannen wel. Waarom is men zo arbitrair in het beoordelen van deze situaties?

En om meteen de politie te bellen vind ik overdreven. Je kunt ze ook vriendelijk verzoeken om de vestiging te verlaten en buiten te wachten. Ik heb het idee dat dit niet is gedaan.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_178594659
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat de kans dat twee blanke mannen die op een vriend zitten te wachten er uitgezet waren zeer klein is, zeker niet geboeid.
Wie zegt dat? Waarom zijn deze mannen eigenlijk afgevoerd in handboeien? Alleen omdat ze daar zaten, aldus de roeptoeters? Of is er misschien meer aan de hand geweest wat de media vergeet te melden? Misschien stonden ze wel geregistreerd en werden ze gezocht?

Valt natuurlijk ook niemand op in het filmpje dat één van de agenten zelf een zeer donkere huidskleur heeft, die doet natuurlijk ook mee aan het racisme jegens zwarten, zoals al die donkere agenten die donkere mannen neerschieten in de VS. Maar dat zijn weer feiten die de racisme roepers blijven negeren omdat anders hun racisme bubbel in elkaar stort.
  woensdag 18 april 2018 @ 10:14:48 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178594760
Ja joh, laten we doen alsof racisme in de VS niet bestaat omdat er ook zwarte agenten zijn.
Echt... zit je hier nou werkelijk, met je totale gebrek aan lokale kennis, te doen alsof racisme hier niet mee kan spelen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 april 2018 @ 10:35:18 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178595210
https://mobile.nytimes.co(...)tw-nytimes&smtyp=cur

Starbucks zelf vindt iig wel dat er iets niet goed gegaan is.
En arresteren voor huisvredebreuk is natuurlijk wel heel erg :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 april 2018 @ 11:31:42 #65
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_178596336
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik ga het testen met mijn roomblanke hoofd.
en al gearresteerd?

Ik zit regelmatig in de mac of hema zonder wat te eten. Nog nooit problemen om gehad.

Het is overigens wel zo met video's dat je niet alles ziet en ik vind het frappant dat veel mensen nu in de verdediging schieten omdat men zich niet voor kan stellen dat zoiets om die reden gebeurt. En dat kan komen omdat het bij diegene nooit gebeurd.

Racisme bestaat nog zeker, al zit er een verschil in denken wat racisme is.

Sommige denken dat he pas racist bent als je een neger neerschiet en hard roept dat he hem dood maakt omdat hij zwart is.
Sommige denken dat je je hele leven een hekel moet hebben aan alle zwarten (of welk 'ras' dan ook) om racist te zijn.
Sommige denken dat je beter voelen wegens he 'ras' geen racisne is.
Sommige denken dat als een vrouw van het andere 'ras' niet mooi gevonden wordt als racisme is en geen voorkeur.
Sommige denken dat je geen racist bent als je grappen maakt over iedereen.
Sommige denken dat als je iemand van het andere 'ras' aankijkt je al een racist bent.
Sommige denken dat sommige 'rassen' niet racistisch kunnen zijn.
Sommige denken dat racisme niet bestaat.


Het is een lastige situatie. In alle 'rassen' vind men dat hun ras bepaald wat racisme is. "Ja jij bent (vul kleur in), dus wat weet jij nou".

Op FP zie ik vaak de extreem ontkennende kant en daar hoor ik niet thuis. Op sites als Resetera ziet men juist in te veel racisme en wordt het niet gewaardeerd als je als blanke je mening geeft. Het lijkt alsof er geen middenweg is. En aan beide kanten genoeg goede en slechte argumenten en genoeg sites die de onvrede voeden.

Ik ben blank. Mijn vrouw is zwart en komt uit Amerika. Ze moest even wennen aan onze cultuur, maar ze heeft inmiddels haar weg gevonden. Zo gaat ze dit jaar zelfs als zwarte Piet verkleed met de intocht.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_178596585
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 02:52 schreef Limoentjuh het volgende:
Slaat echt nergens op dat ze worden gearresteerd. Ik ben zelf nooit ergens weggestuurd omdat ik er ff sta te wachten op iemand. In mijn ogen is dit gwn racisme. En de klanten bevestigen ook dat de 2 heren niks verkeerds hebben gedaan en om geen enkele terechte reden worden meegenomen. Ik hoop dat de heren Starbucks zullen aanklagen, kunnen ze toch nog wel een hoop aan verdienen 🙂
Ben als jong jochie zelfs wel eens uit winkels getrapt omdat ik er te lang rondliep zonder wat te kopen. Lelieblank trouwens. Zonder wat meer informatie ga ik er geen uitspraak over doen of dit al dan niet racisme is, want dat kan natuurlijk wel degelijk. Als ze de ene rondhangende groep eruit trappen en de ander niet dan is dat op z'n minst discriminatie. Maar zoals gezegd, te weinig info voor mij.
pi_178597090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nogmaals, dat kan men ook buiten. Franchises zoals Starbucks en McDonalds hebben nu eenmaal de regel dat je eenmaal binnen wat dient te bestellen, zo moeilijk is het allemaal niet. Maar goed, ik begrijp dat ze liever raciiiiisme gillen dan gewoon een bakkie koffie te bestellen.
Is toch ook racisme, ik heb nog nooit een blanke gearresteerd zien worden omdat ze nog even aan het wachten waren alvorens te bestellen. En dat gebeurt zo vaak. Dat overkomt je alleen als je zwart bent.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178597118
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Is toch ook racisme, ik heb nog nooit een blanke gearresteerd zien worden omdat ze nog even aan het wachten waren alvorens te bestellen. En dat gebeurt zo vaak. Dat overkomt je alleen als je zwart bent.
Anekdotisch bewijs is het beste bewijs. Zo zie ik blanken altijd iets bestellen.
wooblabalurg
pi_178598389
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand werd weggestuurd omdat diegene zat te wachten en nog niet had besteld. Zeker niet in een Starbucks of Mcd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_178598534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:07 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Er zijn zo vaak mensen die bij de Starbucks hun huiswerk maken of bezig zijn met werkgerelateerde zaken en niets bestellen. Hier wordt niet moeilijk over gedaan maar bij deze mannen wel. Waarom is men zo arbitrair in het beoordelen van deze situaties?

En om meteen de politie te bellen vind ik overdreven. Je kunt ze ook vriendelijk verzoeken om de vestiging te verlaten en buiten te wachten. Ik heb het idee dat dit niet is gedaan.
Ik durf met jou te wedden dat die mensen tijdens het maken van hun huiswerk wel wat bestellen, of daar op zijn minst op gewezen worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178598635
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Is toch ook racisme, ik heb nog nooit een blanke gearresteerd zien worden omdat ze nog even aan het wachten waren alvorens te bestellen. En dat gebeurt zo vaak. Dat overkomt je alleen als je zwart bent.
Maar van wie is het dan racisme? Toch niet van Starbucks zeker? Die hebben gewoon de politie ingeschakeld omdat ze mensen over de vloer hadden die niks wilden consumeren. Dat de politie vervolgens overdreven optreedt kun je hen niet kwalijk nemen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 13:44:29 #72
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178598737
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat de kans dat twee blanke mannen die op een vriend zitten te wachten er uitgezet waren zeer klein is, zeker niet geboeid.
Je maakt nu de denkfout dat je er van uitgaat dat dit dus elke keer als twee zwarte mensen in deze situatie komen, ze er altijd uit worden gezet, met boeien en al.

Hoe lullig het ook klinkt; in feite is dit gewoon een incident.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178598859
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je maakt nu de denkfout dat je er van uitgaat dat dit dus elke keer als twee zwarte mensen in deze situatie komen, ze er altijd uit worden gezet, met boeien en al.

Hoe lullig het ook klinkt; in feite is dit gewoon een incident.
Inderdaad, daarnaast vraag ik mij af wat ze tegen het personeel hebben gezegd waardoor zij het nodig achtten de politie te bellen. Ik heb zo het idee dat de OP alleen maar bestaat uit halve waarheden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 13:56:37 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178599047
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je maakt nu de denkfout dat je er van uitgaat dat dit dus elke keer als twee zwarte mensen in deze situatie komen, ze er altijd uit worden gezet, met boeien en al.

Hoe lullig het ook klinkt; in feite is dit gewoon een incident.
Nee, die denkfout maak ik niet.
Maar de politie in Philadelphia kennende verbaast het mij niet dit soort "incidenten" voorkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178599199
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, die denkfout maak ik niet.
Maar de politie in Philadelphia kennende verbaast het mij niet dit soort "incidenten" voorkomen.
De politie daar is niet zo van de brotherly love?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178599329
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar van wie is het dan racisme? Toch niet van Starbucks zeker? Die hebben gewoon de politie ingeschakeld omdat ze mensen over de vloer hadden die niks wilden consumeren. Dat de politie vervolgens overdreven optreedt kun je hen niet kwalijk nemen.
waarom kun je de politie dat niet kwalijk nemen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178599365
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

waarom kun je de politie dat niet kwalijk nemen?
De politie wel, Starbucks niet, dat bedoel ik. Dat de politie in de VS nogal eens buitensporig optreedt weten we inmiddels allemaal wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178599381
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar van wie is het dan racisme? Toch niet van Starbucks zeker? Die hebben gewoon de politie ingeschakeld omdat ze mensen over de vloer hadden die niks wilden consumeren. Dat de politie vervolgens overdreven optreedt kun je hen niet kwalijk nemen.
Aangezien al het Starbucks-personeel op bijscholing moet, vindt de bedrijfsleiding blijkbaar dat het racistisch van Starbucks was om gelijk de politie erbij te halen.
pi_178599420
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

De politie wel, Starbucks niet, dat bedoel ik. Dat de politie in de VS nogal eens buitensporig optreedt weten we inmiddels allemaal wel.
ehh die manager is hooguit een schijterd maar ja dat kun je sommige mensen inderdaad niet kwalijk nemen...

die politie daarentegen :') :') :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178599425
Henk en Piet ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_178599489
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Aangezien al het Starbucks-personeel op bijscholing moet, vindt de bedrijfsleiding blijkbaar dat het racistisch van Starbucks was om gelijk de politie erbij te halen.
Ja, die spagaat waar ze nu inschieten begrijp ik dus totaal niet, lijkt me ook meer een soort politiek correcte reactie om relletjes te voorkomen. Wat moet ik me trouwens bij zo'n bijscholing voorstellen? Dat ze het personeel naar plaatjes laten kijken van witte en zwarte mensen en dat daar geen verschil tussen gemaakt mag worden? Ronduit lachwekkend die reactie van het management.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178599504
quote:
In the recording, a woman is heard saying, "Hi, I have two gentlemen in my cafe that are refusing to make a purchase or leave." She gives the address of the Starbucks store, and the entire call lasts less than 30 seconds.
Dat de politie hier ook echt voor langs gaat komen? Hebben ze niks beters te doen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 18 april 2018 @ 14:16:08 #83
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178599554
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:14 schreef Hathor het volgende:
Ja, die spagaat waar ze nu inschieten begrijp ik dus totaal niet, lijkt me ook meer een soort politiek correcte reactie om relletjes te voorkomen.
Wat dacht je van al die zwarte klanten die ze kunnen verliezen.
pi_178599555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, die spagaat waar ze nu inschieten begrijp ik dus totaal niet, lijkt me ook meer een soort politiek correcte reactie om relletjes te voorkomen. Wat moet ik me trouwens bij zo'n bijscholing voorstellen? Dat ze het personeel naar plaatjes laten kijken van witte en zwarte mensen en dat daar geen verschil tussen gemaakt mag worden? Ronduit lachwekkend die reactie van het management.
Waarschijnlijk dat Starbucks een hippe keten is waar je 4 euro voor een kop koffie betaalt omdat je dan ook 3 uur lang met je MacBook kan blijven zitten enzo, en dat die relaxte houding óók voor zwarte mensen geldt.
pi_178599585
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ehh die manager is hooguit een schijterd maar ja dat kun je sommige mensen inderdaad niet kwalijk nemen...

die politie daarentegen :') :') :')
Jij zou als bedrijfsmanager die lui zelf wel even buiten werken? Volgens mij zijn ze gewoon via het boekje te werk gegaan, niks mis mee. Anders moeten ze maar uitsmijters inhuren die het zelf wel regelen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 14:18:22 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178599626
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

De politie daar is niet zo van de brotherly love?
Nee. De Philly police staat er al decennialang om bekend dat ze eerst schieten en daarna vragen stellen.
Dus dat hier geen andere oplossing voor het "probleem" komt dan in de boeien en arresteren voor huisvredebreuk verbaast me niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178599633
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Wat dacht je van al die zwarte klanten die ze kunnen verliezen.
Zit wat in.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178599680
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee. De Philly police staat er al decennialang om bekend dat ze eerst schieten en daarna vragen stellen.
Dus dat hier geen andere oplossing voor het "probleem" komt dan in de boeien en arresteren voor huisvredebreuk verbaast me niet.
Klinkt een beetje hetzelfde als de LAPD, NYPD en al die andere PD's bij elkaar dan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178599834
Is het al iemand opgevallen dat er ook zwarte agenten bij waren ? ~O>
  woensdag 18 april 2018 @ 14:26:07 #90
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_178599839
Ik ben in NYC ook een keer aangesproken door een medewerkster van Starbucks omdat ik niets had besteld, maar wel binnen aan een bankje zat.
Maar ik ben blank, dus dat past dan zeker niet binnen wat sommige mensen in dit topic willen horen?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_178599949
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:26 schreef KaBuf het volgende:
Ik ben in NYC ook een keer aangesproken door een medewerkster van Starbucks omdat ik niets had besteld, maar wel binnen aan een bankje zat.
Maar ik ben blank, dus dat past dan zeker niet binnen wat sommige mensen in dit topic willen horen?
Maar je kreeg dus wel te horen dat je wat moest bestellen of anders vertrekken?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 14:41:51 #92
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178600126
Het stukje waarop een medewerker vriendelijk vroeg of ze iets wilden bestellen of anders vertrekken waarna hij direct werd uitgescholden voor vieze racist zit helaas niet in de video. ;(
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  woensdag 18 april 2018 @ 14:49:08 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178600256
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:41 schreef Klaploper het volgende:
Het stukje waarop een medewerker vriendelijk vroeg of ze iets wilden bestellen of anders vertrekken waarna hij direct werd uitgescholden voor vieze racist zit helaas niet in de video. ;(
Heb je daar ook een bron voor of zit je dat ontbrekende stukje gewoon te verzinnen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 april 2018 @ 14:51:20 #94
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_178600298
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar je kreeg dus wel te horen dat je wat moest bestellen of anders vertrekken?
Ja.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 18 april 2018 @ 14:52:32 #95
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_178600319
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor of zit je dat ontbrekende stukje gewoon te verzinnen?
Doe jij toch ook?
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat de kans dat twee blanke mannen die op een vriend zitten te wachten er uitgezet waren zeer klein is, zeker niet geboeid.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_178600339
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:51 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja.
Nou dan? Dat zal in dit geval dus ook wel zo zijn gegaan. En als je dus niet gaat, bellen ze blijkbaar de politie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178600376
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:26 schreef KaBuf het volgende:
Ik ben in NYC ook een keer aangesproken door een medewerkster van Starbucks omdat ik niets had besteld, maar wel binnen aan een bankje zat.
Maar ik ben blank, dus dat past dan zeker niet binnen wat sommige mensen in dit topic willen horen?
Huh ik mis even het stukje waarin je geboeid door de politie werd afgevoerd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178600441
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat de politie hier ook echt voor langs gaat komen? Hebben ze niks beters te doen?
Nee, ze houden plek bezet voor wel betalende klanten..omzet..of belt jouw werkgever weleens op wil je dagje voor niks werken?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 18 april 2018 @ 15:01:15 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178600476
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:52 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Doe jij toch ook?

[..]

Misschien moet je dan nog even leren lezen.
Het verschil is dat ik stel dat je ergens vanuit kunt gaan en hij simpelweg beweert dat bepaalde beelden ontbreken.

Heb je de Amerikaanse kranten hierover al gelezen? Nergens wordt melding gemaakt van datgene wat hij verzint.
Starbucks gaat echter wel landelijk een paar uur dicht om het personeel te trainen zodat dit niet weer gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178600630
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Is het al iemand opgevallen dat er ook zwarte agenten bij waren ? ~O>
Ja, al meermaals gemeld maar zo'n zaken worden door de "racisme" roepers weer selectief genegeerd. Het is immers racisme, gebaseerd op verhalen van roeptoeters en de media, vragen naar het officiële politie rapport voor deze arrestatie is ook al not done.
  woensdag 18 april 2018 @ 15:13:31 #101
117098 Hathor
Effe niet
pi_178600723
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien moet je dan nog even leren lezen.
Het verschil is dat ik stel dat je ergens vanuit kunt gaan en hij simpelweg beweert dat bepaalde beelden ontbreken.

Heb je de Amerikaanse kranten hierover al gelezen? Nergens wordt melding gemaakt van datgene wat hij verzint.
Starbucks gaat echter wel landelijk een paar uur dicht om het personeel te trainen zodat dit niet weer gebeurt.
Gaat Starbucks dan ook de politie een informatief trainingsprogramma aanbieden? Want nogmaals, het was niet Starbucks die die twee heren in de boeien sloegen. 8)7
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 15:15:34 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178600765
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gaat Starbucks dan ook de politie een informatief trainingsprogramma aanbieden? Want nogmaals, het was niet Starbucks die die twee heren in de boeien sloegen. 8)7
De politie heeft ook nog wat aanpassingen te doen, maar de politie bellen omdat twee mensen nog op een vriend zitten te wachten voor ze bestellen is toch écht wat de Starbucks medewerkers gedaan hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 april 2018 @ 15:17:35 #103
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_178600809
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien moet je dan nog even leren lezen.
Het verschil is dat ik stel dat je ergens vanuit kunt gaan en hij simpelweg beweert dat bepaalde beelden ontbreken.

Heb je de Amerikaanse kranten hierover al gelezen? Nergens wordt melding gemaakt van datgene wat hij verzint.
Starbucks gaat echter wel landelijk een paar uur dicht om het personeel te trainen zodat dit niet weer gebeurt.
Als jij stelt dat we ergens vanuit kunnen gaan zonder daarbij een bron te noemen, zit jij toch ook gewoon dingen uit je duim te zuigen? :')
Starbucks handelt ook alleen maar zoals ze nu doen, omdat ze anders slechter in de publiciteit komen. En daar heb ik ook geen bron voor, maar kan je wel vanuit gaan. :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_178600821
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:03 schreef polderturk het volgende:

[..]

Er zijn heel veel mensen die nks bestellen en niet gearresteerd worden. Ze wachten gewoon op iemand.
Ook genoeg zwarten die dit doen en niet gearresteerd worden.
pi_178601219
Blijkbaar zijn de mannen gevraagd om te vertrekken omdat ze geen consumptie pakten, dat hebben ze geweigerd en daarom is de politie gebeld. Heeft dus niets met huidskleur te maken, is een simpele regel in veel ketens en restaurants.

https://edition.cnn.com/2(...)-protests/index.html
pi_178601267
Wat had de politie dan anders moeten doen?
Starbucks is een prive bedrijf. Als personeel van het bedrijf iemand vraagt te vertrekken, en diegene doet dat niet, dan is dat trespassing (geen idee wat de Nederlandse wettelijke term daarvoor is in deze situatie). Vervolgens wordt de politie gebeld, die vertelt de personen meerdere keren dat ze moeten vertrekken (trespass warning), personen weigeren en worden gearresteerd voor trespassing.
Moet de politie dan maar de wet negeren omdat ze het niet eens zijn met de situatie?

Die agenten zullen zelf ook echt wel liever iets nuttigers doen dan zo'n onzin geval als dit, en de uren aan papierwerk die ermee gepaard gaan.

Vroeger hadden agenten een stuk meer flexibiliteit in gevallen als dit, maar tegenwoordig, met bodycams en tientallen mensen die constant alles met hun mobieltje filmen...? Denk je dat agenten in zo'n situatie moedwillig het risico gaan lopen hun baan te verliezen, als hun baas tientallen filmpjes ziet waaruit blijkt dat de agenten zich niet aan het beleid houden?
Hoe meer mensen alles staan te filmen, des te strikter de agenten alle regeltjes zullen volgen. Of ze het er zelf nu mee eens zijn of niet.
pi_178601323
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:58 schreef Geerd het volgende:

[..]

Nee, ze houden plek bezet voor wel betalende klanten..omzet..
en dat is het probleem van de politie?

quote:
of belt jouw werkgever weleens op wil je dagje voor niks werken?
ik snap niet echt welke vergelijking je nu wilt maken, maar hij gaat in ieder geval mank
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178601423
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en dat is het probleem van de politie?

[..]

ik snap niet echt welke vergelijking je nu wilt maken, maar hij gaat in ieder geval mank
Ze zijn gevraagd te vertrekken, het is een eet- en drinkgelegenheid, geen hangplek. Ze wilden geen consumptie, zijn netjes gevraagd dan te vertrekken, zoals iedereen hier wel eens (in zijn jeugdjaren) gevraagd is te vertrekken als je op een terras zat waar consumptie verplicht was, maar deze jongemannen weigerden te vertrekken. Het filmpje begint als er al een hoop agenten omheen staan, wie weet is hen al meermaals gevraagd te vertrekken. Maar het maakt allemaal niets uit, het gaat hier om 2 donkere mannen dus rechtsom of linksom er zal racisme geschreeuwd worden. Het probleem is hier de racisme roepers, die wederom een voorval kapen om hun ziekelijke gedachtegoed te kunnen schuimbekken en de media die ermee aan de haal gaat gebaseerd op een half verhaal. Daarbij een ruggengraatloze Starbucks manager die al het personeel van een racisme training wilt voorzien.

Deze regels gelden voor iedereen, geen consumptie is de zaak verlaten, zwart, blank, geel, groen, paars maar nu is het natuurlijk racisme want zwart.

[ Bericht 1% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 18-04-2018 15:58:24 ]
  woensdag 18 april 2018 @ 15:54:16 #109
117098 Hathor
Effe niet
pi_178601512
Raciiiiiiisme er zijn twee zwarten onheus bejegend. Pleurt een eind op met je kutzooi man. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178601622
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Blijkbaar zijn de mannen gevraagd om te vertrekken omdat ze geen consumptie pakten, dat hebben ze geweigerd en daarom is de politie gebeld. Heeft dus niets met huidskleur te maken, is een simpele regel in veel ketens en restaurants.

https://edition.cnn.com/2(...)-protests/index.html
een consumptie pakken mag ook niet zomaar he... ik snap wel waarom ze dat niet doen. das gewoon netjes.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178602947
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:54 schreef Hathor het volgende:
Raciiiiiiisme er zijn twee zwarten onheus bejegend. Pleurt een eind op met je kutzooi man. :')
GeenStijl is een stukje verder op. Je klinkt als een gefrustreerde reaguurder.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 april 2018 @ 16:59:26 #112
117098 Hathor
Effe niet
pi_178602981
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

GeenStijl is een stukje verder op. Je klinkt als een gefrustreerde reaguurder.
Het kan me eerlijk gezegd geen zak schelen hoe ik klink in jouw oren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178603004
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het kan me eerlijk gezegd geen zak schelen hoe ik klink in jouw oren.
Dat is dan ook vaak de mentaliteit van een doorgesnoven anonieme reaguurder.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 april 2018 @ 17:01:28 #114
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_178603017
Iemand wetenschappelijk bewijs dat racisme het motief was?
:')
  woensdag 18 april 2018 @ 17:01:35 #115
117098 Hathor
Effe niet
pi_178603019
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is dan ook vaak de mentaliteit van een doorgesnoven anonieme reaguurder.
Ik ben zo nuchter als jouw moeder tijdens ramadan, verder nog iets?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 17:02:50 #116
117098 Hathor
Effe niet
pi_178603054
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Iemand wetenschappelijk bewijs dat racisme het motief was?
Natuurlijk niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178603080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ben zo nuchter als jouw moeder tijdens ramadan, verder nog iets?
Ja, leer je eens te gedragen. De junkie uithangen is voor iedereen de makkelijke route.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 april 2018 @ 17:05:19 #118
117098 Hathor
Effe niet
pi_178603114
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, leer je eens te gedragen. De junkie uithangen is voor iedereen de makkelijke route.
Blijf je het op drugs gooien Mohammed? Heb je echt geen beter weerwoord?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178603138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Blijf je het op drugs gooien Mohammed? Heb je echt geen beter weerwoord?
Ik kan mij niet voorstellen dat een normaal, mentaal gezond mens zo praat. Dus ja. Tenzij je een mentale beperking hebt.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 april 2018 @ 17:12:00 #120
117098 Hathor
Effe niet
pi_178603234
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat een normaal, mentaal gezond mens zo praat. Dus ja. Tenzij je een mentale beperking hebt.
Tsja, eerst was ik een gefrustreerde reaguurder, daarna ook nog een doorgesnoven reaguurder, maar als ik op gelijk niveau antwoord, ben ik ineens degene met een mentale beperking. Laat me niet lachen man.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 18-04-2018 17:20:09 ]
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178603737
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:54 schreef Hathor het volgende:
Raciiiiiiisme er zijn twee zwarten onheus bejegend. Pleurt een eind op met je kutzooi man. :')
Hathor, FOK's full-time 'racismeroeper-roeper' _O-
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 18 april 2018 @ 17:39:25 #122
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178603790
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 08:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daarom zou het best wel eens kunnen zijn dat er meer aan de hand was dan er verteld is. Je hebt gelijk dat Starbucks niet zomaar de politie belt voor iedereen die daar is en niks besteld, dat doen ze wel als die mensen is verzocht iets te bestellen, en ze dat weigeren maar toch gewoon blijven zitten.
Ja, en dat iets is racisme.

Fijn dat we dat ook duidelijk hebben.
  woensdag 18 april 2018 @ 18:14:50 #123
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_178604315
Je hebt daar niets te zoeken als je er niets besteld. Huidskleur is irrelevant.

Het slaat nergens op om te zeggen dat dit met blanken niet gebeurt, ik ga er niet vanuit dat er op dat moment ook blanken aanwezig waren die niets bestelden en dat die wel mochten blijven zitten?
  woensdag 18 april 2018 @ 18:19:19 #124
117098 Hathor
Effe niet
pi_178604379
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, en dat iets is racisme.

Fijn dat we dat ook duidelijk hebben.
Je snapt er helemaal geen reet van.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 18:20:29 #125
117098 Hathor
Effe niet
pi_178604399
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hathor, FOK's full-time 'racismeroeper-roeper' _O-
Welja joh. ^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178604411
Neem aan dat starbucks de heren eerst hadden geattendeerd dat het daar geen wachtruimte is ?
Als je daar dan geen respect voor hebt dan kun je de popo verwachten
  woensdag 18 april 2018 @ 18:22:57 #127
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178604425
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je snapt er helemaal geen reet van.
Aldus de man die denkt dat 'je snapt er geen reet van' een acceptabel weerwoord is.
  woensdag 18 april 2018 @ 18:24:18 #128
117098 Hathor
Effe niet
pi_178604445
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:21 schreef khochner het volgende:
Neem aan dat starbucks de heren eerst hadden geattendeerd dat het daar geen wachtruimte is ?
Als je daar dan geen respect voor hebt dan kun je de popo verwachten
Dat soort realisme word hier niet op prijs gesteld.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 18:25:49 #129
117098 Hathor
Effe niet
pi_178604468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Aldus de man die denkt dat 'je snapt er geen reet van' een acceptabel weerwoord is.
In jouw geval is het dat zeer zeker, niet dat het wat zal helpen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 18:28:30 #130
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178604511
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

In jouw geval is het dat zeer zeker, niet dat het wat zal helpen.
Leuk hoor.

Maar goed, het is dus gewoon racisme. Of heb je nog argumenten om dat te ontkrachten, behalve 'je mag geen racisme zeggen want dan ben je een racismeroeper'?
  woensdag 18 april 2018 @ 18:28:30 #131
117098 Hathor
Effe niet
pi_178604512
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:14 schreef SugeLucky het volgende:
Je hebt daar niets te zoeken als je er niets besteld. Huidskleur is irrelevant.

Het slaat nergens op om te zeggen dat dit met blanken niet gebeurt, ik ga er niet vanuit dat er op dat moment ook blanken aanwezig waren die niets bestelden en dat die wel mochten blijven zitten?

Nee natuurlijk niet, maar leg dat maar eens uit aan de lokale idioten hier.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 18:30:53 #132
117098 Hathor
Effe niet
pi_178604548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Leuk hoor.

Maar goed, het is dus gewoon racisme. Of heb je nog argumenten om dat te ontkrachten, behalve 'je mag geen racisme zeggen want dan ben je een racismeroeper'?
Nee, leg jij eerst maar eens uit wat er precies racistisch is dan. Niks bestellen in een "consumptie verplicht"etablissement geeft jouw donkere huidskleur geen dispensatie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 18:31:51 #133
117098 Hathor
Effe niet
pi_178604558
En als je trouwens wat naar boven had gelezen had ik mezelf niet constant hoeven te herhalen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 18 april 2018 @ 19:16:48 #134
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178605414
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, leg jij eerst maar eens uit wat er precies racistisch is dan. Niks bestellen in een "consumptie verplicht"etablissement geeft jouw donkere huidskleur geen dispensatie.
Gekleurden anders behandelen dan blanken is wel degelijk racisme.
  woensdag 18 april 2018 @ 19:19:59 #135
117098 Hathor
Effe niet
pi_178605482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gekleurden anders behandelen dan blanken is wel degelijk racisme.
Dat blijkt nergens uit en zijn gewoon aannames. Niks bestellen=exit, of je nou zwart of wit bent broeder. Kom eerst maar eens met bewijs dat gekleurden bij Starbucks anders behandeld worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178605556
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is dan ook vaak de mentaliteit van een doorgesnoven anonieme reaguurder.
:') _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178606907
Ach is toch weer te vergelijken met die Chinees die uit dat vliegtuig gesleept werd. Hoger management stelt allemaal regeltjes op. Voetvolk mag het uitvoeren, gaat het mis gelijk beveiliging/politie oproepen en die mogen in kader van veilgheid en terrorisme iemand in de boeien slaan en afvoeren.

Naderhand wast hoger management zich in onschuld en trapt nog even het voetvolk na.
.
pi_178607659
Tendentieuze titel van dit topic.

Twee mannen zijn gearresteerd. Misschien onterecht, maar waar uit maak je op dat het "zwart zijn" (wat dat ook moge betekenen) de reden was van hun arrestatie?
pi_178627037
Er duikt nog een video op. Een niet-betalende zwarte Starbucks bezoeker mag geen gebruik maken van de WC terwijl een niet-betalende blanke man dat een paar minuten eerder wel mocht.


https://www.cbsnews.com/n(...)a-accused-of-racism/
  donderdag 19 april 2018 @ 20:17:07 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178627358
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 19 april 2018 @ 21:10:09 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178628666
Maar lees ik nou goed dat een hoop mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden om een eet-/ drinkgelegenheid te bezoeken om daar vervolgens zonder iets te bestellen rond te blijven hangen? Bijzonder...
  donderdag 19 april 2018 @ 21:27:07 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178629195
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:10 schreef AchJa het volgende:
Maar lees ik nou goed dat een hoop mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden om een eet-/ drinkgelegenheid te bezoeken om daar vervolgens zonder iets te bestellen rond te blijven hangen? Bijzonder...
Ineens doet iedereen het all the fucking time.

Beetje van dat gelul om mee te mogen doen aan het gesprek ik denk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178629666
quote:
De betreffende medewerker werkt niet meer bij Starbucks
Of het nou racisme is of niet, de antiracisme discussie zorgt er wel weer voor dat medewerkers voortaan wel 4 keer nadenken voordat ze bij een verdachte situatie alarm slaan. Schat je het verkeerd in dan ben je je baan kwijt en gebrandmerkt als een beroemde superracist. Neem je dat risico?
pi_178630746
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:10 schreef AchJa het volgende:
Maar lees ik nou goed dat een hoop mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden om een eet-/ drinkgelegenheid te bezoeken om daar vervolgens zonder iets te bestellen rond te blijven hangen? Bijzonder...
Het gaat erom wat bij Starbucks in Amerika normaal is. Wat Henk normaal gedrag vindt in het café op de hoek is totaal niet van belang.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 22:19:31 ]
  donderdag 19 april 2018 @ 22:35:27 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178631225
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Het gaat erom wat bij Starbucks in Amerika normaal is. Wat Henk normaal gedrag vindt in het café op de hoek is totaal niet van belang.
Ik weet niet beter dan dat je niks te zoeken hebt in zo'n tent als je niet van plan bent om iets te bestellen, wachten op iemand doe je maar buiten.
pi_178631713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet niet beter dan dat je niks te zoeken hebt in zo'n tent als je niet van plan bent om iets te bestellen, wachten op iemand doe je maar buiten.
Misschien wachten ze op iemand om vervolgens dan een bestelling te plaatsen.
  donderdag 19 april 2018 @ 23:02:33 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178631841
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:56 schreef polderturk het volgende:

Misschien wachten ze op iemand om vervolgens dan een bestelling te plaatsen.
Dan bestel je eerst een bak koffie en ga je dan wachten op iemand, hoe fucking ingewikkeld is het? Wil je dat niet dan wacht je maar buiten en kom je daarna met de hele kliek naar binnen en ga je dan wat bestellen. Is dat hogere wiskunde ofzo? Of is dit een nieuwe trend ofzo? Dat je je ook niet meer aan huisregels hoeft te houden?
pi_178631879
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 07:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus er zijn Amerikanen die weinig te maken hadden met de situatie en iets racisme vinden. Je geloofd het niet.
Ja, zoals starbucks zelf, dat echt helemaal niets met de situatie van doen had.

Oh, wacht... :')
pi_178632065
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Misschien wachten ze op iemand om vervolgens dan een bestelling te plaatsen.
In zo'n geval lijkt het me eerder normaal dat je iets besteld terwijl je wacht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 19 april 2018 @ 23:22:46 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178632426
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja... Of is dat iets ouderwets ofzo?
Geen idee, maar als je het filmpje een paar posts hierboven bekijkt, krijg je bijna de indruk dat het ze juist om de ophef te doen was. Eerst werd verzocht wat te bestellen, dat werd geweigerd, vervolgens werd verzocht de zaak te verlaten en ook dat werd geweigerd. Uiteindelijk werd ze verteld dat de politie gebeld zou gaan worden, waarop ze reageerden met "go ahead, we don't care", mensen die niet op problemen uit zijn reageren zo niet, die bestellen iets of gaan anders gewoon weg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178635903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Iemand wetenschappelijk bewijs dat racisme het motief was?
Is er niet. Als blanke personen eruit gegooid worden omdat ze niks bestellen hoor je daar niks over. Niemand geeft een neuk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 20 april 2018 @ 08:19:28 #153
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178635970
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja, zoals starbucks zelf, dat echt helemaal niets met de situatie van doen had.

Oh, wacht... :')
Corporations are people my friend.
- Guus_Geluk7 2018
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 20 april 2018 @ 09:52:25 #154
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178637031
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ze zijn gevraagd te vertrekken, het is een eet- en drinkgelegenheid, geen hangplek. Ze wilden geen consumptie, zijn netjes gevraagd dan te vertrekken, zoals iedereen hier wel eens (in zijn jeugdjaren) gevraagd is te vertrekken als je op een terras zat waar consumptie verplicht was, maar deze jongemannen weigerden te vertrekken. Het filmpje begint als er al een hoop agenten omheen staan, wie weet is hen al meermaals gevraagd te vertrekken. Maar het maakt allemaal niets uit, het gaat hier om 2 donkere mannen dus rechtsom of linksom er zal racisme geschreeuwd worden. Het probleem is hier de racisme roepers, die wederom een voorval kapen om hun ziekelijke gedachtegoed te kunnen schuimbekken en de media die ermee aan de haal gaat gebaseerd op een half verhaal. Daarbij een ruggengraatloze Starbucks manager die al het personeel van een racisme training wilt voorzien.

Deze regels gelden voor iedereen, geen consumptie is de zaak verlaten, zwart, blank, geel, groen, paars maar nu is het natuurlijk racisme want zwart.
Starbucks is dan ook een bedrijf wat bekend staat om het policor volk wat er komt en werkt. Hilarisch dat dit juist daar gebeurt.

Ik denk dat er inderdaad meer is vooraf gegaan dan in het filmpje te zien is. Wie weet is dit inderdaad wel uitgelokt door BLM activisten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_178645426
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja, zoals starbucks zelf, dat echt helemaal niets met de situatie van doen had.

Oh, wacht... :')
Negeer voor het gemak even dat ik reageerde op iemand die verwees naar de aanwezige klanten. En Starbucks probeert een boycot campagne om te zetten naar een pr stunt. Nou nou wat een bewijs.
pi_178645612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:08 schreef Glazenmaker het volgende:
En Starbucks probeert een boycot campagne om te zetten naar een pr stunt.
Klagen over een gebrek aan bewijs en dan met dit soort niet te onderbouwen claims aan komen zetten :')
pi_178645651
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Klagen over een gebrek aan bewijs en dan met dit soort niet te onderbouwen claims aan komen zetten :')
Sinds wanneer geloof jij dat dit soort internationals morele waarden belangrijker vinden dan geld?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')