abonnement Unibet Coolblue
pi_178583498
Ik ben aan het twijfelen over hetvolgende:

Mijn vrouw wilt graag een kleinere auto erbij voor in de stad.

Nu zit ik te denken aan een A-klasse of CLA. Ik zou er dan een AMG pakketje opzetten, anders worden ze wel heel saai van buiten.

Maar nu is de keuze:
Verlaagd sportonderstel (468)
Comfortonderstel (485)
Verlaagde comfortonderstel (677)

Ik begreep van de dealer dat de meeste kiezen voor 677 overigens. Maar waarop gebaseerd?

De auto zal worden ingezet voor korte ritjes en incidenteel een langere snelwegrit.

Iemand hier ervaring mee?
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:19:10 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178584196
Nah, comfort is standaard, verlaagd comfort is alleen veren, dus optisch leuker (past wel bij een nep AMG-pakketje met bumpers, een logootje, een matje en een pookknop) en verlaagd sport is veren en dempers, zoals het hoort dus.. soms krijg je daar ook geperforeerde schijven bij.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178584272
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:19 schreef Sounddragon het volgende:
Nah, comfort is standaard, verlaagd comfort is alleen veren, dus optisch leuker (past wel bij een nep AMG-pakketje met bumpers, een logootje, een matje en een pookknop) en verlaagd sport is veren en dempers, zoals het hoort dus.. soms krijg je daar ook geperforeerde schijven bij.
De keuze tussen verlaagd comfort of sport is 'gratis' overigens.

En nep AMG....nergens wordt gepretendeerd dat het een echte AMG is. Hetzelfde voor een S-Line bij audi of een M-Line bij BMW natuurlijk.

En ik snapte al wat het inhield, maar de vraag is wat te kiezen :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2018 19:23:14 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:32:23 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178584525
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:22 schreef Blue_note het volgende:

[..]

De keuze tussen verlaagd comfort of sport is 'gratis' overigens.

En nep AMG....nergens wordt gepretendeerd dat het een echte AMG is. Hetzelfde voor een S-Line bij audi of een M-Line bij BMW natuurlijk.

En ik snapte al wat het inhield, maar de vraag is wat te kiezen :P
Ik heb er nooit in gereden; de mijne is een Avantgarde, die zijn ook 2 cm lager (alleen veren).. ik kan met het ding smerig hard fly overs over ondanks dat lompe ding onder de kap, dus nódig heb je het niet.. Ik persoonlijk heb niks tegen wat strakkere wegligging en vering, dus ik zou het doen denk ik.. lager is sowieso mooier, en ik weet zeker dat er comfort genoeg overblijft; het blijft een Benz.

Ik hou niet van die pakketjes.. ook bij die andere duitsers niet.. je koopt een snelle of je koopt hem niet.. ik zou sowieso die troep niet op de kofferbak plakken..stond pas ook weer achter zo'n figuur met ////////AMG achterop.. met een enkel uitlaatje, dan rij je echt gewoon voor lul vind ik.

Bij mij staat er niks en ik heb gewoon het standaard dubbele kromme diesel pijpje onzichtbaar achter de bumper zitten.. probeer maar bij te houden O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:35:35 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178584621
Kan de dealer de 3 versies niet even voor je regelen?
Om proef te rijden. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_178584958
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb er nooit in gereden; de mijne is een Avantgarde, die zijn ook 2 cm lager (alleen veren).. ik kan met het ding smerig hard fly overs over ondanks dat lompe ding onder de kap, dus nódig heb je het niet.. Ik persoonlijk heb niks tegen wat strakkere wegligging en vering, dus ik zou het doen denk ik.. lager is sowieso mooier, en ik weet zeker dat er comfort genoeg overblijft; het blijft een Benz.

Ik hou niet van die pakketjes.. ook bij die andere duitsers niet.. je koopt een snelle of je koopt hem niet.. ik zou sowieso die troep niet op de kofferbak plakken..stond pas ook weer achter zo'n figuur met ////////AMG achterop.. met een enkel uitlaatje, dan rij je echt gewoon voor lul vind ik.

Bij mij staat er niks en ik heb gewoon het standaard dubbele kromme diesel pijpje onzichtbaar achter de bumper zitten.. probeer maar bij te houden O-)
Er is genoeg verschil tov een echte AMG. Het wordt een 250 benzine, niet heel traag. Plakkertjes zitten er standaard al niet op ;)
pi_178584980
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Kan de dealer de 3 versies niet even voor je regelen?
Om proef te rijden. :)
Helaas niet. Heb met een comfort onderstel en sportonderstel gereden. Daar merk je wel degelijk het verschil mee. Vooral bij oneffenheden. Verlaagd comfort niet mee gereden helaas.
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:48:55 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178584999
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:47 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Er is genoeg verschil tov een echte AMG. Het wordt een 250 benzine, niet heel traag. Plakkertjes zitten er standaard al niet op ;)
Bij Benz is andersom volgens mij toch? cijfertjes-delete is een optie dacht ik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:49:28 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178585007
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Helaas niet. Heb met een comfort onderstel en sportonderstel gereden. Daar merk je wel degelijk het verschil mee. Vooral bij oneffenheden. Verlaagd comfort niet mee gereden helaas.
Verlaagd comfort is hetzelfde als comfort.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178585023
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bij Benz is andersom volgens mij toch? cijfertjes-delete is een optie dacht ik.
Ik doelde op de AMG stickertjes ;)
Er staat gewoon A250, standaard. Optie is inderdaad niks. En dat wil ik sowieso altijd ;) ook op echte AMG's in het verleden.
pi_178585040
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Verlaagd comfort is hetzelfde als comfort.
Nouja hetzelfde, het zijn kortere veren, dus lijkt me ook aan comfort inboeten.
pi_178585156
Ik heb een verlaagd 14% onderstel, schraap overal tegen de grond in de grote steden.
.
pi_178585262
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:54 schreef Fer het volgende:
Ik heb een verlaagd 14% onderstel, schraap overal tegen de grond in de grote steden.
Op welke auto?
pi_178585366
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:57 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Op welke auto?
2014 Leon ST
.
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:05:42 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178585495
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Helaas niet. Heb met een comfort onderstel en sportonderstel gereden. Daar merk je wel degelijk het verschil mee. Vooral bij oneffenheden. Verlaagd comfort niet mee gereden helaas.
Das jammer.

Ik zou comfort nemen. Die kleine autootjes met korte wielbasis neigen toch al tot stuiteren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_178585556
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:05 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou comfort nemen. Die kleine autootjes met korte wielbasis neigen toch al tot stuiteren.
Fair enough!

Die is van een CLA ongeveer gelijk aan een C overigens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2018 20:08:21 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:37:30 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178586288
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:07 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Fair enough!

Die is van een CLA ongeveer gelijk aan een C overigens.
Ik gok zomaar dat er wel meer van een C-klasse op- en aan zit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:46:31 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178586502
De OP nog eens lezend; denk ik dat Frau Blue blijer wordt van een A-klasse.. lekker compact, overzichtelijk geen kofferbak en dode hoeken, psies wat je wilt in de stad.

Een CLA is toch weer een maatje groter, en persoonlijk vind ik stiekem alleen de SB mooi :)

Van zo'n A-tje is trouwens best wat te maken als je hem effe een beetje 'ontsuft'.

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178586533
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
De OP nog eens lezend; denk ik dat Frau Blue blijer wordt van een A-klasse.. lekker compact, overzichtelijk geen kofferbak en dode hoeken, psies wat je wilt in de stad.

Een CLA is toch weer een maatje groter, en ik persoonlijk vind ik stiekem alleen de SB mooi

Van zo'n A-tje is trouwens best wat te maken als je hem effe een beetje 'ontsuft'.
Ja, en dalijk het nieuwe model!
Snap je nu waarom de AMG line ;)....standaard A is niet zo geweldig.
pi_178587973
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:07 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Fair enough!

Die is van een CLA ongeveer gelijk aan een C overigens.
De CLA is meer A dan C. Sterker nog, dezelfde onderstel als de A.
pi_178588665
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:49 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

De CLA is meer A dan C. Sterker nog, dezelfde onderstel als de A.
Klopt, het ging over de wielbasis en het bijbehorende stuitergedrag.
Ik heb een A AMG gereden en dat is wel echt een stuiterbak.
Maar goed mijn vrouw heeft een Range Rover Sport voor de normale ritten, deze is voor naar de stad, boodschappen etc. Daar is een AMG onzin voor. Maar heel comfortabel is dus ook niet noodzakelijk.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 april 2018 @ 22:39:02 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178589071
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:32 schreef Sounddragon het volgende:
Ik hou niet van die pakketjes.. ook bij die andere duitsers niet.. je koopt een snelle of je koopt hem niet.. ik zou sowieso die troep niet op de kofferbak plakken..stond pas ook weer achter zo'n figuur met ////////AMG achterop.. met een enkel uitlaatje, dan rij je echt gewoon voor lul vind ik.
Vorig jaar een klusje... Een E180 Automaat, 5k op de teller... Komt er een Mokka Turbo naast me staan, handbak. Die me er gewoon lachend uittrapt. Ik overwoog nog om te stoppen bij het eerste het beste tankstation om te kijken of er ergens een anker achteraan sleepte... ;( ;(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178590997
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Vorig jaar een klusje... Een E180 Automaat, 5k op de teller... Komt er een Mokka Turbo naast me staan, handbak. Die me er gewoon lachend uittrapt. Ik overwoog nog om te stoppen bij het eerste het beste tankstation om te kijken of er ergens een anker achteraan sleepte... ;( ;(
Au idd
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 18 april 2018 @ 08:20:39 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178593102
Sja, E klasse, 1600 kilo met een 1.8je.. Ik was er niet eens aan begonnen 🤣
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf woensdag 18 april 2018 @ 21:06:10 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178607993
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 08:20 schreef Sounddragon het volgende:
Sja, E klasse, 1600 kilo met een 1.8je.. Ik was er niet eens aan begonnen 🤣
Ik werd gewoon betaald om dat hok te rijden, dus dat was niet vervelend verder.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')