abonnement Unibet Coolblue
pi_178583391
Momenteel werk ik voor een detacheerder bij een opdrachtgever.
Opdrachtgever neemt me per 1-8 over.

De opdrachtgever wilt me nu wel al een leaseauto laten uitzoeken.

A: Kan ik wettelijk gezien al in die lease auto gaan rijden voordat ik op contract sta bij de opdrachtgever?
B: Hoe betaal ik dan de bijtelling? Ik krijg salaris van A maar bijtelling moet B doorgeven? Dus heb ik van bedrijf A salaris maar louter bijtelling van B?
Ik snap dat ik de bijtelling niet aan B betaal maar aan de belastingdienst. Althans de belasting van de bijtelling.

Dit als de levertijd zo kort is dat de auto bijvoorveeld al 1-7 klaar zou staan.
pi_178583665
Auto staat niet zo snel klaar en nee je kan m ook niet voor 1-8 gaan rijden.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_178583940
Die gaat per 1/8 klaar staan. Op zijn vroegst
pi_178583989
Stel dat ik een voorraad auto van de leasemaatschappij pak. Dan laten we de levertijd even buiten beschouwing.
pi_178584297
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:54 schreef Chinless het volgende:
Auto staat niet zo snel klaar en nee je kan m ook niet voor 1-8 gaan rijden.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_178584730
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:09 schreef Iamaclown het volgende:
Stel dat ik een voorraad auto van de leasemaatschappij pak. Dan laten we de levertijd even buiten beschouwing.
Dan krijg je hem op 1/8.
  Moderator dinsdag 17 april 2018 @ 19:53:27 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_178585140
1-8 idd
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_178585165
Dit is net zoiets als vragen of je al salaris kan krijgen ook al werk je er nog niet
pi_178585241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:54 schreef Cyanide- het volgende:
Dit is net zoiets als vragen of je al salaris kan krijgen ook al werk je er nog niet
Als je dan vergelijkt moet je het vergelijken of ik de telefoon en laptop die het bedrijf me al heeft gegeven dan wel al mag gebruiken....

Toch vind ik het raar dat bedrijf B niet alvast een auto kan inzetten en aan de belastingdienst doorgeef dat ik zoveel Euro bijtelling moet krijgen.
pi_178585370
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:56 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

Als je dan vergelijkt moet je het vergelijken of ik de telefoon en laptop die het bedrijf me al heeft gegeven dan wel al mag gebruiken....

Toch vind ik het raar dat bedrijf B niet alvast een auto kan inzetten en aan de belastingdienst doorgeef dat ik zoveel Euro bijtelling moet krijgen.
Het zijn gewoon onderdelen van je arbeidsvoorwaarden, lijkt me vrij logisch dat je daar pas over kan beschikken als je daadwerkelijk in dienst bent bij dat bedrijf direct
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:03:28 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178585438
Wat je ook kiest, neem een automaat met dynamic cruise control, je gaat me dankbaar zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178585497
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:01 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Het zijn gewoon onderdelen van je arbeidsvoorwaarden, lijkt me vrij logisch dat je daar pas over kan beschikken als je daadwerkelijk in dienst bent bij dat bedrijf direct
Ik heb wel de telefoon en laptop in gebruik. Ik werk er ook. Alleen betalen ze niet mijn salaris.
Dus zo logisch is het dan niet.
pi_178585506
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat je ook kiest, neem een automaat met dynamic cruise control, je gaat me dankbaar zijn
Ik denk een Lexus IS.
pi_178585627
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:05 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

Ik heb wel de telefoon en laptop in gebruik. Ik werk er ook. Alleen betalen ze niet mijn salaris.
Dus zo logisch is het dan niet.
is wel iets anders, laptop en telefoon is nog wel redelijk normaal. Als externe moet je ook goed je werk kunnen doen.
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:12:32 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178585662
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:06 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

Ik denk een Lexus IS.
Daar is het afaik een optie. Autorijden is, zeker in de file, zo relaxt geworden. Je stelt je max snelheid in, je gaat achter een voorganger hangen en afstand houden, remmen en optrekken doet hij automatisch.
Goddelijk in de file, relaxed in gewoon verkeer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178585710
ALS je hem ter beschikking krijgt. Zal je huidige werkgever dit denk ik moeten regelen, dus dat je bijtelling op die loonstrook komt. Andere optie is dat ze alvast gaan tellen en dan bij je eerste salaris alles inhouden.
.
  woensdag 18 april 2018 @ 10:07:22 #17
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_178594633
Lexus IS krijg je niet op dit niveau.
Anders had je de vraag wel aan je toekomstige werkgever gesteld. ;)
pi_178594783
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:07 schreef Tieten het volgende:
Lexus IS krijg je niet op dit niveau.
Anders had je de vraag wel aan je toekomstige werkgever gesteld. ;)
Vroeger hadden mensen een bepaald niveau als ze een leaseauto kregen. Als ik de vragen over leaseauto's de laatste maanden eens de revenu laat passeren dan lijkt het wel of tegenwoordig ook praktisch opgeleide mensen een auto krijgen.
pi_178596184
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vroeger hadden mensen een bepaald niveau als ze een leaseauto kregen. Als ik de vragen over leaseauto's de laatste maanden eens de revenu laat passeren dan lijkt het wel of tegenwoordig ook praktisch opgeleide mensen een auto krijgen.
Misschien omdat het soms praktischer is mensen naar het werk toe te transporteren i.p.v. het werk (een machine van 500+ kg bijvoorbeeld) op te halen.
.
pi_178596325
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Misschien omdat het soms praktischer is mensen naar het werk toe te transporteren i.p.v. het werk (een machine van 500+ kg bijvoorbeeld) op te halen.
Een eigen fiets of auto is dan schijnbaar geen optie meer.
  woensdag 18 april 2018 @ 12:05:16 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178596925
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar is het afaik een optie. Autorijden is, zeker in de file, zo relaxt geworden. Je stelt je max snelheid in, je gaat achter een voorganger hangen en afstand houden, remmen en optrekken doet hij automatisch.
Goddelijk in de file, relaxed in gewoon verkeer
Ik ben ermee gestopt omdat hij te grote gaten liet vallen waar iedereen vrolijk induikt.
Van een maat begreep ik dat hij met zijn Tesla hetzelfde probleem heeft als hij autopilot gebruikt en het is druk.
Welke auto rijd jij en heb je het probleem minder?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 18 april 2018 @ 12:07:06 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178596958
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Een eigen fiets of auto is dan schijnbaar geen optie meer.
Leasen is gewoon een arbeidsvoorwaarde die je kunt onderhandelen. Als je hem niet neemt kun je bijvoorbeeld gaan voor een hoger salaris.

Maar leasen is gewoon heerlijk zorgeloos, dus ik snap de werknemers wel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178597503
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:40 schreef Iamaclown het volgende:
Momenteel werk ik voor een detacheerder bij een opdrachtgever.
Opdrachtgever neemt me per 1-8 over.

De opdrachtgever wilt me nu wel al een leaseauto laten uitzoeken.

A: Kan ik wettelijk gezien al in die lease auto gaan rijden voordat ik op contract sta bij de opdrachtgever?
B: Hoe betaal ik dan de bijtelling? Ik krijg salaris van A maar bijtelling moet B doorgeven? Dus heb ik van bedrijf A salaris maar louter bijtelling van B?
Ik snap dat ik de bijtelling niet aan B betaal maar aan de belastingdienst. Althans de belasting van de bijtelling.

Dit als de levertijd zo kort is dat de auto bijvoorveeld al 1-7 klaar zou staan.
Ex-collega heeft ooit NA zijn baan toen de lease auto 2 maanden langer mogen gebruiken omdat hij dat vroeg. Werd alleen niet verteld dat hij voor de volle pond mocht gaan betalen. Dus ipv 150, werd het 600 euro + benzinekosten.

Ik zou de leaseauto niet eerder accepteren dan je nieuwe baan start.
pi_178597733
De leaseauto kan natuurlijk best eerder geleverd worden als er geen privégebruik is. Net zoals het bedrijf waar je gedetacheerd bent andere technische hulpmiddelen en gereedschappen beschikbaar stelt.

Privégebruik mag niet zonder bijtelling. En dat moet via de daadwerkelijke werkgever. In deze kan de oplossing zijn dat je huidige werkgever de auto "huurt" vanaf moment dat hij beschikbaar is (zeg 1-6) en via die weg de auto aan jou beschikbaar stelt en bijtelling kan boeken op je loonstrook. Ivm verzekering wel even kortsluiten met de leasemaatschappij.
pi_178598043
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik ben ermee gestopt omdat hij te grote gaten liet vallen waar iedereen vrolijk induikt.
Van een maat begreep ik dat hij met zijn Tesla hetzelfde probleem heeft als hij autopilot gebruikt en het is druk.
Welke auto rijd jij en heb je het probleem minder?
Als ik auto pilot in standje 1 zet dan rijdt ie echt best straks op de voorligger hoor bij 80 km/u. Bij 130 km/u wordt dit gat wel groot genoeg voor iemand om er tussen te zetten. Vooral als het druk is in de spits vind ik ook dat er iets teveel ruimte wordt gelaten waardoor vaak mensen dat gat pakken. Daarentegen geeft ie wel best wat gas als er ruimte is dus echt een probleem is het niet.

Als ik over de A7 moet in de spits zet ik hem vaak op 150 km/u linkerbaan en dan zie ik wel wat er gebeurt.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')