abonnement Unibet Coolblue
pi_178576876
Goedemiddag,

Ik wil iemand helpen. Deze jongen komt van ver heeft foute keuze's en dingen gedaan. Maar hij wilt er nu voor zorgen dat hij het juiste doet en uit de problemen blijft en als die er zijn ook op de juiste manier op te lossen. Alleen nu heeft een probleem en hij en ik weten niet hoe we dit kunnen oplossen en de politie zit niet in de mee werk stand.

Gisteren is deze persoon aangehouden door de politie omdat er te niet betaalde boetes open stonden op zijn naam. +/- ¤1200(EDIT: deze zijn wel betaalt ondertussen). Dat is gebeurt omdat deze jongen een auto heeft gekocht en een ander persoon erin rijdt met toestemming van deze jongen. Hij heeft deze persoon erop aangesproken en wilt graag zijn auto sleutels terug zodat het niet meer voorkomt. Maar deze persoon heeft er lak aan(lees: kleine boef) rijdt gewoon vrolijk verder met de auto.
Bij de politie wilde hij aangifte doen van verduistering. Alleen hij heeft niet zijn gegevens. Enkel zijn naam en thats it. Deze jongen heeft wel alle papieren van de auto bij zich maar volgens de politie is dat niet genoeg. Hij vroeg ook hoe dat kwam dat de persoon niet op de hoogte is gebracht door de politie van de boetes. Dat kwam omdat deze persoon geen post adres heeft en de eigenaar van de auto geen herinneren kon ontvangen omdat deze ook geen post adres heeft.

Dus mijn vraag is: Hoe kan ik of deze jongen ervoor zorgen dat hij zijn auto weer op de juiste manier terug kan krijgen?

Op de juiste manier.....

Danku.

[ Bericht 1% gewijzigd door Asidedude op 17-04-2018 14:29:33 ]
pi_178576916
Als gestolen opgeven.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:05:08 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_178576988
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:02 schreef MarkyB het volgende:
Als gestolen opgeven.
En aangifte doen.
pi_178577108
Zover ik weet was dit al gevraagd aan de politie aangezien jij iemand toestemming geeft om iets te gebruiken wat van jou is. Daardoor is aangifte doen wat lastiger.

Zojuist ook het idee binnen gekregen om beide kenteken's eraf te halen.
pi_178577279
Als jij geen toestemming meer geeft en je krijgt de auto niet terug is het toch diefstal?

En de kentekens eraf halen, je hebt de auto nog wel in vizier dan? Heb je geen reserve sleutel?
pi_178577518
Ga even langs met 2 man bij die jongen, zet 'm in een hoek en pak de sleutels af.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178577565
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:09 schreef Asidedude het volgende:
Zover ik weet was dit al gevraagd aan de politie aangezien jij iemand toestemming geeft om iets te gebruiken wat van jou is. Daardoor is aangifte doen wat lastiger.

Zojuist ook het idee binnen gekregen om beide kenteken's eraf te halen.
zonder kenteken lopen de boetes ook alleen maar op of hij moet op een afgesloten terrein staan..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_178577716
Reserve sleutel heeft deze jongen niet(dom). Hij weet wel in welke straat deze jongen woont. Maar hij weet niet welk nummer. De optie is dus om in die straat te wachten totdat deze persoon naar binnen gaat. En dat door te geven aan de politie.

@gianni61: Wat ik vergeet te vermelde is dat deze boetes zijn betaald. En hoe kan de politie dan nog boetes uitschrijven?
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:49:12 #9
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_178578187
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:29 schreef Asidedude het volgende:
Reserve sleutel heeft deze jongen niet(dom). Hij weet wel in welke straat deze jongen woont. Maar hij weet niet welk nummer. De optie is dus om in die straat te wachten totdat deze persoon naar binnen gaat. En dat door te geven aan de politie.

@gianni61: Wat ik vergeet te vermelde is dat deze boetes zijn betaald. En hoe kan de politie dan nog boetes uitschrijven?
Zolang er overtredingen worden begaan met die auto, zullen de boetes blijven binnen komen. Zo moeilijk is dat niet.
Brief achter de ruitenwisser achterlaten dat als auto niet binnen een dag terug is deze als gestolen opgegeven zal worden.
zo goed..?
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:49:37 #10
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_178578200
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:29 schreef Asidedude het volgende:
@gianni61: Wat ik vergeet te vermelde is dat deze boetes zijn betaald. En hoe kan de politie dan nog boetes uitschrijven?
Zijn dat dan niet gewoon nieuwe boetes?
En hebben ze die aangifte nou wel of niet opgenomen?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_178578243
Auto in brand steken, danwel af laten slepen.
.
pi_178578383
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:49 schreef Elpis het volgende:

[..]

Zijn dat dan niet gewoon nieuwe boetes?
En hebben ze die aangifte nou wel of niet opgenomen?
Er konden geen aangiftes worden gedaan ivm te weinig gegevens.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:51 schreef Fer het volgende:
Auto in brand steken, danwel af laten slepen.
Wel over nagedacht... Gaan we niet doen
pi_178578416
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:29 schreef Asidedude het volgende:
Reserve sleutel heeft deze jongen niet(dom). Hij weet wel in welke straat deze jongen woont. Maar hij weet niet welk nummer. De optie is dus om in die straat te wachten totdat deze persoon naar binnen gaat. En dat door te geven aan de politie.

@gianni61: Wat ik vergeet te vermelde is dat deze boetes zijn betaald. En hoe kan de politie dan nog boetes uitschrijven?
zonder kentekens aan de weg staan is ook al een boete waard..

maar die man geeft de enige sleutel die hij heeft af aan iemand die hij niet kent, die blijkbaar een crimineel is zonder vast woonadres..?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_178578583
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:57 schreef Asidedude het volgende:

[..]

Er konden geen aangiftes worden gedaan ivm te weinig gegevens.

[..]

Wel over nagedacht... Gaan we niet doen
Als het allemaal niet kan en je niks wil, wat voor antwoorden verwacht je hier dan eigenlijk?
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:06:32 #15
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_178578618
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:57 schreef Asidedude het volgende:
Wel over nagedacht... Gaan we niet doen
Dat je hem niet in brand wil steken snap ik, maar waarom niet laten afslepen?
Is hij bang voor hem?

Overigens kan je ook zonder exact huisnummer aangifte doen hoor.
Deze hier is het kennelijk wel gelukt . https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=6607
Het zal hem er wel in zitten dat de politie niet al teveel moeite in wil steken.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_178579465
Is de knul die je helpt niet gewoon een katvanger?
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:36:42 #17
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_178579505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:34 schreef nanuk het volgende:
Is de knul die je helpt niet gewoon een katvanger?
Niet als vriend van ts de auto zelf gekocht heeft.

Maar het kan natuurlijk zijn dat hij ts een verkeerd verhaal op de mouw heeft gespeld.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_178580214
Registratie voertuig beëindigen.
(of kenteken schorsen of hoe dat ook alweer heet)

Anders krijgt jouw vriend keer op keer boetes binnen dankzij dat "boefje".

Sowieso aangifte doen van diefstal / verduistering.
De auto staat op naam van vriend maar de auto is niet in bezit van vriend.

Dat is gewoon diefstal / verduistering.
Politie moet meewerken, anders advocaat meenemen naar bureau.

[ Bericht 30% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 17-04-2018 16:07:36 ]
pi_178580949
Schorsen is niet handig, krijg je ook nog een boete voor het rijden metr geschorste auto, het is ook geen diefstal. dus aangifte van diefstal is ook onrechtmatig.
pi_178582507
Als je zoekt op internet, zie je dat het zeer lastig is een auto van je naam af te krijgen bij de RDW. Politie helpt vaak ook niet erg mee. Snelste om het probleem op te lossen is de auto afvoeren/afslepen of vernietigen. Heeft dat ding nog enige dagwaarde?
.
pi_178582943
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:29 schreef gkwek het volgende:
Schorsen is niet handig, krijg je ook nog een boete voor het rijden metr geschorste auto, het is ook geen diefstal. dus aangifte van diefstal is ook onrechtmatig.
Nou ja in elke topic wat ik hierover kan vinden wat vergelijkbaar is, bijv. auto niet in handen "eigenaar", wat al weer een verhaal apart is in Nederland, maar "eigenaar" krijgt wel boetes binnen.

Dan is praktisch in alle gevallen het advies "aangifte diefstal".
Het moet immers gemeld worden bij het RDW als gestolen, dat zorgt er dan ook voor dat je niet langer wegenbelasting voor het voertuig hoeft te betalen.

Dat jij toevallig weet wie er in jouw auto rijd, doet er niet toe.
Het word niet teruggegeven en is daarmee ontvreemd van de rechtmatige eigenaar.

Diefstal dus. (op z'n minst verduistering, maar ook dat is een vorm van diefstal)
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:11:03 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_178584020
Als je weet waar de auto staat, klemzetten, wielklem erop of met de krik gewoon op blokken zetten (wielen eraf)

En dan gewoon als een vent je sleutels terughalen.
Dum de dum
  Redactie Frontpage dinsdag 17 april 2018 @ 19:39:46 #23
38148 crew  Innisdemon
pi_178584740
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ja in elke topic wat ik hierover kan vinden wat vergelijkbaar is, bijv. auto niet in handen "eigenaar", wat al weer een verhaal apart is in Nederland, maar "eigenaar" krijgt wel boetes binnen.

Dan is praktisch in alle gevallen het advies "aangifte diefstal".
Het moet immers gemeld worden bij het RDW als gestolen, dat zorgt er dan ook voor dat je niet langer wegenbelasting voor het voertuig hoeft te betalen.

Dat jij toevallig weet wie er in jouw auto rijd, doet er niet toe.
Het word niet teruggegeven en is daarmee ontvreemd van de rechtmatige eigenaar.

Diefstal dus. (op z'n minst verduistering, maar ook dat is een vorm van diefstal)
Zoiets heet inderdaad bezitter te slechter trouw.
Zodra je 'm als gestolen meldt, wordt dit inderdaad bij de RDW geregistreerd, en de MRB stopgezet. Da's al een begin.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_178585162
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:39 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Zoiets heet inderdaad bezitter te slechter kwader trouw.
......
pi_178585197
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:39 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Zoiets heet inderdaad bezitter te slechter trouw.
Zodra je 'm als gestolen meldt, wordt dit inderdaad bij de RDW geregistreerd, en de MRB stopgezet. Da's al een begin.
Ja maar hij is niet gestolen zegt oom agent dan.
.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 april 2018 @ 20:37:42 #26
38148 crew  Innisdemon
pi_178586290
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja maar hij is niet gestolen zegt oom agent dan.
Her doet er niet toe wat Oom agent zegt. Als je aangifte wil doen, dan heeft hij dat maar op te nemen.
Ts kan ook online aangifte doen, od bij een ander bureau.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Redactie Frontpage dinsdag 17 april 2018 @ 20:38:30 #27
38148 crew  Innisdemon
pi_178586311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:54 schreef paardendokter het volgende:

[..]

ah ja, dat was het. Tnx :)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_178586391
Nieuwe kentekenpapieren aanvragen. + nieuwe nummerborden.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:18:20 #29
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_178587268
Raampje intikken en gaan met je wagen, zoals in de film? :Y)

https://nl.m.wikihow.com/Een-auto-starten-zonder-sleutel

Of denk ik nu te simpel?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage dinsdag 17 april 2018 @ 21:27:37 #30
38148 crew  Innisdemon
pi_178587492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:18 schreef Eix het volgende:
Raampje intikken en gaan met je wagen, zoals in de film? :Y)

https://nl.m.wikihow.com/Een-auto-starten-zonder-sleutel

Of denk ik nu te simpel?
Ik heb me altijd verbaasd over het volledig random lostrekken van kabels in films :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:07:18 #31
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_178588375
Die andere jongen is TS?
Wat een vaag verhaal, weinig verstand mee gemoeid..
  Vis een optie? woensdag 18 april 2018 @ 00:48:51 #32
70532 loveli
N
pi_178590785
Waarom hebben ze allebei geen postadres?
crap in = crap out
pi_178591005
Wat is dit nou voor een vaag verzonnen verhaal?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_178592634
Wielklem er op.
pi_178592902
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja maar hij is niet gestolen zegt oom agent dan.
Niet relevant. Oom agent is slechts een uitvoerend ambtenaar als het gaat om opnemen van aangiften en mag dit niet weigeren. Hooguit mag hij zeggen "ik heb er nu geen tijd voor, maak maar een afspraak op het bureau".

Aan de andere kant kan de eigenaar ook even in de straat waar de eigenaar meestal de auto parkeert gaan posten en in elk geval kijken op welk nummer de beste man of vrouw woont. Dan heb je de NAW gegevens compleet. Dan nog even de persoon vriendelijk vragen om het teruggeven van de auto (gesprek opnemen!) en als dat niet lukt een aangetekende brief sturen naar het adres waarin je nogmaals vraagt om de auto terug te geven.

Krijg je daarmee de auto niet terug, kun je in elk geval bij de politie met een wat sterker verhaal aankomem dat het echt om vervreemding van het voertuig gaat, en niet alleen iets langer lenen dan de bedoeling was.
pi_178594547
Aan de wielklemmers en ruit-intikkers, volgens mij weet TS niet eens waar die auto nu is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')