abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178576148
quote:
CBS: bijna 90 procent na 2,5 jaar nog zonder baan

Amsterdam - Statushouders hebben nauwelijks werk. Van de groep die in 2014 een vergunning kreeg, zat bijna 90 procent na 2,5 jaar nog steeds werkloos thuis. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Van de groep die wél werkt, doet het overgrote deel dat in deeltijd. Slechts 11 procent van de werkende statushouders had na anderhalf jaar een fulltimebaan. Na 2,5 jaar was dit percentage licht gestegen naar 15 procent, laat het CBS weten na vragen van De Telegraaf.
Conclusie: kansarme immigranten dienen zoveel mogelijk te worden geweerd. Je hebt er als samenleving geen reet aan.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-snel-werk~a338548d/
pi_178576199
www.businessinsider.nl/ve(...)vluchtelingen-asiel/

Dit is wat partijen zeggen.

Het standpunt van GL en de VVD verschilt nauwelijks.

Verruiming kinderpardon en kleinschalige AZC waarvan het laatste punt niet eens zo slecht is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cherni op 17-04-2018 13:35:11 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:28:59 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178576207
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Woelwater op 17-04-2018 13:29:10 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:29:58 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178576235
Dit komt toch niet als een verrassing verder?

Achterstanden in taal, opleiding, de culturele verschillen in combi met in de ogen van asielzoekers riante uitkeringen, tel uit je winst.
pi_178576270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:28 schreef Cherni het volgende:
www.businessinsider.nl/ve(...)vluchtelingen-asiel/

Dit is wat partijen zeggen.

Het standpunt van GL en de VVD verschilt nauwelijks.
Mwoa kinderpardon is wel een puntje, is nu wel vrij makkelijk voor de ouders om daarop een beroep te doen, terwijl ze zelf heel goed wisten waar ze mee bezig waren (aangezien standaard zaken er zeker geen jaren over doen om tot een uitspraak te komen).
pi_178576305
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:31 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mwoa kinderpardon is wel een puntje, is nu wel vrij makkelijk voor de ouders om daarop een beroep te doen, terwijl ze zelf heel goed wisten waar ze mee bezig waren (aangezien standaard zaken er zeker geen jaren over doen om tot een uitspraak te komen).
Daarom snellere procedures.
pi_178576327
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Daarom snellere procedures.
Die zijn al vrij snel, binnen 6 maanden moet er een uitspraak zijn geloof ik. Echter staat het de tegenpartij natuurlijk vrij om hoger beroep aan te tekenen en wanneer dat niets wordt een nieuwe zaak op te starten op een andere grond.
pi_178576331
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:56 schreef maniack28 het volgende:
Links wil namelijk nooit iemand uitzetten maar rechts wil geen geld uitgeven aan betere opleiding. En wat je dan krijgt is dit beleid met deze cijfers. Top!
Uit het het oogpunt van een "rechts persoon" gesproken:
Dat is vrij logisch, als je ze niet binnenhaalt dan hoef je ze ook geen opleiding te geven ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:59 schreef Cherni het volgende:
Uitbuiting van grondstoffen. Wapenhandel vanuit het westen. Bloeddiamanten. Bomenkap. Och ik kan wel even doorgaan. We zijn deels de veroorzaker van het probleem. Maar he jij hebt je luxe voor een grijpstuiver. Ik ook trouwens. Dat durf ik best toets geven. Maar dat is dan wel een reden dat je ook de nadelen moet dragen en een bepaalde verantwoording moet dragen.
Ach kom, laat je toch geen schuldgevoel aanpraten.
Voor 99% ligt de oorzaak toch echt bij Afrika en de Afrikanen zelf.
Die grondstoffen worden daar echt niet weggeroofd, Koning Leopold in Congo is alweer een tijdje geleden hoor.....
Daar krijgen die landen gewoon voor betaald, nee het geld beland vaak niet bij de bevolking dat klopt,maar wel in de zakken van de corrupte regering.
Maar ook daar zijn weer de Afrikanen zelf schuldig aan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:46 schreef Cherni het volgende:
Snellere procedures en werkvergunningen voor economische vluchtelingen zodat zij geen aanspraak kunnen maken op ons sociaal steksel.
Werk dat niemand van de hier al aanwezige uitkeringsgerechtigden en werklozen kan doen bedoel je ?
quote:
De NL nationaliteit pas toekennen als je kunt aantonen dat je een x aantal jaren kunt aantonen hier gewerkt te hebben.
Minimaal 10 jaar werkervaring voordat je aansprak kan doen op een uitkering, NL nationaliteit mag nog wel een tijd langer duren.
Dan gaan we eerst eens kijken wat je hebt bijgedragen aan de samenleving.
quote:
Vluchtelingen dien je humaan op te vangen en proberen ze laten terugkeren zodra dat mogelijk is of laten integreren.
Maar dan wel echte vluchtelingen uit buurlanden.
Iemand uit Syrie of Eritrea die vele duizenden km`s verderop in Nederland aanklopt heeft geen enkel recht op de vluchtelingenstatus wat mij betreft.
quote:
Mensensmokkelaars keihard aanpakken met zeer hoge straffen.
Daar horen natuurlijk ook de NGO`s bij die migranten een paar mijl uit de kust van Afrika oppikken en naar Italie brengen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:53 schreef Cherni het volgende:
Niemand wil heel Afika opvangen en is de bedoeling ook niet. En Klaver ook niet.
Als ik jouw posts zo lees dan hoor jij wel bij de club die dat wil.
Klaver zeer zeker.
Noem dan eens een bovengrens of aantallen per jaar ?
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
We leven nu eenmaal niet op een geisoleerd eiland, globalisme is een feit.
Niet helpen heeft ook gevolgen, het is een illusie dat je als land daar geen (indirecte) nadelen van gaat ondervinden. Ik durf te stellen dat de gevolgen van niet helpen groter zullen zijn dan de gevolgen van wel helpen.
Ach ja, ook zo`n mooi dooddoener waar farizeers als Frans Timmermans je mee om de oren slaan.
"Globalisme is niet te stoppen" "diversiteit moet"

Globalisme stoppen hoeft natuurlijk niet, maar hoe ga je ermee om en heb je als land wel een lange termijn visie wat betreft immigratie en de nadelen die daarmee gepaard gaan ?
Daar kun je wel degelijk sturen natuurlijk.
quote:
En aan het eind van de dag is het gewoon het juiste om te doen.
Of dat nu cultureel (van bijbelse verhalen over de barmhartige samaritaan tot het fundament van het humanisme) of gewoon menselijke natuur is of een combi van beiden die elkaar versterken maakt niet zo uit.
Ik heb graag dat jij je mening alleen een mening houdt en dat de rest van de Nederlandse (Europese) bevolking niet voor de nadelen van jouw idealen hoeft op te draaien omdat jij zo graag "die mensen wilt helpen"
quote:
Dat er geholpen moet worden is wat mij betreft geen discussie, hoe dat het beste aangepakt kan worden absoluut wel. Daar kan erg veel in verbetert worden.
Voor jou is dat misschien geen discussie, voor mij wel degelijk.
Als je de rest van de wereld wil steunen, geef dan gul aan een goed doel naar keuze wat mij betreft.
Maar laat niet de rest van Nederland opdraaien voor jouw onderbuikje of geweten, en haal de rest van de wereld die je zielig vind niet naar Nederland (en Europa) want daar ondervind Nederland alleen maar nadeel van.
pi_178576349
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:31 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mwoa kinderpardon is wel een puntje, is nu wel vrij makkelijk voor de ouders om daarop een beroep te doen, terwijl ze zelf heel goed wisten waar ze mee bezig waren (aangezien standaard zaken er zeker geen jaren over doen om tot een uitspraak te komen).
Onzin.
Eén toewijzing in 2016. In de drie jaren daarvoor nog minder dan 30.
pi_178576366
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Onzin.
Eén toewijzing in 2016. In de drie jaren daarvoor nog minder dan 30.
Oja das waar, maar alsnog hangen ze er wel vaak een zieligheidsfactor aan. Terwijl ze daar zelf verantwoordelijk voor waren
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:37:51 #11
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178576369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Die zijn al vrij snel, binnen 6 maanden moet er een uitspraak zijn geloof ik. Echter staat het de tegenpartij natuurlijk vrij om hoger beroep aan te tekenen en wanneer dat niets wordt een nieuwe zaak op te starten op een andere grond.
Ook wel zo fijn als je dan dit topic leest.... :-(
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178576374
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Die zijn al vrij snel, binnen 6 maanden moet er een uitspraak zijn geloof ik. Echter staat het de tegenpartij natuurlijk vrij om hoger beroep aan te tekenen en wanneer dat niets wordt een nieuwe zaak op te starten op een andere grond.
Daar gaat het dus mis. Maar kinderen die door die lange procedures hier al deels opgroeien kun je niet meer terugsturen.
pi_178576400
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:37 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ook wel zo fijn als je dan dit topic leest.... :-(
Ik weet heel goed hoe het werkt bij de IND, ken er mensen die daar werken. Gebeurt zoveel rotzooi daar, ook geïnstrueerd door bijvoorbeeld de advocaat.
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:38 schreef Cherni het volgende:

[..]

Daar gaat het dus mis. Maar kinderen die door die lange procedures hier al deels opgroeien kun je niet meer terugsturen.
Tja, dat zijn nu eenmaal dingen die in de grondwet staan, ook al ben ik het er heel erg mee eens dat dat moet veranderen.
pi_178576420
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:37 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Oja das waar, maar alsnog hangen ze er wel vaak een zieligheidsfactor aan. Terwijl ze daar zelf verantwoordelijk voor waren
Dat is zeker waar. Maar gelukkig is dat vaak tevergeefs. Zelfs het inzetten van hun eigen kinderen door ze te 'verstoppen' helpt niet meer om een uitzetting (mocht dat eindelijk rond zijn) dwars te zitten.
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:46:44 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178576543
Er wordt gewoon ontzettend veel misbruik gemaakt van de asielprocedure door mensen die helemaal geen vluchteling of asielzoeker zijn. Die proberen luilekkerland binnen te komen door de (strenge) immigratiewetgeving op die manier te omzeilen.

Verder dienen ook echte vluchtelingen gewoon elk jaar weer getoetst te worden, of beter gezegd hun status. Is herkomstland veilig genoeg? Dan terug naar huis. Tenzij keihard aantoonbaar dat je intussen hier een zelfstandig leven hebt opgebouwd met bijbehorende zekerheden zoals opleiding, baan, inkomen, vermogen etc. Zo niet: terug naar huis.
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:49:57 #16
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178576623
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er wordt gewoon ontzettend veel misbruik gemaakt van de asielprocedure door mensen die helemaal geen vluchteling of asielzoeker zijn. Die proberen luilekkerland binnen te komen door de (strenge) immigratiewetgeving op die manier te omzeilen.

Verder dienen ook echte vluchtelingen gewoon elk jaar weer getoetst te worden, of beter gezegd hun status. Is herkomstland veilig genoeg? Dan terug naar huis. Tenzij keihard aantoonbaar dat je intussen hier een zelfstandig leven hebt opgebouwd met bijbehorende zekerheden zoals opleiding, baan, inkomen, vermogen etc. Zo niet: terug naar huis.
En die jaarlijkse toets ook nog aanvullen met een 'vakantietoets', iedereen die op vakantie gaat naar het land van herkomst de verblijfsstatus afnemen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178576653
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Uit het het oogpunt van een "rechts persoon" gesproken:
Dat is vrij logisch, als je ze niet binnenhaalt dan hoef je ze ook geen opleiding te geven ;)

[..]

Ach kom, laat je toch geen schuldgevoel aanpraten.
Voor 99% ligt de oorzaak toch echt bij Afrika en de Afrikanen zelf.
Die grondstoffen worden daar echt niet weggeroofd, Koning Leopold in Congo is alweer een tijdje geleden hoor.....
Daar krijgen die landen gewoon voor betaald, nee het geld beland vaak niet bij de bevolking dat klopt,maar wel in de zakken van de corrupte regering.
Maar ook daar zijn weer de Afrikanen zelf schuldig aan.

[..]

Werk dat niemand van de hier al aanwezige uitkeringsgerechtigden en werklozen kan doen bedoel je ?

[..]

Minimaal 10 jaar werkervaring voordat je aansprak kan doen op een uitkering, NL nationaliteit mag nog wel een tijd langer duren.
Dan gaan we eerst eens kijken wat je hebt bijgedragen aan de samenleving.

[..]

Maar dan wel echte vluchtelingen uit buurlanden.
Iemand uit Syrie of Eritrea die vele duizenden km`s verderop in Nederland aanklopt heeft geen enkel recht op de vluchtelingenstatus wat mij betreft.

[..]

Daar horen natuurlijk ook de NGO`s bij die migranten een paar mijl uit de kust van Afrika oppikken en naar Italie brengen.

[..]

Als ik jouw posts zo lees dan hoor jij wel bij de club die dat wil.
Klaver zeer zeker.
Noem dan eens een bovengrens of aantallen per jaar ?

[..]

Ach ja, ook zo`n mooi dooddoener waar farizeers als Frans Timmermans je mee om de oren slaan.
"Globalisme is niet te stoppen" "diversiteit moet"

Globalisme stoppen hoeft natuurlijk niet, maar hoe ga je ermee om en heb je als land wel een lange termijn visie wat betreft immigratie en de nadelen die daarmee gepaard gaan ?
Daar kun je wel degelijk sturen natuurlijk.

[..]

Ik heb graag dat jij je mening alleen een mening houdt en dat de rest van de Nederlandse (Europese) bevolking niet voor de nadelen van jouw idealen hoeft op te draaien omdat jij zo graag "die mensen wilt helpen"nu

[..]

Voor jou is dat misschien geen discussie, voor mij wel degelijk.
Als je de rest van de wereld wil steunen, geef dan gul aan een goed doel naar keuze wat mij betreft.
Maar laat niet de rest van Nederland opdraaien voor jouw onderbuikje of geweten, en haal de rest van de wereld die je zielig vind niet naar Nederland (en Europa) want daar ondervind Nederland alleen maar nadeel van.
Och als ik straks na 45 jaar arbeid plots werkloos thuis zit ben ik voor jou natuurlijk ook die uitvreter die van ons sociaal stelsel snoept. Partijen zoals de VVD komt niet eens op voor een arbeider op het laagste niveau. En dan ga jij mij vertellen dat het komt door al die linkse partijen die niet eens aan de macht zijn.

Opkomen voor onze ouderen. Maar zodra ze een vermogen van het sociaal stelsel afsnoepen zijn het lastposten en uitvreters

Maar goed blijf vooral partijen zoals een PVV/VVD en CDA steunen dan verdwijnt deze volksverhuizing als sneeuw voor de zon.

Voor al deze figuren zou ik bijna neigen om een beleid te willen voeren zoals in de VS. Dat zou een prima oplossing zijn.
pi_178576710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:49 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

En die jaarlijkse toets ook nog aanvullen met een 'vakantietoets', iedereen die op vakantie gaat naar het land van herkomst de verblijfsstatus afnemen.
Weet je wat jij moet doen. Emigreren naar de VS. Dan hoef je niets bij te dragen aan een sociaal stelsel.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:00:29 #19
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178576873
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Weet je wat jij moet doen. Emigreren naar de VS. Dan hoef je niets bij te dragen aan een sociaal stelsel.
Want niemand in de VS betaalt belasting? :')

Verder snap ik t niet? Het gaat hier om mensen die hun thuisland zogenaamd zijn ontvlucht omdat het onveilig was, maar als ze er weer op vakantie gaan dan is het dus weer veilig en is er dus geen reden om ze hier te houden?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:02:01 #20
455560 Logic91
Always stay rational
pi_178576907
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

We leven nu eenmaal niet op een geisoleerd eiland, globalisme is een feit.
Niet helpen heeft ook gevolgen, het is een illusie dat je als land daar geen (indirecte) nadelen van gaat ondervinden. Ik durf te stellen dat de gevolgen van niet helpen groter zullen zijn dan de gevolgen van wel helpen.

En aan het eind van de dag is het gewoon het juiste om te doen.
Of dat nu cultureel (van bijbelse verhalen over de barmhartige samaritaan tot het fundament van het humanisme) of gewoon menselijke natuur is of een combi van beiden die elkaar versterken maakt niet zo uit.

Dat er geholpen moet worden is wat mij betreft geen discussie, hoe dat het beste aangepakt kan worden absoluut wel. Daar kan erg veel in verbetert worden.
Aan de gevolgen van globalisme ontkomt niemand inderdaad. Ik beweer ook niet dat er totaal niet moet worden geholpen. Ik pleit ervoor om realistisch te blijven en sceptisch na te denken in plaats van te vervallen in gevaarlijk idealisme. Uit humanistisch oogpunt zou het zeker immoreel zijn om mensen zomaar aan hun lot over te laten.

Maar mijn vraag focust zich specifiek op de veronderstelling dat de westerse landen de morele verplichting zouden hebben om zoveel mogelijk mensen te helpen. Ik vraag me af waar deze notie vandaan komt en of dit überhaupt realistisch is gegeven de huidige vluchtelingenstromen.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 april 2018 @ 14:06:46 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178577035
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Och als ik straks na 45 jaar arbeid plots werkloos thuis zit ben ik voor jou natuurlijk ook die uitvreter die van ons sociaal stelsel snoept. Partijen zoals de VVD komt niet eens op voor een arbeider op het laagste niveau. En dan ga jij mij vertellen dat het komt door al die linkse partijen die niet eens aan de macht zijn.

Opkomen voor onze ouderen. Maar zodra ze een vermogen van het sociaal stelsel afsnoepen zijn het lastposten en uitvreters

Maar goed blijf vooral partijen zoals een PVV/VVD en CDA steunen dan verdwijnt deze volksverhuizing als sneeuw voor de zon.

Voor al deze figuren zou ik bijna neigen om een beleid te willen voeren zoals in de VS. Dat zou een prima oplossing zijn.
Er zijn geen partijen echt voor de arbeiders meer. Dat kan je rechts wel mooi aanrekenen, maar linkse partijen hebben daar net zo hard aan bijgedragen door niets te doen. Er is een reden dat de PVV zo gigantisch populair is onder arbeiders, en dat is niet door hun geniale programma.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178577096
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:02 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Aan de gevolgen van globalisme ontkomt niemand inderdaad. Ik beweer ook niet dat er totaal niet moet worden geholpen. Ik pleit ervoor om realistisch te blijven en sceptisch na te denken in plaats van te vervallen in gevaarlijk idealisme. Uit humanistisch oogpunt zou het zeker immoreel zijn om mensen zomaar aan hun lot over te laten.

Maar mijn vraag focust zich specifiek op de veronderstelling dat de westerse landen de morele verplichting zouden hebben om zoveel mogelijk mensen te helpen. Ik vraag me af waar deze notie vandaan komt en of dit überhaupt realistisch is gegeven de huidige vluchtelingenstromen.
De basis is om die vluchtelingen stromen te stoppen bij de oorsprong. Dan zul je wel de bron moeten aanpakken. Alle voorstellen van een muur en afschieten etc werkt niet en is onmogelijk. Schaarste/oorlog word hier steeds stellig ontkent maar is een probleem waardoor die stromen gaan ontstaan in een globaliserende wereld.
pi_178577154
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:51 schreef Cherni het volgende:
Och als ik straks na 45 jaar arbeid plots werkloos thuis zit ben ik voor jou natuurlijk ook die uitvreter die van ons sociaal stelsel snoept.
Partijen zoals de VVD komt niet eens op voor een arbeider op het laagste niveau. En dan ga jij mij vertellen dat het komt door al die linkse partijen die niet eens aan de macht zijn.

Opkomen voor onze ouderen. Maar zodra ze een vermogen van het sociaal stelsel afsnoepen zijn het lastposten en uitvreters
Ik snap niet waarom je deze voorbeelden erbij haalt ?
Heb ik het daar over gehad ?

Er zit nogal een verschil tussen iemand als jou die hier geboren en getogen is en altijd braaf zijn premies en belastingen heeft betaald, en een kersverse migrant die hier binnenkomt en gelijk zijn handje op houdt.
Maar goed, volgens jou is dat 1 pot nat |:(
quote:
Maar goed blijf vooral partijen zoals een PVV/VVD en CDA steunen dan verdwijnt deze volksverhuizing als sneeuw voor de zon.
Wat PVV er mee te maken heeft, dat snap ik niet.
Maar VVD en CDA zijn al decennia aan de macht in Nederland (goed, soms doet CDA even niet mee) en al die decennia hebben ze een beleid gevoerd wat de massaimmigratie van kansloze economische migranten heeft bevorderd.
quote:
Voor al deze figuren zou ik bijna neigen om een beleid te willen voeren zoals in de VS. Dat zou een prima oplossing zijn.
Wat betreft immigratie zou dat niet verkeerd zijn inderdaad.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:10:55 #24
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178577163
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Och als ik straks na 45 jaar arbeid plots werkloos thuis zit ben ik voor jou natuurlijk ook die uitvreter die van ons sociaal stelsel snoept.
Je hebt dan 45 jaar lang premies en belasting betaald he? Is wel iets anders dan de hele wereld (ja inderdaad, de HELE wereld: zolang niemand het eens over een bovengrens van immigratie wil hebben) hier binnenhalen die allemaal gelijk van ons sociale stelsel profiteren zonder er ooit aan te hebben bijgedragen. Het is niet zo moeilijk om in te zien dat dit een onhoudbare situatie is he?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178577219
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn geen partijen echt voor de arbeiders meer. Dat kan je rechts wel mooi aanrekenen, maar linkse partijen hebben daar net zo hard aan bijgedragen door niets te doen. Er is een reden dat de PVV zo gigantisch populair is onder arbeiders, en dat is niet door hun geniale programma.
Nee dat komt door de bullshit en onmogelijke voorstellen die ze uitroepen. Maar weet je nog hun speerpunt en breekpunt aow niet hoger dan 65. Het was het eerste dat ze lieten vallen. En nu Baudet onze verlosser. Het is nota bene een neoliberaal die voor een complete vrije markt is. Goh daar zal een arbeider iets mee opschieten. Maar he we zijn wel van het vluchtelingen probleem af(Kuch)
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:13:24 #26
1234 HiZ
Istanbullu
pi_178577242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:10 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Je hebt dan 45 jaar lang premies en belasting betaald he? Is wel iets anders dan de hele wereld (ja inderdaad, de HELE wereld: zolang niemand het eens over een bovengrens van immigratie wil hebben) hier binnenhalen die allemaal gelijk van ons sociale stelsel profiteren zonder er ooit aan te hebben bijgedragen. Het is niet zo moeilijk om in te zien dat dit een onhoudbare situatie is he?
De Oostenrijkers hebben dat heel prima opgelost; niet hopeloos proberen om de grenzen dicht te houden, maar de kassa van het sociale stelsel blijft potdicht voor iedereen die niet eerst tenminste 10 jaar heeft bijgedragen.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:16:18 #27
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178577337
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

De Oostenrijkers hebben dat heel prima opgelost; niet hopeloos proberen om de grenzen dicht te houden, maar de kassa van het sociale stelsel blijft potdicht voor iedereen die niet eerst tenminste 10 jaar heeft bijgedragen.
Ja precies, in deel 1 stelde ik al iets soortgelijks voor maar dit viel niet in goede compost-aarde bij de linksmensjes: de verblijfstitel voor 'vluchtelingen' gelijkstellen aan de 'verblijfstitel I' waarbij je voor bepaalde tijd dus geen aanspraak mag maken op de bijstand.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178577374
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nee dat komt door de bullshit en onmogelijke voorstellen die ze uitroepen. Maar weet je nog hun speerpunt en breekpunt aow niet hoger dan 65. Het was het eerste dat ze lieten vallen. En nu Baudet onze verlosser. Het is nota bene een neoliberaal die voor een complete vrije markt is. Goh daar zal een arbeider iets mee opschieten. Maar he we zijn wel van het vluchtelingen probleem af(Kuch)
Mwoa ik mag Baudet wel, heb er ook op gestemd (zijn partij dan). Liberaal is hij zeker, maar dat kan ik best waarderen aangezien de kans klein is dat ik op een arbeidersbaantje eindig... Zijn verdere standpunten zijn ook een verademing t.o.v. van de rest. Helaas ben ik sinds zijn uitspraak over global warming zeer afgeknapt erop. Dus ik heb weer eens geen politieke partij waar ik aansluiting bij kan vinden.

Dat is ook vaak het probleem bij stemmen in Nederland, iedereen maakt al een compromis met zichzelf tijdens het stemmen en hoopt dat pijnpunten van de partij niet uitvergroot worden tijdens de onderhandelingen.
pi_178577419
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:53 schreef Cherni het volgende:
Weet je wat jij moet doen. Emigreren naar de VS. Dan hoef je niets bij te dragen aan een sociaal stelsel.
Nu doe je het weer :D
Je snapt het niet, kersverse migranten hebben nooit wat bijgedragen aan dat sociale stelsel, maar maken er wel grif gebruik van.
Juist jij met straks je 45 jaar werkervaring zou je er druk over moeten maken dat je altijd hebt bijgedragen aan dat sociale stelsel maar dat die "pot" leeggehaald wordt door mensen die nooit wat hebben ingelegd.
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:08 schreef Cherni het volgende:
De basis is om die vluchtelingen stromen te stoppen bij de oorsprong. Dan zul je wel de bron moeten aanpakken. Alle voorstellen van een muur en afschieten etc werkt niet en is onmogelijk. Schaarste/oorlog word hier steeds stellig ontkent maar is een probleem waardoor die stromen gaan ontstaan in een globaliserende wereld.
Ja, en de reden van die vluchtelingenstroom is gratis geld uitdelen en geen noodzaak om te hoeven werken voor je bestaan in Europa.

Schaarste/oorlog is er al eeuwen in Afrika, dat hoort er daar nu eenmaal bij.'
En ja, als je als konijnen gaat fokken en er is een bevolkingsexplosie dan is er steeds minder eten en ruimte beschikbaar op dat stukje land.
Dat snapt een kind van 3 nog.
Maar je moet het probleem van Afrika niet het probleem van Europa maken, dat is erg egoistisch ten opzicht van de inwoners van Europa.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:22:25 #30
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178577516
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nu doe je het weer :D
Je snapt het niet, kersverse migranten hebben nooit wat bijgedragen aan dat sociale stelsel, maar maken er wel grif gebruik van.
Juist jij met straks je 45 jaar werkervaring zou je er druk over moeten maken dat je altijd hebt bijgedragen aan dat sociale stelsel maar dat die "pot" leeggehaald wordt door mensen die nooit wat hebben ingelegd.

[..]

Ja, en de reden van die vluchtelingenstroom is gratis geld uitdelen en geen noodzaak om te hoeven werken voor je bestaan in Europa.

Schaarste/oorlog is er al eeuwen in Afrika, dat hoort er daar nu eenmaal bij.'
En ja, als je als konijnen gaat fokken en er is een bevolkingsexplosie dan is er steeds minder eten en ruimte beschikbaar op dat stukje land.
Dat snapt een kind van 3 nog.
Maar je moet het probleem van Afrika niet het probleem van Europa maken, dat is erg egoistisch ten opzicht van de inwoners van Europa.
Helemaal eensch.

Bovendien, als je zo begaan bent met Afrika: die landen worden juist leeggezogen van hun jonge mannelijke bevolking (de grootste aanwas van bootvluchtelingen in Italie komt uit Ghana en Senegal: 2 landen waar het economisch relatief goed gaat en geen hongersnood of oorlog is). Wie achterblijft zijn de zwakkeren. En dus worden ook landen waar het relatief goed gaat langzaam aan ook hell holes. Moet je dat willen?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178577532
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mwoa ik mag Baudet wel, heb er ook op gestemd (zijn partij dan). Liberaal is hij zeker, maar dat kan ik best waarderen aangezien de kans klein is dat ik op een arbeidersbaantje eindig... Zijn verdere standpunten zijn ook een verademing t.o.v. van de rest. Helaas ben ik sinds zijn uitspraak over global warming zeer afgeknapt erop. Dus ik heb weer eens geen politieke partij waar ik aansluiting bij kan vinden.

Dat is ook vaak het probleem bij stemmen in Nederland, iedereen maakt al een compromis met zichzelf tijdens het stemmen en hoopt dat pijnpunten van de partij niet uitvergroot worden tijdens de onderhandelingen.
Weet je wat nu zo jammer is. Dat degene aan de onderkant van de arbeidsmarkt een lotgenoot is van een vluchteling. Als mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt nu eens opkomen voor diezelfde arbeider voor een beter loon en arbeidsvoorwaarden zou dat al een vooruitgang zijn. Baudet kotst een arbeider uit. Als de arbeider op het laagste niveau veel meer zekerheden heeft maakt die zich ook niet zo druk om de vluchteling.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:24:18 #32
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178577576
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mwoa ik mag Baudet wel, heb er ook op gestemd (zijn partij dan). Liberaal is hij zeker, maar dat kan ik best waarderen aangezien de kans klein is dat ik op een arbeidersbaantje eindig... Zijn verdere standpunten zijn ook een verademing t.o.v. van de rest. Helaas ben ik sinds zijn uitspraak over global warming zeer afgeknapt erop. Dus ik heb weer eens geen politieke partij waar ik aansluiting bij kan vinden.

Dat is ook vaak het probleem bij stemmen in Nederland, iedereen maakt al een compromis met zichzelf tijdens het stemmen en hoopt dat pijnpunten van de partij niet uitvergroot worden tijdens de onderhandelingen.
Dus op 1 uitspraak laat jij een partij vallen?
Tja dan is de koek snel op...
pi_178577649
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:51 schreef Cherni het volgende:
Och als ik straks na 45 jaar arbeid plots werkloos thuis zit ben ik voor jou natuurlijk ook die uitvreter die van ons sociaal stelsel snoept. Partijen zoals de VVD komt niet eens op voor een arbeider op het laagste niveau. En dan ga jij mij vertellen dat het komt door al die linkse partijen die niet eens aan de macht zijn.
Zonder het zelf door te hebben stip je hier de hoofdoorzaak van het probleem aan: dat jij na 45 dienstjaren en braaf belasting betalen net zoveel rechten op sociale zekerheid hebt als Mbonga die vorig jaar vanuit de sloppenwijken van Monrovia hierheen is gereisd en nooit een stuiver belasting heeft betaald en nooit een stuiver belasting zal betalen. Mbonga mag zijn familie nog hierheen halen ook, die ook allemaal dezelfde rechten krijgen als jij na 45 dienstjaren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178577817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:16 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja precies, in deel 1 stelde ik al iets soortgelijks voor maar dit viel niet in goede compost-aarde bij de linksmensjes: de verblijfstitel voor 'vluchtelingen' gelijkstellen aan de 'verblijfstitel I' waarbij je voor bepaalde tijd dus geen aanspraak mag maken op de bijstand.
Er zit een verschil tussen economische vluchtelingen en vluchtelingen die voor hun leven vrezen zoals oorlog/ geaardheid etc.

Bovendien lees je maar alles half. Ik heb ook aangegeven dat je economische vluchtelingen alleen moet toelaten als ze een werkvergunning hebben en als ze een x aantal jaren hier gewerkt hebben de mogelijkheid geven om onze nationaliteit te mogen aannemen.

Desondanks ben ik van mening dat je meer moet spreiden globaal en dat je zeker het probleem van schaarste en oorlog bij de bron moet aanpakken. Wat je vergeet is dat we met een globalisatie te maken hebben en dat je moet voorkomen dat mensen op drift geraken als dat mogelijk is. Je kunt daar wel voor blijven wegkijken maar dan zul je zeker in de toekomst tegen een enorm probleem oplopen.

Maar de oplossing van Wilders is gebakken lucht.
pi_178577861
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zonder het zelf door te hebben stip je hier de hoofdoorzaak van het probleem aan: dat jij na 45 dienstjaren en braaf belasting betalen net zoveel rechten op sociale zekerheid hebt als Mbonga die vorig jaar vanuit de sloppenwijken van Monrovia hierheen is gereisd en nooit een stuiver belasting heeft betaald en nooit een stuiver belasting zal betalen. Mbonga mag zijn familie nog hierheen halen ook, die ook allemaal dezelfde rechten krijgen als jij na 45 dienstjaren.
En toch zou ik niet met Mbonga willen ruilen. Jij wel?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 april 2018 @ 14:37:49 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178577909
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:22 schreef Cherni het volgende:

[..]

Weet je wat nu zo jammer is. Dat degene aan de onderkant van de arbeidsmarkt een lotgenoot is van een vluchteling. Als mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt nu eens opkomen voor diezelfde arbeider voor een beter loon en arbeidsvoorwaarden zou dat al een vooruitgang zijn. Baudet kotst een arbeider uit. Als de arbeider op het laagste niveau veel meer zekerheden heeft maakt die zich ook niet zo druk om de vluchteling.
Degene aan de onderkant van de arbeidsmarkt staat onder de vluchteling. Zij krijgen geen gratis onderdak, eten en voorlichting. Zij krijgen helemaal niks, met wederom dank aan linkse partijen als D66 en GL. Het FvD is er wat dat betreft veel meer voor de arbeiders, ook al is het een liberale partij. En ja, ook dat zien we terug in de peilingen. Baudet vind ik meer en meer een rare kwast, maar ik ben nog altijd blij dat deze partij er is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178577940
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:22 schreef Cherni het volgende:
Weet je wat nu zo jammer is. Dat degene aan de onderkant van de arbeidsmarkt een lotgenoot is van een vluchteling.
|:( 8)7 Dat is toch wel een van de meest absurde uitspraken die ik heb gehoord van je.
Het is algemeen bekend en erkend dat de mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt de grootste nadelen hebben van de massaimmigratie (ja, uiteindelijk zijn vluchtelingen ook gewoon migranten).
Waar komen die AZC`s ? volkswijken waar toch veelal mensen wonen aan de onderkant van de arbeidsmarkt.
Welke banen komen die economische migranten meestal voor in aanmerking ? juist die aan de onderkant van de arbeidsmarkt.
quote:
Baudet kotst een arbeider uit.
Ten eerste: uit welk programma punt blijkt dat ?
En tweede, zowat alle partijen kotsen de arbeider uit, dat is volstrekt normaal tegenwoordig.
quote:
Als de arbeider op het laagste niveau veel meer zekerheden heeft maakt die zich ook niet zo druk om de vluchteling.
Oh, dus met meer baanzekerheid en een mooi huisje maakt het hem plotseling niet meer uit dat zijn belastinggeld en premie`s gebruikt worden om vers binnengehaalde economische migranten jarenlang te onderhouden ?
Beetje rare gedachte vind je ook niet ?
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:34 schreef Cherni het volgende:
Er zit een verschil tussen economische vluchtelingen en vluchtelingen die voor hun leven vrezen zoals oorlog/ geaardheid etc.
Nee, dat verschil is er eigenlijk niet.
Je kunt ze nog veel mooie naampjes geven: vluchteling, asielzoeker, statushouder, migrant etc
Maar in principe zijn het allemaal economische migranten.
Uiteindelijk komen ze allemaal uit landen vele duizenden km`s verderop (waar vele veilige landen tussen zitten) en willen ze maar naar een paar landen in WestEuropa waar ze gratis geld uitdelen.

De laatste echte vluchtelingen in Nederland waren wat mij betreft de Duitse Joden eind jaren 30 die vluchtten voor de jodenvervolging in Duitsland.
pi_178577977
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

En toch zou ik niet met Mbonga willen ruilen. Jij wel?
Wat doet dat er toe?
pi_178578111
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:24 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus op 1 uitspraak laat jij een partij vallen?
Tja dan is de koek snel op...
Wetenschapsontkenning is nogal... Ik laat hem nog niet compleet vallen, maar sta er niet volledig meer achter. Dat was mijn inziens geen kleine misstap.
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:22 schreef Cherni het volgende:

[..]

Weet je wat nu zo jammer is. Dat degene aan de onderkant van de arbeidsmarkt een lotgenoot is van een vluchteling. Als mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt nu eens opkomen voor diezelfde arbeider voor een beter loon en arbeidsvoorwaarden zou dat al een vooruitgang zijn. Baudet kotst een arbeider uit. Als de arbeider op het laagste niveau veel meer zekerheden heeft maakt die zich ook niet zo druk om de vluchteling.
Als je maximaal haalbare productieleider in een fabriek is kan je beter SP stemmen inderdaad. Maar iedereen stemt toch datgene wat het beste uitkomt voor zichzelf? Plus een dosis optimisme wellicht, maar een fabrieksarbeider is gewoon stom om op de VVD te stemmen bijvoorbeeld.
pi_178578316
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:45 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wetenschapsontkenning is nogal... Ik laat hem nog niet compleet vallen, maar sta er niet volledig meer achter. Dat was mijn inziens geen kleine misstap.

[..]

Als je maximaal haalbare productieleider in een fabriek is kan je beter SP stemmen inderdaad. Maar iedereen stemt toch datgene wat het beste uitkomt voor zichzelf? Plus een dosis optimisme wellicht, maar een fabrieksarbeider is gewoon stom om op de VVD te stemmen bijvoorbeeld.
Dat probeer ik hier uit te leggen maar het heeft allemaal geen zin.

Ik kom genoeg vluchtelingen tegen en daar wil je echt niet mee ruilen. Man man iedereen krijgt een huis etc. Totale nonsens. Er zijn ontheemden die hier al jaren rondzwerven met niets
pi_178578355
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

En toch zou ik niet met Mbonga willen ruilen. Jij wel?
Ik zie niet in wat het in de discussie ter zake doet met wie ik wel of niet zou willen ruilen.
Waar het om gaat is dat het stelsel onhoudbaar is omdat het ingelegde geld grotendeels op gaat aan mensen die nooit ingelegd hebben. Mbonga is niet het slachtoffer, jij bent het slachtoffer als je na 45 jaar braaf de uitkering van Mbonga en zijn familie betalen zelf aan de beurt bent en het geld dan op is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178578442
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat het in de discussie ter zake doet met wie ik wel of niet zou willen ruilen.
Waar het om gaat is dat het stelsel onhoudbaar is omdat het ingelegde geld grotendeels op gaat aan mensen die nooit ingelegd hebben. Mbonga is niet het slachtoffer, jij bent het slachtoffer als je na 45 jaar braaf de uitkering van Mbonga en zijn familie betalen zelf aan de beurt bent en het geld dan op is.
Het stelsel is altijd onhoudbaar als ik jullie mag geloven. De zieken, ouderen , onrendabele,

En dan moet ik geloven dat je opkomt voor de Nederlander? Ja als het je uitkomt.
pi_178578510
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het stelsel is altijd onhoudbaar als ik jullie mag geloven. De zieken, ouderen , onrendabele,

En dan moet ik geloven dat je opkomt voor de Nederlander? Ja als het je uitkomt.
Wie is jullie?

Verder raakt je reactie kant noch wal.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:03:05 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178578531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat het in de discussie ter zake doet met wie ik wel of niet zou willen ruilen.
Waar het om gaat is dat het stelsel onhoudbaar is omdat het ingelegde geld grotendeels op gaat aan mensen die nooit ingelegd hebben. Mbonga is niet het slachtoffer, jij bent het slachtoffer als je na 45 jaar braaf de uitkering van Mbonga en zijn familie betalen zelf aan de beurt bent en het geld dan op is.
Het gaat er niet om dat we Mbonga tijdelijk uit de brand helpen. Het gaat erom dat we Mbonga zodra het weer mogelijk is terug naar huis sturen. En niet dat we hem een paspoort gaan geven zolang hij nog steeds op de bank in zijn uitkering zit.
pi_178578553
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat probeer ik hier uit te leggen maar het heeft allemaal geen zin.

Ik kom genoeg vluchtelingen tegen en daar wil je echt niet mee ruilen. Man man iedereen krijgt een huis etc. Totale nonsens. Er zijn ontheemden die hier al jaren rondzwerven met niets
Weet je hoe dat komt? Omdat die mensen op hun gat blijven zitten tot het gratis aan komt waaien. En als het dat niet komt vertikken ze het om weg te gaan.

ALs jij 10 jaar op je reet zit in een vreemd land waar je niet welkom bent en niet aan je toekomst werkt heb je inderdaad niets. Eigen schuld dikke bult heet dat. Daar hoeven wij ons niet verantwoordelijk voor te voelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178578594
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat probeer ik hier uit te leggen maar het heeft allemaal geen zin.

Ik kom genoeg vluchtelingen tegen en daar wil je echt niet mee ruilen. Man man iedereen krijgt een huis etc. Totale nonsens. Er zijn ontheemden die hier al jaren rondzwerven met niets
Ze zwerven niet rond, anders hebben ze zelf de voorwaarden voor hun (tijdelijke) locatie niet geaccepteerd. Geen enkele vreemdeling hoeft in Nederland rond te zwerven. Kan zijn dat je dan wel een aanzienlijke tijd in een AZC zit, maar dat lijkt me geen probleem als je daadwerkelijk gevlucht bent.
pi_178578609
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wie is jullie?

Verder raakt je reactie kant noch wal.
Veel van deze rechtse users hoor je dit ook roepen over ouderen zieken etc dat ze het sociaal systeem ontregelen. Je weet wel die luie werkloos die niet bereid is in de kassen te gaan werken.

Maar nogmaals als je denkt dat een PVV of Baudet het allemaal oplost moet je er gewoon op stemmen. Dan komt het vast goed.
pi_178578611
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat probeer ik hier uit te leggen maar het heeft allemaal geen zin.

Ik kom genoeg vluchtelingen tegen en daar wil je echt niet mee ruilen. Man man iedereen krijgt een huis etc. Totale nonsens. Er zijn ontheemden die hier al jaren rondzwerven met niets
Tja, als je uitgeprocedeerd bent en nog steeds vertikt te vertrekken is het niet vreemd dat als je gaat zwerven je niets hebt. Dat is triest, maar zo iemand moet gewoon naar huis. Daar is een procedure aan vooraf gegaan
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_178578653
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat we Mbonga tijdelijk uit de brand helpen. Het gaat erom dat we Mbonga zodra het weer mogelijk is terug naar huis sturen. En niet dat we hem een paspoort gaan geven zolang hij nog steeds op de bank in zijn uitkering zit.
Nee we hoeven Mbonga niet tijdelijk uit de brand te helpen, Mbonga moet op het eerste vliegtuig terug naar Liberia en de gemaakte kosten dienen ingehouden te worden op ontwikkelingshulp aan dat land. Mbonga heeft echt geen enkele reden om 10.000 km te reizen door duizenden kilometers veilig gebied om hier uit de brand geholpen te worden. Dat doet men maar voor 1 reden: economisch gewin en daar hoeven wij niet aan mee te betalen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178578702
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, als je uitgeprocedeerd bent en nog steeds vertikt te vertrekken is het niet vreemd dat als je gaat zwerven je niets hebt. Dat is triest, maar zo iemand moet gewoon naar huis. Daar is een procedure aan vooraf gegaan
Oké maar kom mij niet vertellen dat iedereen die hier binnenkomt voorrang krijgt en het allemaal zo geregeld is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')