abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:18:07 #26
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178582958
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
Herkenbaar.

Afgelopen maand nog een kantonzaak 'gewonnen' van een makelaarskantoor (vaak vieze boeven). Het ging om een bedrag van ¤1041.25 euro, toch wel de moeite waard maar het ging me vooral om het principe.

Uiteindelijk heb ik zo'n ¤1600 aan kosten (advocaat, griffierecht etc) moeten maken. Dankzij m'n goede advocate (die me ook nog eens gematst heeft met de kosten) hebben we er een schikking uitgesleept van ¤1791.25 (oorspronkelijke vordering plus ¤750 kosten). Met deze schikking ben ik er naar alle waarschijnlijkheid beter mee weggekomen dan wanneer ik het op een uitspraak van de kantonrechter had laten uitlopen, omdat ik dan nog minder van m'n gemaakte kosten terug zou krijgen.

Al met al heeft het me veel tijd en gedoe gekost om netto ¤200 van die ¤1041.25 terug te krijgen. Nu was het vooral een principekwestie, anders was ik er nooit aan begonnen. Of wanneer de zaak wat minder duidelijk was.
Zoiets heb ik ook eens gehad, maar dan van de andere kant. Studentenkamer onderverhuurd terwijl ik zelf elders woonde. De onderhuurder heeft het compleet afgebroken en is toen met de noorderzon vertrokken. Meer dan 1500 euro schade. Alles tezamen zouden de processen om het geld terug te krijgen me zeker nog eens zoveel kosten, met een minimale kans dat ik ook maar een deel van het originele bedrag daadwerkelijk zou krijgen (van een kale kip...). Heb er toen maar van afgezien, al was het maar omdat ik niet even 3000 euro kon voorschieten.
pi_178583320
Natte droom van de VVD.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_178583506
Hier werd al voor gewaarschuwd toen de VVD plannen lanceerde die rechtsgang voor minder bedeelden minder toegankelijk wilde maken. Dit kon je op je vingers na tellen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')