abonnement Unibet Coolblue
pi_178572056
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Door een handvol marginale idealisten, inderdaad. Daarmee is die visie niet automatisch verworden tot het mantra van 'links' of een andere politieke stroming.
Maak dat Jesse Klaver eens wijs. :D
pi_178572057
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:08 schreef robijntjestralendwit het volgende:
We hebben geprobeerd statushouders de tuinbouw in te krijgen, samen met de gemeente en enkele boeren. Het punt waarop het stukliep was dat de statushouders dit echt niet wilde.

Daarna hebben we ze de logistiek ingestuurd. Helaas is dit ook niet goed gegaan. Ze hebben een heftruckcertificaat mogen behalen, maar hierna waren ze niet meer bereid om "van de heftruck af te komen" en mee te helpen met bijvoorbeeld overstapelen.
Dit schoot het desbetreffende bedrijf zo in het verkeerde keelgat dat ze gelijk de samenwerking hebben opgeschort.

Uiteraard betekend dit niet dat alle statushouders zich zo gedragen, maar dit heeft mijn visie op dit probleem wel sterk beïnvloed.
Ik denk dat veel van die mensen ook denken, waarom zou ik werken als ik alles nu ook gratis krijg.

Polen en andere oost-europeanen komen hier daadwerkelijk heen met een motivatie om hier een aantal jaren flink geld te harken voor het gezin thuis.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178572082
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:24 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik denk dat veel van die mensen ook denken, waarom zou ik werken als ik alles nu ook gratis krijg.

Polen en andere oost-europeanen komen hier daadwerkelijk heen met een motivatie om hier een aantal jaren flink geld te harken voor het gezin thuis.
Wij hebben superveel Polen in dienst. Ik durf zelfs te beweren dat als de Polen er niet waren, dat we niet zo'n gevarieerd aanbod meer hadden in de supermarkten. Nederlanders voelen zich ook te goed voor dat werk.
Weggegaan en opgerot
pi_178572095
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maak dat Jesse Klaver eens wijs. :D
Zelfs Klaver is geen voorstander van het eindeloos opvangen van vluchtelingen. Verder heb ik hem nooit gehoord over chirurgen en doktoren, maar dat kan ik uiteraard gemist hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178572113
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:26 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Wij hebben superveel Polen in dienst. Ik durf zelfs te beweren dat als de Polen er niet waren, dat we niet zo'n gevarieerd aanbod meer hadden in de supermarkten. Nederlanders voelen zich ook te goed voor dat werk.
Ik ben gestopt als orderpicker bij een grote onderneming in mijn studententijd. Niet omdat ik mij te goed voelde, maar omdat de bedrijven steeds hogere eisen ging stellen aan de werknemers, tot het absurde aan toe. Slavendrijvers zijn het.

Uiteindelijk waren er vrijwel enkel nog Polen over.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178572117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar is het wel op gericht. De discussie hoeveel wij er als land maximaal op kunnen vangen is nog niet gevoerd, wat te doen met de volgende lading die aan de poort staat wanneer dat maximum is bereikt is ook nog niet over nagedacht. Ondertussen hebben we wel allerlei wetgeving die het ons praktisch onmogelijk maakt ongewenste asielzoekers te verwijderen.
Wij proberen te voorkomen dat er asielzoekers hierheen komen, in plaats van dat we ze moeten opvangen en ze de hele procedure moeten doorlopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178572170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar is het wel op gericht. De discussie hoeveel wij er als land maximaal op kunnen vangen is nog niet gevoerd, wat te doen met de volgende lading die aan de poort staat wanneer dat maximum is bereikt is ook nog niet over nagedacht. Ondertussen hebben we wel allerlei wetgeving die het ons praktisch onmogelijk maakt ongewenste asielzoekers te verwijderen.
Vind het ook bijzonder dat het CPB of CBS nou nooit eens met een rapport komt wat ons land zou kunnen opvangen op de langere termijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178572194
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik ben gestopt als orderpicker bij een grote onderneming in mijn studententijd. Niet omdat ik mij te goed voelde, maar omdat de bedrijven steeds hogere eisen ging stellen aan de werknemers, tot het absurde aan toe. Slavendrijvers zijn het.

Uiteindelijk waren er vrijwel enkel nog Polen over.
Gelijk heb je. Je hebt maar een lichaam. Als je dit soort zwaar werk verricht en krijgt klachten na een aantal jaar dan vraagt niemand meer om je. En bedrijven pakken het zo slim aan dat ze je ooit eens een paar uur een cursus hebben gegeven hoe je iets moet tillen en zijn juridisch ingedekt.
pi_178572204
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:26 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Wij hebben superveel Polen in dienst. Ik durf zelfs te beweren dat als de Polen er niet waren, dat we niet zo'n gevarieerd aanbod meer hadden in de supermarkten. Nederlanders voelen zich ook te goed voor dat werk.
Ik heb ook met Polen gewerkt en vrienden van me werken er nog steeds mee. Goeie werknemers, die werken echt ziek hard en je kan er best mee lachen ook nog.
pi_178572290
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs Klaver is geen voorstander van het eindeloos opvangen van vluchtelingen. Verder heb ik hem nooit gehoord over chirurgen en doktoren, maar dat kan ik uiteraard gemist hebben.
Ik heb Klaver echt nog nooit gehoord over een eventueel maximum. Ik hoor hem alleen maar over "ruimhartig" en zijn partij weigert vluchtelingen die al door een rechter uitgewezen zijn aan te pakken. Daar moeten we het echt niet van hebben, dat snap je zelf ook wel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 17 april 2018 @ 10:38:51 #61
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_178572304
Ok, nu kunnen we dit oplossen. Om te beginnen verplichte en gratis taalcursussen voor alle statushouders en twee jaar gratis opleiding.

Of we donderen ze het land uit...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_178572311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik heb ook met Polen gewerkt en vrienden van me werken er nog steeds mee. Goeie werknemers, die werken echt ziek hard en je kan er best mee lachen ook nog.
Polen; work hard, play hard! Met wodka enzo dan he
  dinsdag 17 april 2018 @ 10:40:12 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178572328
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Je hebt maar een lichaam. Als je dit soort zwaar werk verricht en krijgt klachten na een aantal jaar dan vraagt niemand meer om je. En bedrijven pakken het zo slim aan dat ze je ooit eens een paar uur een cursus geven hoe je iets moet tillen en zijn juridisch ingedekt.
Dat tot de laatste druppel uitmelken van personeel en meteen laten droppen als het even niet meer gaat is wel iets nieuws. Het tempo, de stress en de druk lagen in de jaren 80 veel lager. Toen was het idee minder dat er een hele berg managers was die alles hyper-efficiënt inrichtte zodat diegene die het werk uiteindelijk moest doen pauzenloos bezig was.
De staats-propaganda schrijft anders voor, maar het is toch echt zo.
Pak een postbode. Ooit was dat een vrij goed betaalde ambtenarenbaan met allerlei rechten eraan gekoppeld. De wijken waren niet al te gek groot en als je als postbode doorwerkte was je om zo'n uur of 14:00 wel klaar (wel 07:00 beginnen). Je hoefde ook niet als een gek te haasten, postbodes maakten graag praatjes en hadden ook de tijd op bij gescheiden huisvrouwtjes even naar binnen te wippen. Tegenwoordig is het als een gek racen tegen een slecht salaris (en tot je 70-ste).
Idem voor werklieden. Die hadden vaak 3 uur voor een klus staan, konden ook nog altijd wel koffie drinken tussendoor et cetera. Tegenwoordig is die tijd veel korter geworden. Ze worden via GPS voortdurend gemonitord en moeten als het werk af is meteen weer in de auto springen naar de volgende klus.
Idem in de bouw. Bouwvakkers waren breed opgeleid en deden van alles. Vooral op vrijdagmiddag bier drinken. Tegenwoordig is iemand enkel metselaar/loodgieter/etc en er is op de minuut berekend hoelang hij mag doen over de installatie van iets per gebouw.
Idem in het onderwijs, op het gemeentehuis, bij de politie. Er is in allerlei uitvoerende functies hard gesneden en de helft is wazig bezig met 'managen' en controle.
Vroeger zat meer kennis/verantwoordelijkheid/opleiding bij de uitvoerder en was al dat managen niet nodig.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178572331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik ben gestopt als orderpicker bij een grote onderneming in mijn studententijd. Niet omdat ik mij te goed voelde, maar omdat de bedrijven steeds hogere eisen ging stellen aan de werknemers, tot het absurde aan toe. Slavendrijvers zijn het.

Uiteindelijk waren er vrijwel enkel nog Polen over.
Groot gelijk, bij de Sligro kreeg ik op mijn flikker omdat ik op een dag 10 minuten te laat was met mijn orders. Ofwel: Ik heb 's ochtends een keer gekakt, en heb gedurende de dag niet hard genoeg gewerkt om die tijd in te halen :')
Weggegaan en opgerot
pi_178572353
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb Klaver echt nog nooit gehoord over een eventueel maximum. Ik hoor hem alleen maar over "ruimhartig" en zijn partij weigert vluchtelingen die al door een rechter uitgewezen zijn aan te pakken. Daar moeten we het echt niet van hebben, dat snap je zelf ook wel.
Gelukkig staat zijn partij daar alleen in en zit zij in de oppositie.

Als Wilders roept dat alle moskeeën moeten sluiten, dan gaat dat ook niet gebeuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178572358
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik heb ook met Polen gewerkt en vrienden van me werken er nog steeds mee. Goeie werknemers, die werken echt ziek hard en je kan er best mee lachen ook nog.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:39 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Polen; work hard, play hard! Met wodka enzo dan he
Beste collega's ooit. Geen gezeik altijd lachen.

Ik ben 1x mee op stap geweest. Ik denk dat mijn lever nog steeds herstellende is, helemaal naar de tering was ik.
Weggegaan en opgerot
pi_178572414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelukkig staat zijn partij daar alleen in en zit zij in de oppositie.

Als Wilders roept dat alle moskeeën moeten sluiten, dan gaat dat ook niet gebeuren.
Welke partij pakt dit wel op dan? Alleen fvd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178572424
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs Klaver is geen voorstander van het eindeloos opvangen van vluchtelingen. Verder heb ik hem nooit gehoord over chirurgen en doktoren, maar dat kan ik uiteraard gemist hebben.
Punt blijft dat het binnenhalen van kansarmen geen soelaas biedt.

Tuurlijk, mensen die vluchten voor oorlog moet je een tijdelijke plek bieden en terug sturen als het weer veilig is.

Maar dit probleem reikt zoveel verder dan alleen de oorlogsvluchtelingen die ertoe doen. Het heeft een aanzuigende werking op kansarmen uit niet-oorlogsgebieden die in hun kielzog nu hun kans proberen te slaan.
pi_178572463
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke partij pakt dit wel op dan? Alleen fvd.
Je mag het vorige kabinet bedanken voor de Turkije-deal en het teruglopen van de vluchtelingenstroom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178572472
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Punt blijft dat het binnenhalen van kansarmen geen soelaas biedt.

Tuurlijk, mensen die vluchten voor oorlog moet je een tijdelijke plek bieden en terug sturen als het weer veilig is.

Maar dit probleem reikt zoveel verder dan alleen de oorlogsvluchtelingen die ertoe doen. Het heeft een aanzuigende werking op kansarmen uit niet-oorlogsgebieden die in hun kielzog nu hun kans proberen te slaan.
Hoe is dit een reactie op mijn post?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 april 2018 @ 10:47:34 #71
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_178572490
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Punt blijft dat het binnenhalen van kansarmen geen soelaas biedt.

Tuurlijk, mensen die vluchten voor oorlog moet je een tijdelijke plek bieden en terug sturen als het weer veilig is.

Maar dit probleem reikt zoveel verder dan alleen de oorlogsvluchtelingen die ertoe doen. Het heeft een aanzuigende werking op kansarmen uit niet-oorlogsgebieden die in hun kielzog nu hun kans proberen te slaan.
De oplossing is toch heel simpel:

- selectie aan de poort voor wat betreft je herkomst. Kom je uit een land met oorlog mag je door, anders moet je bewijzen dat je kan bijdragen
- gratis taalcursus plus opleiding voor alle mensen die het land binnen komen als oorlogsvluchteling met als doel ze zo snel mogelijk te integreren. Dit is tevens verplicht, niet meedoen is terug naar je land van herkomst als de oorlog klaar is
- veelplegers krijgen geen verblijfsvergunning

Maar nee, wij hebben een halfbakken beleid waarin iedereen binnen mag komen alleen geen funding nog motivatie is om die mensen aan het werk te helpen. Het is een self fulfilling prophecy...

En dit komt van iemand die links stemt... Links betekent namelijk solidair naar iedereen, gelijke kansen voor iedereen, niet alleen naar immigranten.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 17 april 2018 @ 10:47:55 #72
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178572496
Dit illustreert naar mijn idee goed waarom dit een probleem is



Dit zijn grofweg dezelfde statushouders waar het in de OP om gaat. De suggestie wordt gewekt dat statushouders hier "even" zijn maar dat beeld klopt maar ten dele.

Dat, gecombineerd met de OP, geeft wel extra maatschappelijke druk. Niet zo gek dus dat er kritisch naar gekeken moet (blijven) worden.
pi_178572505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:39 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Polen; work hard, play hard! Met wodka enzo dan he
Ja en dan staan ze de volgende ochtend gewoon zonder te zeuren weer op het werk, strijders.
pi_178572559
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat tot de laatste druppel uitmelken van personeel en meteen laten droppen als het even niet meer gaat is wel iets nieuws. Het tempo, de stress en de druk lagen in de jaren 80 veel lager. Toen was het idee minder dat er een hele berg managers was die alles hyper-efficiënt inrichtte zodat diegene die het werk uiteindelijk moest doen pauzenloos bezig was.
De staats-propaganda schrijft anders voor, maar het is toch echt zo.
Pak een postbode. Ooit was dat een vrij goed betaalde ambtenarenbaan met allerlei rechten eraan gekoppeld. De wijken waren niet al te gek groot en als je als postbode doorwerkte was je om zo'n uur of 14:00 wel klaar (wel 07:00 beginnen). Je hoefde ook niet als een gek te haasten, postbodes maakten graag praatjes en hadden ook de tijd op bij gescheiden huisvrouwtjes even naar binnen te wippen. Tegenwoordig is het als een gek racen tegen een slecht salaris (en tot je 70-ste).
Idem voor werklieden. Die hadden vaak 3 uur voor een klus staan, konden ook nog altijd wel koffie drinken tussendoor et cetera. Tegenwoordig is die tijd veel korter geworden. Ze worden via GPS voortdurend gemonitord en moeten als het werk af is meteen weer in de auto springen naar de volgende klus.
Idem in de bouw. Bouwvakkers waren breed opgeleid en deden van alles. Vooral op vrijdagmiddag bier drinken. Tegenwoordig is iemand enkel metselaar/loodgieter/etc en er is op de minuut berekend hoelang hij mag doen over de installatie van iets per gebouw.
Idem in het onderwijs, op het gemeentehuis, bij de politie. Er is in allerlei uitvoerende functies hard gesneden en de helft is wazig bezig met 'managen' en controle.
Vroeger zat meer kennis/verantwoordelijkheid/opleiding bij de uitvoerder en was al dat managen niet nodig.
Hier valt niets aan toe te voegen. Prima verhaal.
pi_178572575
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:23 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Conclusie: kansarme immigranten dienen zoveel mogelijk te worden geweerd. Je hebt er als samenleving geen reet aan.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-snel-werk~a338548d/
Ach zoveel geld lopen we niet mis gelukkig.
Die duizenden gelukszoekers zitten in 1 groot tentenkamp waar een paar mensen iets koken voor die miljoenen.
Denk b.v. aan erwtensoep maar dan in grote hoeveelheden.
  dinsdag 17 april 2018 @ 10:53:21 #76
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178572608
Bij normale (werk/gezinshereniging) immigranten mag je met een tijdelijke verblijfsvergunning geen aanspraak maken op de bijstand. Waarom geldt dit niet gewoon voor 'vluchtelingen'? Waarom zijn die zo speciaal dat ze niet hoeven te betalen voor hun inburgering en ook gewoon lekker van de bijstand kunnen genieten?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178572651
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je mag het vorige kabinet bedanken voor de Turkije-deal en het teruglopen van de vluchtelingenstroom.
Dat hebben we vooral aan Orban te danken maar dat terzijde.

De vraag hoeveel vluchtelingen wij op kunnen vangen, wat te doen wanneer het maximum bereikt is, en de vraag uit welke regio je uberhaupt vluchtelingen op wil vangen wordt door geen enkele partij beantwoord, alleen fvd.

De Turkije deal, etc is slechts uitstel van executie. Er komen nog steeds duizenden asielzoekers binnen, het moment wanneer het water aan de lippen staat is slechts uitgesteld. Maar dat het water ooit tot aan de lippen komt te staan staat als een paal boven water, ook met de turkije deal. Een doekje voor het bloeden, meer niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 17 april 2018 @ 10:56:17 #78
455560 Logic91
Always stay rational
pi_178572669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:08 schreef robijntjestralendwit het volgende:
We hebben geprobeerd statushouders de tuinbouw in te krijgen, samen met de gemeente en enkele boeren. Het punt waarop het stukliep was dat de statushouders dit echt niet wilde.

Daarna hebben we ze de logistiek ingestuurd. Helaas is dit ook niet goed gegaan. Ze hebben een heftruckcertificaat mogen behalen, maar hierna waren ze niet meer bereid om "van de heftruck af te komen" en mee te helpen met bijvoorbeeld overstapelen.
Dit schoot het desbetreffende bedrijf zo in het verkeerde keelgat dat ze gelijk de samenwerking hebben opgeschort.

Uiteraard betekend dit niet dat alle statushouders zich zo gedragen, maar dit heeft mijn visie op dit probleem wel sterk beïnvloed.
Daar vreesden veel critici al voor. Veel statushouders hebben blijkbaar een mentaliteitsprobleem. Ze zijn vaak werkschuw wanneer het aankomt op fysieke arbeid, terwijl juist dit soort laaggeschoold werk uitstekend past bij de meesten.

Het feit dat de grote meerderheid jaren in de bijstand zit helpt ook niet mee. Het neemt juist de motivatie om te werken eerder weg.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_178572709
Verrassend nieuws weer.

De tonnen boter op de hoofden, de vele open deuren en kuddes olifanten in de kamers blijven toenemen.

En het policor en selectief oprekken van de grenzen der debiliteit en ranzigheid gaat gestaag door.

Een verstopte WC spoel je door en hou je vervolgens schoon.

Je blijft er niet op schijten om je steeds voor de eigen bühne maar te verbazen dat de stront omhoog blijft komen.

Lijkt mij.
pi_178572741
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat hebben we vooral aan Orban te danken maar dat terzijde.
Nee, daar heeft Orban echt geen ene flikker mee te maken gehad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 april 2018 @ 10:59:47 #81
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178572752
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:56 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Daar vreesden veel critici al voor. Veel statushouders hebben blijkbaar een mentaliteitsprobleem.
Daarom zijn ze ook in Europa: het zijn deserteurs die niet voor hun land wilden vechten en liever in Europa van het gratis geld willen genieten.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:06:14 #82
455560 Logic91
Always stay rational
pi_178572838
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Neuh. We moeten al jaren mensen binnenhalen om de vergrijzing op te vangen. Nu niet gaan doen alsof je neus bloedt.
Ik vind dit ook een heel slecht argument. Het probleem met de vergrijzing vang je op de korte termijn op. Maar op de lange termijn neemt de vergrijzing per saldo alleen maar toe aangezien deze mensen ook hier recht hebben op kwalitatief goede medische verzorging waarmee hun levensverwachting toeneemt en dat van hun kinderen natuurlijk. En met de immigratie blijft de totale populatie ook toenemen.

Het is niets meer dan een schijnoplossing. Een tijdelijke verband op de wond. Ik vermoed dat mensen die dit argument aanvoeren niet naar de lange termijn hebben gekeken of in ieder geval gekeken naar de implicaties van hun argument.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_178572866
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, daar heeft Orban echt geen ene flikker mee te maken gehad.
Eeuh jawel. Die heeft een grenshek geplaatst, waar jij als ik het me goed herinner nogal kritisch over was. (kan niet, mag niet, werkt niet etc). Inmiddels is iedereen het er over eens dat dat hek werkt, zelfs Judith Sargentini kan er niet meer omheen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178572877
Hmmm, waarom hebben we ook alweer een begrotingstekort?

Oja, door dit soort belachelijke keuzes. Kansloze politiek.
pi_178572882
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Fysieke arbeid moet wel lukken toch?
In een winkel denk ik ook aan vakkenvullen. Ik kan me ook voorstellen dat er zgn ‘sociale ondernemingen’ komen waar ze specifiek asielzoekers aannemen.

Hebben de statushouders geen sollicitatie- of vrijwilligerswerkplicht in de bijstand?
Fysiek arbeid moet inderdaad wel lukken alleen is er een groot gebrek aan motivatie.
En zo gek vind ik dat niet, een uitkering is rond de 1000 euro en dan krijg je nog allerlei toeslagen. Laaggeschoold werk betaald net een paar honderd euro meer en je bent dan 40 uur per week aan de slag.
Deze mensen zitten dan liever thuis met een uitkering ipv te werken voor een paar Euro’s extra.
Wat er zou moeten gebeuren is dat die mensen verplicht aan het werk gesteld worden met behoud van hun uitkering.
Principieel ben ik hier eigenlijk niet voor, maar het morele besef dat je niet op kosten van de samenleving op de bank kan zitten ontbreekt gewoon bij deze mensen.
pi_178572922
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:59 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Daarom zijn ze ook in Europa: het zijn deserteurs die niet voor hun land wilden vechten en liever in Europa van het gratis geld willen genieten.
Die zullen er zeker tussen zitten. Helaas. Maar een land als Syrië is compleet verscheurd door een burgeroorlog. Dus veilig is het er nog lang niet. En voor wie moet je partij kiezen als je gewoon een normaal leven hebt. Voor Assad? voor de rebellen? Voor wie?

Libië en Irak en eigenlijk al die landen waar een burger oorlog heerst valt er nauwelijks te vechten voor je land. Je kunt dan ook niet van deserteurs spreken.

En dan heerst er ook nog een enorme watersnood in Afrika. Tja en als mensen dorst hebben zoeken ze het water op.

Maar we willen ook geen ontwikkelingsgeld geven.

Het is inderdaad een probleem maar dat kun je Klaver niet verwijten.

Wel is het zo dat landen als Hongarije, en veel Arabische landen waar het wel goed gaat totaal niet willen meewerken om vluchtelingen te willen verdelen. Daar zit al een deel van de oplossing.
pi_178572939
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Fysiek arbeid moet inderdaad wel lukken alleen is er een groot gebrek aan motivatie.
En zo gek vind ik dat niet, een uitkering is rond de 1000 euro en dan krijg je nog allerlei toeslagen. Laaggeschoold werk betaald net een paar honderd euro meer en je bent dan 40 uur per week aan de slag.
Deze mensen zitten dan liever thuis met een uitkering ipv te werken voor een paar Euro’s extra.
Wat er zou moeten gebeuren is dat die mensen verplicht aan het werk gesteld worden met behoud van hun uitkering.
Principieel ben ik hier eigenlijk niet voor, maar het morele besef dat je niet op kosten van de samenleving op de bank kan zitten ontbreekt gewoon bij deze mensen.
Er zijn gemeentes die best streng zijn op sollicitatieplicht of activiteiten bij bijstand, ook met inhouden bij niet eraan voldoen. Weet niet of dat voor statushouders anders is. Een brief schrijven lijkt me lastig, de tuin van een verpleeghuis bijhouden moet weer wel lukken.
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:14:32 #88
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178572992
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die zullen er zeker tussen zitten. Helaas. Maar een land als Syrië is compleet verscheurd door een burgeroorlog. Dus veilig is het er nog lang niet. En voor wie moet je partij kiezen als je gewoon een normaal leven hebt. Voor Assad? voor de rebellen? Voor wie?

Libië en Irak en eigenlijk al die landen waar een burger oorlog heerst valt er nauwelijks te vechten voor je land. Je kunt dan ook niet van deserteurs spreken.

En dan heerst er ook nog een enorme watersnood in Afrika. Tja en als mensen dorst hebben zoeken ze het water op.

Maar we willen ook geen ontwikkeling geld geven.

Het is inderdaad een probleem maar dat kun je Klaver niet verwijten.
Voor Assad natuurlijk, het land is dan ook niet compleet verscheurd in het gebied onder controle van Assad is het gewoon normaal leven. En toen ik het over deserteurs had, had ik het dus over Syriers.

En over Afrikanen: de meeste bootvluchtelingen die aankomen in Italie komen uit Ghana en Senegal: 2 landen die het economisch (relatief) gewoon goed doen, waar geen hongersnood is, waar geen watertekort is.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178573008
180416_11389_d1235e0a813aee21268b8226a466d604f850a7e2_800_600.png

1. Van 5% naar 30% in 2,5 jaar is een enorm goede vooruitgang. Lekker bezig Afghanen.
2. Weet iemand wellicht te vertellen wat er rond die 18 maanden gebeurt?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:15:25 #90
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178573011
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die zullen er zeker tussen zitten. Helaas. Maar een land als Syrië is compleet verscheurd door een burgeroorlog. Dus veilig is het er nog lang niet. En voor wie moet je partij kiezen als je gewoon een normaal leven hebt. Voor Assad? voor de rebellen? Voor wie?

Libië en Irak en eigenlijk al die landen waar een burger oorlog heerst valt er nauwelijks te vechten voor je land. Je kunt dan ook niet van deserteurs spreken.

En dan heerst er ook nog een enorme watersnood in Afrika. Tja en als mensen dorst hebben zoeken ze het water op.

Maar we willen ook geen ontwikkeling geld geven.

Het is inderdaad een probleem maar dat kun je Klaver niet verwijten.

Wel is het zo dat landen als Hongarije, en veel Arabische landen waar het wel goed gaat totaal niet willen meewerken om vluchtelingen te willen verdelen. Daar zit al een deel van de oplossing.
De oplossing is gewoon de buitengrenzen van Europa bewaken en deze mensen niet binnenlaten.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178573078
w/
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:18:42 #92
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178573083
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:15 schreef probeer het volgende:
[ afbeelding ]

1. Van 5% naar 30% in 2,5 jaar is een enorm goede vooruitgang. Lekker bezig Afghanen.
2. Weet iemand wellicht te vertellen wat er rond die 18 maanden gebeurt?
70 tot 80% heeft na tien jaar nog steeds geen werk hoor? Maar als je je verwachtingen maar lekker laag maakt dan valt het altijd mee, ja toch? :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178573118
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:15 schreef probeer het volgende:
[ afbeelding ]

1. Van 5% naar 30% in 2,5 jaar is een enorm goede vooruitgang. Lekker bezig Afghanen.
2. Weet iemand wellicht te vertellen wat er rond die 18 maanden gebeurt?
Eritrea :') Dat en Somalië zijn echt... iets wat ik hier niet kan zeggen denk ik, maar de mensen die daarvandaan komen doen het werkelijk waar zo slecht op de arbeidsmarkt.
pi_178573125
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:15 schreef probeer het volgende:
[ afbeelding ]

1. Van 5% naar 30% in 2,5 jaar is een enorm goede vooruitgang. Lekker bezig Afghanen.
2. Weet iemand wellicht te vertellen wat er rond die 18 maanden gebeurt?
De definities zullen wel aangepast zijn. Net zoals met bijv. criminaliteit -> overlast.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_178573173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:18 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

70 tot 80% heeft na tien jaar nog steeds geen werk hoor? Maar als je je verwachtingen maar lekker laag maakt dan valt het altijd mee, ja toch? :')
70 tot 80% van de totale groep statushouders? Bron?

Verandert niets aan het feit dat de vooruitgang van de Afghanen van 5 naar 30% in 2,5 jaar gewoon erg netjes is.

Maar ik snap dat jij hier alleen komt om te zeiken. Ik vind het eigenlijk interessanter om er achter te komen wat er rond die 18 maanden grens in het leven van een statushouder gebeurt. Want daarna vindt opeens veel meer stijging plaats.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178573181
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook weer zoiets dat een hoogleraar of een ander figuur een keertje heeft geroepen in de media en dat vervolgens is uitgegroeid tot een stropop om tegen te strijden.
officieel UN beleid.
pi_178573217
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Eritrea :') Dat en Somalië zijn echt... iets wat ik hier niet kan zeggen denk ik, maar de mensen die daarvandaan komen doen het werkelijk waar zo slecht op de arbeidsmarkt.
Ik had eerlijk gezegd niets anders verwacht. Amper opgeleid, komen uit enkele van de ergste 3e-wereld-landen. Spreken de taal niet. Maar idd, het is verdomde weinig en dat is zeer spijtig.

En net als bij de rest van de samenleving, ga ik er van uit dat het merendeel zijn/haar best doet.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:24:59 #98
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178573227
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

Hebben de statushouders geen sollicitatie- of vrijwilligerswerkplicht in de bijstand?
Jawel. Overigens hebben ze ook een inburgeringsplicht. Dat bijt nog wel eens, die taalcursussen zijn blijkbaar vaak overdag tijdens werkdagen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Er zijn gemeentes die best streng zijn op sollicitatieplicht of activiteiten bij bijstand, ook met inhouden bij niet eraan voldoen. Weet niet of dat voor statushouders anders is. Een brief schrijven lijkt me lastig, de tuin van een verpleeghuis bijhouden moet weer wel lukken.
De Telegraaf heeft een aardig artikel over dit onderwerp geschreven: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1925440/statushouder-werkloos

De gemeente Amstelveen doet dat dus bijvoorbeeld ook voor statushouders, en dat werkt naar eigen zeggen goed.
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:25:07 #99
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178573232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:22 schreef probeer het volgende:

[..]

70 tot 80% van de totale groep statushouders? Bron?

Verandert niets aan het feit dat de vooruitgang van de Afghanen van 5 naar 30% in 2,5 jaar gewoon erg netjes is.

Maar ik snap dat jij hier alleen komt om te zeiken. Ik vind het eigenlijk interessanter om er achter te komen wat er rond die 18 maanden grens in het leven van een statushouder gebeurt. Want daarna vindt opeens veel meer stijging plaats.
Hier je bron, van het CBS.

Maar schijnbaar is aankaarten dat na TIEN jaar 70 tot 80% van de 'vluchtelingen' geen werk heeft maar "gezeik" haha. Ok dan. Feiten? Boeiend.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178573255
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik had eerlijk gezegd niets anders verwacht. Amper opgeleid, komen uit enkele van de ergste 3e-wereld-landen. Spreken de taal niet. Maar idd, het is verdomde weinig en dat is zeer spijtig.

En net als bij de rest van de samenleving, ga ik er van uit dat het merendeel zijn/haar best doet.
Jammer genoeg worden deze mensen ook nog eens toegelaten. Het is een kut land ja, maar dat is nog geen reden (mijn mening dan) om die ellende hierheen te halen. Het merendeel van dat soort mensen hangen aan het staatsinfuus tot hun dood
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')