abonnement Unibet Coolblue
pi_178570883
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 08:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is maar goed ook dat zij de medische gegevens niet mogen inzien. Mijn werkgever mag dat ook niet. Een bedrijfsarts of keuringsarts kan een oplossing bieden. Maar een fitnesscentrum zal dat wel wegens de kosten niet willen.
In België heb je fitnesscentra die een opzegging of opschorting vanwege medische redenen alleen accepteren als een arts een formulier ondertekent dat door hen zelf is opgesteld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178570898
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 08:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Gezien de problemen in de branche, blijkbaar internationaal, lijkt het mij beter sportscholen te verbieden abonnementen af te sluiten.
Volgens mij zijn de problemen 9 van de 10 keer te wijten aan mensen die contracten afsluiten over een periode die ze niet kunnen overzien. Met een medische reden kun je een contract gewoon ontbinden. Voor de rest zou ik me geen enkele reden kunnen bedenken waarom een lopend contract vroegtijdig ontbonden zou moeten worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178570936
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In België heb je fitnesscentra die een opzegging of opschorting vanwege medische redenen alleen accepteren als een arts een formulier ondertekent dat door hen zelf is opgesteld.
Oké.
pi_178571008
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In België heb je fitnesscentra die een opzegging of opschorting vanwege medische redenen alleen accepteren als een arts een formulier ondertekent dat door hen zelf is opgesteld.
Dan nog kan een arts alleen tekenen als het recht doet aan de situatie.
pi_178571024
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dan nog kan een arts alleen tekenen als het recht doet aan de situatie.
Dat sowieso, het punt is dat die verklaringen dusdanig streng geformuleerd zijn door de sportscholen zelf dat een arts ze vaak ook niet kan ondertekenen als er wel sprake is van dusdanige klachten dat er niet meer gesport kan worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178571124
Bizar eigenlijk dat je zo lang aan zo’n contract gehouden kan worden als consument. En dat iemand met aantoonbaar financiële nood daar ook aan gehouden wordt. Dat is schokkender dan wat die arts heeft gedaan.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 april 2018 @ 09:21:46 #32
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_178571125
Wat een huillies die fitnesscentra. Wanneer je klanten als stront behandeld, dan kan je ook verwachten dat je zelf als stront behandeld wordt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_178571171
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:21 schreef VEM2012 het volgende:
Bizar eigenlijk dat je zo lang aan zo’n contract gehouden kan worden als consument. En dat iemand met aantoonbaar financiële nood daar ook aan gehouden wordt. Dat is schokkender dan wat die arts heeft gedaan.
Het is schokkend dat je je aan een contract moet houden ja? :') Zou wat zijn, sluit je een contract voor de maximale duur af, want als je het niet meer kan betalen dan wordt het contract nietig verklaard...
pi_178571208
Mooie actie !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_178571235
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat sowieso, het punt is dat die verklaringen dusdanig streng geformuleerd zijn door de sportscholen zelf dat een arts ze vaak ook niet kan ondertekenen als er wel sprake is van dusdanige klachten dat er niet meer gesport kan worden.
Heb je een voorbeeld?

In deze is het natuurlijk wel belangrijk dat er in een sportschoolcontract geen specifiek doel beschreven staat. Stel dat je een enkelblessure hebt, zou je nog best je armen kunnen trainen. Misschien kan je niet meedoen met bodypump maar wel met Pilates.
pi_178571561
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2018 08:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoezo valsheid in geschrifte, het is toch echt een arts die dat briefje schreef? Dat maakt het briefje gewoon echt.
Artsen kunnen ook frauderen hoor. Maar goed, de vrouw is wanhopig vandaar deze actie.
Die sportscholen zijn ook een soort maffia als ik het zo lees. Net alsof ze jou een gunst verlenen dat je daar mag komen sporten.
pi_178571589
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld?

In deze is het natuurlijk wel belangrijk dat er in een sportschoolcontract geen specifiek doel beschreven staat. Stel dat je een enkelblessure hebt, zou je nog best je armen kunnen trainen. Misschien kan je niet meedoen met bodypump maar wel met Pilates.
En wat als je plots in een rolstoel belandt en je kunt helemaal niks meer? Wel blijven betalen tot het bittere eind? Wat zijn dat voor gangsterpraktijken?
pi_178571808
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En wat als je plots in een rolstoel belandt en je kunt helemaal niks meer? Wel blijven betalen tot het bittere eind? Wat zijn dat voor gangsterpraktijken?
Mensen zijn volwassen als ze zo’n contract afsluiten.
Wat is het bittere eind? In dit geval nog 1,5 jaar.

Betaal je geen ziggo of gwl als je in het ziekenhuis ligt?

Is een rolstoel altijd definitief? Kan iemand zelfstandig transfers maken en dat behouden? Kan een sportschool daaraan bijdragen?

Ik speel even ‘advocaat van de duivel’, de sportschool, maar net als met arbeidsongeschiktheid is dit best lastig te beoordelen.
pi_178573107
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:09 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Mensen zijn volwassen als ze zo’n contract afsluiten.
Mensen maken ook wel eens fouten, gladde verkopers weten een hoop klanten over de streep te trekken die het zich eigenlijk niet kunnen veroorloven (of niet eens in het product geïnteresseerd waren).

We hebben al de colporteurswet, om mensen tegen dit soort praktijken te beschermen, maar wanneer de bedenkperiode verstreken is houdt het op.
Ik heb het vermoeden dat deze klant vanaf het begin al geen ¤70 per maand kon missen, het zijn vaak niet de meest assertieve mensen, dan maar een dokter die voor je optreedt.

Er kan ook een situatie zijn dat een klant eerst in de slappe was zit maar plotseling zijn inkomen wegvalt. Me dunkt dat er regelingen in zo'n contract horen te zitten die zulke mensen tegen de commercie beschermt.
Krijgt de klant zijn geld terug als de sportschool over de kop gaat?
Racist
pi_178573182
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:09 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Mensen zijn volwassen als ze zo’n contract afsluiten.
Wat is het bittere eind? In dit geval nog 1,5 jaar.

Betaal je geen ziggo of gwl als je in het ziekenhuis ligt?

Is een rolstoel altijd definitief? Kan iemand zelfstandig transfers maken en dat behouden? Kan een sportschool daaraan bijdragen?

Ik speel even ‘advocaat van de duivel’, de sportschool, maar net als met arbeidsongeschiktheid is dit best lastig te beoordelen.
Tuurlijk, als je het zo bekijkt. Maar toch is het raar dat je tussentijds je abbo niet kunt opzeggen.
pi_178573329
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je het zo bekijkt. Maar toch is het raar dat je tussentijds je abbo niet kunt opzeggen.
In ruil voor zo'n termijn krijg je toch een bepaald voordeel als gebruiker? Dat is bij krantenabonnementen ook: 2 jaar is relatief voordeliger dan 1 jaar of een maandelijks abonnement. Tja, je moet kijken hoe lang je het wilt/kunt aangaan.

Maar inderdaad: het zijn vaak niet de meest assertieve mensen die zo'n abonnement aangaan.
Somebody that I used to know
pi_178573573
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:19 schreef Toga het volgende:

[..]

Mensen maken ook wel eens fouten, gladde verkopers weten een hoop klanten over de streep te trekken die het zich eigenlijk niet kunnen veroorloven (of niet eens in het product geïnteresseerd waren).

We hebben al de colporteurswet, om mensen tegen dit soort praktijken te beschermen, maar wanneer de bedenkperiode verstreken is houdt het op.
Ik heb het vermoeden dat deze klant vanaf het begin al geen ¤70 per maand kon missen, het zijn vaak niet de meest assertieve mensen, dan maar een dokter die voor je optreedt.

Er kan ook een situatie zijn dat een klant eerst in de slappe was zit maar plotseling zijn inkomen wegvalt. Me dunkt dat er regelingen in zo'n contract horen te zitten die zulke mensen tegen de commercie beschermt.
Krijgt de klant zijn geld terug als de sportschool over de kop gaat?
Hou toch op. Dan moet je gewoon lekker 25 euro per sportsessie betalen. Zit je nergens aan vast en als je niet gaat betaal je niks.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178573847
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hou toch op. Dan moet je gewoon lekker 25 euro per sportsessie betalen. Zit je nergens aan vast en als je niet gaat betaal je niks.
Gladde verkoper gespo(r)t ;)
Racist
pi_178573998
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:50 schreef Toga het volgende:

[..]

Gladde verkoper gespo(r)t ;)
Gelukkig niet. Maar als je een contract voor 2 jaar afsluit moet je er vanuit gaan dat je er in principe 2 jaar aan vast zit. Als je dat niet wilt moet je dat niet afsluiten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 17 april 2018 @ 12:00:54 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178574093
Ik weet de achtergrond van het verhaal niet maar in principe vind ik het wel een goede zaak van de huisarts. Als geldnood geen valide reden is en je door het volgen van de regels dan bijvoorbeeld kans hebt om daadwerkelijk belangrijke aankopen/betalingen niet te kunnen doen dan moet je het op kunnen schorten. Maar een persoon die het gewoon kan dragem zonder misleiding het contract is aangegaan en spijt krijgt zou hiervoor niet in aanmerking moeten komen lijtk me. Alleen als je in de financiele problemen komt te zitten, dan kan je nog enigszins beargumenteren dat de geestelijke en lichamelijke gezondheid in het gedrang komt. (chronische kopzorgen en eventueel niet genoeg gezonde voeding naar binnen krijgen of zo)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 17 april 2018 @ 12:02:05 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178574114
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Maar als je een contract voor 2 jaar afsluit moet je er vanuit gaan dat je er in principe 2 jaar aan vast zit. Als je dat niet wilt moet je dat niet afsluiten.
Mja, situaties veranderen, mensen kunnen ontslagen worden of wat dan ook waardoor het contract niet meer te dragen valt waar het daarvoor geen enkel punt was.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_178574158
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Mja, situaties veranderen, mensen kunnen ontslagen worden of wat dan ook waardoor het contract niet meer te dragen valt waar het daarvoor geen enkel punt was.
Tja, daar moet je aan denken voordat je je krabbel zet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 17 april 2018 @ 12:04:21 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178574184
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:00 schreef jogy het volgende:
Ik weet de achtergrond van het verhaal niet maar in principe vind ik het wel een goede zaak van de huisarts. Als geldnood geen valide reden is en je door het volgen van de regels dan bijvoorbeeld kans hebt om daadwerkelijk belangrijke aankopen/betalingen niet te kunnen doen dan moet je het op kunnen schorten. Maar een persoon die het gewoon kan dragem zonder misleiding het contract is aangegaan en spijt krijgt zou hiervoor niet in aanmerking moeten komen lijtk me. Alleen als je in de financiele problemen komt te zitten, dan kan je nog enigszins beargumenteren dat de geestelijke en lichamelijke gezondheid in het gedrang komt. (chronische kopzorgen en eventueel niet genoeg gezonde voeding naar binnen krijgen of zo)
Maar dan wordt het wel lastiger bulkkortingen afsluiten voor mensen die wel weten wat ze doen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 17 april 2018 @ 12:07:46 #49
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178574299
Al dat gezeur over 'getekend is getekend'. Arbeidscontracten kunnen ook aangepast worden door langdurige ziekten. En dan kijkt een arts ook niet alleen naar of je in staat bent om fysiek aanwezig te zijn op je werk.

Maar goed, zowel die fitnesszaak als die vrouw zijn slecht bezig geweest. Die zaak had niet zo'n belachelijk contract aan moeten bieden, die vrouw had het nooit moeten tekenen. Ik kan het de dokter moeilijk kwalijk nemen dat hij bij het schrijven van het briefje ook rekening heeft gehouden met de abnormale financiële verplichtingen van het abonnement.
pi_178574392
Het is net als bij telefonie: je zou niet moeten nadenken of je 70¤ per maand kan ophoesten, maar je zou je af moeten vragen of je in totaal 2×12×70=1680¤ wilt afrekenen. En dat bedrag moet je reserveren voor de komende twee jaar. Kan je dat al niet, dan moet je het misschien niet doen...
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')